abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89989121

Welkom bij het meeste geliefde voetbalmanagerspel!
Football Manager 2010 is hét spel als het gaat om realistisch managen.
Heb je nieuwe talenten ontdekt of goede staff aangetrokken? Loopt het elftal nog niet helemaal zoals het moet? Heb je geen idee welke tactiek werkt? Welke speler moet ik kopen? Met dit soort vragen kun je hier terecht, maar natuurlijk kun je ook je vorderingen posten!

ManagersUnited
FMinside
Fuck The Ref
FMforum
Sortitoutsi

FM 2010 Patch 1

PC
OS - Windows XP | Vista | Windows7
Processor - XP - 1.4GHz of sneller | Vista/W7 - 2.0GHz of sneller
Memory - XP - 512MB RAM | Vista/W7 - 1GB RAM
Video Card - 128MB minimum. Nvidia FX 5900 Ultra of hoger | ATI Radeon 9800 of hoger | Intel 82915G/82910GL of hoger.
Oudere videkaarten kunnen alleen 2D aan en worden niet ondersteund. Laptop versies van deze chipsets kunnen werken, maar worden niet ondersteund.

Mac
Intel Processor | OS X 10.5 | NVidia Geforce 7300 GT | ATI X1600 Radeon

Als het topic vol is, open dan een nieuw topic met deze openingspost. Vergeet ook de link naar het vorige topic niet. Wijzigingen/toevoegingen op deze OP zijn welkom! Stuur deze dan naar het mailadres/PM van het profiel van donroyco.

© donroyco

Vorige topic: Football Manager #62 Spanning, sensatie en zeikende zaakwaarnemers
pi_89989132
Doh geen TT change, verander maar in #64: Waar de eerste challenge gespeeld gaat worden!
pi_89989145
*knip

[ Bericht 33% gewijzigd door PBateman1978 op 16-12-2010 09:37:34 ]
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_89989187
TT faal :P

Cefn Druids gaat nogal wisselvallig. Heb gesolliciteerd bij Morton (#voorlaatst in de Schotse first division met een media prediction als 2e), maar ben niet aangenomen... Denk dat ik Wales aan het eind van dit seizoen ga verlaten. Op naar Schotland of Engeland!
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_89989235
Hmm hoe krijg ik die poll goed terug. ;(
pi_89989295
Heb voor aankomend seizoen Title Challenge als opdracht, met 13 miljoen transferbudget & 250k/w salarishuis. Zit nu op 170k per week, dus valt me alleszins mee. Nu moet ik zeggen dat ik de grootverdieners meestal ook verkoop want die zitten meestal op 25, 26 jaar en dan is het einde oefening voor ze.
pi_89989308
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 09:25 schreef PBateman1978 het volgende:
Hmm hoe krijg ik die poll goed terug. ;(
Zo:

Poll: Welke club gaan we managen voor de challenge ?
RC Strasbourg
Nior
Oldham Athletic
Sheffield Wednesday
Kickers Offenbach
Carl Zeiss Jena
Salernitana
Foggia
Benidorm
Real Oviedo

Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 16-12-2010 09:29:15 ]
pi_89989373
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 09:27 schreef Scorpie het volgende:
Heb voor aankomend seizoen Title Challenge als opdracht, met 13 miljoen transferbudget & 250k/w salarishuis. Zit nu op 170k per week, dus valt me alleszins mee. Nu moet ik zeggen dat ik de grootverdieners meestal ook verkoop want die zitten meestal op 25, 26 jaar en dan is het einde oefening voor ze.
Haha heb jij dat ook altijd? Ik vind spelers boven de 25 jaar eigenlijk alweer oud worden en dan bokken ze maar gewoon lekker op, centjes voor Jorwol, nieuwe talentjes voor Jorwol ;)
pi_89989399
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 09:31 schreef Jorwol het volgende:

[..]

Haha heb jij dat ook altijd? Ik vind spelers boven de 25 jaar eigenlijk alweer oud worden en dan bokken ze maar gewoon lekker op, centjes voor Jorwol, nieuwe talentjes voor Jorwol ;)
Precies, ik had vorig jaar gewoon een elftal met 5 gehuurde talentjes van 17 in de basis, gemiddelde leeftijd was 19 _O-
pi_89989539
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 09:28 schreef Scorpie het volgende:
Zo:
Dank je ! :)
pi_89989684
Moet er geen nieuwe op komen?
Op zaterdag 12 juli 2014 20:53 schreef Misstique het volgende:
Ik zou je nog niet uitnodigen voor m'n crematie.
Op maandag 22 juli 2013 21:18 schreef capuchon_jongen het volgende:
Sowieso je hebt me topic verneukt stevenmac :r
pi_89989698
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 09:43 schreef stevenmac26 het volgende:
Moet er geen nieuwe op komen?
Te lui om 1 te maken.
  donderdag 16 december 2010 @ 10:05:36 #13
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_89990200
Ik heb eigenlijk altijd wel een of twee oude bokken in de basis rondlopen :7

Jonge talentjes prima, maar ze hebben wel wat leiderschap nodig. Ik merk dat als het er écht toe doet zo'n veteraan er gewoon staat. Vrije trappen en penalties zijn routineklusjes voor de ervaren krachten. Vooral op het middenveld heb ik ze graag (AMC of DMC). Ook heb ik altijd wel een spits van +/- 30 jaar oud. Als ik verlegen zit om goals, gaat hij gewoon een paar wedstrijden basis, en dat betaalt zich altijd terug. Geen gezeur met spitsen die 13 uur zonder goals zitten of bezwijken onder de druk van de positie van de club of dangerman comments.

Maar als ik een speler van 30+ koop is het wel altijd op korte contracten en met een specifiek doel. In de breedte koop ik ze niet, en als ik al een paar oudjes heb lopen dan zoek ik ook liever iemand voor de toekomst.
Ik wens je een dolfijne dag
pi_89990258
Ik heb Real Oviedo gestemd. Ik weet nog niet of ik ook daadwerkelijk ga meedoen, maar ik speel echt nooit in Spanje. Real Oviedo lijkt me daarom wel een mooie club.
Duitsland spreekt me niet aan, Engeland heb ik al vele malen in gespeeld en Italië idem dito.
Maar goed, ik heb nu zo'n fijne game met African Warriors, die wil ik nu eigenlijk niet opzij leggen. Bovendien heb ik vrij weinig tijd om te FM'en.
Maar, het is een erg leuk idee in ieder geval!
pi_89990375
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 09:27 schreef Scorpie het volgende:
Nu moet ik zeggen dat ik de grootverdieners meestal ook verkoop want die zitten meestal op 25, 26 jaar en dan is het einde oefening voor ze.
Ik verkoop ze meestal als ze 28/29 zijn, maar ik heb ook spelers die gewoon hun hele carrière bij mijn club spelen, dat zijn de echte helden en die betaal ik met liefde 60k per week (als het budget het toelaat) voor wat reserve-games als ze dik in de 30 zijn en 1000+ wedstrijden hebben gespeeld voor de club.
Gemiddelde leeftijd van mijn teams zit ook meestal tussen de 24 en 26 met een mix van jonge spelers en wat meer ervaren spelers waarbij de as (GK, DCs, (D)MC) vaak wat ouder is.
Get it and Bet it
pi_89990502
Ik zorg er altijd voor dat ik naast veel jong talent ook wat ervaren spelers heb.
pi_89990968
Ik heb 2 dertigers, een paar 25+,ers en een shitload aan 20-ers.
pi_89991261
De nieuwe patch is voor mij aanleiding om een nieuwe game te starten..
Ben met de competities Engeland(tot niveau 8), Andorra en San Marino begonnen.
2 managers, 1 bij Santa Coloma(kampioen van Andorra) en 1 werkloos.
Met Santa Coloma begonnen na het 1e duel van de 1e voorronde CL tegen Birkirkara, die had SC al met 0-2 gewonnen. Het 2e duel was dus mijn 1e als manager: Santa Coloma - Birkirkara 6-0 :)
In de 2e ronde volgde Omonia Nicosia, dat werd uit 0-0 en thuis verloor ik met 1-2. Uitgeschakeld maar toch trots :)

Met de andere manager aangenomen bij Thatcham Town uit de Southern League First Division South/West. Weet alleen nog niet of ik ga proberen Thatcham zo hoog mogelijk te krijgen of dat ik gewoon ga proberen z.s.m. in de Premier League te zitten. onafhankelijk van de club..
pi_89991309
Is dat niet lastig om je aandacht te verdelen over twee clubs? Dat lijkt mij nu he-le-maal niets namelijk...
pi_89991469
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 10:46 schreef Winski05 het volgende:
Is dat niet lastig om je aandacht te verdelen over twee clubs? Dat lijkt mij nu he-le-maal niets namelijk...
Ik speel al sinds dat ik CM01/02 speel eigenlijk heel vaak met 2 clubs..
Het begon bijvoorbeeld met PSV en FC Eindhoven en dan spelers uitlenen aan EHV.. alhoewel ik wel moet zeggen dat ik de laatste FM's steeds vaker met maar 1 club speel. En dat als ik met 2 clubs speel dat ik niet 2 Engelse pak bijvoorbeeld maar 1 Engelse en 1 uit een competitie die niet zo groot is qua aantal wedstrijden en qua reputatie..

En het kan best zijn dat ik na een half jaar stop met 1 van de 2 en verder ga met de ander :P Of met een compleet nieuwe game :P
pi_89991703
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 10:52 schreef MMUFC het volgende:

[..]

Ik speel al sinds dat ik CM01/02 speel eigenlijk heel vaak met 2 clubs..
Het begon bijvoorbeeld met PSV en FC Eindhoven en dan spelers uitlenen aan EHV.. alhoewel ik wel moet zeggen dat ik de laatste FM's steeds vaker met maar 1 club speel. En dat als ik met 2 clubs speel dat ik niet 2 Engelse pak bijvoorbeeld maar 1 Engelse en 1 uit een competitie die niet zo groot is qua aantal wedstrijden en qua reputatie..

En het kan best zijn dat ik na een half jaar stop met 1 van de 2 en verder ga met de ander :P Of met een compleet nieuwe game :P
Ik bedacht me gisteren in de sportschool ook om een tweede manager aan te maken voor Excelsior en ze zo richting de top van de Eredivisie te stuwen, zodat mijn betere talenten ook daar willen spelen :s)
pi_89991803
Toch voelt dat een beetje als 'cheaten', om een 2e club te managen die puur bedoelt is voor talenten van je andere club.
pi_89991918
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 11:04 schreef Winski05 het volgende:
Toch voelt dat een beetje als 'cheaten', om een 2e club te managen die puur bedoelt is voor talenten van je andere club.
Alex Pastoor, de manager van Excelsior, is in het echt ook in loondienst van Feyenoord. Kan me voorstellen dat je het zo ziet en dat is ook de reden waarom ik twijfel, maar blijkbaar vindt de KNVB/FIFA het geen probleem..
pi_89992272
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 11:07 schreef Jorwol het volgende:

[..]

Alex Pastoor, de manager van Excelsior, is in het echt ook in loondienst van Feyenoord. Kan me voorstellen dat je het zo ziet en dat is ook de reden waarom ik twijfel, maar blijkbaar vindt de KNVB/FIFA het geen probleem..
Daar heb je wel een punt inderdaad.
Het gaat mij eerlijk gezegd ook om de moeite, want je moet dan tijd steken in 2 clubs en dat gaat me even wat te ver. Ik heb al mijn handen vol aan één club om alle aspecten van FM goed te benutten, dus met 2 clubs ben je dan nog veel meer tijd kwijt...
pi_89992352
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 10:46 schreef Winski05 het volgende:
In eerdere versies (CM-tijdperk) heb ik vaak genoeg 3 of 4 clubs tegelijk lopen managen (saves van 10 seizoenen ook :')). Soms zelf clubs in hetzelfde land waarbij ik vaak genoeg 1,2 eindigde. Heb ook een aantal CL-finales gespeeld waarbij ik beide teams onder mijn hoede had :D.

Wegens tijdgebrek manage ik nu gewoon 1 club per save. International management stel ik ook heel vaak lang uit omdat ik die breaks wel lekker vind.
Get it and Bet it
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')