http://www.google.nl/sear(...)&fp=2709337464ea44e4quote:Op dinsdag 14 december 2010 12:30 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Eindelijk, de opvolger van Freud..
[..]
Jij claimt, jij bewijst. Zo zijn de basisregels van een discussie. Ik had gedacht dat je die basiskennis wel had.
Ik zie Co en Toos zo lopen idd...quote:Op dinsdag 14 december 2010 08:19 schreef Chevalric het volgende:
[..]
Het ergste is dat het nog echt waar zou kunnen zijn ook.
Ik moet zeggen dat de afgelopen 3 topics me behoorlijk hebben doen twijfelen aan mijn vertrouwen in het gezond verstand van de mens. Daar word ik niet echt vrolijk van. Ik had gehoopt dat er meer mensen zouden zijn die niet alleen maar vanuit hun onderbuik reageren, maar ook gewoon nadenken en dingen in perspectief plaatsen. Helaas zijn dat er in dit topic maar een handjevol, de rest is vooral bezig om zoveel mogelijk mannen op te knopen aan de hoogste boom.
Ik denk dat ik maar gewoon wegblijf uit dit soort topics...
P.S. @kahaarin: mijn vriendin is het eens met mijn standpunt over camera's in een kinderdagverblijf ;-)
de beste oplossing met dit beest is dat je nadat je alle info los hebt hem afschiet.quote:Op dinsdag 14 december 2010 12:32 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Het is toch geld weggooien om ze ook nog het genoegen van een chemische castratie en een enkelband te doen als ze toch al levenslang worden opgesloten?. Geert gaat kamervragen stellen over dat soort verkwanselingen hoor.
Freud zou stellen dat mannen die bobbymatig dan wel professioneel een voorliefde hebben voor het werken met kleine kinderen zelf een neiging hebben tot het vrouwelijke, dat deze neiging deels wordt bepaald door genetische aanleg en deels door een projectie van zichzelf op de kinderen als compensatie voor een gebrek aan een vaderfiguur in hun eigen jeugd en/of een dominante moeder waardoor de emotionele ontwikkeling in de puberteit is geremd.quote:Op dinsdag 14 december 2010 12:30 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Eindelijk, de opvolger van Freud..
quote:'Slaapfeestjes bij directeur Hofnarretje'
AMSTERDAM - Bij Albert Drent, directeur van kinderdagverblijf Het Hofnarretje, zouden regelmatig thuis slaapfeestjes zijn geweest. De feestjes stonden onder leiding van de opgepakte medewerker Edwin R.
Edwin R.
Dat zegt een betrokken ouder tegen de Amsterdamse zender AT5. Tijdens de informatiebijeenkomst maandagavond in het Mövenpick Hotel waren er bij ouders veel vragen over de slaapfeestjes en de rol van directeur Drent en medewerker R., zo laten aanwezige ouders weten.
De 39-jarige R., die na de hoofdverdachte Robert M. en zijn echtgenoot Richard van O. als derde verdachte werd opgepakt, zou als medewerker van de crèche erg actief zijn geweest als organisator van feesten en activiteiten buiten de opvang om. R. zit vast op verdenking van ontuchtige handelingen op het internet.
Volgens één van de betrokken ouders stonden de slaapfeestjes onder de leiding van R., maar werden ze gehouden in het huis van Drent in Enkhuizen, meldt AT5.
De nieuw aangestelde woordvoerder van Het Hofnarretje laat de zender in een reactie weten erg geschrokken te zijn van alle verhalen. Op dit moment wordt er overlegd met de directeur. Burgemeester Eberhard van der Laan liet maandag weten dat Drent op dit moment geen verdachte is.
typisch pvdaquote:Paspoort
Mikelsons moet, als hij wordt veroordeeld, van de VVD zijn Nederlandse paspoort inleveren. Dat zegt VVD-Kamerlid Ard van der Steur in het AD. 'Dit soort mensen wil ik ons land uit hebben,' aldus Van der Steur over de in Letland geboren verdachte.
De PvdA is het daar niet mee eens. 'Wij zeggen: eenmaal Nederlander, altijd Nederlander,' zegt PvdA-Kamerlid Jeroen Recourt.
verklaard dan meteen waarom in 2008 de directeur door het vuur ging voor zijn werknemer.....quote:Op dinsdag 14 december 2010 12:42 schreef yavanna het volgende:
Als onderstaand klopt vraag ik mij toch ook af waarom je in hemelsnaam je kind naar zo'n 'feestje' zou laten gaan.
[..]
los van deze zaak snap ik niet waarom zoveel mensen hun kinderen naar de opvang sturen voor vaak veel dagen.quote:Op dinsdag 14 december 2010 12:46 schreef utrecht1970 het volgende:
Ik snap ook niet waarom je je kind van maximaal 4 jaar uit logeren stuurt in Enkhuizen (terwijl het kind in Amsterdam op de creche zit).
voorstander van de zwitserse wet.quote:Op dinsdag 14 december 2010 12:51 schreef Andromache het volgende:
eens met de PvdA. nederlanderschap heb je niet in verschillende klasses.
Inderdaad, het is ook een vrij loze kreet, natuurlijk kun je binnen de huidige wetten iemand zijn paspoort niet afpakken. Hadden ze maar beter op moeten letten toen hij de aanvraag deed. Trouwens, wat bereik je hiermee? Hij zal toch in Nederland berecht moeten worden, zijn misdaden heeft hij hier gepleegd, wordt het ineens minder erg als hij geen Nederlander meer is?quote:Op dinsdag 14 december 2010 12:51 schreef Andromache het volgende:
eens met de PvdA. nederlanderschap heb je niet in verschillende klasses.
WTF, slaapfeestjes? welk doel zou dat moeten dienen?quote:Op dinsdag 14 december 2010 12:42 schreef yavanna het volgende:
Als onderstaand klopt vraag ik mij toch ook af waarom je in hemelsnaam je kind naar zo'n 'feestje' zou laten gaan.
[..]
Kom op nou, dit soort generalisaties raken natuurlijk kant noch wal. Alle mannen die vader worden ontwikkelen ook gevoelens voor dat kleine mormeltje dat ze mogen verzorgen hoor, dus is het niet zo vreemd dat er mannen zijn die dat nog wat sterker hebben en er graag hun beroep van maken. En ja, er zal natuurlijk een heel kleine minderheid zijn die dit vanuit perverse seksuele verlangens doet, maar volgens Freud worden wij allemaal in essentie gestuurd door seksuele lusten dus zo vreemd is dat ook weer niet. En het is niet alsof al die vrouwen in de kinderopvang stuk voor stuk engeltjes zijn hoor, daar zullen er ook een aatal bijzitten die misschien hier en daar een keer een tik uitdelen of op een andere manier niet aan het ideaalbeeld voldoen. Uiteraard is dat van een ander kaliber dan seksueel misbruik, maar je moet alles wel een klein beetje in redelijke perspectieven blijven zien.quote:Op dinsdag 14 december 2010 12:42 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Freud zou stellen dat mannen die bobbymatig dan wel professioneel een voorliefde hebben voor het werken met kleine kinderen zelf een neiging hebben tot het vrouwelijke, dat deze neiging deels wordt bepaald door genetische aanleg en deels door een projectie van zichzelf op de kinderen als compensatie voor een gebrek aan een vaderfiguur in hun eigen jeugd en/of een dominante moeder waardoor de emotionele ontwikkeling in de puberteit is geremd.
Of iets dergelijks...
In ieder geval zou hij een dergelijke afwijking van de norm wel zien voor wat het is.. Een afwijking van de norm.. Nu zal het best zijn dat van de 5.000 (ik noem maar wat) mannen die werkzaam zijn in de kinderopvang de overgrote meerderheid de beste intenties heeft maar er zullen er ook zijn die wel degelijk seksuele gevoelens bij kinderen hebben. Dit geval is uiteraard wel een extreem geval maar als je denkt dat hij de enige pedoseksueel is die werkzaam is in de kinderopvang dan ben je wel erg naief.
Ik zou mijn kinderen in ieder geval geen man (buiten mijn familie) op mijn kinderen laten passen, is ook geen enkele noodzaak toe want er zijn zat leuke jonge vrouwen die met liefde in de kinderopvang werken.
Niets, behalve het voeren van een bepaald deel van het electoraat natuurlijk. Eigenlijk wel treurig, je hoopt toch dat politici verstandig zijn op momenten dat het lastig wordt en wat redelijkheid en overzicht aan de dag leggen als er iets ingrijpends gebeurt, maar blijkbaar is ook zo'n incident weer aanleiding tot het voeren van een staaltje symboolpolitiek van de bovenste plank.quote:Op dinsdag 14 december 2010 12:59 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Inderdaad, het is ook een vrij loze kreet, natuurlijk kun je binnen de huidige wetten iemand zijn paspoort niet afpakken. Hadden ze maar beter op moeten letten toen hij de aanvraag deed. Trouwens, wat bereik je hiermee? Hij zal toch in Nederland berecht moeten worden, zijn misdaden heeft hij hier gepleegd, wordt het ineens minder erg als hij geen Nederlander meer is?
Inderdaad, in plaats van het onderzoek afwachten en een beetje terughoudendheid aan de dag leggen gaan ze dit roepen. Eigenlijk is het helemaal niet een goed idee om hem aan het kruis te nagelen in de media, dit gaat door zijn advocaat gebruikt worden als argument dat hij al veroordeeld is door de media en dat er geen eerlijk en objectief proces mogelijk is....quote:Op dinsdag 14 december 2010 13:08 schreef keesjeislief het volgende:
Niets, behalve het voeren van een bepaald deel van het electoraat natuurlijk. Eigenlijk wel treurig, je hoopt toch dat politici verstandig zijn op momenten dat het lastig wordt en wat redelijkheid en overzicht aan de dag leggen als er iets ingrijpends gebeurt, maar blijkbaar is ook zo'n incident weer aanleiding tot het voeren van een staaltje symboolpolitiek van de bovenste plank..
Staat nu ook op de FP, de meeste kinderen op de DVD's zijn geidentificeerd: Robert Mikelsons heeft geen soaquote:Op dinsdag 14 december 2010 12:39 schreef MissBitchy het volgende:
Robert M. is getest door de GGD op geslachtsziekten. De dienst heeft aangegeven dat de eerste tests negatief zijn.
De GGD heeft Robert M getest op verschillende soa's. De eerste uitslagen zijn negatief op de ziektes hiv, hepatitis B en syfilis. Nadere tests volgen.
Test in Afrika
M. gaf op zijn weblog in 2008 aan dat hij voor vrijwilligerswerk in Kenia ook is getest op hiv. Hij gaf destijds niet de uitslag, maar schreef wel dat hij drie maanden later nog eens getest moest worden.
Bron: Rtl.nl
Het lijkt me eerder het gevolg van maatschappelijke rolverdeling dan van emotionele gesteldheid. Maar goed, zelfs als dat al zo is, zie ik nog geen link met pedofilie.quote:Op dinsdag 14 december 2010 12:26 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Mannen die in een kinderdagverblijf werken met kinderen van 0 tot 4 zitten emotioneel in ieder geval anders in elkaar dan de "standaard man". Mannen die een voetbalteam trainen of hopman bij de scouting zijn niet.
Precies. Plus dat het alleen maar meer voeding en rechtvaardiging geeft aan mensen die puur emotioneel reageren. Dit soort uitspraken helpt bijv. zeker niet, om het maar even voorzichtig uit te drukken, bij het doorkomen van de komende periode voor allerlei mannen die in aanraking komen met kinderen en nu bijna per definitie scheef worden aangekeken door bepaalde figuren.quote:Op dinsdag 14 december 2010 13:13 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Inderdaad, in plaats van het onderzoek afwachten en een beetje terughoudendheid aan de dag leggen gaan ze dit roepen. Eigenlijk is het helemaal niet een goed idee om hem aan het kruis te nagelen in de media, dit gaat door zijn advocaat gebruikt worden als argument dat hij al veroordeeld is door de media en dat er geen eerlijk en objectief proces mogelijk is....
Misschien waren het wel ouders met kinderen met een eigen willetje. Je weet wel kut koters van drie die bepalen wat ze aantrekkenquote:Op dinsdag 14 december 2010 13:25 schreef Stephan1237 het volgende:
4 jarige kinderen naar een slaapfeestje sturen..? Dan zijn die ouders ook een beetje .
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |