abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89895724

Welkom in het grote chinese webshops topic!

Zoals je ziet is deze reeks al vele topics lang. Om alles op orde te kunnen houden zijn er een aantal regels en maatregelen genomen die in dit topic gelden. Alles wat je moet weten om mee te kunnen posten in dit topic kan je hieronder vinden. Voordat je hier een vraag gaat stellen gelieve even hieronder kijken of daar je antwoord misschien instaat. Domme vragen bestaan niet, maar wel als ze gewoon in de OP staan ;)

Veel succes en veel plezier met het kopen van chinese gadgets!

We hebben een aantal veel voorkomende vragen op een rijtje gezet, druk op de spoiler van de vraag waar jij het antwoord op wilt weten en het antwoord zal zichtbaar worden.
SPOILER: Ze hebben alleen maar troep op die site welke gek koopt daar nou iets?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Goed ik wil wat bestellen hoe doe ik dit?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Ik heb wat besteld hoe lang duurt het nu voor het binnen komt?
SPOILER: Waarom kan ik mijn pakketje niet tracken?
SPOILER: Oeps! Ik heb het verkeerde adres ingevuld of ik wil het ergens anders laten bezorgen! Moet ik nu met mijn webshop mailen?
SPOILER: Points? Wat is dat nou weer?
[spoiler=" Free shipping? (Gratis bezorgen) hoe kan dat?] Het versturen is niet gratis, maar is verrekend met de prijs van het product. Je betaalt dus wel verzendkosten, maar ze laten het niet zien. Hierom moet je bij Taobao orders wel altijd verzendkosten betalen. "[/spoiler]
SPOILER: Wat is illegaal in Nederland?
SPOILER: Wordt mijn bestelling niet door de douane gepakt?
SPOILER: Oh nee ik heb de laatste post in dit topic gemaakt wat nu!?
SPOILER: Wie is die Jack waar jullie het soms over hebben?
Mocht je nog vragen hebben, lees eerst deze pagina met vragen die we niet meer willen horen. Als je vraag daar niet tussen staat, kun je hem altijd hier stellen.

Korting speciaal voor de Fok members die dit topic bezoeken is een feit! De eerste shops hebben inmiddels al aangegeven kortingen te willen geven en hier maken we natuurlijk gebruik van!
SPOILER: Buyincoins geeft 7% korting speciaal voor Fok members, deze coupon is maximaal twee keer te gebruiken per account.
SPOILER: Lightake geeft 5% korting het minimumbedrag is 1$, en de kortingscoupon verloopt op 31 augustus.
Hopelijk zullen meer shops aangeven een korting te willen geven speciaal voor Fok!, zodra dit gebeurt zal dit natuurlijk toegevoegd worden aan de OP.

Tussen de chinese webshop sites staan ook een aantal sites die volledig in het chinees zijn en een paar wholesale sites. Heb je geen idee hoe je hier mee om moet gaan, en wil je dit toch wel heel graag dan moet je even hieronder kijken. Staat de site die je wilt hier niet tussen, probeer met deze twee spoilers te bekijken er toch uit te komen!

SPOILER: TradeTang
SPOILER: TaoBao
Heb je nog meer vragen over Wholesale sites? Wees niet bang, en post je vraag in 't topic!

PayPal verandert één keer per dag zijn wisselkoers, dus het zal altijd iets anders zijn dan de huidige koers zoals hierboven te zien. Ook zit er een klein percentage onkosten in voor PayPal, ongeveer 3.2%. Dit scheelt ongeveer 3-4 cent met de huidige koers. Houd er dus rekening mee dat bovenstaande grafiek niet precies overeenkomt met de PayPal wisselkoers.

Voor overige vragen kun je terecht in dit topic. Aanvullingen voor de openingspost zijn zeer welkom. Heb je aanvullingen, PM mij (RacerDKB), de huidige TS, verander het in de Wiki, of post het in dit topic.

Veel plezier met bestellen!

Hou verder de volgende regels in de gaten:
- Niet bitchen naar elkaar
- Geen handeltjes.
- Geen illegale meuk zoals wapens, nepkleding.
- En er bestaan geen domme vragen, alleen maar domme mensen die zich te goed voelen om vragen te beantwoorden.
- En het belangrijkste: verkloot deze nieuwe kans niet en laat deze reeks vooral niet op z´n voorganger lijken.
- Geen pm kliekjes gedrag, we kunnen niemand verbieden PM´s te sturen maar ga er niet om zitten bedelen, we zijn een openbaar forum.

Heb je iets tofs gekocht en heb je zin om er een kleine review over te schrijven in? Daar is een speciaal topic voor! In [GADGETS] DealExtreme reviewtopic kun je uitgebreid je nieuwe aanwinst ophemelen, of afkraken natuurlijk

Link naar deze openingspost

Met dank aan RacerDKB (tekst), Jopiede (Track 'n trace pakketjes), joepie91 (tekst), Mstr (plaatjes OP) en Tokko1 (plaatjes en aanpassen OP naar V2 en Bugfixes).

[ Bericht 0% gewijzigd door UncleSam op 13-12-2010 23:35:43 ]
pi_89895758
DX stuurt gewoon nog kerst promoties. Alsof dat nog op tijd binnen komt. Ik snap dat echt niet. Stuur het dan gewoon ruim van tevoren. New Arrivals ook allemaal in kerstsfeer. Ja... kerst volgend jaar dan.
pi_89895772
Laatste post nog ff:

Ik zoek iets om de muziek op mobiel (audiojack 3.5 mm) te koppelen aan een stereo met tulpstekkers.
Dus tulp stekker male naar audio jack. Wie weet wat de Engelse benaming hiervoor is, ik kan ze niet vinden bij BIC, LITB..
pi_89895778
Nvm

[ Bericht 100% gewijzigd door #ANONIEM op 13-12-2010 22:09:31 ]
pi_89895842
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 22:08 schreef Skiet het volgende:
DX stuurt gewoon nog kerst promoties. Alsof dat nog op tijd binnen komt. Ik snap dat echt niet. Stuur het dan gewoon ruim van tevoren. New Arrivals ook allemaal in kerstsfeer. Ja... kerst volgend jaar dan.
Inderdaad, beetje jammer altijd. Net als die Paul-de-octupusknuffels na het WK :')
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_89895916
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 22:08 schreef Skiet het volgende:
Tja, je hoeft je niet af te vragen waarom ze dat doen. Het werkt gewoon. :P
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_89895970
quote:
Op maandag 13 december 2010 22:08 schreef UncleSam het volgende:
Laatste post nog ff:

Ik zoek iets om de muziek op mobiel (audiojack 3.5 mm) te koppelen aan een stereo met tulpstekkers.
Dus tulp stekker male naar audio jack. Wie weet wat de Engelse benaming hiervoor is, ik kan ze niet vinden bij BIC, LITB..
Dealextreme heeft ze, ik ben nu even mobiel dus ik kan het even niet opzoeken. Ik denk dat je het wel vind als je 3.5mm rca zoekt.
pi_89896361
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 22:11 schreef ElmoFan het volgende:

[..]

Dealextreme heeft ze, ik ben nu even mobiel dus ik kan het even niet opzoeken. Ik denk dat je het wel vind als je 3.5mm rca zoekt.
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.42206

Top bedankt, ik hou alleen niet zo van DX
pi_89896462
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 22:11 schreef ElmoFan het volgende:

[..]

Hier maar uitverkocht.
Dus dan maar deze.

Graag gedaan.
  maandag 13 december 2010 @ 22:25:17 #10
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_89896991
Hij wil het toch op de stereo aansluiten? Dat kan prima wanneer je 3,5 mm -> RCA (3 tulpstekkers dus) maar het lijkt me niet handig/netjes. Kies liever een met 2 tulpstekkers.
pi_89896995
_O_ Merci!

Ja met twee stekkers lukt het toch al? Die derde die er aan zit maakt voor die 99 cent ook niet uit :D
pi_89897135
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 22:27 schreef UncleSam het volgende:
_O_ Merci!

Ja met twee stekkers lukt het toch al? Die derde die er aan zit maakt voor die 99 cent ook niet uit :D
Juist op stereo aansluiten doe je met 2 stekkers (linker- en rechterkanaal) De derde stekker is voor (crappy) videobeeld en gebruik je dus (nu) niet.
pi_89897194
Je kan video toch niet over een jack sturen? Het is toch een audio jack?
pi_89897273
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 22:31 schreef UncleSam het volgende:
Kan soms wel. Bijvoorbeeld mijn oude Nokia N82 kon videobeeld via de 3.5 mm poort sturen.
  maandag 13 december 2010 @ 22:32:39 #16
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_89897283
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 22:31 schreef UncleSam het volgende:
Geel is video. Volgens mij hebben sommige camera's bijvoorbeeld de optie om zo slideshows naar de televisie door te spelen.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_89897389
TVP :)
pi_89897988
iemand postte een tijdje geleden zo'n ding waar je een hardeschijf in kunt doen voor iets van 3,50. heeft iemand die link nog?
pi_89898034
Soms is het shoppen op zo'n webshop gewoon té gemakkelijk. Duik ik hier even in een doos met "rommelkabels" vind ik gewoon 3 setjes van tulp>jack :').
pi_89898497
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 22:46 schreef UncleSam het volgende:
Soms is het shoppen op zo'n webshop gewoon té gemakkelijk. Duik ik hier even in een doos met "rommelkabels" vind ik gewoon 3 setjes van tulp>jack :').
Problem solved.

Samurai watch is al een hele tijd binnen (voor een derde wat er in Nederland voor gevraagd word :P ), laser is binnen (welke vreemde trekken heeft).

*Iemand91 bedenkt wat ie nu maar 'ns gaat kopen...*
pi_89898980
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 22:55 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Problem solved.

Samurai watch is al een hele tijd binnen (voor een derde wat er in Nederland voor gevraagd word :P ), laser is binnen (welke vreemde trekken heeft).

*Iemand91 bedenkt wat ie nu maar 'ns gaat kopen...*
vervangers voor je KM-92 :) !
pi_89899826
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 23:05 schreef Downstar het volgende:

[..]

vervangers voor je KM-92 :) !
Paar drupjes lijm erin en ze doen het weer prima.
(Ik zet nog maar 'ns wat Clapton/Knopfler op :9 )

Ergens denk ik aan een horloge o.i.d.
Zoiets als deze.
(Ik verslind horloges...).

Maar misschien ook wel iets heel anders of gewoon niets, ga misschien volgende week ook naar Londen en een student heeft ook geen bodemloze geldput/bankrekening.
  maandag 13 december 2010 @ 23:27:06 #23
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_89900070
Uncle, waaorm heb je de OP nou gesloopt? :N
Prima dat je die bepaalde site niet leuk vind omdat ze je mailtjes sturen, maar unsuscribe je dan gewoon? En als je dan persee die url wegwilt vraag je ff met een PM aan een van de OP makers hoe dat moet.. kan er gewoon een andere webshop neer zetten/leeg blokje?
(nog webshops die niet in de OP staan die daar moeten?)

Mijn Rii is shipped Overseas vandaag ^O^
Check mijn china reviews op <a href="http://reviewblog.tweakblogs.net" rel="nofollow" target="_blank">Reviewblog.tweakers.net</a>
pi_89900125
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 23:27 schreef tokko1 het volgende:
Uncle, waaorm heb je de OP nou gesloopt? :N
Prima dat je die bepaalde site niet leuk vind omdat ze je mailtjes sturen, maar unsuscribe je dan gewoon? En als je dan persee die url wegwilt vraag je ff met een PM aan een van de OP makers hoe dat moet.. kan er gewoon een andere webshop neer zetten/leeg blokje?
(nog webshops die niet in de OP staan die daar moeten?)

Mijn Rii is shipped Overseas vandaag ^O^
Hee doe is even rustig?
Ik heb gewoon de OP van hier gekopieerd: http://wiki.fok.nl/index.php/OP/ChineseWebshopstopic
Maar FOK! blokkeert bepaalde SPAM urls automatisch..
  maandag 13 december 2010 @ 23:33:10 #25
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_89900367
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 23:28 schreef UncleSam het volgende:

[..]

Hee doe is even rustig?
Ik heb gewoon de OP van hier gekopieerd: http://wiki.fok.nl/index.php/OP/ChineseWebshopstopic
Maar FOK! blokkeert bepaalde SPAM urls automatisch..
Blabla.. ik fix 't wel ff ;) Vervang de img url de sterretjes is met LEEG dus "http://didid.nl/rar/op-LEEG.jpg" dan istie weer prima, zonder spamsite. (alhoewel 't gewoon prima webshop is op dat na).

quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 23:36 schreef UncleSam het volgende:
Kijk eens, opgelost. Link is veranderd in een bit.ly link en het plaatje met de naam EVB in de bestandsnaam veranderd naar een plaatje met andere bestandsnaam.
^O^

Ohja, m'n Sata drivebay is ook vezonden :D Nog aantal pakketies in aantocht ~O>

[ Bericht 20% gewijzigd door tokko1 op 13-12-2010 23:38:29 ]
Check mijn china reviews op <a href="http://reviewblog.tweakblogs.net" rel="nofollow" target="_blank">Reviewblog.tweakers.net</a>
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')