Country?quote:There is a variety or genres with each song. There is an uptempo song, a country song, a ballad, and a song with African influences.
Ja we houden het wel op de hoofdtopics... én Margaquote:Op woensdag 15 december 2010 21:50 schreef Hyundai het volgende:
Ik kan hier natuurlijk ook eentje voor maken, maar dat vind ik dan weer té
Haha inderdaadquote:Op woensdag 15 december 2010 21:51 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja we houden het wel op de hoofdtopics... én Marga![]()
Neeeeeeee, ik zie de Volendammers geen ramaganananananana-achtige taal uitslaanquote:Op donderdag 16 december 2010 12:43 schreef TheVulture het volgende:
Ik krijg Treble-visioenen bij die Afrikaanse link
Helemaal mee eens!quote:Op donderdag 16 december 2010 15:18 schreef TheVulture het volgende:
Weelderig waardeloos (Luxuriously worthless)
Dit moet 'm worden![]()
Gewoon op basis van titel
Van de Frontpagequote:Songfestivalnummer 3JS gaat niet over wereldvrede
De 3JS zijn niet van plan met een typisch songfestivalnummer deel te nemen aan het Eurovisie Songfestival. De Volendammers schreven in Frankrijk nummers voor het liedjesfestijn. "We hebben daarbij niet aan het Songfestival gedacht", zegt zanger Jan Dulles tegen Novum Nieuws.
"Qua tekst hebben we misschien een heel klein beetje aan het Songfestival gedacht, maar de nummers gaan niet over wereldvrede of dat soort dingen", gaat de 35-jarige zanger verder. "We hebben niks anders gedaan dan dat we normaal doen."
Toch was het schrijfproces wel iets anders, ditmaal werden Dulles en zijn collega's Jaap Kwakman en Jaap de Witte gevolgd door een cameraploeg van de TROS. 3JS Op Weg naar het Songfestival wordt vanaf vrijdag uitgezonden. "We willen graag dat onze passie en bevlogenheid in beeld wordt gebracht", vertelt Dulles over de show. "Dat is het belangrijkste van die hele docusoap."
In de soap is onder meer te zien dat twee nummers al voor het Nationaal Songfestival sneuvelen. Jan, Jaap en Jaap schreven in Frankrijk zeven nummers, waarvan er vijf het Nationaal Songfestival eind deze maand halen. "We hadden die andere twee ook graag willen doen, maar door tijdgebrek en ziekte lukte dat niet."
Ik ben n matige fan van ze, en dit vind ik echt tof!quote:Op donderdag 16 december 2010 00:32 schreef Greys het volgende:
Erik, krijg jij hier ook een 'Fly on the wings of love' Olsen Brothers-gevoel van?
Zekerquote:Op maandag 3 januari 2011 22:07 schreef Saninl het volgende:
[..]
Ik ben n matige fan van ze, en dit vind ik echt tof!
Zijn er meer van die akoestische nummers van hun?
Ja, ik had al een beetje gezocht op akoestisch 3js (vaak helaas echt slechte kwaliteit)quote:Op maandag 3 januari 2011 22:14 schreef Greys het volgende:
[..]
Zeker
Als je op youtube 'akoesteren 3js' intypt vind je meer! Ik vind deze bv ook heel erg leuk:
Die theatertour heette 'Akoesteren'quote:Op maandag 3 januari 2011 22:17 schreef Saninl het volgende:
[..]
Ja, ik had al een beetje gezocht op akoestisch 3js (vaak helaas echt slechte kwaliteit)
Sinds wanneer is het akoesteren btw? Ik dacht altijd akoestisch?
Als ze niet door de eerste ronde komen, kunnen ze het iig wijten aan de titel.quote:Op woensdag 15 december 2010 21:16 schreef Greys het volgende:
'Weelderig Waardeloos' klinkt interessant, daar ben ik heel benieuwd naar.
Ik heb dat fragment niet gehoord bij Shownieuwsquote:Op woensdag 5 januari 2011 14:07 schreef TheVulture het volgende:
Wat vond je van dat liedjesfragment Greys?
Dan ga ik dat vanavond thuis even terugzoekenquote:Op woensdag 5 januari 2011 14:28 schreef TheVulture het volgende:
Oh nee, bij Shownieuws brachten ze echt een van de liedjes
Ik vond hem echt heel leuk klinkenquote:Op woensdag 5 januari 2011 14:38 schreef Greys het volgende:
[..]
Dan ga ik dat vanavond thuis even terugzoeken
En wel een ernstig slaapliedje. Wel mooi, maar het is dus niet de bedoeling dat de stemmers in slaap zwijmelen.quote:
Je hoorde maar een piepklein stukje. Geen idee of er nog iets van een opbouw in zit.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 23:33 schreef marcodej het volgende:
[..]
En wel een ernstig slaapliedje. Wel mooi, maar het is dus niet de bedoeling dat de stemmers in slaap zwijmelen.
Nee niet volledig, maar je hoort steeds stukjes in die docusoapquote:Op maandag 24 januari 2011 09:12 schreef TheVulture het volgende:
Zijn die liedjes al ergens te horen?
Het stond ook gelijk geprogrammeerd met The Voice of Hollandquote:
quote:Op zondag 23 januari 2011 23:45 schreef Greys het volgende:
3Js op weg naar het Songfestival.
Bekijk HIER deel 1.
Bekijk HIER deel 2.
Bekijk HIER deel 3.
En toen iemand riep dat dat vast op kosten van de belastingbetaler is (quote:driejs: Kleding uitgezocht bij Oger in Amsterdam voor nationaal songfestival. Stoer hoor. JD
quote:Op kosten van Oger als je t echt wilt weten.... JK
whehequote:Op dinsdag 25 januari 2011 21:45 schreef Greys het volgende:
Morgen zijn de nummers dus gedeeltelijk te horen bij TROS Gouden Uren, Daniël Dekker, tussen 11 en 12.
En op Twitter:
[..]
En toen iemand riep dat dat vast op kosten van de belastingbetaler is () kwam het antwoord:
[..]
Weet je wat ik zelf stiekem hoop?quote:Op dinsdag 25 januari 2011 22:05 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
whehe
Ikzelf vind het wel jammer dat dit hele gedoe door de TROS georganiseerd moet worden, maar misschien ben ik ouderwets en heb ik een hekel aan real life soaps en weinig vertrouwen in publieksstemmingen.
Dat is wmb het grootste probleem sinds dat televoting bij het NSF ingevoerd is, dat het publiek simpelweg weinig rekening houd met de kansen van een nummer als dat op een internationaal podium gezongen moet worden en als je dan ziet wat de TROS gemmiddeld qua muziek uitzend vrees ik dat er een typisch TROS nummer gekozen word en niet het nummer dat de zangers zelf het beste ligt.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 22:15 schreef Greys het volgende:
[..]
Eigenlijk hadden ze het gewoon moeten presenteren als 'Dit wordt het nummer, doe het er maar mee' zoals België vorig jaar gewoon deed. Dus geen keuze geven.
Ze hebben alle vijf de nummers zelf geschreven en zij maken niet echt 'typische TROS nummers', dus dat is wellicht al een beetje een geruststellingquote:Op dinsdag 25 januari 2011 22:42 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Dat is wmb het grootste probleem sinds dat televoting is ingevoerd, dat het publiek simpelweg weinig rekening houd met de kansen van een nummer als dat op een internationaal podium gezongen moet worden en als je dan ziet wat de TROS gemmiddeld qua muziek uitzend vrees ik dat er een typisch TROS nummer gekozen word en niet het nummer dat de zangers zelf het beste ligt.
Gelukkig hoeft Pierre er niet over te beslissenquote:Op dinsdag 25 januari 2011 22:44 schreef Greys het volgende:
[..]
Ze hebben alle vijf de nummers zelf geschreven en zij maken niet echt 'typische TROS nummers', dus dat is wellicht al een beetje een geruststelling
Maar stiekem hoop ik dus ook gewoon dat ze hun eigen favoriet een beetje goed promoten, zondag duidelijk laten merken welke zij graag willen dat het wordt.
kaugum tussen de rest van de knoppen dusquote:Op dinsdag 25 januari 2011 22:49 schreef Greys het volgende:
Ja, anders zitten we daar om half één 's nachts nog in die studio
PJERRRRRRRR, U MOET NUUUU KIEZEN PJERRRRR!
Het publiek mag ook stemmen en we gaan met 16 FOK!ers, dus ik druk gewoon stiekem op al die knoppen voor het goede nummer
quote:Op dinsdag 25 januari 2011 22:49 schreef Greys het volgende:
Ja, anders zitten we daar om half één 's nachts nog in die studio
PJERRRRRRRR, U MOET NUUUU KIEZEN PJERRRRR!
Het publiek mag ook stemmen en we gaan met 16 FOK!ers, dus ik druk gewoon stiekem op al die knoppen voor het goede nummer
Ceiling cat, jeweetz.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 23:02 schreef Greys het volgende:
Het was niet de bedoeling dat je dit al zag Cat
Ik heb geen zin om 3 filmpjes over hun te gaan kijken. Ik zie zondag/via uitzending gemist wel waar we dit jaar mee gaan verliezen.quote:Op maandag 24 januari 2011 10:31 schreef Greys het volgende:
[..]
Het stond ook gelijk geprogrammeerd met The Voice of Holland
Maar mocht je het een keer willen zien (in deel 2 zit dat bluesnummer):
[..]
Nou nou, wat een optimismequote:Op dinsdag 25 januari 2011 23:47 schreef Phoenixbirdy het volgende:
[..]
Ik heb geen zin om 3 filmpjes over hun te gaan kijken. Ik zie zondag/via uitzending gemist wel waar we dit jaar mee gaan verliezen.
Echt? Thanks. Maar het songfestival vind ik altijd wel lachen hoor. Nederland als ze bezig zijn trouwens ook meestal wel.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 23:49 schreef Greys het volgende:
[..]
Nou nou, wat een optimisme
Niemand verplicht je toch die 3 filmpjes te kijken
Morgen zijn de nummers ook gedeeltelijk te horen tussen 11 en 12 bij Tros Gouden Uren.
En als je daar ook geen zin in hebt dan zie je het zondag inderdaad wel.
Er is zélfs de mogelijkheid dat je het gewoon helemaal niet kijkt! Ook die vrijheid heb je!
Soepel van mij he?quote:
Ik snap wel wat je bedoelt hoor. Zelfs voor niet-Songfestival-liefhebbers is het songfestival vaak nog leuk om te volgen. Vorig jaar was het pure comedy natuurlijkquote:Maar het songfestival vind ik altijd wel lachen hoor. Nederland als ze bezig zijn trouwens ook meestal wel.
Zekers.quote:
Vorig jaar was het nationaal songfestival het leukste van... altijd.quote:[..]
Ik snap wel wat je bedoelt hoor. Zelfs voor niet-Songfestival-liefhebbers is het songfestival vaak nog leuk om te volgen. Vorig jaar was het pure comedy natuurlijkMet Pierre en Yo en Sieneke.
En heel misschien valt het je nog wel mee, er schijnen goede nummers bij te zitten!
Maar goed, ik denk elk jaar dat we kans maken hoor, laat me maar in die waan![]()
Maar dit jaar denk ik het echt![]()
Weelderig waardeloos.quote:Op woensdag 26 januari 2011 13:35 schreef Greys het volgende:
Nou, welke van de 5 van onderstaande fragmenten zal het worden?
Jan wordt mede-commentator van Daniël Dekker. Als hij maar niet teveel door de nummers heen kleptquote:Op woensdag 26 januari 2011 19:43 schreef Pisces29 het volgende:
Ik wilde eigenlijk helemaal niks horen voor Zondag, maar zapte net bij Boulevard voorbij en ving wat kleine stukkies op. Ik ben erg benieuwd![]()
En heb veel zin![]()
En Jan Smit die bij het ESF iets gaat doen, op zich wel logisch, al die Palingers kennen elkaar
Ik vind het nietquote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:05 schreef iBenny het volgende:
Dus ze gaan wel in het Engels zingen?!
http://nlpop.blog.nl/pop/(...)liedje-in-het-engels
Bronquote:3js vertalen winnend Songfestival-liedje in het Engels
Het liedje dat zondag wordt uitgekozen op het Nationaal Songfestival zal door de 3js in het Engels worden vertaald. De kans is groot dat die inzending uiteindelijk te horen zal zijn op het Eurovisie Songfestival in mei. Dat vertellen de heren aan persbureau ANP. We zijn groot fan van het Nederlandse lied, maar Nederlands klinkt voor mensen die de taal niet kennen heel hard. En Nederland mag niet op ons stemmen, dus we moeten er echt rekening mee houden dat ons nummer internationaal aanslaat, vertelt zanger Jan Dulles.
Heel lang bedenktijd hebben de 3js niet genomen, toen het verzoek om mee te doen binnenkwam. Precies één dag. We zijn met onze manager om de tafel gaan zitten en besloten dat dit een goede stap was om ons te profileren. De dag dat bekend werd dat wij naar het songfestival gaan, haalden we zelfs het NOS Journaal. Nu weet iedereen van Groningen tot Zeeland wie de 3JS zijn. We maken commerciële muziek, dus wil je zo veel mogelijk mensen bereiken. Als Nederland achter onze muziek staat, kunnen we ons geen buil meer vallen in Duitsland.
De vijf liedjes die 3JS speciaal voor het songfestival hebben geschreven zijn De Stroom, Je Vecht nooit Alleen, Toen Ik Jou Vergat, Ga Dan Niet en Weelderig Waardeloos.
Ik vind het op zich ook wel slim. Maar Engels is voor de Js niet echt hun sterkste kant zeg maarquote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:28 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik vind het nietIk vind het slim.
Maar da's persoonlijk
Dat is voor het Songfestival natuurlijk nooit een belemmering geweest.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 12:28 schreef iBenny het volgende:
[..]
Ik vind het op zich ook wel slim. Maar Engels is voor de Js niet echt hun sterkste kant zeg maar
Ik had het eigenlijk ook niet anders verwacht toen ik hoorde dat zij het gingen doen, maar tóch nog een sprankje hoop.quote:Op zondag 30 januari 2011 22:28 schreef Knutknuttsson het volgende:
Ik vond echt alle 5 nummers compleet ongeschikt voor het songfestival.
Dat dan weer welquote:
Dat is voor het internationaal beter dat ze in het Engels gaan zingen..ik vond de liedjes echt niks aan. Liedje vijf klein beetje dan.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:05 schreef iBenny het volgende:
Dus ze gaan wel in het Engels zingen?!
http://nlpop.blog.nl/pop/(...)liedje-in-het-engels
Dat vond ik ook de mooiste en het liedje waar ze het meeste mee zouden kunnen in Dusseldorf op basis van de presentatie.quote:Op maandag 31 januari 2011 11:09 schreef Greys het volgende:
Ik luister Weelderig Waardeloos nog eens.
Wat een gemiste kans om die zo af te serveren
Ja, wij waren de enige twee in die hele zaal die in WW mooi vonden en stonden te smeltenquote:Op maandag 31 januari 2011 11:10 schreef Tha_Erik het volgende:
Wij keken elkaar ook aan tijdens de uitzending met "Wat mooi![]()
".
Of "op Fokforum tijdens de Live-topics wilde iedereen "de stroom"quote:Op maandag 31 januari 2011 11:12 schreef Greys het volgende:
Eigenlijk zouden ze een persbericht er uit moeten doen met 'Bij nader inzien vinden we dat de kijkers thuis en de jury geen smaak hebben, we gaan gewoon met Weelderig Waardeloos. Dikke punt.".
Denk dat de meerderheid hier niet bij het stemmende publiek hoort. En wie weet, als de jury het niet op de 5e (quote:Op maandag 31 januari 2011 11:42 schreef TheVulture het volgende:
Ik vind het ook zo apart dat echt iedereen die ik spreek dat het mooiste liedje vindt maar dat het toch pas 3e was bij de televote
Ik het NSF niet eens gezien, dus ook niet gestemd.quote:Op maandag 31 januari 2011 11:42 schreef TheVulture het volgende:
Ik vind het ook zo apart dat echt iedereen die ik spreek dat het mooiste liedje vindt maar dat het toch pas 3e was bij de televote
Dan is het jouw schuldquote:Op maandag 31 januari 2011 11:44 schreef Steve het volgende:
[..]
Ik het NSF niet eens gezien, dus ook niet gestemd..
Zo laag?!quote:Op maandag 31 januari 2011 11:43 schreef Tha_Erik het volgende:
Denk dat de meerderheid hier niet bij het stemmende publiek hoort. En wie weet, als de jury het niet op de 5e () plek gezet had, dan was het wellicht hoger geëindigd.
Ja, het was absoluut niet geschikt voor het songfestival, aldus de jury. Wel een mooi liedje. Te mooi. Aldus de "jury".quote:
De enige lijn die daarin is te ontdekken is dat Nederland sinds 2005 echt totaal geen idee meer heeft van het aanvoelen van stemmend Europees publiekquote:Op maandag 31 januari 2011 11:53 schreef Steve het volgende:
Dat weet je vantevoren toch niet volgens mij, of iets gaat werken of niet. De ene keer is een bizar liedje mateloos populair, de andere keer vind niemand er wat wat aan. De ene keer is een rustig liedje wel succesvol, het andere jaar niet. Is daar überhaupt een beetje een lijn in te ontdekken, wat wel en niet succes heeft?
Misschien te offtopic voor hier.
Nu de Tros het NSF organiseerd, heb ik ook het idee dat meespeelt dat het winnende nummer gekozen is omdat het het best geschikte nummer om op het plein te zingen dat dat over het algemeen geen ballad is en dat er dus meerdere belangen meespelen dan de finale behalen van het ESF.quote:Op maandag 31 januari 2011 13:13 schreef marcodej het volgende:
Ik blijf erbij dat we af moeten van het idee dat ballads geen songfestivalliedjes zouden zijn. Een goed liedje is gewoon een goed liedje. Weelderig Waardeloos en Toen ik Jou Vergat had je gewoon prima kunnen sturen, waren sowieso de mooiste liedjes van de avond.
Met uitzondering van de vlaggetjesbrigadequote:Op maandag 31 januari 2011 13:24 schreef Haarklip het volgende:
Dat publiek ookZo'n laag IQ dat ze het moeilijk vinden om in de maat te klappen. Sowieso, dat klappen
Slim, die waren vorig jaar ook zo tof met de Engelse versie van Shalalie!quote:
Dat doen ze snel.quote:
Klinkt een stuk beterquote:
Ik vond hun versie van ShaLaLi beter.quote:
Dit is toch niet de officiële vertaling?quote:Op maandag 31 januari 2011 13:46 schreef marcodej het volgende:
Ik vond hun versie van ShaLaLi beter.
En het is nu duidelijk dat dit liedje in het Engels veel minder 'loopt'.
90% van de televoters horen de liedjes op de avond zelf voor het eerst... de jury's horen ze volgens mij 3 keer voordat ze hun stem uitbrengen...quote:Op maandag 31 januari 2011 13:41 schreef lezzer het volgende:
Studioversie
Ik moet zeggen, hoe vaker je het draait, hoe beter het wordt.
Dit moet gewoon veel gedraaid worden in Europa denk ik.
Lena is bijvoorbeeld vorig jaar behoorlijk veel op de radio gedraaid, dacht ik toch?
Ja, zaak om dat te veranderen dusquote:Op maandag 31 januari 2011 15:08 schreef TheVulture het volgende:
[..]
90% van de televoters horen de liedjes op de avond zelf voor het eerst... de jury's horen ze volgens mij 3 keer voordat ze hun stem uitbrengen...
Bronquote:Nabeschouwingen NSF
Vanavond zal er in diverse programma's terug gekeken worden op het Nationaal Songfestival van gisteren. In RTL Boulevard neemt Cornald Maas plaats achter de desk, bij De Wereld Draait Door zijn Saskia & Serge te gast en in de Madiwodovrijdagshow (Ned.3 21.50u) zijn de 3JS te gast waar ze de songfestivalinzending Je vecht nooit alleen zullen zingen. Ook in de uitzendingen van Shownieuws op SBS6 aandacht voor het NSF 2011.
Oh dat wordt een kwartier frustraties uiten van Cornaldquote:
De jury gisteren was nou niet bepaald hoopgevendquote:Op maandag 31 januari 2011 17:20 schreef Tha_Erik het volgende:
Het stemsysteem is juist verbeterd, ten opzichte van jaren terug. Er is nu in ieder geval een vakjury die voor de helft van de punten iets te zeggen heeft.
Daniël Dekker was naar dezelfde tandarts als Yolanthe geweest volgens mij.quote:Op maandag 31 januari 2011 17:45 schreef TheVulture het volgende:
Ik hoop dat er in de gemiddelde Europese jury geen plaats is voor de Daniel Dekkers van deze maatschappij
Wat wel leuk leesvoer is hierover staat vanaf hier:quote:Op maandag 31 januari 2011 17:18 schreef leukerdje het volgende:
Al sturen we nog zo'n goed liedje, Nl zal nooit winnen zolang dit stemsysteem blijft.
En er zoveel landen meedoen.
We hebben gewoon te weinig vriendjes in Europa en we stellen niet veel voor....
Het zijn bijna altijd de grotere landen die winnen.
Ze zijn nu een van de eersten die hun liedje bekend hebben van alle deelnemers. Nu moeten ze in diverse landen gaan optreden in shows, dat nummer onder de aandacht brengen!quote:Op maandag 31 januari 2011 17:26 schreef TheVulture het volgende:
Ik denk dat we dit jaar een typisch juryliedje hebben dus ik hoop maar dat ze er genoeg keren naar kunnen luisteren om ons wat punten te geven
Dat gebrek aan promotie krijg je simpelweg als het NSF georganiseerd word door een omroep die niet verder komt plainfeesten en docusoaps.quote:Op maandag 31 januari 2011 18:18 schreef Greys het volgende:
[..]
Ze zijn nu een van de eersten die hun liedje bekend hebben van alle deelnemers. Nu moeten ze in diverse landen gaan optreden in shows, dat nummer onder de aandacht brengen!
Iedereen kende Laf oh Laf al voordat ze ook maar een noot gezongen had op het Eurovisie.
Dat soort promotie ontbreekt er echt altijd aan in Nederland.
True. En zal ook heus met een gebrek aan budget te maken hebben.quote:Op maandag 31 januari 2011 18:21 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Dat gebrek aan promotie krijg je simpelweg als het NSF georganiseerd word door een omroep die niet verder komt plainfeesten en docusoaps.
Zijn de 3J's al enigzins bekend in Duitsland? Of nog helemaal niet?quote:Op maandag 31 januari 2011 18:18 schreef Greys het volgende:
Nu moeten ze in diverse landen gaan optreden in shows, dat nummer onder de aandacht brengen!
Je zou het gewoon niet bij de publieke omroep meer willen doen, de NOS heeft idd ook niks aan buitenlandse promotie gedaan, maar met alle bezuinigingen die er de laatste decennia op de PO los gelaten zijn kun je het van geen enkele omroep binnen het bestel verwachten dat ze opeens een tour door europs doen en het is maar de vraag of de commercielen er wel geld in zien zitten.quote:Op maandag 31 januari 2011 18:22 schreef Greys het volgende:
[..]
True. En zal ook heus met een gebrek aan budget te maken hebben.
Eeuwig zonde.
Hoewel... toen het nog niet bij de TROS zat, waren er toen wel buitenlandse promotours?
Ook niet echt, toch? Ik kan me herinneren dat Glennis een keertje in Griekenland optrad, dat wel.
De platenmaatschappij zou ook interesse kunnen hebben. Op zich is de muziek van de 3J's best uniek en heeft het kans om in meedere landen te scoren. Niet noodzakelijkerwijs dit nummer, maar het Wiegelied en Wat Is Dromen zijn best aardige platen.quote:Op maandag 31 januari 2011 18:26 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Je zou het gewoon niet bij de publieke omroep meer willen doen, de NOS heeft idd ook niks aan buitenlandse promotie gedaan, maar met alle bezuinigingen die er de laatste decennia op de PO los gelaten zijn kun je het van geen enkele omroep binnen het bestel verwachten dat ze opeens een tour door europs doen en het is maar de vraag of de commercielen er wel geld in zien zitten.
Eens. En wellicht wil het management (Japie Buis zit op goud met al die Volendammers natuurlijk) er ook wel financieel aan bijdragen dan, aan een tourtje. Als ze slim zijn doen ze het.quote:Op maandag 31 januari 2011 18:38 schreef Fred_B het volgende:
[..]
De platenmaatschappij zou ook interesse kunnen hebben. Op zich is de muziek van de 3J's best uniek en heeft het kans om in meedere landen te scoren. Niet noodzakelijkerwijs dit nummer, maar het Wiegelied en Wat Is Dromen zijn best aardige platen.
Maar als je het in dat opaciht beijkt, bereik je natuurlijk meer bij een commerciele omroep, een platenmaatschappij(danwel andere sponsoren) kan tenslotte amper reclame maken voor hun andere producten tijdens PO programmas en hooguit in de reclame blokken voor en na het evenement. Als je het dan ook nog eens buiten Nederland wilt promoten met evt docusoaps en/of optredens heb je geen goede aan de PO omdat die niet voor commerciele taken ingezet mag worden, ook niet door de platenmaatschappij die de afvaardiging naar het songfestival promoot.quote:Op maandag 31 januari 2011 18:38 schreef Fred_B het volgende:
[..]
De platenmaatschappij zou ook interesse kunnen hebben. Op zich is de muziek van de 3J's best uniek en heeft het kans om in meedere landen te scoren. Niet noodzakelijkerwijs dit nummer, maar het Wiegelied en Wat Is Dromen zijn best aardige platen.
Die moesten dan ook het nieuwe 'Esperanto' uitleggen.quote:Op maandag 31 januari 2011 18:56 schreef TheVulture het volgende:
Treble is in 2006 met een bus door Europa heen gereden voor promotiedoeleinden![]()
Jammer dat dat nummer kut was
De tros heeft een belang bij nederlandstalige muziek, nou waren de nummers die in 2003-2005 gekozen werden allen in het engels na stemming.quote:Op maandag 31 januari 2011 19:00 schreef TheVulture het volgende:
Ik vraag me af wat de TROS er op tegen heeft om een opzet zoals in 2003, 2004 en 2005 te doen... toen namen ze samen met de NOS de organisatie al op zich en hadden we 4 voorronden in een studio en daarna de grote finale in Ahoy.... niet dat daar nou 32 juweeltjes tussen zaten maar die opzet was zoveel leuker dan nu. En als je het goed programmeert zijn er zeker genoeg mensen die er wekelijks naar kijken
De TROS heeft niks met muziek, echt niet. Ze hebben het NSF op zich genomen omdat geen enkele andere omroep het wilde verzorgen. De TROS ziet het als doelgroep-tv en als uitgelezen kans om de eigen Muziekplein-meuk te pushen. Dat is vorig jaar tot in het extreme gedaan, wat veel kritiek opleverde. Daarom hebben ze dit jaar een soort 'compromis' gesloten door binnen hun vijver te vissen naar datgene wat voor niet-TROS-volk ook nog enigszins acceptabel is. Daarvoor zijn de 3J's perfect.quote:Op maandag 31 januari 2011 19:00 schreef TheVulture het volgende:
Ik vraag me af wat de TROS er op tegen heeft om een opzet zoals in 2003, 2004 en 2005 te doen... toen namen ze samen met de NOS de organisatie al op zich en hadden we 4 voorronden in een studio en daarna de grote finale in Ahoy.... niet dat daar nou 32 juweeltjes tussen zaten maar die opzet was zoveel leuker dan nu. En als je het goed programmeert zijn er zeker genoeg mensen die er wekelijks naar kijken.
Ze zouden dan de verplichting aan artiesten kunnen opleggen om een Nederlandstalig liedje in te sturen. in 1998 hadden we bijvoorbeeld 8 enorm goede Nederlandstalige liedjes in de finalequote:Op maandag 31 januari 2011 19:05 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
De tros heeft een belang bij nederlandstalige muziek, nou waren de nummers die in 2003-2005 gekozen werden allen in het engels na stemming.
Ja; en de formule (fantasietaal) 4 jaar achterhaald. Wat een bagger was dat zeg. Zelfs Sieneke was nog beter.quote:Op maandag 31 januari 2011 18:56 schreef TheVulture het volgende:
Treble is in 2006 met een bus door Europa heen gereden voor promotiedoeleinden![]()
Jammer dat dat nummer kut was![]()
In 2005 hadden we op zich geen slecht liedje en een geweldige zangeres, dat we toen niet doorgingen zou je nog aan de televoters/vriendjespolitiek kunnen wijten en aan het ontbreken van een vakjury. Daarnaast kwamen er meer landen met een goeie ballad en de historie leert dat als er meerdere liedjes in dezelfde vijver vissen er altijd een paar genadeloos hard onderuit gaanquote:Op maandag 31 januari 2011 19:08 schreef Boldface het volgende:
[..]
Ja; en de formule (fantasietaal) 4 jaar achterhaald. Wat een bagger was dat zeg. Zelfs Sieneke was nog beter.
Ik denk dat het voorlopig niet terug gaat naar de NOS en als de TROS er geen zin meer in heeft na volgend jaar dat MAX het overneemt ofzoquote:Op maandag 31 januari 2011 19:09 schreef TheVulture het volgende:
Ik hoor net bij Boulevard dat de TROS volgend jaar nog het NSF onder haar hoede heeft en dat het daarna weer door de NOS zou kunnen worden overgenomen? Klopt dit?
Dit zou wel genoeg moeten zijn. Het is een heel behoorlijk nummer, en Nederland heeft gunstig geloot met landen als Cyprus, Oostenrijk, Slowakije, Slovenie en Bulgarije, die er regelmatig weinig van bakken.quote:Op maandag 31 januari 2011 19:20 schreef TheVulture het volgende:
2011 lijkt me echt een jurylied dus ben benieuwd of dat wel voldoende is
Zoiets hoorde ik ook, dan zou het contract van 3 jaar voorbij zijn?quote:Op maandag 31 januari 2011 19:09 schreef TheVulture het volgende:
Ik hoor net bij Boulevard dat de TROS volgend jaar nog het NSF onder haar hoede heeft en dat het daarna weer door de NOS zou kunnen worden overgenomen? Klopt dit?
Het leek gisteren toch ook een beetje op MAX. Ben Cramer stond er notabene te zingen..quote:Op maandag 31 januari 2011 19:25 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Ik denk dat het voorlopig niet terug gaat naar de NOS en als de TROS er geen zin meer in heeft na volgend jaar dat MAX het overneemt ofzo
Mwah... zingen? Schreeuwen.quote:
Weet je wat ik écht denk? Dat wat ik net in dat andere topic riep, dat hij zijn stem een beetje heeft overbelast met al die Vrienden van Amstel optredens afgelopen week, dat schreeuwerige nummer Rood van Borsato dat ze zongen (heel goed, trouwens...) en dan alle gewone optredens nog en de Songfestivalrepetities. Normaal schudt hij dit zo uit zijn mouw, dat zag je wel bij dat Beste Zangers van Nederland programma. Geen enkel probleem met noten niet halen.quote:Op maandag 31 januari 2011 22:49 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Mwah... zingen? Schreeuwen.![]()
Zeker het begin is waardeloos. En dna bedoel ik niet weelderig.
Ik hoop het. Want hiermee gaan we niet winnen.quote:Op maandag 31 januari 2011 22:56 schreef Greys het volgende:
[..]
Weet je wat ik écht denk? Dat wat ik net in dat andere topic riep, dat hij zijn stem een beetje heeft overbelast met al die Vrienden van Amstel optredens afgelopen week, dat schreeuwerige nummer Rood van Borsato dat ze zongen (heel goed, trouwens...) en dan alle gewone optredens nog en de Songfestivalrepetities. Normaal schudt hij dit zo uit zijn mouw, dat zag je wel bij dat Beste Zangers van Nederland programma. Geen enkel probleem met noten niet halen.
Of hij is zwaar in de zenuwen, maar daar lijkt hij me te relaxed voor.
Nou ben ik benieuwd, zou dat nog ergens op een joetjoebje staan?quote:Op maandag 31 januari 2011 22:56 schreef Greys het volgende:
dat schreeuwerige nummer Rood van Borsato dat ze zongen (heel goed, trouwens...)
quote:Op maandag 31 januari 2011 23:06 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Nou ben ik benieuwd, zou dat nog ergens op een joetjoebje staan?
Thanksquote:
En dan ook niet één keertje, gewoon echt elke aflevering.quote:Op maandag 31 januari 2011 23:21 schreef TheVulture het volgende:
Wat jij zegt had ik ook al in mijn hoofd zitten Greys... ik vond hem echt niet goed klinken gisteren en bij de Beste Zangers van Nederland was ie fantastisch
Blijft wel hangen vind ik, refrein en het ge-iiyoohoooquote:Op maandag 31 januari 2011 20:11 schreef Greys het volgende:
Weet je wat nou het erge is?
Ik kan het winnende nummer niet voor me halen, niet meezingen. Ik weet de melodie niet eens meer.
Terwijl ik het riedeltje van Weelderig Waardeloos en De Stroom al de hele dag fluit
Ik heb t liedje nu meerdere malen gehoord en wordt al enthiousaster eik.....quote:Op maandag 31 januari 2011 20:11 schreef Greys het volgende:
Weet je wat nou het erge is?
Ik kan het winnende nummer niet voor me halen, niet meezingen. Ik weet de melodie niet eens meer.
Terwijl ik het riedeltje van Weelderig Waardeloos en De Stroom al de hele dag fluit
Eenvoud kan ook wat hebben....quote:Op maandag 31 januari 2011 23:27 schreef TheVulture het volgende:
Ik ben wel benieuwd of ze ook nog iets aan het intro van het liedje gaan doen of daar in de presentatie wat mee uithalen... die zijn namelijk echt aan de saaie kant...
Eenvoud is leuk maar niet in een liedje dat niet als zodanig wordt neergezet. In een intieme setting is meteen duidelijk dat het een klein liedje is. Dat had bij Weelderig Waardeloos prima gekund en had de kijkers vanaf moment 1 gepakt.quote:
"het is een gekkenhuis hier, de pers komt massaal binnenstromen"quote:Op dinsdag 1 februari 2011 11:14 schreef Greys het volgende:
Bekijk de persconferentie na afloop van het NSF:
KLIK
Nou dat is dus idd exáct waar iedereen zo over valt.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 11:21 schreef Tha_Erik het volgende:
Peter Kuipers, directeur van de TROS "In eerste instantie willen we heel duidelijk aangeven: het is een TROS-songfestival. Dat vonden wij belangrijk."
Houd daar eens mee op, TROS-directeur..
Wij waren er met 16 personen in die studio en nee, er was NUL instructie om bij een bepaald nummer te juichen. Wij keken er ook heel erg van op toen het gebeurde...quote:Op dinsdag 1 februari 2011 11:25 schreef Moody het volgende:
Het was zo ongelofelijk duidelijk dat die hele uitzending in scene gezet was.
Het publiek had duidelijk de instructie gekregen om overmatig uitbundig te juichen
Agree. Want die fotografen werden daar idd geparkeerd.quote:en die fotografen achter Jolanthe waren neergezet om een beeld te creëren dat dit wel een heel belangrijk moment in de Nederlandse geschiedenis was. Te zielig voor woorden dat dit nodig is in dit land. En ongelofelijk naief van de Tros om te denken dat tv-kijkers achterlijk zijn.
Dat laatste over kwalitatief aan de onderkant van de Ned. muziekwereld daar worden we het niet over eens. Het zal je smaak niet zijn, maar spelen en zingen kunnen ze gewoon. Of hebben ze de Edison bij een pakje boter gekregen? En waren zijn uitvoeringen bij De Beste Zangers van Nederland allemaal playback?quote:Aan de andere kant past deze manier van werken prima bij het waardeloze nummer en het hele songfestival....allemaal kansloos. Grappig om te zien dat mensen daadwerkelijk hoop hebben, ten eerste omdat ze het songfestival serieus nemen en ten tweede omdat ze blijkbaar niet inzien dat de 3Js kwalitatief aan de onderkant van de Nederlandse muziekwereld staan.
Tot zover mijn mening
Het is heel normaal om instructies te krijgen dat je enthousiast moet doen. En de zaal stond vol met 3J-fans. Meer dan gebruikelijke instructies kregen we niet (en we waren ook verbaasd dat bij het laatste nummer iedereen opeens extra enthousiast was).quote:Op dinsdag 1 februari 2011 11:25 schreef Moody het volgende:
Het publiek had duidelijk de instructie gekregen om overmatig uitbundig te juichen
We nemen het niet zo enorm serieus, we hebben er gewoon plezier in en zijn enthousiast.quote:en die fotografen achter Jolanthe waren neergezet om een beeld te creëren dat dit wel een heel belangrijk moment in de Nederlandse geschiedenis was. Te zielig voor woorden dat dit nodig is in dit land. En ongelofelijk naief van de Tros om te denken dat tv-kijkers achterlijk zijn.
Aan de andere kant past deze manier van werken prima bij het waardeloze nummer en het hele songfestival....allemaal kansloos. Grappig om te zien dat mensen daadwerkelijk hoop hebben, ten eerste omdat ze het songfestival serieus nemen
Ik ben het daar niet mee eens.quote:en ten tweede omdat ze blijkbaar niet inzien dat de 3Js kwalitatief aan de onderkant van de Nederlandse muziekwereld staan.
Ik ben het helemaal eens met de mensen die zeggen dat het Songfestival een nationaal iets is wat niet geadopteerd zou moeten worden door een bepaalde omroep die er zo nadrukkelijk zijn stempel aan geeft... geef het terug aan de NOS of maak er een volledige openbare wedstrijd van zonder acts buiten te sluitenquote:Op dinsdag 1 februari 2011 11:24 schreef Greys het volgende:
[..]
Nou dat is dus idd exáct waar iedereen zo over valt.
De TROS vindt zichzelf veel te belangrijk
Jij hebt toch met elke inzending het gevoel dat het wel gaat lukken?quote:Op dinsdag 1 februari 2011 11:34 schreef Greys het volgende:
Ik heb op dit moment trouwens wél het idee dat we doorgaan naar de finale (maar ook een beetje door de gunstige loting...) maar ik heb niet het idee dat het in de finale daarna veel gaat worden.
Teveel eenheidsworst.
Maar een béétje hoop kijkt gewoon leuker
Ik welquote:Op dinsdag 1 februari 2011 11:37 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Jij hebt toch met elke inzending het gevoel dat het wel gaat lukken?
Jij hebt nooit gehoord van "opstokers"?quote:Op dinsdag 1 februari 2011 11:29 schreef Greys het volgende:
[..]
Wij waren er met 16 personen in die studio en nee, er was NUL instructie om bij een bepaald nummer te juichen. Wij keken er ook heel erg van op toen het gebeurde...
Jaap en Jaap schijnen eerder gezegd te hebben dat ze zelf een voorkeur voor dit nummer hadden, de zaal zat voor 90% vol met 3Js fans ipv songfestivalfans en zij wilden dus hun Jees steunen door dat nummer te kiezen. Denk ik. Anders kan ik het niet verklaren.
Het is inderdaad mijn mening.quote:Dat laatste over kwalitatief aan de onderkant van de Ned. muziekwereld daar worden we het niet over eens. Het zal je smaak niet zijn, maar spelen en zingen kunnen ze gewoon. Of hebben ze de Edison bij een pakje boter gekregen? En waren zijn uitvoeringen bij De Beste Zangers van Nederland allemaal playback?
Mwah, niet met elkequote:Op dinsdag 1 februari 2011 11:37 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Jij hebt toch met elke inzending het gevoel dat het wel gaat lukken?
Ik vind sommige nummers wonderschoon. Hun theatertour Akoesteren vond ik juist tonen dat het echte muzikanten zijn met hart voor muziek. En wij gingen daar (NSF) zeker niet heen als 3Js fan, en Jan Smit vind ik al helemaal niets.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 11:40 schreef Moody het volgende:
Maar een muziekliefhebber die verder kijkt dan zijn neus lang is, zal waarschijnlijk vinden dat er zoveel meer te vinden is in Nederland.
Stond op haar kaartje hé, dus dan zeg je dat.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 11:17 schreef TheVulture het volgende:
[..]
"het is een gekkenhuis hier, de pers komt massaal binnenstromen"
Yolanthe
Ze hadden er beter de naam van Rene Froger op kunnen zetten want die was ze kwijtquote:Op dinsdag 1 februari 2011 12:38 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik vond het ook zo stom dat op de autocue steeds stond "Bedankt, Daniël." wanneer er jurycommentaar gegeven werd.
Ieder heeft zijn mening , maar om je laatste zin moet ik ff erg hard lachen, gekke kijk heb jij erop zeg. En dat zeg ik niet omdat t dorpsgenoten zijn, maar ik zou graag willen weten wat jij de bovenkant van de Nederlandse muziekwereld vindt....?quote:Op dinsdag 1 februari 2011 11:25 schreef Moody het volgende:
Die uitzending wa Jiskefet in het kwadraat. Om dezelfde reden ga ik voor de buis genieten als J,J en J zichzelf en hersenloos Nederland voor de gek houden. Cabaret man
Het publiek had duidelijk de instructie gekregen om overmatig uitbundig te juichen en die fotografen achter Jolanthe waren neergezet om een beeld te creëren dat dit wel een heel belangrijk moment in de Nederlandse geschiedenis was. Te zielig voor woorden dat dit nodig is in dit land. En ongelofelijk naief van de Tros om te denken dat tv-kijkers achterlijk zijn.
Aan de andere kant past deze manier van werken prima bij het waardeloze nummer en het hele songfestival....allemaal kansloos. Grappig om te zien dat mensen daadwerkelijk hoop hebben, ten eerste omdat ze het songfestival serieus nemen en ten tweede omdat ze blijkbaar niet inzien dat de 3Js kwalitatief aan de onderkant van de Nederlandse muziekwereld staan.
Tot zover mijn mening
Rustig aan, tis een meningquote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:09 schreef Anniebab het volgende:
[..]
Ieder heeft zijn mening , maar om je laatste zin moet ik ff erg hard lachen, gekke kijk heb jij erop zeg. En dat zeg ik niet omdat t dorpsgenoten zijn, maar ik zou graag willen weten wat jij de bovenkant van de Nederlandse muziekwereld vindt....?
Nederlandstalig bedoelde ik he, ik ben zelf ook groot fan van Van Dik Hout ,maar vind de 3 j's niet minder goed, maar idd je mag je mening hebben hoor....quote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:29 schreef Moody het volgende:
[..]
Rustig aan, tis een mening
Bovenkant van Nederland vind ik Golden Earring, Nits, De Dijk, Daniël Lohues, Blaudzun, Van Dik Hout, dat soort spul....
Vakjury tussen haakjes dan he, alleen Erik Van Thijn mag zichzelf een vakkundig jurylid noemen in mijn ogen, dat ze er oningeintresseerd erbij zouden hebben gestaan is mij dan ontgaan, wat een slap gezeik. Ik vind t heldhaftig dat je t nog doet voor je land , na al die blamages van de afgelopen jaren, zij steken hun nek voor ons uit hoor, sta daar maar eens bij stil....quote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:53 schreef Knutknuttsson het volgende:
Ik kende die hele 3j's tot zondag niet. Nu ken ik ze dus wel, maar kan nou niet echt zeggen dat ze een fantastische indruk op me achter hebben gelaten. Dat ze muzikaal meer in hun mars heben dan menigeen andere "artiest" ( Ik denk aan de Monique Smits en Grad Damens van deze werled) kan ik ook wel zien, maar het speciale van de 3js ontgaat mij eerlijk gezegd een beetje. Bovendien vond ik dat ze er maar een beetje ongeintresseerd daar op dat podium stonden, dat irriteerde mij enorm. Maar goed, het is ook niet leuk als de door jouw geschreven liedjes door de vakjury (hahahaha) afgeschreven worden.
Het was een vreselijke setting. Ze irriteerden zich duidelijk aan de zogenaamde vakjury. Het straalde gewoon niks uit. Maar misschien staan ze er altijd zo bij, kan. Ik ken ze niet, maar ik vond het absoluut niet lijken dat ze er zin in hadden.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 14:15 schreef Anniebab het volgende:
[..]
Vakjury tussen haakjes dan he, alleen Erik Van Thijn mag zichzelf een vakkundig jurylid noemen in mijn ogen, dat ze er oningeintresseerd erbij zouden hebben gestaan is mij dan ontgaan, wat een slap gezeik.
Niks heldhaftigs aan, blamages in het verleden hebben er niks mee te maken. Ze steken heus hun nek niet uit hoor. Hoe dan? Om naar een internationaal festijn te gaan en hun liedje te zingen? De Toppers verkochten na hun inzending er ook geen kaartje minder om en iedereen weet tegenwoordig wie Sieneke is. Dit schaadt hun carriere echt niet hoor, eerder andersom.quote:[code]Ik vind t heldhaftig dat je t nog doet voor je land , na al die blamages van de afgelopen jaren, zij steken hun nek voor ons uit hoor, sta daar maar eens bij stil....voor vorstin en vaderlland...en zo is t....
[/code]
Kanjers zijn t!!!!quote:Op dinsdag 1 februari 2011 15:32 schreef grazz het volgende:
Ik weet alleen dat de 3JS een pittig weekje ervoor hadden. Elke avond stonden ze op Vrienden van Amstel live, en ze zullen het die avond ervoor wel laat hebben gemaakt. Heb ze ook wel eens van het podium gebruik zien maken, maar kom op.. als de TROS met zo'n saaie show, productie e,d. komt aanzetten, tsja probeer daar maar iets van te maken
Jan mag wel werken aan het spelen met de camera want zo lijkt het best afstandelijk, maar daar heeft hij nog een aantal maanden voor. En heb er alle vertrouwen in dat ze in Düsseldorf er nog een schepje bovenop doen qua zang, kleding en setting. Gaat helemaal goed komen!
Uhu, als ze de finale halenquote:
Zij was er helemaal niet bij met der hoofd leek wel.....gepruts was t iig...quote:Op dinsdag 1 februari 2011 17:04 schreef Hyundai het volgende:
Heb net even NSF teruggekeken, vooral 't begin en het einde. Heb weer moeten lachen om het gepruts van Yolanthe soms, zoals Daniël een songfestivalkenner noemen en 'm op het eind Daniëlle noemen.
En Juicyhill_!
Die reactie van hem t.o.v. andere fotografen![]()
.
EDIT: goed ingeschat idd, daar zijn we na diverse topics wel klaar mee
ik heb t ook ff bekeken ,man met bril was zeker Tha-Erik????quote:Op dinsdag 1 februari 2011 17:26 schreef Greys het volgende:
Dat hebben we allemaal wel eens
Heb je alle vlaggetjes gezien bij het terugkijken van het NSF?
Dat waren wij
Nee Erik heeft geen brilquote:Op dinsdag 1 februari 2011 17:36 schreef Anniebab het volgende:
[..]
ik heb t ook ff bekeken ,man met bril was zeker Tha-Erik????
Er kwamen iig een paar redelijk goed in beeld, grappig...quote:Op dinsdag 1 februari 2011 17:39 schreef Greys het volgende:
[..]
Nee Erik heeft geen bril
Maar er was verder niemand met vlaggetje (treurig eigenlijk he?) dus elk vlaggetje dat je ziet is een FOK!er
quote:fouradimusic
Ben wakker gebeld door Wild FM...of ik de song van de 3J's voor het songfestival niet wat stoerder kan maken..wat denken jullie zelf?
Volgend jaar doet de TROS het nog, mssn dat het jaar erop een andere omroepvereniging er mee aan de haal gaat, en dan zou ik bij MAX nog niet eens zo'n slecht idee vinden. Ik koester iig geen hoop dat de NOS het stokje daarna zal overnemen.quote:Op woensdag 2 februari 2011 11:13 schreef TheVulture het volgende:
Ik hoop dat er in ieder geval een beweging op gang komt zodat we volgend jaar weer een volwaardige Nationale finale hebben, eventueel met wat voorrondes...
Ik ben verliefd leende zich natuurlijk ook perfect voor tig covers in allerlei stijlen, je kon alle kanten op met dat nummer, dat klinkt al snel heel anders.quote:Op woensdag 2 februari 2011 10:33 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik ken ze ook niet. Maar de covers van songfestivalliedjes hoort er wel een beetje bij sinds Sieneke
.
Misschien dat BNN er oren naar heeftquote:Op woensdag 2 februari 2011 11:41 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Volgend jaar doet de TROS het nog, mssn dat het jaar erop een andere omroepvereniging er mee aan de haal gaat, en dan zou ik bij MAX nog niet eens zo'n slecht idee vinden. Ik koester iig geen hoop dat de NOS het stokje daarna zal overnemen.
Als ie zo jong is zat er maar weinig leven in. Hij leek op een 'vriendje van Paay'. Incl. opgespoten lipjes.quote:Op woensdag 2 februari 2011 14:11 schreef Greys het volgende:
Voor een deel met je eens, maar ik snap het commentaar op het uiterlijk van de Jees niet zo. Wat kunnen ze daar aan doen dan, hoe ze er uit zien? De linker Jee is nog vrij jong en heeft dus een glad/strak gezicht, da's vrij logisch
Zie filmpje hierboven, ze hebben in elk geval wel zelfspotquote:Op woensdag 2 februari 2011 14:18 schreef Phoenixbirdy het volgende:
[..]
Als ie zo jong is zat er maar weinig leven in. Hij leek op een 'vriendje van Paay'. Incl. opgespoten lipjes.
Zijn onjaardag (of hoe heet zoiets in t Nederlands)quote:Op woensdag 2 februari 2011 14:35 schreef Greys het volgende:
Ik heb even gekeken, maar die Derde Jee is helemaal niet jarig.
Dus wat ze nou vieren?
Niet iedereen is volmaakt, jij zeker wel???quote:Op woensdag 2 februari 2011 14:18 schreef Phoenixbirdy het volgende:
[..]
Als ie zo jong is zat er maar weinig leven in. Hij leek op een 'vriendje van Paay'. Incl. opgespoten lipjes.
quote:Op woensdag 2 februari 2011 14:53 schreef Anniebab het volgende:
[..]
Niet iedereen is volmaakt, jij zeker wel???
Het is ook gewoon een goed nummer natuurlijk. Het is alleen jammer dat het niet zo speciaal is dat het voor de hoofdprijzen mee kan doen.quote:Op woensdag 2 februari 2011 18:59 schreef Greys het volgende:
Nu bij Boulevard.
Ze zijn in Duitsland de straat op gegaan om het nummer te laten horen.
De Duitsers vinden het 'ein bischen geil'![]()
De Duitse dames vinden Jees ook vooral erg leuk om te zien ook.
De Duitse heren zeggen 'dat ze de Drei Jotz' meer punten zouden geven dan hun eigen Lena.
Ja, dat zou ik ook zeggen voor de camera
Maar ze zijn daar ook helemaal wild van Jan Smit, dus wie weet.
Ik loop op de zaken vooruit maar...top 10 in de finale zou misschien kunnen?quote:Op woensdag 2 februari 2011 19:43 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Het is ook gewoon een goed nummer natuurlijk. Het is alleen jammer dat het niet zo speciaal is dat het voor de hoofdprijzen mee kan doen.
Echt?quote:Op woensdag 2 februari 2011 20:32 schreef Fred_B het volgende:
Dit zou wel een heel geschikt nummer zijn om als allereerste mee te beginnen.
Volgens mij welquote:Op woensdag 2 februari 2011 20:44 schreef Tha_Erik het volgende:
Volgens mij is er van die theorieën ook eigenlijk vaak niets terecht gekomen.
Welke theorieën? Dat als je als eerste moet dat het niets wordt?quote:Op woensdag 2 februari 2011 20:44 schreef Tha_Erik het volgende:
Volgens mij is er van die theorieën ook eigenlijk vaak niets terecht gekomen.
Nee van het eerste, tegenwoordig denk ik dat het niet mee zo uitmaakt. Maar ik kan het mis hebben, ik heb er geen statistieken van.quote:Op woensdag 2 februari 2011 20:52 schreef Greys het volgende:
[..]
Welke theorieën? Dat als je als eerste moet dat het niets wordt?
Of juist de theorie dat het onzin is, is dat onzin?
Als tweede (en nog een keer als laatstequote:Op woensdag 2 februari 2011 21:14 schreef Greys het volgende:
Moest Spanje vorig jaar nou als eerste?
Ik weet het niet meer
quote:TROS maakte fout bij puntentelling Songfestival.
AMSTERDAM - De TROS heeft zondag een fout gemaakt bij het berekenen van de uitslag van het Nationaal Songfestival.
De 3JS zongen vijf liedjes, waaruit een vakjury en het publiek samen de winnaar zouden bepalen. In de einduitslag werd het oordeel van de jury per ongeluk niet meegeteld.
Gelukkig, voor de TROS, leidt de fout niet tot een ander winnend liedje. Het publiek deelde de voorkeur van de jury. De nummers 3, 4 en 5 stonden wél op de verkeerde plek.
Er zat ook een notaris in de zaal. TROS-woordvoerder Birgit Jansen: 'Het is zijn taak om te kijken of er niet wordt gesjoemeld met de televoting. Deze fout was hem niet opgevallen. Het was een fout van de regie.'
Een pijnlijke fout, zeker omdat de laatste dagen felle kritiek werd geuit op de TROS. Onder anderen Paul de Leeuw en voormalig songfestivalcommentator Cornald Maas waren niet te spreken over de uitzending. Zo werd het winnende liedje aan het eind van het programma weggedraaid en zou de jury een wel heel duidelijke voorkeur voor Je vecht nooit alleen hebben gehad.
Het Nationaal Songfestival verliep in 2010 ook chaotisch. Toen staakten de stemmen en weigerde liedschrijver Pierre Kartner in eerste instantie een knoop door te hakken.
Voor de volledigheid: in de correcte uitslag staat Ga dan niet op plaats 3, Weelderig waardeloos op 4 en Toen ik jou vergat op 5.
Sara Berkeljon
Bron.
Dat is in Nederland ook al herhaaldelijk gebeurd. Bijvoorbeeld met "Shine" van de Toppers, maar deze keer ook met "Je Vecht Nooit Alleen". Toen de 5 fragmenten werden vrijgegeven was dat het eerste fragment, tijdens het NSF ineens het laatste nummer...quote:Op woensdag 2 februari 2011 22:00 schreef Knutknuttsson het volgende:
Het is een publiek geheim dat bijvoorbeeld de Zweedse televisie de stemming probeert te sturen door een, in hun ogen, goed liedje óf als eerste, óf als één van de laatste twee te programmeren. De historie wijst namelijk uit dat de leidjes op die plekken het vaakst doorgaan naar de finale. En ook in dat startveld staan de meest kansrijke nummers als eerste of laatste in de planning. Het heeft dus wel degelijk invloed.
Mooi, laat die Belgen het alvast maar horenquote:driejs
Naast playlist radio 2 in NL nu ook op de playlist van radio 2 in Vlaanderen. En dat op de dag van release! JK
quote:
quote:Songfestival-jurylid Eric van Tijn: Wat een afgang
Eric van Tijn, jurylid van het Nationaal Songfestival, vindt het onprofessioneel dat de TROS zondag een verkeerde uitslag heeft gecommuniceerd tijdens het liedjesfestijn. Hoewel het winnende nummer van de 3JS onveranderd blijft, zijn de nummers drie, vier en vijf door elkaar heen gehaald. Wat een afgang, zeg. Wat is dit toch, jongens?, aldus Van Tijn bij Edwin Evers op Radio 538. Ons blijft ook niets bespaard ieder jaar met het Nationaal Songfestival. Dit kan er ook nog wel bij.
Van Tijn kan zich een erger scenario indenken. Het zou nog erger zijn als het winnende nummer verkeerd was. Dat zou een ramp zijn.
De uitzending van het Nationaal Songfestival wordt hevig bekritiseerd. Het is volksvermaak om het Songfestival af te fikken. Ik wist van tevoren dat mijn kop er ook af ging, als ik daar zou gaan zitten. De hele jury is afgefikt door Paul de Leeuw.
Of hij volgend jaar weer in de jury gaat zitten, weet Van Tijn nog niet. Het hangt van de artiest af. Ik vind de 3JS goede artiesten. Dan vind ik het leuk om me over hun liedjes te buigen. Als het een artiest is waar ik niets aan vind, dan doe ik het niet.
quote:Wilma Nanninga vindt TROS lachertje
Vijf dagen na uitzending geeft ook Wilma Nanninga haar mening over het hevig bekritiseerde Nationaal Songfestival. De baas van pagina Privé vindt de TROS een lachertje. Oh oh oh, wat fout. De TROS vergat bij het Songfestival de stemmen van de jury in de einduitslag. Wat doet de TROS toch allemaal met ons songfestival? Flater stapelt zich op flater. Het liedjesspektakel lijkt door de omroep niet serieus te worden genomen, oordeelt Nanninga vrijdag in De Telegraaf.
Nannina vond de show niet om aan te zien. De gezapige show, die die naam al nauwelijks mocht hebben, leek nog het meest op een TROS muziekfeest met de 3JS in de hoofdrol. Maar het deed die rasmuzikanten geen recht. Yolanthes teksten waren niet om over naar huis te schrijven en de rol van de jury bleef zeer vaag.
De juryleden waren te kritisch, vindt Nanninga. De 3JS moesten het commentaar aanhoren zoals schooljongens naar de hoofdmeester luisteren. Tenenkrommend. En wat moesten ze dan met het jurycommentaar? Nou niks dus, want de TROS deed er zelf ook niks mee.
Het is dat ik thuis op de boerderij in Zeeland geen klompen draag, anders waren ze nu toch echt gebroken.
Ik wilde het net komen postenquote:Op zaterdag 5 februari 2011 19:02 schreef Fred_B het volgende:
De 3J's komen deze week op 5 binnen in de Top100.
sorryquote:Op zaterdag 5 februari 2011 19:15 schreef Greys het volgende:
Oh hou op, ik ben er ook nog niet overheen dat dát hem niet geworden is![]()
Daarom zeg ik dat we het echt van de jury's moeten hebben, de televoters vergeten ons inderdaadquote:Op zaterdag 5 februari 2011 19:20 schreef Fred_B het volgende:
Ik blijf het ook jammer vinden dat Weelderig Waardeloos het niet geworden is. Dat is een nummer dat veel meer de aandacht trekt dan het nummer dat we nu sturen. Ik ben toch bang dat als er 1 of ander Albanees huppelkutje met een dance-nummer na NL komt, iedereen onze inzending direct weer vergeten is.
Ok dit moet dus gewoon in deze versie naar Dusseldorf!quote:Op vrijdag 4 februari 2011 13:52 schreef grazz het volgende:
Akoestische versie,...ik krijg werkelijk kippevel van Jan z'n stem! Prachtig
Deze versie is werkelijk 10 keer mooier dan die van het NSF!!! Dit moet naar Dusseldorf!quote:Op vrijdag 4 februari 2011 13:52 schreef grazz het volgende:
Akoestische versie,...ik krijg werkelijk kippevel van Jan z'n stem! Prachtig
Tja.....vraag namens het forum met de beste bewaking van het ESC en NSF een interview aan en vertel het ze zelf?quote:Op zaterdag 5 februari 2011 22:28 schreef Greys het volgende:
En hoe gaan we dat de Jees (en vooral de TROS) duidelijk maken?
Interview is al drie keer aangevraagd.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 23:27 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Tja.....vraag namens het forum met de beste bewaking van het ESC en NSF een interview aan en vertel het ze zelf?
Aan het einde van wélk betoog?quote:Op maandag 7 februari 2011 18:09 schreef Peter het volgende:
Wel flauw dat de 3J's nu lopen mekkeren over de kritiek op het ESF, en dan zelf aan het einde van hun betoog even roepen:
"Er gaat eindelijk weer eens een vakkundig gemaakt liedje richting het Eurovisie Songfestival."
En daarmee de vorige inzendingen afzeiken.
Ze hebben toch groot gelijk?quote:Op maandag 7 februari 2011 18:09 schreef Peter het volgende:
Wel flauw dat de 3J's nu lopen mekkeren over de kritiek op het ESF, en dan zelf aan het einde van hun betoog even roepen:
"Er gaat eindelijk weer eens een vakkundig gemaakt liedje richting het Eurovisie Songfestival."
En daarmee de vorige inzendingen afzeiken.
Mjah, uit de rubriek 'achterklap'quote:Op maandag 7 februari 2011 19:04 schreef Peter het volgende:
http://www.nu.nl/achterkl(...)ongfestival-zat.html
Ze hebben hier best gelijk in. Ik stoorde me er ook aan dat buiten beeld geraakte types als Jacques D'Ancona en Erik de Zwart vrij goedkope kritiek gaven in de Telegraaf.quote:Er worden oude coryfeeën onder de grond vandaan gehaald in De Telegraaf om ons af te kraken. Dat voelt niet goed", vervolgt De Witte. "Dit gaat nergens over en is alleen maar stemmingmakerij", voegt gitarist Jaap Kwakman toe.
Nergens gehoord nog, wás het gisteren wel klaar?quote:Op woensdag 2 februari 2011 10:30 schreef Greys het volgende:
Op twitter zie ik overal dat Fouradi (rapduo, nooit van gehoord, maar dat zal de leeftijd zijn) een brute versie van Je vecht nooit alleen gaat maken, die maandag klaar zal zijn. Ben benieuwd
[..]
Ben het niet helemaal met je eens. Als je jezelf afzondert en belooft om 5 liedjes te schrijven voor het songfestival en je komt met, in mijn ogen, 3 zeer middelmatige nummers en maar twee die er enigszins bovenuit steken, dan mag je toch wel wat kritiek verwachten. Ik was ECHT teleurgesteld toen ik de liedjes hoorde. Dat heeft weinig te maken met hoe de TROS het NSF verkwanselt.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 00:32 schreef Boldface het volgende:
Het liedje is beslist niet onaardig. Hopelijk komt er een goede Engelse tekst en wie weet is dan de finale haalbaar.
Mensen die kritiek uiten op de 3J's zijn verkeerd bezig. De kritiek moet zich richten op de manier waarop het Nationaal Songfestival wordt georganiseerd. Je kunt de 3J's niet verwijten dat ze zijn gevraagd en ja hebben gezegd. Je kunt wel de NOS verwijten dat ze het NSF te grabbel hebben gegooid en dat de TROS er doelgroep-tv van maakt die op een zondagavond wordt afgeraffeld, waarbij Studio Voetbal vooral niet 3 minuten te laat mag beginnen.
De mindset moet om in Nederland, te beginnen bij de Publieke Omroep. Dat is de plek waar de kritiek thuishoort, niet aan het adres van de 3J's. Ik wens ze veel succes met hun liedje; het is zo gek nog niet.
Ik vond er drie, misschien wel vier 'wel geschikt' voor het Songfestival.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 19:47 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Ben het niet helemaal met je eens. Als je jezelf afzondert en belooft om 5 liedjes te schrijven voor het songfestival en je komt met, in mijn ogen, 3 zeer middelmatige nummers en maar twee die er enigszins bovenuit steken, dan mag je toch wel wat kritiek verwachten. Ik was ECHT teleurgesteld toen ik de liedjes hoorde. Dat heeft weinig te maken met hoe de TROS het NSF verkwanselt.
Maar misschien was mijn verwachtingspatroon gewoon weer eens te hoog en moet ik ook eens leren om tevreden te zijn met een liedje dat "zo gek nog niet is" in plaats van een knaller.
Ik denk wel écht dat de liedjes in de zaal veel beter overkwamenquote:Op dinsdag 8 februari 2011 19:57 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik vond er drie, misschien wel vier 'wel geschikt' voor het Songfestival.
Met Weelderig Waardeloos als 'knaller'. Die vond ik van ongekende schoonheid.
Alleen 'Ga dan niet' vond ik zwaar tegenvallen.
Ik ook. Ik geloof ook niet dat Je Vecht echt gaat scoren.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 20:21 schreef Knutknuttsson het volgende:
Het is natuurlijk ook een kwestie van smaak, snap ik ook wel. En een 3js fan zal ik nooit worden. en als ze het soort liedjes schrijven wat ze altijd doen dan valt dat ook alleen nog maar eens te prijzen.Ze hoeven zich natuurlijk ook niet anders voor te doen dan ze zijn, maar ik vind het alleen jammer dat dit jaar weer het hoogst haalbare héél misschien een plek in de finale is.
Ze hebben uit 5 liedjes gekozen. Dit was een van de andere inzendingen van ze, wat vind jij 'als Belg' daarvan? Ben ik benieuwd naarquote:Op donderdag 10 februari 2011 22:19 schreef misteriks het volgende:
Heb de inzending 2 keer beluisterd, en, helaas pindakaas voor de noorderbuur.
Typisch nederlandse song, die het misschien in de top40 goed gaat doen, maar voor europa is het maar een zooitje imo. Zelfs al Belg vind ik er niets aan.
Laatste goede inzending vond ik hemel en aarde , dat is al een tijdje terug denk ik
Wordt het irritant?quote:Op donderdag 10 februari 2011 22:46 schreef Steve het volgende:
Het blijft je bezig houden he Greys?. (terecht ook wel hoor
)
tja, het is de betere song vd 2, maar niet voor ESC ! Is het de bedoeling dat de inzending in het Engels gaat gezongen worden? Je moet dit nummer maar eens inbeelden in het Azerbeijaans (?!); kan me echt niet voorstellen dat er een nederlander is die daar wild van zou worden. Beide nummers hebben niets dat als eye- of earcatcher kan gebruikt worden. Ook geen charisma bij de zanger. Ik voorspel weinig goeds..quote:Op donderdag 10 februari 2011 22:34 schreef Greys het volgende:
[..]
Ze hebben uit 5 liedjes gekozen. Dit was een van de andere inzendingen van ze, wat vind jij 'als Belg' daarvan? Ben ik benieuwd naarOf vind je dat ook niets?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |