Zo:quote:Op donderdag 16 december 2010 09:25 schreef PBateman1978 het volgende:
Hmm hoe krijg ik die poll goed terug.
Haha heb jij dat ook altijd? Ik vind spelers boven de 25 jaar eigenlijk alweer oud worden en dan bokken ze maar gewoon lekker op, centjes voor Jorwol, nieuwe talentjes voor Jorwolquote:Op donderdag 16 december 2010 09:27 schreef Scorpie het volgende:
Heb voor aankomend seizoen Title Challenge als opdracht, met 13 miljoen transferbudget & 250k/w salarishuis. Zit nu op 170k per week, dus valt me alleszins mee. Nu moet ik zeggen dat ik de grootverdieners meestal ook verkoop want die zitten meestal op 25, 26 jaar en dan is het einde oefening voor ze.
Precies, ik had vorig jaar gewoon een elftal met 5 gehuurde talentjes van 17 in de basis, gemiddelde leeftijd was 19quote:Op donderdag 16 december 2010 09:31 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Haha heb jij dat ook altijd? Ik vind spelers boven de 25 jaar eigenlijk alweer oud worden en dan bokken ze maar gewoon lekker op, centjes voor Jorwol, nieuwe talentjes voor Jorwol
Ik verkoop ze meestal als ze 28/29 zijn, maar ik heb ook spelers die gewoon hun hele carrière bij mijn club spelen, dat zijn de echte helden en die betaal ik met liefde 60k per week (als het budget het toelaat) voor wat reserve-games als ze dik in de 30 zijn en 1000+ wedstrijden hebben gespeeld voor de club.quote:Op donderdag 16 december 2010 09:27 schreef Scorpie het volgende:
Nu moet ik zeggen dat ik de grootverdieners meestal ook verkoop want die zitten meestal op 25, 26 jaar en dan is het einde oefening voor ze.
Ik speel al sinds dat ik CM01/02 speel eigenlijk heel vaak met 2 clubs..quote:Op donderdag 16 december 2010 10:46 schreef Winski05 het volgende:
Is dat niet lastig om je aandacht te verdelen over twee clubs? Dat lijkt mij nu he-le-maal niets namelijk...
Ik bedacht me gisteren in de sportschool ook om een tweede manager aan te maken voor Excelsior en ze zo richting de top van de Eredivisie te stuwen, zodat mijn betere talenten ook daar willen spelenquote:Op donderdag 16 december 2010 10:52 schreef MMUFC het volgende:
[..]
Ik speel al sinds dat ik CM01/02 speel eigenlijk heel vaak met 2 clubs..
Het begon bijvoorbeeld met PSV en FC Eindhoven en dan spelers uitlenen aan EHV.. alhoewel ik wel moet zeggen dat ik de laatste FM's steeds vaker met maar 1 club speel. En dat als ik met 2 clubs speel dat ik niet 2 Engelse pak bijvoorbeeld maar 1 Engelse en 1 uit een competitie die niet zo groot is qua aantal wedstrijden en qua reputatie..
En het kan best zijn dat ik na een half jaar stop met 1 van de 2 en verder ga met de anderOf met een compleet nieuwe game
Alex Pastoor, de manager van Excelsior, is in het echt ook in loondienst van Feyenoord. Kan me voorstellen dat je het zo ziet en dat is ook de reden waarom ik twijfel, maar blijkbaar vindt de KNVB/FIFA het geen probleem..quote:Op donderdag 16 december 2010 11:04 schreef Winski05 het volgende:
Toch voelt dat een beetje als 'cheaten', om een 2e club te managen die puur bedoelt is voor talenten van je andere club.
Daar heb je wel een punt inderdaad.quote:Op donderdag 16 december 2010 11:07 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Alex Pastoor, de manager van Excelsior, is in het echt ook in loondienst van Feyenoord. Kan me voorstellen dat je het zo ziet en dat is ook de reden waarom ik twijfel, maar blijkbaar vindt de KNVB/FIFA het geen probleem..
In eerdere versies (CM-tijdperk) heb ik vaak genoeg 3 of 4 clubs tegelijk lopen managen (saves van 10 seizoenen ookquote:Op donderdag 16 december 2010 10:46 schreef Winski05 het volgende:
Is dat niet lastig om je aandacht te verdelen over twee clubs? Dat lijkt mij nu he-le-maal niets namelijk...
Ja da's wel waar, ik word ook nooit bondscoach, behalve bij Nederland of bij Engeland als ik een volledig Engels team maak, zoals in FM 2010 met Aston Villa. Media elke keer bitchen dat ik mijn spelers voortrek etcquote:Op donderdag 16 december 2010 11:19 schreef Winski05 het volgende:
[..]
Daar heb je wel een punt inderdaad.
Het gaat mij eerlijk gezegd ook om de moeite, want je moet dan tijd steken in 2 clubs en dat gaat me even wat te ver. Ik heb al mijn handen vol aan één club om alle aspecten van FM goed te benutten, dus met 2 clubs ben je dan nog veel meer tijd kwijt...
Bij mij zou het ook eeuwen gaan duren.quote:Op donderdag 16 december 2010 11:19 schreef Winski05 het volgende:
[..]
Daar heb je wel een punt inderdaad.
Het gaat mij eerlijk gezegd ook om de moeite, want je moet dan tijd steken in 2 clubs en dat gaat me even wat te ver. Ik heb al mijn handen vol aan één club om alle aspecten van FM goed te benutten, dus met 2 clubs ben je dan nog veel meer tijd kwijt...
Haha, dat herken ikquote:Op donderdag 16 december 2010 11:38 schreef Pinterman het volgende:
[..]
Bij mij zou het ook eeuwen gaan duren.
Het wordt ook steeds ergerIk ben nu al 3 dagen (in totaal een uurtje of 10 denk ik) bezig met de zomervakantie van Lincoln na het eerste seizoen omdat ik ben gepromoveerd en heel nauwkeurig mijn spelers selecteer. Maar gisterenavond speelde ik mijn laatste friendly dus ik verwacht vanavond minstens een maand verder te kunnen
Mee eens, een avondje of 2 niets anders doen dan zelf op zoek gaan naar spelers door tig teams langs te gaan, je eigen staff nog eens onder de loep nemen, reserve- en jeugdteam in orde maken etc.quote:Op donderdag 16 december 2010 12:45 schreef Winski05 het volgende:
[..]
Haha, dat herken ik
Ik ben zelf ook altijd heel erg lang bezig met de zomerstop. Ontzettend veel scouten, zowel spelers als staff, spelers verkopen/verhuren, kijken welke facilities kunnen worden verbeterd, etc. etc.
Dat vind ik trouwens ook gelijk één van de leukste periodes in FM, dat dan weer wel
Precies, helemaal mee eens! De grootste kick krijg ik nog altijd van het zelf scouten van een groot talent, zoals die Keniaan die ik laatst postte. Die nog altijd niet naar African Warriors komtquote:Op donderdag 16 december 2010 12:50 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Mee eens, een avondje of 2 niets anders doen dan zelf op zoek gaan naar spelers door tig teams langs te gaan, je eigen staff nog eens onder de loep nemen, reserve- en jeugdteam in orde maken etc.
Daarom snap ik mensen ook niet die een Genie Scout oid pakken, dan haal je de grootste fun al weg voor jezelf, in mijn ogen dan.
quote:Op donderdag 16 december 2010 13:14 schreef Winski05 het volgende:
[..]
Precies, helemaal mee eens! De grootste kick krijg ik nog altijd van het zelf scouten van een groot talent, zoals die Keniaan die ik laatst postte. Die nog altijd niet naar African Warriors komt
De lange, lange zoektochten langs talloze obscure clubs in Afrika, Zuid-Amerika of waar dan ook; prachtig vind ik dat. En dan natuurlijk hopen op dat ene toptalent
Dus ik gebruik alleen al vanwege die reden nooit FM Scout of iets dergelijks. Dat haalt voor mij volledig de lol van het spelen weg.
Ben benieuwd of er overigens mensen zijn hier die wel gebruik maken van dat soort scoutingsprogramma's, en daar verder geen problemen mee hebben
Het grote scout werk heb ik in de zomer al gedaan, dan is het een kwestie van spelers halen.quote:Op donderdag 16 december 2010 12:45 schreef Winski05 het volgende:
[..]
Haha, dat herken ik
Ik ben zelf ook altijd heel erg lang bezig met de zomerstop. Ontzettend veel scouten, zowel spelers als staff, spelers verkopen/verhuren, kijken welke facilities kunnen worden verbeterd, etc. etc.
Dat vind ik trouwens ook gelijk één van de leukste periodes in FM, dat dan weer wel
Heerlijk hèquote:Op donderdag 16 december 2010 13:14 schreef Winski05 het volgende:
[..]
Precies, helemaal mee eens! De grootste kick krijg ik nog altijd van het zelf scouten van een groot talent, zoals die Keniaan die ik laatst postte. Die nog altijd niet naar African Warriors komt
De lange, lange zoektochten langs talloze obscure clubs in Afrika, Zuid-Amerika of waar dan ook; prachtig vind ik dat. En dan natuurlijk hopen op dat ene toptalent
Dus ik gebruik alleen al vanwege die reden nooit FM Scout of iets dergelijks. Dat haalt voor mij volledig de lol van het spelen weg.
Ben benieuwd of er overigens mensen zijn hier die wel gebruik maken van dat soort scoutingsprogramma's, en daar verder geen problemen mee hebben
Ja, dat heb ik dus ookquote:Op donderdag 16 december 2010 14:58 schreef Pinterman het volgende:
[..]
Heerlijk hèMaar het nadeel van mijn huidige game is dan weer dat ik zojuist heel Afrika heb afgestruind, een keepertje met veel potentie heb gevonden, maar: uncapped = geen work permit in Engeland
En ja hoor, nu ik hem eenmaal heb ontdekt heeft de rest van de wereld dat ook, dus is hij alweer naar Duitsland vertrokken.
Work permits die mij in mijn scouting belemmeren
Hoezo makkelijker? Omdat je spelers aangeboden krijgt van een zaakwaarnemer?quote:Op donderdag 16 december 2010 15:16 schreef SteveBudin het volgende:
En het Lower league deel is een stuk makkelijker geworden dankzij de zaakwaarnemers.
Ik krijg regelmatig spelers aangeboden en vaak zit er wel wat tussen, enige nadeel is dat die kerels ook weer geld willen vangen voor hun diensten.quote:Op donderdag 16 december 2010 15:21 schreef Winski05 het volgende:
[..]
Hoezo makkelijker? Omdat je spelers aangeboden krijgt van een zaakwaarnemer?
Dat gebeurt bij mij echt maar zelden...
quote:Op donderdag 16 december 2010 15:13 schreef Winski05 het volgende:
[..]
Ja, dat heb ik dus ook
Zelfs in Afrika zélf. Maar goed, mijn trucje werkt tot nu toe nog heel goed. Dat toptalent waar ik het steeds over heb, prijs ik eens in de zoveel tijd weer de hemel in, waardoor meneer weer hartstikke blij wordt en mij als favoriete personeel heeft. Zodra er dan buitenlandse clubs komen (en dan niet de minste: Boca Juniors, AZ) bied ik hem ook een contract aan, en ondanks dat ik hem maar 3.9k aan maandelijks salaris kan bieden, kiest hij toch alsmaar voor mijn club
Maar ja, hij komt maar niet door die vervloekte Work Permit procedure heen. Dus hij moet maar gauw wat internationale wedstrijden gaan spelen, want dit schiet ook niet op... Dat ik deze truc al ruim een jaar weet vol te houden vind ik dan wel weer erg geestig
Ik weet niet of ze ook naar de BSN willen komen, maar met Lincoln in de league 2 had ik de volgende loan spelers gehaald, en was tevreden over ze:quote:Op donderdag 16 december 2010 15:27 schreef Swennus het volgende:
Ik ben met een game begonnen in Engeland BSN. Nu ben ik op zoek naar een paar spelers om te huren om zo de kwaliteit iets omhoog te krijgen, maar geen enkele speler wil komen.
Hebben jullie clubs waar je vaak een speler vandaan haalt met een team uit de BSN?
Haha, nee, Kenia heeft nog geen openstaande sollicitatie als manager, dus dat zit er niet inquote:Op donderdag 16 december 2010 15:32 schreef Pinterman het volgende:
[..]Daar had ik nog niet eens aan gedacht, om gewoon mee te bieden met elke andere club, wetende dat die arme jongen toch gaat stuklopen op z'n work permit, en dan weer terug naar Gambia moet
![]()
Kun je niet solliciteren om bondscoach van het land van je talent te worden? Dan roep je hem gewoon een keer op, en dan ga je weer weg
Volgens mij wel. Ik heb laatst nog een Nigeriaan aangetrokken met één cap, ergens in de vorige eeuw.quote:Op donderdag 16 december 2010 15:42 schreef Winski05 het volgende:
[..]
Haha, nee, Kenia heeft nog geen openstaande sollicitatie als manager, dus dat zit er niet inMaar zoveel Kenianen zijn er niet op voetbalschoenen, laat staan zulke talenten, dus hij zal waarschijnlijk binnenkort wel worden opgeroepen. Hij heeft al wel U20-wedstrijden voor zijn land gespeeld, maar nu is het wachten op een officiele interland.
Als hij één interland heeft gespeeld, krijgt hij dan direct een WP? Dat wist ik helemaal niet...
Volgens mij niet hoor, had ie geen dubbele nationaliteit die Nigeriaan ?quote:Op donderdag 16 december 2010 16:07 schreef Pinterman het volgende:
[..]
Volgens mij wel. Ik heb laatst nog een Nigeriaan aangetrokken met één cap, ergens in de vorige eeuw.Er was geeneens sprake van een aanvraag; hij kwam gewoon meteen.
Hmm misschien, maar ik dacht het niet. Zal vanavond even kijken.quote:Op donderdag 16 december 2010 16:23 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Volgens mij niet hoor, had ie geen dubbele nationaliteit die Nigeriaan ?
En dan heb je nog mensen die ook nog trainingen en tactics downloaden. Waarom speel je het spel dan in godsnaam?quote:Op donderdag 16 december 2010 13:14 schreef Winski05 het volgende:
[..]
Ach je moet het zelf weten vind ik. Zolang je dat niet doet in challenges enzo is het je eigen probleem. In FM 2010 gebruikte ik het wel eens om de PA te checken van talentjes die ik al had gekocht.quote:Op donderdag 16 december 2010 17:02 schreef VonHinten het volgende:
[..]
En dan heb je nog mensen die ook nog trainingen en tactics downloaden. Waarom speel je het spel dan in godsnaam?FM met FMscout is als Counter-Strike met aimbot: gaar.
Je moet het zeker zelf weten, ieder zijn ding.quote:Op donderdag 16 december 2010 17:08 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Ach je moet het zelf weten vind ik. Zolang je dat niet doet in challenges enzo is het je eigen probleem. In FM 2010 gebruikte ik het wel eens om de PA te checken van talentjes die ik al had gekocht.
Eenschquote:Op donderdag 16 december 2010 17:02 schreef VonHinten het volgende:
[..]
En dan heb je nog mensen die ook nog trainingen en tactics downloaden. Waarom speel je het spel dan in godsnaam?FM met FMscout is als Counter-Strike met aimbot: gaar.
Dat doe ik ook. Tactieken van anderen zijn meestal gebaseerd op wat meer kennis en ervaring dan ik zelf heb, dus ik pas ze meestal aan op punten waar ik zeker van weet dat het tweaking nodig heeft.quote:Op donderdag 16 december 2010 17:21 schreef Winski05 het volgende:
[..]
Eensch
Ik download overigens ook wel eens een taktiek. Als ik lees dat iemand veel succes heeft met een bepaalde tactiek dan download ik 'm, kijk welke instellingen worden gebruikt en kan dat eventueel in mijn eigen taktiek implementeren. Maar ik bouw ten aller tijde zelf een taktiek, dat vind ik ook een enorm leuk aspect aan FM. Bovendien heb je bij iedere club weer een andere aanpak nodig, en zelfs ieder seizoen moet je hier en daar iets aanpassen wanneer je nieuwe spelers in je basiself krijgt.
Ach ja, uiteindelijk moet iedereen natuurlijk zelf weten hoe 'ie speelt. Maar zonder al dat gecheat voelt het voor mij in ieder geval veel prettiger aan
Toch maar gekocht?quote:Op donderdag 16 december 2010 17:53 schreef Lindgren. het volgende:
Aangezien crashdump met VVV vanochtend begonnen met FC Zwolle. Best aardig ingekocht en heel wat winst gemaakt maar het loopt voor geen meter. Moraal is slecht en kan maar geen tactiek vinden..
neequote:
Zwolle heeft op zich twee leuke centrale verdedigers, maar ik kreeg in mijn game Ars en Kluin totaal niet aan het scoren. Na drie seizoenen aanmodderen ben ik met die game gestopt. Benieuwd hoe jij het doetquote:Op donderdag 16 december 2010 17:53 schreef Lindgren. het volgende:
Aangezien crashdump met VVV vanochtend begonnen met FC Zwolle. Best aardig ingekocht en heel wat winst gemaakt maar het loopt voor geen meter. Moraal is slecht en kan maar geen tactiek vinden..
30% goedkoper nu !quote:Op donderdag 16 december 2010 18:09 schreef Lindgren. het volgende:
[..]
neemisschien later in de budgetbak.
Nu dan toch eindelijk de overwinning te pakken. En dan ook meteen 0-6
Ceuta omdat ik die naam mooier vind dat Meillila.quote:Op donderdag 16 december 2010 23:14 schreef PirE het volgende:
Ik ga eens een keer in Spanje beginnen, zit alleen nog te twijfelen over de club.
Het gaat tussen:
[ afbeelding ]
en
[ afbeelding ]
Ze spelen beiden in dezelfde divisie en het zijn allebei exclaves (liggen in Marokko maar horen bij Spanje en dat geeft het net wat extra's).
Het loopt nog niet lekker. Sta onder druk v/h bestuur. De financiën zijn keurig en heb m'n selectie compleet maar prachtige wedstrijden 0-6, 5-1 wissel ik af met bloedeloze 0-0 en 0-2..quote:Op donderdag 16 december 2010 18:40 schreef VonHinten het volgende:
[..]
Zwolle heeft op zich twee leuke centrale verdedigers, maar ik kreeg in mijn game Ars en Kluin totaal niet aan het scoren. Na drie seizoenen aanmodderen ben ik met die game gestopt. Benieuwd hoe jij het doet
Heb je Kyle Walker (VR/VVR) ook in je basiselftal staan? Heb hem nu voor het 2e seizoen gehuurd en een van mijn beste spelersquote:Op donderdag 16 december 2010 22:00 schreef Moron het volgende:
Ben trouwens nog altijd het meest trots op deze jongeman
[ afbeelding ]Zelf gevonden in seizoen 1. Voor 1,5 miljoen gekocht bij Southampton. Bestempeld als een wonderkind!Ik hoop dan ook dat-ie nog heel lang bij de Spurs blijft.
Dat is ook wel een beetje de Eerste Divisie Toto Gouden Gids Jupiler League. Iedereen kan van iedereen winnen. Gasten met Finishing 10 Composure 11 zijn topscorer. Succesquote:Op vrijdag 17 december 2010 00:07 schreef Lindgren. het volgende:
[..]
Het loopt nog niet lekker. Sta onder druk v/h bestuur. De financiën zijn keurig en heb m'n selectie compleet maar prachtige wedstrijden 0-6, 5-1 wissel ik af met bloedeloze 0-0 en 0-2..
Zwolle heeft hier ook een baan aangeboden, al hebben ze volgens mij de betere spelers al verkocht :/. Nu zag ik dat Charlton ook een manager zochtquote:Op vrijdag 17 december 2010 00:07 schreef Lindgren. het volgende:
[..]
Het loopt nog niet lekker. Sta onder druk v/h bestuur. De financiën zijn keurig en heb m'n selectie compleet maar prachtige wedstrijden 0-6, 5-1 wissel ik af met bloedeloze 0-0 en 0-2..
Dat is wel een beetje een ding in dit spel.quote:Op vrijdag 17 december 2010 02:26 schreef VonHinten het volgende:
[..]
Gasten met Finishing 10 Composure 11 zijn topscorer. Succes
Er zijn ook een rits verborgen attributes he (bv. consistency, injury proneness, jadedness etc.) die kun je ingame niet zien, alleen scouts nemen die mee in hun beoordeling.quote:Op vrijdag 17 december 2010 10:03 schreef Pinterman het volgende:
[..]
Dat is wel een beetje een ding in dit spel.
Stats maken eigenlijk te weinig uit.
Ben wel bekend met die verborgen attributes inderdaad, maar misschien wegen ze een beetje te zwaar t.o.v. de stats.quote:Op vrijdag 17 december 2010 10:12 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Er zijn ook een rits verborgen attributes he (bv. consistency, injury proneness, jadedness etc.) die kun je ingame niet zien, alleen scouts nemen die mee in hun beoordeling.
Daarom komt het nogal eens voor dat je een speler hebt gevonden met super attributes die dan door je beste scout als ''good player'' wordt gezien ipv ''definitive purchase'' bv.
Dat is het bij mij ook.. dan zie je een speler met kei goede stats.. en dan krijgt ie 3 sterren van je scout.. dan is het ook, krijg het, ik koop hem gewoonquote:Op vrijdag 17 december 2010 11:30 schreef Pinterman het volgende:
[..]
Ben wel bekend met die verborgen attributes inderdaad, maar misschien wegen ze een beetje te zwaar t.o.v. de stats.
Of misschien geil ik gewoon teveel op dikgedrukte getallen
Ik weet niet met welke club je speelt, maar in de lagere divisies zijn vooral de fysieke eigenschappen het belangrijkst. Ik heb nu bijvoorbeeld (met Scheveningen) een linksback van 19 die alle fysieke stats op 11 of hoger heeft. De eerste paar wedstrijden moest ie ff inkomen maar nu pakt ie toch veel meer ballen af dan m'n vorige linksback. Voorin had ik ook wat problemen vanwege oude spelers waarvan er niks meer van de fysieke eigenschappen over is. Even een paar nieuwe jongens binnengehaald met goede snelheid/conditie en de aanvallen verlopen weer heerlijk.quote:Op vrijdag 17 december 2010 10:03 schreef Pinterman het volgende:
[..]
Dat is wel een beetje een ding in dit spel.
Stats maken eigenlijk te weinig uit. Je kunt een geweldige spits hebben, 20 finishing, 20 composure, 20 off the ball, en hij zal vast wel veel moois laten zien, maar net zo goed legt hij er 5 wedstrijden achter elkaar geen bal in.
Ik heb nu speciaal met het doel een goede AMC als distributeur voor de aanval te gebruiken een vent (Jan Kozak) met 17 passing, 'Tries Killer Balls Often', hoge techniek, creativity, flair, decisions, en anticipation gehaald. In de afgelopen 8 wedstrijden oid heb ik echter nauwelijks een goede steekpass van hem gezien, en stond hij aan de basis van geen enkele goal.
Dan denk ik: waarom zou ik nog op zoek gaan naar dit soort spelers? Ik vind het leuk, maar tegelijkertijd heb ik een winger die niet snel is, niet bijzonder sterk mentaal, en geen één technische stat boven de 9 heeft, maar toch goed presteert! Ik heb een verdediger met marking 16, tackling 14, heading, jumping, strength, en positioning 15 - maar hij presteert een stuk slechter dan een of andere druiloor die langzamer en zwakker is, met marking, tackling, en heading 10 - 12.
Op zich prima dat spelers ook beter / slechter presteren op basis van moraal, persoonlijkheid, consistentie, etc. Maar goede stats zijn goede stats. Als je moraal superb is, als je geen zenuwpees bent, als je gewoon English spreekt net als de mensen om je heen, als je goed traint, en als je stats precies goed zijn voor je rol in het elftal, dan moet er toch verschil te zien zijn met minderwaardige spelers.
Dat, imo, is er te weinig
Hoarau is een beest hoor.quote:Op vrijdag 17 december 2010 11:12 schreef Alovenac het volgende:
Nieuwe game met PSG begonnen, selectie mist toch wel een echte killer ondanks dat je over de nodige lengte beschikt.
In de winterstop even een echte killer voorin aantrekken, heb in de eerste transferperiode vooral achterin de zaakjes op orde gebracht.
Ik wacht tot maandag, dan maak ik de savegame aan en kwak ik m hier neer.quote:Op vrijdag 17 december 2010 11:52 schreef Nick-GizMo het volgende:
Wanneer beginenn we met die challange? Ben op zoek naar leuk clubje, maar kan op dit moment niks vinden
Of heeft iemand een tip? Selecteer altijd deze competities : UK 4, FR 2, GER 2, ESP 2, ITA 2 en NL 2
Is dit die hele grote challenge dat je op 5 verschillende continenten kampioen moet worden?quote:Op vrijdag 17 december 2010 11:53 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Ik wacht tot maandag, dan maak ik de savegame aan en kwak ik m hier neer.
quote:Op vrijdag 17 december 2010 11:54 schreef VonHinten het volgende:
[..]
Is dit die hele grote challenge dat je op 5 verschillende continenten kampioen moet worden?
Ik denk diequote:Op donderdag 16 december 2010 09:28 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Zo:
Poll: Welke club gaan we managen voor de challenge ?
• RC Strasbourg
• Nior
• Oldham Athletic
• Sheffield Wednesday
• Kickers Offenbach
• Carl Zeiss Jena
• Salernitana
• Foggia
• Benidorm
• Real Oviedo
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier
Hoarau is inderdaad een beest, maar hij faalt op de belangrijke momenten al lijkt hij steeds beter zijn draai te gaan vinden. Verder misschien maar eens met twee spitsen gaan spelen.quote:Op vrijdag 17 december 2010 11:40 schreef Denninho het volgende:
[..]
Ik weet niet met welke club je speelt, maar in de lagere divisies zijn vooral de fysieke eigenschappen het belangrijkst. Ik heb nu bijvoorbeeld (met Scheveningen) een linksback van 19 die alle fysieke stats op 11 of hoger heeft. De eerste paar wedstrijden moest ie ff inkomen maar nu pakt ie toch veel meer ballen af dan m'n vorige linksback. Voorin had ik ook wat problemen vanwege oude spelers waarvan er niks meer van de fysieke eigenschappen over is. Even een paar nieuwe jongens binnengehaald met goede snelheid/conditie en de aanvallen verlopen weer heerlijk.
Mentale skills hou ik ook in de gaten, dat is eigenlijk het 2de waar ik naar kijk als ik een speler wil. De mentale stats die bij de speler z'n rol passen moeten goed zijn, bijvoorbeeld teamwork en inzet voor een spelverdeler. Technische vaardigheden komen bij mij als laatse aan bod. Een spits met finishing op 11 of 12 is prima zolang hij maar aan de criteria voor fysiek en mentaal voldoet.
[..]
Hoarau is een beest hoor.
Nah dit is gewoon 1 club managen voor 5 seizoenen en zien waar het schip strandt, eventuele moeilijkere challenges kunnen we later nog doen.quote:Op vrijdag 17 december 2010 11:54 schreef VonHinten het volgende:
[..]
Is dit die hele grote challenge dat je op 5 verschillende continenten kampioen moet worden?
Ik zorg er sowieso altijd voor dat de fysieke stats op zijn minst 'normaal' zijn. Soms wil ik nog wel eens een vleugelspeler halen met strength van 8 ofzo, maar in principe haal ik niemand met erg lage fysieke stats. Strength is een prioriteit voor verdedigers bij mij, acceleration + pace voor aanvallend en vleugel.quote:Op vrijdag 17 december 2010 11:40 schreef Denninho het volgende:
[..]
Ik weet niet met welke club je speelt, maar in de lagere divisies zijn vooral de fysieke eigenschappen het belangrijkst. Ik heb nu bijvoorbeeld (met Scheveningen) een linksback van 19 die alle fysieke stats op 11 of hoger heeft. De eerste paar wedstrijden moest ie ff inkomen maar nu pakt ie toch veel meer ballen af dan m'n vorige linksback. Voorin had ik ook wat problemen vanwege oude spelers waarvan er niks meer van de fysieke eigenschappen over is. Even een paar nieuwe jongens binnengehaald met goede snelheid/conditie en de aanvallen verlopen weer heerlijk.
Mentale skills hou ik ook in de gaten, dat is eigenlijk het 2de waar ik naar kijk als ik een speler wil. De mentale stats die bij de speler z'n rol passen moeten goed zijn, bijvoorbeeld teamwork en inzet voor een spelverdeler. Technische vaardigheden komen bij mij als laatse aan bod. Een spits met finishing op 11 of 12 is prima zolang hij maar aan de criteria voor fysiek en mentaal voldoet.
[..]
Hoarau is een beest hoor.
Het lek is boven denk ik. Hopen dat we na de 'stop' de lijn door kunnen trekken.quote:Op donderdag 16 december 2010 17:53 schreef Lindgren. het volgende:
Ik heb Walker in eind seizoen 1 verkocht aan Hull City voor 4miljoen. Hoor er verder niks meer van eigenlijk.quote:Op vrijdag 17 december 2010 00:18 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Heb je Kyle Walker (VR/VVR) ook in je basiselftal staan? Heb hem nu voor het 2e seizoen gehuurd en een van mijn beste spelersHeeft dit seizoen (6 maanden onderweg) ook al 3 x talent van de maand award gehad in de PL!
Ik heb hem al eerder gepost in het vorige topique, Gregory Nelson.quote:Op vrijdag 17 december 2010 19:45 schreef TheArt het volgende:
Wie weet wat leuke rechtsbuitens? Mogen ook grote talentjes zijn.
750quote:Op vrijdag 17 december 2010 19:49 schreef Scorpie het volgende:
[ afbeelding ]
Mooie thuisoverwinning waardoor ik doorga naar de volgende ronde van de CL.
Kijk ook naar de attendance![]()
Kun je inmiddels geen groter stadion krijgen? Je inkomsten lopen zo toch achter.quote:Op vrijdag 17 december 2010 19:49 schreef Scorpie het volgende:
[ afbeelding ]
Kut bestuur wil er niet aanquote:Op vrijdag 17 december 2010 19:51 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Kun je inmiddels geen groter stadion krijgen? Je inkomsten lopen zo toch achter.
Zo de jeugdcomplex word verbouwd, en dit is best een leuke speler :quote:
Kusnir. Eigenlijk een rechterverdediger, maar eenmaal omgebouwd tot rechtsbuiten (Winger - Attack) een geweldige held. Ik heb hem gekocht voor 850K. 16-17+ op alle belangrijke stats.quote:Op vrijdag 17 december 2010 19:45 schreef TheArt het volgende:
Wie weet wat leuke rechtsbuitens? Mogen ook grote talentjes zijn.
Epic win is epic. Damn wat ben je toch een held.quote:Op vrijdag 17 december 2010 19:49 schreef Scorpie het volgende:
[ afbeelding ]
Hmm jammer dat Sheffield is gewordenquote:Op zaterdag 18 december 2010 00:06 schreef PBateman1978 het volgende:
Heb toch alvast de savegame aangemaakt voor de challenge, die dus met Sheffield Wednesday gespeeld gaat worden.
http://www.2shared.com/file/fmPyPvfA/FM_Challenge_Fok.html
Alle Engelse competities geladen, en een Large database geworden, scheelde nml. niet veel met Medium en het zijn toch net wat meer spelers om uit te kiezen.
Regels zijn simpel, 5 seizoenen spelen en zien waar het schip strandt.
Het leukste zijn de verhalen en de screenshots, dus schroom niet om je progress te delen.
Best een uitdaging, want 0 euro transferbudget.
Veel plezier aan ieder die mee doet !
Topquote:Op zaterdag 18 december 2010 00:06 schreef PBateman1978 het volgende:
Heb toch alvast de savegame aangemaakt voor de challenge, die dus met Sheffield Wednesday gespeeld gaat worden.
http://www.2shared.com/file/fmPyPvfA/FM_Challenge_Fok.html
Alle Engelse competities geladen, en een Large database geworden, scheelde nml. niet veel met Medium en het zijn toch net wat meer spelers om uit te kiezen.
Regels zijn simpel, 5 seizoenen spelen en zien waar het schip strandt.
Het leukste zijn de verhalen en de screenshots, dus schroom niet om je progress te delen.
Best een uitdaging, want 0 euro transferbudget.
Veel plezier aan ieder die mee doet !
quote:Op zaterdag 18 december 2010 00:47 schreef VonHinten het volgende:
[..]
Epic win is epic. Damn wat ben je toch een held.
Walesquote:Op zaterdag 18 december 2010 10:52 schreef CarlosJacques het volgende:
Ik denk dat ik maar eens een nieuwe game ga beginnen. De uitdaging bij Darlington is een beetje weg nadat ik in de Premier League ben gekomen en ik 50 mln per jaar bijgeschreven krijg. Iemand suggesties voor een bagger league die wel kan deelnemen aan de CL? Zat zelf te denken aan IJsland of Finland.
Geïnstalleerd en ik kan verder met mijn game.quote:
Kom er net achter dat ik gewoon een 2-jarig contract heb.quote:Op zaterdag 18 december 2010 18:02 schreef Lindgren. het volgende:
* Lindgren hoopt op een nieuw contract voor het tweede seizoen bij FC Zwolle.
Na een knappe comeback toch nog nét in het linkerrijtje geëindigd. Hopen dat het voldoende is.
Hmm dat is wel raarquote:Op zaterdag 18 december 2010 18:57 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Geïnstalleerd en ik kan verder met mijn game.![]()
![]()
Kan als spelmaker zeker nog van grote waarde zijn, gewoon lekker van afstand laten knallen en passjes geven.quote:Op zaterdag 18 december 2010 19:54 schreef CarlosJacques het volgende:
Hij mag dan wel traag zijn maar hij is nog steeds ziekelijk goed.
Manteiga?quote:Op zaterdag 18 december 2010 20:32 schreef Lindgren. het volgende:
Oke, begin seizoen 2 met FC Zwolle in de JL. Heb een VMC nodig. Het liefst jong, maar hij moet er staan. Budget is 500k. Iemand?
Is helaas al uitgeleend aan Excelsior. Had een leuke geweest.. Verder nog wat?quote:
Huur Bonevacia van Ajaxquote:Op zaterdag 18 december 2010 20:36 schreef Lindgren. het volgende:
Ah. Boy Deul transfervrij. Het gaat om de MC positie. Leuke back-up. Ik ben nog wel op zoek naar een talentje dus.. Maakt niet meer uit welke positie..
Ik heb wel es mijn volledige team in Team of the Week gehad!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kerel zeker wel halen man. Druk hem op AMC, laat em verdedigend niets doen en je gaat een episch seizoen tegemoet. Al zou ik er wel rekening mee houden dat ie onrealistisch veel blessures gaat krijgen omdat FM daar wel een handje van heeft met leuke aankopen.quote:Op zaterdag 18 december 2010 19:32 schreef Lindgren. het volgende:
![]()
[ afbeelding ]
Goed, hij kan dan weinig meer klaarspelen, maar voor 500 euro kon ik dit echt niet laten.![]()
Probleem inmiddels verholpen? Heb er op begin ook last van gehad en heel wat dingen veranderd en opeens liep hij vlekkeloosquote:Op zaterdag 18 december 2010 18:40 schreef heiden6 het volgende:
Mijn spel krijgt telkens op hetzelfde moment een crash en het lukt me niet om het te fixen, ook als ik on holiday ga klapt de boel.![]()
Ik google me suf naar een oplossing maar vind helemaal niets bruikbaars.
Goede speler, ik gebruik hem zelfs als AMC (linker AMC van de 3) bij AZ, 7.07 gemiddeld over 31 wedstrijden. Wel nog steeds FM2010, kan moeilijk afstand doen van m'n savequote:Op zondag 19 december 2010 12:50 schreef poiuytr het volgende:
[ afbeelding ]
Transfers in/ uit:
[ afbeelding ]
Zezinho(AML)
Gehaald om Dave van den Berg op te volgen die simpelweg te kort komt voor het hoogste niveau in Engeland, Dave van den Berg was vorig seizoen wel mijn beste speler!
In FM10 is het echt een held ja, in FM11 is het geen aanrader. Wordt als de supporters gezien als miskoop van het jaar. Hij speelt alleen bekerwedstrijden en wedstrijden in het 2e bij mij.quote:Op zondag 19 december 2010 14:28 schreef Thas het volgende:
[..]
Goede speler, ik gebruik hem zelfs als AMC (linker AMC van de 3) bij AZ, 7.07 gemiddeld over 31 wedstrijden. Wel nog steeds FM2010, kan moeilijk afstand doen van m'n save
Het schijnt dat "long flat bullet throws" als player preferred moves die keiharde strakke inworpen mogelijk maken. Extra attributes die hiervoor nodig zijn zijn: strenght en balance.quote:Op zondag 19 december 2010 23:04 schreef Akkerdjie het volgende:
Ik scoorde gister een goal met een long throw. Het was een lange harde strakke inworp naar een speler die een metertje of drie voor de doellijn stond. De bal werd iets voor hem gegooid waardoor deze op doel ging. De niet onaardige keeper werd hierdoor verrast en kon de bal wel nog aanraken maar niet meer tegenhouden
De linksback die de bal in het doel gooide had long throw 16. Inworpen langs het doelgebied zijn extra corners met hem. Long throws mogen niet onderschat worden!
Ik heb ook regelmatig een speler die dat kan, maar ik moet zeggen dat ik er niet zo van onder de indruk ben. Soms leidt het wel tot een gevaarlijke situatie, maar meestal streept zo'n ingooier de bal dan gewoon richting de zestien van de tegenstander, maar knalt de bal tegen een speler aan (omdat het een rechte gooi is ipv. een boog) waardoor hij weer uit de box ketst en de helft van de tijd voor de tegenstander is, met 90% van jouw spelers voor de bal.quote:Op maandag 20 december 2010 08:34 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
Het schijnt dat "long flat bullet throws" als player preferred moves die keiharde strakke inworpen mogelijk maken. Extra attributes die hiervoor nodig zijn zijn: strenght en balance.
Het blijven Duitsers natuurlijk...quote:Op maandag 20 december 2010 09:52 schreef Alovenac het volgende:
Ik ging de winterstop in (na 19 wedstrijden spelen), met 4 punten achterstand op OB, dat vervolgens ingehaald werd door Brondby. In het begin van het seizoen draaide ik nog niet lekker (vooral in de uitwedstrijden werden er veel punten verspeeld), maar dit was na de winterstop wel anders. Nu 11 wedstrijden verder, werden er 10 wedstrijden gewonnen en werd er gelijk gespeeld bij Brondby (directe strijd om de koppositie) en zijn we al voortijdig kampioen. Een heerlijke prestatie voor mijn eerste seizoen in Kopenhagen!
Verder door een goal in blessuretijd bij Werder uit de Europa League in de achtste finale geknikkerrd en in de beker na penalties uitgeschakeld door Brondby. Dit moet volgend seizoen dus beter! Nu nog even ongeslagen het seizoen afmaken (na de winterstop bedoel ik dan).
[ afbeelding ]
Fysiek is ie juist al ver voor z'n leeftijd. Dat wordt een hele hele goede.quote:Op zondag 19 december 2010 18:47 schreef VonHinten het volgende:
Mijn Espanyol game:
Seizoen 2010/2011, doel: middenmood, media prediction 12e plaats:
[ afbeelding ]
7e geworden, Europees voetbal (Euro Cup) binnengetikt! Let ook even op waar Sevilla staat...
Seizoen 2011/2012, doel: top half finish:
[ afbeelding ]
5e geworden, nice! Mijn gehuurde spits Tafer (van Lyon) was de grote man met 22 goals in competitie, beker en Europees voetbal samen. In Europa door Palermo uitgeschakeld na de poulefase. En... kijk nu nog eens waar Sevilla staat![]()
Kanoute de LIGA adelante in!
Nu de zomer in, tactiek veranderen zodat ik meer gebruik kan maken van mijn extreem lete middenvelders (waaronder een 19-jarige, Nederlandse wonderkid) en mijn te dure en veel te slechte spitsen kan verpatsen en ik mijn nieuw aangetrokken Braziliaanse monster (en een potentieel wonderkidje, vermoed ik) erin kan zetten:
[ afbeelding ]
Ja fysiek is ie (nog) heel matig, maar monsieur kan dribbelen, afmaken en kopgoals makenEn vooral dat laatste i.c.m. meerdere uitstekende wingers in mijn selectie moet een feest worden
Ik ben bezig, na 5 wedstrijden 5x gewonnen (doelsaldo 13-2) en in de League Cup Stoke City uitgeschakeldquote:Op maandag 20 december 2010 12:46 schreef PBateman1978 het volgende:
13 competitiewedstrijden onderweg met Sheffield Wednesday, en een 2e plek in de npower League 1. (27 punten)
Van de spelers die er al zaten vallen Jon Otsemobor, Mark Beevers en Marcus Tudgay het meeste op, Tudgay heeft er 9 in liggen in 14 wedstrijden.
Iemand anders druk met Sheffield W ?
Klinkt goed.quote:Op maandag 20 december 2010 13:01 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Ik ben bezig, na 5 wedstrijden 5x gewonnen (doelsaldo 13-2) en in de League Cup Stoke City uitgeschakeld
Als ik niet promoveer eet ik m'n schoen op.
Doe de challengequote:Op maandag 20 december 2010 13:43 schreef Lindgren. het volgende:
Ik zoek een leuke club/uitdaging. LLM vind ik leuk, maar moeilijk.
Mwah. Sheffield vind ik niet zo leuk..quote:
Sowieso niet cheaten natuurlijk, verder de savegame uit dit topic gebruiken.quote:Op maandag 20 december 2010 14:22 schreef Nick-GizMo het volgende:
Nog bepaalde regels met de challenge? Met scouts en die dingen?
Je mag maar 22 spelers registreren in die divisiequote:
Wist ik.quote:Op maandag 20 december 2010 14:46 schreef PirE het volgende:
[..]
Je mag maar 22 spelers registreren in die divisie
Melillaquote:Op maandag 20 december 2010 14:46 schreef Lindgren. het volgende:
[..]
Wist ik.
Edit: Ben ook wel de hele selectie aan het opschonen. Er gaat net zoveel uit als in.
Zamorano is mijn rechtsback. Baas.quote:Op maandag 20 december 2010 14:51 schreef PirE het volgende:
[..]
Melilla
[ afbeelding ]
Stelletje slagers daar. Die moordaanslag van Zamorano kost mijn spits 5 maanden![]()
. En op het moment dat de boel verloren is schoppen ze nog een speler kapot
Dat cheaten begrijp ik nog welquote:Op maandag 20 december 2010 14:43 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Sowieso niet cheaten natuurlijk, verder de savegame uit dit topic gebruiken.
http://www.filefront.com/17524983/Spain---2B.rar/quote:Op maandag 20 december 2010 14:53 schreef Lindgren. het volgende:
[..]
Zamorano is mijn rechtsback. Baas.
edit: Ik heb die shirtjes nog niet.. Zaten niet in het superpack..
EN DIE SKIN.
quote:Op maandag 20 december 2010 14:58 schreef PirE het volgende:
[..]
http://www.filefront.com/17524983/Spain---2B.rar/
http://www.filefront.com/17554502/RD5---Final.rar/quote:
De knop naast "world" op de menubalk (Boven je naam)quote:
quote:Op maandag 20 december 2010 15:21 schreef PirE het volgende:
[..]
De knop naast "world" op de menubalk (Boven je naam)
Ben maar gewoon doorgegaan bij Cambuur. Heb toch wel een paar leuke spelers binnengehaald onder andere Kuyt, Zigic en Schaars. Weet iemand hoe ik het beste gebruik kan maken van de lengte en kopsterkte van Zigic?quote:Op maandag 20 december 2010 18:08 schreef Moron het volgende:
Welke eigenschappen beschikt een goede assistent-manager?![]()
Heb het contract van mijn vorige assistent niet verlengd, dus zoek een goede nieuwe.
Bedankt voor je antwoord op mijn vraagquote:Op maandag 20 december 2010 18:25 schreef heloef het volgende:
[..]
Ben maar gewoon doorgegaan bij Cambuur. Heb toch wel een paar leuke spelers binnengehaald onder andere Kuyt, Zigic en Schaars. Weet iemand hoe ik het beste gebruik kan maken van de lengte en kopsterkte van Zigic?
Tactical knowledge, motivation, judging player ability, judging player potential, man management, determination, level of disciplinequote:Op maandag 20 december 2010 18:52 schreef Moron het volgende:
[..]
Bedankt voor je antwoord op mijn vraag
Ik was vergeten om die qoute weg te halen.quote:Op maandag 20 december 2010 18:52 schreef Moron het volgende:
[..]
Bedankt voor je antwoord op mijn vraag
Zo geniaal soms, die namen van regens in FM, Mohammed Rijsbergen, Freek Yilmaz, Mohammed Molenaar etc.quote:Op maandag 20 december 2010 20:17 schreef Scorpie het volgende:
[ afbeelding ]
LIEF!Nu nog de uitwedstrijd....
Ik heb een Mustapha de Jong rondlopenquote:Op maandag 20 december 2010 20:24 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Zo geniaal soms, die namen van regens in FM, Mohammed Rijsbergen, Freek Yilmaz, Mohammed Molenaar etc.
FM somsquote:Op maandag 20 december 2010 23:28 schreef PirE het volgende:
[ afbeelding ]
Nog meer in het rood![]()
. Barbate ligt ook gewoon in Spanje
. Nu moet ik dus elke week van Afrika naar het Iberisch schiereiland voor mijn thuiswedstrijden
[Van der Gijp-modus]quote:Op maandag 20 december 2010 23:28 schreef PirE het volgende:
[ afbeelding ]
Nog meer in het rood![]()
. Barbate ligt ook gewoon in Spanje
. Nu moet ik dus elke week van Afrika naar het Iberisch schiereiland voor mijn thuiswedstrijden
Haha eindelijk, nu zul je wel erg snel rijk wordenquote:Op dinsdag 21 december 2010 10:23 schreef Scorpie het volgende:
Ik krijg eindelijk een nieuw stadion28k aan mensen
Wat gaat dat kosten, een compleet nieuw stadion? Jij speelt met ARC toch?quote:Op dinsdag 21 december 2010 10:23 schreef Scorpie het volgende:
Ja, even kijken.........38 miljoen voor 28.000 mensen.quote:Op dinsdag 21 december 2010 11:11 schreef Denninho het volgende:
[..]
Wat gaat dat kosten, een compleet nieuw stadion? Jij speelt met ARC toch?
Als je een nieuwe game start krijg je een pop-up scherm waarin je de database moet kiezen. Daar heb je een vink veldje waarin je extra bestanden toe kan voegen. Vink dat aan en in het volgende scherm moet je dan je bestand aanvinken(let wel dat je het database bestand op de juiste plaats zet(volgens mij onder mijn documenten - Sports Interactive - Football Manager 2011 - Editor Data)quote:Op dinsdag 21 december 2010 11:50 schreef Sjechov het volgende:
Hoi!
Ik heb al zitten lezen en zoeken, maak kan nog niet direct het antwoord vinden.
Ben een beetje met de editor aan het spelen geweest, nu kan ik daar wel zaken in opslaan, maar deze komen niet in de database terecht (maar een aparte file).
Iemand enig idee hoe je dat fixt?
Thanks!
Okey, ik speel nu namelijk met Scheveningen in de Jupiler League en het stadion zit elke thuiswedstrijd vol (3000 man). Maar ik ga dan liever eerst voor een uitbreiding van dit stadion als tussenstap, aangezien ik nu 1 miljoen in de kas heb.quote:Op dinsdag 21 december 2010 11:59 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja, even kijken.........38 miljoen voor 28.000 mensen.
Helemaal geweldig.quote:Op dinsdag 21 december 2010 12:02 schreef MMUFC het volgende:
[..]
Als je een nieuwe game start krijg je een pop-up scherm waarin je de database moet kiezen. Daar heb je een vink veldje waarin je extra bestanden toe kan voegen. Vink dat aan en in het volgende scherm moet je dan je bestand aanvinken(let wel dat je het database bestand op de juiste plaats zet(volgens mij onder mijn documenten - Sports Interactive - Football Manager 2011 - Editor Data)
Houd er wel rekening mee dat het spel goed gebalanceerd is, zodat het realistisch blijft, als jij nu de waarde van de selectie op de balans van de rekeningen gaat zetten (wat immers heel iets anders is), klopt er geen hol meer van en zul je binnen de kortste keren veel te rijk worden, maar goed, whatever floats your boat.quote:Op dinsdag 21 december 2010 12:14 schreef Sjechov het volgende:
[..]
Helemaal geweldig.
Hij vond hem bij mij vanzelf.
Heb een minimale aanpassing gedaan (iets meer knaken), omdat het niet reëel is (Fc Twente 3 mil te goed).
Las op internet al dat dit gebasseerd was op het feit dat ze hun spelers niet op de balans hadden gezet.
Heb ik hierbij gedaan.
Bedankt voor de info!!!!!
VET! Je zet heel Alphen op z'n kopquote:Op dinsdag 21 december 2010 10:23 schreef Scorpie het volgende:
quote:Op dinsdag 21 december 2010 14:07 schreef Jorwol het volgende:
Hahaha met een B-elftal gewoon van Manchester United gewonnen, uit nog wel!
[ afbeelding ]
FA Cup, dus beetje 50/50, niet op volle sterkte, maar alsnog dacht ik dat we kansloos warenquote:Op dinsdag 21 december 2010 14:23 schreef MMUFC het volgende:
[..]
Speelde ManUtd met een B elftal of speelde die wel op volle sterkte?
Los van het feit of ze op volle sterkte spelen of niet.. Aangezien jij met een B-elftal speelde zou het B-elftal van ManU toch sterker moeten zijn..quote:Op dinsdag 21 december 2010 14:31 schreef Jorwol het volgende:
[..]
FA Cup, dus beetje 50/50, niet op volle sterkte, maar alsnog dacht ik dat we kansloos waren
Rillingen over mijn rug.quote:
Wat is het soms toch ook een kutspel, hè?quote:Op dinsdag 21 december 2010 17:00 schreef VonHinten het volgende:
Altijd fijn... Een week voordat de Spaanse competitie en Europees voetbal begint krijgt mijn wonderkid (een MC) een blessure van 4 maanden aan zijn broek, en zijn vervanger (Aissati) twee dagen later een blessure van 3 maanden. Hodverdehodver, dan denk je de zaakjes zo mooi voor elkaar te hebben
Je zit in elk geval nog in de transferperiode.quote:Op dinsdag 21 december 2010 17:00 schreef VonHinten het volgende:
Altijd fijn... Een week voordat de Spaanse competitie en Europees voetbal begint krijgt mijn wonderkid (een MC) een blessure van 4 maanden aan zijn broek, en zijn vervanger (Aissati) twee dagen later een blessure van 3 maanden. Hodverdehodver, dan denk je de zaakjes zo mooi voor elkaar te hebben
Die worden apart vernieuwd als je maar hard genoeg zeiktquote:Op dinsdag 21 december 2010 12:14 schreef Denninho het volgende:
[..]
Okey, ik speel nu namelijk met Scheveningen in de Jupiler League en het stadion zit elke thuiswedstrijd vol (3000 man). Maar ik ga dan liever eerst voor een uitbreiding van dit stadion als tussenstap, aangezien ik nu 1 miljoen in de kas heb.
Worden er ook nog faciliteiten (training/jeugd) vernieuwd met de bouw van een nieuw stadion, of blijven die hetzelfde?
Klopt, en het geld brandt in mijn zak. Ik heb echter nog geen hele goede deals kunnen maken, dus dan spaar ik het liever nog even op voor halverwege het seizoen. Wel een krappe selectie zo, brrrr.quote:Op dinsdag 21 december 2010 17:02 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Je zit in elk geval nog in de transferperiode.
Nice!quote:Op dinsdag 21 december 2010 17:45 schreef VonHinten het volgende:
Dit talent nog snel op de laatste dag van de transferperiode aangetrokken:
[ afbeelding ]
Een mooie reserve die DC, DMC en ook MC kan spelenTevens een 4,5 ster rating van mijn 20/20 scout
Okey dan komt t wel goed, zeiken bij t bestuur doe ik vaak zatquote:Op dinsdag 21 december 2010 17:07 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Die worden apart vernieuwd als je maar hard genoeg zeikt
1 week salaris boete geven bij een rode kaartquote:Op dinsdag 21 december 2010 21:17 schreef marcb1974 het volgende:
Ze komen regelmatig zeuren dat er te weinig discipline is, iemand enig idee wat ik daar aan kan doen?
Dat kan ik echt niet, als ik een budget krijg.. Maak ik die altijd op.. Ook al heb ik 5 spitsen, dan haal ik gewoon een 6de..quote:Op dinsdag 21 december 2010 21:42 schreef heloef het volgende:
Ik sta hier dus gewoon vierde in de Eredivisie na 12 wedstrijden.Ik flik het dus gewoon weer om zonder een stuiver uit te geven (heb in de afgelopen 4 seizoenen maar 75.000 euro uitgegeven) progressie te boeken met deze club. Trouwens heb ik de miskoop van de eeuw wel deze zomer binnengehaald die Zigic bakt er helemaal niks van en gaan we ook verkopen deze winter.
Ik vind mezelf nu een hele goede manager.
Meh, ik haal alleen spelers als ik er beter van word, of als ze op termijn beter kunnen worden dan de huidige spelers. Verder heb ik sowieso altijd erg kleine selecties, 23-25 man hoogstens.quote:Op dinsdag 21 december 2010 21:44 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Dat kan ik echt niet, als ik een budget krijg.. Maak ik die altijd op.. Ook al heb ik 5 spitsen, dan haal ik gewoon een 6de..
Ik krijg geen TB meer, en als ik het krijg stop ik het in mijn salarisbudget. Maar het gaat volkomen ruk met de financiën door de salarissen die ik neer tel dus voor TB is er sinds dit seizoen geen ruimte meer voor. Heb nu wel TB door wat verkopen maar ook dat heb ik in het SB gestopt.quote:Op dinsdag 21 december 2010 21:44 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Dat kan ik echt niet, als ik een budget krijg.. Maak ik die altijd op.. Ook al heb ik 5 spitsen, dan haal ik gewoon een 6de..
Hoe sta je er nu voor?quote:Op woensdag 22 december 2010 09:35 schreef Nick-GizMo het volgende:
Hmm ook maar eens verder met de challange.. Weet niet of promotie het 1ste jaar al mogelijk is :/
6de na 10 wedstrijden, alleen de 2de keeper die ik heb gekocht bakt er helemaal niks van. Tactiek loopt ook niet echt lekker. Maar we proberen het gewoonquote:
Match Preparationquote:Op woensdag 22 december 2010 09:49 schreef Nick-GizMo het volgende:
Weet iemand ook waar je ergens kan instellen dat je op de tactiek traint? Ik weet dat het mogelijk is, maar kan het nu nergens vinden :/
Hm dat is dus die mail die je krijgt voor de wedstrijd?quote:
Je kunt het ook vinden onder Sheff Wed ---> Match Preparation, dus naast je managernaam/nieuws etc. bovenaan.quote:Op woensdag 22 december 2010 09:53 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]
Hm dat is dus die mail die je krijgt voor de wedstrijd?
was bij mij grijs, maar komt omdat de Assistent dat deed.. Toch bedanktquote:Op woensdag 22 december 2010 09:56 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Je kunt het ook vinden onder Sheff Wed ---> Match Preparation, dus naast je managernaam/nieuws etc. bovenaan.
Ik moet zeggen dat ik bij deze PSV game daar ook eens op gelet heb.. Normaal ben ik heel erg van het opstellen en aantrekken van favoriete spelers en staff, ook al zijn ze niet goed genoeg.quote:Op woensdag 22 december 2010 10:01 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]
was bij mij grijs, maar komt omdat de Assistent dat deed.. Toch bedanktDie wil ik trouwens sowieso gaan vervangen, want vind hem maar 3x niks
Zeker wel! In het begin van het seizoen Team Blend en daarna wat er nodig is, zoals Defensive/Attacking. Set Pieces doe ik alleen als het erg goed loopt.quote:Op woensdag 22 december 2010 11:14 schreef Swennus het volgende:
Gebruiken jullie die training voor de wedstrijd vaak? Ik heb het eerlijk gezegd nog nooit gebruikt.
Ben gisteren weer even verder gegaan met FC United of Manchester. Sta na 11 wedstrijden punten achter op de nummer 1, echter heb ik wel een wedstrijd minder gespeeld.
WIl als er behoefte aan is vanavond wel wat screens plaatsen
Herken het ja, win je van de nummer 4, maar daarna speel je tegen nummer 21 gelijk :/quote:Op woensdag 22 december 2010 12:11 schreef Jorwol het volgende:
Snap er geen flikker van, de ene wedstrijd speel ik Newcastle United van de mat, de wedstrijd erna word ik keihard ingemaakt door fucking Crystal Palace, het blijft bij 3-1, maar had net zo goed 6, 7-0 kunnen zijn
Onderaan staat: "Save file to your PC: click here" Klik op Click here en hij gaat de game downloadenquote:Op woensdag 22 december 2010 15:10 schreef heloef het volgende:
Ik kan die savegame van de Challenge niet downloaden, als ik op download druk krijg ik alleen maar een download van Free Download Manager.
Bedankt!quote:Op woensdag 22 december 2010 15:48 schreef MMUFC het volgende:
[..]
Onderaan staat: "Save file to your PC: click here" Klik op Click here en hij gaat de game downloaden
Dat het stadion dan nog veilig genoeg is om in te spelenquote:Op woensdag 22 december 2010 18:46 schreef icebliss het volgende:
Ik kreeg net dit bericht
[ afbeelding ]
NAC speelt trouwens in de Jupiler League en ze staan diep in het rood.
Beter op de persoonlijkheden lettenquote:Op woensdag 22 december 2010 19:06 schreef MMUFC het volgende:
Ik heb overigens voor het eerst sinds ik FM speel, en de mogelijkheid erin zit om spelers door een ander te laten begeleiden, de melding van een speler gehad dat hij in de afgelopen tijd iets van een speler geleerd heeft!
Ik heb inmiddels denk ik in alle fm's 100 spelers door 100 andere spelers laten begeleiden en iedere keer was het vantevoren de melding dat 1 van 2-en niet wilde, of achteraf de melding dat het geen nut heeft gehad.. maar nu dus een keer een positieve.
12k per maand maar ik heb ook een slecht veld aan het eind van het seizoen.quote:Op woensdag 22 december 2010 20:10 schreef Pinterman het volgende:
Ik begrijp niet helemaal hoe het kan dat ik ¤80,000 per maand aan Ground Maintenance kwijt ben, dat het complete veld afgelopen zomer opnieuw is gelegd (op mijn verzoek), en dat nu, in februari, de pitch condition alwéér very poor is
Veld zit vol bruine plekken, en ik betaal me helemaal blauw aan onderhoud. Wat onderhouden ze dan?!
Wat zijn jullie kwijt aan ground maintenance per maand?
12k? Damn, dat wil ik ook...quote:Op woensdag 22 december 2010 20:15 schreef PirE het volgende:
[..]
12k per maand maar ik heb ook een slecht veld aan het eind van het seizoen.
Het kan dus nog spannender dan in 2007.quote:Op woensdag 22 december 2010 22:03 schreef stevenmac26 het volgende:
85e minuut Ajax staat 1-2 voor.
86e minuut Psv krijgt 2e keer in een wedstrijd rood.
91e minuut psv scoort en is kampioen
Ja maar ik speelde zelf tegen Psvquote:Op woensdag 22 december 2010 22:04 schreef heloef het volgende:
[..]
Het kan dus nog spannender dan in 2007.
Oh.quote:Op woensdag 22 december 2010 22:11 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Ja maar ik speelde zelf tegen Psv
quote:Op woensdag 22 december 2010 22:03 schreef stevenmac26 het volgende:
85e minuut Ajax staat 1-2 voor.
86e minuut Psv krijgt 2e keer in een wedstrijd rood.
91e minuut psv scoort en is kampioen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |