Dat stukje gereedschap daar linksonderin.....quote:Op woensdag 15 december 2010 18:45 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Omdat ik niet alles op één foto kreeg, maar een "collage" van drie foto's gemaakt:
[ afbeelding ]
Als ik op de blauwe knop drukt krijg ik 5 tellen te lezen, ik heb wel de laatste drie nummers van tel 2 verzonnen, maar de vraag is hoe moet ik ze optellen, en is de uitkomst van de optelling wat ik moet aan mijn leverancier doorgeven of gewoon beide tellers en ze optellen het zelf, ik ben bij eneco.quote:Bij een redelijk verbruik kan dat een beetje schelen per jaar..
Maar goed je meter is niet kapot, vermoedelijk heb je zelf 6 tel opties die je te zien krijgt als je op de blauwe knop drukt en na verloop van tijd springen deze dingen altijd naar t beginscherm te weten 0-0-0 etc.. Voor je verbruik moet je 1 en 2 bij elkaar optellen als je enkel tarief gebruikt..
Ik heb exact dezelfde en het begint bij tel 0 en tel 1 en tel 2 "lopen"ook daadwerkelijk. Alleen ik tel ze bij elkaar op voor de afrekening
-edit- Ik zie trouwens dat je een foto hebt gemaakt van je 6e telwerk
Ja daar daar zit m'n woning ook aan vast.quote:
dan zijn we stiekum wel benieuwd waar voor je zo`n enorme bak stroom nodig hebtquote:Op donderdag 16 december 2010 13:31 schreef ClintOosthout het volgende:
[..]
Ja daar daar zit m'n woning ook aan vast.
een meter heb je niet nodig?quote:Op donderdag 16 december 2010 22:55 schreef erikkll het volgende:
overzicht:
[ afbeelding ]
en een opname van dichtbij
[ afbeelding ]
Oude woning, maar volgens mij nog wel gerenoveerd. Ik huur het, dus mij maakt het niet uit. Drie stoppen, heb ik blijkbaar!
Hager, Hazemeyer, ABB Hafquote:Op vrijdag 17 december 2010 19:43 schreef TAX001 het volgende:
Met aankomende verbouwing wil ik mijn meterkast vervangen. Wat is een goed merk/model om aan te schaffen?
Nee, de buizen verdienen idd geen schoonheidsprijs.... De linker 4 groepen zaten er al evenals een aantal loze buizen... Het wordt allemaal door een gat gepropt en het was echt teveel gedoe om het allemaal aan te gaan passen. De rechter 4 groepen zijn er later door een oom van me bijgeplaatst. Door de buizen lopen ook nog netwerkkabels... Maar hoe dan ook, het zit allemaal goed aangesloten en dat is het belangrijkstequote:Op zaterdag 18 december 2010 12:23 schreef Vonkenboer het volgende:
[ afbeelding ]
Jezus, wat een geknoop boven de kast
Zal er eens naar kijken als ik de rest van de meterkast afwerkquote:Op zaterdag 18 december 2010 13:38 schreef Vonkenboer het volgende:
Mwah, met een stukje kunststof wandgoot was het in ieder geval veel mooier en strakker te maken in die kunststof wandgoot leg je dan de leidingen met flexibele buis; dan was het behoorlijk strak en netjes geworden hoor
Wat doet die losse 230 V bedrading uiterst links op de foto ? Staat daar al spanning op ?
Tja wat moet ik met 8 zones....heeft niet iedereen nodig en ik ga niet een boel geld uitgeven aan iets wat ik niet nodig hebquote:Op zaterdag 18 december 2010 19:07 schreef naaa het volgende:
En kan het tóch niet laten om te zeggen...
die Hapé kastjes kan ik toch niet echt een volwaardige "alarmcentrale" noemen;
een kast formaat x2/x3 wat er nu hangt van Honeywell, GE, Siemens of NetworX
met een stuk of 8 zones of meer; dát is een alarmcentrale
Ik bedoel inderdaad witte stevige kabelgoten maar dan wel het soort wat verkrijgbaar is bij een elektrotechnische installateur of via elektroonline.nlquote:Op zaterdag 18 december 2010 19:09 schreef NeverAfter het volgende:
[..]
Zal er eens naar kijken als ik de rest van de meterkast afwerkIk houd zelf ook wel van een nette afwerking... Je bedoeld neem ik aan gewoon die brede witte kabelgoten die je dicht kunt klikken?
Die losse draad loopt naar een kamer boven waar ik terzijnertijd mijn muziekstudiootje ga maken. Ik heb hier al een groep voor gereserveerd puur voor de audio om zoveel mogelijk storing te voorkomen, maar nu is het nog niet meer dan een losse draad die daar weer uit de muur komt dus leek het me beter die nog maar even niet aan te sluiten. Nu doet de kamer nog dienst als klushok en is er daar ook gewoon stroom aanwezig.
onveilige bedoeling daarquote:Op zondag 19 december 2010 01:34 schreef kingofcool het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn meterkast.
De meter opnemer snapte er nix van toen ik zij dat ik geen meter had!!
Ik huur en de meter zit gewoon ergens waar ik niet bij kan, de reactie van hem was gewoon hilarisch!!!
Valt mij ook op dat er hier nog wel een paar kasten gepost zijn met oude aardlekschakelaars met 300 of 500 mA. Ik meende dat die verplicht vervangen moesten worden, in afwijking van de gangbare regel "volgens geldende norm op momnet van aanleg".quote:Op zondag 19 december 2010 10:38 schreef Vonkenboer het volgende:
Hmm,
- Ik zie een wandcontactdoos die via een zelfgemaakt gat in de meterkast aangesloten is waarbij de bedrading nog zichtbaar is.
- Een oude 0,5 mA aardlekschakelaar
- De leiding voor de "voeding" sluit niet aan op de kast waardoor bedrading zichtbaar is, het zou mij ook niks verbazen als daar de kast aan de onderkant compleet open is en er geen buis/kabelinvoer gebruikt is.
- En ik betwijfel of de doorsnede van de voedingskabels groot genoeg is, gezien het aantal afgaande groepen.
![]()
Niets van bekend.quote:Op zondag 19 december 2010 15:11 schreef quo_ het volgende:
[..]
Valt mij ook op dat er hier nog wel een paar kasten gepost zijn met oude aardlekschakelaars met 300 of 500 mA. Ik meende dat die verplicht vervangen moesten worden, in afwijking van de gangbare regel "volgens geldende norm op momnet van aanleg".
Dat niet alleen, preventief vervangen van dit soort antiek zou niet eens een punt van discussie moeten zijn.quote:Op zondag 19 december 2010 13:47 schreef tomegel het volgende:
Wat een beunhazerij sommige kasten. En die oude kasten als je die vervangt voor een automaten groepenkast dat scheelt zoveel ruimte.
Pas bij renovatie van de installatie gaat de norm gelden die op dit moment geld, de éne installateur vind het bij plaatsen van één groep in een meterkast al een renovatie.quote:Op zondag 19 december 2010 15:11 schreef quo_ het volgende:
[..]
Valt mij ook op dat er hier nog wel een paar kasten gepost zijn met oude aardlekschakelaars met 300 of 500 mA. Ik meende dat die verplicht vervangen moesten worden, in afwijking van de gangbare regel "volgens geldende norm op momnet van aanleg".
quote:Op zondag 19 december 2010 10:38 schreef Vonkenboer het volgende:
Hmm,
- Ik zie een wandcontactdoos die via een zelfgemaakt gat in de meterkast aangesloten is waarbij de bedrading nog zichtbaar is.
- Een oude 0,5 mA aardlekschakelaar
- De leiding voor de "voeding" sluit niet aan op de kast waardoor bedrading zichtbaar is, het zou mij ook niks verbazen als daar de kast aan de onderkant compleet open is en er geen buis/kabelinvoer gebruikt is.
- En ik betwijfel of de doorsnede van de voedingskabels groot genoeg is, gezien het aantal afgaande groepen.
![]()
Inderdaad verdient het geen schoonheids prijs.... maar ik zal het met mijn huur-baas eens over de bestaande kast hebben.....quote:
Zit dat in het zicht ofzo?quote:Op zondag 19 december 2010 19:41 schreef Stormqueen het volgende:
Niet schrikken, het lijkt erger dan het is.
[ afbeelding ]
De losse draden zijn de draden van de CV thermosstaat en de deurbel. Die moeten nog netter weggewerkt worden. Net als dat gare stopcontact met die deurbel trafo. Daar komt ook nog een keer wat netters voor.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |