abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 26 augustus 2012 @ 21:48:34 #276
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_116043117
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2012 21:45 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Als buum me aan de straat zou zetten, dán! Krijg ik een uitkering, een jobcoach, toeslagen (hel, dan kan ik zelfs verdienen aan mijn kinderen!)

Hier net zo; T zou dan wel een uitkering en dergelijke krijgen....

en ik erger me daar ook dood aan... Thuiszitten terwijl je WEL wilt werken, dat is pas zuur...
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_116043149
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 21:45 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Precies dus niks evangelie. Het begon namelijk met Pessie die vertelde dat ze over een paar jaar wel wil werken en dat wij zeiden dat het verstandiger was om nu alvast een paar uurtjes op te pakken omdat wat Tico dus hierboven zegt.
ik heb daar niks over gezegd. ik heb alleen geconstateerd dat het soms niet zo eenvoudig gesteld is als 'even een paar uurtjes op te pakken'

ik wil best op het eerste stukje ingaan, maar dat lijkt me hier niet de plaats
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_116043206
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2012 21:45 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

En dat, dames en heren, dat je dus beloont wordt voor er een potje van maken, dát kan mij danig storen. :@
hear hear
  zondag 26 augustus 2012 @ 21:50:21 #279
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_116043241
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 21:45 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Precies dus niks evangelie. Het begon namelijk met Pessie die vertelde dat ze over een paar jaar wel wil werken en dat wij zeiden dat het verstandiger was om nu alvast een paar uurtjes op te pakken omdat wat Tico dus hierboven zegt.
Daar ben ik het helemaal mee eens, een paar jaar er tussenuit is een killer voor je perspectieven, en dat was 20 jaar geleden al zo, en toen was het nog bijna standaard dat je tijdelijk niet werkte om je kinderen op te voeden, kwam je terug op de arbeidsmarkt, was alles wat je 5 jaar daarvoor had waardeloos geworden.

Als je dat gegeven omzet naar de huidige mogelijkheden qua opvang en dergelijke, dan is het vrijwel zeker dat het effect na een paar jaar nog veel erger zal zijn dan in de tijd dat kinderopvang schaars en vrijwel onbetaalbaar was.

Dus ja; voor iemand die nu zo jong is vind ik het geen verstandige keuze om helemaal niet te werken, zoals debuurvrouw zegt "al is het maar voor 8 uur".
Die 8 uur per week nu blijven je in de toekomst vele euro's aan uurloon extra opleveren, en dus aan pensioen enz.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_116043422
Maar als je jong bent en je zit op die rand dat het je eigenlijk geen geld oplevert en dus dan maar niet gaat werken. Daar maak je dan dus een rekenfout. Want het levert misschien nu niets op, maar over die 7 jaar dus wel. Zeker hbo, waar je in het begin nog goed groeit, ik denk dat 7 jaar werkervaring je zomaar een euro of 1000 bruto per maand kan schelen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 26 augustus 2012 @ 21:54:12 #281
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_116043511
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 21:53 schreef Ticootje het volgende:
Maar als je jong bent en je zit op die rand dat het je eigenlijk geen geld oplevert en dus dan maar niet gaat werken. Daar maak je dan dus een rekenfout. Want het levert misschien nu niets op, maar over die 7 jaar dus wel. Zeker hbo, waar je in het begin nog goed groeit, ik denk dat 7 jaar werkervaring je zomaar een euro of 1000 bruto per maand kan schelen.
Alleen ww kost me al 800 euro netto per maand.
  zondag 26 augustus 2012 @ 21:55:25 #282
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_116043606
quote:
t scheelt je wel of niet aangenomen worden. Het scheelt je kennis bijhouden, werkervaring. Je maakt je daardoor meer waard dan de schoolverlater die nu nog op de middelbare school zit maar dan de allernieuwste kennis heeft terwijl jij alleen nog weet dat Kruidvatluiers best goed absorberen voor dat ze zo goedkoop zijn.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_116043680
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 21:54 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Alleen ww kost me al 800 euro netto per maand.
Ik heb nog geen idee, ik werk nog geen 7 jaar :D.
  zondag 26 augustus 2012 @ 21:57:43 #284
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_116043833
quote:
Dan zeker.... over 7 jaar mag je bij het Kruidvat luiers gaan verkopen ipv kopen.
Hoogstwaarschijnlijk tegen minimumloon.... voor een 23-jarige :{
Terwijl de kans groot is dat je nu gelijk al meer zou verdienen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_116043956
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2012 21:55 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

t scheelt je wel of niet aangenomen worden. Het scheelt je kennis bijhouden, werkervaring. Je maakt je daardoor meer waard dan de schoolverlater die nu nog op de middelbare school zit maar dan de allernieuwste kennis heeft terwijl jij alleen nog weet dat Kruidvatluiers best goed absorberen voor dat ze zo goedkoop zijn.
je weet anders ook een gezin onder alle omstandigheden draaiende te houden, stressbestendig dus. daarnaast heb je zeker goede budgetskills en ben je een goede planner.
  zondag 26 augustus 2012 @ 22:01:21 #286
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_116044155
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 21:59 schreef simmu het volgende:

[..]

je weet anders ook een gezin onder alle omstandigheden draaiende te houden, stressbestendig dus. daarnaast heb je zeker goede budgetskills en ben je een goede planner.
Uhhu, geloof me, dat verkoopt níet op je cv. Zélfs t punt dat ze aan mij geen zwangerschapsverlof meer kwijt zijn telt niet. Ja mevroi, u heeft uw prioiteiten verkeerd. :') I kid you not.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_116044298
quote:

[..]

Nee. Daar hoef je echt niet mee aan te komen. Je hebt een relevante werkevaring. Of te wel, waardeloos. De schoolverlater met nieuwe kennis is goedkoper en kneedbaarder.
pi_116044328
quote:

[..]

Er is geen werkgever ter wereld die daar zo instaat hoor. :')
pi_116044374
Plus ik hou ook een gezin draaiende hè? En werk 4 dagen. Planningskills.
pi_116044454
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 22:03 schreef L-E het volgende:

[..]

Er is geen werkgever ter wereld die daar zo instaat hoor. :')
De naïviteit zegt eigenlijk al genoeg. Totaal geen idee hoe het er in het zakelijke leven aan toe gaat.
pi_116044711
Misschien een vreemde vraag, maar de moeders hier die niet werken omdat het niet loont tegenover de kinder opvang, waarom niet een paar uurtjes werken als manlief thuis is? Weekend en/of avond/nacht? Dan heb je dus geen opvang nodig. Op die manier heb je geen gat in je CV en je hebt wat extra inkomen.
  zondag 26 augustus 2012 @ 22:08:57 #292
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_116044776
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 21:41 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Doe nou niet alsof je me niet begrijpt dat het kul is dat ze roept dat haar vent bijdraagt aan mijn kinderopvangtoeslag.
Ik en mijn vent dragen genoeg bij aan de toeslagen e.d. die zij krijgt omdat ze niet werkt.
En wij als huurders, zonder welke toeslag dan ook, eenverdienders-gezin in een huurhuis.. Als je de KOV-toeslag zelf betaalt.. dan betalen wij jouw HRA waarschijnlijk.

Jezus, wat een gezeik hier. :{
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_116044961
probeer ik ook eens positief te doen ;(

enywho; ik weiger de hoopvolle toon op te geven ;) geef het een jaartje of 10, dan is de grote grijze golf er
  zondag 26 augustus 2012 @ 22:11:15 #294
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_116044980
Mijn jarige heeft nu een filmavond met vrienden. Drie flessen cola, 4 zakken popcorn, hamburgers, patat, tjeeezus wat eten pubers veel! :D
  zondag 26 augustus 2012 @ 22:14:28 #295
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_116045244
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 22:11 schreef debuurvrouw het volgende:
Mijn jarige heeft nu een filmavond met vrienden. Drie flessen cola, 4 zakken popcorn, hamburgers, patat, tjeeezus wat eten pubers veel! :D
Oh darn, je jarige vergeten... Gefeliciteerd :*
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 26 augustus 2012 @ 22:14:41 #296
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_116045260
ach.. zolang ik (samen met mijn partner) 35k aan belasting betaal per jaar, dan mag ik dat kleine beetje HRA ( 3,5 K ) ook wel terug :Ptel daar straks de kinderopvangtoeslag bij op en ik kom een keer uit om 7k..
28 k gewoon *ploef* weg.. waar werk je dan nog voor?? ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  zondag 26 augustus 2012 @ 22:14:49 #297
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_116045276
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 22:03 schreef Ticootje het volgende:
Plus ik hou ook een gezin draaiende hè? En werk 4 dagen. Planningskills.
+1 ;)

Ik ben ook werkende moeder, en doet het huisvrouwdeel er bij ;) En ik ben ook regelmatig doordeweeks hele dagen alleen thuis met Jut en Jul hoor, ondanks dat ik 80 % werk.
(tja nachtdiensten enzo he?)
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  zondag 26 augustus 2012 @ 22:15:30 #298
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_116045327
* Barreltje doet even de mosterd pot open :D :@
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_116045371
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2012 22:08 schreef mirannie het volgende:
Misschien een vreemde vraag, maar de moeders hier die niet werken omdat het niet loont tegenover de kinder opvang, waarom niet een paar uurtjes werken als manlief thuis is? Weekend en/of avond/nacht? Dan heb je dus geen opvang nodig. Op die manier heb je geen gat in je CV en je hebt wat extra inkomen.
voor mijn (oorspronkelijke) vakgebied is "ik run een gezin en heb dus goede organisatorische vaardigheden" even valide als "om mijn cv up to date te houden zit ik in de weekenden achter de kassa" ;)
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 26 augustus 2012 @ 22:16:21 #300
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_116045400
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 22:11 schreef simmu het volgende:
probeer ik ook eens positief te doen ;(

enywho; ik weiger de hoopvolle toon op te geven ;) geef het een jaartje of 10, dan is de grote grijze golf er
Dan ben ik godverdomme zelf grijs }:|
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')