Geniaal maar het doet me tegelijkertijd denken aan dit haaksel van een naakte moeder met baby compleet met navelstreng en placenta.quote:Op maandag 13 december 2010 21:53 schreef Ssserpente het volgende:
Oeke, wat gaaf! Wat een geweldige kop, zeg!
Oooh Trui, wauw, zoiets heeft m'n moeder vroeger ook gemaakt!Maria had een klein poppetje in d'r buik en kon je er aan de onderkant uittrekken.
Sorry, maar ik schiet echt in de lach. Jezus op Kerstavond uit de onderkant van Maria trekken.quote:Op maandag 13 december 2010 21:53 schreef Ssserpente het volgende:
Oeke, wat gaaf! Wat een geweldige kop, zeg!
Oooh Trui, wauw, zoiets heeft m'n moeder vroeger ook gemaakt!Maria had een klein poppetje in d'r buik en kon je er aan de onderkant uittrekken. Dat mocht ik altijd op kerstavond doen.
Ey, ik was bezig hoor!quote:Op maandag 13 december 2010 22:01 schreef lady-wrb het volgende:
ah gooi die kerststal dr nog even in
hij is zoooooo leuk
Tja, dat was zelfs voor een gebreid poppetje anatomisch gezien de meest voor de hand liggende uitweg.quote:Op maandag 13 december 2010 22:02 schreef bodpa09 het volgende:
[..]
Sorry, maar ik schiet echt in de lach. Jezus op Kerstavond uit de onderkant van Maria trekken.![]()
Da's wel een hele beeldende uitleg van het verhaal.![]()
Oh, en Trui: geen eer aan te behalen joh, aan mij. Geeft niks. Ik vind wat je gemaakt hebt prachtig.
heee die komt me bekend voor. heb je m uit een blad? volgens mij heb ik die ook of in elk geval iets soortgelijks. staat hoog op de lijst om te maken, maar ik heb nog even een projectje wat voor gaat. (maar dat post ik waarschijnlijk na het santagebeuren, ik moet er niet aan denken dat ik mezelf verraadquote:Op dinsdag 14 december 2010 12:13 schreef mrien het volgende:
Niet zo creatief als oeke en trui maar ik vind hem wel leuk gelukt! Ga er nog 1 maken, maar eerst de schaar even uit m'n vinger laten komen, veel knippen!
[ afbeelding ]
Komt inderdaad uit een blad, knutselen met kinderen (winter en feestdagen). Er achter zit vliegerpapierquote:Op dinsdag 14 december 2010 13:13 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
heee die komt me bekend voor. heb je m uit een blad? volgens mij heb ik die ook of in elk geval iets soortgelijks. staat hoog op de lijst om te maken, maar ik heb nog even een projectje wat voor gaat. (maar dat post ik waarschijnlijk na het santagebeuren, ik moet er niet aan denken dat ik mezelf verraad)
hihi, daar dacht ik ook al aanquote:Op woensdag 15 december 2010 21:41 schreef trui het volgende:
ah, erwtensoep in je santapakket. wel heel origineel in elk geval!
Hey, heb je niet naar de sjaal gekekenquote:Op woensdag 15 december 2010 21:43 schreef Twinkly het volgende:
[..]
hihi, daar dacht ik ook al aanheerrrrlijk!
Mrien leuk! Nu moet je wel een baby-ijsbeertje erbij knippen
Oh, ik dacht het zijn een mannetje en een vrouwtje en daarvan komen baby'squote:Op woensdag 15 december 2010 21:45 schreef mrien het volgende:
[..]
Hey, heb je niet naar de sjaal gekeken![]()
De roze voor Lotte en de blauwe is voor de baby
quote:Ik heb zo net de nieuwe Ottobre voor mezelf gekochtstraks even lezen. Er staat een patroon in voor wasbare luiers, alleen dat is wel een versie die nog een overbroekje nodig heeft. Ik zou er het liefst een maken die alles in 1 is, dus de buitenkant direct van een watervast stofje maken, of een tussenlaagje ofzo, maar het moet natuurlijk wel op 40 graden (en liefst ook op 60) wasbaar zijn... Tips?
En die snaps die je had besteld Twinks, zijn die geschikt voor luiertjes denk je?
oh zo haha ja ik vind de ottobre altijd wel wat eigenlijkquote:Op donderdag 16 december 2010 11:56 schreef oeke het volgende:
Ja, ik weet dat ik daar kan kijken, maar een echt tijdschrift van papier is toch anders he?
Puh, het is inderdaad een werk, En dan doe ik het nog met machine!
Ik zit eraan te denken om dat voor Kerst te vragenquote:Op donderdag 16 december 2010 16:36 schreef Nijna het volgende:
Toen ik aan de naaierij ging heb ik mezelf een abonnement op de Ottobre cadeau gedaan, ik vind het wel een leuk blad.
Vanmorgen was het nog te donker en daarna was ik weer in slaap gevallenquote:
Ik kan m'n nesteldrang niet echt op andere manieren uiten geloof ik, het nieuwe huis is nog niet klaar, dus nog geen babykamer en hier in huis is alles verder wel klaar.quote:Op vrijdag 17 december 2010 12:02 schreef Twinkly het volgende:
Oeke wat een mooie deken wordt dat, wat super leuk voor Kobus ook voor later![]()
Mrien wat leuk!! Al die sterretjes erbij ook
Grappig, bij jou uit zich de nesteldrang in freubelen geloof ik. Dat had ik ook, ik was flink chagrijnig dat mijn buik in de weg zat als ik achter de naaimachine zat
Wat een leuk stofje!quote:Op maandag 20 december 2010 14:51 schreef Nijna het volgende:
Orea, ik zag dat stofje en dat moest ik hebben, maar nu heb ik weer zo'n stofje gezien... alleen nog geen idee wat ik ermee zou willen maken dan
[ afbeelding ]
Is het niet hoor! Je steekt in het ene lapje stof in en een stukje verder kom je weer omhoog, dan ga je met de draad naar het andere lapje stof en steekt daar in en een stukje verder weer omhoog. De stippellijntjes geven aan waar de draad onder de stof zit.quote:Op woensdag 22 december 2010 16:39 schreef Fannie het volgende:
Oeh, die ziet er ingewikkeld uit![]()
Thanx ennieweej, ik ga ff verder met een oogje en de snorharen en dan maar het koppie op het lijfje proberen.
Oeks, ik heb van dat stofje ook nog een stukje andersom liggen, als je wilt kan je wel een stukje opsturen als je dat leuk vind. ( of heb ik je dat vorig jaar ook gegeven?- ik weet het niet meer precies)quote:Op zaterdag 18 december 2010 22:21 schreef oeke het volgende:
Voor Huup:
[ afbeelding ]
en die blauwe strepen, de blauw-witte bloemen en de oranje bloemen heb ik vandaag gekocht.
Ik wil er een giletje voor Ko van maken, met de bloemenstofjes als voering.![]()
De rest is voor overhemdjes.
Nu nog tijd maken, het giletje zou ik graag met kerst af hebben, maar ik vrees dat het niet zal lukken....
Oh! Dat vind ik lief! Ja graag.quote:Op woensdag 22 december 2010 18:00 schreef Jelief het volgende:
Oeks, ik heb van dat stofje ook nog een stukje andersom liggen, als je wilt kan je wel een stukje opsturen als je dat leuk vind. ( of heb ik je dat vorig jaar ook gegeven?- ik weet het niet meer precies)
ik heb gewoon een kleurplaat gedownload. ik wou eigenlijk een kerststal, maar ik vond deze en die vond ik mooi in zijn eenvoud.quote:Op donderdag 23 december 2010 19:48 schreef Pannenkoeken het volgende:
Mooi zeg! Aan de hand van een voorbeeld of zelf bedacht?
Lijkt me leuk zoiets te krijgen, zelfgemaakte cadeautjes, ik hou ervan!
Vind vooral die puzzel erg leuk en mooi geworden!
o jawel hoor, had je wat in gedachten dan?quote:Op donderdag 23 december 2010 20:05 schreef mikoxx het volgende:
Wauw Ladywrb, die puzzel is errug mooi zeg!! Je doet zekers niet aan verzoekjes?![]()
En al die gehaakte spulletjes![]()
Ik vind die puzzel zoquote:Op donderdag 23 december 2010 21:29 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
o jawel hoor, had je wat in gedachten dan?
nou in het begin is het best moeilijk om recht te zagen, maar ik heb er ondertussen al vele kilometers opzitten, dus zelfs na jaren had ik het zo weer te pakken.quote:Op donderdag 23 december 2010 21:29 schreef Twinkly het volgende:
Die puzzel is echt mooi Lady wrb!Het lijkt me ook heel leuk om te doen.
ja die puzzel is leuk he? maar heb je geen ander plaatje? ik vind het een beetje zonde van de exclusiviteit.quote:
kom maar op!quote:Op donderdag 23 december 2010 21:40 schreef mikoxx het volgende:
Lady, ff via pm verder 'praten'? Want ik vind t wel superleuk idd!
Heb je op de voering geletquote:Op vrijdag 24 december 2010 11:07 schreef oeke het volgende:
Oh, ik zie hem wel, Cantare! Wat een schattig jurkje. Lief afgewerkt met dat lintje.![]()
Twinks, wat een goed jurkje! Helemaal perfect voor Tessa.![]()
Dit vind ik wel een hele duidelijke site met uitleg: http://www.stitchdiva.com/custom.aspx?id=53quote:Op vrijdag 24 december 2010 09:14 schreef mrien het volgende:
Nijna, jij kon toch ook haken? Kun je me dat eens een keertje laten zien hoe dat gaat? Vaak snap ik het dan beter dan van een handleiding
Jaquote:Op zaterdag 1 januari 2011 17:29 schreef lady-wrb het volgende:
hoe werkt zoiets, huup? doe je dat gewoon over de luier heen?
Dat is een goeie voor de volgende hier!quote:Op zaterdag 1 januari 2011 17:30 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Ja
ik heb voor het begin gevouwen hydrofielen, lekker ouderwets en dit is een waterafstotend broekje dat er overheen gaat.
Ja ik heb er ook zoiets liggen. Overdreven veel gekregen onder andere. vandaar dat ik dacht van ach, waarom niet. Als het niet bevalt is er ook geen man overboord en veel geld kwijt ofzo.quote:Op zaterdag 1 januari 2011 17:36 schreef Orea het volgende:
[..]
Dat is een goeie voor de volgende hier!
Ik heb zo'n 50 hydrofielen geloof ikkrijg ik van mijn levensdagen niet versleten
OH! Tofquote:Op zaterdag 1 januari 2011 16:21 schreef Orea het volgende:
Mijn 2e creatie ever op de naaimachineVoornemen voor 2011 is meer naaien
![]()
Ik wil graag een mei tai voor mezelf gaan maken, dus wat is handiger dan oefenen met een poppen mei tai - lifter? Dubbelzijdig! Had mooier afgewerkt kunnen worden, maar voor een 2e creatie ever(heeft me 2 naalden gekost
al doende leert men.. eerste boog en andere brak af
)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En dan te bedenken dat ze in Amersfoort al zo veel hebben als Delft en Barendrecht bij elkaarquote:Op zondag 2 januari 2011 11:38 schreef Orea het volgende:
Wat cool Mous!en met je buikdrager was je dus al haske hip!!
Mensen die stoffen moeten hebben ga NIET naar Ikea Amersfoort.. Dikke fail voor hun stofhoek.. We gaan nu naar Amsterdam, daar heb je mega keus! Ze hadden in Amersfoort niet eens Minna (welke kleur dan ook) gewoon echt 3 keer niks..
Er zit een binnenlijfje van Canvas (minna) inquote:Op vrijdag 7 januari 2011 09:49 schreef Twinkly het volgende:
Leuke mutsjes Trui, ik hou van zo'n model <3 Ik ben benieuwd hoe je zoiets voert.
En ik ben heel benieuwd hoe het kleed wordt!
Mooi OreaIk ben benieuwd naar de draagfoto's! Wat leuk om een zelfgemaakte mei tai te hebben Leuk dat de banden precies bij de stof van het lijfje passen. Ik vroeg me alleen af of je bij het aannaaien van de banden wel X-boxen (zo heet dat toch) gebruikt hebt ter versteviging? Of zitten die tussen de stofjes verstopt?
Ik heb de stof met decopatch lijm vast gemaakt en de het kant met 1 seconde lijm. Wat eigk heel makkelijk om te maken.quote:Op donderdag 6 januari 2011 20:42 schreef DJRandall het volgende:
@Nikki: wat een leuk vogelhuisje! Hoe heb je de stof vast gemaakt, gewoon met spuitlijm?
Ah thnx!quote:Op zaterdag 8 januari 2011 21:43 schreef Nijna het volgende:
Huup, die met die nijntjes en die met die grotere bloemen (van LIEF!) die heb ik volgens mij bij de DA gekocht. Weet niet of je die in de buurt hebt, anders wil ik wel ff een keer kijken als ik er ben (al durf ik niet met zekerheid te zeggen dat de DA hier ze ook heeft, in elk geval wel bij mn ouders), dan stuur je maar een PM.
En die met die stipjes zijn volgens mij ook van DA, bij de Hema hebben ze ook nog wel eens leuke.
Ik kan het niet laten om steeds als ik een drogist inloop even te neuzen of er nog wat tussen hangt. En zo kom je nog wel eens met eea thuis.
Mirte heeft nog genoeg haar wat niet echt in de staart blijft zitten waarvoor ze wel knipjes in wil. Morgen gaat papa het lijstje even ophangen, kan hij gelijk de spiegel voor juffrouw ijdeltuit ook weer ophangen, want die was laatst van de muur afgekomen...
Zelf gemaakt ja, en ik wil ze best kwijtquote:Op zaterdag 15 januari 2011 21:41 schreef Orea het volgende:
TF!!heb je die zelf gemaakt? Je wilt vast niet kwijt hoe?
Ik ga denk ik een onbag (tas voor je doek en spulletjes onderweg, soort luiertas, maar dan met losse banden zodat je die om jezelf en je kind kunt knopen) maken van mijn doekstukken!!
deze
Morgen maar eens kijken of de doekstukken die ik heb groot genoeg zijn!
quote:Op zaterdag 15 januari 2011 21:41 schreef Orea het volgende:
TF!!heb je die zelf gemaakt? Je wilt vast niet kwijt hoe?
Ik ga denk ik een onbag (tas voor je doek en spulletjes onderweg, soort luiertas, maar dan met losse banden zodat je die om jezelf en je kind kunt knopen) maken van mijn doekstukken!!
deze
Morgen maar eens kijken of de doekstukken die ik heb groot genoeg zijn!
Het is nagetekend natuurlijk, dus zo moeilijk nou ook weer niet. En niet om nou vals bescheiden te doen, maar ik ben niet eens echt heel erg tevreden. Ik wilde zelf eigenlijk meer kleur in het gezichtje van Toad, maar daardoor leek het ineens niet meer op het echte poppetje.quote:
Oh, maar alleen die omtrek van de uil is met de naaimachine gedaan hoor! En dat had eigenlijk ook wel heel goed met de hand gekund.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 11:05 schreef Tan het volgende:
Oooh die uil, die is leuk!!! Mooi gemaakt Twinkly... Als ik dat zo zie wil ik ook een naaimachine, niet om kleertjes te maken maar voor dat soort dingen en leuke kussentjes enzo. Ik zie zo vaak leuke stofjes, maar kan er niks mee omdat ik geen naaimachine heb
Ik heb zelf ooit zo'n soort uil gemaakt met vilt, met de festonsteek, de enige steek die ik een beetje netjes beheers.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 11:25 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Oh, maar alleen die omtrek van de uil is met de naaimachine gedaan hoor! En dat had eigenlijk ook wel heel goed met de hand gekund.
Die is ook leuk!quote:Op vrijdag 28 januari 2011 11:37 schreef Tan het volgende:
[..]
Ik heb zelf ooit zo'n soort uil gemaakt met vilt, met de festonsteek, de enige steek die ik een beetje netjes beheers.Maar daar kun je geen gewone stof mee naaien volgens mij. En de stiksteek ben ik niet zo'n held in. (heb je die vilten onderdelen met de stiksteek gedaan? Zo netjes
)
Ik doe bijna altijd feston, ook als het stiksteek moet, tenzij je het niet ziet.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 11:44 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Die is ook leuk!
Ja, met de stiksteek
Jij maakt toch ook seizoentafelfiguren, daarvoor moet je toch ook de stiksteek gebruiken?
Ik bestel ze altijd hier: http://www.handwerkateliersari.nl/index.php?shop=1&shopcatID=38quote:Op vrijdag 28 januari 2011 21:56 schreef Jore het volgende:
Supermooi Twinkly, wat een bijzonder cadeau! Mag ik weten waar je het muziekdoosje vandaan hebt?
Op mijn nagels zit Jeanskleurige nagellak en mijn handen lijken wat roder dan ze zijn doordat de foto's 's avonds met m'n iPhone zijn gemaakt.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 23:55 schreef trui het volgende:
(wat heb je met je handen gedaan trouwens, iets geverfd?)
Ehm.... hoi! Ik ben dan wel geen haakwonder zoals sommigen hier, maar ik kan je vast wel verder helpen dan alleen maar stokjes.quote:Op zondag 30 januari 2011 09:23 schreef Asyniur het volgende:
Ooh wat zijn jullie toch handig zeg!
Ik zou ook wel willen maar ik kom niet verder dan de basis stokjes...
Ik heb ook niemand in de buurt die eens kan meekijken/helpen.
Yay!quote:Op zondag 30 januari 2011 14:24 schreef Ca.ra het volgende:
[..]
Ehm.... hoi! Ik ben dan wel geen haakwonder zoals sommigen hier, maar ik kan je vast wel verder helpen dan alleen maar stokjes.
quote:Op donderdag 27 januari 2011 14:32 schreef Nijna het volgende:
Oeke, ook erg mooi! Ze zijn net echt, alsof je ze er zo af zou kunnen pakken. Doe je dat gewoon met verf zeg maar? Of gebruik je een speciale techniek?
Mooi schilderij, Tan!quote:Op donderdag 27 januari 2011 14:53 schreef Tan het volgende:
Ja, daar ben ik ook wel benieuwd naar Oeke, welke verf jij gebruikt.
Whoei!quote:Op maandag 31 januari 2011 09:33 schreef Brighteyes het volgende:
Oh wacht, ik weet het al weer, ik heb een tutorial van Youtube gebruikt toen ook.
Om een mutsje te haken, maar deze is vlgs mij ook heel goed.
Echt op jip en janneke niveau en tempo.
Vlgs mij kom je een heel eind als je hiermee begint.
Ja, die had ik gevonden. Ik had dit trouwens misschien beter in het haaktopic zelf kunnen vragenquote:Op maandag 31 januari 2011 10:09 schreef Brighteyes het volgende:
Oh, en voor de vertaling van wat 'double crochet' etc. betekent staat er in de OP van het haaktopic een schema'tje als het goed is.
quote:Op maandag 31 januari 2011 08:50 schreef Spuuglokje het volgende:
Frits wil graag op vakantie. En dus een bikini!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
(Wat voor projectje zal ik vanavond eens bedenken? Tips zijn welkom!)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |