Bron: http://www.volkskrant.nl/(...)eft-te-zwijgen.dhtmlquote:WASHINGTON - De Amerikaanse Senaat heeft vandaag besloten te stemmen over het afschaffen van de wet die het homoseksuelen verbiedt openlijk in het leger te dienen. Alhoewel de nieuwe wet nog definitief moet worden aangenomen, is het vrijwel ondenkbaar dat deze zal worden afgekeurd.
Eerdere versies van de wet werden door de Republikeinen om procedurele redenen afgewezen. Maar aangezien president Barack Obama onlangs instemde met een belastingverlaging voor rijke Amerikanen en de conclusie van een onderzoek van het Pentagon luidde dat intrekking van het zogenaamde 'don't ask, don't tell'-beleid geen kwaad kan, schaarden diverse Republikeinen zich zaterdag achter de Democratische voorstanders van de nieuwe wet.
Het Huis van Afgevaardigden stemde al eerder deze week in met de wet.
Als de wet wordt ingevoerd betekent dat dat homoseksuelen voor het eerst in de Amerikaanse geschiedenis worden geaccepteerd door het leger. Zij hoeven niet langer te vrezen dat ze vanwege hun seksuele voorkeuren worden ontslagen.
In WO2 was iedereen 'gay', en dat is ook prima afgelopen.quote:Op zaterdag 18 december 2010 21:23 schreef Berlitz het volgende:
Ga jij nou maar is in een oorlog vechten en praat dan verder.
quote:Op zaterdag 18 december 2010 21:23 schreef Berlitz het volgende:
Ga jij nou maar is in een oorlog vechten en praat dan verder.
Ik vermoed omdat het een machowereld is en veel jongens en mannen zich niet op hun gemak daarbij voelen.quote:Op zaterdag 18 december 2010 21:26 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Nee, absoluut niet. Heb jij wel in het leger gezeten?
Kun jij mij uitleggen waarom homo's in het leger bezwaarlijk is?
Als ze het al moeilijk krijgen als iemand ze léuk zou vinden, hoe moeilijk krijgen ze het dan als iemand ze dóod wil maken?quote:Op zaterdag 18 december 2010 21:29 schreef rutger05 het volgende:
Ik vermoed omdat het een machowereld is en veel jongens en mannen zich niet op hun gemak daarbij voelen.
http://www.wired.com/dang(...)ith-lifting-gay-ban/quote:Op zaterdag 18 december 2010 21:32 schreef Berlitz het volgende:
Als het over militaire zaken gaat heb ik meer in vertrouwen in generaals die weten hoe een leger werkt dan in verontwaardigde fokkers.
De onderlinge verhoudingen vergelijken met hoe de vijand over jou denkt.quote:Op zaterdag 18 december 2010 21:32 schreef nietzman het volgende:
[..]
Als ze het al moeilijk krijgen als iemand ze léuk zou vinden, hoe moeilijk krijgen ze het dan als iemand ze dóod wil maken?
Omdat een generaal beter weet hij hoe je een leger moet organiseren dan wij.quote:Op zaterdag 18 december 2010 21:35 schreef nietzman het volgende:
[..]
http://www.wired.com/dang(...)ith-lifting-gay-ban/
70% van de soldaten zou het geen fuck uitmaken. Waarom zou je nog luisteren naar een stel fossiele, conservatieve generaals die vooruitgang in de weg staan?
Simpel. Of je verbiedt homo's in het leger, of je staat ze toe. Het is werkelijk debiel om ze toe te laten als ze hun mond houden.quote:Op zaterdag 18 december 2010 21:32 schreef Berlitz het volgende:
Als het over militaire zaken gaat heb ik meer in vertrouwen in generaals die weten hoe een leger werkt dan in verontwaardigde fokkers.
Behalve die generaals die aangeven en weten dat het onvermijdelijk is en er geen problemen mee te hebben?quote:Op zaterdag 18 december 2010 21:38 schreef Berlitz het volgende:
Omdat een generaal beter weet hij hoe je een leger moet organiseren dan wij.
quote:Op zaterdag 18 december 2010 21:32 schreef Berlitz het volgende:
Dat vinden ze normaal, tenminste als de vijand dat wil. Lijkt mij vanzelfsprekend.quote:Op zaterdag 18 december 2010 21:32 schreef nietzman het volgende:
[..]
Als ze het al moeilijk krijgen als iemand ze léuk zou vinden, hoe moeilijk krijgen ze het dan als iemand ze dóod wil maken?
quote:Op zaterdag 18 december 2010 21:40 schreef nietzman het volgende:
[..]
Behalve die generaals die aangeven en weten dat het onvermijdelijk is en er geen problemen mee te hebben?
Als het probleem is dat een onprettige sfeer ontstaat als er bekend is dat iemand een homo is er geen probleem als die homo dat niet verteld.quote:![]()
Wil ook naar luisteren
Op zaterdag 18 december 2010 21:39 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Simpel. Of je verbiedt homo's in het leger, of je staat ze toe. Het is werkelijk debiel om ze toe te laten als ze hun mond houden.
Als werkgever moet je een zekerheid uitstralen. Niet van dat halve gedoe. Als je problemen hebt met homo's moet je dat zeggen. Half-half gedoe heeft niemand iets aan. De homo's voelen zich gediscrimineerd, de niet-homo's voelen zich misschien geïntimideerd omdat ze het niet weten. Als iedereen duidelijkheid heeft is het beter voor iedereen.quote:Op zaterdag 18 december 2010 21:43 schreef Berlitz het volgende:
[..]
[..]
Als het probleem is dat een onprettige sfeer ontstaat als er bekend is dat iemand een homo is er geen probleem als die homo dat niet verteld.
Tja, het vervelende is waarschijnlijk dat de overheid ze niet wil discrimineren en dat het leger ze niet wil hebben.quote:Op zaterdag 18 december 2010 21:47 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Als werkgever moet je een zekerheid uitstralen. Niet van dat halve gedoe. Als je problemen hebt met homo's moet je dat zeggen. Half-half gedoe heeft niemand iets aan. De homo's voelen zich gediscrimineerd, de niet-homo's voelen zich misschien geïntimideerd omdat ze het niet weten. Als iedereen duidelijkheid heeft is het beter voor iedereen.
En dan is don't ask don't tell een goede oplossing?quote:Op zaterdag 18 december 2010 21:49 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Tja, het vervelende is waarschijnlijk dat de overheid ze niet wil discrimineren en dat het leger ze niet wil hebben.
Ik zou niet weten in hoeverre dat werkt. Ik vermoed dat het in de praktijk soms wel en soms niet goed gaat.quote:Op zaterdag 18 december 2010 21:50 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
En dan is don't ask don't tell een goede oplossing?
Vaak niet. Ik ben veel onder de mensen geweest in de USA en het overgrote deel heeft er problemen mee. Zowel de homo-haters als de hetero's als de homo's vinden het vaak geen goede regel omdat de onzekerheid er altijd is tot wie je kunt "vertrouwen" en wie wat te verbergen heeft.quote:Op zaterdag 18 december 2010 21:51 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Ik zou niet weten in hoeverre dat werkt. Ik vermoed dat het in de praktijk soms wel en soms niet goed gaat.
Maak dan gewoon een wet dat je sfeerverpestende militairen makkelijk kunt ontslaan. In plaats van homo's het zwijgen op te leggen, omdat ze potentieel de sfeer kunnen verpesten.quote:Op zaterdag 18 december 2010 21:43 schreef Berlitz het volgende:
Als het probleem is dat een onprettige sfeer ontstaat als er bekend is dat iemand een homo is er geen probleem als die homo dat niet verteld.
Het leger is een machowereld. Vraag mij af of homoseksuelen, uitzonderingen daargelaten, zich zullen kunnen handhaven.quote:Op zaterdag 18 december 2010 21:54 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Vaak niet. Ik ben veel onder de mensen geweest in de USA en het overgrote deel heeft er problemen mee. Zowel de homo-haters als de hetero's als de homo's vinden het vaak geen goede regel omdat de onzekerheid er altijd is tot wie je kunt "vertrouwen" en wie wat te verbergen heeft.
De chefs van staven waren voor afschaffing van don't ask don't tell. Alleen een generaal van de mariniers niet.quote:Op zaterdag 18 december 2010 21:38 schreef Berlitz het volgende:
[..]
Omdat een generaal beter weet hij hoe je een leger moet organiseren dan wij.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |