Ik zit wel op de HU hèquote:Op maandag 13 december 2010 20:12 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
School zou ook een citrix oplossing kunnen bieden waar je thuis remote op kan inloggen.
alsof iedereen geheime info heeft, ik wil welquote:Op maandag 13 december 2010 17:22 schreef Ulpianus het volgende:
Oh god ja, sla vooral al je informatie op op servers van Google.
Ergens moet je beginnenquote:Op maandag 13 december 2010 20:48 schreef KnowledgeSeeker het volgende:
Voor tablet pc's is dit wel de oplossing, die kunnen nog compacter gemaakt worden met meer RAM en een betere videokaart. Maar ik denk dat de gemiddelde Desktop pc nog lang de mogelijkheid zal hebben om een harde schrijf te plaatsen omdat mensen 100% zekerheid willen hebben dat de integriteit van hun gegevens gegarandeerd is.
Ik denk dat de integriteit van je gegevens juist beter gegarandeerd is in een redundante cloud dan op je eigen lokale opslag.quote:Op maandag 13 december 2010 20:48 schreef KnowledgeSeeker het volgende:
Voor tablet pc's is dit wel de oplossing, die kunnen nog compacter gemaakt worden met meer RAM en een betere videokaart. Maar ik denk dat de gemiddelde Desktop pc nog lang de mogelijkheid zal hebben om een harde schrijf te plaatsen omdat mensen 100% zekerheid willen hebben dat de integriteit van hun gegevens gegarandeerd is.
Perceptie en werkelijkheid lopen op meerdere zaken uit elkaarquote:Op maandag 13 december 2010 21:16 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Ik denk dat de integriteit van je gegevens juist beter gegarandeerd is in een redundante cloud dan op je eigen lokale opslag.
Het netwerk raakt langzaam geschikt voor dit soort mogelijkheden.quote:Op maandag 13 december 2010 21:34 schreef Oud_student het volgende:
Het hele verhaal doet me denken aan de jaren 50. Toen was er een proffessor die beweerde dat Nederland een stuk of 5 mainframes nodig had genoeg voor alle administratie en ander werk voor overheden en bedrijven.
Centralisatie is typisch jaren 50
Die Chinezen hadden wel gelijk achterafquote:Op maandag 13 december 2010 17:25 schreef Revolution-NL het volgende:
Al je persoonlijke data enkel opslaan bij een externe partij? Dacht het niet.
Jammer voor Google maar mijn data blijft gewoon thuis en gaat verder nergens heen.
Google begint een heel eng bedrijf te worden.
Heette dat niet nc (ipv pc)?quote:Op maandag 13 december 2010 17:24 schreef weps het volgende:
had microsoft ruim 10 jaar geleden niet een zelfde falend idee... .NET heette dat
Jaja, intussen zitten de medewerkers van Google te fappen op je emails, documenten en foto's!!!!quote:Op dinsdag 14 december 2010 04:37 schreef popolon het volgende:
Ik ook. Betaal $5 per jaar voor een extra 20GB. (Picassa/Docs/Gmail)
Verder heb ik er weinig bijzonders (voor Google) opstaan. Echte privedocumenten houd ik voor mezelf maar die gaan eigenlijk gewoon, als op papier, in de kluis.
Is dat je enige 'argument'quote:Op dinsdag 14 december 2010 14:01 schreef Psy-freak het volgende:
Het kan niet. Hoe ga je windows installeren als je dan dus geen internet hebt?
Je netwerkkaart is dan nog niet geinstalleerd.
En zo kan ik nog wel 10000000 argumenten opnoemen. Onveilig, uploaden duurt lang etc. etc.
Nee, maar wel het belangrijkste. En waarom tussen aanhalingstekens?quote:
Je gebruikt geen Windows meer met dit voorbeeld, maar Chrome OS.quote:Op dinsdag 14 december 2010 14:34 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Nee, maar wel het belangrijkste. En waarom tussen aanhalingstekens?
Omdat er natuurlijk nog lokaal geheugen in zal zitten, om je OS te draaien. Dat OS zal dan moeiteloos je netwerkkaart pakken. Zelfs als je een obscuur B-merk hebt, is het niet moeilijk om met je USB of dan misschien light peak poort die kaart te installeren.quote:Op dinsdag 14 december 2010 14:34 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Nee, maar wel het belangrijkste. En waarom tussen aanhalingstekens?
Natuurlijk is het een 'wij van wc eend' verhaaltje, maar google bedoelt niet per se dat iedereen dan Chrome OS draait met alle documenten op google servers. Wel dat zij de voorloper zijn van wat vele bedrijven dan zullen gebruiken.quote:Op dinsdag 14 december 2010 14:40 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Je gebruikt geen Windows meer met dit voorbeeld, maar Chrome OS.
En jij bent ook alweer een van die brave burgers die alles doet wat de overheid hem voorschrijft/opdraagt??quote:Op dinsdag 14 december 2010 14:49 schreef Naj_Geetsrev het volgende:
Ik ben al druk bezig bijna al mijn media en bestanden naar de cloud te verhuizen. Al dan niet Google. Dingen die écht privacy gevoelig zijn sla ik toch ge-encrypt op.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is het niet maar ik correleer zijn gedrag naar een bredere beeld (Large picture dusquote:
quote:Op maandag 13 december 2010 17:24 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Ik vind het wel fijn dat ik controle heb over mijn eigen harde schijf. Dat hoeft niet perse op een server.
Als HD 1900 streaming nu al werkt. Dan kan een spel echt wel via het netwerk opstarten. Het wordt wat vervelend als er een hickup isquote:Op dinsdag 14 december 2010 17:05 schreef RAVW het volgende:
leuk hoe zou ej dan al die games dan kwijd willen op een server en dan net zo snel laten draaien als nu .....
denk daar bij eens aan ... Flightsims en race sims ...
dat zie ik nog niet zo maar even van het net af komen met 120, gig installdat gaat wel lang duren of krijgen we allemaal een 1 terra internet verbinding er gratis bij van google
van die games moet je ,maar op je eigen doos houden, maar voor een toerist met een WIFI tablet zonder harde schijf is een centrale opslag erg handigquote:Op dinsdag 14 december 2010 17:05 schreef RAVW het volgende:
leuk hoe zou ej dan al die games dan kwijd willen op een server en dan net zo snel laten draaien als nu .....
denk daar bij eens aan ... Flightsims en race sims ...
dat zie ik nog niet zo maar even van het net af komen met 120, gig installdat gaat wel lang duren of krijgen we allemaal een 1 terra internet verbinding er gratis bij van google
.NET is heel wat anders, is niets anders als een enorme library die te benaderen is vanuit applicaties, ben zelf .NET programmeur, en het maakt het leven van software engineers een heel stuk makkelijker, en de software een stuk stabieler.quote:Op maandag 13 december 2010 17:24 schreef weps het volgende:
had microsoft ruim 10 jaar geleden niet een zelfde falend idee... .NET heette dat
Tekstverwerken, databases raadplegen, spelletjes, spreadsheets, muziek luisteren of maken, programmeren, videos bewerken, fotos bewerken, DTP, CAD, etc...quote:Op maandag 13 december 2010 20:31 schreef LXIV het volgende:
Ik had (allang) een computer voordat er internet was. Ik vraag me af wat ik er toen mee deed... Dat is toch bijna hetzelfde als een telefoon zonder telefoonnet?
Computeren is voor mij hetzelfde als internetten (en mailen). Het is een communicatie-apparaat.
Snel, in de schuilkeldersquote:Op dinsdag 14 december 2010 22:27 schreef Red_85 het volgende:
In ons leven wordt het nog verboden om een eigen harde schijf te hebben als overheden hier achter komen. Totale controle van de staat! 'We want to know what you're up to today'
Natuurlijk hebben ze daaraan gedacht maar dat is natuurlijk niet in het belang van GOOG. Google heeft vaker rare ideeen, zie Wave, en de meesten leidden tot helemaal niets en ik vermoed sterk dat dit er een van zal zijn.quote:Op dinsdag 14 december 2010 22:49 schreef Boldface het volgende:
Ik wil niet eens al mijn informatie/data online opslaan. Heeft Google daar wel eens aan gedacht? Nog los van al het overbodige dataverkeer dat daarmee ontstaat...
Ja, en sommigen van ons weten zelfs waar we over pratenquote:Op dinsdag 14 december 2010 23:03 schreef Ra-z het volgende:
Een hoop techneuten die verstand van zaken hebben hiero lees ik al![]()
Wel grappig dat je dat zo formuleert want er is niets nieuws aan dit idee, het is gewoon het oude client-server verhaal en iedere keer komt het uit dezelfde hoek weer terug...degenen die de servers hebben of willen verkopen.quote:Op dinsdag 14 december 2010 23:05 schreef PizzaMizza het volgende:
Er zijn natuurlijk voor- en nadelen eraan.
Voordelen: Je kan er gemakkelijk bij, hoeft geen extra harde schijven aan te schaffen, je kan makkelijk dingen bewerken etc.
Nadelen: Privacy, Als internet uitvalt is het zo goed als over, vindt er een error plaats ben je gelijk heel erg genaaid.
Vooral dat internet uitval probleem is een erge nadeel die toch veel mensen zal tegenhouden, want zeg nou zelf.... Je kan niet offline werken en er is niet overal internet die ook nog eens gratis/toegankelijk zou moeten zijn voor iedereen.
Het is op zich wel een goed idee, alleen iets te vroeg.
Tja. Maar Google heeft dan ook natuurlijk slim gekeken en is ook niet dom. Google ziet ook wel dat er menig mensen zijn die praten over een 'open systeem' terwijl ze niet weten wat open is oftewel gewoon mensen met vooroordelen, Google ziet ook wel dat Android aan het groeien is dus ze gooien er meteen een nieuwe product bij zodat het 'vertrouwd' lijkt aangezien Android goed aanslaat bij veel mensen.quote:Op dinsdag 14 december 2010 23:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wel grappig dat je dat zo formuleert want er is niets nieuws aan dit idee, het is gewoon het oude client-server verhaal en iedere keer komt het uit dezelfde hoek weer terug...degenen die de servers hebben of willen verkopen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |