abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 2 februari 2011 @ 23:13:19 #76
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_92253349
Misschien is de keuze in beleggen in aandelen, goud of onroerend goed gewoon een kwestie van karakter.
Een optimist (bull) zal eerder in aandelen beleggen. Want als de toekomst er zonnig uitziet dan zit je met aandelen gebeiteld. Een pessimist zal 'beleggen' in goud. Want gaat het slecht, ontstaat er paniek en neemt de angst toe (de pessimistische toekomstverwachting) dan verdien je aan dat goud.
The End Times are wild
pi_92257906
Het is opzich een hele leuke deal die LXIV wil maken, alleen een beetje jammer dan ik er niet in geloof dat goud nog heel hard omhoog gaat de komende jaren. Dalen denk ik trouwens ook weer niet.
pi_92277259
LXIV, een kwestie van karakter zorgt voor emotionele beslissingen, waar je weinig baat bij hebt. Je kunt bull zijn, maar als goud een opwaardse trend geeft, dan koop je goud. Laag kopen, hoog dumpen. En weer verder met de fondsen...
  donderdag 3 februari 2011 @ 18:45:23 #79
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_92286049
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 15:51 schreef harry83 het volgende:
LXIV, een kwestie van karakter zorgt voor emotionele beslissingen, waar je weinig baat bij hebt. Je kunt bull zijn, maar als goud een opwaardse trend geeft, dan koop je goud. Laag kopen, hoog dumpen. En weer verder met de fondsen...
Dat is helemaal waar hoor. Maar de factor emotie/karakter valt niet uit te sluiten. Als er te verdienen valt dan moet er verdiend worden, true.
Ik vroeg me enkel af of de pessimist eerder geneigd was om goud te kopen, omdat het met goud goed gaat als het met de rest slecht gaat.
The End Times are wild
pi_92286335
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_92449639
Ik vind dit gewoon een hele faire deal van LXIV. Ik zou er op zich zeker op in zijn gegaan, d.w.z. ik vertrouw het wel. Maargoed, ik heb al jaren wat long gold geturbo'd staan en ging net voor iets anders... Indiase FD's geven namelijk 9% rente en mijn vrouw heeft een rekening daar (komt uit India). Grappig dat iemand Indian State Bank al noemde in uitgerekend DIT forum trouwens, daar zal de helft naartoe gaan.
  woensdag 23 februari 2011 @ 10:51:50 #82
324665 meth77
to do or not to do
pi_93190456
pi_93190518
quote:
14s.gif Op woensdag 15 december 2010 19:45 schreef LXIV het volgende:
Omdat ik bearisch ben op goud, maar geen zin heb om turbo shorts te kopen, zoek ik een tegenpartij die voor een x-bedrag aan virtueel goud wil kopen.
Op een vooraf afgesproken tijdstip (min 5 jaar) koop ik dat goud dan terug tegen de dan geldende marktprijs.
Vijf jaar terug zou ik het overwogen hebben :P
  woensdag 23 februari 2011 @ 10:56:56 #84
324665 meth77
to do or not to do
pi_93190612
  dinsdag 1 maart 2011 @ 13:52:44 #85
324665 meth77
to do or not to do
pi_93488264
pi_93488488
quote:
Omdat ik bearisch ben op goud, maar geen zin heb om turbo shorts te kopen, zoek ik een tegenpartij die voor een x-bedrag aan virtueel goud wil kopen.
Eigenlijk gewoon naked shorten dus.

Ik geloof wel in een verdere stijging van goud, maar zie mijn aankopen liefst ook in de goudprijs terug en koop bij voorkeur fysiek.

(En ja, ik ben me bewust van de minimale impact van mijn individuele acties op de totale markt, maar een beter milieu begint toch bij jezelf..)
  dinsdag 1 maart 2011 @ 14:01:04 #87
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_93488578
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 13:58 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Eigenlijk gewoon naked shorten dus.

Ik geloof wel in een verdere stijging van goud, maar zie mijn aankopen liefst ook in de goudprijs terug en koop bij voorkeur fysiek.

(En ja, ik ben me bewust van de minimale impact van mijn individuele acties op de totale markt, maar een beter milieu begint toch bij jezelf..)
Als je van het milieu houdt kun je maar beter niet investeren in deze vervuilende industrie die niets nuttigs produceert, behalve een hoop kwik in de rivieren.
The End Times are wild
pi_93488703
quote:
Als je van het milieu houdt kun je maar beter niet investeren in deze vervuilende industrie die niets nuttigs produceert, behalve een hoop kwik in de rivieren.
Tja... die digits worden ook op servers bijgehouden die energie nodig hebben, veel alternatieven zijn er niet. Bovendien corrodeert goud eigenlijk niet en is het in die zin zeer duurzaam, al is het belangrijkste argument dat een terugkomst van goud als monetaire basis (niet via een goudstandaard) andere investeringen wellicht wat eerlijker/gerichter maakt en zo een deel van de vervuiling van misinvesteringen kan oplossen.

Hoe dan ook: dat naked shorten lijkt me geen goed plan, en ik denk dat iedereen dat zou moeten inzien.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 10:32:04 #89
324665 meth77
to do or not to do
pi_93806729
pi_93808013
Edelmetalen als betaalmiddel is net zulke gebakken lucht als het fiat geld.Ja.... edelmetaal is substantieel maar daar is alles mee gezegd. Er zijn natuurlijk edelmetalen die een bepaalde waarde hebben in verband met een praktische toepassing in producten. Maar ik zie de terugkeer van edelmetaal als betaalmiddel niet meer gebeuren tenzij onze maatschappij ineen stort. Als dat gebeurt is het wel of niet hebben van goud niet echt een issue... dan kun je net zo goed een voorraad voedsel, water, brandstof, medicijnen en andere middelen aanleggen die mensen nodig hebben om te overleven.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  dinsdag 8 maart 2011 @ 11:21:26 #91
324665 meth77
to do or not to do
pi_93808170
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 11:17 schreef xenobinol het volgende:
Edelmetalen als betaalmiddel is net zulke gebakken lucht als het fiat geld.Ja.... edelmetaal is substantieel maar daar is alles mee gezegd. Er zijn natuurlijk edelmetalen die een bepaalde waarde hebben in verband met een praktische toepassing in producten. Maar ik zie de terugkeer van edelmetaal als betaalmiddel niet meer gebeuren tenzij onze maatschappij ineen stort. Als dat gebeurt is het wel of niet hebben van goud niet echt een issue... dan kun je net zo goed een voorraad voedsel, water, brandstof, medicijnen en andere middelen aanleggen die mensen nodig hebben om te overleven.
goud is wel waardevast en het aantal vindplaatsen neemt af
pi_93808834
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 11:21 schreef meth77 het volgende:

[..]

goud is wel waardevast en het aantal vindplaatsen neemt af
Maar is het nuttig ?
Het glimt mooi, is zacht en heeft enkele eigenschappen die interessant zijn in hoogwaardige electronische apparatuur. Maar dat nut staat in geen enkele verhouding tot de waarde die we er aan geven.
pi_93809201
quote:
3s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 11:40 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Maar is het nuttig ?
Het glimt mooi, is zacht en heeft enkele eigenschappen die interessant zijn in hoogwaardige electronische apparatuur. Maar dat nut staat in geen enkele verhouding tot de waarde die we er aan geven.
Dat zeg ik... de waarde van goud is een zeepbel. Als de speculanten er uit stappen valt de waarde terug naar het niveau waarop het voor industriele productie en de productie van sieraden interessant blijft om goud te gebruiken. Wat dat betreft is 'investeren' in palladium, platina, indium en gallium misschien wel een stuk interessanter.
I'll sing you a lullaby.
pi_93809234
In tijden van honger is houdbaar voedsel te prefereren boven goud, zonder goud kun je leven, zonder voedsel niet.
I'll sing you a lullaby.
pi_93809620
quote:
Maar is het nuttig ?
Het is maar net hoe beperkt je wil denken.

Als je over dit soort dingen begint en dan ook nog met voedsel gaat vergelijken heb je in elk geval geen hele brede blik, al is het absoluut waar dat je goud niet kan eten.

Maar wat is dan het nu van al die digits die mensen op spaarrekeningen aanhouden, zou je je kunnen afvragen.

Misschien heeft dat te maken met het opslaan van waarde, en de coördinatieve functie van ons financiële systeem.

En als je op dat niveau waarde hebt - en dus niet al je inkomen aan eten uitgeeft zoals Xeno misschien doet - dan kan je er voor kiezen de beste manier van waarde-opslag te kiezen.

Voor sommige mensen is dat goud, en de stijgende prijs lijkt aan te geven dat het er steeds meer worden.

Maar het staat iedereen vrij zo breed of eng te kijken als hem/haar gelieft. Focus op productie, papier/digits of blikken erwtensoep kan vast ook erg leuk zijn.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 12:08:57 #96
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_93809666
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 11:52 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Dat zeg ik... de waarde van goud is een zeepbel. Als de speculanten er uit stappen valt de waarde terug naar het niveau waarop het voor industriele productie en de productie van sieraden interessant blijft om goud te gebruiken. Wat dat betreft is 'investeren' in palladium, platina, indium en gallium misschien wel een stuk interessanter.
Nu is het wel zo dat er al 9000 jaar gespeculeerd wordt op de waarde van goud. De industriële waarde zal het wel nooit bereiken, daarvoor heeft het teveel geschiedenis.

Verder denk ik ook wel dat goud overgewaardeerd is, maar je moet toch ergens naar toe met je geldoverschot.
The End Times are wild
pi_93809947
Papiergeld heeft ook een vrij lage industriële waarde (verbrandingswaarde), zeker de grotere coupures. Hoor je ook niet vaak mensen over klagen, idem voor de eetbaarheid van papier.

Maar al die paper bugs beginnen altijd wel direct die inzichten op te lepelen als het over goud gaat. Wat mij betreft vragen ze zichzelf eens af hoe serieus ze zichzelf willen nemen...

/

Als er een geldoverschot is, dan is geld misschien overgewaardeerd, en goud dus ondergewaardeerd (indien gemeten in geld).
  dinsdag 8 maart 2011 @ 12:31:47 #98
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_93810373
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 12:19 schreef GoudIsEcht het volgende:
Papiergeld heeft ook een vrij lage industriële waarde (verbrandingswaarde), zeker de grotere coupures. Hoor je ook niet vaak mensen over klagen, idem voor de eetbaarheid van papier.

Maar al die paper bugs beginnen altijd wel direct die inzichten op te lepelen als het over goud gaat. Wat mij betreft vragen ze zichzelf eens af hoe serieus ze zichzelf willen nemen...

/

Als er een geldoverschot is, dan is geld misschien overgewaardeerd, en goud dus ondergewaardeerd (indien gemeten in geld).
Niemand beschouwt de papierwaarde als het over geld gaat. Het meeste geld is niet eens van papier.
Geld, bijvoorbeeld de Euro, staat voor de economie die erachter staat. Dus wel degelijk een reeel iets. Als deze economie helemaal instort, is de euro ook niks waard.
Het is dus als het ware een 'aandeel' in de Europese economie.

Goud is goud en verder niks.
The End Times are wild
  dinsdag 8 maart 2011 @ 13:04:47 #99
324665 meth77
to do or not to do
pi_93811440
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 12:31 schreef LXIV het volgende:

[..]

Niemand beschouwt de papierwaarde als het over geld gaat. Het meeste geld is niet eens van papier.
Geld, bijvoorbeeld de Euro, staat voor de economie die erachter staat. Dus wel degelijk een reeel iets. Als deze economie helemaal instort, is de euro ook niks waard.
Het is dus als het ware een 'aandeel' in de Europese economie.

Goud is goud en verder niks.
Tenzij landen meer geld verbruiken dan zij verdienen, (oplopende schulden) en de ECB hun schuldpapieren opkoopt met vers geprint geld

You cannot print gold
  dinsdag 8 maart 2011 @ 13:07:35 #100
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_93811520
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 13:04 schreef meth77 het volgende:

[..]

Tenzij landen meer geld verbruiken dan zij verdienen, (oplopende schulden) en de ECB hun schuldpapieren opkoopt met vers geprint geld

You cannot print gold
Als dat het geval is dan wordt het geld minder waard. Dat kan zeker.
Dat zegt echter niks over de huidige prijs van goud. Misschien zit daar al veel meer toekomstige inflatie ingecalculeerd dan het geval zal zijn.
The End Times are wild
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')