Oke, dan slik je er twee.quote:Op zaterdag 18 december 2010 20:38 schreef Bill_E het volgende:
bij de kruidvat is het nog te koop. En bij de nieuwe wetgeving alleen in kleinere dosissen of verpakkingen.
Etos had vorige week de 'dit product gaat uit het assortiment'-schapkaartjes bij de grootverpakkingen hangen. Onzinmaatregel.quote:Op zaterdag 18 december 2010 20:38 schreef Bill_E het volgende:
bij de kruidvat is het nog te koop. En bij de nieuwe wetgeving alleen in kleinere dosissen of verpakkingen.
Dat zegt niet zoveel natuurlijkquote:Op zaterdag 18 december 2010 20:57 schreef Deepbluesea. het volgende:
maar ik gebruik al heel mn leven ibuprofin en heb nog nooit last gehad van mn maag....
Ik heb ook een vorm van reuma (RA) en de medicijnen die ik daarvoor slik (prednisolon en naproxen) zijn ook erg slecht voor de maag. Als maagbeschermer heb ik omeprazol voorgeschreven gekregen en dat werkt goed bij mij. Ik had voorheen vaak last van brandend maagzuur, maar sindsdien niet meer.quote:Op zaterdag 18 december 2010 20:55 schreef XcUZ_Me het volgende:
Oh als dat echt zo is, vind ik dat echt heel erg. Ik heb een vorm van reuma en paracetamol werkt voor mij net zo goed als het innemen van een M&M.
Als ik dit had geweten, had ik even gehamsterd. Bah.
Ja, en ik kreeg omeprazol als maagzuurremmer en daar kreeg ik zo'n migraineaanval van dat ik mauwend op bed lag. Gelukkig had ik nog een extra zware dosis Ibu van de kaakchirurg die nog een beetje hielp.quote:Op zaterdag 18 december 2010 21:04 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik heb ook een vorm van reuma (RA) en de medicijnen die ik daarvoor slik (prednisolon en naproxen) zijn ook erg slecht voor de maag. Als maagbeschermer heb ik omeprazol voorgeschreven gekregen en dat werkt goed bij mij. Ik had voorheen vaak last van brandend maagzuur, maar sindsdien niet meer.
Ik heb al jaren last van dagelijkse hoofdpijn.quote:Op zaterdag 18 december 2010 20:54 schreef Kaneelthee het volgende:
Heel goed, één van de gevaarlijker vrij verkrijgbare medicijnen. Ibuprofen heeft een erg aggressieve werking op het maagslijmvlies en kan daarmee in de eerste plaats voor zuurklachten zorgen, later voor maagzweren en uiteindelijk bestaat de kans op perforaties en bloedingen. Dit treedt uiteraard pas op bij langdurig gebruik zonder maagbeschermer, maar het geeft aan dat het geen snoepjes zijn.
Natuurlijk hebben sommige mensen er baat bij, maar het kan nooit kwaad om dan eerst een recept bij de huisarts te halen. Deze kan dan meteen uitleg geven over de risico's en, als het nodig is, een maagbeschermer voorschrijven.
Nope ibuprofen is een totaal ander middel,quote:Op zaterdag 18 december 2010 20:59 schreef phpmystyle het volgende:
Ibuprofen is toch net wat sterker als een paracetamol?
Ja, en dan zit je weer met een mongol van een huisarts die 'het allemaal niet nodig vindt'....quote:Op zaterdag 18 december 2010 20:54 schreef Kaneelthee het volgende:
Natuurlijk hebben sommige mensen er baat bij, maar het kan nooit kwaad om dan eerst een recept bij de huisarts te halen. Deze kan dan meteen uitleg geven over de risico's en, als het nodig is, een maagbeschermer voorschrijven.
Precies.quote:Op zaterdag 18 december 2010 22:03 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Laat mensen toch lekker zelf beslissen.
Dat herinnert mij om van huisarts te wisselen. Vorige keer toen ik een doorverwijzing vroeg naar een professional kreeg ik een emotionele preek dat ik haar kunde onderschatte. Wat een jankmuts was dat.quote:Op zaterdag 18 december 2010 22:03 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Ja, en dan zit je weer met een mongol van een huisarts die 'het allemaal niet nodig vindt'....
En waarom? Omdat er weer wat laaggeletterde types zijn, die ze vreten als snoepjes. En daar moet de rest van ons weer onder lijden. Laat mensen toch lekker zelf beslissen.![]()
En over welke medicatie heb jij het dan dat men zo zou moeten kunnen kopen?quote:Op zaterdag 18 december 2010 23:32 schreef Picchia het volgende:
Bij veel medicaties vind ik het sowieso raar dat je eerst langs een arts moet. En artsen kunnen ongelooflijk moeilijk doen en zeuren om niets, dan moet je eerst een half uur gaan onderhandelen, om vervolgens de grootste ellende op te schrijven en dingen aan te bieden waar je geen behoefte aan hebt. Een beetje zelfredzaamheid mag ook wel, wat mij betreft.
Alles wat niet dodelijk en geen partydrug is.quote:Op zaterdag 18 december 2010 23:41 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
En over welke medicatie heb jij het dan dat men zo zou moeten kunnen kopen?
Dus antidepressiva enzo ook?quote:
Dus ook antibiotica. Lekker handig. Nu is er al een groot probleem met resistentie doordat mensen niet gewoon hun kuur kunnen afmaken en reserve antibiotica worden voorgeschreven. Dit gaat in de toekomst nog een heel groot probleem worden, aangezien er bijna geen nieuwe ontwikkeld worden.quote:
Een paardenmiddel valt ook wel weer mee, maar zoals elk geneesmiddel kent het wel risico's en bijwerkingen.quote:Op zaterdag 18 december 2010 23:47 schreef fratsman het volgende:
Ibuprofen is dan ook wel een paardenmiddel hoor. Heb er veel baat bij gehad na een 4voudige tandtrekkerij bij de kaakchirurg...![]()
![]()
Yus.quote:Op zaterdag 18 december 2010 23:46 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dus antidepressiva enzo ook?
Anders lezen ze de bijsluiter..quote:Op zaterdag 18 december 2010 23:40 schreef ssebass het volgende:
En terecht. Dan gaan mensen misschien inzien dat het niet zo'n onschuldig middeltje is indien verkeerd gebruikt. Volgens mij heb ik een keer ergens gezien dat het het medicijn is dat het meeste complicaties door verkeerd gebruik.
Oh en de prijs zal echt niet gaan veranderen hoor.
Goed idee.quote:
Heel veel middelen zijn dodelijk op de korte of op de lange termijn. Met medicijnen moet je heel erg zorgvuldig zijn, omdat die vaak negatieve bijwerkingen hebben. Waarom het opeens niet meer verhandeld mag worden als je er plezier aan beleeft is me een raadsel.quote:Op zaterdag 18 december 2010 23:45 schreef Picchia het volgende:
[..]
Alles wat niet dodelijk en geen partydrug is.
Precies, dit geldt vooral bij jongeren. Daarnaast is een goede therapie vinden erg lastig en niet alles voor iedereen geschikt.quote:Op zaterdag 18 december 2010 23:52 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Goed idee.
"De eerste twee tot vier weken is er kans op de geregistreerde bijwerkingen (waaronder droge mond, angstig zijn, vreemd voelen, slecht slapen, depressie en zelfmoord), daarna stabiliseren de bijwerkingen. Langeretermijnbijwerkingen zijn dik worden en verminderd libido. Circa 19% van de patiënten stopt in de eerste 4 weken ten gevolge van de bijwerkingen."
Dus de middelen tegen ADHD enzo ook?
Zo lust ik er ook wel één. Je kent Super Size Me toch nog wel? Als je elke dag langs de McDonalds gaat krijg je ook last van gevaarlijke bijeffecten, maar daar hoef je ook niet voor langs een arts.quote:Op zaterdag 18 december 2010 23:52 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Goed idee.
"De eerste twee tot vier weken is er kans op de geregistreerde bijwerkingen (waaronder droge mond, angstig zijn, vreemd voelen, slecht slapen, depressie en zelfmoord), daarna stabiliseren de bijwerkingen. Langeretermijnbijwerkingen zijn dik worden en verminderd libido. Circa 19% van de patiënten stopt in de eerste 4 weken ten gevolge van de bijwerkingen."
Dus de middelen tegen ADHD enzo ook?
Laten we eerlijk zijn, jij en ik zijn niet instaat om die bijsluiters goed te lezen.quote:Op zaterdag 18 december 2010 23:52 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Anders lezen ze de bijsluiter..
Serieus? Bijsluiters zijn echt niet zo ingewikkeld hoor.quote:Op zaterdag 18 december 2010 23:56 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Laten we eerlijk zijn, jij en ik zijn niet instaat om die bijsluiters goed te lezen.
Jij zegt dat veel meer medicijnen vrij gegeven moeten worden.quote:Op zaterdag 18 december 2010 23:55 schreef Picchia het volgende:
[..]
Zo lust ik er ook wel één. Je kent Super Size Me toch nog wel? Als je elke dag langs de McDonalds gaat krijg je ook last van gevaarlijke bijeffecten, maar daar hoef je ook niet voor langs een arts.
Ik doelde op je tweede alinea. Ik ben het eens met het vrijgeven van antidepressiva en ADHD medicatie.quote:Op zaterdag 18 december 2010 23:58 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Jij zegt dat veel meer medicijnen vrij gegeven moeten worden.
Ik geef een voorbeeld, jij zegt ja, dus ik haal toch wel vrij cruciale info naar boven waarom het juist niet moet.
En dan ga jij zitten tegensputteren?
Had je er maar beter over moeten nadenken.
Medicijnen zijn zekerwel complex en pas goed te begrijpen als je daar jaren voor hebt gestudeerd.quote:Op zaterdag 18 december 2010 23:56 schreef dotKoen het volgende:
Serieus? Bijsluiters zijn echt niet zo ingewikkeld hoor.
Je kan toch goed lezen wat de bijwerkingen zijn, waarbij je het wel en niet mag innemen en welk dosering je moet gebruiken?quote:Op zaterdag 18 december 2010 23:56 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Laten we eerlijk zijn, jij en ik zijn niet instaat om die bijsluiters goed te lezen.
Klopt, maar bij de Etos of de Kruidvat is vaak geen huisarts of apotheker aanwezig.quote:Op zaterdag 18 december 2010 23:59 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Je kan toch goed lezen wat de bijwerkingen zijn, waarbij je het wel en niet mag innemen en welk dosering je moet gebruiken?
Meer is niet belangrijk.
Anders hoor je dat vanzelf van of je huisarts of de apotheker.
Ja, dat ben ik met je eens (ik ben bezig daarvoor te studerenquote:Op zaterdag 18 december 2010 23:59 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Medicijnen zijn zekerwel complex en pas goed te begrijpen als je daar jaren voor hebt gestudeerd.
Dan is mijn vermoeden bij deze bevestigd dat je niet weet waar je het over hebt.quote:Op zaterdag 18 december 2010 23:59 schreef Picchia het volgende:
[..]
Ik doelde op je tweede alinea. Ik ben het eens met het vrijgeven van antidepressiva en ADHD medicatie.
Maar daar verkopen ze ook geen medicijnen die op korte termijn gevaarlijk zijn.quote:Op zondag 19 december 2010 00:01 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Klopt, maar bij de Etos of de Kruidvat is vaak geen huisarts of apotheker aanwezig.
Dat hoef ik ook niet te overwegen, want als de desbetreffende drug een partydrug is dan was het al eerder in de discussie uitgesloten.quote:Op zondag 19 december 2010 00:01 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dan is mijn vermoeden bij deze bevestigd dat je niet weet waar je het over hebt.
Dit omdat er in (sommige) ADHD medicijnen speed zit en laat dat nou net op de harddruglijst staan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |