abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90033965
Weet je dat neusspray verslavend werkt ?
Die maximaal 10 dagen is niet voor niets namelijk.
Juin uit Eigen Tuin!
pi_90035712
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 10:27 schreef zapato61 het volgende:
ik ben helaas al 7 jaar verslaaf aan otrivin en dat kost me ook een vermogen en de huisarts doet er niks mee.
Je moet er mee stoppen, waarschijnlijk een paar maanden met een potdichte neus rondlopen en sterk zijn en niet opnieuw beginnen met dat spul. Daarna wordt het beter en zou ik een afspraak maken met een KNO arts. Er zijn namelijk wel sprays die hetzelfde effect hebben en die je wel continue mag gebruiken maar die kan alleen een arts voorschrijven...
pi_90043271
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 11:27 schreef AlmightyArjen het volgende:

[..]

Je moet er mee stoppen, waarschijnlijk een paar maanden met een potdichte neus rondlopen en sterk zijn en niet opnieuw beginnen met dat spul. Daarna wordt het beter en zou ik een afspraak maken met een KNO arts. Er zijn namelijk wel sprays die hetzelfde effect hebben en die je wel continue mag gebruiken maar die kan alleen een arts voorschrijven...
ja ik weet dat ik er mee moet stoppen maar dat kan ik gewoon niet. Ik raak echt in paniek als ik niet door mijn neus kan ademen. Ik heb al van alles geprobeerd, geloof me. Ik kom er niet van af. Ik ben ook allergisch voor huisstofmijt, pollen ed. Mijn huis is stof vrij, voor zover dat kan, geen tapijten, geen vloerbedekking, geen dikke gordijnen niks. Ik poets altijd en heb ook anti allergische hoezen om matrassen en dekbedden en kussens.

Het beste wat voor mij zou werken is dat mijn neusslijmvliezen worden verwijderd door een kno arts. Maar mijn huisarts wil me geen verwijzing geven.
Ik heb zelfs neusspray in beide zwangerschappen gebruikt, echt vreselijk. Wel gestopt met roken maar van die rot neusspray kom ik niet af.
pi_90044304
Volgens de verpakking mag je het 10 dagen in de maand, 3 keer per dag gebruiken. Dat is in totaal dus 30 keer. Ik heb het 10 dagen lang gebruikt en dan 1 keer per dag. Ik ging er stiekem van uit dat ik die resterende 20 dus gewoon kon gebruiken. Niet dus, het is klaarblijkelijk echt tijd gebonden. Ik had kinderspray gehaald (de helft aan werkzame stof), maar na één keer gebruik daarvan zit mijn neus potdicht. Absoluut een rebound effect. Dus bij dezen de waarschuwing aan de rest. Je kunt beiden niet na elkaar gebruiken en het gaat niet om de hoeveelheid, maar om de gebruikte tijd. Althans, dat is mijn ervaring.

En mocht iemand het zich afvragen. Ja, ik ben woensdagmiddag direct met de sprays gestopt. Mijn neus zit nog steeds potdicht, maar ik gok dat het rebound effect met één dag overschrijding vast weer snel over zal zijn. Ik gebruik nu de homeopatische spray van Kruidvat. Die lijkt af en toe een beetje effect te hebben. Het is gewoon zoutoplossing met calendula en andere onzin maar je mag hem je hele leven lang gebruiken ;) Voorlopig geen andere sprays meer voor mij.

Zapato61 > Dan zou ik toch maar eens zonder huisarts een afspraak maken. Je hebt duidelijk een probleem en de KNO-arts zou je kunnen helpen.

Symphonic > Daarom vroeg ik ook of het alternatief wel mocht.

June > Neusspray helpt wel degelijk alle holtes e.d. open te houden. Ten eerste houdt het je neus open, waardoor je dus niet hoeft te snuiten en te snuiven. Het resultaat is dat de kans op infecties aanzienlijk afneemt omdat bacterieën niet de holtes worden ingeperst. Daarnaast kan eventuele afvoer met een vrije neus gewoon afgevoerd worden via de neus. Een tweede is dat naast de neus ook andere delen meer open komen te staan en dus gemakkelijk(er) afval kunnen afvoeren. Stomen helpt bij mij overigens niet en bij de gemiddelde mens hooguit enkele minuten. Vicks e.d. heeft medisch gezien helemaal geen effect.

Daywalk3r > Ik eet altijd erg gezond, extra vitamines e.d. heb ik dan ook niet nodig. Daarnaast beginnen mensen vaak pas met "extra" vitamine C wanneer zij al besmet zijn en dan heeft het 0,0 toegevoegde waarde.

[ Bericht 2% gewijzigd door mikske op 17-12-2010 14:53:56 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')