abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90279603
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 11:03 schreef ymme het volgende:
Vanaf wanneer kun je zeggen dat je kindje echt mama of papa zegt.
Mart staat vaak naast mij bij de stoel/bank of hangt aan mijn been en zegt dan echt mamamama(beetje op z'n drammerige toon zeg maar).
Nou ja, hier ben ik het pas gaan "tellen" toen ze ook echt mij aankeek en hard Mama! zei... en bij Papa net zo... Voor de rest zegt ze ook niet veel duidelijks... alles is die en dadadadadDADADADADAAAAAA!
pi_90279649
Mart is helemaal geen 'prater' het is meer klakken met de tong.
Gillen en lachen :D Maar sinds een paar dagen begint hij wel echt met brabbelen en mamamamama. Maar of dit dan ook echt 'mama' is......
  woensdag 22 december 2010 @ 11:10:40 #253
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_90279673
Doe 's filmen Ymme. Klinkt schattig!
A grand adventure has begun.
pi_90279943
Kan het wel op filmje krijgen denk ik met de foto camera.
Maar hoe ik het dan hier krijg :D Zelfde als met foto's?
pi_90280811
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 11:17 schreef ymme het volgende:
Kan het wel op filmje krijgen denk ik met de foto camera.
Maar hoe ik het dan hier krijg :D Zelfde als met foto's?
kan gewoon op photobucket en dan niet tussen IMG, maar gewoon de link :)
Dan issie klikbaar.

Hier roept Florian heel hard MEM of MEMEMEMEM als hij mij wil, dan wil hij ook echt alleen mij :P

Florian wil nietmeer slapen :? Hij is zóóó moe (al vanaf 9:00) maar als ik hem in bed leg gaat hij meteen zitten, staan en huilen. Gisteren ook al, vanaf 12:00 's middags. Toen is hij gewoon wakker gebleven tot 's avonds. Pfff, haha. Nuja.

Hier even een peuter en baby probleem voor de ervaren mama's, hoe los ik dit op.
Leander is half ziek,mopperig en miepig, Florian is moe en mopperig.
LEander op de grond met de treintjes, Florian ook, pakt de spoorrails, trekt hem uit elkaar. Leander *brul!!!!!*
Ik zet Florian te spelen met iets anders. Leander ziet dat, pakt het af, Florian BRUUUUUL. Leander gaat maar bij de tafel staan met zijn treintjes, Florian ook, pakt ze af, Leander BRUULL!
(lees: ik heb ze nu voor het eerst vandaag allebei blij, ze zitten voor tiktak :@ )

Florian wil niet in de box, ik heb er vanmorgen al uren bij op de grond gezeten... Florian valt om, BRUUULLLL, Leander doet alsof hij omvalt, ook BRUL. Enz.
Op de grond zitten helpt dus ook niet. Florian in de box is BRUL, Leander in de box is ook brul (en er gewoon uit klimmen, haha)
Tot nu toe ben ik er nog wel relaxed onder en knuffel ik ze gewoon veel (gelúkkig, een gestreste mama hierbij is vast niet handig) maar ook aan mijn geduld zijn grenzen, dus iemand tips?

De enige manier die ik zie is er even tussenuit vanmiddag, maar ik kan toch niet elke dag mijn huis uit blijven vluchten omdat ze niet in elkaars buurt kunnen spelen? En zodra ik thuiskom begint het bij binnenkomst al weer...
pi_90280992
Hmmmm, ik druk op invoeren, Florian begint heeel zielig te piepen, ik pak hem op en hij knuffelt tegen me aan en sliep al bijna. In bed gelegd en ik had hem nog niet ondergestopt en hij sliep. O+
Tijdelijk opgelost, haha. Maargoed, zo moe wil ik hem eigenlijk niet laten worden, sneutje!
  woensdag 22 december 2010 @ 11:51:44 #257
265732 Keshet
pi_90281552
Oh men, ik heb geen tips voor je (behalve oordopjes en oogkleppen voor jou, maar ja, das niet verantwoord enzo) maar ik wil je wel even sterkte wensen met je sneutjes. Hopelijk vinden ze zichzelf en elkaar snel weer lief!
pi_90281804
Lily, van harte gefeliciteerd met de verjaardag van Leah *O* Geniet van je dag.

Keshet, wat fijn dat Emma weer goed is opgeknapt. Ik vond het zo zielig om te lezen dat ze longontsteking had :*

Freecell, dat lijkt me echt zwaar met 2 van die kleintjes die al duidelijk hun persoonlijkheidje hebben. Ik weet helaas geen oplossing. :* Het geeft me overigens wel te denken dat ik misschien toch liever even wil wachten met het proberen voor een tweede kindje. Ik vind 1 al pittig zo nu en dan :X

Hannah is weer wat opgeknapt gelukkig. Ze heeft sinds gisterenochtend niet meer gespuugd en ze heeft geen koorts meer. Wel slaapt ze veel en is ze ook erg aanhankelijk. Het was al een tijdje niet meer zo dat ze rustig bleef in mijn armen, maar nu dus wel. Alleen is ze nu op het kdv, dus ik hoop dat ze daar niet een terugval krijgt. Ze poept overigens wel een aantal keer per dag ineens, en ze lekken bijna allemaal door :o
pi_90281875
Oei Octo, dat wordt wassen :D
Bij doorlekken ging ik hier vaak naar een grotere maat luier :) Florian zit nu 's nachts in 4+ :) (overdag grotendeels in wasbaar)

Nu maar hopen dat het goed blijft gaan daar :)
pi_90281988
Ah gossie Hannah. Snel 100% beter zijn.
En hier de zelfde gedachten Octo. Eerst hadden het idee om in jan 2011 weer te gaan proberen voor een broertje of zusje voor Mart. Maar door dat ik niet z'n hele fijne zwangerschap heb gehad en doordat ik pas echt enkele weken(maanden) ná de bevalling (keizersnede) ben gaan genieten en in mijn hoofd het een plaats heb kunnen geven. Wil ik nu liever toch wachten tot Mart een jaartje of 1,5 misschien wel 2 is. Gelukkig heb ik hier goed met manlief over kunnen praten en waren we onbewust beide blij met deze gedachen en beslissing.

Ik ga eerst heel erg genieten van Mart.Al mijn aandacht wil ik nu aan Mart geven en van alles genieten, want elke dag denk ik weer, mén dat is mijn trots en kijk nou..... En van de zomer ook eerst gezellig met z'n 3-en op vakantie. En daarna zien we wel weer verder. :)
pi_90282051
Over doorlekken. Mart zit 's nachts in 5 en overdag in 4. Maar wil hem overdag ook in 5 gaan doen.
Vind ik zelf ook fijner als ze wat groter zitten. Pampers oogt wel groter en soepeler dan kruitvat eigen merk. Dus misschien dat ik daarom over stap naar kruitvat 5.
Heb 2 pakken besteld en ga vanmiddag maar eens passen :D

's Nachts heeft hij altijd pampers aan, maar overdag dus kruitvat.
pi_90282136
Maar straks zijn ze 3 en 4 en dan kunnen ze samen spelen O+
pi_90283392
Oh 4+ luiers kan ik ook wel eens gaan proberen. Ik heb nu altijd maat 4 van de Pampers activefit en die zouden nog wel aardig wat kilootjes mee moeten gaan. Op het KDV hebben ze kruidvat luiers, die zijn dikker maar misschien daardoor ook wel iets beter bestand tegen lekken.

quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 12:05 schreef freecell het volgende:
Maar straks zijn ze 3 en 4 en dan kunnen ze samen spelen O+
Dat is juist leuk aan twee kindjes die dicht op elkaar zitten qua leeftijd jah O+ Maar aan de andere kant kan het ook continu bonje zijn.
pi_90284897
Alles heeft z'n voor en nadelen denk ik.
En wat natuurlijk ook heel bepalend is, hoe de karakters van de kinderen zijn en of deze bij elkaar passen. En dat kun je natuurlijk nooit van te voren vaststellen en/of bepalen.
:)
pi_90285349
Wij hebben ook kruidvat luiers, maatje 4 nu, maar ik denk dat ik binnenkort maar eens een pak 4+ meeneem voor in de nachten, het gebeurd de laatste tijd wel veel dat ze snachts door gaat lekken... is gewoon niet leuk wakker worden, voor niemand }:|
pi_90286581
Maatje 4 pampers was hier vannacht ook doorgelekt, maar ik ben nog niet van plan naar een maat groter te gaan. Volgens mij zat de luier gewoon niet goed om. Claire is ook niet zo groot, wat betreft kilo's kan ze hier nog een heeeeele tijd in.

Free mijn oudste speelt veel aan de grote tafel. Moet ook wel met dingen als playmobil, al die kleine dingetjes. Zo kan Claire niets afpakken en komt er geen heibel.

Ik vind het trouwens zo leuk dat het nu net als vorig jaar lekker gesneeuwd heeft. Toen nog met dikke buik, nu met nog-net-een-baby. Al die jarigen hier doen me dan wel een beetje slikken, ik heb bijna geen baby meer :(
Zie ondertussen wel de voordelen van jarig zijn tussen kerst en oud-en-nieuw, we vieren het gewoon op de dag zelf want half Nederland is toch vrij en als iemand toch moet werken is het gewoon jammer.

Bij deze nog even felicitaties voor alle decemberbaby's! Ik ga ze maar niet opsommen want ik vergeet er geheid eentje.
pi_90300232
Maatje 4! Mijn peuter van goed 3 zit ook in maat 4. Nanique zit dan alweer in maatje 3 die is ook veel dikker dan de oudste was rond een half jaar!

Wij hebben bij de oudste ook voor de nachten vaak een grotere maat gebruikt omdat ze doorlekte. Inmiddels is ze 's nachts droog maar zindelijk ho maar ;)

Nanique is vandaag niet in haar hum, ze slaapt echt veeeeeeeeeeeeeeeeeel! en drinkt maar weinig. Nou ben ik al zo'n twijfelkont want bijvoeden lukt nog steeds niet hier dus leeft ze op 4 flessen van ong. 200 ml..
Heb sindskort wat diksap in huis en doe ik water en een druppel diksap om haar te laten wennen aan andere dingen..
Altijd blijven lachen... :)
pi_90301962
dag allemaal :W tot later

Ik had de laatste tijd een stuk minder tijd om hier mee te lezen maar dat maakt niet uit, wij hoorde hier wel de afgelopen 6 maanden.

Veel succes met jullie lieve kroost O+

Het was geweldig! Slingers, ballonnen, taart en een heel erg jarige Leah.
Ze was uitermate in haar hum. Ze genoot van alle aandacht, de cadeautjes en wist dondersgoed dat het allemaal speciaal was en om haar draaide. Echt opvallend en grappig.
Heel heel erg leuk O+

mijn allereerste kennismaking met haar op de OK tafel

en vandaag

afbeelding

afbeelding
pi_90302428
Die hoed O+
Wat een dametje alweer hè? O+
pi_90304694
Lily het blijft zo'n mooie meid O+ Proficiat :*
pi_90329704
Inhaalslaaaaaaap! *O*
Gisteren van 11:30 tot 15:15 O_O
En vannacht van 18:15 tot..... 7:45 :o *O*
Dat hebben we nog nooit meegemaakt. En blij dat hij nu is, haha :D
  donderdag 23 december 2010 @ 08:45:35 #272
265732 Keshet
pi_90329753
En jij ook volgens mij Freecell! :D
Lekker hoor! Deed grote broer ook mee?

Doei lieve kleine Leah! Tot snel!

Liesz, 4x200 is echt prima voor een paar dagen hoor! Niet teveel stressen. ;)

Octo, hoe is 't met Hannah? Is ze nog weer ziekjes geworden of is het goed blijven gaan?
pi_90329786
Zeker, grote broer werd een half uurtje geleden wakker :P
Die donkere dagen hebben als voordeel dat die grote best lang slaapt :)
pi_90331221
Wat heerlijk Freecell.
Hopen dat het morgen ook zo gaat :)
  donderdag 23 december 2010 @ 09:59:59 #275
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_90331449
Lieve, leuke, stoere Minke, van harte gefeliciteeeeeeerd!!!! 1 jaar, woehoew!!
Lijnloos en man ook van harte met jullie dreumes!!
Veel plezier vandaag!
*You little wonder, little wonder you*
*I have wished for so long, how i wish for you today*
pi_90331775
ohhh Minke jarig *O* *O* Van harte gefeliciteerd kleine stoere meid!

Freecell, lekker dat F zo goed geslapen heeft ^O^

Keshet, dank je voor het vragen. Hannah was wel weer aardig opgeknapt, alleen kwam er vanochtend nog wel een hele guts melk uit toen lief haar uit haar bedje haalde. Daarnaast heeft ze alweer een aantal dagen ernstige luieruitslag en is het verschonen echt crisis. Gisterenavond was ze zo in paniek door het verschonen dat ze niet eens haar fles heeft gedronken en alleen maar tegen papa aan wilde liggen. :'( Vanochtend ook weer gillen en krijsen, want het zalfje helpt niet meer. Vanmiddag ga ik met haar naar de dokter om het te laten bekijken.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Al met al heb ik echt de zenuwen voor als we vanavond naar Oostenrijk gaan rijden. Hoe zal het met Hannah gaan? Hopelijk slaapt ze lekker de hele rit, maar zoals het de laatste tijd thuis gaat denk ik dat dat niet gaat gebeuren. Hopelijk spuugt of poept ze niet het autostoeltje onder zoals vorige week :X
pi_90332257
*O* Minke, van harte met je eerste verjaardag *O*

Oh Octo, komt vast allemaal goed en jullie zullen een goede rit hebben naar Oostenrijk. En heerlijk gaan genieten. Daar duim ik gewoon voor!
Hopelijk heeft de huisarts ook een zalfje wat wel werkt, want dit is niet leuk voor Hannah of voor jullie zeg. Sterkte ermee! :*
pi_90332580
Minke *O* gefeliciteerd meid :*

pi_90332827
Minke van harte gefeliciteerd met je verjaardag :D *O*
pi_90333046
Ik merk de laatste tijd wel, dat ik 'toe' ben aan het volgende topic :D
Mart is echt geen baby meer bijna. Terwijl hij pas over 2 maanden en een week ongeveer, 1 jaar wordt pas. Herkennen jullie dit?
pi_90337256
NIet echt Ymme, vooral niet omdat er een hele kudde is geboren ongeveer tegelijk met Florian :)
pi_90337731
Dat is ook weer zo ja, Freecell.
Maar dit topic lijkt echt wel 'leeg' te lopen.

En het is er ook zo rustig :D

Waar zit iedereen toch? Druk met de feestdagen etc.
pi_90338300
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 12:59 schreef ymme het volgende:
Dat is ook weer zo ja, Freecell.
Maar dit topic lijkt echt wel 'leeg' te lopen.

En het is er ook zo rustig :D

Waar zit iedereen toch? Druk met de feestdagen etc.
ik ben er nog :)
maar eergister heb ik zowat de hele dag op bed gelegen :O en gister waren we met de pluim nog naar de sauna en vanochtend moest ik eerst iedereen de deur uit bonjouren, foto's uploaden voor de secret santa en nu ben ik drukdruk mijn kerstboodschappenlijst aan het knutselen (met als extra moeilijkheidsgraad dat alles houdbaar moet zijn omdat iedereen (terecht!) op het laatste moment besluit om al dan niet te komen)

ravi is gewoon ravi, die is prima content met oma als oppas voor een dagje, is enkel een beetje behoeftig omdat er sinds dinsdag permanent iemand met hem bezig is. mijn kleine manipulatief ventje heeft dat prima door! huuhuu! :'(
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_90338492
En zelf ben je weer aan de betere hand Simmu?
(niet meer ziek enzo).
  donderdag 23 december 2010 @ 13:18:11 #285
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_90338605
Lijnloos en Minke (en vooruit, papa ook ;) ) gefeliciteerd *O* :*
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_90338630
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 13:15 schreef ymme het volgende:
En zelf ben je weer aan de betere hand Simmu?
(niet meer ziek enzo).
mwoch, ik vrees dat het snottebellenfeest hier nog wel een tijdje aanhoudt, maar de echte erge overvemoeidheid is er wel vanaf nu :)
pi_90338676
gefeliciteerd jarigen!! ff snelsnel, want de jongeman is achter me aan het spelen met de jongedame ;)

gefeli!!! *O*
pi_90338870
oooo ik kom hier ook ff binnenvallen hoor:

gister was Leah jarig en vandaag Minke!!!! mooie meiden, beide ook al een jaar oud!!

gefeliciteerd Lily en Lijnloos met jullie meisjes...
en tot bij de dreumesjes...

*O* *O* *O*
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  donderdag 23 december 2010 @ 13:34:16 #289
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_90339347
Minke, van harte gefeliciteerd met je 1e verjaardag! *O*
Maak er een leuke dag van.
:* van Harry
pi_90340821
Minke, stoere meid!! In het Secret Santa geweld zou ik bijna jouw verjaardag vergeten, maar Daan en ik willen je feliciteren hoor! We hopen dat je een leuke dag hebt. Lijnloos, jullie natuurlijk ook gefeliciteerd met je mupke! Hoop dat jullie een onvergetelijke dag hebben.
  donderdag 23 december 2010 @ 14:09:01 #291
265732 Keshet
pi_90340998
Minke is jarig! *O* Gefeliciteerd!
Lijnloos, manlief en Minke: Geniet van deze bijzondere dag!
  donderdag 23 december 2010 @ 17:34:39 #292
300054 Marlinde
Dolgelukkige mama van Tessa
pi_90350951
Minke van harte gefeliciteerd! *O* Heb je een fijne dag gehad? :*
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
je hebt ons door je komst
nóg gelukkiger gemaakt
  donderdag 23 december 2010 @ 19:02:49 #293
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_90354552
Minke GEFELICITEERD!!! Hopelijk heb je een leuke dag gehad!
  donderdag 23 december 2010 @ 19:24:17 #294
105018 Borizzz
Thich Nhat Hanh
pi_90355507
Siebe gaat nu zo in badje :D
Op het CB waren ze heel tevreden. De meneer is nu 6540 gram en bezig met een inhaalslagje (Siebe is wat te vroeg geboren). En 67 cm al! En met een kerstmuts is hij nóg schattiger ~:)

Minke gefeliciteerd! *O*
kloep kloep
pi_90356898
He lieve meiden en mannen!

Ontzettend bedankt voor al jullie lieve woorden en felicitaties... Een jaar is voorbij, en wat is het hard gegaan... wat een ontwikkeling maakt zo'n kleine meid door, maar ook wij als ouders zelf.
Een jaar geleden kwam er een klein hulpeloos roze hoopje ons leven in en heeft ons overrompeld met liefde en plezier... Een mooier kerstgeschenk hadden we niet kunnen krijgen.
We hebben vandaag de verjaardag van mijn nichtje gevierd (ook 1 geworden vandaag) en samen hebben ze een slagroomtaartje weggewerkt.... Zondag vieren we Minke's verjaardag, dan is het echt écht!

Foto's volgen nog straks, want uiteraard heeft ze wel wat kadootjes gehad en zo, maar foto's staan op de "echte" camera en moet ik nog even uploaden.

Voor nu, bedankt lieverds en tot snel bij de dreumessen!!!
Dikke :* van ons!
pi_90359009
De foto's ;)

1 jaar geleden O+:

Vandaag!

Op het verjaarskado van ons gekregen en erg goedgekeurd!

Tompoesje eten...

Daarna bij nichtje op de verjaardag haar rondrijden in het nieuwe kado voor nichtje (de poppenkar)

Dat duwen is wel leuk, maar zelf zitten ook wel! ... werd trouwens minder leuk toen ze er samen in zaten Minke haar eruit duwde en nichtje head-first de grond raakte en een enorme blauwe bult op haar hoofd had... :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
DOEI!!!!
pi_90366734
Minke gefeliciteerd met je 1e verjaardag!! *O* *O* Lijnloos ook natuurlijk! ;)

En Leah en Lily, jullie ook nog gefeliciteerd!! *O* *O*
pi_90380919
Wat te laat, maar daarom niet minder gemeend: Gefeliciteerd Minke *O*
pi_90419826
Druk druk druk en dan zomaar verjaardagen missen! foei leah en minke van harte!
leuk om jullie foto's te zien van toen en nu! tot over een paar maandjes

en voor iedereen fijne kerstdagen!
  zaterdag 25 december 2010 @ 01:06:32 #300
300054 Marlinde
Dolgelukkige mama van Tessa
pi_90421044
Wat een leuke foto's! O+

Fijne kerstdagen!! ~:)
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
je hebt ons door je komst
nóg gelukkiger gemaakt