Dat wel, maar dat is meer omdat mensen een schijthekel denken te hebben aan moslims, en niet zozeer omdat het beleid van Ariel Sharon nog zo vers in hun geheugens gegrift staat. Ik denk dus ook niet dat het echt een leidraad is. Begrijp me niet verkeerd, het zal vast wel een rol spelen, maar ik denk dat de mate meevalt.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 10:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
In de VS is de joodse lobby al gigantisch groot en van oudsher zijn de VS een trouwe bondgenoot van Israel. Het is voor zionisten dus onnodig om geld te steken in de Amerikaanse politiek. In Europa is men vele malen sceptischer. Je hebt gelijk wanneer je stelt dat Wilders door veel mensen niet serieus wordt genomen. Echter, zijn beweging krijgt overal in Europa navolging. Onderschat die blonde mafketel niet.
Heb ook nooit anders gezegd hoor, don't panic.quote:Overigens moet je me niet verkeerd begrijpen. Ik ben absoluut niet anti-Israel en ben ook voorstander van de Israelische staat.
Daar heb je natuurlijk gelijk in. Maar partijen als de PVV linken Israel zeer bewust aan de moslimterreur. Wilders hamert er bijvoorbeeld voortdurend op dat Israel de frontlinie is in de strijd tegen de islamisering. Het is zijn achterban in de eerste plaats natuurlijk om de situatie in hun directe omgeving. Toch probeert Wilders hen een pro-Israelische houding op te dringen door keer op keer de strijd van Israel in verband te brengen met de strijd van de Nederlanders tegen de zogenaamde oprukkende islam in hun eigen leefomgeving.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 10:24 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat wel, maar dat is meer omdat mensen een schijthekel denken te hebben aan moslims, en niet zozeer omdat het beleid van Ariel Sharon nog zo vers in hun geheugens gegrift staat. Ik denk dus ook niet dat het echt een leidraad is. Begrijp me niet verkeerd, het zal vast wel een rol spelen, maar ik denk dat de mate meevalt.
Ja, ik zeg het er maar even bij. Voordat je het weet krijg je weer de stempel antisemiet opgeplaktquote:Heb ook nooit anders gezegd hoor, don't panic.
Och ja dat zeker wel, maar daar heeft hij eigenlijk niet eens zo heel erg ongelijk in, wat dat betreft is Israel door de jaren heen wel een land geweest waar het westen en het Midden-Oosten elkaar gewelddadig treffen en troffen en het laat wel zien hoe de levensstijlen met elkaar botsen tot op zo'n hoog niveau dat over de hele wereld Joden en moslims met elkaar op de vuist gaan of erger.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 10:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Daar heb je natuurlijk gelijk in. Maar partijen als de PVV linken Israel zeer bewust aan de moslimterreur. Wilders hamert er bijvoorbeeld voortdurend op dat Israel de frontlinie is in de strijd tegen de islamisering. Het is zijn achterban in de eerste plaats natuurlijk om de situatie in hun directe omgeving. Toch probeert Wilders hen een pro-Israelische houding op te dringen door keer op keer de strijd van Israel in verband te brengen met de strijd van de Nederlanders tegen de zogenaamde oprukkende islam in hun eigen leefomgeving.
Geenszins hoor.quote:Ja, ik zeg het er maar even bij. Voordat je het weet krijg je weer de stempel antisemiet opgeplakt
Persoonlijk denk ik dat je met een genuanceerde opstelling meer bereikt. Constant de Palestijnen wegzetten als het grote kwaad en de wens uitspreken hen te willen verbannen is, zoals je zelf ook al zegt, extreem maar werkt bovendien ook averechts. Er is niets mis met uitspreken van je voorkeur in een conflict. Echter, mijns inzien kan er enkel vrede worden bewerkstelligd wanneer beide partijen serieus worden genomen en dichter bij elkaar worden gebracht. Dat betekent dat zowel de Israeliers als de Pali's water bij de wijn moeten doen.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 10:34 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Och ja dat zeker wel, maar daar heeft hij eigenlijk niet eens zo heel erg ongelijk in, wat dat betreft is Israel door de jaren heen wel een land geweest waar het westen en het Midden-Oosten elkaar gewelddadig treffen en troffen en het laat wel zien hoe de levensstijlen met elkaar botsen tot op zo'n hoog niveau dat over de hele wereld Joden en moslims met elkaar op de vuist gaan of erger.
Als je ziet wat de retoriek is en het gedrag van omliggende landen dan vind ik het niet zo vreemd dat hij hier een punt van maakt. Dat hij het dan weer verbasterd naar een naamsverandering van de regio en Palestijnen de oevers uitgooien is dan weer een extreme die je moet negeren, maar de essentie is niet verkeerd..
Naar mijn mening hebben de Palestijnen dat recht verloren, dat ze nog enige kans hebben op vrede is al een zege voor hen an sich, meer moeten ze niet willen. Dat wil niet zeggen dat de Israëliërs moeten doorgaan met de kolonisatie, maar buiten dat hebben de Palestijnen wat mij betreft verder weinig te willen.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 10:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Persoonlijk denk ik dat je met een genuanceerde opstelling meer bereikt. Constant de Palestijnen wegzetten als het grote kwaad en de wens uitspreken hen te willen verbannen is, zoals je zelf ook al zegt, extreem maar werkt bovendien ook averechts. Er is niets mis met uitspreken van je voorkeur in een conflict. Echter, mijns inzien kan er enkel vrede worden bewerkstelligd wanneer beide partijen serieus worden genomen en dichter bij elkaar worden gebracht. Dat betekent dat zowel de Israeliers als de Pali's water bij de wijn moeten doen.
Klopt. Daarom zet ik verder maar een punt achter. Moet toch op padquote:Op dinsdag 11 januari 2011 10:41 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Naar mijn mening hebben de Palestijnen dat recht verloren, dat ze nog enige kans hebben op vrede is al een zege voor hen an sich, meer moeten ze niet willen. Dat wil niet zeggen dat de Israëliërs moeten doorgaan met de kolonisatie, maar buiten dat hebben de Palestijnen wat mij betreft verder weinig te willen.
Maar goed, hier zullen onze politieke overtuigingen wel weer het overtouw nemen en de opvattingen doen scheiden.
Ja ik zal zo ook maar eens Kaapstad in duiken, we zetten het later wel voort. Werk ze nog!quote:Op dinsdag 11 januari 2011 10:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Klopt. Daarom zet ik verder maar een punt achter. Moet toch op pad
Insgelijks.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 10:44 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja ik zal zo ook maar eens Kaapstad in duiken, we zetten het later wel voort. Werk ze nog!
Al een hele tijd, maar niet van oudsher: ze hebben in 1956 immers ten nadele van Israel beslist.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 10:17 schreef KoosVogels het volgende:
en van oudsher zijn de VS een trouwe bondgenoot van Israel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |