Minimale transactiegrootte: 3400 euroquote:Op woensdag 15 december 2010 19:49 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ok. Maak maar over dan, wie het kleine niet eert...
De mensen die niet te vertrouwen zijn, zijn de mensen van Postagold. Die proberen jouw je mooie glimmende goud afhandig te maken in ruil voor een handje waardeloze euro's (gedekt door.. Ja, waardoor eigenlijk). Dit is net andersom.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
Omdat onder het papiertje van de bakker geen koppeling met goud ligt. Als er dus veel inflatie optreedt dan is dat niks meer waard. Dat goud blijft zijn waarde behouden. Je krijgt er gewoon een gewicht aan goud voor terug.quote:Op woensdag 15 december 2010 20:11 schreef Resistor het volgende:
Waarom zou een papiertje met een getal wat een hoeveelheid goud zou vertegenwoordigen meer waarde hebben dan een papiertje waar een getal op staat, maar waarvoor ik bij de bakker nog steeds een aantal broden kan kopen?
Ja, daar moet wel goed afgesproken zijn natuurlijk.quote:Jij kan over 5 jaar zeggen 'papiertjes waar het gewicht in grammen op staat accepteer ik niet, ik wil de gewichten in ounces hebben', en daar zit ik dan, met mijn waardeloze papiertjes.
Nee, het is toch een faire deal? Ik verwacht dat de goudprijs daalt. Alleen kan ik dit niet zomaar shorten, alleen met constructies. Iemand die verwacht dat goud (altijd) blijft stijgen kan van deze deal profiteren (als hij gelijk heeft). Er is geen enkel addertje onder het gras. Nu handel ik toch ook in putopties e.d., die aandelen koop ik toch ook als ze uitgeoefend worden?quote:Op woensdag 15 december 2010 20:12 schreef Snuf. het volgende:
Volgens mij zit er een addertje onder het gras
Mijn systeem is nét even anders. Bij mij hoef je niet je mooie goud in te leveren dat dan een akelige smeltoven in gaat. Bij mij krijg je juist goud!!quote:Op woensdag 15 december 2010 20:23 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
er is al 1,5% geboden
http://www.financialexpre(...)old-deposits/594149/
virtueel goudquote:Op woensdag 15 december 2010 20:26 schreef LXIV het volgende:
[..]
Mijn systeem is nét even anders. Bij mij hoef je niet je mooie goud in te leveren dat dan een akelige smeltoven in gaat. Bij mij krijg je juist goud!!
Ik dacht dat in jouw link het goud omgesmolten werd en opgeslagen. Raar dat ze daar dan 1,5% op kunnen geven.quote:Op woensdag 15 december 2010 20:29 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
virtueel goud
of een IOU papiertje van de State Bank of India.
Same same...
Maar er is inderdaad iets anders: hier hoeft je tegenpartij niets te investeren. Of wel? Gaat er geld over op het initiele investeringsmoment in jouw model?
Ik houd altijd 20% aan. Dus stel goud stijgt heel sterk. Ik zit 100.000 euro short in goud. Ik houd 120.000 euro aan als margin. stijgt het goud naar 110.000 euro, maar ik kan geen 12000 euro bijstorten in de marginpot. Dan default ik.quote:Op woensdag 15 december 2010 20:30 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
en nog een vraag, die 20% margin, als die gehit wordt, wat betaal jij dan precies?
dan kan ik beter 1 kg goud kopen en die in mijn autorishaw naar SBI brengenquote:Op woensdag 15 december 2010 20:33 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik dacht dat in jouw link het goud omgesmolten werd en opgeslagen. Raar dat ze daar dan 1,5% op kunnen geven.
Bovendien ben ik kredietwaardiger dan de bank van India en houd ik meer marge aan.
Dit is wel degelijk anders. Mijn tegenpartij moet wel degelijk investeren! Kijk, jij stort bijvoorbeeld 35.000 euro op mijn rekening. Op het moment dat ik dit geld binnen heb stuur ik je een mailtje met deze jpeg:
[ afbeelding ]
Na vijf jaar krijg je dan 1,065 kg goud tegen de dan geldende marktprijs (in euro;s}
Mhhm ja. Maar hoe die SBI rente geeft op dat fysieke goud dat snap ik dus niet. Dat is wel heel ponzi-achtig. Ik heb gewoon een 100% logisch en onderbouwd systeem.quote:Op woensdag 15 december 2010 20:36 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
dan kan ik beter 1 kg goud kopen en die in mijn autorishaw naar SBI brengen![]()
Heb ik 0,5% meer intrest
Over kredietwaardigheid zullen we het maar niet hebben.
da's toch niet zo moeilijk? SBI beleent dat goud weer (dwz krijgt een lening met als onderpand het goud), en denkt met de centen die ze daarvoor lenen meer rendement dan 1,5% per jaar + de rente die ze betalen te maken.quote:Op woensdag 15 december 2010 20:37 schreef LXIV het volgende:
[..]
Mhhm ja. Maar hoe die SBI rente geeft op dat fysieke goud dat snap ik dus niet. Dat is wel heel ponzi-achtig. Ik heb gewoon een 100% logisch en onderbouwd systeem.
Uiteindelijk had de eerste leverancier beter aan de uiteindelijke nemer kunnen verkopen en het geld op de bank kunnen zetten.quote:Op woensdag 15 december 2010 20:42 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
da's toch niet zo moeilijk? SBI beleent dat goud weer, en denk met de centen die ze daarvoor lenen meer rendement dan 1,5% per jaar te maken.Die lenen drie rupees uit aan Bharath zodat die daarmee een riskshaw kan kopen.
Da's weer wat anders dan speculeren
Counterparty risk natuurlijk. Normaal is de prijs van een future gedefinieerd als F=Spotprijs * (1+liborrente+opslagkosten) met margins van ongeveer 5%. De deal is dus dat TS ongeveer 15% meer margin aanhoudt en geen opslagkosten rekent. Ik snap ook niet waarom hij denkt dat deze strategie zo goed is aangezien een shortpositie op de markt meer geld oplevert. In feite gaat hij in backwardation op de reeele futuresprijs en speculeert hij op stijgende rentekoersen (is immers een parameter voor dalende goudkoersen).quote:Op woensdag 15 december 2010 20:30 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
en nog een vraag, die 20% margin, als die gehit wordt, wat betaal jij dan precies?
neen, want de eerste leverancier wil graag het prijsrisco behouden, en dat heeft ie niet meer als ie het verpatstquote:Op woensdag 15 december 2010 20:45 schreef LXIV het volgende:
[..]
Uiteindelijk had de eerste leverancier beter aan de uiteindelijke nemer kunnen verkopen en het geld op de bank kunnen zetten.
Ik zet het geld tegen 5% weg, keer 1% uit, houd 4% over en ga gratis short op de goudprijs.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |