abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89989121

Welkom bij het meeste geliefde voetbalmanagerspel!
Football Manager 2010 is hét spel als het gaat om realistisch managen.
Heb je nieuwe talenten ontdekt of goede staff aangetrokken? Loopt het elftal nog niet helemaal zoals het moet? Heb je geen idee welke tactiek werkt? Welke speler moet ik kopen? Met dit soort vragen kun je hier terecht, maar natuurlijk kun je ook je vorderingen posten!

ManagersUnited
FMinside
Fuck The Ref
FMforum
Sortitoutsi

FM 2010 Patch 1

PC
OS - Windows XP | Vista | Windows7
Processor - XP - 1.4GHz of sneller | Vista/W7 - 2.0GHz of sneller
Memory - XP - 512MB RAM | Vista/W7 - 1GB RAM
Video Card - 128MB minimum. Nvidia FX 5900 Ultra of hoger | ATI Radeon 9800 of hoger | Intel 82915G/82910GL of hoger.
Oudere videkaarten kunnen alleen 2D aan en worden niet ondersteund. Laptop versies van deze chipsets kunnen werken, maar worden niet ondersteund.

Mac
Intel Processor | OS X 10.5 | NVidia Geforce 7300 GT | ATI X1600 Radeon

Als het topic vol is, open dan een nieuw topic met deze openingspost. Vergeet ook de link naar het vorige topic niet. Wijzigingen/toevoegingen op deze OP zijn welkom! Stuur deze dan naar het mailadres/PM van het profiel van donroyco.

© donroyco

Vorige topic: Football Manager #62 Spanning, sensatie en zeikende zaakwaarnemers
pi_89989132
Doh geen TT change, verander maar in #64: Waar de eerste challenge gespeeld gaat worden!
pi_89989145
*knip

[ Bericht 33% gewijzigd door PBateman1978 op 16-12-2010 09:37:34 ]
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_89989187
TT faal :P

Cefn Druids gaat nogal wisselvallig. Heb gesolliciteerd bij Morton (#voorlaatst in de Schotse first division met een media prediction als 2e), maar ben niet aangenomen... Denk dat ik Wales aan het eind van dit seizoen ga verlaten. Op naar Schotland of Engeland!
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_89989235
Hmm hoe krijg ik die poll goed terug. ;(
pi_89989295
Heb voor aankomend seizoen Title Challenge als opdracht, met 13 miljoen transferbudget & 250k/w salarishuis. Zit nu op 170k per week, dus valt me alleszins mee. Nu moet ik zeggen dat ik de grootverdieners meestal ook verkoop want die zitten meestal op 25, 26 jaar en dan is het einde oefening voor ze.
pi_89989308
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 09:25 schreef PBateman1978 het volgende:
Hmm hoe krijg ik die poll goed terug. ;(
Zo:

Poll: Welke club gaan we managen voor de challenge ?
RC Strasbourg
Nior
Oldham Athletic
Sheffield Wednesday
Kickers Offenbach
Carl Zeiss Jena
Salernitana
Foggia
Benidorm
Real Oviedo

Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 16-12-2010 09:29:15 ]
pi_89989373
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 09:27 schreef Scorpie het volgende:
Heb voor aankomend seizoen Title Challenge als opdracht, met 13 miljoen transferbudget & 250k/w salarishuis. Zit nu op 170k per week, dus valt me alleszins mee. Nu moet ik zeggen dat ik de grootverdieners meestal ook verkoop want die zitten meestal op 25, 26 jaar en dan is het einde oefening voor ze.
Haha heb jij dat ook altijd? Ik vind spelers boven de 25 jaar eigenlijk alweer oud worden en dan bokken ze maar gewoon lekker op, centjes voor Jorwol, nieuwe talentjes voor Jorwol ;)
pi_89989399
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 09:31 schreef Jorwol het volgende:

[..]

Haha heb jij dat ook altijd? Ik vind spelers boven de 25 jaar eigenlijk alweer oud worden en dan bokken ze maar gewoon lekker op, centjes voor Jorwol, nieuwe talentjes voor Jorwol ;)
Precies, ik had vorig jaar gewoon een elftal met 5 gehuurde talentjes van 17 in de basis, gemiddelde leeftijd was 19 _O-
pi_89989539
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 09:28 schreef Scorpie het volgende:
Zo:
Dank je ! :)
pi_89989684
Moet er geen nieuwe op komen?
Op zaterdag 12 juli 2014 20:53 schreef Misstique het volgende:
Ik zou je nog niet uitnodigen voor m'n crematie.
Op maandag 22 juli 2013 21:18 schreef capuchon_jongen het volgende:
Sowieso je hebt me topic verneukt stevenmac :r
pi_89989698
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 09:43 schreef stevenmac26 het volgende:
Moet er geen nieuwe op komen?
Te lui om 1 te maken.
  donderdag 16 december 2010 @ 10:05:36 #13
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_89990200
Ik heb eigenlijk altijd wel een of twee oude bokken in de basis rondlopen :7

Jonge talentjes prima, maar ze hebben wel wat leiderschap nodig. Ik merk dat als het er écht toe doet zo'n veteraan er gewoon staat. Vrije trappen en penalties zijn routineklusjes voor de ervaren krachten. Vooral op het middenveld heb ik ze graag (AMC of DMC). Ook heb ik altijd wel een spits van +/- 30 jaar oud. Als ik verlegen zit om goals, gaat hij gewoon een paar wedstrijden basis, en dat betaalt zich altijd terug. Geen gezeur met spitsen die 13 uur zonder goals zitten of bezwijken onder de druk van de positie van de club of dangerman comments.

Maar als ik een speler van 30+ koop is het wel altijd op korte contracten en met een specifiek doel. In de breedte koop ik ze niet, en als ik al een paar oudjes heb lopen dan zoek ik ook liever iemand voor de toekomst.
Ik wens je een dolfijne dag
pi_89990258
Ik heb Real Oviedo gestemd. Ik weet nog niet of ik ook daadwerkelijk ga meedoen, maar ik speel echt nooit in Spanje. Real Oviedo lijkt me daarom wel een mooie club.
Duitsland spreekt me niet aan, Engeland heb ik al vele malen in gespeeld en Italië idem dito.
Maar goed, ik heb nu zo'n fijne game met African Warriors, die wil ik nu eigenlijk niet opzij leggen. Bovendien heb ik vrij weinig tijd om te FM'en.
Maar, het is een erg leuk idee in ieder geval!
pi_89990375
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 09:27 schreef Scorpie het volgende:
Nu moet ik zeggen dat ik de grootverdieners meestal ook verkoop want die zitten meestal op 25, 26 jaar en dan is het einde oefening voor ze.
Ik verkoop ze meestal als ze 28/29 zijn, maar ik heb ook spelers die gewoon hun hele carrière bij mijn club spelen, dat zijn de echte helden en die betaal ik met liefde 60k per week (als het budget het toelaat) voor wat reserve-games als ze dik in de 30 zijn en 1000+ wedstrijden hebben gespeeld voor de club.
Gemiddelde leeftijd van mijn teams zit ook meestal tussen de 24 en 26 met een mix van jonge spelers en wat meer ervaren spelers waarbij de as (GK, DCs, (D)MC) vaak wat ouder is.
Get it and Bet it
pi_89990502
Ik zorg er altijd voor dat ik naast veel jong talent ook wat ervaren spelers heb.
pi_89990968
Ik heb 2 dertigers, een paar 25+,ers en een shitload aan 20-ers.
pi_89991261
De nieuwe patch is voor mij aanleiding om een nieuwe game te starten..
Ben met de competities Engeland(tot niveau 8), Andorra en San Marino begonnen.
2 managers, 1 bij Santa Coloma(kampioen van Andorra) en 1 werkloos.
Met Santa Coloma begonnen na het 1e duel van de 1e voorronde CL tegen Birkirkara, die had SC al met 0-2 gewonnen. Het 2e duel was dus mijn 1e als manager: Santa Coloma - Birkirkara 6-0 :)
In de 2e ronde volgde Omonia Nicosia, dat werd uit 0-0 en thuis verloor ik met 1-2. Uitgeschakeld maar toch trots :)

Met de andere manager aangenomen bij Thatcham Town uit de Southern League First Division South/West. Weet alleen nog niet of ik ga proberen Thatcham zo hoog mogelijk te krijgen of dat ik gewoon ga proberen z.s.m. in de Premier League te zitten. onafhankelijk van de club..
pi_89991309
Is dat niet lastig om je aandacht te verdelen over twee clubs? Dat lijkt mij nu he-le-maal niets namelijk...
pi_89991469
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 10:46 schreef Winski05 het volgende:
Is dat niet lastig om je aandacht te verdelen over twee clubs? Dat lijkt mij nu he-le-maal niets namelijk...
Ik speel al sinds dat ik CM01/02 speel eigenlijk heel vaak met 2 clubs..
Het begon bijvoorbeeld met PSV en FC Eindhoven en dan spelers uitlenen aan EHV.. alhoewel ik wel moet zeggen dat ik de laatste FM's steeds vaker met maar 1 club speel. En dat als ik met 2 clubs speel dat ik niet 2 Engelse pak bijvoorbeeld maar 1 Engelse en 1 uit een competitie die niet zo groot is qua aantal wedstrijden en qua reputatie..

En het kan best zijn dat ik na een half jaar stop met 1 van de 2 en verder ga met de ander :P Of met een compleet nieuwe game :P
pi_89991703
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 10:52 schreef MMUFC het volgende:

[..]

Ik speel al sinds dat ik CM01/02 speel eigenlijk heel vaak met 2 clubs..
Het begon bijvoorbeeld met PSV en FC Eindhoven en dan spelers uitlenen aan EHV.. alhoewel ik wel moet zeggen dat ik de laatste FM's steeds vaker met maar 1 club speel. En dat als ik met 2 clubs speel dat ik niet 2 Engelse pak bijvoorbeeld maar 1 Engelse en 1 uit een competitie die niet zo groot is qua aantal wedstrijden en qua reputatie..

En het kan best zijn dat ik na een half jaar stop met 1 van de 2 en verder ga met de ander :P Of met een compleet nieuwe game :P
Ik bedacht me gisteren in de sportschool ook om een tweede manager aan te maken voor Excelsior en ze zo richting de top van de Eredivisie te stuwen, zodat mijn betere talenten ook daar willen spelen :s)
pi_89991803
Toch voelt dat een beetje als 'cheaten', om een 2e club te managen die puur bedoelt is voor talenten van je andere club.
pi_89991918
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 11:04 schreef Winski05 het volgende:
Toch voelt dat een beetje als 'cheaten', om een 2e club te managen die puur bedoelt is voor talenten van je andere club.
Alex Pastoor, de manager van Excelsior, is in het echt ook in loondienst van Feyenoord. Kan me voorstellen dat je het zo ziet en dat is ook de reden waarom ik twijfel, maar blijkbaar vindt de KNVB/FIFA het geen probleem..
pi_89992272
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 11:07 schreef Jorwol het volgende:

[..]

Alex Pastoor, de manager van Excelsior, is in het echt ook in loondienst van Feyenoord. Kan me voorstellen dat je het zo ziet en dat is ook de reden waarom ik twijfel, maar blijkbaar vindt de KNVB/FIFA het geen probleem..
Daar heb je wel een punt inderdaad.
Het gaat mij eerlijk gezegd ook om de moeite, want je moet dan tijd steken in 2 clubs en dat gaat me even wat te ver. Ik heb al mijn handen vol aan één club om alle aspecten van FM goed te benutten, dus met 2 clubs ben je dan nog veel meer tijd kwijt...
pi_89992352
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 10:46 schreef Winski05 het volgende:
In eerdere versies (CM-tijdperk) heb ik vaak genoeg 3 of 4 clubs tegelijk lopen managen (saves van 10 seizoenen ook :')). Soms zelf clubs in hetzelfde land waarbij ik vaak genoeg 1,2 eindigde. Heb ook een aantal CL-finales gespeeld waarbij ik beide teams onder mijn hoede had :D.

Wegens tijdgebrek manage ik nu gewoon 1 club per save. International management stel ik ook heel vaak lang uit omdat ik die breaks wel lekker vind.
Get it and Bet it
pi_89992380
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 11:19 schreef Winski05 het volgende:

[..]

Het gaat mij eerlijk gezegd ook om de moeite, want je moet dan tijd steken in 2 clubs en dat gaat me even wat te ver. Ik heb al mijn handen vol aan één club om alle aspecten van FM goed te benutten, dus met 2 clubs ben je dan nog veel meer tijd kwijt...
Ja da's wel waar, ik word ook nooit bondscoach, behalve bij Nederland of bij Engeland als ik een volledig Engels team maak, zoals in FM 2010 met Aston Villa. Media elke keer bitchen dat ik mijn spelers voortrek etc :')
  donderdag 16 december 2010 @ 11:38:40 #27
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_89992947
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 11:19 schreef Winski05 het volgende:

[..]

Bij mij zou het ook eeuwen gaan duren.

Het wordt ook steeds erger :') Ik ben nu al 3 dagen (in totaal een uurtje of 10 denk ik) bezig met de zomervakantie van Lincoln na het eerste seizoen omdat ik ben gepromoveerd en heel nauwkeurig mijn spelers selecteer. Maar gisterenavond speelde ik mijn laatste friendly dus ik verwacht vanavond minstens een maand verder te kunnen :P
pi_89994258
Voor de lol een BeNeLux cup aangemaakt.. Ga je in een game met Bel, Ned en Lux ingeladen op vakantie.. zie je in Luxemburg een club die de eerste 17 competitieduels verloren hebben, en daarin niet gescoord hebben :')
pi_89994876
Ik wil Benidorm wel eens proberen, heeft de manager ook nog eens ontspanning daar op het strand :)
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_89994912
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 11:38 schreef Pinterman het volgende:

[..]

Bij mij zou het ook eeuwen gaan duren.

Het wordt ook steeds erger :') Ik ben nu al 3 dagen (in totaal een uurtje of 10 denk ik) bezig met de zomervakantie van Lincoln na het eerste seizoen omdat ik ben gepromoveerd en heel nauwkeurig mijn spelers selecteer. Maar gisterenavond speelde ik mijn laatste friendly dus ik verwacht vanavond minstens een maand verder te kunnen :P
Haha, dat herken ik ;)
Ik ben zelf ook altijd heel erg lang bezig met de zomerstop. Ontzettend veel scouten, zowel spelers als staff, spelers verkopen/verhuren, kijken welke facilities kunnen worden verbeterd, etc. etc.
Dat vind ik trouwens ook gelijk één van de leukste periodes in FM, dat dan weer wel :)
pi_89995063
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 12:45 schreef Winski05 het volgende:

[..]

Haha, dat herken ik ;)
Ik ben zelf ook altijd heel erg lang bezig met de zomerstop. Ontzettend veel scouten, zowel spelers als staff, spelers verkopen/verhuren, kijken welke facilities kunnen worden verbeterd, etc. etc.
Dat vind ik trouwens ook gelijk één van de leukste periodes in FM, dat dan weer wel :)
Mee eens, een avondje of 2 niets anders doen dan zelf op zoek gaan naar spelers door tig teams langs te gaan, je eigen staff nog eens onder de loep nemen, reserve- en jeugdteam in orde maken etc.

Daarom snap ik mensen ook niet die een Genie Scout oid pakken, dan haal je de grootste fun al weg voor jezelf, in mijn ogen dan.
pi_89995880
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 12:50 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Mee eens, een avondje of 2 niets anders doen dan zelf op zoek gaan naar spelers door tig teams langs te gaan, je eigen staff nog eens onder de loep nemen, reserve- en jeugdteam in orde maken etc.

Daarom snap ik mensen ook niet die een Genie Scout oid pakken, dan haal je de grootste fun al weg voor jezelf, in mijn ogen dan.
Precies, helemaal mee eens! De grootste kick krijg ik nog altijd van het zelf scouten van een groot talent, zoals die Keniaan die ik laatst postte. Die nog altijd niet naar African Warriors komt :(
De lange, lange zoektochten langs talloze obscure clubs in Afrika, Zuid-Amerika of waar dan ook; prachtig vind ik dat. En dan natuurlijk hopen op dat ene toptalent :)

Dus ik gebruik alleen al vanwege die reden nooit FM Scout of iets dergelijks. Dat haalt voor mij volledig de lol van het spelen weg.

Ben benieuwd of er overigens mensen zijn hier die wel gebruik maken van dat soort scoutingsprogramma's, en daar verder geen problemen mee hebben :)
pi_89996002
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 13:14 schreef Winski05 het volgende:

[..]

Precies, helemaal mee eens! De grootste kick krijg ik nog altijd van het zelf scouten van een groot talent, zoals die Keniaan die ik laatst postte. Die nog altijd niet naar African Warriors komt :(
De lange, lange zoektochten langs talloze obscure clubs in Afrika, Zuid-Amerika of waar dan ook; prachtig vind ik dat. En dan natuurlijk hopen op dat ene toptalent :)

Dus ik gebruik alleen al vanwege die reden nooit FM Scout of iets dergelijks. Dat haalt voor mij volledig de lol van het spelen weg.

Ben benieuwd of er overigens mensen zijn hier die wel gebruik maken van dat soort scoutingsprogramma's, en daar verder geen problemen mee hebben :)
:Y

Kopje koffie erbij, en scrollen maar, kan er urenlang mee bezig zijn. :D
pi_89996159
De Genie Scout heb ik tot FM2008 gebruikt :$ Maar daarna gebruikte ik nog wel de editor voor games waarin ik zin had om te kloten, in mijn serieuze games gebruikte ik die niet. Voor deze FM nog geen Scout of editor gedownload.

Maar ik moet zeggen dat ik ook niet vaak alle landen afstruin voor nieuwe spelers.. meestal kijk ik gewoon wat in de lijst met spelers terecht komt(onder je naam op Player Search) of waar mijn scouts mee aankomen.. Ik kijk meestal ook niet naar de kwaliteiten per positie.. als ik een middenvelder zie met 19 voor passing en verder behoorlijk was 12+-jes dan wil ik hem gewoon hebben..

Ik denk dat ik toch eens met een nieuwe game begin en dan op "julie" manier ga werken.. Moet alleen nog ff bedenken waar precies.. :P
pi_89996508
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 12:45 schreef Winski05 het volgende:

[..]

Haha, dat herken ik ;)
Het grote scout werk heb ik in de zomer al gedaan, dan is het een kwestie van spelers halen.
pi_89997291
Ik stuur gewoon een shitload aan scouts de hele wereld rond en voor de rest stuur ik m'n scouts langs de ~40 spelers voor elke positie, dan als ze minstens 4 sterren krijgen ga ik er zelf naar kijken.

Veel klikwerk, maar dan heb je ook wat :s)
  donderdag 16 december 2010 @ 14:58:51 #37
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_90000344
quote:

[..]

Heerlijk hè :) Maar het nadeel van mijn huidige game is dan weer dat ik zojuist heel Afrika heb afgestruind, een keepertje met veel potentie heb gevonden, maar: uncapped = geen work permit in Engeland :( En ja hoor, nu ik hem eenmaal heb ontdekt heeft de rest van de wereld dat ook, dus is hij alweer naar Duitsland vertrokken.

Work permits die mij in mijn scouting belemmeren :(
  donderdag 16 december 2010 @ 15:04:09 #38
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_90000580
Ik heb het niet gered met Cambuur de beslissingswedstrijd werd verloren met 2-0 van Twente. Dat is maar goed ook want met dit zooitje moet je niet eens Europa in willen. Ik denk dat het tijd word om op te stappen aangezien ik niks beters kan presteren met Cambuur dan een 8ste plek en nooit verder kom dan de kwartfinale van de beker en ik alleen maar gefrustreerd daar van raak.

[ Bericht 0% gewijzigd door heloef op 16-12-2010 15:09:57 ]
C'est la vie
Verliefdheid is voor de dommen
A lion does not lose sleep over the opinion of sheep
Hier sprak Tchock Heloefs lul is zo ondergewaardeerd.
pi_90000958
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 14:58 schreef Pinterman het volgende:

[..]

Heerlijk hè :) Maar het nadeel van mijn huidige game is dan weer dat ik zojuist heel Afrika heb afgestruind, een keepertje met veel potentie heb gevonden, maar: uncapped = geen work permit in Engeland :( En ja hoor, nu ik hem eenmaal heb ontdekt heeft de rest van de wereld dat ook, dus is hij alweer naar Duitsland vertrokken.

Work permits die mij in mijn scouting belemmeren :(
Ja, dat heb ik dus ook :(
Zelfs in Afrika zélf. Maar goed, mijn trucje werkt tot nu toe nog heel goed. Dat toptalent waar ik het steeds over heb, prijs ik eens in de zoveel tijd weer de hemel in, waardoor meneer weer hartstikke blij wordt en mij als favoriete personeel heeft. Zodra er dan buitenlandse clubs komen (en dan niet de minste: Boca Juniors, AZ) bied ik hem ook een contract aan, en ondanks dat ik hem maar 3.9k aan maandelijks salaris kan bieden, kiest hij toch alsmaar voor mijn club :D
Maar ja, hij komt maar niet door die vervloekte Work Permit procedure heen. Dus hij moet maar gauw wat internationale wedstrijden gaan spelen, want dit schiet ook niet op... Dat ik deze truc al ruim een jaar weet vol te houden vind ik dan wel weer erg geestig :D
pi_90001089
Mijn scouts zijn het hele jaar onderweg en op gezette tijden neem ik al die reports door (december/maart en dan na de competitie) en shortlist ik spelers die me bevallen. Die spelers laat ik nog een keer scouten door een andere scout, speler blijft shortlisted indien geschikt anders haal ik hem eraf.
In de lagere divisie's probeer ik vaak spelers eerst op trial-basis te halen, zodat ik gelijk alle attributes kan zien (attribute masking staat altijd aan bij mij) en ik kan ze dan ook opstellen in friendlies. En het Lower league deel is een stuk makkelijker geworden dankzij de zaakwaarnemers. Elke speler die ik koop/sign is minimaal 1x gescout. Voor huurlingen gebruik ik het loan report van de ass. manager en voor nieuwe staff job centre.

Player search gebruik ik zelden tot nooit om spelers te halen/zoeken, ik gebruik het soms om te kijken hoe het bepaalde oud-spelers is vergaan. Actief naar spelers zoeken doe ik weinig, ik bekijk soms de reserve's van grotere clubs uit hetzelfde land maar meestal ga ik af op wat ik mijn staff aanbiedt.
Get it and Bet it
pi_90001338
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 15:16 schreef SteveBudin het volgende:
En het Lower league deel is een stuk makkelijker geworden dankzij de zaakwaarnemers.
Hoezo makkelijker? Omdat je spelers aangeboden krijgt van een zaakwaarnemer?
Dat gebeurt bij mij echt maar zelden...
pi_90001654
Ik ben met een game begonnen in Engeland BSN. Nu ben ik op zoek naar een paar spelers om te huren om zo de kwaliteit iets omhoog te krijgen, maar geen enkele speler wil komen.

Hebben jullie clubs waar je vaak een speler vandaan haalt met een team uit de BSN?
Hattrick: Atletico Mineiro S.C. (816058)
pi_90001678
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 15:21 schreef Winski05 het volgende:

[..]

Hoezo makkelijker? Omdat je spelers aangeboden krijgt van een zaakwaarnemer?
Dat gebeurt bij mij echt maar zelden...
Ik krijg regelmatig spelers aangeboden en vaak zit er wel wat tussen, enige nadeel is dat die kerels ook weer geld willen vangen voor hun diensten.
Get it and Bet it
  donderdag 16 december 2010 @ 15:32:48 #44
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_90001921
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 15:13 schreef Winski05 het volgende:

[..]

Ja, dat heb ik dus ook :(
Zelfs in Afrika zélf. Maar goed, mijn trucje werkt tot nu toe nog heel goed. Dat toptalent waar ik het steeds over heb, prijs ik eens in de zoveel tijd weer de hemel in, waardoor meneer weer hartstikke blij wordt en mij als favoriete personeel heeft. Zodra er dan buitenlandse clubs komen (en dan niet de minste: Boca Juniors, AZ) bied ik hem ook een contract aan, en ondanks dat ik hem maar 3.9k aan maandelijks salaris kan bieden, kiest hij toch alsmaar voor mijn club :D
Maar ja, hij komt maar niet door die vervloekte Work Permit procedure heen. Dus hij moet maar gauw wat internationale wedstrijden gaan spelen, want dit schiet ook niet op... Dat ik deze truc al ruim een jaar weet vol te houden vind ik dan wel weer erg geestig :D
_O- Daar had ik nog niet eens aan gedacht, om gewoon mee te bieden met elke andere club, wetende dat die arme jongen toch gaat stuklopen op z'n work permit, en dan weer terug naar Gambia moet :D

Kun je niet solliciteren om bondscoach van het land van je talent te worden? Dan roep je hem gewoon een keer op, en dan ga je weer weg :P
  donderdag 16 december 2010 @ 15:37:46 #45
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_90002199
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 15:27 schreef Swennus het volgende:
Ik ben met een game begonnen in Engeland BSN. Nu ben ik op zoek naar een paar spelers om te huren om zo de kwaliteit iets omhoog te krijgen, maar geen enkele speler wil komen.

Hebben jullie clubs waar je vaak een speler vandaan haalt met een team uit de BSN?
Ik weet niet of ze ook naar de BSN willen komen, maar met Lincoln in de league 2 had ik de volgende loan spelers gehaald, en was tevreden over ze:

Joe Bennett (Middlesbrough)
Mitchell Hanson (Derby geloof ik)
Ben Tozer (Newcastle)

Kijk gewoon de reserve- en jeugdteams van Premiership clubs door. Als het écht goede spelers met hoge waarde zijn willen ze waarschijnlijk niet komen, maar jongere gastjes die niet echt geweldig zijn of gaan worden pakken zo'n loan kans meestal wel.
pi_90002484
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 15:32 schreef Pinterman het volgende:

[..]

_O- Daar had ik nog niet eens aan gedacht, om gewoon mee te bieden met elke andere club, wetende dat die arme jongen toch gaat stuklopen op z'n work permit, en dan weer terug naar Gambia moet :D

Kun je niet solliciteren om bondscoach van het land van je talent te worden? Dan roep je hem gewoon een keer op, en dan ga je weer weg :P
Haha, nee, Kenia heeft nog geen openstaande sollicitatie als manager, dus dat zit er niet in ;) Maar zoveel Kenianen zijn er niet op voetbalschoenen, laat staan zulke talenten, dus hij zal waarschijnlijk binnenkort wel worden opgeroepen. Hij heeft al wel U20-wedstrijden voor zijn land gespeeld, maar nu is het wachten op een officiele interland.
Als hij één interland heeft gespeeld, krijgt hij dan direct een WP? Dat wist ik helemaal niet...
  donderdag 16 december 2010 @ 16:07:07 #47
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_90003762
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 15:42 schreef Winski05 het volgende:

[..]

Haha, nee, Kenia heeft nog geen openstaande sollicitatie als manager, dus dat zit er niet in ;) Maar zoveel Kenianen zijn er niet op voetbalschoenen, laat staan zulke talenten, dus hij zal waarschijnlijk binnenkort wel worden opgeroepen. Hij heeft al wel U20-wedstrijden voor zijn land gespeeld, maar nu is het wachten op een officiele interland.
Als hij één interland heeft gespeeld, krijgt hij dan direct een WP? Dat wist ik helemaal niet...
Volgens mij wel. Ik heb laatst nog een Nigeriaan aangetrokken met één cap, ergens in de vorige eeuw. :') Er was geeneens sprake van een aanvraag; hij kwam gewoon meteen.
pi_90004456
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 16:07 schreef Pinterman het volgende:

[..]

Volgens mij wel. Ik heb laatst nog een Nigeriaan aangetrokken met één cap, ergens in de vorige eeuw. :') Er was geeneens sprake van een aanvraag; hij kwam gewoon meteen.
Volgens mij niet hoor, had ie geen dubbele nationaliteit die Nigeriaan ?
pi_90004674
Als het echt uitzonderlijke talenten zijn kunnen ze ook een werkvergunning krijgen zonder caps. Heb ik een of twee keer gehad al met mijn Darlington game. Als dat niet werkt kun je er ook over denken een feederclub voor workpermits aan te vragen. Dan kun je spelers gewoon zonder workpermit halen en ze vervolgens uitlenen aan die club totdat ze in aanmerking komen voor een vergunning. Ik loop al een tijdje te zeuren bij mijn board maar ze willen er niet aan beginnen helaas. :(
pi_90005152
75% van de interlands in een kalender jaar tijd of een hele hoge world reputatie.
Get it and Bet it
  donderdag 16 december 2010 @ 16:44:38 #51
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_90005479
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 16:23 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Volgens mij niet hoor, had ie geen dubbele nationaliteit die Nigeriaan ?
Hmm misschien, maar ik dacht het niet. Zal vanavond even kijken.
pi_90006326
quote:

[..]

En dan heb je nog mensen die ook nog trainingen en tactics downloaden. Waarom speel je het spel dan in godsnaam? :') FM met FMscout is als Counter-Strike met aimbot: gaar.
pi_90006585
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 17:02 schreef VonHinten het volgende:

[..]

En dan heb je nog mensen die ook nog trainingen en tactics downloaden. Waarom speel je het spel dan in godsnaam? :') FM met FMscout is als Counter-Strike met aimbot: gaar.
Ach je moet het zelf weten vind ik. Zolang je dat niet doet in challenges enzo is het je eigen probleem. In FM 2010 gebruikte ik het wel eens om de PA te checken van talentjes die ik al had gekocht.
pi_90006723
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 17:08 schreef Jorwol het volgende:

[..]

Ach je moet het zelf weten vind ik. Zolang je dat niet doet in challenges enzo is het je eigen probleem. In FM 2010 gebruikte ik het wel eens om de PA te checken van talentjes die ik al had gekocht.
Je moet het zeker zelf weten, ieder zijn ding.

Maar begrijpen doe ik het niet. :P
pi_90007133
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 17:02 schreef VonHinten het volgende:

[..]

Eensch :)
Ik download overigens ook wel eens een taktiek. Als ik lees dat iemand veel succes heeft met een bepaalde tactiek dan download ik 'm, kijk welke instellingen worden gebruikt en kan dat eventueel in mijn eigen taktiek implementeren. Maar ik bouw ten aller tijde zelf een taktiek, dat vind ik ook een enorm leuk aspect aan FM. Bovendien heb je bij iedere club weer een andere aanpak nodig, en zelfs ieder seizoen moet je hier en daar iets aanpassen wanneer je nieuwe spelers in je basiself krijgt.

Ach ja, uiteindelijk moet iedereen natuurlijk zelf weten hoe 'ie speelt. Maar zonder al dat gecheat voelt het voor mij in ieder geval veel prettiger aan :)
  donderdag 16 december 2010 @ 17:39:08 #56
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_90007825
Wat betreft de workpermits: mijn fout. Het gaat om Azbuike Oliseh in het geval van mijn Nigeriaan, en die is inderdaad ook Belg.
pi_90008045
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 17:21 schreef Winski05 het volgende:

[..]

Eensch :)
Ik download overigens ook wel eens een taktiek. Als ik lees dat iemand veel succes heeft met een bepaalde tactiek dan download ik 'm, kijk welke instellingen worden gebruikt en kan dat eventueel in mijn eigen taktiek implementeren. Maar ik bouw ten aller tijde zelf een taktiek, dat vind ik ook een enorm leuk aspect aan FM. Bovendien heb je bij iedere club weer een andere aanpak nodig, en zelfs ieder seizoen moet je hier en daar iets aanpassen wanneer je nieuwe spelers in je basiself krijgt.

Ach ja, uiteindelijk moet iedereen natuurlijk zelf weten hoe 'ie speelt. Maar zonder al dat gecheat voelt het voor mij in ieder geval veel prettiger aan :)
Dat doe ik ook. Tactieken van anderen zijn meestal gebaseerd op wat meer kennis en ervaring dan ik zelf heb, dus ik pas ze meestal aan op punten waar ik zeker van weet dat het tweaking nodig heeft.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 16-12-2010 17:45:35 ]
pi_90008233
Zo'n scout tooltje verneukt voor mij het leukste gedeelte van het spel: talenten zoeken, scouten en uit laten groeien tot toppers. Mij niet gezien ;)
  donderdag 16 december 2010 @ 17:53:40 #59
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_90008344
Aangezien crashdump met VVV vanochtend begonnen met FC Zwolle. Best aardig ingekocht en heel wat winst gemaakt maar het loopt voor geen meter. Moraal is slecht en kan maar geen tactiek vinden..
hallo dus dit noemen ze nou twitter
pi_90008443
quote:
9s.gif Op donderdag 16 december 2010 17:53 schreef Lindgren. het volgende:
Aangezien crashdump met VVV vanochtend begonnen met FC Zwolle. Best aardig ingekocht en heel wat winst gemaakt maar het loopt voor geen meter. Moraal is slecht en kan maar geen tactiek vinden..
Toch maar gekocht? :P
  donderdag 16 december 2010 @ 18:09:26 #61
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_90008896
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 17:56 schreef Jorwol het volgende:

[..]

Toch maar gekocht? :P
nee :@ misschien later in de budgetbak. :P

Nu dan toch eindelijk de overwinning te pakken. En dan ook meteen 0-6 :')
pi_90009871
quote:
Zwolle heeft op zich twee leuke centrale verdedigers, maar ik kreeg in mijn game Ars en Kluin totaal niet aan het scoren. Na drie seizoenen aanmodderen ben ik met die game gestopt. Benieuwd hoe jij het doet :)
pi_90010825
Ajax koopt voor 28 miljoen in en ik haal voor in totaal 3,2 miljoen Gabriel Silva, Nigel de Jong, Steven Defour en Sergio Romero. Daarnaast ook nog Wellington Silva gehuurd, voor nog geen 700k. Gabriel Silva is de enige waar voor ik moest betalen, de rest was transfervrij :)

Ik ben PSV overigens :)
pi_90011332
quote:
14s.gif Op donderdag 16 december 2010 18:09 schreef Lindgren. het volgende:

[..]

nee :@ misschien later in de budgetbak. :P

Nu dan toch eindelijk de overwinning te pakken. En dan ook meteen 0-6 :')
30% goedkoper nu !
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
pi_90011386
Talenten lijstje van Steam :

Goalkeepers
The huge 17 year old, Jack Buckland has hands like buckets and can be pried away from Birmingham City for a meagre £0.85 million. If you want to go even cheaper then the 20 year old Paraguayan Tobias Vargas plays for Club Libertad, and starts the game valued at a minute £0.17 million.
Central Defenders
The 16 year old Tobias Figueiredo is initially available from Sporting Lisbon for the paltry sum of £0.4 million. Alternatively, Gale Agbossoumonde is another player in a wave of promising footballers emerging from the American leagues. He starts at Sporting Braga in Portugal and can be bought for about £0.475 million
Right Back
The Croatian ¦ime Vrsaljkois cuts a promising figure at right back. What he initially lacks in skill he makes up for in being big and aggressive. You can grab him from Dinamo for about £0.875 million. Tottenham's Kyle Walker represents a more experienced youngster if you have the cash to spare.
Left Back
Liverpool's 16 year old Jack Robinson is a steal for three quarters of a million, while Lucas Digne of Lille is another good cheap choice. Sao Paulo's Diogo will bring some Brazilian flair to left back for about a million pounds, and if you want to go more expensive, you can try and pry Fabio from Manchester United for £4 million.
Defensive Midfield
17 year old Lorenzo Crisetig learned the ropes at Inter Milan, where he can be purchased for about £0.85 million. If you're prepared to breach the million mark then there's plenty of choice on offer, whether it's the Brazilian, Romulo, based at Vasco, or the 20 year old Luca Marrone of Juventus.
Centre Midfield
If you're managing a British team there's plenty of home grown talent at Centre Midfield. Aaron Ramsey is expensive and starts out with a broken leg, but is a superb player. Alternatively there's Liverpool's Jonjo Shelvey, or the promising Josh McEachran at Chelsea. If you're on a budget then Vladyslav Kalitvintsev starts out with an initial value of £0.85 million at Dynamo Kyiv. If you're after the most obscure player possible then buy the Ghana born Torric from Hearts of Oak. He costs almost nothing.
Right Wing
16 year old Tony Silva at Liverpool represents the cheapest option with an initial value of £0.3 million. Stephan El Shaarawy of Genoa has plenty of pace and attacking know how and is a bargain at around a million pounds. Michael Ortega of Atlas FC is another obscure but talented youngster valued under a million. If you have money spare check out Aston Villa's Marc Albrighton, or Vladimir Weiss at Manchester City.
Left Wing
Rodrigo Alborno of Libertad is the youngest and cheapest option at left wing, closely followed by the Croatian Mario Ticinovic, who plays for Hajduk. Fausto Rossi of Vicenza is also a good deal at three quarters of a million. If you have three or four million spare then you can't go too far wrong with someone like Marco D'Alessandro of Roma.
Striker
The 17 year old Senegalese player, Khouma Babacar, starts the game contracted to Fiorentina. While the £6.75 million transfer fee might seem relatively steep compared to other youngsters, Babacar will return your investment with strength and power in the box. Like a youthful Didier Drogba, his youth makes him malleable, and he can make some stunning gains to his starting stats with a little work. If you don't want to spend that much, and would prefer someone younger, with more training ahead of them, then there are plenty of cheap 16 year old strikers in FM 2011 with buckets of potential. Try Lenny Nangis of Caen, Amine of Sporting Gijonm, Lucas Piazon of Sao Palo or, if you're especially short on cash, Marko Maletic of FC Utrecht.

These are just a few of the many, many wonder kids the community has already identified in Football Manager 2011. For a more extensive list, check out FM Scout. If you've spotted any other smart buys, let us know in the comments.
pi_90011984
http://www.sortitoutsi.net/forum/topic/44870-fm-serbia-skin/

Mooi hij komt er weer aan dus :D

En ook wel handig voor de LLM mensen hier :

http://dudllm.mywebcommunity.org/

Is wel van 2009 :(!
  donderdag 16 december 2010 @ 19:55:10 #67
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_90013184
Godverdomme :( Hoe kan de AI toch zo ontzettend vaak scoren uit long shots? Dat is echt het láátste waar mijn spelers uit scoren. Ze gaan altijd mis. Maar echt 90% van de goals die ik tegen krijg zijn belachelijke schoten van 30 meter afstand.
pi_90013556
Hmm heb maar eens extra competities gedownload. En wil ik in Duitsland beginnen, alleen ben ik bang dat ik na 2 jaar het ontzettend kut ga vinden als ik alleen maar Duitsland heb geselecteerd als speelbare landen :(
  donderdag 16 december 2010 @ 20:30:06 #69
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_90015027
Waarom maakt FM sinds de nieuwe patch ineens honderd nieuwe taktieken genaamd 'Current' aan :') Wat is dit voor gestuntel. Individuele instructies resetten ook nog steeds
  donderdag 16 december 2010 @ 21:39:44 #70
141024 Moron
.... Oh Crap
pi_90019459
Ben echt met het meest geweldige seizoen tot nu toe bezig bij de Spurs. Iedereen scoort lekker mee en al mijn spelers zijn super gemotiveerd en spelen geweldig. Net de finale van de League Cup gewonnen met 2-5 bij Liverpool uit! *O* We kwamen op 2-0 voorsprong, werd het 2-2, waarna mijn spelers er een tandje bij gooide..
In de competitie sta ik 3 punten los van nr 2 Man Utd. Waar ik trouwens lang achter aan huppelde, maar zij verspelen punten de laatste paar wedstrijden.
In de Champions League in de eerste ronde de eerste wedstrijd tegen Shaktar uit 1-1 gespeeld. Mooi uitgangspunt voor de return thuis. :)
I picture your face.. In the back of my eyes
  donderdag 16 december 2010 @ 22:00:48 #71
141024 Moron
.... Oh Crap
pi_90020548
Ben trouwens nog altijd het meest trots op deze jongeman
Zelf gevonden in seizoen 1. Voor 1,5 miljoen gekocht bij Southampton. Bestempeld als een wonderkind! :D Ik hoop dan ook dat-ie nog heel lang bij de Spurs blijft.
pi_90021081
Even werkloos begonnen, eens kijken waar we uit komen :)

Ajax, Newcastle en Hereford hebben op dit moment geen manager, maar gaat hem niet worden :)
pi_90022184
Lanza is mijn nieuwe held _O_

Zeer goeie kopper en scoort bijna elke wedstrijd uit een corner :D

[ Bericht 40% gewijzigd door #ANONIEM op 16-12-2010 22:32:47 ]
  donderdag 16 december 2010 @ 23:14:49 #74
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_90024376
Ik ga eens een keer in Spanje beginnen, zit alleen nog te twijfelen over de club.

Het gaat tussen:

en

Ze spelen beiden in dezelfde divisie en het zijn allebei exclaves (liggen in Marokko maar horen bij Spanje en dat geeft het net wat extra's).
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
  donderdag 16 december 2010 @ 23:24:04 #75
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_90024795
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 23:14 schreef PirE het volgende:
Ik ga eens een keer in Spanje beginnen, zit alleen nog te twijfelen over de club.

Het gaat tussen:
[ afbeelding ]
en
[ afbeelding ]

Ze spelen beiden in dezelfde divisie en het zijn allebei exclaves (liggen in Marokko maar horen bij Spanje en dat geeft het net wat extra's).
Ceuta omdat ik die naam mooier vind dat Meillila. :P

Ik ben trouwens enorm in trek in Amerika, want na L.A. Galaxy meldt nu New York zich voor mij. Zit nu te twijfelen om het aanbod af te wijzen omdat de ploeg bovenaan staat met 2 wedstrijden minder dan de nummer 2 en er dus vrij weinig uitdaging is, maar aan de andere kant is het een keer wat nieuws en de mogelijkheid om na 4 jaar Cambuur te verlaten. Wat zouden jullie doen? Verder bouwen bij Cambuur of in Amerika prijzen gaan pakken?
C'est la vie
pi_90026428
Heb die Bisewar gekocht die bij een paar van jullie behoorlijk hoog zat maar in 10 wedstrijden nog 0 x het net laten trillen.

Ik speel nu voor het 2e seizoen FM11 maar heb nog geen enkele vrije trap erin zien vliegen, vind dat een beetje onrealistisch.
  vrijdag 17 december 2010 @ 00:07:09 #77
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_90026587
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 18:40 schreef VonHinten het volgende:

[..]

Zwolle heeft op zich twee leuke centrale verdedigers, maar ik kreeg in mijn game Ars en Kluin totaal niet aan het scoren. Na drie seizoenen aanmodderen ben ik met die game gestopt. Benieuwd hoe jij het doet :)
Het loopt nog niet lekker. Sta onder druk v/h bestuur. De financiën zijn keurig en heb m'n selectie compleet maar prachtige wedstrijden 0-6, 5-1 wissel ik af met bloedeloze 0-0 en 0-2..
pi_90027031
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 22:00 schreef Moron het volgende:
Ben trouwens nog altijd het meest trots op deze jongeman
[ afbeelding ]Zelf gevonden in seizoen 1. Voor 1,5 miljoen gekocht bij Southampton. Bestempeld als een wonderkind! :D Ik hoop dan ook dat-ie nog heel lang bij de Spurs blijft.
Heb je Kyle Walker (VR/VVR) ook in je basiselftal staan? Heb hem nu voor het 2e seizoen gehuurd en een van mijn beste spelers :) Heeft dit seizoen (6 maanden onderweg) ook al 3 x talent van de maand award gehad in de PL!
pi_90029113
Kijk ons nou serieus over een spel lullen alsof het real is haha.'fm is verslavend man
pi_90029574
quote:
8s.gif Op vrijdag 17 december 2010 00:07 schreef Lindgren. het volgende:

[..]

Het loopt nog niet lekker. Sta onder druk v/h bestuur. De financiën zijn keurig en heb m'n selectie compleet maar prachtige wedstrijden 0-6, 5-1 wissel ik af met bloedeloze 0-0 en 0-2..
Dat is ook wel een beetje de Eerste Divisie Toto Gouden Gids Jupiler League. Iedereen kan van iedereen winnen. Gasten met Finishing 10 Composure 11 zijn topscorer. Succes :)
pi_90029604
Assistent advice over de opstelling :')

Hij zou mijn beste speler (linksbuiten) niet opstellen, terwijl die gast gemiddeld een 7,5 heeft en enorm veel acties en assists heeft. Ook zou hij een kansloze 25-jarige rechtsbuiten opstellen met mindere stats dan mijn grootmoeder. Misschien moet ik em eens vervangen :')
pi_90029712
Ik ben in het 2de seizoen met Scheveningen 2de geworden in de Topklasse. Een hele mooie positie dus voor m'n eerste jaar in deze divisie. Ik heb voor het 3de seizoen de bezem door de club gehaald. Trainers, fysio en ook de assistent manager allemaal eruit gegooid en een compleet nieuwe staf bij mekaar gepuzzeld.

De trainingen zijn nu van een veel hogere kwaliteit, en dat is maar goed ook want ik heb de selectie ook omgegooid door een heleboel jonge talenten op te pikken. In principe is het team nu iets sterker dan vorig seizoen, maar veel belangrijker, de leeftijden liggen allemaal rond de 19-21 op een paar spelers na die weer de nodige ervaring brengen. Al die jonge spelers hebben de potentie om topspeler in de Jupiler League te worden of het zelfs te kunnen schoppen tot de Eredivisie.

De beste aankoop is Rik Schouw van jong Ajax. Ik heb 35k voor m neergeteld maar hij legt de lat op gebied van kwaliteit in het team een stuk hoger. Het doel is nu de 1ste plaats zodat ik aan de playoffs voor promotie naar de Jupiler League mag meedoen. Ik ben misschien pas vorig seizoen naar de Topklasse gepromoveerd, maar de club is wel heel erg gegroeid en het kan eigenlijk nu alleen maar beter worden.

Binnenkort weer een paar screenshots.
pi_90030651
quote:
Op vrijdag 17 december 2010 00:07 schreef Lindgren. het volgende:

[..]

Zwolle heeft hier ook een baan aangeboden, al hebben ze volgens mij de betere spelers al verkocht :/. Nu zag ik dat Charlton ook een manager zocht
  vrijdag 17 december 2010 @ 10:03:46 #84
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_90032817
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 02:26 schreef VonHinten het volgende:

[..]

Gasten met Finishing 10 Composure 11 zijn topscorer. Succes :)
Dat is wel een beetje een ding in dit spel.

Stats maken eigenlijk te weinig uit. Je kunt een geweldige spits hebben, 20 finishing, 20 composure, 20 off the ball, en hij zal vast wel veel moois laten zien, maar net zo goed legt hij er 5 wedstrijden achter elkaar geen bal in.

Ik heb nu speciaal met het doel een goede AMC als distributeur voor de aanval te gebruiken een vent (Jan Kozak) met 17 passing, 'Tries Killer Balls Often', hoge techniek, creativity, flair, decisions, en anticipation gehaald. In de afgelopen 8 wedstrijden oid heb ik echter nauwelijks een goede steekpass van hem gezien, en stond hij aan de basis van geen enkele goal.

Dan denk ik: waarom zou ik nog op zoek gaan naar dit soort spelers? Ik vind het leuk, maar tegelijkertijd heb ik een winger die niet snel is, niet bijzonder sterk mentaal, en geen één technische stat boven de 9 heeft, maar toch goed presteert! Ik heb een verdediger met marking 16, tackling 14, heading, jumping, strength, en positioning 15 - maar hij presteert een stuk slechter dan een of andere druiloor die langzamer en zwakker is, met marking, tackling, en heading 10 - 12.

Op zich prima dat spelers ook beter / slechter presteren op basis van moraal, persoonlijkheid, consistentie, etc. Maar goede stats zijn goede stats. Als je moraal superb is, als je geen zenuwpees bent, als je gewoon English spreekt net als de mensen om je heen, als je goed traint, en als je stats precies goed zijn voor je rol in het elftal, dan moet er toch verschil te zien zijn met minderwaardige spelers.

Dat, imo, is er te weinig :)
pi_90033057
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 10:03 schreef Pinterman het volgende:

[..]

Stats maken eigenlijk te weinig uit.
Er zijn ook een rits verborgen attributes he (bv. consistency, injury proneness, jadedness etc.) die kun je ingame niet zien, alleen scouts nemen die mee in hun beoordeling.

Daarom komt het nogal eens voor dat je een speler hebt gevonden met super attributes die dan door je beste scout als ''good player'' wordt gezien ipv ''definitive purchase'' bv.

[ Bericht 3% gewijzigd door PBateman1978 op 17-12-2010 10:17:58 ]
pi_90035168
Nieuwe game met PSG begonnen, selectie mist toch wel een echte killer ondanks dat je over de nodige lengte beschikt.

In de winterstop even een echte killer voorin aantrekken, heb in de eerste transferperiode vooral achterin de zaakjes op orde gebracht.
pi_90035355
Straks ook weer spelen, als m'n bus tenminste ooit nog komt opdagen :') Nederland als het een beetje sneeuwt :')
  vrijdag 17 december 2010 @ 11:30:14 #88
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_90035828
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 10:12 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Er zijn ook een rits verborgen attributes he (bv. consistency, injury proneness, jadedness etc.) die kun je ingame niet zien, alleen scouts nemen die mee in hun beoordeling.

Daarom komt het nogal eens voor dat je een speler hebt gevonden met super attributes die dan door je beste scout als ''good player'' wordt gezien ipv ''definitive purchase'' bv.
Ben wel bekend met die verborgen attributes inderdaad, maar misschien wegen ze een beetje te zwaar t.o.v. de stats.

Of misschien geil ik gewoon teveel op dikgedrukte getallen :P
pi_90036131
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 11:30 schreef Pinterman het volgende:

[..]

Ben wel bekend met die verborgen attributes inderdaad, maar misschien wegen ze een beetje te zwaar t.o.v. de stats.

Of misschien geil ik gewoon teveel op dikgedrukte getallen :P
Dat is het bij mij ook.. dan zie je een speler met kei goede stats.. en dan krijgt ie 3 sterren van je scout.. dan is het ook, krijg het, ik koop hem gewoon :P
pi_90036243
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 10:03 schreef Pinterman het volgende:

[..]

Stats maken eigenlijk te weinig uit. Je kunt een geweldige spits hebben, 20 finishing, 20 composure, 20 off the ball, en hij zal vast wel veel moois laten zien, maar net zo goed legt hij er 5 wedstrijden achter elkaar geen bal in.

Ik heb nu speciaal met het doel een goede AMC als distributeur voor de aanval te gebruiken een vent (Jan Kozak) met 17 passing, 'Tries Killer Balls Often', hoge techniek, creativity, flair, decisions, en anticipation gehaald. In de afgelopen 8 wedstrijden oid heb ik echter nauwelijks een goede steekpass van hem gezien, en stond hij aan de basis van geen enkele goal.

Dan denk ik: waarom zou ik nog op zoek gaan naar dit soort spelers? Ik vind het leuk, maar tegelijkertijd heb ik een winger die niet snel is, niet bijzonder sterk mentaal, en geen één technische stat boven de 9 heeft, maar toch goed presteert! Ik heb een verdediger met marking 16, tackling 14, heading, jumping, strength, en positioning 15 - maar hij presteert een stuk slechter dan een of andere druiloor die langzamer en zwakker is, met marking, tackling, en heading 10 - 12.

Op zich prima dat spelers ook beter / slechter presteren op basis van moraal, persoonlijkheid, consistentie, etc. Maar goede stats zijn goede stats. Als je moraal superb is, als je geen zenuwpees bent, als je gewoon English spreekt net als de mensen om je heen, als je goed traint, en als je stats precies goed zijn voor je rol in het elftal, dan moet er toch verschil te zien zijn met minderwaardige spelers.

Dat, imo, is er te weinig :)
Ik weet niet met welke club je speelt, maar in de lagere divisies zijn vooral de fysieke eigenschappen het belangrijkst. Ik heb nu bijvoorbeeld (met Scheveningen) een linksback van 19 die alle fysieke stats op 11 of hoger heeft. De eerste paar wedstrijden moest ie ff inkomen maar nu pakt ie toch veel meer ballen af dan m'n vorige linksback. Voorin had ik ook wat problemen vanwege oude spelers waarvan er niks meer van de fysieke eigenschappen over is. Even een paar nieuwe jongens binnengehaald met goede snelheid/conditie en de aanvallen verlopen weer heerlijk.

Mentale skills hou ik ook in de gaten, dat is eigenlijk het 2de waar ik naar kijk als ik een speler wil. De mentale stats die bij de speler z'n rol passen moeten goed zijn, bijvoorbeeld teamwork en inzet voor een spelverdeler. Technische vaardigheden komen bij mij als laatse aan bod. Een spits met finishing op 11 of 12 is prima zolang hij maar aan de criteria voor fysiek en mentaal voldoet.

quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 11:12 schreef Alovenac het volgende:
Nieuwe game met PSG begonnen, selectie mist toch wel een echte killer ondanks dat je over de nodige lengte beschikt.

In de winterstop even een echte killer voorin aantrekken, heb in de eerste transferperiode vooral achterin de zaakjes op orde gebracht.
Hoarau is een beest hoor. :)
pi_90036752
Wanneer beginenn we met die challange? Ben op zoek naar leuk clubje, maar kan op dit moment niks vinden :(

Of heeft iemand een tip? Selecteer altijd deze competities : UK 4, FR 2, GER 2, ESP 2, ITA 2 en NL 2
pi_90036791
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 11:52 schreef Nick-GizMo het volgende:
Wanneer beginenn we met die challange? Ben op zoek naar leuk clubje, maar kan op dit moment niks vinden :(

Of heeft iemand een tip? Selecteer altijd deze competities : UK 4, FR 2, GER 2, ESP 2, ITA 2 en NL 2
Ik wacht tot maandag, dan maak ik de savegame aan en kwak ik m hier neer.
pi_90036795
Er worden zoveel kansen voor open goal gemist door mijn spitsen met Finishing 13 of 14... :') Sjezus, die schiet ik er in mijn zaterdagteam nog in. En dan heb ik het echt over missers van 4-5 meter voor open doel. :') 'Weak foot' mijn reet, je bent gewoon een faalhaas.
pi_90036835
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 11:53 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Ik wacht tot maandag, dan maak ik de savegame aan en kwak ik m hier neer.
Is dit die hele grote challenge dat je op 5 verschillende continenten kampioen moet worden?
pi_90037222
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 11:54 schreef VonHinten het volgende:

[..]

Is dit die hele grote challenge dat je op 5 verschillende continenten kampioen moet worden?
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 09:28 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Zo:

Poll: Welke club gaan we managen voor de challenge ?
RC Strasbourg
Nior
Oldham Athletic
Sheffield Wednesday
Kickers Offenbach
Carl Zeiss Jena
Salernitana
Foggia
Benidorm
Real Oviedo

Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier

Ik denk die ;)
pi_90037296
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 11:40 schreef Denninho het volgende:

[..]

Ik weet niet met welke club je speelt, maar in de lagere divisies zijn vooral de fysieke eigenschappen het belangrijkst. Ik heb nu bijvoorbeeld (met Scheveningen) een linksback van 19 die alle fysieke stats op 11 of hoger heeft. De eerste paar wedstrijden moest ie ff inkomen maar nu pakt ie toch veel meer ballen af dan m'n vorige linksback. Voorin had ik ook wat problemen vanwege oude spelers waarvan er niks meer van de fysieke eigenschappen over is. Even een paar nieuwe jongens binnengehaald met goede snelheid/conditie en de aanvallen verlopen weer heerlijk.

Mentale skills hou ik ook in de gaten, dat is eigenlijk het 2de waar ik naar kijk als ik een speler wil. De mentale stats die bij de speler z'n rol passen moeten goed zijn, bijvoorbeeld teamwork en inzet voor een spelverdeler. Technische vaardigheden komen bij mij als laatse aan bod. Een spits met finishing op 11 of 12 is prima zolang hij maar aan de criteria voor fysiek en mentaal voldoet.

[..]

Hoarau is inderdaad een beest, maar hij faalt op de belangrijke momenten al lijkt hij steeds beter zijn draai te gaan vinden. Verder misschien maar eens met twee spitsen gaan spelen.
pi_90037665
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 11:54 schreef VonHinten het volgende:

[..]

Nah dit is gewoon 1 club managen voor 5 seizoenen en zien waar het schip strandt, eventuele moeilijkere challenges kunnen we later nog doen.
pi_90037749

Klopt dus ook wel :D
pi_90038178
^-- Lol

Mijn Nederlandse talentje bij Espanyol wil van de transferlijst af *O* Hij is godzijdank wat minder homesick, en... het blijkt een wonderkid te zijn ^O^ Heb hem gelijk vastgelegd tot 2016 met een minimum transferrelease van 22M.

Zulk goed nieuws _O_
  vrijdag 17 december 2010 @ 13:35:13 #100
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_90041250
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 11:40 schreef Denninho het volgende:

[..]

[..]

Ik zorg er sowieso altijd voor dat de fysieke stats op zijn minst 'normaal' zijn. Soms wil ik nog wel eens een vleugelspeler halen met strength van 8 ofzo, maar in principe haal ik niemand met erg lage fysieke stats. Strength is een prioriteit voor verdedigers bij mij, acceleration + pace voor aanvallend en vleugel.

Mentaal hangt het er een beetje vanaf. Een spits hoeft van mij geen positioning te hebben natuurlijk, en een verdediger mag een lage off the ball hebben, en hoeft ook niet creatief te zijn. Ik let voor alle posities wel op determination en decisions, en belachelijke lage teamwork / work rate / concentration / anticipation is ook een no-no. Verder natuurlijk afhankelijk van positie :)
pi_90045589
Patch 11.2.1 is uit jongens. :)
  vrijdag 17 december 2010 @ 17:25:01 #102
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_90050147
quote:
Het lek is boven denk ik. Hopen dat we na de 'stop' de lijn door kunnen trekken.

Ik heb het gevoel dat spelers aan elkaar beginnen te wennen en de spitsen eindelijk beginnen te scoren. M'n middenvelders vullen elkaar ook prima aan. :)
  vrijdag 17 december 2010 @ 17:32:52 #103
141024 Moron
.... Oh Crap
pi_90050467
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 00:18 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Heb je Kyle Walker (VR/VVR) ook in je basiselftal staan? Heb hem nu voor het 2e seizoen gehuurd en een van mijn beste spelers :) Heeft dit seizoen (6 maanden onderweg) ook al 3 x talent van de maand award gehad in de PL!
Ik heb Walker in eind seizoen 1 verkocht aan Hull City voor 4miljoen. Hoor er verder niks meer van eigenlijk.
pi_90052318
even met Arsenal begonnen :)
pi_90056153
Wie weet wat leuke rechtsbuitens? Mogen ook grote talentjes zijn.
pi_90056323

Mooie thuisoverwinning waardoor ik doorga naar de volgende ronde van de CL.

Kijk ook naar de attendance :D

[ Bericht 28% gewijzigd door #ANONIEM op 17-12-2010 19:49:33 ]
  vrijdag 17 december 2010 @ 19:49:48 #107
301145 MeneerBob
Meneer voor jou.
pi_90056356
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 19:45 schreef TheArt het volgende:
Ik heb hem al eerder gepost in het vorige topique, Gregory Nelson.
Te koop voor 45k bij CSKA Sofia, bij mij na anderhalf seizoen al een goede 2,5mil waard.
  vrijdag 17 december 2010 @ 19:50:49 #108
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_90056406
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 december 2010 19:49 schreef Scorpie het volgende:
[ afbeelding ]

750 _O-
C'est la vie
pi_90056440
quote:
[ afbeelding ]

Kun je inmiddels geen groter stadion krijgen? Je inkomsten lopen zo toch achter.
pi_90057334
quote:
15s.gif Op vrijdag 17 december 2010 19:51 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Kun je inmiddels geen groter stadion krijgen? Je inkomsten lopen zo toch achter.
Kut bestuur wil er niet aan :(
pi_90057552
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 18:20 schreef Nick-GizMo het volgende:
even met Arsenal begonnen :)
Zo de jeugdcomplex word verbouwd, en dit is best een leuke speler :

Tom Cairney, eigenlijk gekocht omdat het een talent is en om te verhuren, maar ik hou hem bij de selectie denk ik :)
pi_90063301
Ik merk sinds de nieuwe patch is geïnstalleerd dat er dingen zijn veranderd in de match engine; waar eerst onevenredig (vond ik) veel uit voorzetten werd gescoord, is dat nu verdwenen. In plaats daarvan zie je meer realistische doelpunten, waaronder 'gewone' schoten vanaf rand zestien en rebounds. Vooral laatstgenoemde miste ik voorheen.

Kortom: positieve ontwikkeling!

Ik ben weer met Feyenoord bezig, een soort challenge met wat vrienden van me. We hebben eerst nagedacht wie we in het echt graag weg zien gaan en wie we graag naar Feyenoord zien komen uit de Eredivisie. Bijbehorend een fantasiebudget van ¤20m. Wel een enigszins realistische benadering, dus geen spelers die bijv. in de basis staan bij Ajax, PSV, AZ en FC Twente). Dat hebben we aangepast in de editor en zo spelen we beiden één seizoen om te kijken wie hoger eindigt. Ik weet dat er veel meer dingen spelen dan alleen spelersmateriaal, maar dit is gewoon ff voor de leuk :) Na dit weekend begin ik een game met Spurs.

Ik heb Ten Rouwelaar, Kuiper, Nuytinck, Sparv, Verhoek, Boerrigter, Schöne en Uchebo erbij gezet. Die vrienden van me zullen wel voor mensen als Mertens of Beerens gaan :P
Van Dijk, Darley, Bahia, De Cler, Leerdam, El Ahmadi, Auassar, Schaken, Biseswar, Tomasson en Van Beukering heb ik geoffload.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 17-12-2010 21:59:07 ]
pi_90065608
By the way, is er in de nieuwe patch ook iets gedaan met de uitwedstrijden? Ik win er ineens verbazingwekkend veel :?
pi_90070758
Heb toch alvast de savegame aangemaakt voor de challenge, die dus met Sheffield Wednesday gespeeld gaat worden.

http://www.2shared.com/file/fmPyPvfA/FM_Challenge_Fok.html

Alle Engelse competities geladen, en een Large database geworden, scheelde nml. niet veel met Medium en het zijn toch net wat meer spelers om uit te kiezen. :)

Regels zijn simpel, 5 seizoenen spelen en zien waar het schip strandt.
Het leukste zijn de verhalen en de screenshots, dus schroom niet om je progress te delen.

Best een uitdaging, want 0 euro transferbudget. :D

Veel plezier aan ieder die mee doet !
pi_90072842
Tom Hateley pas gekocht, en tot nu toe houd hij Nigel de jong uit de basis elftal.
xboxlive: dnova79
Psn: dnova79
als god komt, kreunt hy dan (6)
AQuila360: Hij heeft wel gelijk, BBnova, door jou is de 360 reeks ten onder gegaan(ALWEER)
  zaterdag 18 december 2010 @ 00:44:25 #116
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_90073068
Heb mijn game maar opgesplitst heb een game bewaard waarin ik nog trainer ben van Cambuur en ben daarna opgestapt. Nou kon in naar Empoli (leek me niet realistisch) en naar Twente (vreemdelingenlegioen wat ik niet wens te trainen) oh ja toen ik keek bij de stand stond Cambuur gewoon tweede met 4 puntjes achterstand op Ajax, je kan dus wel raden ik ga gewoon verder met Cambuur. :')
C'est la vie
pi_90073197
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 19:45 schreef TheArt het volgende:
Kusnir. Eigenlijk een rechterverdediger, maar eenmaal omgebouwd tot rechtsbuiten (Winger - Attack) een geweldige held. Ik heb hem gekocht voor 850K. 16-17+ op alle belangrijke stats.
pi_90073227
quote:
[ afbeelding ]

Epic win is epic. Damn wat ben je toch een held.
pi_90075187
quote:
Op zaterdag 18 december 2010 00:06 schreef PBateman1978 het volgende:
Heb toch alvast de savegame aangemaakt voor de challenge, die dus met Sheffield Wednesday gespeeld gaat worden.

Alle Engelse competities geladen, en een Large database geworden, scheelde nml. niet veel met Medium en het zijn toch net wat meer spelers om uit te kiezen. :)

Het leukste zijn de verhalen en de screenshots, dus schroom niet om je progress te delen.

Hmm jammer dat Sheffield is geworden :P! Zal hem morgen eens inladen :). Nou dat word leuk inkopen dan :D
pi_90079127
Ik denk dat ik maar eens een nieuwe game ga beginnen. De uitdaging bij Darlington is een beetje weg nadat ik in de Premier League ben gekomen en ik 50 mln per jaar bijgeschreven krijg. Iemand suggesties voor een bagger league die wel kan deelnemen aan de CL? Zat zelf te denken aan IJsland of Finland.
  zaterdag 18 december 2010 @ 11:13:51 #121
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_90079478
quote:
3s.gif Op zaterdag 18 december 2010 00:06 schreef PBateman1978 het volgende:

Top ^O^ Ik heb zelf niet op Sheffield Wednesday gestemd, maar we gaan er een mooie game van maken. Zal hem vandaag of morgen starten
pi_90079518
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 december 2010 00:47 schreef VonHinten het volgende:

[..]

Epic win is epic. Damn wat ben je toch een held.
:D Ik ga vandaag of morgen ook beginnen met de challenge !
pi_90079766
Ik ga met Scheveningen alweer richting het eind van het 3de seizoen. Na een slechte start heb ik me toch op weten te klimmen naar de 1ste plaats. Vorig seizoen hadden we het kampioenschap weggegeven in de laatste paar wedstrijden maar gelukkig zijn de moeilijkste wedstrijden nu al gespeeld. Het hoogtepunt was de thuiswedstrijd tegen Eindhoven, waar we eerst 1-0 op voorsprong kwamen, toen 1-2 achter en uiteindelijk 3-2 wonnen. :D

De goals mochten er ook wezen:

pi_90084867
Inmiddels mijn eerste competitiewedstrijd achter de rug met Sheffield Wednesday, 3-0 thuis tegen Brentford, alle goals gemaakt door nieuwe aanwinsten. :)

Heb toch al 6 spelers gehaald voor nop, waarvan er eentje gehuurd is, en er zit maar 1 dertigplusser bij.

Mijn tactiek is 4-3-3 geworden, eens kijken hoe dit gaat lopen. :D
pi_90085387
Ga hem dadelijk ook opstarten! Hopelijk trek ik 5 seizoenen :P!
pi_90086890
PSG game maar verwijderd. Kreeg die ploeg niet aan de praat. Zat vorige week al te twijfelen tussen een game met PSG of Kopenhagen, koos voor PSG. Keek ik ingame naar Kopenhagen (eind oktober) en stonden ze al tien punten los, dus nu maar even een nieuwe game aangemaakt met die Denen.

Eerste twee wedstrijden waren matig, 2-2 bij Aalborg en thuis tegen tien man van een gekke club verloren. Daarna de komende 3/4 wedstrijden winnend afgesloten.

Onder andere Contento voor 2 seizoenen van Bayern gehuurd, wat een heldje.
pi_90090123
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 10:52 schreef CarlosJacques het volgende:
Ik denk dat ik maar eens een nieuwe game ga beginnen. De uitdaging bij Darlington is een beetje weg nadat ik in de Premier League ben gekomen en ik 50 mln per jaar bijgeschreven krijg. Iemand suggesties voor een bagger league die wel kan deelnemen aan de CL? Zat zelf te denken aan IJsland of Finland.
Wales :P Anders Albanië of wit-rusland?
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
  zaterdag 18 december 2010 @ 18:02:08 #128
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_90090460
* Lindgren hoopt op een nieuw contract voor het tweede seizoen bij FC Zwolle.

Na een knappe comeback toch nog nét in het linkerrijtje geëindigd. Hopen dat het voldoende is.
pi_90091733
Mijn spel krijgt telkens op hetzelfde moment een crash en het lukt me niet om het te fixen, ook als ik on holiday ga klapt de boel. :r

Ik google me suf naar een oplossing maar vind helemaal niets bruikbaars. :{
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_90092271
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 15:22 schreef Denninho het volgende:
Patch 11.2.1 is uit jongens. :)
Geïnstalleerd en ik kan verder met mijn game. ^O^ ^O^ ^O^
  zaterdag 18 december 2010 @ 19:09:26 #131
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_90092745
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 december 2010 18:02 schreef Lindgren. het volgende:
* Lindgren hoopt op een nieuw contract voor het tweede seizoen bij FC Zwolle.

Na een knappe comeback toch nog nét in het linkerrijtje geëindigd. Hopen dat het voldoende is.
Kom er net achter dat ik gewoon een 2-jarig contract heb. :') :D Ik dacht dat dat altijd 1 was in het begin.
pi_90092808
quote:
Op zaterdag 18 december 2010 18:57 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Geïnstalleerd en ik kan verder met mijn game. ^O^ ^O^ ^O^
Hmm dat is wel raar :P
  zaterdag 18 december 2010 @ 19:32:29 #133
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_90093771
:') :D

Goed, hij kan dan weinig meer klaarspelen, maar voor 500 euro kon ik dit echt niet laten. _O- _O_
pi_90094775
Hij mag dan wel traag zijn maar hij is nog steeds ziekelijk goed. ^O^
pi_90094937
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 19:54 schreef CarlosJacques het volgende:
Hij mag dan wel traag zijn maar hij is nog steeds ziekelijk goed. ^O^
Kan als spelmaker zeker nog van grote waarde zijn, gewoon lekker van afstand laten knallen en passjes geven.
  zaterdag 18 december 2010 @ 20:32:10 #136
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_90096353
Oke, begin seizoen 2 met FC Zwolle in de JL. Heb een VMC nodig. Het liefst jong, maar hij moet er staan. Budget is 500k. Iemand?
pi_90096459
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 december 2010 20:32 schreef Lindgren. het volgende:
Oke, begin seizoen 2 met FC Zwolle in de JL. Heb een VMC nodig. Het liefst jong, maar hij moet er staan. Budget is 500k. Iemand?
Manteiga?
  zaterdag 18 december 2010 @ 20:36:18 #138
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_90096562
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 20:34 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Manteiga?
Is helaas al uitgeleend aan Excelsior. Had een leuke geweest.. Verder nog wat? :P
  zaterdag 18 december 2010 @ 20:36:57 #139
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_90096587
Ah. Boy Deul transfervrij. Het gaat om de MC positie. Leuke back-up. Ik ben nog wel op zoek naar een talentje dus.. Maakt niet meer uit welke positie.. :)
  zaterdag 18 december 2010 @ 21:39:39 #140
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_90099238
Zo juist een aanbieding van Twente gekregen, volkomen onrealistisch wat daar in mijn game is gebeurd in het eerste seizoen degradeerden ze uit de Eredivisie. En sindsdien is het elftal gevuld Brazilianen en nog veel meer buitenlanders wat leidt tot een selectie met maar liefst 4 Argentijnen, 12 Brazilianen, :') 2 Amerikanen, een Marokkaan, een Costa Ricaan, een Burkinees, een Mexicaan, een Paraguayaan, een Servier en precies 1 (!!!! :') ) Nederlander. Zit nu te twijfelen om het te doen en het merendeel van de buitenlanders te verkopen, en een team te smeden met meer Nederlandse spelers, of verder te gaan met Cambuur of om gewoon verder te zoeken naar een ander team. Wat zouden jullie doen? :)
C'est la vie
  zaterdag 18 december 2010 @ 22:14:06 #141
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_90100695
Ongelofelijk dit. :') De eerste 5 (!!!!!!) wedstrijden van het nieuwe seizoen verliezen met 1 van de betere selecties. Moraal is zó laag. Ik snap er niks van. Einde vorig seizoen ging zó mooi...
pi_90101425
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 december 2010 20:36 schreef Lindgren. het volgende:
Ah. Boy Deul transfervrij. Het gaat om de MC positie. Leuke back-up. Ik ben nog wel op zoek naar een talentje dus.. Maakt niet meer uit welke positie.. :)
Huur Bonevacia van Ajax
pi_90105846

:)
xboxlive: dnova79
Psn: dnova79
als god komt, kreunt hy dan (6)
AQuila360: Hij heeft wel gelijk, BBnova, door jou is de 360 reeks ten onder gegaan(ALWEER)
pi_90115013
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 00:16 schreef badboynova het volgende:
[ afbeelding ]

:)
Ik heb wel es mijn volledige team in Team of the Week gehad!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_90115047
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 december 2010 19:32 schreef Lindgren. het volgende:
:') :D

[ afbeelding ]

Goed, hij kan dan weinig meer klaarspelen, maar voor 500 euro kon ik dit echt niet laten. _O- _O_
Kerel zeker wel halen man. Druk hem op AMC, laat em verdedigend niets doen en je gaat een episch seizoen tegemoet. Al zou ik er wel rekening mee houden dat ie onrealistisch veel blessures gaat krijgen omdat FM daar wel een handje van heeft met leuke aankopen.
pi_90115516
Ik faal soms ook wel hard hoor, als manager. Ik constateer al het hele seizoen dat mijn ubersnelle spits zich wel vaak alleen voor de keeper weet te positioneren, maar dan schiet ie steeds met zijn zwakke been mijlenver naast het doel. Dus ik schelden en tieren en dreigen met verkopen. Tot ik me ineens bedenk dat ik hem dan beter op de andere spitspositie kan zetten omdat hij dan met zijn goede been uitkomt om te schieten. En ja hoor, monsieur blijkt een beest te zijn voor doel. Goed dat ik daar op 3/4 van het seizoen achterkom :')
pi_90116054
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 18:40 schreef heiden6 het volgende:
Mijn spel krijgt telkens op hetzelfde moment een crash en het lukt me niet om het te fixen, ook als ik on holiday ga klapt de boel. :r

Ik google me suf naar een oplossing maar vind helemaal niets bruikbaars. :{
Probleem inmiddels verholpen? Heb er op begin ook last van gehad en heel wat dingen veranderd en opeens liep hij vlekkeloos :)
pi_90117014
Heerlijk dit, 13,75 miljoen transferbudget krijgen voor het seizoen 2022/2023, maar mijn hele selectie is al rond voor dit jaar. Ik heb in plaats daarvan de hele technische staf ontslagen en opnieuw opgebouwd. 4.5 sterren minimaal nu voor elke training _O_
pi_90117477
Gaat lekker met Kopenhagen, halverwege het seizoen inmiddels.

1e geworden in de Europa League poule (werd door Rosenborg uitgeschakeld in de voorronde CL) met Atletico Madrid, AZ en Partizan. Onder andere een 1-3 overwinning in Madrid en 0-3 in Alkmaar. Nu AC Milan geloot, wat dus schitterend is voor de inkomsten.

Achtste finales uit de beker geknikkerd door Brondby, moest improviseren vanwege vermoeide spelers en verloor na pingels.

In de competitie sta ik 4e, 1 punt achter de nummer 2 en 6 achter koploper OB (die ik onlangs thuis met 3-0 naar huis heb gestuurd). Probleem is echter dat ik het uit wat moeilijker heb tegen de kleine tegenstanders, had echt al easy aan kop kunnen staan als ik daar eens wat meer punten tegen ging pakken.
pi_90118135
African Warriors is uitgegroeid tot een ware outsider in Zuid Afrika.
Na 12 speelronden in de Premier Soccer League staat mijn ploeg op een prachtige 2e plek, met één punt minder dan koploper SuperSport Utd, die nog wel een duel minder heeft gespeeld. Al met al dus een prachtige start.
Daarnaast heb ik net in de kwartfinale van de Knock Out Cup regerend landskampioen Sundowns in eigen huis verslagen met 0-2, waardoor ik dus in de halve finale sta. Als regerend bekerhouder natuurlijk weer een mooie prestatie, en ik ga nu opnieuw voor de bekerwinst :)

Ik hoop overigens wel over 1 a 2 jaren naar een andere club te kunnen vertrekken, en dan het liefst buiten Zuid Afrika. Ik heb nu al erg veel bereikt met deze club, en ik ben wel weer toe aan een nieuwe uitdaging. Er worden om de haverklap managers ontslagen over de hele wereld, maar nog nergens wordt mijn naam genoemd in de media. Mijn reputatie moet dus nog wat groeien. Maar goed, tot die tijd vermaak ik me echt nog hartstikke goed bij deze club :Y
pi_90118764

Seizoen 2 is aangebroken met Leeds United, ben gepromoveerd vorig jaar d.m.v. het spelen van play-offs wedstrijden.

Als ik volgend jaar ook nog actief wil zijn in de Premier League zal ik de markt op moeten gaan omdat mijn huidige selectie echt bar slecht is/ was. Had vorig jaar het geluk dat ik een aantal leuke huurspelers had en dat sommige spelers boven hun gebruikelijke niveau speelden.

Leeds heeft een x aantal jaar geleden al haar schulden af betaald waardoor ik dus een positieve balans had het gehele jaar, dit resulteerde in een mooi transferbudget aan het begin van het seizoen namelijk ¤35.000.000-, en een loonbudget ¤250.000-,. Ik was niet voorplan om zoveel geld uit te gaan geven dus heb het budget naar mijn eigen hand aangepast namelijk zo:

Transfers in/ uit:

Zezinho(AML)
Gehaald om Dave van den Berg op te volgen die simpelweg te kort komt voor het hoogste niveau in Engeland, Dave van den Berg was vorig seizoen wel mijn beste speler!

Rens van der Eijden(VC/VR):
Kon ik voor een prikje opkopen (NEC gedegradeerd) en wordt ook basisspeler.

Dembele(Spits):
Livaja en Cormack komen nog te kort voor dit niveau.

Lansbury (MC/AMC)/ Walker(VR/VVR)/ Mol(VC):
Spelers voor in de breedte, al hoewel Kyle Walker (Spurs) met enige regelmaat zal gaan spelers.

Thiago:
Ex Barca speler, hij had geen club meer en ik kon hem gratis ophalen en hij is zeker een versterking voor mijn groep. Is een AMC.

Van Bommel/ Afellay:
Van Bommel en Afellay kreeg ik aangeboden voor bar weinig geld, zocht nog goede middenvelders die er gelijk stonden dus dit is helemaal mooi meegenomen :)

Juan:
Heb een groot talent uit eigen jeugd (Aidan White) maar deze jongen is nog niet goed genoeg voor de Premier League vandaar dat ik een goede leermeester voor hem heb gehaald. Juan is een van de duurst aangekochte spelers van Leeds. Juan heb ik gekocht voor de VL/ VVL en is basisspeler.

Bisewar:
Kreeg ik in de zomer aangeboden voor weinig geld omdat ik al een keer geïnformeerd had in hem. Hij wordt waarschijnlijk basisspeler op de AML positie :)

Selectie:

Wedstrijden:

Tactiek:

Op het moment sta ik 3 punten boven de degradatie-streep en hoop ik mijn doelstelling te halen en dat is in de Premier League blijven. Vind het alleen jammer dat ik er soms niet meer uit kan halen tijdens wedstrijden ben vaak de bovenliggende partij maar verzuim mijn kansen af te maken.
Al geprobeerd om met 2 aanvallers te spelen maar dat is onmogelijk met deze selectie want wordt je van het kastje naar de muur getikt.
In de winterstop ga ik paar nieuwe verdedigers halen omdat het een gatenkaas is achterin.
pi_90123061
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 12:50 schreef poiuytr het volgende:
[ afbeelding ]

Transfers in/ uit:
[ afbeelding ]

Zezinho(AML)
Gehaald om Dave van den Berg op te volgen die simpelweg te kort komt voor het hoogste niveau in Engeland, Dave van den Berg was vorig seizoen wel mijn beste speler!

Goede speler, ik gebruik hem zelfs als AMC (linker AMC van de 3) bij AZ, 7.07 gemiddeld over 31 wedstrijden. Wel nog steeds FM2010, kan moeilijk afstand doen van m'n save ;)
Özil | Ki SY| Son HM| Lee SW| Taeguk Warriors|
pi_90123086

Zo loopt bij mij een gemiddelde wedstrijd af, altijd ben ik de betere ploeg, creëer kansen maar de goal valt aan de verkeerde kant. Ze hebben echt geen enkele kans gehad, een lucky kopstoot uit een vrije trap verdwijnt alleen in het doel.

quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 14:28 schreef Thas het volgende:

[..]

Goede speler, ik gebruik hem zelfs als AMC (linker AMC van de 3) bij AZ, 7.07 gemiddeld over 31 wedstrijden. Wel nog steeds FM2010, kan moeilijk afstand doen van m'n save ;)
In FM10 is het echt een held ja, in FM11 is het geen aanrader. Wordt als de supporters gezien als miskoop van het jaar. Hij speelt alleen bekerwedstrijden en wedstrijden in het 2e bij mij.
pi_90131171
Seizoen 2 met 16punten los kampioen geworden.
Had maar 10 tegengoals en alleen het scoren ging niet super aangezien ik maar 60 goals voor had ofzo.
Een verdediger was mijn topscoorder :')

Seizoen 3 wat nieuwe aankopen gedaan waaronder:

Keidhira
Babel
Alves (pinchhitter)
Hubschmann
Emnes
Kadlec (huurbasis)
Digne
Cavenhgni
Jordan Lukaku

Eruit gingen
El Ham
Aisatti
Lindgren
Enoh
Anita.

Het spel is nu veel beter en scoor makkelijker.
Cl gaat ook redelijk, won uit bij Shaktar en thuis verloor ik door een goal in de 94e minuut van Man Utd :')
pi_90131782
Ik ben met Scheveningen gepromoveerd naar de Jupiler League en de club heeft nu full prof status. Meteen dus even alle spelers langs gegaan en iedereen een voltijds contract gegeven voor de komende 3 jaar. En hier en daar nog een paar posities versterkt met talentjes (op dit niveau dan he :P) die mogelijk Jupiler League toppers kunnen worden of zelfs Eredivisie speler, wat natuurlijk ook de nodige centjes moet gaan opleveren op de lange termijn. De spelersgroep ligt nu volledig rond de 19-22 jaar, zowel basis als wisselspelers, op een paar uitzonderingen na. Je moet toch een paar oudjes erin hebben he. :)

Hier een voorbeeld van 1 van de vele talenten, uiteraard helemaal niets voor hoeven betalen en schoot er afgelopen seizoen al aardig wat in:

De training had ik vorig seizoen al helemaal geregeld, ik heb toen heel de staf weg gestuurd en een compleet nieuwe staf aangetrokken. Die hebben ondertussen ook een fulltime contract gekregen en de combinatie van trainers en talentjes ziet er veelbelovend uit. Ik wil wel zo snel mogelijk een keer de faciliteiten verbeteren, nu ze nog allemaal jong zijn.

Het doel dit seizoen is niet degraderen. Heel leuk zal het natuurlijk niet worden want er vallen niet veel wedstrijden te winnen en dat zal ook de moraal niet ten goede komen. Het voordeel is dat ik er niet slechter op zal worden, want m'n jonge spelersgroep gaat wel heel veel wedstrijdervaring opdoen en financieel gaan we dit seizoen binnenlopen. Als we dit seizoen niet degraderen ben ik ervan overtuigd dat we in de Jupiler League gaan blijven. Wel jammer dat het sponsor contract nog 3 jaar loopt en het maar 16k per jaar oplevert. :( Dat was leuk in het begin toen er nog een magere 20k in de kluis lag, maar nu kan ik er niet eens 2 weken salarissen van betalen. :P

De voorbereiding is goed verlopen, alle posities zijn dubbel bezet en iedereen is fit op 1 kleine blessure na. De eerste Jupiler League wedstrijd tegen Telstar kan beginnen. :D
pi_90135142
Mijn Espanyol game:

Seizoen 2010/2011, doel: middenmood, media prediction 12e plaats:

7e geworden, Europees voetbal (Euro Cup) binnengetikt! Let ook even op waar Sevilla staat...

Seizoen 2011/2012, doel: top half finish:

5e geworden, nice! Mijn gehuurde spits Tafer (van Lyon) was de grote man met 22 goals in competitie, beker en Europees voetbal samen. In Europa door Palermo uitgeschakeld na de poulefase. En... kijk nu nog eens waar Sevilla staat :) _O- Kanoute de LIGA adelante in!

Nu de zomer in, tactiek veranderen zodat ik meer gebruik kan maken van mijn extreem lete middenvelders (waaronder een 19-jarige, Nederlandse wonderkid) en mijn te dure en veel te slechte spitsen kan verpatsen en ik mijn nieuw aangetrokken Braziliaanse monster (en een potentieel wonderkidje, vermoed ik) erin kan zetten:

Ja fysiek is ie (nog) heel matig, maar monsieur kan dribbelen, afmaken en kopgoals maken :7 En vooral dat laatste i.c.m. meerdere uitstekende wingers in mijn selectie moet een feest worden *O*

[ Bericht 11% gewijzigd door VonHinten op 19-12-2010 18:55:56 ]
pi_90135770

Dit gaat toch niet van mijn transferbudget af heh... :') Ik krijg elk jaar maar 5-6 miljoen (en dat in een competitie met Barcelona, Real Madrid, Valencia en Atletico Madrid), en dan dit soort overbodige strapatsen!
  zondag 19 december 2010 @ 20:41:08 #158
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_90141105
Kan me niet herinneren dat ik ooit sneller heb gescoord in FM.

Ook leuk, mijn beste speler wil weg en eist dat ik hem "transfer list", ik doe het maar en 2 dagen later is meneer weer happy en wil hij dat ik hem van de transfer list afhaal 8)7

[ Bericht 43% gewijzigd door PirE op 19-12-2010 20:46:51 ]
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
pi_90149230
Hoppa, zojuist in de 1e KO ronde van de Europa League met Kopenhagen afgerekend met AC Milan. In San Siro speelde wij onterecht met 1-1 gelijk, hadden daar moeten winnen maar Robinho scoorde in de 86e minuut de gelijkmaker.

Thuis waren wij de gehele wedstrijd de onderliggende partij, maar kwamen toch op voorsprong. Kwartier voor tijd kopte Flamini - Milan weer naast ons. In de verlenging kregen wij opeens weer de betere kansen, maar uiteindelijk na pingels door.

In de Poule ook al eerste geworden boven Atletico, AZ en Partizan. Nu moeten wij af zien te rekenen met Werder.

Voor volgend seizoen al verzekerd van de diensten van Mido en Ilsinho, beide transfervrij.
pi_90151855
Ik scoorde gister een handbalgoal met een long throw. Het was een lange harde strakke inworp naar een speler die een metertje of drie voor de doellijn stond. De bal werd iets voor hem gegooid waardoor deze op doel ging. De niet onaardige keeper werd hierdoor verrast en kon de bal wel nog aanraken maar niet meer tegenhouden :)

De linksback die de bal in het doel gooide had long throw 16. Inworpen langs het doelgebied zijn extra corners met hem :D . Long throws mogen niet onderschat worden!

[ Bericht 0% gewijzigd door Akkerdjie op 20-12-2010 08:37:54 ]
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
pi_90156584
In mijn 3e seizoen eindelijk de 1e knock-out ronde van de cl bereikt door een 1-2 overwinning bij Man Utd terwijl ik ruim 70minuten met 10man speelde :D
pi_90163798
quote:
Op zondag 19 december 2010 23:04 schreef Akkerdjie het volgende:
Ik scoorde gister een goal met een long throw. Het was een lange harde strakke inworp naar een speler die een metertje of drie voor de doellijn stond. De bal werd iets voor hem gegooid waardoor deze op doel ging. De niet onaardige keeper werd hierdoor verrast en kon de bal wel nog aanraken maar niet meer tegenhouden :)

De linksback die de bal in het doel gooide had long throw 16. Inworpen langs het doelgebied zijn extra corners met hem :D . Long throws mogen niet onderschat worden!
Het schijnt dat "long flat bullet throws" als player preferred moves die keiharde strakke inworpen mogelijk maken. Extra attributes die hiervoor nodig zijn zijn: strenght en balance.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
  maandag 20 december 2010 @ 09:13:54 #163
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_90164283
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 08:34 schreef Akkerdjie het volgende:

[..]

Het schijnt dat "long flat bullet throws" als player preferred moves die keiharde strakke inworpen mogelijk maken. Extra attributes die hiervoor nodig zijn zijn: strenght en balance.
Ik heb ook regelmatig een speler die dat kan, maar ik moet zeggen dat ik er niet zo van onder de indruk ben. Soms leidt het wel tot een gevaarlijke situatie, maar meestal streept zo'n ingooier de bal dan gewoon richting de zestien van de tegenstander, maar knalt de bal tegen een speler aan (omdat het een rechte gooi is ipv. een boog) waardoor hij weer uit de box ketst en de helft van de tijd voor de tegenstander is, met 90% van jouw spelers voor de bal.

Ik zet ingooien op 'short' of 'quick', net als dat mijn keeper op 'defender collect' naar een van de fullbacks staat. Ik houd liever balbezit in dit soort situaties.

Wel erg vet als je een bal het doel in hebt gesmeten :D
pi_90165168
Ik ging de winterstop in (na 19 wedstrijden spelen), met 4 punten achterstand op OB, dat vervolgens ingehaald werd door Brondby. In het begin van het seizoen draaide ik nog niet lekker (vooral in de uitwedstrijden werden er veel punten verspeeld), maar dit was na de winterstop wel anders. Nu 11 wedstrijden verder, werden er 10 wedstrijden gewonnen en werd er gelijk gespeeld bij Brondby (directe strijd om de koppositie) en zijn we al voortijdig kampioen. Een heerlijke prestatie voor mijn eerste seizoen in Kopenhagen!

Verder door een goal in blessuretijd bij Werder uit de Europa League in de achtste finale geknikkerrd en in de beker na penalties uitgeschakeld door Brondby. Dit moet volgend seizoen dus beter! Nu nog even ongeslagen het seizoen afmaken (na de winterstop bedoel ik dan).

pi_90166021
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 09:52 schreef Alovenac het volgende:
Ik ging de winterstop in (na 19 wedstrijden spelen), met 4 punten achterstand op OB, dat vervolgens ingehaald werd door Brondby. In het begin van het seizoen draaide ik nog niet lekker (vooral in de uitwedstrijden werden er veel punten verspeeld), maar dit was na de winterstop wel anders. Nu 11 wedstrijden verder, werden er 10 wedstrijden gewonnen en werd er gelijk gespeeld bij Brondby (directe strijd om de koppositie) en zijn we al voortijdig kampioen. Een heerlijke prestatie voor mijn eerste seizoen in Kopenhagen!

Verder door een goal in blessuretijd bij Werder uit de Europa League in de achtste finale geknikkerrd en in de beker na penalties uitgeschakeld door Brondby. Dit moet volgend seizoen dus beter! Nu nog even ongeslagen het seizoen afmaken (na de winterstop bedoel ik dan).

[ afbeelding ]
Het blijven Duitsers natuurlijk...

Ben zelf opnieuw begonnen bij PSV als zondag-amateur. Doel is om een kampioenenploeg te smeden met een zelf gemaakte tactiek..
Versterkt met Mateja Kezman en Dries Mertens. Verder Campaña aangetrokken. Deze 17 jarige middenvelder kwam over van Sevilla en heb ik meteen voor een seizoen doorgestuurd naar FC Eindhoven. Hij heeft daar 4 duels op de bank gezeten maar tot een debuut is het nog niet gekomen..

Competitie gestart met een eevoudige 3-1 overwinning op Heracles. Vervolgens moest ik thuis tegen VVV, het stond lang 0-0 maar er kwamen 3 minuten blessure tijd bij. In de 5e minuut blessure tijd scoort VVV de 0-1 :(
Verder speelde ik 1-1 bij Heerenveen en verloor ik met 4-0 bij Ajax.
Europees moest ik in de 4e voorronde tegen Sheriff. Dit werden 2 vrij eenvoudige overwinningen(3-1 en 2-0). In de groepsfase bij Basel, Lokomotiv Moskou en Maritimo, dat moet dus wel te overleven zijn..
pi_90167200
Ik sta in de winterstop op nr 1 samen met utrecht en PSV.
Ik heb 3x 0-0 gespeeld en 1x met 1-0 verloren. Won van PSV met 5-0.
40goals voor en 1 tegen en overwinter eindelijk in de cl en moet in de volgende ronde tegen porto.
Wel zijn elke keer mijn spitsen geblesseerd :')
Alves is nog steeds een beest en scoorde in 9 wedstrijden waarvan 7 als invaller 8x
  maandag 20 december 2010 @ 11:16:12 #167
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_90167505
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 18:47 schreef VonHinten het volgende:
Mijn Espanyol game:

Seizoen 2010/2011, doel: middenmood, media prediction 12e plaats:

[ afbeelding ]

7e geworden, Europees voetbal (Euro Cup) binnengetikt! Let ook even op waar Sevilla staat...

Seizoen 2011/2012, doel: top half finish:

[ afbeelding ]

5e geworden, nice! Mijn gehuurde spits Tafer (van Lyon) was de grote man met 22 goals in competitie, beker en Europees voetbal samen. In Europa door Palermo uitgeschakeld na de poulefase. En... kijk nu nog eens waar Sevilla staat :) _O- Kanoute de LIGA adelante in!

Nu de zomer in, tactiek veranderen zodat ik meer gebruik kan maken van mijn extreem lete middenvelders (waaronder een 19-jarige, Nederlandse wonderkid) en mijn te dure en veel te slechte spitsen kan verpatsen en ik mijn nieuw aangetrokken Braziliaanse monster (en een potentieel wonderkidje, vermoed ik) erin kan zetten:

[ afbeelding ]

Ja fysiek is ie (nog) heel matig, maar monsieur kan dribbelen, afmaken en kopgoals maken :7 En vooral dat laatste i.c.m. meerdere uitstekende wingers in mijn selectie moet een feest worden *O*

Fysiek is ie juist al ver voor z'n leeftijd. Dat wordt een hele hele goede.
pi_90171411
13 competitiewedstrijden onderweg met Sheffield Wednesday, en een 2e plek in de npower League 1. (27 punten)

Van de spelers die er al zaten vallen Jon Otsemobor, Mark Beevers en Marcus Tudgay het meeste op, Tudgay heeft er 9 in liggen in 14 wedstrijden.

Iemand anders druk met Sheffield W ? :)
pi_90171427
En ja hoor, voor de 2e keer op rij heb ik met African Warriors de Knockout Cup gewonnen _O_
In de finale heb ik SuperSport Utd met 4-1 naar huis gestuurd. En als klap op de vuurpijl sta ik 1e in de competitie tijdens de winterstop, dus ik lig op koers voor mijn eerste kampioenschap :D :D
pi_90172031
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 12:46 schreef PBateman1978 het volgende:
13 competitiewedstrijden onderweg met Sheffield Wednesday, en een 2e plek in de npower League 1. (27 punten)

Van de spelers die er al zaten vallen Jon Otsemobor, Mark Beevers en Marcus Tudgay het meeste op, Tudgay heeft er 9 in liggen in 14 wedstrijden.

Iemand anders druk met Sheffield W ? :)
Ik ben bezig, na 5 wedstrijden 5x gewonnen (doelsaldo 13-2) en in de League Cup Stoke City uitgeschakeld :7
Als ik niet promoveer eet ik m'n schoen op.
pi_90172334
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 13:01 schreef Jorwol het volgende:

[..]

Ik ben bezig, na 5 wedstrijden 5x gewonnen (doelsaldo 13-2) en in de League Cup Stoke City uitgeschakeld :7
Als ik niet promoveer eet ik m'n schoen op.
Klinkt goed. :D
  maandag 20 december 2010 @ 13:43:51 #172
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_90174010
Ik zoek een leuke club/uitdaging. LLM vind ik leuk, maar moeilijk.
pi_90174124
quote:
10s.gif Op maandag 20 december 2010 13:43 schreef Lindgren. het volgende:
Ik zoek een leuke club/uitdaging. LLM vind ik leuk, maar moeilijk.
Doe de challenge :P
pi_90174359

Breekpunt in de wedstrijd; de rode kaart voor Lucas en de protesten van Tratnjek zorgen ervoor dat Olympiakos, na 2-0 achterstand op 2-2 gekomen, binnen 1 minuut met 9 man en een 3-2 achterstand staat. Dit kwamen ze niet meer te boven!
  maandag 20 december 2010 @ 14:07:23 #175
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_90175246
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 13:45 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Doe de challenge :P
Mwah. Sheffield vind ik niet zo leuk..

Ben ondertussen begonnen met Melilla. Ze spelen in de Spaanse Tweede Divisie B4. :D
pi_90176104
Nog bepaalde regels met de challenge? Met scouts en die dingen?
  maandag 20 december 2010 @ 14:32:23 #177
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_90176650
Weer een seconde eraf :D en gewoon ook tegen dezelfde tegenstander _O-
pi_90177298
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 14:22 schreef Nick-GizMo het volgende:
Nog bepaalde regels met de challenge? Met scouts en die dingen?
Sowieso niet cheaten natuurlijk, verder de savegame uit dit topic gebruiken.
  maandag 20 december 2010 @ 14:44:29 #179
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_90177342
Ik ben echt koopziek. :')
  maandag 20 december 2010 @ 14:45:39 #180
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_90177417
6 aankopen in de basis en 3 wissel. :')
  maandag 20 december 2010 @ 14:46:16 #181
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_90177453
quote:
10s.gif Op maandag 20 december 2010 14:44 schreef Lindgren. het volgende:
Ik ben echt koopziek. :')
Je mag maar 22 spelers registreren in die divisie ;)
  maandag 20 december 2010 @ 14:46:27 #182
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_90177469
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 14:46 schreef PirE het volgende:

[..]

Je mag maar 22 spelers registreren in die divisie ;)
Wist ik.

Edit: Ben ook wel de hele selectie aan het opschonen. Er gaat net zoveel uit als in. :)
Edit²; Als mijn selectie zo blijft vallen er uit het eerste elftal maar 4 buiten de boot.
  maandag 20 december 2010 @ 14:51:56 #183
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_90177788
quote:
14s.gif Op maandag 20 december 2010 14:46 schreef Lindgren. het volgende:

[..]

Wist ik.

Edit: Ben ook wel de hele selectie aan het opschonen. Er gaat net zoveel uit als in. :)
Melilla :r

Stelletje slagers daar. Die moordaanslag van Zamorano kost mijn spits 5 maanden :( :(. En op het moment dat de boel verloren is schoppen ze nog een speler kapot :(

Edit: Ik heb 20 veldspelers en 3 keepers (waarvan er 1 de lul is). Ik heb ook een boel Kaapverdiërs in mijn selectie en dat is weleens lastig tijdens interlands maar dan vul ik de selectie gewoon aan met U19 spelers.
  maandag 20 december 2010 @ 14:53:37 #184
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_90177889
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 14:51 schreef PirE het volgende:

[..]

Melilla :r
[ afbeelding ]
Stelletje slagers daar. Die moordaanslag van Zamorano kost mijn spits 5 maanden :( :(. En op het moment dat de boel verloren is schoppen ze nog een speler kapot :(
Zamorano is mijn rechtsback. Baas.

:P

edit: Ik heb die shirtjes nog niet.. Zaten niet in het superpack..

EN DIE SKIN. :~
pi_90178035
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 14:43 schreef Jorwol het volgende:

[..]

Sowieso niet cheaten natuurlijk, verder de savegame uit dit topic gebruiken.
Dat cheaten begrijp ik nog wel :D, nja dacht dat meer LLM challenge was :). Maar goed, ben al bezig met aankopen :D
  maandag 20 december 2010 @ 14:58:57 #186
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_90178163
quote:
10s.gif Op maandag 20 december 2010 14:53 schreef Lindgren. het volgende:

[..]

Zamorano is mijn rechtsback. Baas.

:P

edit: Ik heb die shirtjes nog niet.. Zaten niet in het superpack..

EN DIE SKIN. :~
http://www.filefront.com/17524983/Spain---2B.rar/
  maandag 20 december 2010 @ 15:00:20 #187
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_90178249
quote:
O+

Nu alleen de skin nog. :P
  maandag 20 december 2010 @ 15:03:31 #188
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_90178404
quote:
10s.gif Op maandag 20 december 2010 15:00 schreef Lindgren. het volgende:

[..]

O+

Nu alleen de skin nog. :P
http://www.filefront.com/17554502/RD5---Final.rar/
Zitten verschillende configs bij voor de kleuren van de player-attributes en de achtergrond kan je zelf kiezen.

En voor de grotere shirtjes moet je dit installeren.
http://www.sortitoutsi.ne(...)isplay-modification/
  maandag 20 december 2010 @ 15:06:10 #189
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_90178538
_O_
pi_90178974
KUT! Heb je een leuke speler gevonden, die ook nog naar je club toe wil, krijgt ie een blessure van 5 maanden !!

gvd!
  maandag 20 december 2010 @ 15:19:23 #191
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_90179222
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 15:03 schreef PirE het volgende:
en de achtergrond kan je zelf kiezen.

Waar? :)
  maandag 20 december 2010 @ 15:21:19 #192
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_90179344
quote:
10s.gif Op maandag 20 december 2010 15:19 schreef Lindgren. het volgende:

[..]

Waar? :)
De knop naast "world" op de menubalk (Boven je naam)
  maandag 20 december 2010 @ 15:54:53 #193
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_90181481
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 15:21 schreef PirE het volgende:

[..]

De knop naast "world" op de menubalk (Boven je naam)
O+
pi_90186169
Zo eerste wedstrijd zit erop :D

Leuk spelertje gekocht, nja het bestuur dan :P :

maandag 20 december 2010 @ 18:08:44 #195
141024 Moron
.... Oh Crap
pi_90188351
Welke eigenschappen beschikt een goede assistent-manager? :)
Heb het contract van mijn vorige assistent niet verlengd, dus zoek een goede nieuwe.
pi_90188873

Netjes gedaan :D vind ik dan :P
  maandag 20 december 2010 @ 18:25:03 #197
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_90189064
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 18:08 schreef Moron het volgende:
Welke eigenschappen beschikt een goede assistent-manager? :)
Heb het contract van mijn vorige assistent niet verlengd, dus zoek een goede nieuwe.
Ben maar gewoon doorgegaan bij Cambuur. Heb toch wel een paar leuke spelers binnengehaald onder andere Kuyt, Zigic en Schaars. Weet iemand hoe ik het beste gebruik kan maken van de lengte en kopsterkte van Zigic?
C'est la vie
pi_90189467
Netjes Gizmo, ik hoop vanavond de eerste promotie te halen en anders morgen. :)
  maandag 20 december 2010 @ 18:52:06 #199
141024 Moron
.... Oh Crap
pi_90190291
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 18:25 schreef heloef het volgende:

[..]

Ben maar gewoon doorgegaan bij Cambuur. Heb toch wel een paar leuke spelers binnengehaald onder andere Kuyt, Zigic en Schaars. Weet iemand hoe ik het beste gebruik kan maken van de lengte en kopsterkte van Zigic?
Bedankt voor je antwoord op mijn vraag :')
pi_90190786
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 18:52 schreef Moron het volgende:

[..]

Tactical knowledge, motivation, judging player ability, judging player potential, man management, determination, level of discipline ;)
pi_90191135

mwa nog niks aan de hand :D Al is Nicky Weaver er nu wel 6 weken uit :(!! Mag nu wel in de League cup tegen Sheff Utd , dus leuke derby :)

Al zal het nu zeker een stuk minder gaan vanwege dat de keeper er nu uit is :(
pi_90191672
Hmm dit laat ik dan toch nog even zien :

Nu gaat het beginnen :D

maandag 20 december 2010 @ 19:47:44 #203
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_90193257
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 18:52 schreef Moron het volgende:

[..]

Ik was vergeten om die qoute weg te halen. :')
C'est la vie
pi_90195275

LIEF! :) Nu nog de uitwedstrijd....

EDIT: 0-0, Ronde verder! _O_

[ Bericht 22% gewijzigd door #ANONIEM op 20-12-2010 21:01:03 ]
pi_90195315
Net schopte Ibrahim Afellay ff met 2 benen vooruit Alexander Frei de wedstrijd uit.. :') gevolg rood voor Afellay en Frei 5 tot 6 weken geblesseerd..

Uit de vrije trap die daaruit volgde gebeurde dit:
pi_90195728
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 20:17 schreef Scorpie het volgende:
[ afbeelding ]

LIEF! :) Nu nog de uitwedstrijd....
Zo geniaal soms, die namen van regens in FM, Mohammed Rijsbergen, Freek Yilmaz, Mohammed Molenaar etc. _O_
pi_90195874
Uitgeschakeld in Third Round League Cup, nadat ik een wedstrijd met een volledig andere opstelling speelde, ach ja, boeit toch niet.
pi_90195931
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 20:24 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Zo geniaal soms, die namen van regens in FM, Mohammed Rijsbergen, Freek Yilmaz, Mohammed Molenaar etc. _O_
Ik heb een Mustapha de Jong rondlopen :')
Ja, schrok je toch even he!
  maandag 20 december 2010 @ 20:33:07 #209
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_90196395
Dit ventje domineert in mijn Lincoln game de jeugdcompetities:

11 Goals in de laatste 5 wedstrijden, met een gem. rating van 9.3 en over al zijn wedstrijden is het 8.7. Niet dat hij ooit haalbaar is voor mij, maar toch. Die mental stats zijn sick voor zijn leeftijd.

Ik begin wat later aan de challenge denk ik. Ik zit met deze game ook al in de league 1, dus vind het een beetje muf om met een nieuwe game in dezelfde league te zitten...
  maandag 20 december 2010 @ 22:54:39 #210
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_90207122
Promoveren vanuit de Segunda Division is nog een hele opgave :D.

1e deel van de competitie verliep perfect. Na wat zoekwerk op wikipedia kwam ik erachter dat je als nummer 1 in een play-off komt met de andere winnaars. 4 clubs strijden voor 2 promotieplekken. Ik werd gekoppeld aan Logrones en na een gestolen overwinning in Logrones ging het thuis mis :(.

Logrones was over 2 legs duidelijk de beste en eigenlijk had ik 2x moeten verliezen, maar op away-goals verliezen is nooit leuk.

Gelukkig krijg je als kampioen nog een herkansing in de 2nd phase play-off (instroom in de 2e ronde). Zelfde idee als de kampioens-play-off maar dan iets uitgebreider. 8 clubs spelen in een knock-out competitie, de 2 winnaars promoveren.
De ontmoeting met Real Union (nr.4 in Grupo 2) won ik redelijk simpel en in de finale kwam ik een bekende tegen uit mijn divisie, Cadiz.
Ik had ze in de competitie al 2x verslagen en de "uitwedstrijd" verliep ook uitstekend met een 3-1 overwinning. 500 van de 750 bezoekers waren meegereisde Ceuta-fans :D.
De return (met 1 meegereisde fan van Cadiz :'))

Na de 1-1 was het nog even zweten, maar David Torres (David Villa + Fernando Torres = David Torres zou je denken maar dat is dus niet zo) schoot de wedstrijd op slot en Ceuta promoveert naar de Liga Adelante *O*.

Topscorer (huurling)

scoorde ook 6x in de play-offs.

Beste eigen speler.

Inkomsten in Spanje zijn trouwens waardeloos. Gate receipts leveren weinig op, er is geen tv of prijzengeld te verdienen. Ik kreeg 110.000 euro voor mijn promotie :'). Gevolg: ik verlies elke maand 2 ton aan allerhande uitgaven, terwijl ik maar 110.000 per maand uitgeef aan salarissen 8)7. Gelukkig begint het nieuwe seizoen over een weekje (laatste wedstrijd was op 26 juni)
  maandag 20 december 2010 @ 23:28:56 #211
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_90209453

Nog meer in het rood _O- _O-. Barbate ligt ook gewoon in Spanje :'). Nu moet ik dus elke week van Afrika naar het Iberisch schiereiland voor mijn thuiswedstrijden :D
  maandag 20 december 2010 @ 23:43:38 #212
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_90210276
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 23:28 schreef PirE het volgende:
[ afbeelding ]

Nog meer in het rood _O- _O-. Barbate ligt ook gewoon in Spanje :'). Nu moet ik dus elke week van Afrika naar het Iberisch schiereiland voor mijn thuiswedstrijden :D
FM soms :D
C'est la vie
pi_90210338
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 23:28 schreef PirE het volgende:
[ afbeelding ]

[Van der Gijp-modus]
:D _O- _O- Da's toch schitterend! Geweldig man, ja toch? :D _O_
[Van der Gijp-modus]
pi_90223080
Ik ben na lang zoeken naar een LLM club uitgekomen op:

FC United of Manchester (bij de meeste wel bekend denk ik?)
7e klasse in engeland.

Voorbereiding is redelijk goed gegaan met 1 gelijkspel, 1 nederlaag (tegen Bolton) en 4 x winst.

Ben nu net met de competitie begonnen en sta bovenaan met 2 wedstrijden 6 punten.
Dit zegt natuurlijk niet heel veel, maar zoals men wel vaker zegt: Een goed begin is het halve werk :7 . Wanneer ik iets verder in het seizoen ben zal ik wel weer eens wat posten :)

Had redelijk veel spelers met een amateurcontract in mijn team zitten, dus hier kon ik makkelijk afscheid van nemen. Heb zo'n 8-9 spelers aangetrokken, allemaal transfervrij natuurlijk

Iemand meer hier nog bezig met FC united of Manchester?
pi_90223324
Ik krijg eindelijk een nieuw stadion _O_ 28k aan mensen _O_
pi_90223361
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 10:23 schreef Scorpie het volgende:
Haha eindelijk, nu zul je wel erg snel rijk worden :s)
pi_90223830
Orlando Engelaar had geen vertrouwen meer in mijn kwaliteiten als manager.. Hij stond in de basis.. met de nadruk op STOND :P Nu zit hij gezellig op de tribune :P

Overigens ook zo irritant.. Speel je tegen NEC, pakt Bjorn Vleminckx al binnen 21 minuten 2 gele kaarten.. NEC komt vlak daarna op 0-1.. Vervolgens scoor ik nog 4x, waaronder mooie goals.. en wat is het hoogte punt volgens het overzicht van de speelronde: De goal van NEC.. :')
pi_90224718
quote:
Wat gaat dat kosten, een compleet nieuw stadion? Jij speelt met ARC toch?
  dinsdag 21 december 2010 @ 11:50:30 #219
158518 Sjechov
Medisch Commercieel Actief!
pi_90226281
Hoi!

Ik heb al zitten lezen en zoeken, maak kan nog niet direct het antwoord vinden.

Ben een beetje met de editor aan het spelen geweest, nu kan ik daar wel zaken in opslaan, maar deze komen niet in de database terecht (maar een aparte file).
Iemand enig idee hoe je dat fixt?

Thanks!
Je hoeft de wereld niet te snappen, je hoeft er alleen maar je weg in te vinden
pi_90226634
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 11:11 schreef Denninho het volgende:

[..]

Wat gaat dat kosten, een compleet nieuw stadion? Jij speelt met ARC toch?
Ja, even kijken.........38 miljoen voor 28.000 mensen.
pi_90226778
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 11:50 schreef Sjechov het volgende:
Hoi!

Ik heb al zitten lezen en zoeken, maak kan nog niet direct het antwoord vinden.

Ben een beetje met de editor aan het spelen geweest, nu kan ik daar wel zaken in opslaan, maar deze komen niet in de database terecht (maar een aparte file).
Iemand enig idee hoe je dat fixt?

Thanks!
Als je een nieuwe game start krijg je een pop-up scherm waarin je de database moet kiezen. Daar heb je een vink veldje waarin je extra bestanden toe kan voegen. Vink dat aan en in het volgende scherm moet je dan je bestand aanvinken(let wel dat je het database bestand op de juiste plaats zet(volgens mij onder mijn documenten - Sports Interactive - Football Manager 2011 - Editor Data)
pi_90227279
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 11:59 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ja, even kijken.........38 miljoen voor 28.000 mensen.
Okey, ik speel nu namelijk met Scheveningen in de Jupiler League en het stadion zit elke thuiswedstrijd vol (3000 man). Maar ik ga dan liever eerst voor een uitbreiding van dit stadion als tussenstap, aangezien ik nu 1 miljoen in de kas heb.

Worden er ook nog faciliteiten (training/jeugd) vernieuwd met de bouw van een nieuw stadion, of blijven die hetzelfde?
  dinsdag 21 december 2010 @ 12:14:49 #223
158518 Sjechov
Medisch Commercieel Actief!
pi_90227290
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 12:02 schreef MMUFC het volgende:

[..]

Als je een nieuwe game start krijg je een pop-up scherm waarin je de database moet kiezen. Daar heb je een vink veldje waarin je extra bestanden toe kan voegen. Vink dat aan en in het volgende scherm moet je dan je bestand aanvinken(let wel dat je het database bestand op de juiste plaats zet(volgens mij onder mijn documenten - Sports Interactive - Football Manager 2011 - Editor Data)
Helemaal geweldig.
Hij vond hem bij mij vanzelf.
Heb een minimale aanpassing gedaan (iets meer knaken), omdat het niet reëel is (Fc Twente 3 mil te goed).
Las op internet al dat dit gebasseerd was op het feit dat ze hun spelers niet op de balans hadden gezet.
Heb ik hierbij gedaan.

Bedankt voor de info!!!!!
Je hoeft de wereld niet te snappen, je hoeft er alleen maar je weg in te vinden
pi_90227864
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 12:14 schreef Sjechov het volgende:

[..]

Helemaal geweldig.
Hij vond hem bij mij vanzelf.
Heb een minimale aanpassing gedaan (iets meer knaken), omdat het niet reëel is (Fc Twente 3 mil te goed).
Las op internet al dat dit gebasseerd was op het feit dat ze hun spelers niet op de balans hadden gezet.
Heb ik hierbij gedaan.

Bedankt voor de info!!!!!
Houd er wel rekening mee dat het spel goed gebalanceerd is, zodat het realistisch blijft, als jij nu de waarde van de selectie op de balans van de rekeningen gaat zetten (wat immers heel iets anders is), klopt er geen hol meer van en zul je binnen de kortste keren veel te rijk worden, maar goed, whatever floats your boat.
pi_90230479
Dit seizoen speel ik op de counter, en dat gaat soms best aardig. :)

pi_90231872
quote:
VET! Je zet heel Alphen op z'n kop :D
pi_90232618
Hahaha met een B-elftal gewoon van Manchester United gewonnen, uit nog wel!
pi_90233533
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 14:07 schreef Jorwol het volgende:
Hahaha met een B-elftal gewoon van Manchester United gewonnen, uit nog wel!
[ afbeelding ]
_O_
Speelde ManUtd met een B elftal of speelde die wel op volle sterkte?
pi_90233989
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 14:23 schreef MMUFC het volgende:

[..]

_O_
Speelde ManUtd met een B elftal of speelde die wel op volle sterkte?
FA Cup, dus beetje 50/50, niet op volle sterkte, maar alsnog dacht ik dat we kansloos waren :')
pi_90234067
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 14:31 schreef Jorwol het volgende:

[..]

FA Cup, dus beetje 50/50, niet op volle sterkte, maar alsnog dacht ik dat we kansloos waren :')
Los van het feit of ze op volle sterkte spelen of niet.. Aangezien jij met een B-elftal speelde zou het B-elftal van ManU toch sterker moeten zijn.. :P
Dus: Hulde _O_ :P
pi_90239782
Er zit trouwens een scheidsrechters bugje in het spel.. ik heb met PSV 12 competitieduels gespeeld en 2x voor de beker.. In die duels had ik 10x Pieter Vink als scheidsrechter en 4x Bas Nijhuis.. :')
pi_90239820
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 16:25 schreef MMUFC het volgende:
10x Pieter Vink
Rillingen over mijn rug.
pi_90241601
Altijd fijn... Een week voordat de Spaanse competitie en Europees voetbal begint krijgt mijn wonderkid (een MC) een blessure van 4 maanden aan zijn broek, en zijn vervanger (Aissati) twee dagen later een blessure van 3 maanden. Hodverdehodver, dan denk je de zaakjes zo mooi voor elkaar te hebben _O-
pi_90241712
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 17:00 schreef VonHinten het volgende:
Altijd fijn... Een week voordat de Spaanse competitie en Europees voetbal begint krijgt mijn wonderkid (een MC) een blessure van 4 maanden aan zijn broek, en zijn vervanger (Aissati) twee dagen later een blessure van 3 maanden. Hodverdehodver, dan denk je de zaakjes zo mooi voor elkaar te hebben _O-
Wat is het soms toch ook een kutspel, hè?
pi_90241729
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 17:00 schreef VonHinten het volgende:
Je zit in elk geval nog in de transferperiode. :)
pi_90241985
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 12:14 schreef Denninho het volgende:

[..]

Okey, ik speel nu namelijk met Scheveningen in de Jupiler League en het stadion zit elke thuiswedstrijd vol (3000 man). Maar ik ga dan liever eerst voor een uitbreiding van dit stadion als tussenstap, aangezien ik nu 1 miljoen in de kas heb.

Worden er ook nog faciliteiten (training/jeugd) vernieuwd met de bouw van een nieuw stadion, of blijven die hetzelfde?
Die worden apart vernieuwd als je maar hard genoeg zeikt :P
pi_90242146
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 17:02 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Je zit in elk geval nog in de transferperiode. :)
Klopt, en het geld brandt in mijn zak. Ik heb echter nog geen hele goede deals kunnen maken, dus dan spaar ik het liever nog even op voor halverwege het seizoen. Wel een krappe selectie zo, brrrr.
pi_90242664
Bah, in de Vierde ronde FA Cup uitgeschakeld, uit 1-1 gespeeld tegen Q.P.R. en thuis 1-2 verloren in de extra tijd :X
pi_90243720
Dit talent nog snel op de laatste dag van de transferperiode aangetrokken:

Een mooie reserve die DC, DMC en ook MC kan spelen :7 Tevens een 4,5 ster rating van mijn 20/20 scout _O_
pi_90243760
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 17:45 schreef VonHinten het volgende:
Dit talent nog snel op de laatste dag van de transferperiode aangetrokken:

[ afbeelding ]

Een mooie reserve die DC, DMC en ook MC kan spelen :7 Tevens een 4,5 ster rating van mijn 20/20 scout _O_
Nice! ^O^
  dinsdag 21 december 2010 @ 17:59:09 #241
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_90244349
Eindelijk begint mijn Malilla te lopen. In de competitie 1x verloren en nu al 5 op rij gewonnen. Hiermee sta ik op een vierde plek, maar de opmars gaat door als het aan mij ligt. :P
pi_90244966
Echt schijt irritant dat er soms zoveel en zo gemakkelijk gele kaarten uitgedeeld worden, alsof het niets is.
pi_90245544
Kansloos verloren in de 39e speelronde, moraal is ook flink gedaald, sta nu achter op doelsaldo ten opzichte van koploper Peterborough, maar ik moet nog tegen ze spelen.. Sta wel 3 punten voor op nummer 3, Swindon. Met wat korte leenbeurten wil ik de ploeg nog even versterken en zo de promotie veilig stellen.
pi_90247102
39e speelronde al ? Goed bezig !

Zelf pas 18 wedstrijden onderweg, hoop dat ik in de winterstop nog wat kan doen qua transfers.
pi_90247220
Wat worden er toch veel penalty's gemist zeg!

Johnstone's Paint Trophy gewonnen.. :')

[ Bericht 61% gewijzigd door Jorwol op 21-12-2010 19:19:28 ]
pi_90248393
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 17:07 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Die worden apart vernieuwd als je maar hard genoeg zeikt :P
Okey dan komt t wel goed, zeiken bij t bestuur doe ik vaak zat :P
pi_90251086
Begon met PSV de competitie met een zege op Heracles, vervolgens werd er verloren van VVV(0-1, thuis) en Ajax(0-4, uit) en gelijkgespeeld tegen sc Heerenveen, NAC Breda en Roda JC.
Een schitterende( :') ) 15e plek was mijn deel. Een overwinning op Groningen(4-1) en een gelijkspel tegen FC Twente deed me stijgen naar de 14e plaats.
Daarna werden NEC(4-1), Willem II(3-0), Feyenoord(1-0), Excelsior(5-2), ADO Den Haag(1-0), FC Utrecht(4-2) en De Graafschap(1-0) aan de zegekar gebonden.
Door deze serie ben ik gestegen naar de 2e plaats. Sta na 15 duels echter nog wel 8 verliespunten achter nummer 1 Ajax. Maar gezien de 14e plaats na 8 speelrondes vind ik het niet slecht :)

In de beker heb ik JVC en Fortuna Sittard uitgeschakeld en wacht ADO Den Haag.
Europa League heb ik een gelijkspel gepakt tegen Basel en gewonnen van Lokomotiv Moskou(1-3, uit) en Maritimo(1-0 thuis en 2-0 uit) na 4 duels al door :)
Laatste 2 duels gaan voor mij dus alleen om de 1e plaats..
pi_90251668
In de 45e speelronde 0-0 gelijk gespeeld tegen nr.1 Peterborough, waarna Swindon op doelsaldo de tweede plek over heeft genomen. Ik moet dus de laatste wedstrijd winnen en hopelijk maakt één of beide ploegen een misstap waardoor ik directe promotie verdien. De verdediging staat redelijk goed, maar ik scoor erg weinig de laatste tijd. Maar goed, hopelijk kan ik promotie afdwingen en volgend jaar het team helemaal omgooien ^O^
pi_90251918
hmz.. helaas verlies ik na het duel met de Graafschap met 2-1 bij AZ.. sta meteen weer 4e maar qua verliespunten 2e..
  dinsdag 21 december 2010 @ 20:44:22 #250
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_90252871
Ik heb dus nooit geluk met die loting he, na de voorgaande jaren te loten tegen Feyenoord, Groningen en Ajax moet ik nu tegen PSV. :(
C'est la vie
pi_90253399
Wat een thriller, die laatste speeldag! Begon allemaal goed en ik scoorde al na 2 minuten de 1-0, wat me virtueel eerste maakte. Máár, na 5 minuten kreeg mijn beste verdediger een rode kaart voor een professionele overtreding en toen werd het counteren geblazen, tegen fucking Leyton Orient nog wel :'). Leyton krijgt na 52 minuten óók rood, waardoor de balans in de wedstrijd terugkeert. In de 78e minuut scoort Leyton de 1-1, iets daarna maakt Swindon de 1-1 en Peterborough komt ook voor, waardoor ik dus nu weer derde sta!!! Uiteindelijk speel ik alles op alles en mijn huurling van Arsenal, die ik in maart nog heb gehaald als extra backup scoort de 2-1! Swindon weet niet meer te scoren en promotie naar de Championship is een feit :s)
pi_90254477
2de seizoen PSV..

BEN ARFA voor ¤0 kunnen krijgen :P :P
pi_90254882
Ze komen regelmatig zeuren dat er te weinig discipline is, iemand enig idee wat ik daar aan kan doen?
stupidity has become as common as common sense was before
pi_90255461
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 21:17 schreef marcb1974 het volgende:
Ze komen regelmatig zeuren dat er te weinig discipline is, iemand enig idee wat ik daar aan kan doen?
1 week salaris boete geven bij een rode kaart :)
  dinsdag 21 december 2010 @ 21:42:42 #255
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_90256564
Ik sta hier dus gewoon vierde in de Eredivisie na 12 wedstrijden. :D Ik flik het dus gewoon weer om zonder een stuiver uit te geven (heb in de afgelopen 4 seizoenen maar 75.000 euro uitgegeven) progressie te boeken met deze club. Trouwens heb ik de miskoop van de eeuw wel deze zomer binnengehaald die Zigic bakt er helemaal niks van en gaan we ook verkopen deze winter.

Ik vind mezelf nu een hele goede manager. :P
C'est la vie
pi_90256665
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 21:42 schreef heloef het volgende:
Ik sta hier dus gewoon vierde in de Eredivisie na 12 wedstrijden. :D Ik flik het dus gewoon weer om zonder een stuiver uit te geven (heb in de afgelopen 4 seizoenen maar 75.000 euro uitgegeven) progressie te boeken met deze club. Trouwens heb ik de miskoop van de eeuw wel deze zomer binnengehaald die Zigic bakt er helemaal niks van en gaan we ook verkopen deze winter.

Ik vind mezelf nu een hele goede manager. :P
Dat kan ik echt niet, als ik een budget krijg.. Maak ik die altijd op.. Ook al heb ik 5 spitsen, dan haal ik gewoon een 6de.. :')
pi_90256767
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 december 2010 21:44 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Dat kan ik echt niet, als ik een budget krijg.. Maak ik die altijd op.. Ook al heb ik 5 spitsen, dan haal ik gewoon een 6de.. :')
Meh, ik haal alleen spelers als ik er beter van word, of als ze op termijn beter kunnen worden dan de huidige spelers. Verder heb ik sowieso altijd erg kleine selecties, 23-25 man hoogstens.
  dinsdag 21 december 2010 @ 21:47:59 #258
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_90256897
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 december 2010 21:44 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Ik krijg geen TB meer, en als ik het krijg stop ik het in mijn salarisbudget. Maar het gaat volkomen ruk met de financiën door de salarissen die ik neer tel dus voor TB is er sinds dit seizoen geen ruimte meer voor. Heb nu wel TB door wat verkopen maar ook dat heb ik in het SB gestopt.
C'est la vie
  dinsdag 21 december 2010 @ 22:00:10 #259
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_90257675
Nou dan staat het 0-0 tegen Groningen je staat al de hele wedstrijd met tien man, ben je al blij met je puntje. Wat denk je schiet John gewoon even de 0-1 binnen waardoor we nu derden staan in de Eredivisie. Ik zeg: watch out Europe! Cambuur is coming your way! :D
C'est la vie
  woensdag 22 december 2010 @ 02:07:55 #260
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_90271155
Kom hier net een Tarik Pollemans tegen. :')
C'est la vie
pi_90276800
Na een slechte start en een goed middendeel met PSV heb ik nu in 5 duels maar 5 punten gepakt.. Volgende duel is tegen Ajax.. zij missen echter sowieso Suarez en Sulejmani..
pi_90276865
Kansloos dit, nog binnen de minuut pakt een verdediger van mij rood in de eerste competitiewedstrijd in de Championship, lekker handig..
pi_90276989
Hmm ook maar eens verder met de challange :).. Weet niet of promotie het 1ste jaar al mogelijk is :/
pi_90277017
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 09:35 schreef Nick-GizMo het volgende:
Hmm ook maar eens verder met de challange :).. Weet niet of promotie het 1ste jaar al mogelijk is :/
Hoe sta je er nu voor?
pi_90277227
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 09:36 schreef Jorwol het volgende:

[..]

Hoe sta je er nu voor?
6de na 10 wedstrijden, alleen de 2de keeper die ik heb gekocht bakt er helemaal niks van. Tactiek loopt ook niet echt lekker. Maar we proberen het gewoon :)
pi_90277297
Weet iemand ook waar je ergens kan instellen dat je op de tactiek traint? Ik weet dat het mogelijk is, maar kan het nu nergens vinden :/
pi_90277309
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 09:49 schreef Nick-GizMo het volgende:
Weet iemand ook waar je ergens kan instellen dat je op de tactiek traint? Ik weet dat het mogelijk is, maar kan het nu nergens vinden :/
Match Preparation
pi_90277394
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 09:49 schreef Jorwol het volgende:

[..]

Match Preparation
Hm dat is dus die mail die je krijgt voor de wedstrijd?
pi_90277468
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 09:53 schreef Nick-GizMo het volgende:

[..]

Hm dat is dus die mail die je krijgt voor de wedstrijd?
Je kunt het ook vinden onder Sheff Wed ---> Match Preparation, dus naast je managernaam/nieuws etc. bovenaan.
pi_90277587
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 09:56 schreef Jorwol het volgende:

[..]

Je kunt het ook vinden onder Sheff Wed ---> Match Preparation, dus naast je managernaam/nieuws etc. bovenaan.
was bij mij grijs, maar komt omdat de Assistent dat deed.. Toch bedankt :) Die wil ik trouwens sowieso gaan vervangen, want vind hem maar 3x niks :)
pi_90278104
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 10:01 schreef Nick-GizMo het volgende:

[..]

was bij mij grijs, maar komt omdat de Assistent dat deed.. Toch bedankt :) Die wil ik trouwens sowieso gaan vervangen, want vind hem maar 3x niks :)
Ik moet zeggen dat ik bij deze PSV game daar ook eens op gelet heb.. Normaal ben ik heel erg van het opstellen en aantrekken van favoriete spelers en staff, ook al zijn ze niet goed genoeg.
Dit keer heb ik dat niet gedaan en heb ik Erik Ten Hag en Phillip Cocu(Cocu met pijn in mijn hart..) ontslagen en Wim Teunissen aangetrokken. Tactisch hadden Cocu en Ten Hag beiden een 10 en Teunissen een 15. Toeval of niet :P vlak daarna kwam ik in de positieve serie terecht :P
pi_90279823
Gebruiken jullie die training voor de wedstrijd vaak? Ik heb het eerlijk gezegd nog nooit gebruikt.

Ben gisteren weer even verder gegaan met FC United of Manchester. Sta na 11 wedstrijden punten achter op de nummer 1, echter heb ik wel een wedstrijd minder gespeeld.

WIl als er behoefte aan is vanavond wel wat screens plaatsen :)
pi_90280337
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 11:14 schreef Swennus het volgende:
Gebruiken jullie die training voor de wedstrijd vaak? Ik heb het eerlijk gezegd nog nooit gebruikt.

Ben gisteren weer even verder gegaan met FC United of Manchester. Sta na 11 wedstrijden punten achter op de nummer 1, echter heb ik wel een wedstrijd minder gespeeld.

WIl als er behoefte aan is vanavond wel wat screens plaatsen :)
Zeker wel! In het begin van het seizoen Team Blend en daarna wat er nodig is, zoals Defensive/Attacking. Set Pieces doe ik alleen als het erg goed loopt.

Oh en screens zijn altijd leuk!
pi_90281925
Oke dan, Ik win van de nummer 1 MK Dons. Terwijl ze al 7 wedstrijden ongeslagen waren :D
pi_90282388
Snap er geen flikker van, de ene wedstrijd speel ik Newcastle United van de mat, de wedstrijd erna word ik keihard ingemaakt door fucking Crystal Palace, het blijft bij 3-1, maar had net zo goed 6, 7-0 kunnen zijn
pi_90283820
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 12:11 schreef Jorwol het volgende:
Snap er geen flikker van, de ene wedstrijd speel ik Newcastle United van de mat, de wedstrijd erna word ik keihard ingemaakt door fucking Crystal Palace, het blijft bij 3-1, maar had net zo goed 6, 7-0 kunnen zijn
Herken het ja, win je van de nummer 4, maar daarna speel je tegen nummer 21 gelijk :/
pi_90286128

Weinig goals voor opzich, maar ik krijg er helemaal weinig tegen :D
  woensdag 22 december 2010 @ 14:27:40 #278
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_90288740
Je gaat goed. Volhouden!
pi_90289598
Sta na 12 wedstrijden op een prima 4e plaats in de Championship, plaats 1 en 2 geven rechtstreekse promotie, plaats 3 t/m 6 strijden daarna in de play-offs om nog één promotieplaats. Gaat goed! Net ook aartsrivaal Sheffield United 2-0 klop gegeven.
  woensdag 22 december 2010 @ 15:10:09 #280
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_90290816
Ik kan die savegame van de Challenge niet downloaden, als ik op download druk krijg ik alleen maar een download van Free Download Manager. :?
C'est la vie
pi_90292753
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 15:10 schreef heloef het volgende:
Ik kan die savegame van de Challenge niet downloaden, als ik op download druk krijg ik alleen maar een download van Free Download Manager. :?
Onderaan staat: "Save file to your PC: click here" Klik op Click here en hij gaat de game downloaden ;)
  woensdag 22 december 2010 @ 15:53:48 #282
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_90293014
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 15:48 schreef MMUFC het volgende:

[..]

Onderaan staat: "Save file to your PC: click here" Klik op Click here en hij gaat de game downloaden ;)
Bedankt! ^O^
C'est la vie
  woensdag 22 december 2010 @ 18:46:00 #283
103881 icebliss
Krabsalade & Kebab
pi_90300217
Ik kreeg net dit bericht :')

NAC speelt trouwens in de Jupiler League en ze staan diep in het rood.
Tranquillo
pi_90301077
Ik heb overigens voor het eerst sinds ik FM speel, en de mogelijkheid erin zit om spelers door een ander te laten begeleiden, de melding van een speler gehad dat hij in de afgelopen tijd iets van een speler geleerd heeft! :D

Ik heb inmiddels denk ik in alle fm's 100 spelers door 100 andere spelers laten begeleiden en iedere keer was het vantevoren de melding dat 1 van 2-en niet wilde, of achteraf de melding dat het geen nut heeft gehad.. maar nu dus een keer een positieve. :)
pi_90303964
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 18:46 schreef icebliss het volgende:
Ik kreeg net dit bericht :')

[ afbeelding ]

NAC speelt trouwens in de Jupiler League en ze staan diep in het rood.
Dat het stadion dan nog veilig genoeg is om in te spelen :P
  woensdag 22 december 2010 @ 20:07:16 #286
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_90304226
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 19:06 schreef MMUFC het volgende:
Ik heb overigens voor het eerst sinds ik FM speel, en de mogelijkheid erin zit om spelers door een ander te laten begeleiden, de melding van een speler gehad dat hij in de afgelopen tijd iets van een speler geleerd heeft! :D

Ik heb inmiddels denk ik in alle fm's 100 spelers door 100 andere spelers laten begeleiden en iedere keer was het vantevoren de melding dat 1 van 2-en niet wilde, of achteraf de melding dat het geen nut heeft gehad.. maar nu dus een keer een positieve. :)
Beter op de persoonlijkheden letten ;). Een type Balotelli moet je niet koppelen aan type Dirk Kuijt.
  woensdag 22 december 2010 @ 20:10:20 #287
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_90304399
Ik begrijp niet helemaal hoe het kan dat ik ¤80,000 per maand aan Ground Maintenance kwijt ben, dat het complete veld afgelopen zomer opnieuw is gelegd (op mijn verzoek), en dat nu, in februari, de pitch condition alwéér very poor is :(

Veld zit vol bruine plekken, en ik betaal me helemaal blauw aan onderhoud. Wat onderhouden ze dan?!

Wat zijn jullie kwijt aan ground maintenance per maand?
  woensdag 22 december 2010 @ 20:15:31 #288
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_90304725
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 20:10 schreef Pinterman het volgende:
Ik begrijp niet helemaal hoe het kan dat ik ¤80,000 per maand aan Ground Maintenance kwijt ben, dat het complete veld afgelopen zomer opnieuw is gelegd (op mijn verzoek), en dat nu, in februari, de pitch condition alwéér very poor is :(

Veld zit vol bruine plekken, en ik betaal me helemaal blauw aan onderhoud. Wat onderhouden ze dan?!

Wat zijn jullie kwijt aan ground maintenance per maand?
12k per maand maar ik heb ook een slecht veld aan het eind van het seizoen.
pi_90304976
Nog 6 wedstrijden te gaan en ik sta 1 punt achter op Psv :')
Ik heb 62 goals voor en 7 tegen en zij 60goals voor en 18 tegen.
Het is wel lekker spannend :D
pi_90305802
godverdomme.
Voor de 3e jaar op rij in de 1e knock-out ronde van een europese competitie uitgeschakeld.
Sta wel weer nr 1 gelukkig.
pi_90307840
typisch fm :')
Moet ik voor de halve finale beker tegen psv en dan is er een oefeninterland gelul en mis ik 16 spelers :')
  woensdag 22 december 2010 @ 21:03:48 #292
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_90308134
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 20:15 schreef PirE het volgende:

[..]

12k per maand maar ik heb ook een slecht veld aan het eind van het seizoen.
12k? Damn, dat wil ik ook...

80k per maand voor een npower league 2 club is toch niet normaal :')
pi_90309328
Hehe kreeg net de resultaten van een poll die onder de supporters gehouden was :P! Wel grappig :)
pi_90310342
kampioenschap verneukt in de 32e wedstrijd door thuis gelijk te spelen en psv won.
Sta 3punten achter op psv en de laatste wedstrijd is bij psv uit en daar win ik nooit lijkt het wel :')
  woensdag 22 december 2010 @ 22:02:35 #295
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_90311873
Dan heb je Babel binnen loopt je spel vast, moet je overnieuw probeer je hem weer te halen wil hij niet komen voor hetzelfde salaris als de eerste keer, wat een kutspel is het ook. :')
C'est la vie
pi_90311928
85e minuut Ajax staat 1-2 voor.
86e minuut Psv krijgt 2e keer in een wedstrijd rood.
91e minuut psv scoort en is kampioen :')
  woensdag 22 december 2010 @ 22:04:49 #297
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_90312004
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 22:03 schreef stevenmac26 het volgende:
Het kan dus nog spannender dan in 2007. :P
C'est la vie
pi_90312457
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 22:04 schreef heloef het volgende:

[..]

Het kan dus nog spannender dan in 2007. :P
Ja maar ik speelde zelf tegen Psv :')
  woensdag 22 december 2010 @ 22:15:39 #299
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_90312726
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 22:11 schreef stevenmac26 het volgende:

[..]

Ja maar ik speelde zelf tegen Psv :')
Oh. :')
C'est la vie
  donderdag 23 december 2010 @ 00:07:55 #300
282867 Captain_Hero
That's super satire
pi_90320113
Ik ben er vandaag achter gekomen dat je trainers van andere ploegen kan bekritiseren voor hun transferbeleid. Ik ben nu dus elke dag Ron Jans en Benitez de wind van voren aan het geven :')
Ron Jans omdat hij een legioen 33-jarige Brazilianen en oorlogsmisdadigers uit de balkan naar Feyenoord heeft gehaald waardoor ze nu 14de staan. Benitez krijgt de wind van voren omdat hij Benitez is en bij Manchester Shitty nog niet eens kampioen kan worden terwijl je daar altijd 200 miljoen tranfserbudget per week krijgt.

Dat ik zelf met Woking op het punt sta om uit de nPower League 2 te promoveren mag wat mij betreft de pret niet drukken.
pi_90320408
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 22:03 schreef stevenmac26 het volgende:
*O* *O* *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')