Ach, het kan altijd erger. Mijn (zomer)banden kwamen vorig jaar met 1,7mm nog maar nèt door de APK, dus ik denk dat er nu nog zo'n 1,4mm hooguit aan profiel op zit.quote:Op zondag 19 december 2010 22:03 schreef wobbel het volgende:
Ik mag voor de 3e keer de sneeuw weg gaan vegenwordt morgen glibberen naar het werk
Je weet dat als je nu schade krijgt je verzekering niks gaat betalen?quote:Op zondag 19 december 2010 23:01 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ach, het kan altijd erger. Mijn (zomer)banden kwamen vorig jaar met 1,7mm nog maar nèt door de APK, dus ik denk dat er nu nog zo'n 1,4mm hooguit aan profiel op zit.
Het is op zich redelijk te doen, mits je niet al te abrupte acties doet. Ik zie zat mensen met winterbanden notabene rijden die amper boven de 20km/u uitkomen terwijl ik met mijn banden zonder problemen 30 tot 40 kan.
Ik ben wel druk op zoek naar een andere auto trouwens.
Is dat door de zomer banden of de hoeveelheid profiel?quote:Op zondag 19 december 2010 23:02 schreef TheKC het volgende:
[..]
Je weet dat als je nu schade krijgt je verzekering niks gaat betalen?
Dat profiel natuurlijk. Winterbanden zijn in NL nog niet verplicht.quote:Op zondag 19 december 2010 23:04 schreef RiKe het volgende:
[..]
Is dat door de zomer banden of de hoeveelheid profiel?
Je hebt me zojuist van een stress momentje verlost!quote:Op zondag 19 december 2010 23:05 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Dat profiel natuurlijk. Winterbanden zijn in NL nog niet verplicht.
En zo doen we dat!quote:
Ik heb ook mijn zomerbanden nog. 't is alleen dat een auto van 930 kg met 110 pk en banden van 205mm breed verre van ideaal is om mee door de sneeuw te rijden.quote:Op zondag 19 december 2010 23:01 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ach, het kan altijd erger. Mijn (zomer)banden kwamen vorig jaar met 1,7mm nog maar nèt door de APK, dus ik denk dat er nu nog zo'n 1,4mm hooguit aan profiel op zit.
Het is op zich redelijk te doen, mits je niet al te abrupte acties doet. Ik zie zat mensen met winterbanden notabene rijden die amper boven de 20km/u uitkomen terwijl ik met mijn banden zonder problemen 30 tot 40 kan.
Ik ben wel druk op zoek naar een andere auto trouwens.
Weet ik, daarom rijdt ik rustig (maar niet te rustig want dat kan ook gevaar opleveren voor andere verkeersdeelnemers ivm met het remmen van anderen), verder niet te abrupt sturen, remmen en gasgeven en houd ik ruim voldoende afstand.quote:Op zondag 19 december 2010 23:02 schreef TheKC het volgende:
[..]
Je weet dat als je nu schade krijgt je verzekering niks gaat betalen?
Mooi altijd dat mensen met zomerbanden claimen de situatie volledig in de hand te hebben door hun rijstijl aan te passen. Alsof je het wel of niet abrupt sturen en remmen in de hand hebt. Vanmiddag gleed er op een voorrangsweg iemand zo de kruizing op. Kon gelukkig ruim op tijd stoppen.quote:Op zondag 19 december 2010 23:12 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Weet ik, daarom rijdt ik rustig (maar niet te rustig want dat kan ook gevaar opleveren voor andere verkeersdeelnemers ivm met het remmen van anderen), verder niet te abrupt sturen, remmen en gasgeven en houd ik ruim voldoende afstand.
Em dan nog geen week later boem bam alles in prakquote:Op zondag 19 december 2010 23:12 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Weet ik, daarom rijdt ik rustig (maar niet te rustig want dat kan ook gevaar opleveren voor andere verkeersdeelnemers ivm met het remmen van anderen), verder niet te abrupt sturen, remmen en gasgeven en houd ik ruim voldoende afstand.
Mijn APK loopt over een maand af en dat gaat mij teveel kosten om hem weer door de APK te krijgen. Daarom hoop ik met 1 of 2 weken een andere wagen te hebben.
110 PK, kom op joh dat is standaardquote:Op zondag 19 december 2010 23:11 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Ik heb ook mijn zomerbanden nog. 't is alleen dat een auto van 930 kg met 110 pk en banden van 205mm breed verre van ideaal is om mee door de sneeuw te rijden.
Bij een auto van 930 kg met banden van 205mm is het raak-oppervlak met de weg groot, wat zich weer vertaalt in weinig neerwaartse druk per cm² en dus minder grip. En met 110pk wordt er al snel veel vermogen naar de wielen gestuurd, waardoor die vrij snel grip verliezen bij het optrekken.
quote:Op zondag 19 december 2010 23:28 schreef kahaarin het volgende:
Hmm, de strook boven het kanaal is aan het kantelen, wie weet.
http://www.sat24.nl/
*Ga je even een middagje op familiebezoek en jullie zitten al halverwege een nieuw topic...*
Maak je geen illusies, de 24 en 48 uur run geven vrijwel geen sneeuw voor Nederland. En meestal kloppen die behoorlijk goed.quote:Op zondag 19 december 2010 23:56 schreef Infection het volgende:
[..]
Die strook komt inderdaad deze kant op zo te zien. Laten we (de sneeuw liefhebbers) het hopen!
En inderdaad... het vorige topic vloog als een sneltrein erdoorheen
Toch wel weer jammer dat de dooi aankomende week inzet, en we dus nog maar een kleine kans hebben op een witte kerst...Het is vanacht wel behoorlijk koud... hier zal het zo'n -10 worden, en plaatselijk kan het zelfs oplopen tot -16
![]()
Hoop doet leven, hopelijk leeft de sneeuwval op.quote:Op maandag 20 december 2010 00:00 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Maak je geen illusies, de 24 en 48 uur run geven vrijwel geen sneeuw voor Nederland. En meestal kloppen die behoorlijk goed.
Ik zie er nog wel een kans in...quote:Op maandag 20 december 2010 00:00 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Maak je geen illusies, de 24 en 48 uur run geven vrijwel geen sneeuw voor Nederland. En meestal kloppen die behoorlijk goed.
Hmm een klein beetje. Maar vandaag kwam precies zo uit als voorspeld volgens de 24 run van gister. De buienlijn kwam ietsjes hoger geloof ik.quote:Op maandag 20 december 2010 00:04 schreef Infection het volgende:
[..]
Ik zie er nog wel een kans in...Wat we de afgelopen dagen gezien hebben kwam zo af en toe ook boven onze verwachtingen uit.
quote:Op maandag 20 december 2010 00:14 schreef SpeedyGJ het volgende:
Die zooitje draait gewoon de Noordzee op, daar zullen we niks van mee krijgen.
Elders in Nederland, ja, niet op mijn huis aub...quote:Op maandag 20 december 2010 00:18 schreef Schuifpui het volgende:
http://www.wzforum.de/forum2/read.php?8,2048311
Zoiets wil ik ook nog wel eens meemaken in NL.
Ik heb ook geen idee hoeveel sneeuw eigenlijk weegt.quote:Op maandag 20 december 2010 00:25 schreef dan13lv het volgende:
denk ook niet dat ee huizen hier gemaakt zijn om tegen het gewicht van ee sneeuw te kunnen ..
Hmm, 1 cm sneeuw is 1mm water, 30 cm sneeuw is 3 cm water, op een dak van 100 m2 kan dat best heel zwaar zijn, reken wel dat sneeuw niet wegloopt door de dakgoten maar op zijn plek blijft liggen.quote:Op maandag 20 december 2010 00:30 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Ik heb ook geen idee hoeveel sneeuw eigenlijk weegt.
In een grote sneeuwbal wel veel, maar luchtig op elkaar valt het volgens mij wel mee.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |