Omg, ik geloof nog steeds niet wat me een uur geleden is gebeurd...
De meesten van jullie hebben de ruzie tussen mij en m'n ex meegekregen. Ik voelde me er heel rot om en heb m'n excuses aangeboden om alles goed te laten gaan. Ik wil d'r niet kwijt, ook niet als beste vriendin. Ze had gisteravond nog een smsje gestuurd met 'We praten nog wel, ok? Komt allemaal wel goed'.
Ik stuur een heel smsje terug met weltrusten enz, heel lief en aardig. Geen reactie

Vandaag liep ik enorm te mokken over wat er gisteravond was gebeurd. Ik probeerde haar in m'n pauze op te bellen, maar ze liet niks van zich horen en nam niet op. Uiteindelijk maar wat ingesproken en dat ze zsm moest laten weten wanneer ik d'r kon bellen. Ze zat nog steeds bij die andere ex van d'r. Wat spookte ze uit toen ik d'r belde? Ze hoefde niet te werken of naar school, dus ik vraag het me af...
5 minuten voor einde werktijd smst ze "wat is er allemaal aan de hand"? Ik smste dr dat ik binnen 5 minuten zou bellen. Goed, ik liep m'n werk uit en belde haar op en zei: luister, ik heb morgen onverwachts vrij gekregen, kunnen we elkaar zien?
'Nee, ik ga morgen al naar Groningen toe... heb ik vandaag een beetje zo afgesproken'
Ik: Ow, leuk dat ik dat ook weet.. ik had namelijk even fatsoenlijk willen praten over de dingen die tussen ons spelen. Zoals je weet lukt ons dat face to face beter dan via zo'n kut telefoongesprekje, laat staan msn.
'Ten eerste hoef ik jou echt niet alles te vertellen en ten tweede heb ik geen zin dat je naar me toe komt om "te praten". Ik heb daar geen behoefte aan'
Ik: Ik probeer onze vriendschap, die voor jou ook zo belangrijk was, te redden door gewoon even alles rustig door te nemen.
'Dus als we niet praten, gaat onze vriendschap kapot? Leuk om te weten joh!'
Ik: Luister, je gaat eerst naar je andere ex en naar die gast in Groningen... beide zijn dat vrienden voor jou, NET ZOALS IK DAT BEN. Wat heb je er tegen om mij te zien? Heb ik soms wéér wat verkeerd gedaan?
'Je bent niet voor niets m'n ex, dat betekent dat ik geen zin in jou heb'
Ik: je bent nu bij je andere ex... daar heb je dus blijkbaar wel zin in
'Ik hoef jou geen verantwoording af te leggen! Je bent je constant met mijn leven aan het bemoeien!'
Ik: ik heb je nooit gezegd dat je bepaalde mensen wel of niet moet ontmoeten. Ik heb je altijd vrijgelaten in je keuzes. Het enige wat ik heb gedaan is af en toe mijn emoties erover geuit. Dat mag toch in een vriendschapsband? Jij doet overigens niets anders
'Ja maar dat is anders, ik ben niet degene waar je tegenaan hoeft te kankeren.. daar zoek je je maar iemand anders voor'
-zo ging dit even door-
'-naam van ex- komt nu net binnen van de hond uitlaten. We gaan zo eten, dus ik hang zo op'
(toen die ex binnenkwam, veranderde d'r toon en houding ineens heel sterk. Een stuk hartelozer en nog kutter dan het al ging)
Ik: kunnen we straks dan nog even bellen? Ik hoop gewoon dat we dit probleem op kunnen lossen
'JIJ hebt een probleem, niet ik. Je maakt er mijn probleem van door me zo te stalken. Ik vind m'n eten nu belangrijker dan jouw gezeik'
Ik: ik stalk je niet.. ik wil gewoon dat alles goed blijft tussen ons... alsjeblieft, laten we het straks even uitpraten
'NEE! je belt me niet. Je bent alleen maar aan het kankeren en aan het zeiken en als je me durft te bellen, dan bel ik de politie om te melden dat je me stalkt en lastigvalt'
Ik viel hier ff helemaal stil van... wat is dit voor absurde omgekeerde wereld? Ik probeer iets goed te maken en ze behandeld me op deze manier. Of die ex er iets mee te maken heeft, weet ik niet. Haar gedrag veranderde enorm toen die klootzak erbij kwam.
Ik: luister nou alsjeblieft... ik bedoel het echt goed, het spijt me dat ik doe zoals ik doe, maar begrijp me toch alsjeblieft
'Rens, ik ga eten'
Ik: *stilte*... smakelijk dan maar, en pas op jezelf de komende dagen in Groningen... ik hoop dat we elkaar nog kunnen spreken voordat je naar Hongarije gaat (komende vrijdag voor een week)
'Dankje, en of we elkaar nog spreken.. hoop er maar niet op'
Ik: 'geen dank... doei..'
'Doei'
*click*
Jankend ben ik naar huis gereden. Dit is toch gewoon zo afschuwelijk oneerlijk? Als ik de kracht had om d'r meteen los te kunnen laten deed ik het direct, maar ik kan het gewoon niet...
Cuz I'm Mr. Brightside