Een natuurlijke oplossing zou zijn om 's nachts fatsoenlijk 8 uur te slapen, maar daar denkt onze dochter van een half jaar iets anders over.quote:Op woensdag 15 december 2010 11:16 schreef Bootje84 het volgende:
Waarom zorg je niet gewoon voor een natuurlijke oplossing door een boost aan vitamine-C en dergelijke?
Dus jij hebt nooit het "omgekeerde" effect gekregen?quote:Op woensdag 15 december 2010 11:17 schreef zwaardegekste het volgende:
Ze zeiden dat ook tegen mij een jaar of 10 geleden...
mn neus zit er nog steeds aan, maar kan het niemand aanbevelen... kost je toch eens per maand 4,75 aan de Otrivin...
Moet je eigenlijk wel die met Menthol pakken, die pakt tenminste aan!
Maar moet afkicken, volledig mee eensch
Bij jou dus ook geen problemen?quote:Op woensdag 15 december 2010 11:14 schreef Ypmaha het volgende:
Ik zou gewoon langer doorgaan dan 10 dagen. Het werkte bij mij in ieder geval wel (hoewel ik last had van hooikoorts)
Ik wil oor- en bijholteontsteking voorkomen.quote:Op woensdag 15 december 2010 11:28 schreef Hydrogeny het volgende:
Welk symptoom wil je er mee oplossen?
Helpt Vicks Sinex bij jou niet?quote:Op woensdag 15 december 2010 11:35 schreef Devz het volgende:
Ik heb zelf neusproblemen doordat mijn slijmvliezen steeds geirriteerd raken. Dit zorgt voor weinig smaak/reuk/mogelijkheid tot ademhalen. Heb al diverse neussprays van de huisarts geprobeerd, maar die werken helaas allemaal niet (veel).
Otrivin echter wel, met zowel Otrivin Duo als Menthol heb ik mijn volledige reuk/smaak/mogelijkheid tot ademhalen terug. Maar stuit ook op het probleem dat je het maar erg gelimiteerd mag gebruiken.... (en ik heb dat probleem dus chronisch)
Kortsamengevat: ik ben ook benieuwd naar het antwoord
Otrivin Duo is heilig bij mij terwijl de normale niet zo goed werkt. Op aanraden van arts: had voorheen een inhaler met ipratropium en dat zit tegenwoordig ook in de duoquote:Op woensdag 15 december 2010 11:35 schreef Devz het volgende:
Ik heb zelf neusproblemen doordat mijn slijmvliezen steeds geirriteerd raken. Dit zorgt voor weinig smaak/reuk/mogelijkheid tot ademhalen. Heb al diverse neussprays van de huisarts geprobeerd, maar die werken helaas allemaal niet (veel).
Otrivin echter wel, met zowel Otrivin Duo als Menthol heb ik mijn volledige reuk/smaak/mogelijkheid tot ademhalen terug. Maar stuit ook op het probleem dat je het maar erg gelimiteerd mag gebruiken.... (en ik heb dat probleem dus chronisch)
Kortsamengevat: ik ben ook benieuwd naar het antwoord
Nog nooit geprobeerd eerlijk gezegd. Vandaar dat ik jouw vraag interessant vindquote:
Normale Otrivin is gewoon een zoutoplossing en die werkt inderdaad niet. Alleen die Duo mag je ook maar een paar dagen achter elkaar gebruiken, toch? Zoiets maar dan voor dagelijks gebruik zou voor mij ideaal zijn.quote:Op woensdag 15 december 2010 11:48 schreef Hydrogeny het volgende:
[..]
Otrivin Duo is heilig bij mij terwijl de normale niet zo goed werkt. Op aanraden van arts: had voorheen een inhaler met ipratropium en dat zit tegenwoordig ook in de duo
Nee, Otrivin "normaal" is op basis van 1mg xylometazoline, dit zorgt er voor dat je neusslijmvlies slinkt en je dus geen verstopte neus meer hebt. Bij duo is de samenstelling anders, namelijk 0,5 mg xylometazoline en 0,6 mg ipratropiumbromide per ml. Dat laatste zorgt er voor dat je minder slijm aanmaakt en dat de luchtwegen verwijd worden. Duo is dus meer voor benauwdheid en een loopneus, terwijl de gewone versie meer geschikt is voor een helemaal dichte neus.quote:Op woensdag 15 december 2010 13:22 schreef Devz het volgende:
[..]
Nog nooit geprobeerd eerlijk gezegd. Vandaar dat ik jouw vraag interessant vind
[..]
Normale Otrivin is gewoon een zoutoplossing en die werkt inderdaad niet. Alleen die Duo mag je ook maar een paar dagen achter elkaar gebruiken, toch? Zoiets maar dan voor dagelijks gebruik zou voor mij ideaal zijn.
Misschien is er een verband tussen het terugkomen van je verkoudheid en het gebruik al dit soort sprayes. Gebruik het eens een hele maand niet, wedden dat je van je verkoudheid afbent.......quote:Op woensdag 15 december 2010 11:23 schreef mikske het volgende:
[..]
Een natuurlijke oplossing zou zijn om 's nachts fatsoenlijk 8 uur te slapen, maar daar denkt onze dochter van een half jaar iets anders over.
[..]
Dus jij hebt nooit het "omgekeerde" effect gekregen?
Ik gebruik het overigens "maar" twee keer per dag en heb het nu zeker een week niet gebruikt. Klote verkoudheid blijft maar terugkomen.
[..]
Bij jou dus ook geen problemen?
Die weddenschap wil ik wel aannemen, een verkoudheid wordt veroorzaakt door een virus en daar heeft een neusspray bijzonder weinig mee te maken.quote:Op woensdag 15 december 2010 14:54 schreef Casos het volgende:
[..]
Misschien is er een verband tussen het terugkomen van je verkoudheid en het gebruik al dit soort sprayes. Gebruik het eens een hele maand niet, wedden dat je van je verkoudheid afbent.......
laat het woordje 'misschien' maar wegquote:Op woensdag 15 december 2010 14:54 schreef Casos het volgende:
[..]
Misschien is er een verband tussen het terugkomen van je verkoudheid en het gebruik al dit soort sprayes. Gebruik het eens een hele maand niet, wedden dat je van je verkoudheid afbent.......
Ok, symptonen van een verkoudheid, maar ik wilde nog niet teveel verklappenquote:Op woensdag 15 december 2010 14:55 schreef eleusis het volgende:
[..]
Die weddenschap wil ik wel aannemen, een verkoudheid wordt veroorzaakt door een virus en daar heeft een neusspray bijzonder weinig mee te maken.
Daar helpt neusspray niet voor, dat zorgt ervoor dat je neus open blijft. Met regelmatig stomen heb je een beter resultaat. Je kunt ook wat Vicks vaporub op je borst smeren, of gewoon direct onder je neus. Helpt ook goedquote:Op woensdag 15 december 2010 11:30 schreef mikske het volgende:
[..]
Ik wil oor- en bijholteontsteking voorkomen.
Daarnaast kan ik niet ontkennen dat ik het fijner vind om vrij te ademen ipv alleen maar door de mond. Maar daar kan ik wel mee leven.
Dat dus. Zelf meegemaakt. Geen lolletje. Om "af te kicken" heb ik twee maanden lang met een 100% dichte neus rondgelopen: had negatieve invloed op mijn slaap, niet normaal... Otrivin werkt wel maar het is wel oppassen.quote:Op donderdag 16 december 2010 22:11 schreef IHVK het volgende:
Nooit langer gebruiken eigenlijk alleen als je snachts niet kan slapen anders ontstaat er gewenning en ben je chronisch verkouden en afhankelijk ervan.
Je moet er mee stoppen, waarschijnlijk een paar maanden met een potdichte neus rondlopen en sterk zijn en niet opnieuw beginnen met dat spul. Daarna wordt het beter en zou ik een afspraak maken met een KNO arts. Er zijn namelijk wel sprays die hetzelfde effect hebben en die je wel continue mag gebruiken maar die kan alleen een arts voorschrijven...quote:Op vrijdag 17 december 2010 10:27 schreef zapato61 het volgende:
ik ben helaas al 7 jaar verslaaf aan otrivin en dat kost me ook een vermogen en de huisarts doet er niks mee.
ja ik weet dat ik er mee moet stoppen maar dat kan ik gewoon niet. Ik raak echt in paniek als ik niet door mijn neus kan ademen. Ik heb al van alles geprobeerd, geloof me. Ik kom er niet van af. Ik ben ook allergisch voor huisstofmijt, pollen ed. Mijn huis is stof vrij, voor zover dat kan, geen tapijten, geen vloerbedekking, geen dikke gordijnen niks. Ik poets altijd en heb ook anti allergische hoezen om matrassen en dekbedden en kussens.quote:Op vrijdag 17 december 2010 11:27 schreef AlmightyArjen het volgende:
[..]
Je moet er mee stoppen, waarschijnlijk een paar maanden met een potdichte neus rondlopen en sterk zijn en niet opnieuw beginnen met dat spul. Daarna wordt het beter en zou ik een afspraak maken met een KNO arts. Er zijn namelijk wel sprays die hetzelfde effect hebben en die je wel continue mag gebruiken maar die kan alleen een arts voorschrijven...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |