Zo:quote:Op donderdag 16 december 2010 09:25 schreef PBateman1978 het volgende:
Hmm hoe krijg ik die poll goed terug.
Haha heb jij dat ook altijd? Ik vind spelers boven de 25 jaar eigenlijk alweer oud worden en dan bokken ze maar gewoon lekker op, centjes voor Jorwol, nieuwe talentjes voor Jorwolquote:Op donderdag 16 december 2010 09:27 schreef Scorpie het volgende:
Heb voor aankomend seizoen Title Challenge als opdracht, met 13 miljoen transferbudget & 250k/w salarishuis. Zit nu op 170k per week, dus valt me alleszins mee. Nu moet ik zeggen dat ik de grootverdieners meestal ook verkoop want die zitten meestal op 25, 26 jaar en dan is het einde oefening voor ze.
Precies, ik had vorig jaar gewoon een elftal met 5 gehuurde talentjes van 17 in de basis, gemiddelde leeftijd was 19quote:Op donderdag 16 december 2010 09:31 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Haha heb jij dat ook altijd? Ik vind spelers boven de 25 jaar eigenlijk alweer oud worden en dan bokken ze maar gewoon lekker op, centjes voor Jorwol, nieuwe talentjes voor Jorwol
Ik verkoop ze meestal als ze 28/29 zijn, maar ik heb ook spelers die gewoon hun hele carrière bij mijn club spelen, dat zijn de echte helden en die betaal ik met liefde 60k per week (als het budget het toelaat) voor wat reserve-games als ze dik in de 30 zijn en 1000+ wedstrijden hebben gespeeld voor de club.quote:Op donderdag 16 december 2010 09:27 schreef Scorpie het volgende:
Nu moet ik zeggen dat ik de grootverdieners meestal ook verkoop want die zitten meestal op 25, 26 jaar en dan is het einde oefening voor ze.
Ik speel al sinds dat ik CM01/02 speel eigenlijk heel vaak met 2 clubs..quote:Op donderdag 16 december 2010 10:46 schreef Winski05 het volgende:
Is dat niet lastig om je aandacht te verdelen over twee clubs? Dat lijkt mij nu he-le-maal niets namelijk...
Ik bedacht me gisteren in de sportschool ook om een tweede manager aan te maken voor Excelsior en ze zo richting de top van de Eredivisie te stuwen, zodat mijn betere talenten ook daar willen spelenquote:Op donderdag 16 december 2010 10:52 schreef MMUFC het volgende:
[..]
Ik speel al sinds dat ik CM01/02 speel eigenlijk heel vaak met 2 clubs..
Het begon bijvoorbeeld met PSV en FC Eindhoven en dan spelers uitlenen aan EHV.. alhoewel ik wel moet zeggen dat ik de laatste FM's steeds vaker met maar 1 club speel. En dat als ik met 2 clubs speel dat ik niet 2 Engelse pak bijvoorbeeld maar 1 Engelse en 1 uit een competitie die niet zo groot is qua aantal wedstrijden en qua reputatie..
En het kan best zijn dat ik na een half jaar stop met 1 van de 2 en verder ga met de anderOf met een compleet nieuwe game
Alex Pastoor, de manager van Excelsior, is in het echt ook in loondienst van Feyenoord. Kan me voorstellen dat je het zo ziet en dat is ook de reden waarom ik twijfel, maar blijkbaar vindt de KNVB/FIFA het geen probleem..quote:Op donderdag 16 december 2010 11:04 schreef Winski05 het volgende:
Toch voelt dat een beetje als 'cheaten', om een 2e club te managen die puur bedoelt is voor talenten van je andere club.
Daar heb je wel een punt inderdaad.quote:Op donderdag 16 december 2010 11:07 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Alex Pastoor, de manager van Excelsior, is in het echt ook in loondienst van Feyenoord. Kan me voorstellen dat je het zo ziet en dat is ook de reden waarom ik twijfel, maar blijkbaar vindt de KNVB/FIFA het geen probleem..
In eerdere versies (CM-tijdperk) heb ik vaak genoeg 3 of 4 clubs tegelijk lopen managen (saves van 10 seizoenen ookquote:Op donderdag 16 december 2010 10:46 schreef Winski05 het volgende:
Is dat niet lastig om je aandacht te verdelen over twee clubs? Dat lijkt mij nu he-le-maal niets namelijk...
Ja da's wel waar, ik word ook nooit bondscoach, behalve bij Nederland of bij Engeland als ik een volledig Engels team maak, zoals in FM 2010 met Aston Villa. Media elke keer bitchen dat ik mijn spelers voortrek etcquote:Op donderdag 16 december 2010 11:19 schreef Winski05 het volgende:
[..]
Daar heb je wel een punt inderdaad.
Het gaat mij eerlijk gezegd ook om de moeite, want je moet dan tijd steken in 2 clubs en dat gaat me even wat te ver. Ik heb al mijn handen vol aan één club om alle aspecten van FM goed te benutten, dus met 2 clubs ben je dan nog veel meer tijd kwijt...
Bij mij zou het ook eeuwen gaan duren.quote:Op donderdag 16 december 2010 11:19 schreef Winski05 het volgende:
[..]
Daar heb je wel een punt inderdaad.
Het gaat mij eerlijk gezegd ook om de moeite, want je moet dan tijd steken in 2 clubs en dat gaat me even wat te ver. Ik heb al mijn handen vol aan één club om alle aspecten van FM goed te benutten, dus met 2 clubs ben je dan nog veel meer tijd kwijt...
Haha, dat herken ikquote:Op donderdag 16 december 2010 11:38 schreef Pinterman het volgende:
[..]
Bij mij zou het ook eeuwen gaan duren.
Het wordt ook steeds ergerIk ben nu al 3 dagen (in totaal een uurtje of 10 denk ik) bezig met de zomervakantie van Lincoln na het eerste seizoen omdat ik ben gepromoveerd en heel nauwkeurig mijn spelers selecteer. Maar gisterenavond speelde ik mijn laatste friendly dus ik verwacht vanavond minstens een maand verder te kunnen
Mee eens, een avondje of 2 niets anders doen dan zelf op zoek gaan naar spelers door tig teams langs te gaan, je eigen staff nog eens onder de loep nemen, reserve- en jeugdteam in orde maken etc.quote:Op donderdag 16 december 2010 12:45 schreef Winski05 het volgende:
[..]
Haha, dat herken ik
Ik ben zelf ook altijd heel erg lang bezig met de zomerstop. Ontzettend veel scouten, zowel spelers als staff, spelers verkopen/verhuren, kijken welke facilities kunnen worden verbeterd, etc. etc.
Dat vind ik trouwens ook gelijk één van de leukste periodes in FM, dat dan weer wel
Precies, helemaal mee eens! De grootste kick krijg ik nog altijd van het zelf scouten van een groot talent, zoals die Keniaan die ik laatst postte. Die nog altijd niet naar African Warriors komtquote:Op donderdag 16 december 2010 12:50 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Mee eens, een avondje of 2 niets anders doen dan zelf op zoek gaan naar spelers door tig teams langs te gaan, je eigen staff nog eens onder de loep nemen, reserve- en jeugdteam in orde maken etc.
Daarom snap ik mensen ook niet die een Genie Scout oid pakken, dan haal je de grootste fun al weg voor jezelf, in mijn ogen dan.
quote:Op donderdag 16 december 2010 13:14 schreef Winski05 het volgende:
[..]
Precies, helemaal mee eens! De grootste kick krijg ik nog altijd van het zelf scouten van een groot talent, zoals die Keniaan die ik laatst postte. Die nog altijd niet naar African Warriors komt
De lange, lange zoektochten langs talloze obscure clubs in Afrika, Zuid-Amerika of waar dan ook; prachtig vind ik dat. En dan natuurlijk hopen op dat ene toptalent
Dus ik gebruik alleen al vanwege die reden nooit FM Scout of iets dergelijks. Dat haalt voor mij volledig de lol van het spelen weg.
Ben benieuwd of er overigens mensen zijn hier die wel gebruik maken van dat soort scoutingsprogramma's, en daar verder geen problemen mee hebben
Het grote scout werk heb ik in de zomer al gedaan, dan is het een kwestie van spelers halen.quote:Op donderdag 16 december 2010 12:45 schreef Winski05 het volgende:
[..]
Haha, dat herken ik
Ik ben zelf ook altijd heel erg lang bezig met de zomerstop. Ontzettend veel scouten, zowel spelers als staff, spelers verkopen/verhuren, kijken welke facilities kunnen worden verbeterd, etc. etc.
Dat vind ik trouwens ook gelijk één van de leukste periodes in FM, dat dan weer wel
Heerlijk hèquote:Op donderdag 16 december 2010 13:14 schreef Winski05 het volgende:
[..]
Precies, helemaal mee eens! De grootste kick krijg ik nog altijd van het zelf scouten van een groot talent, zoals die Keniaan die ik laatst postte. Die nog altijd niet naar African Warriors komt
De lange, lange zoektochten langs talloze obscure clubs in Afrika, Zuid-Amerika of waar dan ook; prachtig vind ik dat. En dan natuurlijk hopen op dat ene toptalent
Dus ik gebruik alleen al vanwege die reden nooit FM Scout of iets dergelijks. Dat haalt voor mij volledig de lol van het spelen weg.
Ben benieuwd of er overigens mensen zijn hier die wel gebruik maken van dat soort scoutingsprogramma's, en daar verder geen problemen mee hebben
Ja, dat heb ik dus ookquote:Op donderdag 16 december 2010 14:58 schreef Pinterman het volgende:
[..]
Heerlijk hèMaar het nadeel van mijn huidige game is dan weer dat ik zojuist heel Afrika heb afgestruind, een keepertje met veel potentie heb gevonden, maar: uncapped = geen work permit in Engeland
En ja hoor, nu ik hem eenmaal heb ontdekt heeft de rest van de wereld dat ook, dus is hij alweer naar Duitsland vertrokken.
Work permits die mij in mijn scouting belemmeren
Hoezo makkelijker? Omdat je spelers aangeboden krijgt van een zaakwaarnemer?quote:Op donderdag 16 december 2010 15:16 schreef SteveBudin het volgende:
En het Lower league deel is een stuk makkelijker geworden dankzij de zaakwaarnemers.
Ik krijg regelmatig spelers aangeboden en vaak zit er wel wat tussen, enige nadeel is dat die kerels ook weer geld willen vangen voor hun diensten.quote:Op donderdag 16 december 2010 15:21 schreef Winski05 het volgende:
[..]
Hoezo makkelijker? Omdat je spelers aangeboden krijgt van een zaakwaarnemer?
Dat gebeurt bij mij echt maar zelden...
quote:Op donderdag 16 december 2010 15:13 schreef Winski05 het volgende:
[..]
Ja, dat heb ik dus ook
Zelfs in Afrika zélf. Maar goed, mijn trucje werkt tot nu toe nog heel goed. Dat toptalent waar ik het steeds over heb, prijs ik eens in de zoveel tijd weer de hemel in, waardoor meneer weer hartstikke blij wordt en mij als favoriete personeel heeft. Zodra er dan buitenlandse clubs komen (en dan niet de minste: Boca Juniors, AZ) bied ik hem ook een contract aan, en ondanks dat ik hem maar 3.9k aan maandelijks salaris kan bieden, kiest hij toch alsmaar voor mijn club
Maar ja, hij komt maar niet door die vervloekte Work Permit procedure heen. Dus hij moet maar gauw wat internationale wedstrijden gaan spelen, want dit schiet ook niet op... Dat ik deze truc al ruim een jaar weet vol te houden vind ik dan wel weer erg geestig
Ik weet niet of ze ook naar de BSN willen komen, maar met Lincoln in de league 2 had ik de volgende loan spelers gehaald, en was tevreden over ze:quote:Op donderdag 16 december 2010 15:27 schreef Swennus het volgende:
Ik ben met een game begonnen in Engeland BSN. Nu ben ik op zoek naar een paar spelers om te huren om zo de kwaliteit iets omhoog te krijgen, maar geen enkele speler wil komen.
Hebben jullie clubs waar je vaak een speler vandaan haalt met een team uit de BSN?
Haha, nee, Kenia heeft nog geen openstaande sollicitatie als manager, dus dat zit er niet inquote:Op donderdag 16 december 2010 15:32 schreef Pinterman het volgende:
[..]Daar had ik nog niet eens aan gedacht, om gewoon mee te bieden met elke andere club, wetende dat die arme jongen toch gaat stuklopen op z'n work permit, en dan weer terug naar Gambia moet
![]()
Kun je niet solliciteren om bondscoach van het land van je talent te worden? Dan roep je hem gewoon een keer op, en dan ga je weer weg
Volgens mij wel. Ik heb laatst nog een Nigeriaan aangetrokken met één cap, ergens in de vorige eeuw.quote:Op donderdag 16 december 2010 15:42 schreef Winski05 het volgende:
[..]
Haha, nee, Kenia heeft nog geen openstaande sollicitatie als manager, dus dat zit er niet inMaar zoveel Kenianen zijn er niet op voetbalschoenen, laat staan zulke talenten, dus hij zal waarschijnlijk binnenkort wel worden opgeroepen. Hij heeft al wel U20-wedstrijden voor zijn land gespeeld, maar nu is het wachten op een officiele interland.
Als hij één interland heeft gespeeld, krijgt hij dan direct een WP? Dat wist ik helemaal niet...
Volgens mij niet hoor, had ie geen dubbele nationaliteit die Nigeriaan ?quote:Op donderdag 16 december 2010 16:07 schreef Pinterman het volgende:
[..]
Volgens mij wel. Ik heb laatst nog een Nigeriaan aangetrokken met één cap, ergens in de vorige eeuw.Er was geeneens sprake van een aanvraag; hij kwam gewoon meteen.
Hmm misschien, maar ik dacht het niet. Zal vanavond even kijken.quote:Op donderdag 16 december 2010 16:23 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Volgens mij niet hoor, had ie geen dubbele nationaliteit die Nigeriaan ?
En dan heb je nog mensen die ook nog trainingen en tactics downloaden. Waarom speel je het spel dan in godsnaam?quote:Op donderdag 16 december 2010 13:14 schreef Winski05 het volgende:
[..]
Ach je moet het zelf weten vind ik. Zolang je dat niet doet in challenges enzo is het je eigen probleem. In FM 2010 gebruikte ik het wel eens om de PA te checken van talentjes die ik al had gekocht.quote:Op donderdag 16 december 2010 17:02 schreef VonHinten het volgende:
[..]
En dan heb je nog mensen die ook nog trainingen en tactics downloaden. Waarom speel je het spel dan in godsnaam?FM met FMscout is als Counter-Strike met aimbot: gaar.
Je moet het zeker zelf weten, ieder zijn ding.quote:Op donderdag 16 december 2010 17:08 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Ach je moet het zelf weten vind ik. Zolang je dat niet doet in challenges enzo is het je eigen probleem. In FM 2010 gebruikte ik het wel eens om de PA te checken van talentjes die ik al had gekocht.
Eenschquote:Op donderdag 16 december 2010 17:02 schreef VonHinten het volgende:
[..]
En dan heb je nog mensen die ook nog trainingen en tactics downloaden. Waarom speel je het spel dan in godsnaam?FM met FMscout is als Counter-Strike met aimbot: gaar.
Dat doe ik ook. Tactieken van anderen zijn meestal gebaseerd op wat meer kennis en ervaring dan ik zelf heb, dus ik pas ze meestal aan op punten waar ik zeker van weet dat het tweaking nodig heeft.quote:Op donderdag 16 december 2010 17:21 schreef Winski05 het volgende:
[..]
Eensch
Ik download overigens ook wel eens een taktiek. Als ik lees dat iemand veel succes heeft met een bepaalde tactiek dan download ik 'm, kijk welke instellingen worden gebruikt en kan dat eventueel in mijn eigen taktiek implementeren. Maar ik bouw ten aller tijde zelf een taktiek, dat vind ik ook een enorm leuk aspect aan FM. Bovendien heb je bij iedere club weer een andere aanpak nodig, en zelfs ieder seizoen moet je hier en daar iets aanpassen wanneer je nieuwe spelers in je basiself krijgt.
Ach ja, uiteindelijk moet iedereen natuurlijk zelf weten hoe 'ie speelt. Maar zonder al dat gecheat voelt het voor mij in ieder geval veel prettiger aan
Toch maar gekocht?quote:Op donderdag 16 december 2010 17:53 schreef Lindgren. het volgende:
Aangezien crashdump met VVV vanochtend begonnen met FC Zwolle. Best aardig ingekocht en heel wat winst gemaakt maar het loopt voor geen meter. Moraal is slecht en kan maar geen tactiek vinden..
neequote:
Zwolle heeft op zich twee leuke centrale verdedigers, maar ik kreeg in mijn game Ars en Kluin totaal niet aan het scoren. Na drie seizoenen aanmodderen ben ik met die game gestopt. Benieuwd hoe jij het doetquote:Op donderdag 16 december 2010 17:53 schreef Lindgren. het volgende:
Aangezien crashdump met VVV vanochtend begonnen met FC Zwolle. Best aardig ingekocht en heel wat winst gemaakt maar het loopt voor geen meter. Moraal is slecht en kan maar geen tactiek vinden..
30% goedkoper nu !quote:Op donderdag 16 december 2010 18:09 schreef Lindgren. het volgende:
[..]
neemisschien later in de budgetbak.
Nu dan toch eindelijk de overwinning te pakken. En dan ook meteen 0-6
Ceuta omdat ik die naam mooier vind dat Meillila.quote:Op donderdag 16 december 2010 23:14 schreef PirE het volgende:
Ik ga eens een keer in Spanje beginnen, zit alleen nog te twijfelen over de club.
Het gaat tussen:
[ afbeelding ]
en
[ afbeelding ]
Ze spelen beiden in dezelfde divisie en het zijn allebei exclaves (liggen in Marokko maar horen bij Spanje en dat geeft het net wat extra's).
Het loopt nog niet lekker. Sta onder druk v/h bestuur. De financiën zijn keurig en heb m'n selectie compleet maar prachtige wedstrijden 0-6, 5-1 wissel ik af met bloedeloze 0-0 en 0-2..quote:Op donderdag 16 december 2010 18:40 schreef VonHinten het volgende:
[..]
Zwolle heeft op zich twee leuke centrale verdedigers, maar ik kreeg in mijn game Ars en Kluin totaal niet aan het scoren. Na drie seizoenen aanmodderen ben ik met die game gestopt. Benieuwd hoe jij het doet
Heb je Kyle Walker (VR/VVR) ook in je basiselftal staan? Heb hem nu voor het 2e seizoen gehuurd en een van mijn beste spelersquote:Op donderdag 16 december 2010 22:00 schreef Moron het volgende:
Ben trouwens nog altijd het meest trots op deze jongeman
[ afbeelding ]Zelf gevonden in seizoen 1. Voor 1,5 miljoen gekocht bij Southampton. Bestempeld als een wonderkind!Ik hoop dan ook dat-ie nog heel lang bij de Spurs blijft.
Dat is ook wel een beetje de Eerste Divisie Toto Gouden Gids Jupiler League. Iedereen kan van iedereen winnen. Gasten met Finishing 10 Composure 11 zijn topscorer. Succesquote:Op vrijdag 17 december 2010 00:07 schreef Lindgren. het volgende:
[..]
Het loopt nog niet lekker. Sta onder druk v/h bestuur. De financiën zijn keurig en heb m'n selectie compleet maar prachtige wedstrijden 0-6, 5-1 wissel ik af met bloedeloze 0-0 en 0-2..
Zwolle heeft hier ook een baan aangeboden, al hebben ze volgens mij de betere spelers al verkocht :/. Nu zag ik dat Charlton ook een manager zochtquote:Op vrijdag 17 december 2010 00:07 schreef Lindgren. het volgende:
[..]
Het loopt nog niet lekker. Sta onder druk v/h bestuur. De financiën zijn keurig en heb m'n selectie compleet maar prachtige wedstrijden 0-6, 5-1 wissel ik af met bloedeloze 0-0 en 0-2..
Dat is wel een beetje een ding in dit spel.quote:Op vrijdag 17 december 2010 02:26 schreef VonHinten het volgende:
[..]
Gasten met Finishing 10 Composure 11 zijn topscorer. Succes
Er zijn ook een rits verborgen attributes he (bv. consistency, injury proneness, jadedness etc.) die kun je ingame niet zien, alleen scouts nemen die mee in hun beoordeling.quote:Op vrijdag 17 december 2010 10:03 schreef Pinterman het volgende:
[..]
Dat is wel een beetje een ding in dit spel.
Stats maken eigenlijk te weinig uit.
Ben wel bekend met die verborgen attributes inderdaad, maar misschien wegen ze een beetje te zwaar t.o.v. de stats.quote:Op vrijdag 17 december 2010 10:12 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Er zijn ook een rits verborgen attributes he (bv. consistency, injury proneness, jadedness etc.) die kun je ingame niet zien, alleen scouts nemen die mee in hun beoordeling.
Daarom komt het nogal eens voor dat je een speler hebt gevonden met super attributes die dan door je beste scout als ''good player'' wordt gezien ipv ''definitive purchase'' bv.
Dat is het bij mij ook.. dan zie je een speler met kei goede stats.. en dan krijgt ie 3 sterren van je scout.. dan is het ook, krijg het, ik koop hem gewoonquote:Op vrijdag 17 december 2010 11:30 schreef Pinterman het volgende:
[..]
Ben wel bekend met die verborgen attributes inderdaad, maar misschien wegen ze een beetje te zwaar t.o.v. de stats.
Of misschien geil ik gewoon teveel op dikgedrukte getallen
Ik weet niet met welke club je speelt, maar in de lagere divisies zijn vooral de fysieke eigenschappen het belangrijkst. Ik heb nu bijvoorbeeld (met Scheveningen) een linksback van 19 die alle fysieke stats op 11 of hoger heeft. De eerste paar wedstrijden moest ie ff inkomen maar nu pakt ie toch veel meer ballen af dan m'n vorige linksback. Voorin had ik ook wat problemen vanwege oude spelers waarvan er niks meer van de fysieke eigenschappen over is. Even een paar nieuwe jongens binnengehaald met goede snelheid/conditie en de aanvallen verlopen weer heerlijk.quote:Op vrijdag 17 december 2010 10:03 schreef Pinterman het volgende:
[..]
Dat is wel een beetje een ding in dit spel.
Stats maken eigenlijk te weinig uit. Je kunt een geweldige spits hebben, 20 finishing, 20 composure, 20 off the ball, en hij zal vast wel veel moois laten zien, maar net zo goed legt hij er 5 wedstrijden achter elkaar geen bal in.
Ik heb nu speciaal met het doel een goede AMC als distributeur voor de aanval te gebruiken een vent (Jan Kozak) met 17 passing, 'Tries Killer Balls Often', hoge techniek, creativity, flair, decisions, en anticipation gehaald. In de afgelopen 8 wedstrijden oid heb ik echter nauwelijks een goede steekpass van hem gezien, en stond hij aan de basis van geen enkele goal.
Dan denk ik: waarom zou ik nog op zoek gaan naar dit soort spelers? Ik vind het leuk, maar tegelijkertijd heb ik een winger die niet snel is, niet bijzonder sterk mentaal, en geen één technische stat boven de 9 heeft, maar toch goed presteert! Ik heb een verdediger met marking 16, tackling 14, heading, jumping, strength, en positioning 15 - maar hij presteert een stuk slechter dan een of andere druiloor die langzamer en zwakker is, met marking, tackling, en heading 10 - 12.
Op zich prima dat spelers ook beter / slechter presteren op basis van moraal, persoonlijkheid, consistentie, etc. Maar goede stats zijn goede stats. Als je moraal superb is, als je geen zenuwpees bent, als je gewoon English spreekt net als de mensen om je heen, als je goed traint, en als je stats precies goed zijn voor je rol in het elftal, dan moet er toch verschil te zien zijn met minderwaardige spelers.
Dat, imo, is er te weinig
Hoarau is een beest hoor.quote:Op vrijdag 17 december 2010 11:12 schreef Alovenac het volgende:
Nieuwe game met PSG begonnen, selectie mist toch wel een echte killer ondanks dat je over de nodige lengte beschikt.
In de winterstop even een echte killer voorin aantrekken, heb in de eerste transferperiode vooral achterin de zaakjes op orde gebracht.
Ik wacht tot maandag, dan maak ik de savegame aan en kwak ik m hier neer.quote:Op vrijdag 17 december 2010 11:52 schreef Nick-GizMo het volgende:
Wanneer beginenn we met die challange? Ben op zoek naar leuk clubje, maar kan op dit moment niks vinden
Of heeft iemand een tip? Selecteer altijd deze competities : UK 4, FR 2, GER 2, ESP 2, ITA 2 en NL 2
Is dit die hele grote challenge dat je op 5 verschillende continenten kampioen moet worden?quote:Op vrijdag 17 december 2010 11:53 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Ik wacht tot maandag, dan maak ik de savegame aan en kwak ik m hier neer.
quote:Op vrijdag 17 december 2010 11:54 schreef VonHinten het volgende:
[..]
Is dit die hele grote challenge dat je op 5 verschillende continenten kampioen moet worden?
Ik denk diequote:Op donderdag 16 december 2010 09:28 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Zo:
Poll: Welke club gaan we managen voor de challenge ?
• RC Strasbourg
• Nior
• Oldham Athletic
• Sheffield Wednesday
• Kickers Offenbach
• Carl Zeiss Jena
• Salernitana
• Foggia
• Benidorm
• Real Oviedo
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier
Hoarau is inderdaad een beest, maar hij faalt op de belangrijke momenten al lijkt hij steeds beter zijn draai te gaan vinden. Verder misschien maar eens met twee spitsen gaan spelen.quote:Op vrijdag 17 december 2010 11:40 schreef Denninho het volgende:
[..]
Ik weet niet met welke club je speelt, maar in de lagere divisies zijn vooral de fysieke eigenschappen het belangrijkst. Ik heb nu bijvoorbeeld (met Scheveningen) een linksback van 19 die alle fysieke stats op 11 of hoger heeft. De eerste paar wedstrijden moest ie ff inkomen maar nu pakt ie toch veel meer ballen af dan m'n vorige linksback. Voorin had ik ook wat problemen vanwege oude spelers waarvan er niks meer van de fysieke eigenschappen over is. Even een paar nieuwe jongens binnengehaald met goede snelheid/conditie en de aanvallen verlopen weer heerlijk.
Mentale skills hou ik ook in de gaten, dat is eigenlijk het 2de waar ik naar kijk als ik een speler wil. De mentale stats die bij de speler z'n rol passen moeten goed zijn, bijvoorbeeld teamwork en inzet voor een spelverdeler. Technische vaardigheden komen bij mij als laatse aan bod. Een spits met finishing op 11 of 12 is prima zolang hij maar aan de criteria voor fysiek en mentaal voldoet.
[..]
Hoarau is een beest hoor.
Nah dit is gewoon 1 club managen voor 5 seizoenen en zien waar het schip strandt, eventuele moeilijkere challenges kunnen we later nog doen.quote:Op vrijdag 17 december 2010 11:54 schreef VonHinten het volgende:
[..]
Is dit die hele grote challenge dat je op 5 verschillende continenten kampioen moet worden?
Ik zorg er sowieso altijd voor dat de fysieke stats op zijn minst 'normaal' zijn. Soms wil ik nog wel eens een vleugelspeler halen met strength van 8 ofzo, maar in principe haal ik niemand met erg lage fysieke stats. Strength is een prioriteit voor verdedigers bij mij, acceleration + pace voor aanvallend en vleugel.quote:Op vrijdag 17 december 2010 11:40 schreef Denninho het volgende:
[..]
Ik weet niet met welke club je speelt, maar in de lagere divisies zijn vooral de fysieke eigenschappen het belangrijkst. Ik heb nu bijvoorbeeld (met Scheveningen) een linksback van 19 die alle fysieke stats op 11 of hoger heeft. De eerste paar wedstrijden moest ie ff inkomen maar nu pakt ie toch veel meer ballen af dan m'n vorige linksback. Voorin had ik ook wat problemen vanwege oude spelers waarvan er niks meer van de fysieke eigenschappen over is. Even een paar nieuwe jongens binnengehaald met goede snelheid/conditie en de aanvallen verlopen weer heerlijk.
Mentale skills hou ik ook in de gaten, dat is eigenlijk het 2de waar ik naar kijk als ik een speler wil. De mentale stats die bij de speler z'n rol passen moeten goed zijn, bijvoorbeeld teamwork en inzet voor een spelverdeler. Technische vaardigheden komen bij mij als laatse aan bod. Een spits met finishing op 11 of 12 is prima zolang hij maar aan de criteria voor fysiek en mentaal voldoet.
[..]
Hoarau is een beest hoor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |