abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90572755
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 00:32 schreef deelnemer2 het volgende:

[..]

Dat kan jij niet weten.
Sorry Zith, voor dit botte antwoord. Wat is er te simpel gedacht?

[ Bericht 0% gewijzigd door deelnemer2 op 29-12-2010 12:19:05 ]
pi_90580485
Het brein kan de grootste onzin wijsgemaakt worden, en als je brein het eenmaal als waarheid heeft geaccepteerd zal dit vanzelfsprekend je gevoel en bewustzijn mbt die onzin beïnvloeden.
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
pi_90841267
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 12:28 schreef ATON het volgende:

[..]

Juist. Ik wil hiermee ook net aantonen dat het Zondvloedverhaal evenzo een interpretatieslag is, zelfs zonder uitkomst, gezien men al van een interpretatie vertrekt.
Haushofer,
Zo te zien heb je mijn antwoord niet begrepen. Even toelichten: Het zondvloed-verhaal IS reeds een interpretatie van het Atrahasis-epos. Géén visioen van Noah. Misschien wel van Oetnapisjtim ?

[ Bericht 1% gewijzigd door ATON op 04-01-2011 17:30:14 ]
pi_90842966
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 16:56 schreef Haushofer het volgende:
Je quote jezelf nu. Tegen wie heb je het? :)
Is bij deze opgelost.
pi_90843283
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 17:30 schreef ATON het volgende:

[..]

Is bij deze opgelost.
Ah, je reageerde op mijn post

quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 10:03 schreef Haushofer het volgende:
Ik denk dat de zondvloed een visioen was van Noach.
Die was niet echt serieus bedoeld, maar meer een toespeling op het feit dat Robmeister eerder daarvoor een discrepantie in de bijbel omtrent het rond-zijn van de aarde als "visioen" neerzette zonder dat daar ook maar enige aanleiding voor was.

Ja, ik ken Oetnapisjtim wel. Ik kan tenslotte Googlen :Y
pi_90844372
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 17:37 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Ah, je reageerde op mijn post

[..]

Die was niet echt serieus bedoeld, maar meer een toespeling op het feit dat Robmeister eerder daarvoor een discrepantie in de bijbel omtrent het rond-zijn van de aarde als "visioen" neerzette zonder dat daar ook maar enige aanleiding voor was.

Ja, ik ken Oetnapisjtim wel. Ik kan tenslotte Googlen :Y
Dacht ik wel, maar ik greep uw toespeling weer aan om het cirkeldenken te doorbreken omtrent dit Genesis-verhaal en er een begin aan te geven. Van Atrahasis is wel meer te vinden dan over Oetnapisjtim naar mijn ervaring. Wel zeer interessant deze "zondvloed" evolutie te volgen . Bij Oetnapisjtim is het nog écht een vloed ( tsunami ) en bij Noah is het reeds getranformeerd tot een stortvloed ( regen ).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')