Dat ding heeft ook nog maar een paar kilometer over, en nog een looptijd van 9 maand. Dan heb je toch opnieuw het zelfde probleem?quote:Op zondag 19 december 2010 19:49 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Idd, ik denk dat je daarmee gelijk hebt, dat veel lease eppo's het geen zak interesseert.
Maar goed, daarvoor zitten we hier tussen de autoliefhebbers.
[..]
Heb tot nu toe 2x een 1-serie gereden (samen rond de 2.000km), te weten een 118d 5-deurs (uit 2008) en een 120i Cabrio (ook uit 2008).
Vooral de 118d was een erg prettige wagen, een zeer zuinig verbruik (als je het erop aanlegt behoort tussen de 4 en 5 liter zeker tot de mogelijkheden). Ondanks dat de wagen "maar" 143pk heeft, heb je t.o.v. de benzine veel meer koppel waardoor de auto een stuk vlotter aanvoelt. En daarnaast heb je natuurlijk de heerlijke wegligging, het scherpe stuurgedrag en de lekker rebelse handbak (echt de versnellingen erin drukken), iets wat ook een instapmodel tot een echte BMW maakt. Heb erg veel plezier aan die 118d beleeft, en zit ook te overwegen om een leasecontract van een 1-serie over te nemen en de X5 aan mijn mede-vennoot te "geven".
Weliswaar niet zoveel opties, maar dat heb je ook niet nodig om plezier te hebben, en dat voor een uitstekende prijs:
http://www.leasingtime.de(...)d_3-tuerig_23043.php
Hoe gaat dit eigenlijk in z'n werk? Het enige wat je betaalt is 199/maand en de brandstof en dan mag je dus nog 9 maanden ermee rijden? (Heb me nooit verdiept in leasen)quote:Op zondag 19 december 2010 20:17 schreef von_Preussen het volgende:
Als ik een 1-serie nieuw zou bestellen dan zou ik ook wat extra opties erbij nemen (geen leer, maar daarvoor wel m-stuur + multifunctionele toetsen, climate control, xenon) maar voor 9 maanden zou ik over zulke kleine zaken heen kunnen kijken.
Das het voordeel van het overnemen van een leasecontract, je zit er niet jarenlang aan vast.
Je hebt gelijk, sorryquote:Op zondag 19 december 2010 20:23 schreef Bargehassus het volgende:
Daar heb je dan op zich wel weer gelijk in. Maar die sportstoeltjes zijn gewoon te lekker, zeker met mijn lengte van 1.94.
Overigens zijn wij Bimmer rijders, geen Beemer rijders. De term Beemer rijders - of een "Beemer" - werd gebruikt voor de tweewieligen. Om zich te onderscheiden zijn de vierwieligen de term "Bimmer" gaan gebruiken. Heb ik mij laten vertellen.
Zo, nu mag het lesboek weer dicht.
In dit geval is het zgn. Privatleasing, dus iemand heeft die auto privé geleased (de markt in Duitsland zit anders in elkaar dan hier in NL). Daar komt dan nog verzekering (pakweg ¤60) en belasting (¤25) bij, dus samen ben je aan vaste lasten rond de ¤285 eventueel ¤300 kwijt. Als de leasingbank (waarschijnlijk de BMW Bank) dan het groene licht geeft nadat je inkomen is gechecked, dan kan je het contract op jouw naam zetten en aan het einde (9 maanden) de wagen weer bij de dealer parkeren.quote:Op zondag 19 december 2010 20:20 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Hoe gaat dit eigenlijk in z'n werk? Het enige wat je betaalt is 199/maand en de brandstof en dan mag je dus nog 9 maanden ermee rijden? (Heb me nooit verdiept in leasen)
Ik ben ruim 15 centimeter korter, en kan eigenlijk ook goed in de standaardstoelen zitten. Maar als je ook echt sportief gaat rijden dan is het wel prettig als je in de bocht niet uit je stoel wordt geslingerd.quote:Op zondag 19 december 2010 20:23 schreef Bargehassus het volgende:
Daar heb je dan op zich wel weer gelijk in. Maar die sportstoeltjes zijn gewoon te lekker, zeker met mijn lengte van 1.94.
Ik hoop zó dat alles morgen gewoon in één keer weg is.quote:Op zondag 19 december 2010 21:38 schreef Bartholomeus het volgende:
Hier valt wel serieus sneeuw nu hoor, en al een poossie ook. Ben benieuwd hoe dat er mogen bij ligt
Als ik er geen last van heb, hoef ik er jou toch ook niet mee lastig te vallen?quote:Op zondag 19 december 2010 19:13 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Eventueel morgenmiddag weer ja, dat hoor ik morgen pas. Zeker met zulk weer kunnen ze op voorhand niet zeggen hoe het zal lopen
Ennehm. Als ik het niet aan je merken kan, waarschuw je me dan wel ff?
[..]
*noteert op vredesofferlijstje*
Zelfde hierquote:Op zondag 19 december 2010 21:40 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ik hoop zó dat alles morgen gewoon in één keer weg is.
quote:
Ik ook hoor, ik ben het zat, en buiten dat, dan kan ik dinsdag weer niet wegquote:Op zondag 19 december 2010 21:40 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ik hoop zó dat alles morgen gewoon in één keer weg is.
Ik moet gewoon komende 5 dagen naar Nijkerk hoor met de autoquote:Op zondag 19 december 2010 21:47 schreef Purdey het volgende:
[..]
Ik ook hoor, ik ben het zat, en buiten dat, dan kan ik dinsdag weer niet weg
Gelukkig hoef ik 'maar' 10 km naar mn werk.quote:Op zondag 19 december 2010 21:47 schreef Purdey het volgende:
[..]
Ik ook hoor, ik ben het zat, en buiten dat, dan kan ik dinsdag weer niet weg
Nou, met een metro voor de deur of een micra met smalle zomerbandjes op een gladde weg is de keuze snel gemaaktquote:Op zondag 19 december 2010 21:49 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ik moet gewoon komende 5 dagen naar Nijkerk hoor met de auto. Sneeuw betekent niet dat je niet weg kan.
Ik heb geen andere keus.. En met die smalle zomerbandjes van mij gaat het ook prima. Ga niet eens de moeite doen om die winterbanden om de velgen te leggen denk ik.quote:Op zondag 19 december 2010 21:52 schreef Purdey het volgende:
[..]
Nou, met een metro voor de deur of een micra met smalle zomerbandjes op een gladde weg is de keuze snel gemaaktDan maar een kwartiertje eerder op
Dus ik moet er maar proefondervindelijk tot de ontdekking komen?quote:Op zondag 19 december 2010 21:40 schreef Purdey het volgende:
[..]
Als ik er geen last van heb, hoef ik er jou toch ook niet mee lastig te vallen?
Vredesoffer haha, weekendjes Londen zijn toch altijd leukAls je weer eens met de vrachtwagen weg moet naar verweggistan meld ik me ook vrijwillig aan
Smallere banden is juist beter met sneeuw.quote:Op zondag 19 december 2010 21:52 schreef Purdey het volgende:
[..]
Nou, met een metro voor de deur of een micra met smalle zomerbandjes op een gladde weg is de keuze snel gemaaktDan maar een kwartiertje eerder op
Ja, eigenlijk wel. En je zult het niet merkenquote:Op zondag 19 december 2010 21:56 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Dus ik moet er maar proefondervindelijk tot de ontdekking komen?![]()
Met de vrachtwagg0l is er weinig romantiek aan hoor, dat is gewoon van het ene klantje naar de andere klappen en dat was het dan. Ik ben bijvoorbeeld tientallen keren in Brussel, Antwerpen, Keulen, Berlijn, Hamburg, Luxemburg en Parijs geweest, maar de Eiffeltoren heb ik alleen maar van een afstandje zien staan hoor
Ik heb ooit wel eens iemand meegenomen als het zo uitkwam hoor, maar je moet er ook maar zin aan hebben. De hele dag in een vrachtwagen zitten, en verder... nja, niezoveulquote:Op zondag 19 december 2010 21:59 schreef Purdey het volgende:
[..]
Ja, eigenlijk wel. En je zult het niet merkenIk bijt niet hoor
Dat het geen vakantie is, snap ik. Maar heb je niemand bij je ter gezelschap? Ik zou gek worden alleen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |