abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107782872
Vanochtend een droom gehad dat mijn baard opeens weg was; ik heb normaal een kort baardje, dit had ik een tijd geleden geschoren en liet ik weer aangroeien; vanochtend in mijn droom schrok ik wakker omdat ik opeens nog maar een snor en een sik had en op de een of andere manier schrok ik hier erg van.

Wat betekent dit?
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  maandag 20 februari 2012 @ 17:11:50 #202
355931 Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_108192799
Ik heb laatst een droom gehad waar ik zelf niet in bestond. Ik droomde vanuit het lijf van een man, totaal onbekende, met onbekende mensen in een onbekende omgeving. Ik kwam er zelf echt niet in voor.. en ik herken niks.. die droom heb ik vannacht weer opnieuw gehad..

Zoiets heb ik echt nog nooit eerder gehad.. zo raar.. ;( ik moest echt ff een tijdje wakker worden voor ik echt terug op 'aarde' was zeg maar..
Wat je niet doodt, zorgt er alleen voor dat je vreemd overkomt in intieme situaties.
pi_108194275
Nooit gehoord van zo'n droom! Dat is wel heel apart zeg. Je droomde eigenlijk dat je iemand anders was?
  dinsdag 21 februari 2012 @ 01:39:52 #204
355931 Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_108213945
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 17:47 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Nooit gehoord van zo'n droom! Dat is wel heel apart zeg. Je droomde eigenlijk dat je iemand anders was?
ja, een man, terwijl ik dat absoluut niet ben ook .. heel vreemd.
Wat je niet doodt, zorgt er alleen voor dat je vreemd overkomt in intieme situaties.
pi_108230923
quote:
17s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 01:39 schreef Moeraskat het volgende:

[..]

ja, een man, terwijl ik dat absoluut niet ben ook .. heel vreemd.
Ik heb weleens maffe dromen gehad, maar zoiets nog nooit :)
Ik zou ook niet weten hoe je het moet duiden..
  donderdag 23 februari 2012 @ 15:21:15 #206
355931 Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_108304061
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 17:36 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ik heb weleens maffe dromen gehad, maar zoiets nog nooit :)
Ik zou ook niet weten hoe je het moet duiden..
hm jammer want ik was wel benieuwd
pi_108308451
quote:
17s.gif Op donderdag 23 februari 2012 15:21 schreef Moeraskat het volgende:

[..]

hm jammer want ik was wel benieuwd
Nou ja, er zijn nog meer mensen hier :P
pi_108335107
Vanacht 4 dromen gehad,
Eerste droom ging over dat ik ontzettende ruzie had met mijn ouders. We woonden met zijn allen in een soort van kasteel, en ik moest maar weg.
Dus ik was telkens druk bezig om mijn moeder te ontwijken terwijl ik mijn spullen bij elkaar zocht.

2de droom ging over een strenge winter in Nederland.
Het begon luchtig, we reden langs de zee, die was trouwens knal en knal blauw. Hartstikke mooi enzo, toen we eenmaal thuis waren begon het te sneeuwen.
Ik moest naar buiten, ik moest namelijk mijn zusje waarschuwen.
Ik zag dat die zee veranderd was, de golven waren in ijs veranderd en bewogen druk en knalden overal tegen aan.
Ik zag opeens een stel kleuters spelen in de sneeuw, ze sleurde mij mee en ik moest meedoen met hun spel.
Ik deed even mee en rende toen naar de bunker om mijn zusje te waarschuwen dat ze echt naar huis moest.
Ze kwam zo, zei ze.
Toen ik weer terug rende naar huis was de lucht veranderd van stralend blauw naar enorm grijs.
Er kwam iets heel slechts aan.

3de droom ging over mijn vader, ik en mijn oom.
Mijn oom was ontzettend verdrietig, bleef maar schreeuwen en zat trouwens onder het bloed.
Ik probeerde hem te helpen, dat lukte niet.
Ik liep met hem naar mijn vader, maar die was kwaad en maakte mijn oom enorm van streek.
Mijn oom ging weg en ik had een knallende ruzie met mijn vader.

4de droom ging over dat ik meedeed aan een huisdierenwedstrijd.
Ik nam mijn kat Teun mee, die werd thuis verdoofd om hem rustig te houden.
Voor de wedstrijd zou een vriend van me even Teuns kaak rechtzetten, dus ik ging naar de tribune, had Teun al afgeleverd.
Ik ging op de trap zitten, samen naast een vriend die ook meedeed.
Heb van die hele wedstrijd niks meegekregen trouwens, wegd namelijk helemaal in beslag genomen door een mp3speler.
Na de wedstrijd nam ik Teun weer mee naar huis, thuis ondekte ik dat hij helemaal onder de vlooien zat, die mij probeerden aan te vallen.

[ Bericht 17% gewijzigd door summer2bird op 24-02-2012 09:05:47 ]
Twiddel
pi_108335452
Ook verschillende dromen gehad vannacht. Ik weet het niet meer precies maar allemaal heel levendig, druk en kleurrijk.
Maar ja, dat griepje zit nog in mijn lijf, geloof ik, dus verwonderlijk is het niet echt.

De eerste ging over een burgeroorlog die was uitgebroken in Marokko. (of all places) en ik zat er middenin. Ging om een strijd tussen laaglanders en hooglanders. Het zag er ook eerder uit als Schotland.
De tweede ging over dat ik op visite was bij een kennis, zij was op kamers gaan wonen (terwijl ze een woning heeft maar goed) en er woonde nog iemand bij in ook. Nou ja, die persoon besloot die dag toevallig te verhuizen of lang op reis te gaan. Dat was niet helemaal duidelijk. Groot drama dus. Voor mij was het op een gegeven moment tijd om te vertrekken en toen kreeg ik kritiek op mijn slaapzak. (Ik was er dus blijven pitten) De stof zouniet deugen en ze was allergisch voor het dons..

En nog een heleboel meer wat ik niet meer weet en waar ook geen touw aan vast te knopen is.
pi_108336149
Ik heb vannacht een droom gehad over een zware/rare storm.
De lucht zag echt pikzwart. Met een paar anderen rondgedoold in de donkere straten en uiteindelijk gaan schuilen in een cafeetje :D
Voor de rest kwam mijn werk ertussen want onze servers waren van de kast gevallen :')
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_108336590
Heb vannacht gedroomd dat ik op een tribune zat en dat we ineens allemaal naar beneden gingen en met elkaar gingen dansen.
Daarna wilde ik met de man waarmee ik danste naar mijn auto lopen en toen bleek dat de auto vastzat aan een soort draad die doorgeknipt moest worden door iemand die aan de andere kant van de stad een kantoortje had.
Dus man gedag gezegd en op de bus gestapt, waar ik met een soort apparaatje een klik op mijn wijsvinger kreeg en zo betaalde. Daarna begon een eindeloze bustocht, waarbij ik bij elke bocht hoopte dat we het kantoortje zouden zien , maar nee, de chauffeur zei dat we de hele dag rond zouden touren, voor straf, want we begrepen zijn boodschap niet.
Gelukkig ging toen de wekker.
pi_108452148
Vannacht gedroomd dat Obama bij mij bleef logeren in mijn tuinhuis/hobbyruimte, en dit terwijl in Amerika de verkiezingen aan de gang waren (hij werd uiteindelijk herkozen).
Op den duur vond hij mijn Warhammer niet meer leuk.
Ik zei, dat is goed, is een teken dat je "war" niet meer leuk vind.
Toen is ie World of Warcraft beginnen spelen op een soort 3-dimensioneel toestel :')
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  maandag 27 februari 2012 @ 08:27:49 #213
8372 Bastard
Persona non grata
pi_108452369
Ik droomde dat ik een kapper tegenkwam op straat en die raadde mij een nieuwe look aan want nieuwe tijd vraagt nieuwe look.
Dus ik zei dat er met mijn kapsel van 3 mm haar niet veel te beginnen zou wezen, maar dan moest ik het maar wit gaan verven. :D
The truth was in here.
  woensdag 7 maart 2012 @ 08:14:38 #214
8372 Bastard
Persona non grata
pi_108809792
Gedroomd dat ik met mijn dochter op de koffie was bij de buren.
Ze waren allebei druk in hun artistiek vormgegeven huis, verschillende kleuren, nisjes, kastjes. (Terwijl ik er nooit op de koffie kom en hun huis strak vormgegeven is meeste in de kleur wit.)
Zij was vooral bezig met schilderen de laatste tijd, en hij hielp haar bij het vinden van inspiratie.
Op dat moment was ze bezig met het vormgeven van hun familiewapen. Ze waren er nog niet over uit hoe ze dat wilde hebben maar ze wilde er graag 1 gaan schilderen.
We zaten op de bank, de buurtjes spraken met mijn dochter en ik keek naar een nisje in het huis.
Er vormde zich een gedaante, beetje vaag eerst als trilling in de lucht op een warme dag. Het beeld werd duidelijker toen ik mij er op focuste en toen kwam hun overleden zoontje voor mij zichtbaar.
(Ze hebben hun zoon 2 jaar geleden door kanker verloren). Hij kwam naar mij toe en ging naast mij zitten op de bank. Hij keek een beetje sip, zei niets maar ik had het idee dat hij zo graag mee wilde spelen en het niet kon, ik had met hem te doen. Vroeg hem hoe het ging, legde mijn hand op zijn been en zei dat het wel goed kwam, gaf hem wat troost wat een beetje leek te helpen.
En toen was de droom weer voorbij.
The truth was in here.
pi_108811075
wat een vreemde droom!

Ik heb vannacht toch leip liggen dromen.. Ik had bij de politie gesolliciteerd.
De procedure moest nog beginnen.. Maar ik kreeg al een uniform en dienstwapen mee naar huis. Of ik de volgende dag, zaterdag :D, bij de schietbaan wilde verschijnen voor de eerste training..
En dat terwijl ik nooit de ambitie heb gehad om agent te worden. Het lijkt me een vreselijk beroep.
  woensdag 7 maart 2012 @ 10:41:58 #216
8372 Bastard
Persona non grata
pi_108812766
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 09:32 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
wat een vreemde droom!

Ik heb vannacht toch leip liggen dromen.. Ik had bij de politie gesolliciteerd.
De procedure moest nog beginnen.. Maar ik kreeg al een uniform en dienstwapen mee naar huis. Of ik de volgende dag, zaterdag :D, bij de schietbaan wilde verschijnen voor de eerste training..
En dat terwijl ik nooit de ambitie heb gehad om agent te worden. Het lijkt me een vreselijk beroep.
Wat zijn je plannen dit weekend? Is er een kwestie waarin je zou moeten gaan bemiddelen? Iemand in bescherming moet nemen?
The truth was in here.
pi_108813272
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 10:41 schreef Bastard het volgende:

[..]

Wat zijn je plannen dit weekend? Is er een kwestie waarin je zou moeten gaan bemiddelen? Iemand in bescherming moet nemen?
Ik ga het weekend doorbrengen bij een goede vriendin, films kijken, bankhangen, borrel drinken, leuk ouwehoeren en mss. ook nog diepzinnige gesprekken voeren, samen koken, luxe ontbijten , niks bijzonders eigenlijk..
  woensdag 7 maart 2012 @ 11:08:46 #218
8372 Bastard
Persona non grata
pi_108813494
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 10:59 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ik ga het weekend doorbrengen bij een goede vriendin, films kijken, bankhangen, borrel drinken, leuk ouwehoeren en mss. ook nog diepzinnige gesprekken voeren, samen koken, luxe ontbijten , niks bijzonders eigenlijk..
Misschien is de uitleg " never carry a loaded gun to a date " :D
The truth was in here.
pi_108815241
quote:
14s.gif Op woensdag 7 maart 2012 11:08 schreef Bastard het volgende:

[..]

Misschien is de uitleg " never carry a loaded gun to a date " :D
Dat pistool speelde wel een rol ja.. Vond het geweldig om zo'n ding, geladen en al te bezitten. Maar ik mocht er nog niks mee doen.
Alleen ik bezit niet eens een wapen, dus als er een uitleg is, dan moet het wel symbolisch zijn. :P
  woensdag 7 maart 2012 @ 12:32:53 #220
8372 Bastard
Persona non grata
pi_108816758
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 11:58 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Dat pistool speelde wel een rol ja.. Vond het geweldig om zo'n ding, geladen en al te bezitten. Maar ik mocht er nog niks mee doen.
Alleen ik bezit niet eens een wapen, dus als er een uitleg is, dan moet het wel symbolisch zijn. :P
Daarom zeg ik, google er maar eens op "never bring a loaded gun to a date" uitspraak gedaan in een film There's something about Mary ;)
The truth was in here.
pi_108824823
Ik wil eens wat voorleggen/vragen.
Al jaren droom ik vrijwel wekelijks over Barbies. Ik ben nu 26 en heb hier tot ongeveer mijn 13e altijd veel mee gespeeld. Ik had er ook veel en alle bijbehorende spullen.
Vaak droom ik dat ik in een speelgoedwinkel ben om een bepaalde Barbie die ik vroeger had, nieuw te kopen. Omdat de oude al zo oud is en verlept, wil ik deze gloednieuw hebben. Meestal vind ik de Barbie maar ik besef in mijn droom dat ik hm niet kan kopen of mee kan nemen want zodra ik wakker wordt, heb ik hm nog niet.
Ik heb dit ook een periode gehad met een bepaalde Disney dvd die op dat moment in de Disney kluis lag en dus niet echt had. Pas toen ik deze werkelijk kon kopen, had ik die droom niet meer.
Ik vraag me af, dat als ik bijvoorbeeld op de Verzamelbeurs in Utrecht de desbetreffende Barbie vind, ook zou kopen, ik dan van de droom af zou zijn. Het verlangen in de droom is altijd zo groot en nog steeds vind ik Barbies (die uit mijn jeugd) leuk om terug te zien.

Wat kan dit alles betekenen? Zou mijn 'oplossing' helpen om de droom niet meer te hebben?
  woensdag 7 maart 2012 @ 16:10:52 #222
8372 Bastard
Persona non grata
pi_108825328
Wat een aparte droom vencodark, grappig wel, maar jij vind het niet meer zo grappig geloof ik he?
Heb je leuke jeugdherrineringen? Zou je die periode over willen doen, even los van alles wat je nu aan verplichtingen en zorgen hebt, terug naar de makkelijke onbezorgde tijd?
Zoiets zou het misschien kunnen wezen, iets wat je wil herbeleven, hunkert maar je weet tegelijkertijd dat het niet kan, zelfs in je droom weet je dat het niet kan.
Anders gezegd, is er een specifiek onderdeel in je jeugd, een gebeurtenis waar je nog niet klaar mee bent? Wat is nog niet verwerkt misschien en zou nog aandacht moeten krijgen, of wat was het moment dat je ineens volwassen moest doen en abrupt moest stoppen met kind zijn?
Misschien dat daarin de oplossing gevonden kan worden. En ook dit opschrijven trouwens van je kan net een trigger wezen om de droom te stoppen of 'verder te laten lopen' , je het vervolg gaat krijgen.
Benieuwd ;)
The truth was in here.
pi_108826569
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 16:10 schreef Bastard het volgende:
Wat een aparte droom vencodark, grappig wel, maar jij vind het niet meer zo grappig geloof ik he?
Heb je leuke jeugdherrineringen? Zou je die periode over willen doen, even los van alles wat je nu aan verplichtingen en zorgen hebt, terug naar de makkelijke onbezorgde tijd?
Zoiets zou het misschien kunnen wezen, iets wat je wil herbeleven, hunkert maar je weet tegelijkertijd dat het niet kan, zelfs in je droom weet je dat het niet kan.
Anders gezegd, is er een specifiek onderdeel in je jeugd, een gebeurtenis waar je nog niet klaar mee bent? Wat is nog niet verwerkt misschien en zou nog aandacht moeten krijgen, of wat was het moment dat je ineens volwassen moest doen en abrupt moest stoppen met kind zijn?
Misschien dat daarin de oplossing gevonden kan worden. En ook dit opschrijven trouwens van je kan net een trigger wezen om de droom te stoppen of 'verder te laten lopen' , je het vervolg gaat krijgen.
Benieuwd ;)
Nou, de droom loopt toch vrijwel altijd ongeveer hetzelfde. Het is niet steeds exact dezelfde droom, wel steeds een andere omgeving en andere omstandigheden. Vannacht bijvoorbeeld dat ik met mijn familie op vakantie was en we ergens een prijs hadden gewonnen. Toen mocht ik kiezen tussen allerlei Barbies en zocht weer naar diezelfde.
Anyway, ik heb zeker een leuke jeugd gehad en was helemaal gek van mijn Barbies. Het is niet zozeer dat ik bepaalde stukken over zou willen doen of wat dan ook, maar soms zou ik inderdaad wel terug willen naar die tijd. Toen was alles leuk en vrij onbezorgd ja.
Wat je zegt over volwassen worden en stoppen met kind zijn, herken ik wel. Op een bepaald moment vond mijn moeder het tijd dat ik stopte met die Barbies en dat alles naar zolder moest. Ze vond mij er te oud voor worden. Dat is toen ook met tegenzin gebeurd (zolder) maar later heb ik de boel stiekem toch weer naar beneden gehaald. Later is het alsnog terug naar zolder gegaan. Misschien heeft dit er ook wel iets mee te maken.
Wat ik ook al zei, ik heb nog altijd veel interesse in die spullen. Laatst kocht ik zelfs een soort jubileum of overzicht boek over Barbies sinds deze is uitgebracht. Het brengt altijd zulke herinneringen met zich mee! En stiekem vind ik dat oude spul ook nog steeds leuk. Ik kan er alleen niets mee. Ik zou er niet opnieuw mee gaan spelen maar toch...
Zo vaak dromen over hetzelfde is op den duur wel een beetje storend ja. ;)
pi_108898077
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 12:32 schreef Bastard het volgende:

[..]

Daarom zeg ik, google er maar eens op "never bring a loaded gun to a date" uitspraak gedaan in een film There's something about Mary ;)
Heb ik gedaan, niks gevonden :o

En vannacht droomde ik dat ik in de gevangenis zat. Het is wel een thema he? :D
pi_108956758
Ik heb soms van die hele diepgaande dromen. Regelmatig droom ik dat ik wel eens van huis wegga, of ergens in een ander land ga emigreren. Ook zijn de meeste dromen aan de rare kant. Zo wordt er door mij gedroomd gebeurtenissen die eigenlijk niet kunnen.

Afgelopen nacht heb ik mijn opa, die nu hélaas weer 3 jaar dood is, in een droom gezien. Hij kwam naar me toe lopen, maar ik was met de rug omgedraaid en zag hem dus niet. Ik hoorde zijn stem, hij riep m'n naam en wou me een knuffel geven.

Toen ik me omdraaide werd alles pikzwart. Hij verdween en de tranen begonnen over mijn wangen heen te lopen. Ik schreeuwde naar m'n opa, want ik wou hem niet kwijt op deze manier zonder fatsoenlijke afscheid. Even later kwam mijn oma naast me staan. Ze zei: 'Het is goed, laat hem nou maar gaan. Opa beschermt je vanaf nu'. Toen ik mee terug naar het van m'n oma wou gaan ging de wekker af en werd ik helaas wakker..

Deze laatste droom is me vrijwel diep blijven zitten... Weet iemand misschien wat dit kan betekenen? Wat zou mijn opa bedoeld hebben in mijn droom?
pi_108960892
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 00:25 schreef Narasan het volgende:
Ik heb soms van die hele diepgaande dromen. Regelmatig droom ik dat ik wel eens van huis wegga, of ergens in een ander land ga emigreren. Ook zijn de meeste dromen aan de rare kant. Zo wordt er door mij gedroomd gebeurtenissen die eigenlijk niet kunnen.

Afgelopen nacht heb ik mijn opa, die nu hélaas weer 3 jaar dood is, in een droom gezien. Hij kwam naar me toe lopen, maar ik was met de rug omgedraaid en zag hem dus niet. Ik hoorde zijn stem, hij riep m'n naam en wou me een knuffel geven.

Toen ik me omdraaide werd alles pikzwart. Hij verdween en de tranen begonnen over mijn wangen heen te lopen. Ik schreeuwde naar m'n opa, want ik wou hem niet kwijt op deze manier zonder fatsoenlijke afscheid. Even later kwam mijn oma naast me staan. Ze zei: 'Het is goed, laat hem nou maar gaan. Opa beschermt je vanaf nu'. Toen ik mee terug naar het van m'n oma wou gaan ging de wekker af en werd ik helaas wakker..

Deze laatste droom is me vrijwel diep blijven zitten... Weet iemand misschien wat dit kan betekenen? Wat zou mijn opa bedoeld hebben in mijn droom?
Zelf heb ik er geen idee van maar ik heb even gegoogled:
http://www.droominfo.nl/droomwoordenboek/droom/uitleg/Overledenen
pi_108960895
Dit lijkt sowieso wel een leuke site te zijn, trouwens:
http://www.droominfo.nl/
pi_108961369
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 08:12 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Zelf heb ik er geen idee van maar ik heb even gegoogled:
http://www.droominfo.nl/droomwoordenboek/droom/uitleg/Overledenen
Dankje! Vooral deze zin doet me goed:

Als je droomt over een overleden familielid of vriend, duidt dit er meestal op dat je ze mist en probeert de herinnering aan hen levend te houden. De droom dient als een uitlaatklep voor je emoties: een logische en natuurlijke manier om met het verlies om te gaan.
  zaterdag 24 maart 2012 @ 19:04:30 #229
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_109468265
Vanmorgen droomd ik dat ik in een bus reeds (Engelse versmalde aangepaste dubbeldekker) en dat ik niet kon stoppen. De remmen deden het niet. Ik moest allerlei bochten nemen. Uiteindelijk kon ik hem tot stilstand brengen op een zanderig landweggetje. Toen kwam ik erachter dat niemand wist waar ik was en dat ik mijn telefoon niet bij me had en dat ik niemand kon bellen :N

Heeft iemand een idee wat dit betekent? En welke waarde moeten we aan dromen in het algemeen hangen?
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  zaterdag 24 maart 2012 @ 19:34:38 #230
8372 Bastard
Persona non grata
pi_109469276
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 19:04 schreef vogeltjesdans het volgende:
Vanmorgen droomd ik dat ik in een bus reeds (Engelse versmalde aangepaste dubbeldekker) en dat ik niet kon stoppen. De remmen deden het niet. Ik moest allerlei bochten nemen. Uiteindelijk kon ik hem tot stilstand brengen op een zanderig landweggetje. Toen kwam ik erachter dat niemand wist waar ik was en dat ik mijn telefoon niet bij me had en dat ik niemand kon bellen :N

Heeft iemand een idee wat dit betekent? En welke waarde moeten we aan dromen in het algemeen hangen?
Heb je het idee dat je heel verantwoordelijk werk in je dagelijks leven doet waarbij je bijna op niemand kan terugvallen? Of stress situatie die je niet onder controle krijgt en waar je het eigenlijk met niemand over kan hebben of kan delen?
Ik noem maar wat hoor...
-rode bus is een gevaarlijk gevaarte onderstreept door de rode kleur.
-die slaat op hol, de situatie is bijna niet onder controle te krijgen, moeilijk te besturen.
-er is geen hulp, niemand die de situatie echt kan inschatten behalve jij.
The truth was in here.
  zondag 25 maart 2012 @ 15:45:37 #231
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_109492962
De omschrijving dat ik geen grip op een bepaald aspect van mijn leven heb en dat ik niet weet hoe ik dat moet stoppen, komt wel bij mijn gevoel in de buurt. Het neerzetten van de bus op een zanderige landweg lijkt op een noodrem, waarbij het gevolg is dat ik niemand kan bereiken en dat ik denk dat ik het alleen moet doen in deze situatie.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_109493188
Ik droomde vannacht dat ik een geestenjager was en dat ik een geest moest vangen.
Alleen die geest werd steeds groter, steeds sterker en toen verdierf alles en alles werd zwart.
Daarna rende ik een trap op, achter die geest aan, ik kreeg hulp van een andere man.
Op een gegeven moment was alleen ik, die geest, die hulp en die trap er. Verder was alles zwart.
Ik had eindelijk de top van die trap bereikt en toen kwam ik op een balkon van een theater waar de schijnwerper op mij stond.
Vond ik enorm vervelend, ik kon geen hand voor ogen meer zien.
Verder hoorde ik dat er een opera werd gezongen en dat mensen klapten.
Toen werd ik wakker :P
Twiddel
pi_109493778
quote:
17s.gif Op zondag 25 maart 2012 15:53 schreef summer2bird het volgende:
Ik droomde vannacht dat ik een geestenjager was en dat ik een geest moest vangen.
Alleen die geest werd steeds groter, steeds sterker en toen verdierf alles en alles werd zwart.
Daarna rende ik een trap op, achter die geest aan, ik kreeg hulp van een andere man.
Op een gegeven moment was alleen ik, die geest, die hulp en die trap er. Verder was alles zwart.
Ik had eindelijk de top van die trap bereikt en toen kwam ik op een balkon van een theater waar de schijnwerper op mij stond.
Hoe bedoel je, "hulp van een andere man"? Was die geest een man?
pi_109494006
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 16:11 schreef Krantenman het volgende:

[..]

Hoe bedoel je, "hulp van een andere man"? Was die geest een man?
Nee, gewoon een andere geestenjager :P
Twiddel
pi_109500883
quote:
17s.gif Op zondag 25 maart 2012 15:53 schreef summer2bird het volgende:
Jeetje, het lijkt zo een scene uit Sapphire & Steel :)
  maandag 2 april 2012 @ 12:10:01 #236
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_109799155
Laatst een vage droom gehad.

Ik reed op mn scooter onderweg naar huis. Ik kon mn scooter al zien. Plots een mega explosie achter het complex. ik schrok uiteraard maar reed gewoon verder. Op een gegeven moment kwamen de brokstukken voor me op de weg die ik nog net kon ontwijken en het moment erna sta ik ineens in een huis in een ander gedeelte van de wijk te praten met iemand die ik niet zie. Ik kende het huis niet maar we hadden het over de explosie. Ik zei : 'Ja, ze zeggen dat het een gasfles was maar daar geloof ik niets van.'

En toen werd ik wakker. :')

Iemand enig idee?
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
pi_109801487
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 12:10 schreef Outpost76 het volgende:
Laatst een vage droom gehad.

Ik reed op mn scooter onderweg naar huis. Ik kon mn scooter al zien. Plots een mega explosie achter het complex. ik schrok uiteraard maar reed gewoon verder. Op een gegeven moment kwamen de brokstukken voor me op de weg die ik nog net kon ontwijken en het moment erna sta ik ineens in een huis in een ander gedeelte van de wijk te praten met iemand die ik niet zie. Ik kende het huis niet maar we hadden het over de explosie. Ik zei : 'Ja, ze zeggen dat het een gasfles was maar daar geloof ik niets van.'

En toen werd ik wakker. :')

Iemand enig idee?
Hmm... ik zou zeggen dat je voor een spannende uitdaging staat om je doel te bereiken. :P
  donderdag 5 april 2012 @ 09:39:04 #238
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_109928949
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 13:19 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Hmm... ik zou zeggen dat je voor een spannende uitdaging staat om je doel te bereiken. :P
Zo had ik er nog niet naar gekeken. :D Misschien is t tijd om me eens gericht met me doel bezig te gaan houden.
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
pi_109929840
Ik droom de laatste tijd enorm over dat ik mijn ogen niet open kan houden en dat wel moet.
Iemand een verklaring? :)
Twiddel
pi_109933195
quote:
17s.gif Op donderdag 5 april 2012 10:08 schreef summer2bird het volgende:
Ik droom de laatste tijd enorm over dat ik mijn ogen niet open kan houden en dat wel moet.
Dat is wel heel apart! Nog nooit van gehoord. :)

Lijkt ergens wel een beetje een variant op slaapverlamming.. In de verte.
  donderdag 5 april 2012 @ 16:37:05 #241
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_109944684
quote:
Zijn er dingen waar je voor uit moet kijken in dagelijkse situaties?
  Moderator donderdag 5 april 2012 @ 16:41:55 #242
249559 crew  Lavenderr
pi_109944919
quote:
Slaap je slecht misschien?
pi_109946552
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 16:41 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Slaap je slecht misschien?
Nee, heel goed juist :P
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 16:37 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Zijn er dingen waar je voor uit moet kijken in dagelijkse situaties?
nee, niet echt :P
Twiddel
pi_109946619
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 11:45 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Dat is wel heel apart! Nog nooit van gehoord. :)

Lijkt ergens wel een beetje een variant op slaapverlamming.. In de verte.
Maar ik droom wel gewoon.
Bijvoorbeeld laatst moest ik een trap oplopen en ik was met een heleboel bagage aan het zeulen.
Maar ik kreeg mijn ogen niet op en zag dus ook niet goed waar ik liep.

Valt me ook op dat ik veel van dat soort dromen, het licht om me heen enorm fel is.
Twiddel
  donderdag 5 april 2012 @ 17:41:16 #245
8372 Bastard
Persona non grata
pi_109947413
quote:
17s.gif Op donderdag 5 april 2012 17:20 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld laatst moest ik een trap oplopen en ik was met een heleboel bagage aan het zeulen.

Valt me ook op dat ik veel van dat soort dromen, het licht om me heen enorm fel is.
Ik vermoed dat je je niet wakker genoeg voelt. Kan het zijn dat je medicatie gebruikt die invloed uitoefent op je gedrag, voel je je geremd of iets van rozig gedurende de dag daardoor?
Kan het zijn dat je daarom je gedachten niet 'helder'krijgt, problemen goed kan analyseren?

Je hebt een hoop bagage mee te zeulen en ook nog eens trap op willen gaan. Je wil vooruit maar word 'zwaar' gehouden.

Zou dat passen?
The truth was in here.
pi_109950087
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 17:41 schreef Bastard het volgende:

[..]

Ik vermoed dat je je niet wakker genoeg voelt. Kan het zijn dat je medicatie gebruikt die invloed uitoefent op je gedrag, voel je je geremd of iets van rozig gedurende de dag daardoor?
Kan het zijn dat je daarom je gedachten niet 'helder'krijgt, problemen goed kan analyseren?

Je hebt een hoop bagage mee te zeulen en ook nog eens trap op willen gaan. Je wil vooruit maar word 'zwaar' gehouden.

Zou dat passen?
Ik ben de laatste tijd erg duizelig en heb veel moeite met mijn gedachtes helder krijgen.

Het klopt behoorlijk wat je zegt :P
Twiddel
  donderdag 5 april 2012 @ 19:10:09 #247
8372 Bastard
Persona non grata
pi_109950437
quote:
17s.gif Op donderdag 5 april 2012 19:02 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Ik ben de laatste tijd erg duizelig en heb veel moeite met mijn gedachtes helder krijgen.

Het klopt behoorlijk wat je zegt :P
Misschien droom je ook heel heftig, levendige dromen, gekke dromen. Soms lijk je overdag ook te dromen terwijl je juist wakker bent?
The truth was in here.
pi_109950602
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 19:10 schreef Bastard het volgende:

[..]

Misschien droom je ook heel heftig, levendige dromen, gekke dromen. Soms lijk je overdag ook te dromen terwijl je juist wakker bent?
Ja!
Twiddel
  donderdag 5 april 2012 @ 19:20:20 #249
8372 Bastard
Persona non grata
pi_109950875
quote:
17s.gif Op donderdag 5 april 2012 19:14 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Ja!
Medicatie om je juist kalm te maken maar misschien zijn ze net te zwaar, leg het voor bij de huisarts, een ander merk kan dezelfde functie hebben met minder bijwerkingen.
The truth was in here.
pi_109975250
quote:
17s.gif Op donderdag 5 april 2012 17:20 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Sommige medicijnen, met name anti-depressiva kunnen ook rare dromen veroorzaken..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')