draai-draai-draai. Lees nou eens waar ik op reageer, en ga dar dan op in ipv meteen van het onderwerp af te wijkenquote:Op vrijdag 17 december 2010 12:57 schreef Nielsch het volgende:
[..]
De enige die verontwaardigd doen zijn overheden die over elkaar heen buitelen om schande te roepen.
Ik ben een prive persoon, niet een democratisch gekozen regering "by the people, for the people" zoals de US dat zo treffend formuleert. Dat lijkt me nogal een verschil.quote:Op vrijdag 17 december 2010 13:00 schreef sp3c het volgende:
[..]
zou jij ook zijn als iemand iedere week een random mailtje van je in de krant afdrukt
Vertel dat aan de gemartelde Duitser.quote:Op vrijdag 17 december 2010 12:49 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Uit deze wikileaks blijkt nog niets waaruit we moeten concluderen dat de overheid slecht voor ons is.
Ok, inderdaad op die CRIN site staat inderdaad dat er al informatie is aangetroffen over het martelen en opsluiten in mensonterende omstandigheden van kinderen.quote:Op vrijdag 17 december 2010 12:47 schreef Zith het volgende:
[..]
http://humanrightshouse.org/Articles/12803.html 9 dec. 2009
http://www.crosswalk.com/1438379/ 17 oct. 2006
http://rightsreaders.blog(...)ices-of-torture.html 23 oct 2006
http://www.crin.org/resources/infodetail.asp?id=21838 30 nov. 2009
http://www.amnesty.org/en/region/eritrea/report-2008 2008
of zie hier een google search.. http://www.google.nl/sear(...)Ccd_max%3A11-11-2010
lekker belangrijk?quote:Op vrijdag 17 december 2010 13:06 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ik ben een prive persoon, niet een democratisch gekozen regering "by the people, for the people" zoals de US dat zo treffend formuleert. Dat lijkt me nogal een verschil.
Aha, Dus je vind de NYTimes ook fout met de Pentagon Papers, De Washington Post met Watergate, Van Buitenen fout over de EU, etc etc etcquote:Op vrijdag 17 december 2010 13:14 schreef sp3c het volgende:
[..]
lekker belangrijk?
je bent nog steeds emailtjes aan het afdrukken waarvan de zender ervanuit ging dat die vertrouwelijk zouden blijven ... dat is een schending van de privacy
als je dit met fysieke post doet dan hangt je een flinke gevangenisstraf boven het hoofd om die reden ongeacht wie de postzegel betaald heeft
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
Als je daar wat duidelijker over was geweest had het niet tot misverstanden gevoerd.quote:Op vrijdag 17 december 2010 13:20 schreef sp3c het volgende:
ok quote mij waar ik het fout noem?
er werd gevraagd waarom regeringen zo boos zijn en ik geef antwoord, ik heb er geen waardeoordeel gegeven
quote:Macht corrumpeert, niet?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
Ik denk dat er wel een verschil is tussen 99% procent van de cables en de documenten die jij aangeeft.quote:Op vrijdag 17 december 2010 13:16 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Aha, Dus je vind de NYTimes ook fout met de Pentagon Papers, De Washington Post met Watergate, Van Buitenen fout over de EU, etc etc etc
We leven dan ook in wat minder naïeve tijden en we zullen zien wat er nog meer komt. De track record van Wikileaks tot nu toe is niet slecht.quote:Op vrijdag 17 december 2010 13:26 schreef Ulpianus het volgende:
[..]
Ik denk dat er wel een verschil is tussen 99% procent van de cables en de documenten die jij aangeeft.
Ja, leuk dat je de wet kent en zonder nadenken accepteert. Ik maak me meer zorgen over het feit dat we in een zogenaamde democratie niet alle informatie krijgen van onze regering, waardoor we dus in feite blind stemmen.quote:Op vrijdag 17 december 2010 13:14 schreef sp3c het volgende:
[..]
lekker belangrijk?
je bent nog steeds emailtjes aan het afdrukken waarvan de zender ervanuit ging dat die vertrouwelijk zouden blijven ... dat is een schending van de privacy
als je dit met fysieke post doet dan hangt je een flinke gevangenisstraf boven het hoofd om die reden ongeacht wie de postzegel betaald heeft
ik ben daar vanaf deel 1 van deze reeksduidelijk over geweest.quote:Op vrijdag 17 december 2010 13:25 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als je daar wat duidelijker over was geweest had het niet tot misverstanden gevoerd.
ik heb geen ideequote:[..]
Macht corrumpeert, niet?
nog meer assumptiesquote:Op vrijdag 17 december 2010 13:28 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ja, leuk dat je de wet kent en zonder nadenken accepteert. Ik maak me meer zorgen over het feit dat we in een zogenaamde democratie niet alle informatie krijgen van onze regering, waardoor we dus in feite blind stemmen.
Uit de cables hebben onze politici kunnen concluderen dat Nederland totaal geen enkele kans heeft op een permanente zetel bij de G20(?). Lijkt me toch wel goed om te wetenquote:Op vrijdag 17 december 2010 13:26 schreef Ulpianus het volgende:
[..]
Ik denk dat er wel een verschil is tussen 99% procent van de cables en de documenten die jij aangeeft.
De meeste cables geven namelijk geen misstanden van de US weer maar zijn gewoon informatie.
Ik vind het eerlijk gezegd goed dat ik die kan inzien maar ik snap best de ophef erover.
Ben niet altijd een even grote fan van de VS, maar ben stiekum toch best trots dat zij zo'n hoge pet van ons op hebben.quote:¶23. (S) The Dutch are actively and favorably involved in Afghanistan, Africa, Iraq, the Middle East, the Balkans, the Caribbean, Indonesia, and elsewhere. They are our best partner in developing pilot projects in the counterterrorism area, and are world leaders in development, free trade, international law and human rights. In pursuit of U.S. interests in all these areas of interest and leadership, we should build upon our successes to date to take the Dutch to the next level. SOBEL
Belangrijk om te weten voor mensen die er verstand van hebben, en zo ongeveer 99,99% van de bevolking valt daar niet onder. Die beginnen zodra ze zoiets horen weer herrie te schoppen terwijl ze zich er totaal niet in verdiept hebben. Vervolgens maakt de politiek gewoon een juiste beslissing, en beginnen alle idioten die denken verstand te hebben van het onderwerp omdat ze één berichtje in de krant gelezen hebben meteen weer moord en brand te schreeuwen.quote:En dat Nederland van plan was om VIJFTIG JSF's aan te schaffen vind je niet belangrijk om te weten? Ook niet als in onze 2de Kamer beweerd wordt dat dit niet het geval is?
Nou men heeft in Den Haag de pet hoog op over bezuinigingen en ik kan iedereen garanderen dat 50 JSF's een flinke kostenbesparing is. Zelfs als dan toch ook nog een alternatief gekocht moet worden omdat de huidige vliegtuigen in een slechte staat zijn.quote:Op vrijdag 17 december 2010 14:28 schreef Royyy het volgende:
[..]
Belangrijk om te weten voor mensen die er verstand van hebben, en zo ongeveer 99,99% van de bevolking valt daar niet onder. Die beginnen zodra ze zoiets horen weer herrie te schoppen terwijl ze zich er totaal niet in verdiept hebben. Vervolgens maakt de politiek gewoon een juiste beslissing, en beginnen alle idioten die denken verstand te hebben van het onderwerp omdat ze één berichtje in de krant gelezen hebben meteen weer moord en brand te schreeuwen.
Er was er ook 1 over Chavez. Wij schijnen gezien te worden als de belangrijkste relatie van de VS als het om Venezuela gaat.quote:Op vrijdag 17 december 2010 14:25 schreef Ludootje het volgende:
[..]
Ben niet altijd een even grote fan van de VS, maar ben stiekum toch best trots dat zij zo'n hoge pet van ons op hebben.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee, je interpreteert mijn post fout. Ik vind het juist fantastisch dat we dit nu weten. Maar het is niet direct klokkenluiden te noemen.quote:Op vrijdag 17 december 2010 13:59 schreef wdn het volgende:
[..]
Uit de cables hebben onze politici kunnen concluderen dat Nederland totaal geen enkele kans heeft op een permanente zetel bij de G20(?). Lijkt me toch wel goed om te weten![]()
En dat Nederland van plan was om VIJFTIG JSF's aan te schaffen vind je niet belangrijk om te weten? Ook niet als in onze 2de Kamer beweerd wordt dat dit niet het geval is?
Oh sorry!quote:Op vrijdag 17 december 2010 14:33 schreef Ulpianus het volgende:
[..]
Nee, je interpreteert mijn post fout. Ik vind het juist fantastisch dat we dit nu weten. Maar het is niet direct klokkenluiden te noemen.
Inderdaad, overheden moeten informatie geheim kunnen houden om zo het volk te controleren als marionetten. Waarheid? Puh, laat de grote jongens nou maar de zaakjes in de wereld regelen, gaan wij weer verder met onze simpele leventjes.quote:Op donderdag 16 december 2010 22:10 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Als kranten staatsgeheime documenten gaan openbaren moeten die ook aangepakt worden ja. Zoiets heeft niks te maken met persvrijheid.
Niet mee eens.quote:Op donderdag 16 december 2010 22:10 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Als kranten staatsgeheime documenten gaan openbaren moeten die ook aangepakt worden ja. Zoiets heeft niks te maken met persvrijheid.
Op korte termijn zeker een flinke kostenbesparing, echter op lange termijn...? Maar dat is een heel andere discussiequote:Op vrijdag 17 december 2010 14:31 schreef wdn het volgende:
[..]
Nou men heeft in Den Haag de pet hoog op over bezuinigingen en ik kan iedereen garanderen dat 50 JSF's een flinke kostenbesparing is. Zelfs als dan toch ook nog een alternatief gekocht moet worden omdat de huidige vliegtuigen in een slechte staat zijn.
JSF is een prestige projectje van sommige politici in Den Haag. Meer niet.
Ok je hebt een puntquote:Op vrijdag 17 december 2010 14:51 schreef Royyy het volgende:
[..]
Op korte termijn zeker een flinke kostenbesparing, echter op lange termijn...? Maar dat is een heel andere discussie![]()
Sowieso is al lang geleden bekend gemaakt door de regering dat het plan was om 85 F35s aan te schaffen. Dat is dus gewoon openbaar gemaakte informatie. Wat hebben we dus aan een geheime Amerikaanse cable waarin verouderde informatie staat? Helemaal niks.
Ik doelde met mijn post ook niet alleen op het hele JSF gebeuren, maar meer in het algemeen. Vooral hier in Nederland, denkt iedereen maar over alles en iedereen een mening te moeten hebben en die luidkeels te moeten verkondigen, terwijl ze er 9 van de 10 keer totaal geen verstand van hebben.
Dat is natuurlijk waardeloos voor het vertrouwen in de politiek en de stabiliteit in een land.
Als een regering dan informatie die absoluut niet essentieel is voor de bevolking niet openbaar maakt, om dat soort toestanden te voorkomen... niks mis mee naar mijn mening.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |