abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90383357
Mogguh Rotterdam!
pi_90383407
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 december 2010 10:20 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Je begrijpt niet helemaal waar je bij een parkeervergunning voor betaalt, geloof ik. Ik betaal daarmee niet voor een parkeerplek, maar voor de administratieve afhandeling en controle op het lokale parkeerbeleid. Als de gemeente efficiënter werkt (bijvoorbeeld door veel zaken zelf te laten regelen via internet), kunnen de kosten voor het plastic kaartje en de bijbehorende brief en database omlaag. En dat is nu ook gebeurd, ondanks dat het een belasting en geen dienstverlening is, is het toch goed dat nu de werkelijke kosten meer in relatie staan tot de werkelijke kosten.

Overal waar bewoners een parkeervergunning nodig hebben, is ook betaald parkeren voor bezoekers, dus daar komen de inkomsten vandaan om een wijk leefbaar te houden. En vergeet niet dat het autobezit er voor zorgt dat mensen op plekken als Noordwest en in de haven kunnen werken. Daar profiteer jij ook weer van.
Daar kunnen mensen ook prima op de fiets of de brommer komen. Feit blijft dat een parkeerplek zo'n 5,00 x 2,50 meter in neemt (Althans, afh. van het type parkeerplaats 5,00 of 5,50 diep en 2,00 of 2,40 breed). 12,5 vierkante meter in een stad is gewoon vrij prijzig, qua grond. Daar mag wmb. best wat "huur" tegenover staan.

Ik heb ook geen treinvergunning voor 5 euro per maand. Terwijl als ik voor mijn werk ga treinen, "men" daar wel profijt van heeft.

Daarnaast zijn er gratis P+R's buiten het centrum.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_90383535
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 10:30 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Terwijl als ik voor mijn werk ga treinen, "men" daar wel profijt van heeft.

Voor elke euro die jij aan het ov uitgeeft, legt de belastingbetaler er minimaal twee bij. Dus ik weet niet wie er profijt van moet hebben :?
pi_90383824
Dat is met auto's net zo. Een weg heeft ook onderhoud nodig. Verlichting. Informatieborden (al dan niet digitaal). Etcetera etcetera.

Een parkeervergunning voor 5 euro per maand is een beetje als een NS jaarkaart voor 100 euro per jaar.
La derecha oprime, la izquierda libera
  vrijdag 24 december 2010 @ 10:57:06 #255
66825 Reya
Fier Wallon
pi_90384226
Over auto's betaal je dan weer BPM, wegenbelasting en brandstofaccijnzen.
pi_90384304
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 december 2010 10:57 schreef Reya het volgende:
Over auto's betaal je dan weer BPM, wegenbelasting en brandstofaccijnzen.
Daar krijg je asfalt, wegwijsborden, verlichting, vangrails, wegbelijning, op-en-afritten, matrixborden, verkeersveiligheidssystemen (camera's rijkswaterstaat), forse extra inzet hulpdiensten, en nog vele andere dingen voor terug. Een autorit is niet minder op kosten van de samenleving dan een rit met de trein.
La derecha oprime, la izquierda libera
  vrijdag 24 december 2010 @ 11:03:47 #257
66825 Reya
Fier Wallon
pi_90384423
Ik zou niet willen pretenderen enige expertise op het gebied van transporteconomie te hebben, maar het lijkt me weinig steekhoudend om een dergelijke stelling zonder enig ondersteunend bewijs te poneren.
pi_90384506
Zullen we er een mailtje aan rijkswaterstaat aan wagen? Om te kijken hoeveel er jaarlijks in wegenonderhoud etcetera verdwijnt? :)

Maar met een beetje logisch denkwerk kom je al een heel eind denk ik. Alleen al het feit dat asfalt toch met enige regelmaat vervangen moet worden omdat het slijt. Dat gaat met spoorstaven een stuk minder hard, je hebt dan ook geen lijnen nodig, minder "verkeerslichten", .... :)
La derecha oprime, la izquierda libera
  vrijdag 24 december 2010 @ 11:20:26 #259
66825 Reya
Fier Wallon
pi_90384931
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 11:07 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Zullen we er een mailtje aan rijkswaterstaat aan wagen? Om te kijken hoeveel er jaarlijks in wegenonderhoud etcetera verdwijnt? :)
Dat mag je best doen, maar vergeet niet dat RWS slechts een fractie van het Nederlandse wegennet in beheer heeft.
quote:
Maar met een beetje logisch denkwerk kom je al een heel eind denk ik. Alleen al het feit dat asfalt toch met enige regelmaat vervangen moet worden omdat het slijt. Dat gaat met spoorstaven een stuk minder hard, je hebt dan ook geen lijnen nodig, minder "verkeerslichten", .... :)
Waarbij je geen enkele achting hebt voor zaken als organisatorische kosten en personeelsinzet, maar ook bijvoorbeeld de kosten die komen kijken bij het goed laten functioneren van vervoersmethoden, zonder dat ze direct met de vervoersmethode zijn verbonden. Het treinennet werkt bijvoorbeeld enkel goed als er een auxiliair openbaar vervoersssysteem aanhangt (e.g. trams, bussen), die ook weer geld kosten. Voor auto's gelden weer andere bijkomende kosten. Het is simpelweg geen vergelijking die je op de achterkant van een bierviltje kan maken.
pi_90385767
Leuk, een klant die naar kantoor komt om op hoge poten excuses te eisen voor het feit dat ik een telefoongesprek heb beëindigd nadat ze mij letterlijk van leugens betichtte. :')
pi_90389024
Vandaag vind ik het voor één keer jammer dat ik niet in Brabant of Limburg woon. ;(
pi_90389749
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 10:59 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Een autorit is niet minder op kosten van de samenleving dan een rit met de trein.
Alleen krijg je voor dat asfalt nog eens veel meer geld terug in de vorm van economische baten, bij spoor zijn de economische baten een stuk lager.
pi_90389814
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 13:14 schreef Isegrim het volgende:
Vandaag vind ik het voor één keer jammer dat ik niet in Brabant of Limburg woon. ;(
Jij houdt wel van binnen zitten en niet naar buiten kunnen en geen boodschappen kunnen doen?
pi_90389896
quote:
Op vrijdag 24 december 2010 13:32 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Jij houdt wel van binnen zitten en niet naar buiten kunnen en geen boodschappen kunnen doen?
Ik anders wel :7
pi_90390863
quote:
Op vrijdag 24 december 2010 13:32 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Jij houdt wel van binnen zitten en niet naar buiten kunnen en geen boodschappen kunnen doen?
Ik hou van veel sneeuw. Eventuele bijwerkingen neem ik voor lief. Je overdrijft een beetje trouwens. :P
pi_90396574
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 13:14 schreef Isegrim het volgende:
Vandaag vind ik het voor één keer jammer dat ik niet in Brabant of Limburg woon. ;(
Het is alleen een hel om er te komen! Maar na 5 uur ben ik er eindelijk toch beland.
Op vrijdag 19 december 2014 13:42 schreef SilentChaos het volgende:
CG O+ Louter kwaliteitsposts _O_
Op dinsdag 8 september 2015 14:08 schreef ieniminimuis het volgende:
Jij bent de allerleukste van dit topic, hiep hé hoera hoezee *O*
pi_90397088
Huson was goed te doen gisterenavond voor kerstdiner.
Heerlijk gegeten !
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_90397373
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 13:55 schreef Isegrim het volgende:
Je overdrijft een beetje trouwens. :P
Ik? O-)
pi_90397560
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 december 2010 13:30 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Alleen krijg je voor dat asfalt nog eens veel meer geld terug in de vorm van economische baten, bij spoor zijn de economische baten een stuk lager.
Want? Een goederentrein draagt minder bij aan de economie dan een file aan vrachtwagens?
La derecha oprime, la izquierda libera
  vrijdag 24 december 2010 @ 16:50:54 #270
129106 Chav
Oi Oi Oi !!!
pi_90398146
Vandaag voor de 1e keer in mn huissie slapen!
In me Burberry......
pi_90398208
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 16:38 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Want? Een goederentrein draagt minder bij aan de economie dan een file aan vrachtwagens?
Ja, alleen al omdat er ongeveer een factor 80 meer lading over de weg wordt vervoerd :)
pi_90398260
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 16:50 schreef Chav het volgende:
Vandaag voor de 1e keer in mn huissie slapen!
Spannond :+
pi_90398358
Fijne kerstmuts iedereen!

Gelukkig mocht ik wat eerder weg van de zaak anders zat weer iedereen op mij te wachten zoals ieder jaar weer.
pi_90398405
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 16:50 schreef Chav het volgende:
Vandaag voor de 1e keer in mn huissie slapen!
Dat vond ik heel erg leuk. Ik hoorde de eerste paar dagen vooral allemaal nieuwe geluiden die nu ondertussen heel gewoon zijn waardoor ik ze niet eens meer hoor.
pi_90398647
Opvallend veel mensen die vanochtend werk heel leuk vonden en vanmiddag heel graag aan de kerst begonnen, gezien de snelheden van sommigen op de wegen. Vanochtend zeker door 6 man met 140+ ingehaald op de A13 en op de terugweg was het niet veel anders, met als dieptepunt het Stadhouderswegviaduct, waar je maar 50 mag, maar iemand met 100+ rechtsaf naar Blijdorp wilde tussen een paar andere auto's in.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')