Ja dat had ik nog toegevoegd maar jij was snellerquote:Op zondag 26 augustus 2012 21:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat zal vooral afhankelijk zijn van het inkomen van de partner.... in ons geval zou het niets uitmaken.
volgens mij heb ik alleen de stelling ingebracht dat het idd niet altijd direct financieel lonend is om te werken, dat zulks voor iedereen anders is. ik vind het eerlijk gezegd wel vrij tekenend dat er een soort van evangelie is om anderen te overtuigen van het idee dat het echt not done is om zelf thuis voor je kinderen te zorgen. dat irriteert me en ik verveel me. de kinderen liggen op bed en manlief kijkt tvquote:Op zondag 26 augustus 2012 21:20 schreef happyme28 het volgende:
[..]
Nee, maar mind us, dat we ook niet direct zeggen 'oooooh het is zo ver, nee dan is het logisch dat je niet werkt'.
quote:Op zondag 26 augustus 2012 21:27 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Ja dat had ik nog toegevoegd maar jij was sneller
Ik heb nog nooit een toeslag gehadquote:Op zondag 26 augustus 2012 21:25 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Nou dat durf ik me best af te vragen. Is het geen wat je niet vraagt minstens net zoveel als dat je wel vraagt aan de andere kant via huurtoeslag, zorgtoeslag, kindgebonden budget etc?
Een en ander wel afhankelijk van wat je partner verdient maar ik lees hier tot nu toe niemand waar de partner zoveel verdient dat ze het zonder de toeslagen af kunnen.
Als ik kijk naar de kinderopvangtoeslag die straks wordt uitbetaald voor 3 kinderen... Dan kan ik toch beter thuis zitten, dan kost ik de samenleving minder.quote:Op zondag 26 augustus 2012 21:25 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Nou dat durf ik me best af te vragen. Is het geen wat je niet vraagt minstens net zoveel als dat je wel vraagt aan de andere kant via huurtoeslag, zorgtoeslag, kindgebonden budget etc?
Een en ander wel afhankelijk van wat je partner verdient maar ik lees hier niemand waar de partner zoveel verdient dat ze het zonder de toeslagen af kunnen.
bij ons zou het zoveel uitmaken dat we opeens meer toeslagen krijgen als ik werk (ivm de kinderopvang).quote:Op zondag 26 augustus 2012 21:25 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Een en ander wel afhankelijk van wat je partner verdient maar ik lees hier tot nu toe niemand waar de partner zoveel verdient dat ze het zonder de toeslagen af kunnen.
Trek daar even af wat je jaarlijks aan belasting afdraagt.quote:Op zondag 26 augustus 2012 21:29 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Als ik kijk naar de kinderopvangtoeslag die straks wordt uitbetaald voor 3 kinderen... Dan kan ik toch beter thuis zitten, dan kost ik de samenleving minder.
Niet per definitie want daardoor worden er mensen ontslagen als er te weinig vraag is in de kinderopvang en die mensen moeten dan weer de WW in.quote:Op zondag 26 augustus 2012 21:29 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Als ik kijk naar de kinderopvangtoeslag die straks wordt uitbetaald voor 3 kinderen... Dan kan ik toch beter thuis zitten, dan kost ik de samenleving minder.
Ja je krijgt kinderopvangtoeslag maar je huurtoeslag e.d. vervalt waarschijnlijk? En je draagt zelf bij aan die kinderopvangtoeslag doordat je belasting afdraagt.quote:Op zondag 26 augustus 2012 21:33 schreef simmu het volgende:
[..]
bij ons zou het zoveel uitmaken dat we opeens meer toeslagen krijgen als ik werk (ivm de kinderopvang).
Ik heb t niet gedaan. Wij kunnen die 200 a 300 euro die we moeten toeleggen niet missen. Welkom in mijn gouden kooi.quote:Op zondag 26 augustus 2012 21:26 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
goh doet T ook.... ook in Groningen?
(en die heeft ook een HBO-opleiding gedaan en een jaar thuis gezeten en zich suf gesolliciteerd....)
welke huurtoeslag?quote:Op zondag 26 augustus 2012 21:35 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Ja je krijgt kinderopvangtoeslag maar je huurtoeslag e.d. vervalt waarschijnlijk? En je draagt zelf bij aan die kinderopvangtoeslag doordat je belasting afdraagt.
Ik draag ook bij aan jouw algemene heffingskorting die je krijgt etc hoorquote:Op zondag 26 augustus 2012 21:36 schreef simmu het volgende:
[..]
welke huurtoeslag?
en voor die kinderopvangtoeslag dragen we nu evengoed ook bij via belasting
Haar huurtoeslag vervalt ook als ze kopen, en dan krijgen ze HRA.... daar verandert niets aan als je gezinsinkomen verandert.quote:Op zondag 26 augustus 2012 21:35 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Ja je krijgt kinderopvangtoeslag maar je huurtoeslag e.d. vervalt waarschijnlijk? En je draagt zelf bij aan die kinderopvangtoeslag doordat je belasting afdraagt.
Die krijgt iedereenquote:Op zondag 26 augustus 2012 21:37 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Ik draag ook bij aan jouw algemene heffingskorting die je krijgt etc hoor
van een uitkering betaal je ook inkomstenbelasting.quote:Op zondag 26 augustus 2012 21:33 schreef happyme28 het volgende:
[..]
Trek daar even af wat je jaarlijks aan belasting afdraagt.
slinkse verwijzing leandraquote:Op zondag 26 augustus 2012 21:37 schreef Leandra het volgende:
[..]
Haar huurtoeslag vervalt ook als ze kopen, en dan krijgen ze HRA.... daar verandert niets aan als je gezinsinkomen verandert.
die keuze hebben wij helaas niet.... T krijgt geen uitkering als ie niet werkt, en op 1 inkomen kunnen wij onze hypotheek en vaste lasten niet opbrengen...quote:Op zondag 26 augustus 2012 21:35 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Ik heb t niet gedaan. Wij kunnen die 200 a 300 euro die we moeten toeleggen niet missen. Welkom in mijn gouden kooi.
Doe nou niet alsof je me niet begrijpt dat het kul is dat ze roept dat haar vent bijdraagt aan mijn kinderopvangtoeslag.quote:
Ja maar ze krijgt meer salaris dan een uitkeringquote:Op zondag 26 augustus 2012 21:38 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
van een uitkering betaal je ook inkomstenbelasting.
Precies dus niks evangelie. Het begon namelijk met Pessie die vertelde dat ze over een paar jaar wel wil werken en dat wij zeiden dat het verstandiger was om nu alvast een paar uurtjes op te pakken omdat wat Tico dus hierboven zegt.quote:Op zondag 26 augustus 2012 21:44 schreef Ticootje het volgende:
Nou ja, nogmaals. Als iemand thuis wilt zijn is dat toch prima. Ik denk echt dat het qua toeslagen om het even is. Maar het is meestal niet een kwestie van even 5 of 7 jaar thuis, en dan doorgaan waar j was gebleven. Ik denk dat die jaren eruit je hele verdere carrière tekenen, of doordat je een mindere baan moet aannemen of gewoon minder verdient dan dat je wel had doorgewerkt. En zo kost het je op het eind misschien wel veel meer als dat je had bedacht.
Simpel feit is dat iedereen die algemene heffingskorting krijgt, wel of geen kinderen maakt niet uit, wel of geen inkomen maakt ook niet uit, ze moet het alleen overdragen aan haar man.quote:Op zondag 26 augustus 2012 21:41 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Doe nou niet alsof je me niet begrijpt dat het kul is dat ze roept dat haar vent bijdraagt aan mijn kinderopvangtoeslag.
Ik en mijn vent dragen genoeg bij de toeslagen e.d. die zij krijgt omdat ze niet werkt.
Tja, alles wat ik bijdraag is extra bij ons. Maar als ik moet toeleggen kost ik geld. En dát gaat nu niet, want dan kunnen wij onze hyptheek niet betalen. Achterlijk genoeg.quote:Op zondag 26 augustus 2012 21:41 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
die keuze hebben wij helaas niet.... T krijgt geen uitkering als ie niet werkt, en op 1 inkomen kunnen wij onze hypotheek en vaste lasten niet opbrengen...
Hij is nu uiteindelijk fulltime aan het werk; voor minder inkomen dan tijdens de uitkeringsperiode....
True! Ik ben het levende bewijs!quote:Op zondag 26 augustus 2012 21:44 schreef Ticootje het volgende:
Nou ja, nogmaals. Als iemand thuis wilt zijn is dat toch prima. Ik denk echt dat het qua toeslagen om het even is. Maar het is meestal niet een kwestie van even 5 of 7 jaar thuis, en dan doorgaan waar j was gebleven. Ik denk dat die jaren eruit je hele verdere carrière tekenen, of doordat je een mindere baan moet aannemen of gewoon minder verdient dan dat je wel had doorgewerkt. En zo kost het je op het eind misschien wel veel meer als dat je had bedacht.
die algehemen heffingskorting zit anders mooi in evenwicht (zo niet ronduit nadelig voor ons) met het idee dat wij nu op 1 inkomen meer belasting betalen dat een stel die hetzelfde bedrag ontvangt op 2 inkomensquote:Op zondag 26 augustus 2012 21:41 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Doe nou niet alsof je me niet begrijpt dat het kul is dat ze roept dat haar vent bijdraagt aan mijn kinderopvangtoeslag.
Ik en mijn vent dragen genoeg bij aan de toeslagen e.d. die zij krijgt omdat ze niet werkt.
Hier net zo; T zou dan wel een uitkering en dergelijke krijgen....quote:Op zondag 26 augustus 2012 21:45 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Als buum me aan de straat zou zetten, dán! Krijg ik een uitkering, een jobcoach, toeslagen (hel, dan kan ik zelfs verdienen aan mijn kinderen!)
ik heb daar niks over gezegd. ik heb alleen geconstateerd dat het soms niet zo eenvoudig gesteld is als 'even een paar uurtjes op te pakken'quote:Op zondag 26 augustus 2012 21:45 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Precies dus niks evangelie. Het begon namelijk met Pessie die vertelde dat ze over een paar jaar wel wil werken en dat wij zeiden dat het verstandiger was om nu alvast een paar uurtjes op te pakken omdat wat Tico dus hierboven zegt.
hear hearquote:Op zondag 26 augustus 2012 21:45 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
En dat, dames en heren, dat je dus beloont wordt voor er een potje van maken, dát kan mij danig storen.
Daar ben ik het helemaal mee eens, een paar jaar er tussenuit is een killer voor je perspectieven, en dat was 20 jaar geleden al zo, en toen was het nog bijna standaard dat je tijdelijk niet werkte om je kinderen op te voeden, kwam je terug op de arbeidsmarkt, was alles wat je 5 jaar daarvoor had waardeloos geworden.quote:Op zondag 26 augustus 2012 21:45 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Precies dus niks evangelie. Het begon namelijk met Pessie die vertelde dat ze over een paar jaar wel wil werken en dat wij zeiden dat het verstandiger was om nu alvast een paar uurtjes op te pakken omdat wat Tico dus hierboven zegt.
Alleen ww kost me al 800 euro netto per maand.quote:Op zondag 26 augustus 2012 21:53 schreef Ticootje het volgende:
Maar als je jong bent en je zit op die rand dat het je eigenlijk geen geld oplevert en dus dan maar niet gaat werken. Daar maak je dan dus een rekenfout. Want het levert misschien nu niets op, maar over die 7 jaar dus wel. Zeker hbo, waar je in het begin nog goed groeit, ik denk dat 7 jaar werkervaring je zomaar een euro of 1000 bruto per maand kan schelen.
t scheelt je wel of niet aangenomen worden. Het scheelt je kennis bijhouden, werkervaring. Je maakt je daardoor meer waard dan de schoolverlater die nu nog op de middelbare school zit maar dan de allernieuwste kennis heeft terwijl jij alleen nog weet dat Kruidvatluiers best goed absorberen voor dat ze zo goedkoop zijn.quote:Op zondag 26 augustus 2012 21:53 schreef Ticootje het volgende:
Maar als je jong bent en je zit op die rand dat het je eigenlijk geen geld oplevert en dus dan maar niet gaat werken. Daar maak je dan dus een rekenfout. Want het levert misschien nu niets op, maar over die 7 jaar dus wel. Zeker hbo, waar je in het begin nog goed groeit, ik denk dat 7 jaar werkervaring je zomaar een euro of 1000 bruto per maand kan schelen.
Ik heb nog geen idee, ik werk nog geen 7 jaarquote:Op zondag 26 augustus 2012 21:54 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Alleen ww kost me al 800 euro netto per maand.
Dan zeker.... over 7 jaar mag je bij het Kruidvat luiers gaan verkopen ipv kopen.quote:Op zondag 26 augustus 2012 21:53 schreef Ticootje het volgende:
je weet anders ook een gezin onder alle omstandigheden draaiende te houden, stressbestendig dus. daarnaast heb je zeker goede budgetskills en ben je een goede planner.quote:Op zondag 26 augustus 2012 21:55 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
t scheelt je wel of niet aangenomen worden. Het scheelt je kennis bijhouden, werkervaring. Je maakt je daardoor meer waard dan de schoolverlater die nu nog op de middelbare school zit maar dan de allernieuwste kennis heeft terwijl jij alleen nog weet dat Kruidvatluiers best goed absorberen voor dat ze zo goedkoop zijn.
Uhhu, geloof me, dat verkoopt níet op je cv. Zélfs t punt dat ze aan mij geen zwangerschapsverlof meer kwijt zijn telt niet. Ja mevroi, u heeft uw prioiteiten verkeerd.quote:Op zondag 26 augustus 2012 21:59 schreef simmu het volgende:
[..]
je weet anders ook een gezin onder alle omstandigheden draaiende te houden, stressbestendig dus. daarnaast heb je zeker goede budgetskills en ben je een goede planner.
Nee. Daar hoef je echt niet mee aan te komen. Je hebt een relevante werkevaring. Of te wel, waardeloos. De schoolverlater met nieuwe kennis is goedkoper en kneedbaarder.quote:Op zondag 26 augustus 2012 21:59 schreef simmu het volgende:
[..]
je weet anders ook een gezin onder alle omstandigheden draaiende te houden, stressbestendig dus. daarnaast heb je zeker goede budgetskills en ben je een goede planner.
Er is geen werkgever ter wereld die daar zo instaat hoor.quote:Op zondag 26 augustus 2012 21:59 schreef simmu het volgende:
[..]
De naïviteit zegt eigenlijk al genoeg. Totaal geen idee hoe het er in het zakelijke leven aan toe gaat.quote:Op zondag 26 augustus 2012 22:03 schreef L-E het volgende:
[..]
Er is geen werkgever ter wereld die daar zo instaat hoor.
En wij als huurders, zonder welke toeslag dan ook, eenverdienders-gezin in een huurhuis.. Als je de KOV-toeslag zelf betaalt.. dan betalen wij jouw HRA waarschijnlijk.quote:Op zondag 26 augustus 2012 21:41 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Ik en mijn vent dragen genoeg bij aan de toeslagen e.d. die zij krijgt omdat ze niet werkt.
Oh darn, je jarige vergeten... Gefeliciteerdquote:Op zondag 26 augustus 2012 22:11 schreef debuurvrouw het volgende:
Mijn jarige heeft nu een filmavond met vrienden. Drie flessen cola, 4 zakken popcorn, hamburgers, patat, tjeeezus wat eten pubers veel!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
+1quote:Op zondag 26 augustus 2012 22:03 schreef Ticootje het volgende:
Plus ik hou ook een gezin draaiende hè? En werk 4 dagen. Planningskills.
voor mijn (oorspronkelijke) vakgebied is "ik run een gezin en heb dus goede organisatorische vaardigheden" even valide als "om mijn cv up to date te houden zit ik in de weekenden achter de kassa"quote:Op zondag 26 augustus 2012 22:08 schreef mirannie het volgende:
Misschien een vreemde vraag, maar de moeders hier die niet werken omdat het niet loont tegenover de kinder opvang, waarom niet een paar uurtjes werken als manlief thuis is? Weekend en/of avond/nacht? Dan heb je dus geen opvang nodig. Op die manier heb je geen gat in je CV en je hebt wat extra inkomen.
Dan ben ik godverdomme zelf grijsquote:Op zondag 26 augustus 2012 22:11 schreef simmu het volgende:
probeer ik ook eens positief te doen![]()
enywho; ik weiger de hoopvolle toon op te gevengeef het een jaartje of 10, dan is de grote grijze golf er
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |