Bedankt voor het openen!quote:
Don Johnsonquote:
en ze hebben een titel ve nummer met Coldplay gemeen...quote:is a musical duo, specializing in Eurodance music, originating from Germany
The group has earned 19 gold and platinum records throughout Europe.
Generaal noobie +1quote:Op zaterdag 18 december 2010 14:21 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Tom Robinson - War baby
Edwin Starr - War
Neil Young & Graham Nash - War song
Culture Club - War song
Frankie Goes to Hollywood - War
quote:" is a song written by the band War and appearing on their 1975 album Why Can't We Be Friends?. It reached number one on the Billboard R&B charts and peaked at number seven on the Pop Singles chart.
The music video for the song consists of various pimpmobiles on a typical suburban-style street, showing two men each driving a pimpmobile. At one point, an animated version of the face of the album Why Can't We Be Friends is lip-synching,knows every street, yeah.", as well as a man wearing a mask of the album's face. There are also scenes consisting of a driver showing off the album holding it out the window or on the windshield.
Nóg meer?1?!quote:
quote:Well women and children need kisses
Not the man in my life I know
And I been going to mystery misses
I respect the art of the show
Take back what you said little girl
And while you're at it take yourself back too
Well I'm Tired Of Sitting Here Waiting
Woman whatcha gonna do now, whatcha gonna do about it
quote:Ring out the false
Ring in the true
Ring out the old
Ring in the new
Oh, ging het over the Beatles? Ik dacht aan de soloplaat van Tom Yorke....quote:Op zondag 19 december 2010 11:51 schreef brabo74 het volgende:
ik ken het solo werk van de afzonderlijke beatles niet echt.....
Eigenlijk dat van de beatles ook niet echt......
Had 'm al opgezocht en was verbaast dat ik 'm het niet herkend had o.b.v. de tekst.quote:Op zondag 19 december 2010 12:36 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Goed, dit was 'm. Geen zin meer om het in de gaten te houden hier.
Populairste band ooit zei noob...zo ver is radiohead nog niet...quote:Op zondag 19 december 2010 11:58 schreef cafca het volgende:
[..]
Oh, ging het over the Beatles? Ik dacht aan de soloplaat van Tom Yorke....
Dat was ook een enigzins cynische opmerking van cafcaquote:Op zondag 19 december 2010 13:10 schreef brabo74 het volgende:
Populairste band ooit zei noob...zo ver is radiohead nog niet...
Lolquote:Op zondag 19 december 2010 13:26 schreef ranja het volgende:
[..]
Dat was ook een enigzins cynische opmerking van cafca
Meest gehate band komt dichter bij...
Het is 'Becoming a jackal', maar ik vind het goed!quote:Op zondag 19 december 2010 15:12 schreef Felagund het volgende:
1. Blitzen Trapper - Destroyer of the void
2. Midlake - The courage of others
3. Villagers - Be a Jackal (of heet dat album born as Jackal, ik ben hem even kwijt)
4. John Grant - Queen of Denmark
5. Sufjan Stevens - The age of Adz
Jup, that's me. Veel van hetzelfde.quote:Op zondag 19 december 2010 15:24 schreef Felagund het volgende:
Top 5 is wel goed, maar wel veel van hetzelfde.
triggerfingerquote:Op zondag 19 december 2010 15:24 schreef Felagund het volgende:
Top 5 is wel goed, maar wel veel van hetzelfde.
Nico Dijkshoorn is niet zo van de lijstjes, daarom heeft hij geen top 10 voor de jaarlijst van Oor ingeleverd. Toch wist hij in de column van de Oor te vermelden dat hij twee (totaal verschillende) favoriete albums uit dit jaar heeft.
Welke twee albums zijn dit?
quote:
quote:Op zondag 19 december 2010 16:36 schreef methodmich het volgende:
De Jeugd Van Tegenwoordig
en
Angus & Julia Stone
quote:There is no small amount of irony in the fact that the man who penned an album of lost psych-rock explorations titled U.F.O., disappeared under mysterious circumstances just a few years after the record's release. Vanishing into thin air outside of Santa Rosa, New Mexico, in 1975,'s whereabouts have never been resolved, a noir ending to a singer-songwriter career that always flirted on the edges of fame.
was pals with Harry Dean Stanton and had a cameo in Easy Rider, performed nightly in a Malibu bar to star-studded audiences, and recorded 1969's U.F.O. --an emotionally charged folk-tinged masterwork that recalls the songwriting genius of Fred Neil-- with Phil Spector's session players, The Wrecking Crew.
should have been canonized alongside his L.A. based folk contemporaries; instead he slipped into the abyss.
After a second album in 1972,began to think his career might stand a better chance in Nashville, and he left California to drive to Tennessee in March of 1975. He checked into a Santa Rosa motel en route and was never seen again -- his truck was found empty outside of town and his guitar, clothes, and wallet were found in his motel room. Several theories about his fate sprung up, from murder to alien abduction.
With the 2010 reissuing of U.F.O., we're again allowed a chance to witness's strange genius, which mixes classic Southern gothic lament with the shadowy corners of early 1970s L.A
Best goeie smaak die Leo Blokhuis.quote:Op zondag 19 december 2010 15:12 schreef Felagund het volgende:
1. Blitzen Trapper - Destroyer of the void
2. Midlake - The courage of others
3. Villagers - Be a Jackal (of heet dat album born as Jackal, ik ben hem even kwijt)
4. John Grant - Queen of Denmark
5. Sufjan Stevens - The age of Adz
quote:Op zondag 19 december 2010 21:54 schreef cafca het volgende:
[..]
Best goeie smaak die Leo Blokhuis.
Maar ik vond de nr. 1 van die andere kale popprofessor beter
Alain Johannes, geweldig album!
quote:Op maandag 20 december 2010 10:30 schreef Pink_Floyd het volgende:
Two Gallants....
ahum
Folk aanraders?
Tja, Beatle-vragen zijn eigenlijk altijd makkelijk. Bovendien is dit de voorkant van de soundtrack van een documentaire die ik al meer dan 20 jaar in huis heb. En die onlangs een re-release beleefde.quote:Op maandag 20 december 2010 10:47 schreef Pink_Floyd het volgende:
[..]
iets te makkelijk dus
schaap001 +1
Vervolgvraagje, want de heer in het midden is Dhani Harrisonquote:Op maandag 20 december 2010 10:54 schreef Pink_Floyd het volgende:
Fistful of Mercy dacht ik?
nieuwe band met Ben Harper erin
Over welk liedje van wie gaat dit?quote:"" has an intro, a variation, a funny little break with a sound effect, a section that pauses just before the big refrain, and then that huge chorus, where every musical element (and every listener) is embraced by the song's skinny arms. (...) And in the end, "
" succeeds brilliantly for the same reason great Burt Bacharach songs work-- because every chord change and turnaround and melodic leap is in exactly the right place. "We'll dazzle them all," goes one line, and it's no idle boast; another goes, "Write the songs that say, 'I like that!'." Done and done.
Oh. Dan zegt het me vast niksquote:Op maandag 20 december 2010 17:28 schreef ScottTracy het volgende:
#1 song van het jaar volgens Pitchfork.
iggyinthehouse + 1quote:Op dinsdag 21 december 2010 09:13 schreef iggyinthehouse het volgende:
Caro Emerald volgens mij met A Night Like This
Het zijn 2x verknipte foto's/tekeningen van bandleden die je voor een deel ziet. Beide plaatjes zijn (deel van) een albumhoes.quote:Op dinsdag 21 december 2010 10:51 schreef ranja het volgende:
Ik snap de vraag nietZijn het bandleden die je op de foto ziet, of aanwijzingen?
Die eerste is inderdaad uit de jaren 60, met een sterke link naar de vorige vraag.quote:Op dinsdag 21 december 2010 11:05 schreef ranja het volgende:
Gokje dan op The Band en 10CC al zie ik in die 1e foto Dylan en ook Jim Morrison en James Hetfield. En waren er al kale muzikanten in de 60s?
quote:Op dinsdag 21 december 2010 11:34 schreef schaap001 het volgende:
Ik zou zeggen: It's A Beautiful Day en The Kinks?
Die dus. Burnett +1quote:
Verzamelaar met louter kerstliedjes voorzien van voordehandliggende hoes.quote:Op dinsdag 21 december 2010 14:22 schreef cafca het volgende:
definieer "verzamelaar"
Ik kan maar één niet-kerst-gerelateerde albumcover bedenken met een rendier.....
Met dit weer ben ik heel erg soepel..., nog één...quote:Op dinsdag 21 december 2010 14:44 schreef MadMaster het volgende:
Ik kom niet eens verder dan:
[ afbeelding ]
en dan hoop ik dat je heel mild zal zijn met je beoordeling... [ afbeelding ]
"Which One Is Pink?" +1quote:Op dinsdag 21 december 2010 14:52 schreef Pink_Floyd het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
dat was lang graven in de krochten van mn hersenen, ik wist dat ik een oud belsch bandje in mn kast had staan thuis met een hert erop
Hebbes: Album covers met koe.quote:Op dinsdag 21 december 2010 15:14 schreef Berkery het volgende:
Er was ooit een heel topic 'Album covers met koe'
quote:
quote:, OBE (born 29 May 1949) is a British musician best known for being a co-founder of the English rock band
, in which he sings lead vocals and plays lead guitar. He was born in Forest Hill, London
weer 1 goedquote:Op dinsdag 21 december 2010 17:46 schreef methodmich het volgende:
The Dead Weather en The Heights dan
die jaquote:Op dinsdag 21 december 2010 17:51 schreef methodmich het volgende:
The Dead Weather en Blood Red Shoes dan?
quote:And there's not much left of me
What you get is what you see
Is it worth the energy
I leave it up to you
be my number two - joe jacksonquote:
Correctquote:Op dinsdag 21 december 2010 18:07 schreef Gambolputty het volgende:
[..]
be my number two - joe jackson
Goed genoegquote:Op dinsdag 21 december 2010 18:28 schreef cafca het volgende:
Ellen Foley en ik kom ff niet op die andere....
quote:never used to cry 'cause I was all alone
For me, myself and I is all I've ever known
I never felt the need to have a hand to hold
In everything I do I take complete control
Vervolgvraag op de 1 na laatste vraag....quote:Op dinsdag 21 december 2010 18:57 schreef cafca het volgende:
Omdat ik zeker weet dat ie goed is, wat van wie:
[..]
MadMaster +1quote:Op woensdag 22 december 2010 09:12 schreef MadMaster het volgende:
Ah-Uh-Ah-Oh...![]()
Lucky Number - Lene Lovich
Heeft ook zoetsappige liedjes gemaakt, maar veel erger dan de Kerstman...quote:
Niet iedereen met een baard is Roky...quote:
Nee, maar het is wel misleidend. Volgende gok zou Roger Whitaker geweest zijn...quote:Op woensdag 22 december 2010 09:27 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Heeft ook zoetsappige liedjes gemaakt, maar veel erger dan de Kerstman...
[..]
Niet iedereen met een baard is Roky...
Knap staaltje PS, trouwensquote:De baard is trouwens niet van de gezochte persoon, die is uiteraard nep, zoals bij elke Kerstman...
De Kerstman is bekender/populairder dan Roger Whitaker, hij heeft 17 noteringen gehad in de NL Top 40, voor het laatst in 1981...quote:Op woensdag 22 december 2010 09:44 schreef schaap001 het volgende:
[..]
Nee, maar het is wel misleidend. Volgende gok zou Roger Whitaker geweest zijn...zie ook zoetsappige liedjes...
Laat straks de 'making of' wel zien...quote:Knap staaltje PS, trouwens
quote:"" is a song written by Tim Kellett and Robin Taylor-Firth and performed by
. First released as a single in 1996, it found greater success in 1997 in a remixed single version, reaching number one on the UK Singles Chart.
Zo ben ik ooit bij Fok! terecht gekomen.quote:Op woensdag 22 december 2010 11:20 schreef iggyinthehouse het volgende:
Knap gemaakt, ik zag het inderdaad aan z'n hemd...
Wat van wie?quote:I've never felt so damn sick in my entire life
I'd like to cut it out but I have lost my pocket knife
Kane?quote:Op donderdag 23 december 2010 08:44 schreef Berkery het volgende:
Welke band krijgt in februari een Grammy voor hun hele oeuvre?
We kennen geen Jimmy, maar het is in ieder geval de drummer, ja.quote:
quote:Op donderdag 23 december 2010 10:53 schreef belsen het volgende:
Joey, Johnny en CJ DeeDee zijn alvast gaan hemelen.
Dat was week 1-3 van 1985 dacht ik.quote:Op donderdag 23 december 2010 11:29 schreef MadMaster het volgende:
Band Aid - Do They Know It's Christmas
Is die dan van eind 1984 al?quote:Op donderdag 23 december 2010 11:31 schreef ranja het volgende:
[..]
Dat was week 1-3 van 1985 dacht ik.
...was de voorgangerquote:Op donderdag 23 december 2010 12:26 schreef ranja het volgende:
A-ha - Take on Me zou ook kunnen trouwens.
quote:Op donderdag 23 december 2010 12:41 schreef Robar het volgende:
Bruce Springsteen - Dancing in the dark?
quote:Op donderdag 23 december 2010 12:48 schreef MadMaster het volgende:
Mr. Mister - Kyrie was toen een hit, was dat 'm?
Nee.quote:
Op de valreep toch nog de hint van het jaar! Schitterend toch? Hè? Laat gaan joh...quote:Op donderdag 23 december 2010 13:13 schreef Robar het volgende:
Het nummer is ook de naam van het achtste album.
Misschien dat ik nu het gemis voel van nu pas inspringen in deze reeks, maar:quote:Op donderdag 23 december 2010 13:18 schreef Burnett het volgende:
[..]
Op de valreep toch nog de hint van het jaar! Schitterend toch? Hè? Laat gaan joh...
![]()
Uiteraard niks persoonlijk, is een reactie op jouw schitterende Avatar van 'Talent Van Het Jaar'-nominée Van der Gijp.quote:Op donderdag 23 december 2010 13:29 schreef Robar het volgende:
[..]
Misschien dat ik nu het gemis voel van nu pas inspringen in deze reeks, maar:
QUE?
quote:Op donderdag 23 december 2010 13:38 schreef Burnett het volgende:
[..]
Uiteraard niks persoonlijk, is een reactie op jouw schitterende Avatar van 'Talent Van Het Jaar'-nominée Van der Gijp.
Iets van the mighty Zep, zou je zeggen... maar de tekst zegt me niksquote:Op donderdag 23 december 2010 14:05 schreef Robar het volgende:
Toch maar even een extra hint:
Dit was het favoriete nummer van de drummer van de band, die helaas in het jaar dat het nummer en album uitkwamen overleed.
Het jaar waar ik het over heb is 1992.quote:Op donderdag 23 december 2010 14:22 schreef schaap001 het volgende:
[..]
Iets van the mighty Zep, zou je zeggen... maar de tekst zegt me niks
-> edit: had 1 post over het hoofd gezien: er bestaat geen nummer dat In Through The Outdoor heet, dus dat kan niet...
Kennen de mensen hier Jeff Porcaro niet?quote:Op donderdag 23 december 2010 14:26 schreef Gambolputty het volgende:
Hmm. Aangezien Burnett het al niet wist maar even opgezocht, ik denk niet dat 'r iemand is die dit weet.
Hint: Ik ben meer van de popsongs.quote:Op donderdag 23 december 2010 15:59 schreef ranja het volgende:
Pff zou zo maar Jello Biafra kunnen zijn, maar misschien ook wel gewoon een popliedje
Wat betreft het eerste, dat heeft met smaak te maken, maar ik proef wel al een beetje dat popnummers hier wat minder gewaardeerd worden. Ik heb eerlijk gezegd niet zoveel met personen die op die manier muziek splitsen in twee of meerdere stromingen. Probleem wat ik daarbij heb is dat pop vaak als minderwaardig wordt gezien, terwijl dit naar mijn mening onterecht is. Toto is gewoon een goede band met een aantal ijzersterke nummers en dan heb ik het niet eens over de bij iedereen bekende popnummers, maar onder andere over het nummer wat ik hier dus bedoelde.quote:Op donderdag 23 december 2010 16:13 schreef cafca het volgende:
Heeft Toto ooit een tijd van betere songs gehad?
O/T: Vast iets van John Mayer.
Iggyinthehouse +1quote:Op donderdag 23 december 2010 16:51 schreef iggyinthehouse het volgende:
waiting on the world to change
en die van Toto had ik ook geweten
Ja natuurlijk, dat is ook een kwestie van smaak. Prima dat het niet iemand anders zijn smaak is., maar . . . Toto heeft in bijna 30 jaar meer dan 10 albums uitgebracht met een enorme diversiteit aan nummers. Daarbij zijn het fantastische muzikanten die op menig bekend album de muziek hebben ingespeeld. Dus een klein beetje respect voor de band Toto mag mijns inziens wel.quote:Op donderdag 23 december 2010 17:01 schreef cafca het volgende:
Ik vind Toto een band met hele goede muzikanten, die nummers maakten die mij persoonlijk nooit zo hebben geboeid. Idd een kwestie van smaak
Eén van de gebroeders Boer a.k.a. 1 van de 2 Brothers On The 4th Floor (geen idee welke overigens).quote:Op donderdag 23 december 2010 17:20 schreef iggyinthehouse het volgende:
Nee. Deze persoon was 1 van de duo producers van deze bekende act.
Martin Boer inderdaad....MadMaster +1quote:Op donderdag 23 december 2010 19:19 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Eén van de gebroeders Boer a.k.a. 1 van de 2 Brothers On The 4th Floor (geen idee welke overigens).
Die maakten ook de Turn Up The Bass-mixen in die tijd...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |