abonnement Unibet Coolblue
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 10 februari 2011 @ 23:36:47 #1
163650 Greys
  donderdag 10 februari 2011 @ 23:39:10 #2
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_92618221
maar wél die hard supporters, Greys ^O^
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 10 februari 2011 @ 23:41:39 #3
163650 Greys
pi_92618344
quote:
14s.gif Op donderdag 10 februari 2011 23:39 schreef misteriks het volgende:
maar wél die hard supporters, Greys ^O^
True! :7

Ik vond Tom Dice echt een geweldige inzending, trouwens!
Heb hem nog namens FOK! geïnterviewd op de persdag vorig jaar! Wat een schatje! :D

En voor de Jees houd ik gewoon hoop.
Het kijkt nou eenmaal leuker als je nagelbijtend die enveloppen na de halve finale kunt afwachten omdat je denkt dat het nu eindelijk weer eens gaat gebeuren :+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_92618358
Ik heb hem nu een paar keer gehoord(lees: meest gedraaid in iTunes-list de afgelopen weken) en ik moet zeggen.. het best een leuk nummer.

Het probleem is dat het bij het ESF om de eerste keer gaat, en toen sloeg het nummer bij mij nog niet helemaal aan :')
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 10 februari 2011 @ 23:44:17 #5
163650 Greys
pi_92618474
Bij mij sloeg het de eerste keer een beetje aan, omdat toen in de studio iedereen ineens heel wild ging juichen en klappen _O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_92619602
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 23:36 schreef Greys het volgende:
afbeelding ]
Stoer plaaike.

Ik vond J2 er bij Carlo&Irene trouwens veel beter uitzien. Gelukkig maar, ik werd al bang.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 11 februari 2011 @ 09:52:20 #7
163650 Greys
pi_92626415
Tweets van vanmorgen

quote:
Vanavond zijn we te zien in iets met ijs en rokjes enzo!! JK
about 1 hour ago via Echofon
en vlak daarna

quote:
Tsja.... Tis net hoe je m leest inderdaad.... Ik laat m zo. JK
12 minutes ago via TweetDeck
:') _O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 11 februari 2011 @ 10:00:36 #8
163650 Greys
pi_92626623
Column op nu.nl die we eerder gemist hadden (en de Jees zelf ook, want ze twitteren er nu pas over).

'Dat zijn hele mooie woorden'

"Dat zijn hele mooie woorden" - Yolanthe had het zondag zó kunnen zeggen over de tekst van 'Je vecht nooit alleen'. Helaas voor de raspoëten van de 3JS: er gaat gauw een vertaler overheen. Door Wouter van Wingerden van Onze Taal.

Kenners zeggen het al jaren: de echte Volendamse dorpsbarden zijn niet Piet Veerman, Jan Keizer, Jan Smit of Nick en Simon, maar de 3JS. Want naast pakkende deuntjes (pas op, zeg geen 'palingsound') en een glad uiterlijk telt er nog iets anders: de tekst.

Poëzie
Jan Dulles, Jaap de Witte en Jaap Kwakman weten wel raad met woorden. Kijk maar naar 'Je vecht nooit alleen', dat in mei op het Eurovisiesongfestival de eer van ons land moet gaan verdedigen. "En je vraagt / Wie dan de aarde draagt / Kijk naar de zon, de bron, ze scheen / Je was nooit alleen". Of: "In je grootste zorg / Zit de hoop verborgen / Dat wie liefheeft overleeft".

Misschien niet allemaal even hoogstaande teksten, en de Nobelprijs voor de literatuur ligt nog niet in het verschiet, maar het neigt best een beetje naar poëzie.

Grote woorden
'Dat zijn hele mooie woorden', zou Yolanthe Sneijder-Cabau ongetwijfeld gezegd hebben. En bij nadere beschouwing zijn het ook nog eens heel gróte woorden, kijk maar:

Aarde, wereld, hoop, geloven, mens, verbeelding, grootste, eeuwigheid, overleeft ... het is warempel geen niemendalletje, en dat in maar drie minuten. Jammer dat het in het Nederlands is, want op de Vlamingen na snapt verder niemand in Europa die grote mooie woorden.

Engels
Maar dan ken je de dichters uit Volendam nog niet. Dit scenario hadden ze namelijk voorzien. Daarom gaan Jan en de Japen hun liedje in Düsseldorf waarschijnlijk in het Engels zingen. Net als Duitsland vorig jaar: Lena bracht haar liedje 'Satellite' toch maar in het Engels 'in orbit' en versloeg iedereen glansrijk.

Want aan het Nederlands kleeft net als aan het Duits toch het etiket van een harde taal. En iemand die zingt alsof hij 27 keer zijn keel schraapt, is voor een Engelsman of een Italiaan niet vanzelfsprekend een winnaar.

Accentje
Rest de vraag of er na vertaling van die visserspoëzie iets meer overblijft dan weer zo'n dertien-in-een-dozijnliedje in het Engels (met als exotisch element een Noord-Hollands accentje). Wij zouden zeggen: probeer het zelf eens. Vecht mee met de 3JS en knutsel iets internationaals met die big and beautiful words.

Bron

Nou, kom maar op met die mooie vertalingen FOK!ers! :7
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 11 februari 2011 @ 10:03:05 #9
163650 Greys
pi_92626684
quote:
Pakken de Jees morgen hun tweede #1?? Het is een nek-aan-nek race met Adele. Download nu "Je vecht nooit alleen" en t zou zomaar kunnen. JD
quote:
Ik ben boos op Adele als we haar morgen niet van de #1 af kunnen gooien maar wat is haar album mooi. NIET NORMAAL. Snik snik..(ontroerd) JD
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 11 februari 2011 @ 12:49:14 #10
163650 Greys
pi_92632623
quote:
driejs
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa NUMMER 1 is een feit!!! Dankjewel allemaal voor t kopen en (legaal) downloaden. JD
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_92651473
Ze hebben het uiteindelijk gehaald met 6% voorsprong op Adele. Mooi dat de ESF-inzending wederom de 1e plaats haalt :Y
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_92735827
Helaas stelt de Single Top 100 weinig voor, maar niettemin is het een goed teken dat het nummer van de 3J's aanslaat. Dat leid ik vooral af uit het feit dat ze Adele voorblijven.
pi_92819044
De 3JS waren vanochtend te gast in Koffietijd, gezellig :') ... ze vertelden dat ze het nummer mogelijk gaan aanpassen: kortere intro, muziek wat voller maken/oppompen. Ook hebben ze hun lied gezongen: http://www.rtl.nl/xl/#/u/f50cb097-65da-4813-bce3-282b0ce7d825/

Hier een bekende poll waar de 3JS momenteel nog hoog genoteerd staan:
http://www.kolumbus.fi/jarpen/

*O*
~The present is all there is~
pi_92966434
Als je op internet de buitenlandse reacties leest op "Je Vecht Nooit Alleen" dan zitten daar best veel positieve tussen..

Zomaar een greep:

quote:
They shall get my vote in May!
Greetings from Sweden!

Welcome back, Netherlands! :D This is too awesome for words!

Verry good, really very good. Final! Good luck from Poland ;)

First it begins slowly then its building up then its unleashing the music! beautiful

I like this song... good luck Netherlands, and for now 12 points from Serbia!

Tolle Nummer - endlich mal wieder was fürs Finale. Ich drücke alle Daumen und 12 Punkte dafür aus Deutschland.

I think that netherlands this years will be in the final, after 6 years..i don't like song in 2004 and any Dutch song, but this is great.. good luck!!
Er staat ook wel een enkele negatieve reactie, maar de positieve commentaren overheersen.
pi_93012303
De 3J's gaan nog een beetje sleutelen aan het nummer Je Vecht Nooit Alleen, de Nederlandse inzending van het Eurovisie Songfestival.

Gitarist Jaap Kwakman benadrukt in het AD dat het niet de bedoeling is om het nummer 'commercieel op te blazen'. "Wel sleutelen we aan de intro van het nummer. Dat duurt gevoelsmatig net iets te lang, waardoor Je Vecht Nooit Alleen een beetje te langzaam op gang komt." Ook is er een kans dat de 3J's extra achtergrondkoren toevoegen.

Tijdens het Eurovisie Songfestival willen de zangers graag de Engelstalige versie van hun lied laten horen. Aan de tekst wordt momenteel hard gewerkt.

bron: http://www.telegraaf.nl/p(...)ied_aan__.html?p=3,1
~The present is all there is~
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 19 februari 2011 @ 15:35:21 #16
862 Arcee
Look closer
pi_93014336
quote:
3J's niet tevreden met Songfestival-lied

AMSTERDAM - De 3J's gaan nog een beetje sleutelen aan het nummer Je Vecht Nooit Alleen, de Nederlandse inzending van het Eurovisie Songfestival.

Gitarist Jaap Kwakman benadrukt in het AD dat het niet de bedoeling is om het nummer 'commercieel op te blazen'. "Wel sleutelen we aan de intro van het nummer. Dat duurt gevoelsmatig net iets te lang, waardoor Je Vecht Nooit Alleen een beetje te langzaam op gang komt." Ook is er een kans dat de 3J's extra achtergrondkoren toevoegen.
Tijdens het Eurovisie Songfestival willen de zangers graag de Engelstalige versie van hun lied laten horen. Aan de tekst wordt momenteel hard gewerkt.
Extra achtergrondkoren klinkt goed. ^O^
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 19 februari 2011 @ 15:39:22 #17
163650 Greys
pi_93014496
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 15:22 schreef Boldface het volgende:
Als je op internet de buitenlandse reacties leest op "Je Vecht Nooit Alleen" dan zitten daar best veel positieve tussen..

Zomaar een greep:

[..]

Er staat ook wel een enkele negatieve reactie, maar de positieve commentaren overheersen.
Sterker nog, de meeste negatieve reacties zijn van Nederlanders.
De buitenlandse commentaren zijn idd overwegend positief :)

Als je nog wat leuke vindt, kopieer ze dan ook even hier alsjeblieft:
Verzamel hier buitenlandse reacties op de Ned. inzending!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 19 februari 2011 @ 15:41:19 #18
163650 Greys
pi_93014571
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 15:35 schreef Arcee het volgende:

[..]

Extra achtergrondkoren klinkt goed. ^O^
Ja maar oehhhhh, laat in godsnaam dat mooie kleine intro zo :X
Niet te snel bombastisch laten worden. Juist die langzame opbouw is zo mooi. Vind ik :@
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_93016043
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 15:41 schreef Greys het volgende:

[..]

Ja maar oehhhhh, laat in godsnaam dat mooie kleine intro zo :X
Niet te snel bombastisch laten worden. Juist die langzame opbouw is zo mooi. Vind ik :@
Vind dat rustige ook mooi. Het begint als een ballade maar schijn bedriegt :P. Hopelijk laten ze dat zo, maar ze kunnen met wat creativiteit vast wat sneller naar het refrein werken.
~The present is all there is~
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 2 maart 2011 @ 22:20:34 #20
862 Arcee
Look closer
pi_93565493
quote:
Noorse winnaar 2009 Alexander Rybak fan van 3J'S

AMSTERDAM - Alexander Rybak, de Noorse winaar van het Eurovisie Songfestival in 2009, is erg lovend over de Nederlandse inzending van 2011.

Dit heeft hij op zijn Facebook-fanpagina geschreven. "Het is dit jaar lastig om een voorspelling te doen. Misschien is het wel gewoon nog te vroeg. Maar dit wordt het jaar van de professionals. Ik heb het over de heerlijke ballade van Nederland, het meest originele liedje ooit uit België en het verbluffende meesterwerk uit Italië."

Dit moet de band uit Volendam in elk geval een goed gevoel geven! België stuurt dit jaar de a capella formatie Witloof Bay naar het Eurovisie Songfestival. Ze zingen het lied With Love. Italië stuurt Raphael Gualazzi, een 29-jarige jazzpianist, die met zijn nummer Follia d’amore (Liefdeswaanzin) tijdens het beroemde San Remo-festival drie keer in de prijzen viel.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 2 maart 2011 @ 23:18:44 #21
163650 Greys
pi_93569726
Ik snap alleen niet dat Rybak het Belgische nummer zo goed vindt :X

Jan Dulles twitterde eergister trouwens:

quote:
driejs
Ik ga een einde maken aan deze dag. Het was 'n vruchtbare dag. Engelse tekst is zo goed als klaar en daar heb ik op gedronken. Truste!! JD
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 2 maart 2011 @ 23:23:33 #22
163650 Greys
pi_93570069
En eh...

http://www.escstats.com/chart11.htm

Check even deze poll :+
Van de op dit moment 16 bekende nummers uit de 2e halve finale staat Nederland op 1.
Stemmen hier soms veel Nederlanders? Die het eerst allemaal maar niets vonden? _O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 2 maart 2011 @ 23:29:09 #23
163650 Greys
pi_93570439
De Jees hebben vandaag stoffen uitgezocht voor hun ESF kleding bij Oger.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 2 maart 2011 @ 23:50:20 #24
6941 APK
Factual, I think.
pi_93571739
quote:
14s.gif Op woensdag 2 maart 2011 23:29 schreef Greys het volgende:
De Jees hebben vandaag stoffen uitgezocht voor hun ESF kleding bij Oger.
Fangirl _O-
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 2 maart 2011 @ 23:52:11 #25
163650 Greys
pi_93571882
quote:
10s.gif Op woensdag 2 maart 2011 23:50 schreef APK het volgende:

[..]

Fangirl _O-
Ja het is écht nieuw he, dat ik enthousiast doe over een Nederlandse inzending! :6 :+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')