Hier net zo; T zou dan wel een uitkering en dergelijke krijgen....quote:Op zondag 26 augustus 2012 21:45 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Als buum me aan de straat zou zetten, dán! Krijg ik een uitkering, een jobcoach, toeslagen (hel, dan kan ik zelfs verdienen aan mijn kinderen!)
ik heb daar niks over gezegd. ik heb alleen geconstateerd dat het soms niet zo eenvoudig gesteld is als 'even een paar uurtjes op te pakken'quote:Op zondag 26 augustus 2012 21:45 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Precies dus niks evangelie. Het begon namelijk met Pessie die vertelde dat ze over een paar jaar wel wil werken en dat wij zeiden dat het verstandiger was om nu alvast een paar uurtjes op te pakken omdat wat Tico dus hierboven zegt.
hear hearquote:Op zondag 26 augustus 2012 21:45 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
En dat, dames en heren, dat je dus beloont wordt voor er een potje van maken, dát kan mij danig storen.
Daar ben ik het helemaal mee eens, een paar jaar er tussenuit is een killer voor je perspectieven, en dat was 20 jaar geleden al zo, en toen was het nog bijna standaard dat je tijdelijk niet werkte om je kinderen op te voeden, kwam je terug op de arbeidsmarkt, was alles wat je 5 jaar daarvoor had waardeloos geworden.quote:Op zondag 26 augustus 2012 21:45 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Precies dus niks evangelie. Het begon namelijk met Pessie die vertelde dat ze over een paar jaar wel wil werken en dat wij zeiden dat het verstandiger was om nu alvast een paar uurtjes op te pakken omdat wat Tico dus hierboven zegt.
Alleen ww kost me al 800 euro netto per maand.quote:Op zondag 26 augustus 2012 21:53 schreef Ticootje het volgende:
Maar als je jong bent en je zit op die rand dat het je eigenlijk geen geld oplevert en dus dan maar niet gaat werken. Daar maak je dan dus een rekenfout. Want het levert misschien nu niets op, maar over die 7 jaar dus wel. Zeker hbo, waar je in het begin nog goed groeit, ik denk dat 7 jaar werkervaring je zomaar een euro of 1000 bruto per maand kan schelen.
t scheelt je wel of niet aangenomen worden. Het scheelt je kennis bijhouden, werkervaring. Je maakt je daardoor meer waard dan de schoolverlater die nu nog op de middelbare school zit maar dan de allernieuwste kennis heeft terwijl jij alleen nog weet dat Kruidvatluiers best goed absorberen voor dat ze zo goedkoop zijn.quote:Op zondag 26 augustus 2012 21:53 schreef Ticootje het volgende:
Maar als je jong bent en je zit op die rand dat het je eigenlijk geen geld oplevert en dus dan maar niet gaat werken. Daar maak je dan dus een rekenfout. Want het levert misschien nu niets op, maar over die 7 jaar dus wel. Zeker hbo, waar je in het begin nog goed groeit, ik denk dat 7 jaar werkervaring je zomaar een euro of 1000 bruto per maand kan schelen.
Ik heb nog geen idee, ik werk nog geen 7 jaarquote:Op zondag 26 augustus 2012 21:54 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Alleen ww kost me al 800 euro netto per maand.
Dan zeker.... over 7 jaar mag je bij het Kruidvat luiers gaan verkopen ipv kopen.quote:Op zondag 26 augustus 2012 21:53 schreef Ticootje het volgende:
je weet anders ook een gezin onder alle omstandigheden draaiende te houden, stressbestendig dus. daarnaast heb je zeker goede budgetskills en ben je een goede planner.quote:Op zondag 26 augustus 2012 21:55 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
t scheelt je wel of niet aangenomen worden. Het scheelt je kennis bijhouden, werkervaring. Je maakt je daardoor meer waard dan de schoolverlater die nu nog op de middelbare school zit maar dan de allernieuwste kennis heeft terwijl jij alleen nog weet dat Kruidvatluiers best goed absorberen voor dat ze zo goedkoop zijn.
Uhhu, geloof me, dat verkoopt níet op je cv. Zélfs t punt dat ze aan mij geen zwangerschapsverlof meer kwijt zijn telt niet. Ja mevroi, u heeft uw prioiteiten verkeerd.quote:Op zondag 26 augustus 2012 21:59 schreef simmu het volgende:
[..]
je weet anders ook een gezin onder alle omstandigheden draaiende te houden, stressbestendig dus. daarnaast heb je zeker goede budgetskills en ben je een goede planner.
Nee. Daar hoef je echt niet mee aan te komen. Je hebt een relevante werkevaring. Of te wel, waardeloos. De schoolverlater met nieuwe kennis is goedkoper en kneedbaarder.quote:Op zondag 26 augustus 2012 21:59 schreef simmu het volgende:
[..]
je weet anders ook een gezin onder alle omstandigheden draaiende te houden, stressbestendig dus. daarnaast heb je zeker goede budgetskills en ben je een goede planner.
Er is geen werkgever ter wereld die daar zo instaat hoor.quote:Op zondag 26 augustus 2012 21:59 schreef simmu het volgende:
[..]
De naïviteit zegt eigenlijk al genoeg. Totaal geen idee hoe het er in het zakelijke leven aan toe gaat.quote:Op zondag 26 augustus 2012 22:03 schreef L-E het volgende:
[..]
Er is geen werkgever ter wereld die daar zo instaat hoor.
En wij als huurders, zonder welke toeslag dan ook, eenverdienders-gezin in een huurhuis.. Als je de KOV-toeslag zelf betaalt.. dan betalen wij jouw HRA waarschijnlijk.quote:Op zondag 26 augustus 2012 21:41 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Doe nou niet alsof je me niet begrijpt dat het kul is dat ze roept dat haar vent bijdraagt aan mijn kinderopvangtoeslag.
Ik en mijn vent dragen genoeg bij aan de toeslagen e.d. die zij krijgt omdat ze niet werkt.
Oh darn, je jarige vergeten... Gefeliciteerdquote:Op zondag 26 augustus 2012 22:11 schreef debuurvrouw het volgende:
Mijn jarige heeft nu een filmavond met vrienden. Drie flessen cola, 4 zakken popcorn, hamburgers, patat, tjeeezus wat eten pubers veel!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
+1quote:Op zondag 26 augustus 2012 22:03 schreef Ticootje het volgende:
Plus ik hou ook een gezin draaiende hè? En werk 4 dagen. Planningskills.
voor mijn (oorspronkelijke) vakgebied is "ik run een gezin en heb dus goede organisatorische vaardigheden" even valide als "om mijn cv up to date te houden zit ik in de weekenden achter de kassa"quote:Op zondag 26 augustus 2012 22:08 schreef mirannie het volgende:
Misschien een vreemde vraag, maar de moeders hier die niet werken omdat het niet loont tegenover de kinder opvang, waarom niet een paar uurtjes werken als manlief thuis is? Weekend en/of avond/nacht? Dan heb je dus geen opvang nodig. Op die manier heb je geen gat in je CV en je hebt wat extra inkomen.
Dan ben ik godverdomme zelf grijsquote:Op zondag 26 augustus 2012 22:11 schreef simmu het volgende:
probeer ik ook eens positief te doen![]()
enywho; ik weiger de hoopvolle toon op te gevengeef het een jaartje of 10, dan is de grote grijze golf er
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |