Sorry Zith, voor dit botte antwoord. Wat is er te simpel gedacht?quote:
Haushofer,quote:Op maandag 27 december 2010 12:28 schreef ATON het volgende:
[..]
Juist. Ik wil hiermee ook net aantonen dat het Zondvloedverhaal evenzo een interpretatieslag is, zelfs zonder uitkomst, gezien men al van een interpretatie vertrekt.
Is bij deze opgelost.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 16:56 schreef Haushofer het volgende:
Je quote jezelf nu. Tegen wie heb je het?
Ah, je reageerde op mijn postquote:
Die was niet echt serieus bedoeld, maar meer een toespeling op het feit dat Robmeister eerder daarvoor een discrepantie in de bijbel omtrent het rond-zijn van de aarde als "visioen" neerzette zonder dat daar ook maar enige aanleiding voor was.quote:Op maandag 20 december 2010 10:03 schreef Haushofer het volgende:
Ik denk dat de zondvloed een visioen was van Noach.
Dacht ik wel, maar ik greep uw toespeling weer aan om het cirkeldenken te doorbreken omtrent dit Genesis-verhaal en er een begin aan te geven. Van Atrahasis is wel meer te vinden dan over Oetnapisjtim naar mijn ervaring. Wel zeer interessant deze "zondvloed" evolutie te volgen . Bij Oetnapisjtim is het nog écht een vloed ( tsunami ) en bij Noah is het reeds getranformeerd tot een stortvloed ( regen ).quote:Op dinsdag 4 januari 2011 17:37 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ah, je reageerde op mijn post
[..]
Die was niet echt serieus bedoeld, maar meer een toespeling op het feit dat Robmeister eerder daarvoor een discrepantie in de bijbel omtrent het rond-zijn van de aarde als "visioen" neerzette zonder dat daar ook maar enige aanleiding voor was.
Ja, ik ken Oetnapisjtim wel. Ik kan tenslotte Googlen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |