InleidingEr was een tijd, dat ik nooit een horloge droeg.Nooit had ik een idee hoe laat het was

Totdat op mijn favoriete Chinese webshop dit horloge verscheen. Het leek me wel aardig, dus ik bestelde hem voor het verbazingwekkend lage bedrag van $19.99, inclusief verzenden. Destijds ongeveer ¤14,50
Één à twee weken later lag hij op mijn deurmat. Sindsdien draag ik hem vrijwel elke dag, met veel plezier.
Dus al 8-9 maanden in mijn bezit, en nog steeds volledig tevreden over het horloge, toch maar eens besloten om er wat over te schrijven.
DesignPersoonlijk vind ik het horloge erg mooi, en dat vinden anderen ook, aangezien ik er vrijwel alleen positieve reacties op heb gekregen.
Het strakke uurwerk is netjes gemaakt, en ziet er kwalitatief uit.
Een van de dingen die ik het mooist vind, is dat je precies kan zien hoe het werkt. Tandwieltjes zie je draaien, van alles beweegt er, en je kan op sommige plekken zelfs door het horloge heen kijken

De tachymeter maakt het geheel af, wellicht iets té. De tachymeter had wel wat minder opvallend mogen zijn, vind ik.
De kleur is ook mooi, ik heb de zilveren versie. Ook beschikbaar zijn een gouden en witte versie.
ReactiesZoals al eerder gezegd, ik heb tot nu toe vrijwel alleen reacties gekregen op dit horloge. Veel mensen vinden hem mooi, en tof om te zien. Niemand gelooft het eigenlijk dat hij maar rond de 15 euro heeft gekost, men schat het eerder in op het tienvoudige.
Ik heb reeds 4 van deze horloges voor anderen moeten bestellen, omdat ze hem zo tof vonden
Uurwerk en accuratieNaar mijn weten is het uurwerk van een hoge kwaliteit, dit baseer ik op het feit dat hij het na 9 maanden nog prima doet, en omdat het er gewoon kwalitatief uit ziet. Geen Chinese rommel dus.
Helaas was het horloge in het begin niet echt accuraat, per dag liep hij ongeveer 20-30 seconden te snel. Hoewel ik dit niet erg storend vond, lijkt het alsof dit zich hersteld heeft naarmate ik hem langer heb. Prima dus.
Ook noemenswaardig, bij een normaal horloge tikt de secondenwijzer met 1 Hz (eenmaal per seconde), bij dit horloge met 4 Hz. Elke kwart seconde dus.
Kinetische energieDit horloge werkt niet op batterijen, zoals je wellicht zou verwachten voor deze prijs, maar hij werkt op kinetische energie. Hij krijgt zijn energie dus door beweging.
Aan de achterkant van het horloge zit een ring, die ronddraait bij beweging, waardoor er een tandwieltje wordt aangedraaid, en het horloge dus kan bewegen.
Geheel tegen mijn verwachting in werkt dit uitermate goed! Hij blijft vrolijk doortikken, ook al ligt hij 2-2,5e dag stil.
En als je hem niet veel gebruikt, hoef je niet bang te zijn dat hij steeds stil gaat staan. Je kan hem namelijk ook handmatig opwinden, d.m.v. het wieltje (die ene waar je ook de tijd mee verzet) naar voren te draaien. Een stuk of 5 omwentelingen zijn naar mijn ervaring genoeg voor een dag of 2.
Foto's![]()
![]()
Beetje schmutzig, ik weet het
![]()
![]()
Bedankt
dj_ko voor deze high-res foto!
FilmpjeHet is mijn eigen filmpje ja
SamenvattingGoede punten:- Goedkoop
- Ziet er goed uit
- Kwalitatief
- Hoog gadget-gehalte