schreef Achja : Daarom hebben ze dat juist onderzocht.quote:Op zondag 12 december 2010 22:47 schreef Clan het volgende:
[..]
Is dat niet ook de rede dat ze in American Football ook zwarte strepen onder de ogen hebben?
Goed bezig Puma, had niet eens door dat ik de laatste was.quote:Op zondag 12 december 2010 23:22 schreef Pumatje het volgende:
[..]
schreef Achja : Daarom hebben ze dat juist onderzocht.
Mod : Game on
Om jou een plezier te doen, of wil hij het zelf ook zien?quote:Op zondag 12 december 2010 23:31 schreef Maitje het volgende:
Mijn broertje neem Fucking Hell op, slimmert!
Heb als nukubuquote:Op zondag 12 december 2010 23:09 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Maar acties zijn het zelfde?
De omstandigheden ..
Waagt onze KL zich ook aan OB's als deze restrepo? FOBs als puntjak waren groter neem ik aan..maar ook in dit soort gevoelige gebieden?
waarom hadden wij te kampen met minder gesneuvelden dan de Amerikanen, als we in dezelfde situaties verkeerden als in deze aflevering van Restrepo ?
Er waren momenten dat bepaalde compounds in (als ik me niet vergis) Chora verdedigd werden door eenheden op pelotonsniveau. Maar niet voor zo lang achter elkaar natuurlijk, die jongens werden daar door hun zusterpelotons gewoon afgewisseld om de zoveel tijd.quote:Op zondag 12 december 2010 23:12 schreef Pumatje het volgende:
[..]
kweenie, ergens in mijn hoofd zweeft Compagnie locatie. I dunno.
tussendoor..
Die Cdt. wat een praatjepot zeg..
Niet onze manier....
Vergeet Vimoto nietquote:Op zondag 12 december 2010 23:30 schreef Sunglasses het volgende:
Hoewel zeer naief hoopte ik echt dat die weg er eindelijk lag, dat de Taliban daar zo ver mogelijk uitgeroeid was en dat de dood van die 50 militairen (met Restrepo, ... en Rougle in het bijzonder) dus echt niet voor niets was geweest..
Ik baal net zoals jouquote:Op zondag 12 december 2010 23:32 schreef Maitje het volgende:
@Sun
Tja, uiteindelijk is het voor niets geweest...
Hoe gaat het trouwens met solliciteren?
De Amerikanen gaan geregeld de grens over met Pakistan, dat is een totaal ongecontroleerd gebied waar alleen Taliban zitten, alleen geven ze daar geen ruchtbaarheid aan. In Vietnam gingen ze ook vaak de grens over met Cambodja, ze hebben zelfs een keer in Cambodja bombardementen uitgevoerd.quote:Op zondag 12 december 2010 23:37 schreef Vronsky het volgende:
Ned 2 loopt uit..
[..]
Vergeet Vimoto niet, is alleen niet op film vastgelegd.
Het hele probleem is daar momenteel: De taliban (inclusief alle buitenlandse vechters.) kunnen komen en gaan over de Pakistaanse grens terwijl de Amerikanen er niet achteraan konden, laatst is dat nog wel gebeurt dat 1 of 2 apache helikopters de grens over zijn gegaan om de achtervolging in te zetten.. is erg veel gezeik van gekomen.
Weet nog dat er in het boek word verteld (Zit veeeeeeel meer in) dat ongeveer +-90% van Battle Company of weer in dienst gaat, of gaat bij tekenen als ze nog eens Pakistan gaan binnen vallen.)
Dus "War" is zeker een aanrader, vooral als je Restrepo hebt gezien.
Wat de meer obscure dingen binnen de Amerikaanse overheid uitspoken tel ik niet mee.. dat zijn ook geen militairen meer.quote:Op zondag 12 december 2010 23:42 schreef Clan het volgende:
[..]
De Amerikanen gaan geregeld de grens over met Pakistan, dat is een totaal ongecontroleerd gebied waar alleen Taliban zitten, alleen geven ze daar geen ruchtbaarheid aan. In Vietnam gingen ze ook vaak de grens over met Cambodja, ze hebben zelfs een keer in Cambodja bombardementen uitgevoerd.
Ik vind alles nogal een "Gung Ho" en "Hoo-Ha" gehalte hebben.quote:Op zondag 12 december 2010 23:35 schreef Royyy het volgende:
[..]
Heb als nukubunatuurlijk geen ervaring met de Nederlandse situatie in Afghanistan (dus correct me if im wrong
), maar ik heb het idee dat dit wel een erg extreem gebied was.
Kwam dit toevallig tegen in een artikel over het boek van Sebastian Junger (degene die Restrepo gefilmd heeft).
Seventy per cent of the bombs dropped in Afghanistan are dropped in and around the Korengal Valley. Battle Company is taking the most contact of the battalion, and the battalion is taking the most contact by far of any in the US military. Nearly a fifth of the combat experienced by the 70,000 Nato troops in Afghanistan is being fought by the 150 men of Battle Company.
(http://www.telegraph.co.u(...)ian-Jungers-War.html)
Boek is besteld, wat interessants om te lezen in de kerstvakantie binnenkort
Ik ga voor de KLU ja, maar die functie is nu sowieso dicht, dus weet eerlijk gezegd ook niet of het allemaal gekund zou hebben. Maargoed, nu weet ik in ieder geval zeker dat ik tot 2012 (??) zal moeten wachten. Hoe staat het met jouw plannen? Tijdje buitenland en dan weer proberen?quote:Op zondag 12 december 2010 23:44 schreef Vronsky het volgende:
Dank u
En ging jij niet voor de KLU?
luchtpiraten en zeemacht zijn volgens mij nu de enigste dingen met functies open voor officieren.
Kut! Dan loopt de opname de soep in!quote:Op zondag 12 december 2010 23:40 schreef Sunglasses het volgende:
[..]
Kwam net onder in beeld; Fokking Hell 23.50u
quote:Op zondag 12 december 2010 22:47 schreef Clan het volgende:
[..]
Is dat niet ook de rede dat ze in American Football ook zwarte strepen onder de ogen hebben?
Mythbustersquote:The reason baseball players wear black markings under their eyes is to help reduce glare from the sun.
plausible
Adam and Jamie put black eye paint under their eyes and took an eye exam, then repeated it with lighter, peach colored eye paint. Their scores were the same each time. Adam then set up a light meter in a dummys eye and recorded the lux reading in the eye with and without the paint, but the results werent significantly different. Adam then put a baseball cap on the dummy and repeated the experiment, and noticed that with the black eye paint on, the lux reading significantly dropped.
En wie heeft daar controle op?quote:Op zondag 12 december 2010 23:44 schreef Vronsky het volgende:
Dank u
En ging jij niet voor de KLU?
luchtpiraten en zeemacht zijn volgens mij nu de enigste dingen met functies open voor officieren.
[..]
Wat de meer obscure dingen binnen de Amerikaanse overheid uitspoken tel ik niet mee.. dat zijn ook geen militairen meer.
Ik ga ook niet ontkennen dat de CIA of JSOC wel eens wat zooi de grens over stuurt:
Maar de voor de reguliere eenheden is het verboden.
Edit: Die dingen die ze tijdens Vietnam hebben uitgespookt in Cambodja en Laos onder andere zijn zeer interessant, kan denk ik nog wel wat leesvoer uit m'n kast opzoeken over MACV-SOG indien nodig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |