abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89888392
Het vorige deel: Het dreumestopic (1-2 jaar) deel 94

dreumesen:

24 december 2008: Bastiaan Jens, zoon van Jose81 en Pianoman
28 december 2008: Jan Junior, zoon van DJMO
03 januari 2009: Elin Milo Rose, dochter van Dakota
04 januari 2009: Fee Anne Reine, dochter van Cattie
05 januari 2009: Annicka Maria, dochter van GreatWhiteSilence
06 januari 2009: Sebastian Julius (Seb), zoon van Estrys en Tubby
06 januari 2009: Lola, dochter van Floria
11 januari 2009: Mila, dochter van Raissa en Milanese
11 januari 2009: Elodie, dochter van Bass-Miss
23 januari 2009: Lennon Thom Jeb, zoon van Diaan en peaceman
23 januari 2009: Ruben Sebastiaan, zoon van Jelief
23 januari 2009: Levi Dinand zoon van admiraal-anaal
28 januari 2009: Danique Nova, dochter van Fruppel
02 februari 2009 Jair Amitai, zoon van Tinuviel & Iamredleader
06 februari 2009: Joshua, zoon van Joshua.
28 maart 2009: James Joseph Danyel, zoon van S_oepstengel
*** 30 maart 2009: Hannah Niesje, dochter van Texelonia en Micha ***
31 maart 2009, Bram Teunis George, zoon van Sugarsnap
09 april 2009: Julian, zoon van nummer_zoveel
20 mei 2009: Robin en Viggo, zoons van MamaNik
05 juni 2009: Morris, zoon van Memmel
07 juni 2009: Kobus, zoon van Oeke
08 juni 2009: Tess, dochter van Vicky
14 juni 2009: "tweeling", zonen van mikoxx
20 juni 2009: Graeme James, zoon van Tessie
27 juni 2009: Jorja, dochter van Jeetjejom
09 juli 2009: Finn, zoon van Flower-Ti-Amo
12 juli 2009: Thijs, zoon van McLaura
*** 20 juli 2009: Senna, dochter van miss_sly en het_fokschaap ***
01 augustus 2009: Timo Ruben, zoon van Chan
03 augustus 2009: Iris, dochter van Nijna
07 augustus 2009: Roy, zoon van Bar
08 augustus 2009: Willow, dochter van innepin
23 augustus 2009: Thomas, zoon van Ca.ra
*** 23 augustus 2009: Evi Mare, dochter van DuchessX en Juup©***
*** 24 augustus 2009: Oscar Morrison, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
27 augustus 2009: Toby Benjamin, zoon van Kersjes
30 augustus 2009: Dorien, dochter van Hi_flyer en Bromfly_er
31 augustus 2009: Lena, dochter van Poppedein
11 september 2009: Lars, zoon van XXXKarinXXX
17 september 2009: Esmee, dochter van Stiemie
20 september 2009: Lotte, dochter van Linda2205
23 september 2009: Lente, dochter van Ssserpente
27 september 2009: 'Flip', zoon van RockabeIIa
28 september 2009: 'Driekus', zoon van mefke79
29 september 2009: 'Xeentje', dochter van Xenia
02 oktober 2009: Alexa, dochter van Takkembah
02 oktober 2009: Sem Yesse, zoon van Rekkie
12 oktober 2009: Isabeau, dochter van sorbootje
16 oktober 2009: Jamie, zoon van martine1984
22 oktober 2009: Niels, zoon van Twinkly
27 oktober 2009: Mette, dochter van Wickie
13 november 2009: Ivan, zoon van Claudia_x
23 november 2009: Emma, dochter van WupWup
24 november 2009: Stef, zoon van Incantrix
27 november 2009: Ties, zoon van ziggyziggyziggy
05 december 2009: Evie Elleke, dochter van Beessie-Jen

quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 20:12 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

Je opmerking over boekenwijsheid, dat je dat meestal maar gezwets vindt, is niet zo heel vriendelijk voor mensen die wel van boekenwijshied houden. Toch?
uhh het is mijn mening ik vind het gezwets, een ander niet.. Er is niks mis met kennis vergaren uit boeken, dat hoor je mij niet zeggen, alleen IK vind het niks..

Ik snap het soms niet, waarom altijd maar die boeken volgen, elk boek zegt wat anders over 11 zelfde onderwerp... waarom niet gewoon je eigen gevoel daarin volgen?? Dat bedoel ik ermee te zeggen. Niet alle wijsheid komt uit een boekje..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_89888444
Je kunt het wel gezwets vinden, maar of het daadwerkelijk gezwets is, is een tweede denk ik.
pi_89888514
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 20:12 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Je opmerking over boekenwijsheid, dat je dat meestal maar gezwets vindt, is niet zo heel vriendelijk voor mensen die wel van boekenwijshied houden. Toch?
Nee hoor, misschien spreek ik voor mijn beurt maar Claudia bedoelt volgens mij laatdunkend spreken over je gevoel volgen. Dus je eigen intuitie afdoen als zijnde maar een doe-het-zelf moeder zijn.

Daarnaast denk ik dat ieder moet doen wat hij/zij prettig vind en de een houdt van boeken lezen en de ander van eten. Of van allebei.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_89888551
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 20:15 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Je kunt het wel gezwets vinden, maar of het daadwerkelijk gezwets is, is een tweede denk ik.
daarom ik VIND en niet HET IS.... Ik geef alleen mijn mening,
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_89888602
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 20:16 schreef oeke het volgende:

[..]

Nee hoor, misschien spreek ik voor mijn beurt maar Claudia bedoelt volgens mij laatdunkend spreken over je gevoel volgen. Dus je eigen intuitie afdoen als zijnde maar een doe-het-zelf moeder zijn.

Oh ja, dat kan ook nog. :)
pi_89888615
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 20:16 schreef oeke het volgende:

[..]

Daarnaast denk ik dat ieder moet doen wat hij/zij prettig vind en de een houdt van boeken lezen en de ander van eten. Of van allebei.
zo kan je het ook zien :D
doe-het-zelf moeder is dan misschien niet de juiste term :D

en geef mij maar eten ;)
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_89888664
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 20:17 schreef Vicky het volgende:

[..]

daarom ik VIND en niet HET IS.... Ik geef alleen mijn mening, ik dring verder niks op... maar blijkbaar mag je ook al niet meer je mening geven en moet je maar met iedereen meepraten om zo iedereen tevreden te houden.
Volgens mij is er niks mis met je mening geven. En ik heb ook niet de indruk dat iemand daar over valt. Er riepen met jou nog vier mensen ofzo dat ze geen of weinig opvoedkundige boeken gelezen hadden.
pi_89888694
Oh en on the bright side: Ko begrijpt de term 'open'. En mama is trots! :Y)
pi_89888716
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 20:19 schreef oeke het volgende:
Oh en on the bright side: Ko begrijpt de term 'open'. En mama is trots! :Y)
lief is dat he.. Tess heeft regelmatig een doosje en zit dan: open dicht open dicht _O- O+
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_89888718
Ssserpente je bendt een kuttekop }:|

Mijn hemel...ze vondt.... Is het een excuus dat mijn laptop momenteel zó traag is dat mijn tekst pas een minuut nadat ik het getypt heb in beeld komt? Dat typt heel lastig! (nee, ik weet het, da's een slechte smoes)

Miss, ik pm je het (eenvoudige!) recept wel morgen. Laptop is nu echt té traag.

Oeke, ik voel je pijn... ik wordt, ze vondt...
pi_89888721
Leuk oeke.
pi_89888781
quote:
16s.gif Op maandag 13 december 2010 20:19 schreef Sorbootje het volgende:
Ssserpente je bendt een kuttekop }:|

Mijn hemel...ze vondt.... Is het een excuus dat mijn laptop momenteel zó traag is dat mijn tekst pas een minuut nadat ik het getypt heb in beeld komt? Dat typt heel lastig! (nee, ik weet het, da's een slechte smoes)

Miss, ik pm je het (eenvoudige!) recept wel morgen. Laptop is nu echt té traag.

don't bother om die stomme taalvaudten :D Nobody's perfect ;)
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_89888798
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 19:41 schreef innepin het volgende:

Maar Claudia brengt me wel op een idee, een mooi boek over taalverwerving zou wel erg gaaf zijn voor kerst of mijn verjaardag! Had je een specifiek boek op 't oog, toevallig? Want de echtgenoot kan niet er niet zoveel mee zonder héél duidelijke hint :Y)
Hm, nee, ik heb geen specifiek boek op het oog. Ik weet dat het handboek van Schaerlaekens en Gillis inmiddels een klassieker is, dus dat is nooit een slechte keuze. Ik zou er wel op letten dat je een recente druk kiest, want een boek uit de jaren '80 bijvoorbeeld is leuk en aardig maar inmiddels wel achterhaald. Ik denk dat ikzelf op zoek ga naar een Engelstalig boek, want ik kan zo snel niet iets interessants vinden bij de Nederlandstalige boeken. Dit boek is misschien wel aardig, maar ik zoek zelf iets omvangrijkers.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_89888853
quote:
16s.gif Op maandag 13 december 2010 20:19 schreef Sorbootje het volgende:
Oja, mijn smoes is een plakkerig jongetje. Telt ook niet he? :N
PM je mij dat recept ook even? :9

Tess is ook zo dol op doosjes? Geef Ko een potje of doosje met deksel en hij is een half uur onder de pannen. Normaal dan he? }:|
pi_89888886
Ik heb in mijn opleiding tot kinder- en jeugdpsycholoog ook wel veel over taalverwerving gelezen. Ik vond dat ook altijd wel erg interessant. :Y
pi_89888926
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 20:22 schreef oeke het volgende:

[..]

Oja, mijn smoes is een plakkerig jongetje. Telt ook niet he? :N
PM je mij dat recept ook even? :9

Tess is ook zo dol op doosjes? Geef Ko een potje of doosje met deksel en hij is een half uur onder de pannen. Normaal dan he? }:|
doosjes, bakjes, potjes en dan ook een poppetje om erin te doen :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_89888977
Is goed Oeke, morgen! :D
  maandag 13 december 2010 @ 20:24:56 #18
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_89889011
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 20:17 schreef Vicky het volgende:

[..]

daarom ik VIND en niet HET IS.... Ik geef alleen mijn mening,
ik heb jaren mijn intuitie gevolgd, liep keihard vast, las een boek, paste dingen toe, liet andere dingen weg. Ging weer verder, liep weer vast, las een ander boek nou ja, en voor je het weet heb je heel wat boeken uit. :+

Ik denk dat het een het ander niet uitsluit. Maar als "ik doe maar wat" niet meer volstaat voor jezelf is een boek gewoon fijn.

Ik heb nog niet zo lang internetondersteuning jeweetz :P
Ik snap je gevoel wel hoor. Maar het kan soms best uitkomst bieden.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_89889214
Grappig dat deze discussie nu voorbij komt. Ik ben de laatste tijd veel bezig met het vinden van een balans tussen gevoel en ratio bij het 'opvoeden'. Ik zou zelf graag juist wat minder willen nadenken en wat meer vanuit mn intuitie willen optreden. Ik ben zelf erg geneigd om alles te willen beredeneren en daar word ik wel eens moe van. Ervaar jij dat nooit zo, Claudia?

Zo kan ik moeders als Oeke bijvoorbeeld echt benijden, zij lijken zo vanuit hun gevoel te handelen en dat oogt erg ontspannen.

En Twinkly lijkt een hele goede balans te hebben gevonden tussen bewust en instinctief opvoeden. Ik vind het mooi om te zien hoe zij haar gevoel lijkt aan te vullen met d'r verstand en kennis.

Grappige opmerking trouwens, Groof, dat je een theoreticus bent maar dat dat niet matcht met je persoonlijkheid.
pi_89889363
Ik ben nu eigenlijk nog wel benieuwd naar hoe je het nou bedoelde Claudia?

En verder ben ik ook benieuwd naar je antwoord op Serpente's vraag.
pi_89889418
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 20:28 schreef Ssserpente het volgende:
Grappige opmerking trouwens, Groof, dat je een theoreticus bent maar dat dat niet matcht met je persoonlijkheid.
Ja, snap jij het nog? :+
pi_89889443
Ik zou juist wat meer willen lezen, maar heb er gewoon de puf niet voor.. Ben al niet zo'n lezer, dus doe het niet natuurlijk.

Maar ik zou juist graag wat meer daarmee bezig willen zijn. Niet als raad maar meer uit interesse en horizonverbreding. Ik hoop dat ik ooit weer de rust in mijn hoofd ervoor vind, maar momenteel zal het de komende tijd nog wel te hectisch blijven.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_89889655
Nou, ik begrijp het bagatelliseren van 'boekenwijsheid' niet. Dat wil zeggen, wij wisselen hier ook wijsheden uit; een boek is alleen een andere vorm. We zijn allemaal in verschillende mate bewust bezig met het opvoeden en de verschillen tussen ons onderling zijn misschien wel kleiner dan we zelf soms doen voorkomen. :Y)

Je moet denk ik ook niet vergeten dat onze opvoedkeuzes voor een groot deel gestuurd worden door hedendaagse 'boekenkennis', dat wil zeggen inzichten die onderzoekers in de loop der jaren hebben vergaard over slaap, voedsel, motoriek, emoties, enzovoort enzovoort. Als een richtlijn is om je kind niet meer dan 1 liter kunstvoeding per dag te geven dan is dat typische boekenwijsheid waar we in principe gewoon vanuitgaan (tenzij blijkt dat dat op een of andere manier lastig is).

Boeken lezen komt voort uit een bepaalde nieuwsgierigheid naar het hoe en waarom achter de vele adviezen die we vaak als vanzelfsprekend nemen. Voor mij is het een vorm van kritisch ouderschap, namelijk om vraagtekens te stellen bij de adviezen van het consultatiebureau en ook bij mijn eigen vooringenomenheid.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_89889711
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 20:32 schreef wickie het volgende:
Ik zou juist wat meer willen lezen, maar heb er gewoon de puf niet voor.. Ben al niet zo'n lezer, dus doe het niet natuurlijk.

Maar ik zou juist graag wat meer daarmee bezig willen zijn. Niet als raad maar meer uit interesse en horizonverbreding. Ik hoop dat ik ooit weer de rust in mijn hoofd ervoor vind, maar momenteel zal het de komende tijd nog wel te hectisch blijven.
Ik hoop juist dat ik ooit de rust vind om eens níet alles te willen lezen wat er over een bepaald onderwerp voorhanden is. Ik denk bijv. serieus dat ik de helft van mn tijd in mn verlof heb besteed aan het lezen van alles dat los en vast zat over zwangerschap en bevallen.

Daar word ik best wel eens moe van.
pi_89889807
Oh, dan had ik je toch goed geïnterpreteerd Claudia. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')