dames en heren. ik spam deze post forumbreed omdat ik de juiste mensen wil bereiken. dames of heren mod, haal het dus gerust weg als je het niet vindt passen, of plaats een referentie ofzo, geeft niks. ik doe gewoon een poging om iedereen te bereiken die ik wil bereiken! moet je maar geen groot forum zijn
het is een afschuwelijk jaar geweest. anders kan ik het niet zeggen. jullie zijn daarin met zijn allen een hele grote troost geweest. jullie stonden en staan klaar met troost, advies en meningen. die worden alledrie ontzettend gewaardeerd ik heb al eerder gezegd dat woorden niet uit kunnen drukken hoe ik me voel bij wat jullie geven en dat gevoel blijft voor me. het is heel, heel kostbaar wat jullie geven
ik wens een gelukkig nieuw jaar! voor ons allemaal eentje waarin we ons bewust zijn van hoeveel we wel niet hebben. eentje waarin we weten dat ieder mens altijd nog iets waard is, zelfs de zwerver om de hoek. het is me eerder verweten, maar ik acht het geen verwijt: ik ben een idealist wat mij betreft is iedereen gelukkig en vrij en blij
selene is ook voor het eerst van der leven 's nachts beneden geweest! ze werd wakker van het vuurwerk en het wilde niet, dus toen hebben we lekker beneden op de bank voor de tv (concert op rtl7) afgewacht tot het over was
Wij hebben dana iets voor 12 wakker gemaakt omdat ze panisch is voor hard geluid en ik niet wou dat ze zou schrikken. En nadat ze eerst zich stevig aan mij vastklampte en ik niet mocht bewegen en we niet door het raam mochten kijken is het toch gelukt om met veel praten en kalmeren door het raam naar het vuurwerk te kijken overwinning voor het nieuwe jaar in the pocket!
Gelukkig nieuwjaar! Selene, Jen en Dana hebben naar het vuurwerk gekeken
Maarten sluit aan bij de doorslapende kindjes, op zijn kamertje (toen ik even ging kijken) klonk het héél hard, maar gelukkig sliep hij overal doorheen...
Gisteren overdag zijn de dames lekker even gaan slapen. Dus mochten ze tot 22 uur opblijven want opa en oma waren er ook. Om 12 uur sliepen ze overal doorheen, maar Esmee werd om 1 uur wakker wegens tandjespijn. Dus eruit gehaald en na een half uurtje weer naar bed gedaan. En vanmorgen heeft ze tot 11 uur uitgeslapen Linde was vanaf 9 uur wakker, maar die wilde heel graag een dvd kijken. Dus we zijn hier allemaal heerlijk uitgerust!
Jen was vandaag keimoe. Dus het was een beetje voorzichtig aan doen, niet plagen, geen nee zeggen. Ze heeft toch wel 2x even mogen afkoelen, maar in alles merkte je gewoon dat ze echt moe was. Ze gooide vandaag maar liefst 3x een beker perongeluk om. En dan helemaal huilen omdat die beker omviel, terwijl we daar nooit boos om worden als het niet expres is gegaan. Jou ja, met moeite ook weer naar bed, maar die strijd ging ze vandaag niet winnen. Ik hoop voor haar dat ze vannacht goed slaapt, dat is ook fijner voor haar.
Damian heeft sinds donderdag de waterpokken en is er best ziek van. Koorts, keelontsteking, veel jeuk en erg veel pijn in zijn mond door pokken. Hij heeft wel genoten van het vuurwerk!
normaal als ik z'n bord neerzet (op zondag patatdag) is het al snel goed, maar ik had z'n bord nog niet neergezet of meneer had al in de appelmoes/mayo geslagen en patat over tafel gegooid. de eerste tien minuten van het eten kon hij alleen maar krijsen en zowat hyperventilerend huilen heb 'm uiteindelijk zitten voeren alsof hij net 8 maanden was, met dat verschil dat dit niet gepureerd was ) pas bij z'n fruit was hij genoeg gekalmeerd om het weer zonder gejank zelf te doen. (avondeten, yoghurt, zakje knijpfruit is onze volgorde bij 't avondeten). Normaal mag hij alles zelf doen, maar dat was nu echt géén optie
DJMO dat doen wij hier dus niet met de dames. K heeft het eigenlijk nooit gedaan maar E heeft ook zo'n periode gehad en dan schoven we gewoon de kinderstoel naar achter zodat ze nergens op tafel bij kon en als ze normaal/kalm was/werd dan mocht ze weer aanschuiven. Duurde het ongeveer 2 minuten en was het weer gezellig.
Heb ik idd ook geprobeerd Books, maar dat maakte het alleen maar erger omdat hij wel honger had .. Ik heb de strijd opgegeven toen hij mijn bril onder de mayo sloeg, z'n bord weggehaald en stukje voor stukje gevoerd. Als hij zich wenst te gedragen als een baby, behandel ik 'm dus ook zo.
Dan ben ik denk ik ouderwets of iets maar honger of geen honger als je niet normaal kunt doen dan eet je pas als je normaal kunt doen en nee ik ga ze zeker niet behandelen als een baby omdat ze dat doen. Veels teveel aandacht imo en dan duurt het drama veel langer.
Hier ook, klooien/gooien/spletten met eten = weg eten. Of kind de gang op... Ligt aan overig gedrag (en hoeveel geduld ik nog heb) Daarna nog honger? Jammer dan; had je maar normaal moeten doen
Maar goed... Vandaag Tijn z'n verjaardag gevierd.. Nog maar 1 peuter in huis! Morgen twee kinderen naar de basisschool brengen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
Met eten gooien mag hier ook niet. Zelfs Esmee gaat dan al achteruit of achterstevoren met de kinderstoel. En Linde moet naar haar kamer. Is Jan misschien niet gewoon te moe als je gaat eten? Dan komen hier wel eens zulke situaties voor
klooien met wat dan ook = weg hier. ik waarschuw 2 x, derde keer is pech. of dat nou eten, drinken of andere spullen is. zo mag ze ook dvd's die ze zelf pakt een week inleveren.
Hij kwam pas om kwart over drie/half vier uit z'n bed van z'n middagslaapje en we aten om kwart voor vijf. Het lijkt mij dat het dus niet van moeheid geweest kan zijn. Normaal eten we om half vijf, maar ik wil dat toch een beetje gaan oprekken naar vijf uur / kwart over vijf. Wellicht dat ik gewoon z'n middagslaapje over moet gaan slaan of in moet gaan korten.
Hier ook af en toe raar gedrag met eten, maar dan schuif ik Maarten even naar achteren en als hij weer gewoon kan doen zet ik hem weer aan tafel. Soms herhaalt dit nog wel eens een paar keer, en jammer dan... dan maar niet eten. Het komt ook wel eens dat hij gewoon moe is, na een kdv dag, en dan krijgt hij een toetje met iets meer brintavlokken (ter vulling).
We zijn vanmiddag naar Wintersprookjeswonderland in Enkhuizen geweest. Wat was dat leuk, het park was ook langer open (tot 18.30 ipv 17.00). We zijn tot half 6 gebleven, in het donker het laatste stukje gedaan. Ze hadden alles extra mooi versiert met kerstlichtjes en er stond een enorme kerstboom. We hadden ook nog geluk, stonden in de rij om te betalen, kregen we van een mevrouw achter ons een gratis bon voor toegang, zij hadden er 4 gekregen en hadden er maar 3 nodig... Scheelt toch weer 7,50. Daarna zijn we lekker uit eten met zijn drietjes geweest bij de Chinees. Daar was Maarten erg gezellig, niet heel veel gegeten, maar hij was lief en at wat saté en sliertjes bami. Nu ligt hij total loss in zijn bed.