zeker! en ook hele leuke meiden hebben gereageerd. er zitten hele knappe jonge blonde meisjes tussen, dat die nog vrijgezel zijn zeg!quote:Op zondag 12 december 2010 21:07 schreef golfer het volgende:
Het is inderdaad geloof ik wel een stuk, zo te zien. Wel erg jong.
Bij mijn oom dacht ik: zijn eerder overleden broer haalt hem op. En die zegt: ik heb een mooie tuin voor je. Die oom had altijd een volkstuin. En de broer die hem ophaalde was boswachter.quote:Op zondag 12 december 2010 21:51 schreef Sunnythesun het volgende:
Je zei het precies zoals het is hoor Krakkethanx..
Maar als ze dat in de praktijk niet laten merken dan heb je er ook zo weinig aan.quote:Op zondag 12 december 2010 21:54 schreef FutureFairytale het volgende:
maar je ouders zullen evenveel van jou houden als van je broer, dat weet ik zeker
Ik miste wat strategische touwtjes in Memo's outfit....quote:
Sterker, als je in de praktijk tekort komt......quote:Op zondag 12 december 2010 21:55 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Maar als ze dat in de praktijk niet laten merken dan heb je er ook zo weinig aan.
Dan nog, het lijkt me best eng voor je vader. Dat het zo snel kan gaan.quote:Op zondag 12 december 2010 21:56 schreef Sunnythesun het volgende:
69 was hij.. ik dacht dat hij maar iets ouder dan mijn vader was, maar ze scheelden 10 jaar.
ok nog te jong. mn oom is net zo jong gestorven. zo eng dat zoiets op elke leeftijd kan gebeurenquote:Op zondag 12 december 2010 21:56 schreef Sunnythesun het volgende:
69 was hij.. ik dacht dat hij maar iets ouder dan mijn vader was, maar ze scheelden 10 jaar.
Da's niet eng. Dat is een feit.quote:Op zondag 12 december 2010 22:01 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
ok nog te jong. mn oom is net zo jong gestorven. zo eng dat zoiets op elke leeftijd kan gebeuren
het is een feit ja maar dan kan het nog wel eng zijn. ik vind het tenminste een beangstige gedachtequote:Op zondag 12 december 2010 22:06 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Da's niet eng. Dat is een feit.
Op de middelbare school stierf de zus van een klasgenoot. Ze was 14.
Misschien vind ik het niet eng omdat ik meegemaakt heb dat ook jonge mensen kunnen sterven.
Je gaat als het jouw tijd is. Niet eerder, niet later.quote:Op zondag 12 december 2010 22:09 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
het is een feit ja maar dan kan het nog wel eng zijn. ik vind het tenminste een beangstige gedachte
Dat vind ik ook. Toch ging mijn vader dood.quote:Op zondag 12 december 2010 22:11 schreef Sunnythesun het volgende:
Ik vind het niet eng of raar, maar ik vind mijn ouders te jong om nu al tot de 'stervende' generatie te behoren..
de mijne ook. maar heb je nog een opa of oma? dan kun je ook daar naar kijken, van 'die leven nog'quote:Op zondag 12 december 2010 22:11 schreef Sunnythesun het volgende:
Ik vind het niet eng of raar, maar ik vind mijn ouders te jong om nu al tot de 'stervende' generatie te behoren..
en wat als het morgen zou zijn; zou het dan mijn tijd al zijn?quote:Op zondag 12 december 2010 22:12 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Je gaat als het jouw tijd is. Niet eerder, niet later.
nee, dat is precies het punt. Zij staan nu voor aan in de rij bij wijze van..quote:Op zondag 12 december 2010 22:14 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
de mijne ook. maar heb je nog een opa of oma? dan kun je ook daar naar kijken, van 'die leven nog'
ach jee....quote:Op zondag 12 december 2010 22:13 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Dat vind ik ook. Toch ging mijn vader dood.
Dat kan ik beter hebben dan dat mijn zus overleed.
Da's toch anders. Opa's en oma's horen eerder dood te gaan, net als ouders niet langer horen te leven dan hun kinderen.quote:Op zondag 12 december 2010 22:14 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
de mijne ook. maar heb je nog een opa of oma? dan kun je ook daar naar kijken, van 'die leven nog'
o ja.. probeer dan te kijken naar hoe oud andere opa's en oma's worden als het je gaat beangstigen. ik heb nog 1 oma en zij is 96, daar probeer ik naar te kijken als 'voorbeeld'quote:Op zondag 12 december 2010 22:15 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
nee, dat is precies het punt. Zij staan nu voor aan in de rij bij wijze van..
Is dat nou een raar gevoel?quote:Op zondag 12 december 2010 22:16 schreef golfer het volgende:
Tsja, op een gegeven moment ben je zelf van de generatie die 'aan de beurt' is.
Althans dat is in mijn geval zo. Geen grootouders meer (nooit gekend) en geen ouders meer. Dan ben je zelf van de oudste generatie.
mijn oma is dus zo oud, het risico bestond dat zij afscheid van een kind zou moeten nemen, zoals bij mn oom is gebeurd. verschrikkelijk om je eigen kind te moeten begravenquote:Op zondag 12 december 2010 22:16 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Da's toch anders. Opa's en oma's horen eerder dood te gaan, net als ouders niet langer horen te leven dan hun kinderen.
hetzelfde als Isa zegtquote:Op zondag 12 december 2010 22:18 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Is dat nou een raar gevoel?
Het lijkt me zo vreemd als je ouders niet meer leven...net of je niets meer hebt om op terug te vallen voor advies, raad, praten over je jeugd etc.
Ik zeg toch net dat het me niet bang maakt? Ik vind het voor hen veel te vroeg. Ze zijn nog geen 60 beiden, dus ik ga er van uit dat ze nog lang leven. Maar zij zien nu generatiegenoten wegvallen, dat confronteert.quote:Op zondag 12 december 2010 22:17 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
o ja.. probeer dan te kijken naar hoe oud andere opa's en oma's worden als het je gaat beangstigen. ik heb nog 1 oma en zij is 96, daar probeer ik naar te kijken als 'voorbeeld'
Mijn pa is allang overleden, dat was niet leuk en een paar jaar raar bij verjaardagen e.d. nu is mijn moeder al lang niet meer de moeder die ik had, waar ik veel lang mee belde over vanalles en nogwat en het voelt raar ja.quote:Op zondag 12 december 2010 22:18 schreef Isabeau het volgende:
Het lijkt me zo vreemd als je ouders niet meer leven...net of je niets meer hebt om op terug te vallen voor advies, raad, praten over je jeugd etc.
nou... tis wel zo maar lekker positief.. was het vroeger niet andersom?quote:Op zondag 12 december 2010 22:18 schreef Bluezz het volgende:
Ik ben er tegenwoordig wel achter dat niks meer 'hoort'. Er sterven (ongeboren-) baby's, er worden kinderen doodgereden op hun fiets, jongeren plegen zelfmoord en te jonge ouderen vallen dood van hun fiets.
En dan heb ik het nog niet eens over alle dodelijke ziektes die je kan treffen.
We hebben gewoon geluk dat we nog leven
Zo positief vind ik het leven anders niet hoorquote:Op zondag 12 december 2010 22:20 schreef FutureFairytale het volgende:
nou... tis wel zo maar lekker positief.. was het vroeger niet andersom?
ik denk dat dat wel overgaat. er zijn ook andere voorbeelden zoals ik zeg. niet iedereen sterft jong maar daar wordt meer naar gekeken lijkt welquote:Op zondag 12 december 2010 22:19 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ik zeg toch net dat het me niet bang maakt? Ik vind het voor hen veel te vroeg. Ze zijn nog geen 60 beiden, dus ik ga er van uit dat ze nog lang leven. Maar zij zien nu generatiegenoten wegvallen, dat confronteert.
Ik vind het geen raar gevoel. Mijn (stief)vader is al 30 jaar dood, mijn echte moeder al 18 jaar en de afgelopen 10 jaar heb ik zowel mijn echte vader (2005) als mijn stiefmoeder (2009) verloren.quote:Op zondag 12 december 2010 22:18 schreef Isabeau het volgende:
En toch krijgen we er vroeg of laat bijna allemaal mee te maken. Nou ja, nog maar genieten van alles wat ik wel hebquote:Op zondag 12 december 2010 22:20 schreef Bluezz het volgende:
Mijn pa is allang overleden, dat was niet leuk en een paar jaar raar bij verjaardagen e.d. nu is mijn moeder al lang niet meer de moeder die ik had, waar ik veel lang mee belde over vanalles en nogwat en het voelt raar ja.
En zo is het preciesquote:Op zondag 12 december 2010 22:13 schreef krakkemieke het volgende:
Dat vind ik ook. Toch ging mijn vader dood.
Dat kan ik beter hebben dan dat mijn zus overleed.
quote:Op zondag 12 december 2010 22:21 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
ik denk dat dat wel overgaat. er zijn ook andere voorbeelden zoals ik zeg. niet iedereen sterft jong maar daar wordt meer naar gekeken lijkt wel
En dit ookquote:Op zondag 12 december 2010 22:21 schreef Isabeau het volgende:
En toch krijgen we er vroeg of laat bijna allemaal mee te maken. Nou ja, nog maar genieten van alles wat ik wel heb
quote:Op zondag 12 december 2010 22:21 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Zo positief vind ik het leven anders niet hoor
en dat..quote:Op zondag 12 december 2010 22:21 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Zo positief vind ik het leven anders niet hoor
ok zal welquote:Op zondag 12 december 2010 22:22 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
![]()
nja, laat maar.. mijn punt ontgaat je blijkbaar..
Ik doe al 51 jaar mijn stinkende best. Maar het kan in een mensenleven soms ook teveel in de min zijn.quote:Op zondag 12 december 2010 22:23 schreef FutureFairytale het volgende:
we kunnen er wel wat van maken
Dat ik ouder bent betekent niet automatisch dat ik er een andere visie op hebquote:Op zondag 12 december 2010 21:54 schreef FutureFairytale het volgende:
Anthraxx; wat naar! goed dat je zelfstandig bent, nu kun je er nu je wat ouder bent er anders naar kijken. je kunt nu bedenken dat het eigenlijk maar zielig is voor je broer dat hij zichzelf in de shit gewerkt heeft en dat hij nog steeds afhankelijk is van je ouders. jij niet. als je zo kunt denken heb je er wat meer vrede mee denk ik. anyway, snap dat het gevoelig is. maar je ouders zullen evenveel van jou houden als van je broer, dat weet ik zeker
Trustuh en ik vond het scrollen al lastig op mijn mobiel, laat staan meelezen en postenquote:Op zondag 12 december 2010 22:25 schreef Anthraxx het volgende:
Maar ik ga slapen. Vanaf een mobiel schiet dit niet op.
slaap lekker! en morgen voel je je vast weer wat beterquote:Op zondag 12 december 2010 22:25 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Dat ik ouder bent betekent niet automatisch dat ik er een andere visie op heb. Ik heb er geen vrede mee, dat is het punt, anders had ik er ook geen probleem mee nu
.
Maar ik ga slapen. Vanaf een mobiel schiet dit niet op.
quote:Op zondag 12 december 2010 22:24 schreef Bluezz het volgende:
Ik doe al 51 jaar mijn stinkende best. Maar het kan in een mensenleven soms ook teveel in de min zijn.
dis nie goe he voor mijquote:Op zondag 12 december 2010 22:24 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ik doe al 51 jaar mijn stinkende best. Maar het kan in een mensenleven soms ook teveel in de min zijn.
Ach, Bluezz is helaas alleen maar realistisch.quote:Op zondag 12 december 2010 22:27 schreef FutureFairytale het volgende:
dis nie goe he voor mij
ik doe mijn uiterste best om niet depressief te worden
oh dat is wel een leuke cursus, kreeg ik ook met een acteur uit ONMquote:Op zondag 12 december 2010 22:26 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik ga naar bedMorgen een agressie-cursus. Oftwel 'leren omgaan met agressie'. Ik denk dat ik meer behoefte heb aan een 'Leer eens agressief te zijn' cursus
Precies! Ik heb soms geen zin om alleen maar tequote:Op zondag 12 december 2010 22:27 schreef Isabeau het volgende:
Ach, Bluezz is helaas alleen maar realistisch.
Ga ik nu echt
Alleen maarquote:Op zondag 12 december 2010 22:28 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Precies! Ik heb soms geen zin om alleen maar teook hier niet
Trustuh
dat zei ik ook niet, ik ook zeker niet. maar gelukkig is het ook niet altijdquote:Op zondag 12 december 2010 22:28 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Precies! Ik heb soms geen zin om alleen maar teook hier niet
Trustuh
mooie accentenquote:Op zondag 12 december 2010 22:32 schreef Bluezz het volgende:
Maar ik heb wel ff lekker zitten lachen om Het Schaep hoor, ik ben geen brok ellende of zo
Daar had ik het laatst met F. over, door dat boekje wat ik heb ingevuld kwamen er dingen los. Mooi handvat om erover door te praten wat je zou willen weten.quote:Op zondag 12 december 2010 22:26 schreef krakkemieke het volgende:
Toen mijn zus overleed, heb ik alles gevraagd aan mijn ouders wat ik wilde weten. Omdat het kon.
Nu nog heb ik soms vragen die ik niet aan mijn vader gesteld heb en die mijn moeder kan beantwoorden.
Ik heb heel veel nooit gestelde vragen (over met name de WO2-tijd. Vragen die je niet durfde te stellen omdat je als kind wist dat ze teveel pijn deden bij haar en daar dus rekening mee hield) na de dood van met name mijn moeder gehad en ben door zelf op onderzoek uit te gaan en ben via het NIOD en andere instanties achter heel veel zaken gekomen die ik niet wist en die ze mij nooit verteld had.quote:Op zondag 12 december 2010 22:26 schreef krakkemieke het volgende:
Toen mijn zus overleed, heb ik alles gevraagd aan mijn ouders wat ik wilde weten. Omdat het kon.
Nu nog heb ik soms vragen die ik niet aan mijn vader gesteld heb en die mijn moeder kan beantwoorden.
Dat laatste is wel maf ja.quote:Op zondag 12 december 2010 22:18 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat lijkt me heel moeilijk.quote:Op zondag 12 december 2010 22:34 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik heb heel veel nooit gestelde vragen (over met name de WO2-tijd. Vragen die je niet durfde te stellen omdat je als kind wist dat ze teveel pijn deden bij haar en daar dus rekening mee hielt) na de dood van met name mijn moeder gehad en ben door zelf op onderzoek uit te gaan en ben via het NIOD en andere instanties achter heel veel zaken gekomen die ik niet wist en die ze mij nooit verteld had.
Mijn vader heeft ook nooit direct met ons over die tijd gepraat, alleen heeft hij door mee te werken aan wat boeken en door interviews met hem door de Anne Frankstichting, die op cassetteband zijn bewaard wel zelf zijn verhaal kunnen doen. Die cassettebandjes heb ik nog en ga ik ooit nog eens op CD overzetten.
Dingen voor het nageslacht vastleggen kan nooit kwaad.quote:Op zondag 12 december 2010 22:38 schreef krakkemieke het volgende:
Mij vader was nog jong in de oorlog maar zijn oudere broer heeft er een verslag van gemaakt en dat vond ik waardevol. Al had niemand het idee dat dat zo was.
Na de pm gate hebben we nu de popup gatequote:Op zondag 12 december 2010 22:33 schreef krakkemieke het volgende:
Achterlijke pop-ups!![]()
Ik heb die pm al gelezen en verwijderd! Het achtervolgt me!
Oh en ik wil nog eens schrijven naar het Rode Kruis. Over de tijd na de oorlog, toen mijn vader in Zwitserland was.quote:Op zondag 12 december 2010 22:38 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Dat lijkt me heel moeilijk.
Ik kon er tenminste over praten. Mij vader was nog jong in de oorlog maar zijn oudere broer heeft er een verslag van gemaakt en dat vond ik waardevol. Al had niemand het idee dat dat zo was.
Wat wil je dan weten?quote:Op zondag 12 december 2010 22:39 schreef krakkemieke het volgende:
Oh en ik wil nog eens schrijven naar het Rode Kruis. Over de tijd na de oorlog, toen mijn vader in Zwitserland was.
Ik moest dat kruisje aanklikken......quote:Op zondag 12 december 2010 22:39 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Na de pm gate hebben we nu de popup gate![]()
Wat waardevol golfer!quote:Op zondag 12 december 2010 22:34 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik heb heel veel nooit gestelde vragen (over met name de WO2-tijd. Vragen die je niet durfde te stellen omdat je als kind wist dat ze teveel pijn deden bij haar en daar dus rekening mee hield) na de dood van met name mijn moeder gehad en ben door zelf op onderzoek uit te gaan en ben via het NIOD en andere instanties achter heel veel zaken gekomen die ik niet wist en die ze mij nooit verteld had.
Mijn vader heeft ook nooit direct met ons over die tijd gepraat, alleen heeft hij door mee te werken aan wat boeken en door interviews met hem door de Anne Frankstichting, die op cassetteband zijn bewaard wel zelf zijn verhaal kunnen doen. Die cassettebandjes heb ik nog en ga ik ooit nog eens op CD overzetten.
Oh das mooi dan, wat een bijzondere namen die kinderen trouwens.quote:Op zondag 12 december 2010 22:40 schreef Sunnythesun het volgende:
Ik was wel blij te horen dat de vriend van mijn vader sinds een jaar wel ook weer goed contact had met zijn dochter.. hebben ze dat iig nog mogen mee maken.
Waar hij was.quote:
Ja, zijn toch kleine voetnoten in de geschiedenis die van waarde kunnen zijn.quote:
Ben jij eigenlijk enig kind? Of had je nou nog een broer?quote:Op zondag 12 december 2010 22:37 schreef Duderella het volgende:
Dat laatste is wel maf ja.Laatst vroeg ik me af welke kwaal ik ook weer had als baby. Het was iets met mijn huid. Nou, niemand ter wereld die me dat nog kan vertellen.
Maf!![]()
Dat soort dingen heb ik vaker. Een heel deel van je eigen geschiedenis ligt voorgoed onder de zoden.
Maar ook voor jezelf toch?quote:Op zondag 12 december 2010 22:42 schreef golfer het volgende:
[..]
Ja, zijn toch kleine voetnoten in de geschiedenis die van waarde kunnen zijn.
QFTquote:
Twee zussen en een broer!quote:Op zondag 12 december 2010 22:43 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ben jij eigenlijk enig kind? Of had je nou nog een broer?
/zeef
Dat zou te achterhalen moeten zijn lijkt me.quote:Op zondag 12 december 2010 22:42 schreef krakkemieke het volgende:
Waar hij was.
Hij ging naar een tehuis, maar hij werd heel ziek. Het tehuis kon hem niet goed verplegen dus hij ging naar een gezin. Dat is wat ik gehoord heb.
Ja, ik moet naar het Rode Kruis schrijven.quote:Op zondag 12 december 2010 22:44 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Dat zou te achterhalen moeten zijn lijkt me.
Ergens wel natuurlijkquote:Op zondag 12 december 2010 22:44 schreef Duderella het volgende:
Twee zussen en een broer!
Maar die zie ik niet. Zijn een stuk ouder.
Geen wortels meer en geen loten.
Ook bevrijdend, ergens.
Ja, mijn ouders zijn ouwe hippies hequote:Op zondag 12 december 2010 22:42 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Oh das mooi dan, wat een bijzondere namen die kinderen trouwens.
En hij was ook een onconventionele man lijkt me als ik een beetje google.
Ik heb later wel eens gedacht: Ik had mijn moeder moeten interviewen op band, voor ze stierf. Ik dacht eraan toen mijn vader doodging. Maar ik wist niet dat ik de kans niet eens meer kreeg om het uit te voeren. Jammer!quote:Op zondag 12 december 2010 22:42 schreef golfer het volgende:
[..]
Ja, zijn toch kleine voetnoten in de geschiedenis die van waarde kunnen zijn.
Wel nog één zus. Die was nog even naar de 'bruiloft' gekomen ook.quote:Op zondag 12 december 2010 22:45 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ergens wel natuurlijk
Sinds het overlijden van je ouders niet meer gezien?
Sjaquote:Op zondag 12 december 2010 22:48 schreef Duderella het volgende:
Wel nog één zus. Die was nog even naar de 'bruiloft' gekomen ook.
Er is verder geen ruzie trouwens hoor, maar ik zou niet weten waar ze wonen en dergelijke.
Degene die ik als een echte broer beschouwde, mijn beste vriend, werd in diezelfde tijd door zijn kop geschoten in Afghanistan, waar hij zat voor AzG. Toen was het dus helemaal af.
Ik had het heel anders.... Ik wist zo weing van mijn vaders familie, daar ging ik heel erg naar zoeken.quote:Op zondag 12 december 2010 22:46 schreef Duderella het volgende:
[..]
Ik heb later wel eens gedacht: Ik had mijn moeder moetwen interviewen op band, voor ze stierf. Ik dacht eraan toen mijn vader doodging. Maar ik wist niet dat ik de kans niet eens meer kreeg om het uit te voeren. Jammer!
Niet te vergelijken met het relaas over WOII dat jij op band hebt, maar toch had het me wel mooi geleken om zoiets te hebben. dat je ook nog een 'stem' hebt, zeg maar.
Wat bijzonder zeg. En ik kan me voorstellen dat het aangrijpend is om zo'n geschiedenis op papier te zetten.quote:Op zondag 12 december 2010 22:51 schreef golfer het volgende:
Het verkorte verhaal van mijn vader staat in dit boek:
http://www.antiqbook.nl/boox/zaa/20312.shtml
De lange versie heb ik dus nog op cassetteband.
Mijn moeders bizarre geschiedenis was ik ooit nog van plan zelf eens op te schrijven, maar het is mij nog steeds teveel aangrijpend om het allemaal eens te doen. Alle documentatie en originele papiren en kopieën daarvan heb ik wel in een lade liggen.
Komt ooit nog wel eens.
Ik hoop echt dat je de moed en kracht daar voor vindt tzt..quote:Op zondag 12 december 2010 22:54 schreef golfer het volgende:
Ooit, als ik later groot en sterk ben...
Offe... als iemand als Dude je helpt? Misschien?quote:Op zondag 12 december 2010 22:54 schreef golfer het volgende:
Het zou een prachtig boek kunnen wordenquote:Op zondag 12 december 2010 22:52 schreef Duderella het volgende:
Wat bijzonder zeg. En ik kan me voorstellen dat het aangrijpend is om zo'n geschiedenis op papier te zetten.
Rare uitspraak. Wie heeft ooit bepaald dat dat zo hoort?quote:Op zondag 12 december 2010 22:16 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Da's toch anders. Opa's en oma's horen eerder dood te gaan, net als ouders niet langer horen te leven dan hun kinderen.
Dude kan heul goed redigerenquote:Op zondag 12 december 2010 22:55 schreef krakkemieke het volgende:
Offe... als iemand als Dude je helpt? Misschien?
Mjaaaaaaaaaaaaaa. Telkens als er weer eentje omvalt denk je: Oké, dít kan ik handelen. Maar als er nóg eentje gaat, stort ik in. Nou. Dat gebeurt dus niet. Ik ben er nog. Terwijl iedereen dood of weg is. Dat vind ik soms verbijsterend. Ik ben op een andere plek, met nieuwe mensen, een nieuw leven begonnen. Niemand om mij heen kent me langer dan een paar jaar. Dat is het enige dat wel eens jammer is, vind ik.quote:
Dat is eigenlijk wat ik ergens hierboven probeerde te zeggenquote:Op zondag 12 december 2010 22:55 schreef rijsttafel het volgende:
Rare uitspraak. Wie heeft ooit bepaald dat dat zo hoort?
Je bent ontsterfelijk zolang je leeft. Hoelang dat is is niet gegeven.
Gewoon feestje totdat het zover is
Vertel dat maar eens tegen mijn moeder. Haar leven is nooit meer een feest.quote:Op zondag 12 december 2010 22:55 schreef rijsttafel het volgende:
[..]
Goed je Danoontjes eten.quote:Op zondag 12 december 2010 22:54 schreef golfer het volgende:
Het wordt geen literair werk.quote:Op zondag 12 december 2010 22:55 schreef krakkemieke het volgende:
Offe... als iemand als Dude je helpt? Misschien?
Heeeeeeeeeeel soms zak ik ook in het gevoel wat jouw moeder heeft... feest zal het nooit meer echt worden, maar toch probeer ik er wel steeds overheen te stappen en niet af te zinken.quote:Op zondag 12 december 2010 22:57 schreef krakkemieke het volgende:
Vertel dat maar eens tegen mijn moeder. Haar leven is nooit meer een feest.
quote:Op zondag 12 december 2010 22:57 schreef Duderella het volgende:
Goed je Danoontjes eten.
O nee, dat mag zeker ook niet meer.![]()
Had nog niet alles teruggelezen, maar inderdaad wat je zei. "Gelukkig" heb ik dat op jonge leeftijd al geleerd.quote:Op zondag 12 december 2010 22:56 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Dat is eigenlijk wat ik ergens hierboven probeerde te zeggen
Nee, zelf dat mag niet meer en ik wil mijn danoontjes!quote:Op zondag 12 december 2010 22:57 schreef Duderella het volgende:
Goed je Danoontjes eten.
O nee, dat mag zeker ook niet meer.![]()
Je bent een grote korrelquote:Op zondag 12 december 2010 22:58 schreef rijsttafel het volgende:
Had nog niet alles teruggelezen, maar inderdaad wat je zei. "Gelukkig" heb ik dat op jonge leeftijd al geleerd.
Risottorijst, minstensquote:
zeker weten! en wat mooi dat je zijn verhaal nog hebt. zal vast indrukwekkend zijn!quote:Op zondag 12 december 2010 22:39 schreef golfer het volgende:
[..]
Dingen voor het nageslacht vastleggen kan nooit kwaad.
Dan brand ik er mijn literaire vingers niet aan heur!quote:Op zondag 12 december 2010 22:58 schreef golfer het volgende:
[..]
Het wordt geen literair werk. Gewoon een familiegeschiedenisverhaaltje.
Met name over mijn moeder en haar verder uitgemoorde familie.
Riet knakt in de storm, een wilg buigt. Je bent een wilg.quote:Op zondag 12 december 2010 22:56 schreef Duderella het volgende:
[..]
Mjaaaaaaaaaaaaaa. Telkens als er weer eentje omvalt denk je: Oké, dít kan ik handelen. Maar als er nóg eentje gaat, stort ik in. Nou. Dat gebeurt dus niet. Ik ben er nog. Terwijl iedereen dood of weg is. Dat vind ik soms verbijsterend. Ik ben op een andere plek, met nieuwe mensen, een nieuw leven begonnen. Niemand om mij heen kent me langer dan een paar jaar. Dat is het enige dat wel eens jammer is, vind ik.
Voor de rest buigt een mens met de wind mee, kennelijk.
Je praat net als Sergioquote:Op zondag 12 december 2010 23:00 schreef Duderella het volgende:
Dan brand ik er mijn literaire vingers niet aan heur!![]()
![]()
Neh, ik ben hoernalist hè golfer. Ik kan complexe zaken begrijpelijk maken, op een rij zetten. Mocht je ooit hulp nodig hebben, dan geef je maar een gil.
Oh Bluezz, ik vind het zo erg dat ik het soms vergeet, van die kleine dame.quote:Op zondag 12 december 2010 22:58 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Heeeeeeeeeeel soms zak ik ook in het gevoel wat jouw moeder heeft... feest zal het nooit meer echt worden, maar toch probeer ik er wel steeds overheen te stappen en niet af te zinken.
I know. Wie weet.quote:Op zondag 12 december 2010 23:00 schreef Duderella het volgende:
Dan brand ik er mijn literaire vingers niet aan heur!![]()
![]()
Neh, ik ben hoernalist hè golfer. Ik kan complexe zaken begrijpelijk maken, op een rij zetten. Mocht je ooit hulp nodig hebben, dan geef je maar een gil.
Zo werkt het he? Ongelofelijkquote:Op zondag 12 december 2010 22:56 schreef Duderella het volgende:
Mjaaaaaaaaaaaaaa. Telkens als er weer eentje omvalt denk je: Oké, dít kan ik handelen. Maar als er nóg eentje gaat, stort ik in. Nou. Dat gebeurt dus niet. Ik ben er nog. Terwijl iedereen dood of weg is. Dat vind ik soms verbijsterend. Ik ben op een andere plek, met nieuwe mensen, een nieuw leven begonnen. Niemand om mij heen kent me langer dan een paar jaar. Dat is het enige dat wel eens jammer is, vind ik.
Voor de rest buigt een mens met de wind mee, kennelijk.
Als ik het maar niet vergeetquote:Op zondag 12 december 2010 23:01 schreef Duderella het volgende:
Oh Bluezz, ik vind het zo erg dat ik het soms vergeet, van die kleine dame.![]()
Dat zou wél heel gezellig zijn golfer! En dan werken we elke middag in de boomgaard aan de familiegeschiedenis.quote:Op zondag 12 december 2010 23:02 schreef golfer het volgende:
[..]
I know. Wie weet.
Zorg jij nou maar dat een borderie met een Jaguar gaat kopen, dan ga ik in ruil daarvoor voor jou chauffeuren en koken en de stallen onderhouden.
In je kissie hoogstens, schat ik, vast niet eerder.quote:
Terwijl jij als een dikke moeke ambachtelijke stoofpotten staat te bereiden?quote:Op zondag 12 december 2010 23:03 schreef Duderella het volgende:
Dat zou wél heel gezellig zijn golfer! En dan werken we elke middag in de boomgaard aan de familiegeschiedenis.
* Sunnythesun steekt vinger op oeh! oeh! die weet ik!!quote:Op zondag 12 december 2010 23:03 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Zo werkt het he? Ongelofelijk
En dan die mensen die zeggen : als mij dat zou overkomen, stort ik in... trek ik het niet etc etc
Maar wat is instorten nou eigenlijk? Hoeveel jankbuien?
ik ben onsterfelijkquote:Op zondag 12 december 2010 22:55 schreef rijsttafel het volgende:
[..]
Ha! Toen mijn zus dood ging dacht ik dat ik in een isoleercel zou terechtkomen! En toch gebeurde dat niet!quote:Op zondag 12 december 2010 23:03 schreef Bluezz het volgende:
[..]
En dan die mensen die zeggen : als mij dat zou overkomen, stort ik in... trek ik het niet etc etc
dit is wel een heel aardig aanbodquote:Op zondag 12 december 2010 23:00 schreef Duderella het volgende:
quote:Op zondag 12 december 2010 23:07 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
dit is wel een heel aardig aanbod
Ja, en ze meent het ook nog echt, de lieverd.quote:Op zondag 12 december 2010 23:07 schreef FutureFairytale het volgende:
dit is wel een heel aardig aanbod
Jij snapt 'tquote:
Tell me, ik ben ooit een paar weken flink over mijn stuurtje geweest, er kwam vanalles uit...quote:Op zondag 12 december 2010 23:05 schreef Sunnythesun het volgende:
* Sunnythesun steekt vinger op oeh! oeh! die weet ik!!![]()
heb het altijd al gedacht. nu heb ik bevestigingquote:
ehm.. dat lijkt me instorten..quote:Op zondag 12 december 2010 23:08 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Tell me, ik ben ooit een paar weken flink over mijn stuurtje geweest, er kwam vanalles uit...
Ziekgemeld, ik durfde niet eens naar een verjaardag, paniekhuilen als ze maar naar me wezen... alles vond ik eng
![]()
Rust rust praten huilen nog net geen pillen, maar soms is het randje nu ook dun voel ik... maar goed.
quote:Op zondag 12 december 2010 23:08 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Tell me, ik ben ooit een paar weken flink over mijn stuurtje geweest, er kwam vanalles uit...
Ziekgemeld, ik durfde niet eens naar een verjaardag, paniekhuilen als ze maar naar me wezen... alles vond ik eng
![]()
Rust rust praten huilen nog net geen pillen, maar soms is het randje nu ook dun voel ik... maar goed.
Vlak voor mijn ouders stierven kwam ik iemand tegen wiens ouders binnen een jaar waren gestorven. Ik weet nog dat ik later uitriep: Dat die jongen dat aankon! Waarom loopt hij nog rond, waarom eet hij een toastje brie, hoe kán dat?. Even later was ik hardcore aan de beurt, en de toastjes brie gingen er gewoon in en ik liep rond en ik stofzoog en ging naar mijn werk. Er hebben vast mensen gedacht: Haar ouders gingen binnen zes maanden. Waarom stofzuigt ze nog, hoe kán dat??quote:Op zondag 12 december 2010 23:03 schreef Bluezz het volgende:
[..]
sommige (correctie: veel) mensen hebben wel een lange periode nodig waarin ze zich emotioneel moeten uiten anders blijft het zo zeer doen en storten ze later alsnog in.quote:Op zondag 12 december 2010 23:11 schreef Duderella het volgende:
[..]
Vlak voor mijn ouders stierven kwam ik iemand tegen wiens ouders binnen een jaar waren gestorven. Ik weet nog dat ik later uitriep: Dat die jongen dat aankon! Waarom loopt hij nog rond, waarom eet hij een toastje brie, hoe kán dat?. Even later was ik hardcore aan de beurt, en de toastjes brie gingen er gewoon in en ik liep rond en ik stofzoog en ging naar mijn werk. Er hebben vast mensen gedacht: Haar ouders gingen binnen zes maanden. Waarom stofzuigt ze nog, hoe kán dat??
Ik had trouwens best willen instorten. Ik dacht ook dat het hoorde. Maar ik wist inderdaad niet hoe dat moest. jezelf ter aarde werpen en zes weken kermen? Geen idee.
Ik heb na de dood van Pim in Afghanistan wel een paar dagen in stilzwijgen doorgebracht. Ik was uitgeluld, had leterlijk geen woorden of gedachten meer. Vriendinnen hebben me maar gewoon op de bank laten zitten zo. En na drie dagen stond ik op en zette ik koffie. Dawast. Door moet je toch.
Heeft niets met 'sterker' te maken.quote:Op zondag 12 december 2010 23:13 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
sommige (correctie: veel) mensen hebben wel een lange periode nodig waarin ze zich emotioneel moeten uiten anders blijft het zo zeer doen en storten ze later alsnog in.
jij bent gewoon wat sterker!
Dat lijkt me heel naar sun. Machteloosheid. Alsof alles uit je handen glipt. Eng lijkt het me!quote:Op zondag 12 december 2010 23:13 schreef Sunnythesun het volgende:
Tja.. en soms overkomt het je en stort je letterlijk in.. om eigenlijk niets..Wat Bluezz beschrijft maar dan nog wat erger..
dood eng.. alle controle weg.. ik was letterlijk bang dat ik zelfmoord wilde plegen als ik emoties toe zou latenquote:Op zondag 12 december 2010 23:16 schreef Duderella het volgende:
[..]
Dat lijkt me heel naar sun. Machteloosheid. Alsof alles uit je handen glipt. Eng lijkt het me!
Ik had ook wel willen instorten. Maar dat gebeurde niet.quote:Op zondag 12 december 2010 23:11 schreef Duderella het volgende:
[..]
Vlak voor mijn ouders stierven kwam ik iemand tegen wiens ouders binnen een jaar waren gestorven. Ik weet nog dat ik later uitriep: Dat die jongen dat aankon! Waarom loopt hij nog rond, waarom eet hij een toastje brie, hoe kán dat?. Even later was ik hardcore aan de beurt, en de toastjes brie gingen er gewoon in en ik liep rond en ik stofzoog en ging naar mijn werk. Er hebben vast mensen gedacht: Haar ouders gingen binnen zes maanden. Waarom stofzuigt ze nog, hoe kán dat??
Ik had trouwens best willen instorten. Ik dacht ook dat het hoorde. Maar ik wist inderdaad niet hoe dat moest. jezelf ter aarde werpen en zes weken kermen? Geen idee.
Ik heb na de dood van Pim in Afghanistan wel een paar dagen in stilzwijgen doorgebracht. Ik was uitgeluld, had letterlijk geen woorden of gedachten meer. Vriendinnen hebben me maar gewoon op de bank laten zitten zo. En na drie dagen stond ik op en zette ik koffie. Dawast. Door moet je toch.
aha ik vroeg me al af hoe mensen aan agorafobie konden komen.quote:Op zondag 12 december 2010 23:17 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
dood eng.. alle controle weg.. ik was letterlijk bang dat ik zelfmoord wilde plegen als ik emoties toe zou latenen straatvrees is vreselijk!! Kreeg ik er ook nog eens bovenop..
Maar goed.. what doesen't kill you makes you stronger..
but it leaves a scar..
Vraag maar.....quote:Op zondag 12 december 2010 23:19 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
aha ik vroeg me al af hoe mensen aan agorafobie konden komen.
Het lijkt me juist zo eng omdat het zo onvoorspelbaar is. Kijk als iemand doodgaat, dan zit je er bijna op te wachten dat je instort. 'Logisch!'. Juist die wolf in schaapskleren die jij beschrijft, lijkt me ingrijpend.quote:Op zondag 12 december 2010 23:17 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
dood eng.. alle controle weg.. ik was letterlijk bang dat ik zelfmoord wilde plegen als ik emoties toe zou latenen straatvrees is vreselijk!! Kreeg ik er ook nog eens bovenop..
Maar goed.. what doesen't kill you makes you stronger..
but it leaves a scar..
Ik kreeg een burn-out dan ben je vet naar de kloten.quote:Op zondag 12 december 2010 23:21 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]hoe kwam je eraan? en hoe kwam je ervanaf?
Maar heel veel enge gedachtes kloppen niet.quote:Op zondag 12 december 2010 23:23 schreef Duderella het volgende:
[..]
Het lijkt me juist zo eng omdat het zo onvoorspelbaar is. Kijk als iemand doodgaat, dan zit je er bijna op te wachten dat je instort. 'Logisch!'. Juist die wolf in schaapskleren die jij beschrijft, lijkt me ingrijpend.
om te oefenen. wat goed! onder begeleiding van een arts?quote:Op zondag 12 december 2010 23:24 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Ik kreeg een burn-out dan ben je vet naar de kloten.
Ik durfde amper het huis uit.
Als ik 3 dingen in het dorp wilde kopen, ging ik 3 dagen 1 ding kopen. Om zo vaak mogelijk het huis uit te gaan.
quote:Op zondag 12 december 2010 23:29 schreef ColdFeet het volgende:
Ik geloof niet dat ik veel toe te voegen heb hierIk vind het wel bizar dat ik dus nu voor het eerst in mijn achtentwintigjarig bestaan iemand echt zo enorm mis, dat ik me elke keer verdrietig voel als ik bedenk dat ik niet meer met hem kan praten.
Afijn golfer, wat betreft die familiegeschiedenis: ik herlas afgelopen week MAUS, ken je dat? Hoewel niet erg literair en ergens misschien wel knullig, maakt dat ongelooflijk veel indruk op me. Omdat het zo enorm... beeldend is.
Nee dat deed ik zelf. Omdat het anders van kwaad tot erger ging!quote:Op zondag 12 december 2010 23:29 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
om te oefenen. wat goed! onder begeleiding van een arts?
ik moet nu echt slapen maar lees graag morgen of vannacht verder als ik wakker word.
dikke kus
Och ja, jouw opaatje! Dat is inderdaad bizar hè, dat je iemand gewoon 'nooit' meer kan spreken.quote:Op zondag 12 december 2010 23:29 schreef ColdFeet het volgende:
Ik geloof niet dat ik veel toe te voegen heb hierIk vind het wel bizar dat ik dus nu voor het eerst in mijn achtentwintigjarig bestaan iemand echt zo enorm mis, dat ik me elke keer verdrietig voel als ik bedenk dat ik niet meer met hem kan praten.
Afijn golfer, wat betreft die familiegeschiedenis: ik herlas afgelopen week MAUS, ken je dat? Hoewel niet erg literair en ergens misschien wel knullig, maakt dat ongelooflijk veel indruk op me. Omdat het zo enorm... beeldend is.
Da's normaal hoor dat je iemand erg mist. Vroeger of later...quote:Op zondag 12 december 2010 23:29 schreef ColdFeet het volgende:
En bij oma had ik dat helemaal nietquote:Op zondag 12 december 2010 23:34 schreef Duderella het volgende:
[..]
Och ja, jouw opaatje! Dat is inderdaad bizar hè, dat je iemand gewoon 'nooit' meer kan spreken.
Ik dacht in het begin nog: Nou, nou, nou, zo'n vaart zal dat niet lopen. De soep wordt niet zo heet gegeten als... etc.
Maar nooit is gewoon hartstikke nooit.
Herkenbaar hoorquote:Op zondag 12 december 2010 23:39 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
En bij oma had ik dat helemaal niet
Dat had ik ook bij mijn opa. Dat iemand anders dat lekkere fruit gaat plukken ipv de familie...quote:Op zondag 12 december 2010 23:39 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
En bij oma had ik dat helemaal niet
Zo raar wel, dat er nu gewoon iemand anders in zijn huisje woont ook enzo. De tijd gaat gewoon door!
Die ene oudtante waar je het vaker over hebt gehadquote:Op zondag 12 december 2010 23:42 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Herkenbaar hoor![]()
Ik heb dat met mijn oudtante. Geweldig mens. Dat is de enige van "die generatie" die ik echt mis. Mijn oma's en mijn opa eigenlijk niet. Heel maf eigenlijk wel.
Jaquote:Op zondag 12 december 2010 23:44 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Die ene oudtante waar je het vaker over hebt gehad
Eh, ik stortte niet om niets in hoorquote:Op zondag 12 december 2010 23:13 schreef Sunnythesun het volgende:
Tja.. en soms overkomt het je en stort je letterlijk in.. om eigenlijk niets..Wat Bluezz beschrijft maar dan nog wat erger..
Nou join da club zou ik zeggen.quote:Op zondag 12 december 2010 23:49 schreef FutureFairytale het volgende:
ik kan niet slapenlig weer eens te huilen
ben bang dat dit een lange zware periode gaat worden
Dar heb ik de laatste dagen een beetje last van.quote:Op zondag 12 december 2010 23:15 schreef Duderella het volgende:
En verdriet kan ook té groot zijn. Dan is het niet meer te verwerken, is de geest murw.
Ja dat soort 'dingen' komen er ook nog eens bij.quote:Op zondag 12 december 2010 23:39 schreef ColdFeet het volgende:
Zo raar wel, dat er nu gewoon iemand anders in zijn huisje woont ook enzo.
Burnout is verschrikkelijkquote:Op zondag 12 december 2010 23:24 schreef krakkemieke het volgende:
Ik kreeg een burn-out dan ben je vet naar de kloten.
Ik durfde amper het huis uit.
Als ik 3 dingen in het dorp wilde kopen, ging ik 3 dagen 1 ding kopen. Om zo vaak mogelijk het huis uit te gaan.
Och lieve golfie, dat kan ik me voorstellen.Dat je gewoon dat hele donderse pakketje wel even bij iemand ánders in handen zou willen duwen. Híer! regel het maar!quote:Op maandag 13 december 2010 00:04 schreef golfer het volgende:
[..]
Dar heb ik de laatste dagen een beetje last van.
Maar ik laat mij echt niet weer een depressie aanpraten.
Ik heb wel voor het eerst iets van...ik los mijn hele lange leven alles op voor iedereen en ook voor mijzelf en ik zou nu wel eens iemand willen hebben waar ik alle zooi aan kan geven en kan zeggen: los het maar voor mij op. Die stomme aanvraag voor een uitkering omdat ik ziek ben geworden, die aanvraag voor een uitkering omdat ik weer werkloos word en vooral...het gebrek aan geld vanaf volgende maand en het misschien gedwongen moeten liggen onder een brug ofzo omdat we de huur niet meer kunnen betalen?
Owja, even vergeten.. de niet lieve mensjes wens ik ook sterkte.quote:
Thnx babe Dudequote:
Lekker slapen rijstebrij!quote:Op maandag 13 december 2010 00:18 schreef rijsttafel het volgende:
[..]
Owja, even vergeten.. de niet lieve mensjes wens ik ook sterkte.
En ik ga ook slapen.![]()
Bekijk het positieverquote:
Nee, soms ben je gewoon liev.quote:
In haar renpakkiequote:Op maandag 13 december 2010 00:21 schreef PdeHoog het volgende:
Bekijk het positiever
meisje -> vrouw -> babe -> fotomodel -> Dude
Hmmm...nieuwe categorie wordt dat:quote:
Want?quote:Op maandag 13 december 2010 00:22 schreef Bluezz het volgende:
@ Pee, geen bonen meer in een ei stoppen hoor je me
/mopperbluezz
Met lochness beestje op een stokkiequote:Op maandag 13 december 2010 00:23 schreef PdeHoog het volgende:
Hmmm...nieuwe categorie wordt dat:
meisje -> vrouw -> babe -> fotomodel -> Dude-> Dude-in-renpakje
![]()
Daar gaat het om dat het lekker is en restjesfood is altijd goedquote:Op maandag 13 december 2010 00:23 schreef PdeHoog het volgende:
Want?Ik vond het lekker
En het waren restjes
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hm, daar ga ik even over nadenken...quote:Op maandag 13 december 2010 00:21 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Bekijk het positiever
meisje -> vrouw -> babe -> fotomodel -> Dude
quote:Op maandag 13 december 2010 00:22 schreef golfer het volgende:
[..]
Nee, soms ben je gewoon liev.
Eigenlijk wel altijd, soms.
Aha!quote:Op maandag 13 december 2010 00:25 schreef PdeHoog het volgende:
Oh...en eventuele uitspraken die ik heb gedaan zijn de schuld van de Dalwhinnie![]()
Eg welquote:Op maandag 13 december 2010 00:35 schreef Duderella het volgende:
Aha!
Ik ben dus heel geen Dude-in-haar-renpakkie.
Piefjoew!quote:
Ik zag de druppeltje in je snor, dus ik dag ik helb vvquote:Op maandag 13 december 2010 00:51 schreef Duderella het volgende:
[..]
Piefjoew!
De lipstick zakte me hier bekant van de bovenlip man.
Als ik jou niet had hè Bluezz...?quote:Op maandag 13 december 2010 00:52 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ik zag de druppeltje in je snor, dus ik dag ik helb vv
Jawel johquote:Op maandag 13 december 2010 00:35 schreef Duderella het volgende:
[..]
Aha!
Ik ben dus heel geen Dude-in-haar-renpakkie.
Q Music had ook alweer een top 1000 maar volgens mij is die nu alweer afgelopen. alleen Sky doet niet aan lijstjes volgens mij maar dat wil ik nu nog niet horen, al die kerstliederenquote:Op maandag 13 december 2010 08:56 schreef Anthraxx het volgende:
Ja, maar even wat moeite met opstarten. Komt wel weer goed.
Nu Veronica aan voor de top zoveel. Best gek, ondanks dat het altijd hetzelfde is aan het eind van het jaar luister ik toch naar dit soort lijstjes. Radio 2 staat alleen het einde van het jaar aan.
quote:Op maandag 13 december 2010 08:56 schreef Anthraxx het volgende:
Nu Veronica aan voor de top zoveel. Best gek, ondanks dat het altijd hetzelfde is aan het eind van het jaar luister ik toch naar dit soort lijstjes. Radio 2 staat alleen het einde van het jaar aan.
Sky is dag in dag uit 1 grote lijst van dezelfde nummers op willekeurige volgorde (en dat zelfs niet eens soms). Ik vind het de meest vreselijke zender die er bestaat. En dat komt niet door de kerstmuziek.quote:Op maandag 13 december 2010 08:59 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Q Music had ook alweer een top 1000 maar volgens mij is die nu alweer afgelopen. alleen Sky doet niet aan lijstjes volgens mij maar dat wil ik nu nog niet horen, al die kerstliederen
Ben het helemaal met je eensquote:Op maandag 13 december 2010 09:02 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Sky is dag in dag uit 1 grote lijst van dezelfde nummers op willekeurige volgorde (en dat zelfs niet eens soms). Ik vind het de meest vreselijke zender die er bestaat. En dat komt niet door de kerstmuziek.
veronica is hier in de ban gegaan.quote:Op maandag 13 december 2010 08:56 schreef Anthraxx het volgende:
Dat kan ik alleen nog maar online vinden, ik dacht dat het niet meer bestond?quote:Op maandag 13 december 2010 09:22 schreef z80 het volgende:
veronica is hier in de ban gegaan.
een heleboel slap gelul en een dj die zich zelf leuk vind.
hier staat arrows classic rock aan.
in de auto is net wat ik kan ontvangen, zonder teveel gepraat.
zit die Patrick Kicken er nog?quote:Op maandag 13 december 2010 09:22 schreef z80 het volgende:
[..]
geen zin?quote:Op maandag 13 december 2010 09:23 schreef Bluezz het volgende:
Hai, treintje later gepaktMaar me toch gedwongen naar mijn werk te gaan
Heel goedquote:Op maandag 13 december 2010 09:23 schreef Bluezz het volgende:
Hai, treintje later gepaktMaar me toch gedwongen naar mijn werk te gaan
Daarom luister ik ook geen radio. Behalve de lijstjes. Ik heb wel weer genoeg gelul gehoord na deze maandquote:Op maandag 13 december 2010 09:22 schreef z80 het volgende:
[..]
Niemands leven is makkelijk. Degene die dat beweerd liegt waarschijnlijk. Je hebt altijd tegenslagen en het is niet altijd blijheid, vrijheid en de wereld is geweldigquote:Op maandag 13 december 2010 09:28 schreef TAV74 het volgende:
Bijzondere gesprekken hier gisteravond. Had ze op mijn telefoon nog wel bijgelezen maar kon helaas niet reageren.
Soms is het heel fijn te lezen dat je niet de enige bent die het leven niet altijd even makkelijk vindt. Zou er nog wel meer aan toe willen voegen, maar ik wacht wel tot een volgende serieuze ronde
Ook eenquote:Op maandag 13 december 2010 09:34 schreef DarkElf het volgende:
Bijgelezen. En nu door alle ontboezemingen over verliezen die geleden zijn moet ik ff heel hard slikken. Voor jullie en ook voor mezelf omdat weer even keihard doordringt dat ik mijn vader al 18 jaar niet gezien heb en hij echt gewoon weg is.
En ook omdat de mr , we maar tis zijn zus, binnen misschien korte tijd, misschien iets langere tijd, ook een sterfgeval voor de kiezen krijgt en dat besef is erg moeilijk.
Ik weet even niets zinnigs of uberhaupt wat te zeggenquote:Op maandag 13 december 2010 09:34 schreef DarkElf het volgende:
Bijgelezen. En nu door alle ontboezemingen over verliezen die geleden zijn moet ik ff heel hard slikken. Voor jullie en ook voor mezelf omdat weer even keihard doordringt dat ik mijn vader al 18 jaar niet gezien heb en hij echt gewoon weg is.
En ook omdat de mr , we maar tis zijn zus, binnen misschien korte tijd, misschien iets langere tijd, ook een sterfgeval voor de kiezen krijgt en dat besef is erg moeilijk.
ik heb het nog niet zo gehoord als hier, waarschijnlijk omdat iedereen veel opener is. ook met depressies en angsten enzo; ik dacht altijd dat ik de enige was (in mijn omgeving) die er last van had en dus apart was. na gisteren niet meerquote:Op maandag 13 december 2010 09:51 schreef DarkElf het volgende:
Das lief maar daarvoor zei ik het niet hoor!ik was gewoon echt ff geraakt door ieders persoonlijke verdriet wat uitsprak in de posts van gisteravond. Hoe ouder ik word des te softer word ik geloof ik.
Tentamens wel ja!quote:Op maandag 13 december 2010 09:53 schreef FutureFairytale het volgende:
gefeli LieLie! heb je ze nu allemaal gehaald?
Niet goed genoeg en ik ben ook wel toe aan een goede knuffelquote:Op maandag 13 december 2010 09:56 schreef Leintjeuh het volgende:
Pffft. Ik heb terug gelezen. Wat een heftige gesprekken gisteravond. Golfer, ik sluit me bij Dude aan. Ookal klinkt dat loos. Krak, FF, Bluezz, Sun, DE en golfer, dikke knuffel.
Feliquote:Op maandag 13 december 2010 09:51 schreef LieLie het volgende:
Ik heb mijn tentamen gehaald!!!!![]()
Dat was de allerlaatste! Nu alleen nog verslagen/rapporten.
*knuf* voor jouquote:Op maandag 13 december 2010 09:58 schreef Anthraxx het volgende:
Niet goed genoeg en ik ben ook wel toe aan een goede knuffel.
Oh ja, ik ook. Denk dat ik tegenwoordig in een maand meer tranen laat dan vroeger in 10 jaar. Het jaar waarin ik Sun heb leren kennen heeft me daar ontzettend in veranderd, achteraf bezien toen een lichte depressie doorgemaakt...quote:Op maandag 13 december 2010 09:51 schreef DarkElf het volgende:
Hoe ouder ik word des te softer word ik geloof ik.
quote:Op maandag 13 december 2010 10:02 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
*knuf* voor jou
Er zijn zoveel mensen die wel een knuffel kunnen gebruiken...
Goed bezig jijquote:Op maandag 13 december 2010 10:10 schreef TAV74 het volgende:
Zo, net weer een goede daad verricht hopelijk, als het tenminste tot het gewenste resultaat leidt
Alleen vrouwen graagquote:Op maandag 13 december 2010 10:11 schreef PdeHoog het volgende:
[..]Laten we er een groepshug van maken
Jaaaa lekkerquote:
weet niet hoever ik moet teruglezen maar ik mis emquote:
jij ook een knuffeltje van mij dan!quote:Op maandag 13 december 2010 10:02 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
*knuf* voor jou
Er zijn zoveel mensen die wel een knuffel kunnen gebruiken...
De wijsheid komt vanzelf als je tegen dingen aanloopt die je buiten jou macht niet op kan lossen. Mensen leren dan opeens (uitzonderingen daargelaten, maar daar heb ik het al indirect over gehadquote:Op maandag 13 december 2010 10:29 schreef LieLie het volgende:
Deels teruggelezen nu.
Ik wil wel reageren op alles, maar daar ben ik helemaal niet wijs genoeg voor
Heb zelf mijn portie(tje) ook wel gehad, dus kan sommige gevoelens wel een beetje begrijpen.
Dus ik sluit me gewoon even aan bij de grouphug![]()
Ik had me nou zo verheugd om met jou te knuffelen hequote:
quote:Op maandag 13 december 2010 10:24 schreef Bluezz het volgende:
Collega's hier zijn ook zo lief en snappen het en kan ik ook ff mijn hart luchten
Kom maar een brownie brengenquote:Op maandag 13 december 2010 10:31 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik had me nou zo verheugd om met jou te knuffelen he
Dat niet wijs genoeg zal wel meevallen, maar soms kun je gewoon niks zinnigs zeggen en dan is het beter om ook maar gewoon niks te zeggenquote:Op maandag 13 december 2010 10:29 schreef LieLie het volgende:
Ik wil wel reageren op alles, maar daar ben ik helemaal niet wijs genoeg voor
Als ik weer eens in de buurt ben, kom ik dat zeker doenquote:
Dat ook wel ja. Maar als ik zulke dingen lees voel ik me ook wel het broekkie dat ik hier ben, met mijn kleine beetje levenservaring in vergelijking tot de restquote:Op maandag 13 december 2010 10:33 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Dat niet wijs genoeg zal wel meevallen, maar soms kun je gewoon niks zinnigs zeggen en dan is het beter om ook maar gewoon niks te zeggenis mijn mening en de reden waarom ik gister me ff buiten de discussie gehouden heb. Ik denk dat ik me gelukkig mag prijzen dat ik relatief weinig ellende heb meegemaakt
![]()
Heul nietquote:
Ik weet eigenlijk helemaal geen specifieke kerstingrediënten, zoals bij sinterklaas speculaas.quote:Op maandag 13 december 2010 10:34 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Als ik weer eens in de buurt ben, kom ik dat zeker doen![]()
Voorlopig wil ik eerst trouwens kerstmuffins gaan makenGeen idee nog wat erin moet, maar het zal vast wel lekker worden
g en ik zijn gisterenavond gewoon allebei even heftig ingestort, en dan denk je dat men hier in SC dat wel in de gaten had/heeftquote:Op maandag 13 december 2010 10:26 schreef FutureFairytale het volgende:
weet niet hoever ik moet teruglezen maar ik mis em
Hm, dat heb ik even gemist geloof ik. Niet dat ik zelf zo vrolijk was, maar goed.quote:Op maandag 13 december 2010 10:37 schreef Bluezz het volgende:
[..]
g en ik zijn gisterenavond gewoon allebei even heftig ingestort, en dan denk je dat men hier in SC dat wel in de gaten had/heeft
Maar het gaat nu wel weer en we hebben kort maar redelijk geslapen.
Geen sterktes en kusjes nodig maar dat is o.a. de reden dat ik me bijna had ziekgemeld vanochtend.
Ik sluit mij hier bij aanquote:Op maandag 13 december 2010 10:35 schreef LieLie het volgende:
[..]
Dat ook wel ja. Maar als ik zulke dingen lees voel ik me ook wel het broekkie dat ik hier ben, met mijn kleine beetje levenservaring in vergelijking tot de rest
Ja. Dat zou zomaar kunnenquote:
En? Is het te drinken?quote:Ik heb net een kerst thee bij de Simon Levelt gehaald. Met stukjes Kerstcake.
Nou, gister kwam iemand bijv, met cranberry'squote:Op maandag 13 december 2010 10:37 schreef LieLie het volgende:
[..]
Ik weet eigenlijk helemaal geen specifieke kerstingrediënten, zoals bij sinterklaas speculaas.
Nee hoor, no excuses, het was een lullige opmerking van hem, en dat was al uitgepraatquote:Op maandag 13 december 2010 10:39 schreef Anthraxx het volgende:
Hm, dat heb ik even gemist geloof ik. Niet dat ik zelf zo vrolijk was, maar goed.voor jullie beide. Overigens, ondanks dat Golfers opmerking mij op dat moment niet beviel, neem ik hem niets kwalijk ofzo. Achteraf gezien heeft hij zelfs nog wel een beetje gelijk met die opmerking. Daar heb ik een nacht over na kunnen denken
.
Dus, excuses dat ik zo reageerde op hem. Jullie hebben genoeg problemen bij jullie zelf en dat is ook niet mis. Dat wilde ik wél even kwijt.
quote:Op maandag 13 december 2010 10:49 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Nee hoor, no excuses, het was een lullige opmerking van hem, en dat was al uitgepraat
Kom we gaan weer verder met een nieuwe dag annie
Ja! Erg lekker, beetje een combinatie van een rumsmaak en wat lichte munt smaak. Apart, maar niet verkeerdquote:Op maandag 13 december 2010 10:48 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ja. Dat zou zomaar kunnen
[..]
En? Is het te drinken?
[..]
Nou, gister kwam iemand bijv, met cranberry'sIk moet hier nog even rustig over nadenken
Er zit helemaal geen munt inquote:Op maandag 13 december 2010 10:51 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ja! Erg lekker, beetje een combinatie van een rumsmaak en wat lichte munt smaak. Apart, maar niet verkeerd.
Hmm...gemberquote:Op maandag 13 december 2010 10:52 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Er zit helemaal geen munt in. Mijn smaak papillen zijn in de war
.
http://www.simonlevelt.nl/TheeWinkel/Products.aspx?coi=2273
Die thee
ik wist wel van gisteravond af, maar omdat iedereen het erover had wist ik niet dat je juist deze avond ingestort was. kon ik er niet uithalen, sorry. nu je op je werk bent; gaat het wat beter?quote:Op maandag 13 december 2010 10:37 schreef Bluezz het volgende:
[..]
g en ik zijn gisterenavond gewoon allebei even heftig ingestort, en dan denk je dat men hier in SC dat wel in de gaten had/heeft
Maar het gaat nu wel weer en we hebben kort maar redelijk geslapen.
Geen sterktes en kusjes nodig maar dat is o.a. de reden dat ik me bijna had ziekgemeld vanochtend.
Nou ja de planning is van wel natuurlijk, en misschien nog wel 1 wittebroodsjaar?quote:Op maandag 13 december 2010 10:56 schreef Bluezz het volgende:
Elf, je denkt toch wel dat ze hun trouwerij halen???
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
Ik ben er ook niet zo van, maar gisteren een klein beetje geraspt door de roomkaas, in de soep was het eigenlijk wel een lekker smaakjequote:
quote:Op maandag 13 december 2010 11:04 schreef DarkElf het volgende:
Nou ja de planning is van wel natuurlijk, en misschien nog wel 1 wittebroodsjaar?
Maar goed, geen idee hoe zulke dingen lopen natuurlijk! ze zeggen max 2 jaar (en das alleen omdat schone zus persé een antwoord wilde... de dr's zelf zijn niet zo happig op termijnen aangeven natuurlijk) , kan ook 6 maanden zijn of 3 jaar of alles ertussen in...Prognoses zijn zo gevaarlijk iddSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
yep wilden ze ook niet geven eigenlijk maar tis ook logisch dat iemand toch iets wil horen.quote:
quote:Samson-burgemeester vanaf Nieuwjaar burgemeester van Affligem
(Belga) Walter De Donder (49), de acteur die al meer dan 20 jaar de rol van burgemeester vertolkt in het kinderprogramma Samson, wordt op 1 januari 2011 ook in het echt burgemeester van het Vlaams-Brabantse Affligem. Dat is het gevolg van een coalitieakkoord dat de kartels CD&V-N-VA-Plus en VLD-Visie na de vorige gemeenteraadsverkiezingen afsloten. De Donder legt op 15 december de eed af bij Vlaams-Brabants gouverneur Lodewijk De Witte.
Affligem werd tot 2006 30 jaar lang bestuurd door burgemeester Leo Guns (Open Vld), maar na de verkiezingen sloot het kartel CD&V-N-VA-Plus een coalitie met 5 van de 9 verkozenen van VLD-Visie, waardoor Guns uit de boot viel. Afgesproken werd dat de Brusselse advocaat Yvan T'kint van VLD-Visie de eerste vier jaar burgemeester zou worden en Walter De Donder, die met 1.518 stemmen het meeste stemmen haalde van de CD&V-N-VA-lijst, de laatste twee jaar zou volmaken. Walter De Donder is sinds 2001 gemeenteraadslid in Affligem en sinds 2007 schepen van cultuur, ruimtelijke ordening, onderwijs en huisvesting. Hij is het meest bekend als kabouter Plop in de gelijknamige serie en omwille van zijn rol van burgemeester in de Samson-reeks. Ondanks de nieuwe stap in zijn politieke carrière blijft De Donder actief als acteur en zal hij verder de figuren van Samson-burgemeester en kabouter Plop blijven spelen. (COR 908)
Het gaat, ze motten niet te lief doen anders ga ik weer jankenquote:Op maandag 13 december 2010 11:02 schreef FutureFairytale het volgende:
ik wist wel van gisteravond af, maar omdat iedereen het erover had wist ik niet dat je juist deze avond ingestort was. kon ik er niet uithalen, sorry. nu je op je werk bent; gaat het wat beter?
kan ik begrijpen. ff foute muziek luisteren ofzo op de radio, kerstmuziek ofzo?quote:Op maandag 13 december 2010 11:09 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Het gaat, ze motten niet te lief doen anders ga ik weer janken
Jaquote:
Persoonlijk zou ik het niet willen weten. Als je het einde van het gegeven termijn nadert dan lijkt mij dat je behoorlijke peentjes gaat zwetenquote:Op maandag 13 december 2010 11:13 schreef FutureFairytale het volgende:
DE; heftig verhaal in je spoiler. ik snap wel waarom ze een termijn vraagt. en hoop op die 3 jaar...
dat wel maar ik zou het toch willen weten. overigens zitten doktoren er vaak naast. gelukkig blijven mensen vaak langer leven dan de aangegeven termijn.quote:Op maandag 13 december 2010 11:15 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Persoonlijk zou ik het niet willen weten. Als je het einde van het gegeven termijn nadert dan lijkt mij dat je behoorlijke peentjes gaat zweten.
6u ieequote:Op maandag 13 december 2010 11:15 schreef TAV74 het volgende:
Hmm, morgen om 9.30 een afspraak in A'dam waarvoor ik echt niet te laat kan komen. Dus marge inbouwen, dus en uur of zes mijn nest uit
Of korterquote:Op maandag 13 december 2010 11:16 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
dat wel maar ik zou het toch willen weten. overigens zitten doktoren er vaak naast. gelukkig blijven mensen vaak langer leven dan de aangegeven termijn.
Oh? Ik heb vooral meegemaakt dat tussen de gestelde diagnose en het einde om en nabij 2 maanden zat. Wat B. zegt: prognoses zijn gevaarlijk.quote:Op maandag 13 december 2010 11:16 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
dat wel maar ik zou het toch willen weten. overigens zitten doktoren er vaak naast. gelukkig blijven mensen vaak langer leven dan de aangegeven termijn.
jaquote:Op maandag 13 december 2010 11:17 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Of korterSoms gaat het sneller dan de artsen voorzien he
ik heb nog wel een pot voor je, eet er maar niet van.quote:Op maandag 13 december 2010 11:18 schreef PdeHoog het volgende:
Brood met speculoospastaWel blij dat die pot nu leeg is
Binnenkort maar eens een nieuwe pot Calve Pindakaas regelen
denk dat de meeste mensen wel iets willen weten, dan kan je toch beter beseffen wat er echt gaat gebeuren (heb genoeg mensen gekend met kanker of die iemand verloren hebben eraan en bijna allemaal wilden toch antwoord op de vraag: Hoe lang nog?) ... mensen kunnen gerichter leven, je kan echt afscheid nemen van dingen.... en er is zoveel wat je moet regelen! (wat denk je van je begrafenis/crematie, waar je spullen heen gaan? En dan nog alles wat ze wilt doen? Bijv trouwenquote:Op maandag 13 december 2010 11:15 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Persoonlijk zou ik het niet willen weten. Als je het einde van het gegeven termijn nadert dan lijkt mij dat je behoorlijke peentjes gaat zweten.
yep. 9.30 tot 11.00 uur een afspraak te A'dam, dan zorgen dat ik om kwart over 11 de trein heb zodat ik precies om 13.30 in Hengelo aan kan schuiven bij het managementteamquote:Op maandag 13 december 2010 11:17 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
6u ieelange dag daarna nog?
vaak?quote:Op maandag 13 december 2010 11:16 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |