Daar kunnen mensen ook prima op de fiets of de brommer komen. Feit blijft dat een parkeerplek zo'n 5,00 x 2,50 meter in neemt (Althans, afh. van het type parkeerplaats 5,00 of 5,50 diep en 2,00 of 2,40 breed). 12,5 vierkante meter in een stad is gewoon vrij prijzig, qua grond. Daar mag wmb. best wat "huur" tegenover staan.quote:Op vrijdag 24 december 2010 10:20 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Je begrijpt niet helemaal waar je bij een parkeervergunning voor betaalt, geloof ik. Ik betaal daarmee niet voor een parkeerplek, maar voor de administratieve afhandeling en controle op het lokale parkeerbeleid. Als de gemeente efficiënter werkt (bijvoorbeeld door veel zaken zelf te laten regelen via internet), kunnen de kosten voor het plastic kaartje en de bijbehorende brief en database omlaag. En dat is nu ook gebeurd, ondanks dat het een belasting en geen dienstverlening is, is het toch goed dat nu de werkelijke kosten meer in relatie staan tot de werkelijke kosten.
Overal waar bewoners een parkeervergunning nodig hebben, is ook betaald parkeren voor bezoekers, dus daar komen de inkomsten vandaan om een wijk leefbaar te houden. En vergeet niet dat het autobezit er voor zorgt dat mensen op plekken als Noordwest en in de haven kunnen werken. Daar profiteer jij ook weer van.
Voor elke euro die jij aan het ov uitgeeft, legt de belastingbetaler er minimaal twee bij. Dus ik weet niet wie er profijt van moet hebbenquote:Op vrijdag 24 december 2010 10:30 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Terwijl als ik voor mijn werk ga treinen, "men" daar wel profijt van heeft.
Daar krijg je asfalt, wegwijsborden, verlichting, vangrails, wegbelijning, op-en-afritten, matrixborden, verkeersveiligheidssystemen (camera's rijkswaterstaat), forse extra inzet hulpdiensten, en nog vele andere dingen voor terug. Een autorit is niet minder op kosten van de samenleving dan een rit met de trein.quote:Op vrijdag 24 december 2010 10:57 schreef Reya het volgende:
Over auto's betaal je dan weer BPM, wegenbelasting en brandstofaccijnzen.
Dat mag je best doen, maar vergeet niet dat RWS slechts een fractie van het Nederlandse wegennet in beheer heeft.quote:Op vrijdag 24 december 2010 11:07 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Zullen we er een mailtje aan rijkswaterstaat aan wagen? Om te kijken hoeveel er jaarlijks in wegenonderhoud etcetera verdwijnt?![]()
Waarbij je geen enkele achting hebt voor zaken als organisatorische kosten en personeelsinzet, maar ook bijvoorbeeld de kosten die komen kijken bij het goed laten functioneren van vervoersmethoden, zonder dat ze direct met de vervoersmethode zijn verbonden. Het treinennet werkt bijvoorbeeld enkel goed als er een auxiliair openbaar vervoersssysteem aanhangt (e.g. trams, bussen), die ook weer geld kosten. Voor auto's gelden weer andere bijkomende kosten. Het is simpelweg geen vergelijking die je op de achterkant van een bierviltje kan maken.quote:Maar met een beetje logisch denkwerk kom je al een heel eind denk ik. Alleen al het feit dat asfalt toch met enige regelmaat vervangen moet worden omdat het slijt. Dat gaat met spoorstaven een stuk minder hard, je hebt dan ook geen lijnen nodig, minder "verkeerslichten", ....
Alleen krijg je voor dat asfalt nog eens veel meer geld terug in de vorm van economische baten, bij spoor zijn de economische baten een stuk lager.quote:Op vrijdag 24 december 2010 10:59 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Een autorit is niet minder op kosten van de samenleving dan een rit met de trein.
Jij houdt wel van binnen zitten en niet naar buiten kunnen en geen boodschappen kunnen doen?quote:Op vrijdag 24 december 2010 13:14 schreef Isegrim het volgende:
Vandaag vind ik het voor één keer jammer dat ik niet in Brabant of Limburg woon.
Ik anders welquote:Op vrijdag 24 december 2010 13:32 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Jij houdt wel van binnen zitten en niet naar buiten kunnen en geen boodschappen kunnen doen?
Ik hou van veel sneeuw. Eventuele bijwerkingen neem ik voor lief. Je overdrijft een beetje trouwens.quote:Op vrijdag 24 december 2010 13:32 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Jij houdt wel van binnen zitten en niet naar buiten kunnen en geen boodschappen kunnen doen?
Het is alleen een hel om er te komen! Maar na 5 uur ben ik er eindelijk toch beland.quote:Op vrijdag 24 december 2010 13:14 schreef Isegrim het volgende:
Vandaag vind ik het voor één keer jammer dat ik niet in Brabant of Limburg woon.
Want? Een goederentrein draagt minder bij aan de economie dan een file aan vrachtwagens?quote:Op vrijdag 24 december 2010 13:30 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Alleen krijg je voor dat asfalt nog eens veel meer geld terug in de vorm van economische baten, bij spoor zijn de economische baten een stuk lager.
Ja, alleen al omdat er ongeveer een factor 80 meer lading over de weg wordt vervoerdquote:Op vrijdag 24 december 2010 16:38 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Want? Een goederentrein draagt minder bij aan de economie dan een file aan vrachtwagens?
Spannondquote:Op vrijdag 24 december 2010 16:50 schreef Chav het volgende:
Vandaag voor de 1e keer in mn huissie slapen!
Dat vond ik heel erg leuk. Ik hoorde de eerste paar dagen vooral allemaal nieuwe geluiden die nu ondertussen heel gewoon zijn waardoor ik ze niet eens meer hoor.quote:Op vrijdag 24 december 2010 16:50 schreef Chav het volgende:
Vandaag voor de 1e keer in mn huissie slapen!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |