Weet ik! Dat zeg ik ook altijd, wij bespotten de Amerikanen wel vaak, maar zelfs zijn we ook soms zo dom als het achtereind van een varken.quote:Op zaterdag 11 december 2010 23:26 schreef Stuart het volgende:
[..]
Vraag de Europeean eens naar zijn/haar kennis over de 50 staten though
Ze zijn heel geïnteresseerd, maar ze krijgen er daar de kans niet voor die interesse te ontwikkelen want qua berichtgeving gaat het nieuws daar amper de grenzen over.quote:Op zaterdag 11 december 2010 23:23 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Ik moest mijn mening ook bijschaven, vooral onder de jongeren lopen er steeds meer mensen rond die qua ideeën heel veel op de mensen hier lijken.
hmm in dit geval ms niet eens symboliek, maar puur op uiterlijk. niet blank zijn enzoquote:Op zaterdag 11 december 2010 23:26 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Wat voor symboliek praten we over?
Ik weet wel dat er in Amerika geen cummunisme is en dat Texas geen deelstaat van Duitsland is.quote:Op zaterdag 11 december 2010 23:29 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Weet ik! Dat zeg ik ook altijd, wij bespotten de Amerikanen wel vaak, maar zelfs zijn we ook soms zo dom als het achtereind van een varken._!
Daar kun je niet om geweigerd worden.quote:Op zaterdag 11 december 2010 23:29 schreef gomi het volgende:
[..]
hmm in dit geval ms niet eens symboliek, maar puur op uiterlijk. niet blank zijn enzo
Hou toch op. De meeste mensen denken dat er 52 staten zijn, dat NYC gemakshalve de hoofdstad is van NY State en dat er geen armoede bestaat in dat landquote:Op zaterdag 11 december 2010 23:29 schreef DeZwabber het volgende:
de gemiddelde europeaan weet toch meer over de vs dan vice versa
Tuurlijk. Maar dat waren ook 2 uiterste ervaringen die ik gehad heb. Over het algemeen waren ze zich wel bewust van Europa, door Global Studies, maar het kwam soms gewoon niet over. Ze waren wel heel geïnteresseerd en ''willing to learn''quote:Op zaterdag 11 december 2010 23:29 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Ik weet wel dat er in Amerika geen cummunisme is en dat Texas geen deelstaat van Duitsland is.
Dat is wel eens anders geweestquote:Op zaterdag 11 december 2010 23:30 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Tuurlijk. Maar dat waren ook 2 uiterste ervaringen die ik gehad heb. Over het algemeen waren ze zich wel bewust van Europa, door Global Studies, maar het kwam soms gewoon niet over. Ze waren wel heel geïnteresseerd en ''willing to learn''
ik nietquote:Op zaterdag 11 december 2010 23:30 schreef Stuart het volgende:
[..]
Hou toch op. De meeste mensen denken dat er 52 staten zijn, dat NYC gemakshalve de hoofdstad is van NY State en dat er geen armoede bestaat in dat land
Dat is het ook! Amerika is zo groot dat het voor hun voelt alsof dat de wereld is. Als wij reizen dan reizen we binnen Europa of verder en komen we veel verschillende culturen tegen, daar moet je bijna wel in US blijven qua geld kosten. Vooral de ouderen zijn echt heel dommig en kortzichtig, maar in welk land is dat niet zo.quote:Op zaterdag 11 december 2010 23:29 schreef Cee het volgende:
[..]
Ze zijn heel geïnteresseerd, maar ze krijgen er daar de kans niet voor die interesse te ontwikkelen want qua berichtgeving gaat het nieuws daar amper de grenzen over.
Ik heb een keer geprobeerd 'The Amazing Race' te volgen. Stuk of 10 koppels racen de wereld rond en moeten opdrachten uitvoeren in verschillende landen en zo snel mogelijk naar de volgende bestemming reizen. Maar damn dat is gewoon tenenkrommend hoe ze daar omgaan met de locaties en de spelletjes. Platvloers en totaal geen inzicht in de cultuur waarin ze zich begeven, niet om aan te zien. Jammer.
Dat zal ik ook niet beweren. Maar veel Europeanen (dus ook mensen buiten NL, obviously) hebben een vrij beperkte kennis van de VS.quote:
Vraag het mij niet. Misschien omdat een jaar 52 weken heeftquote:Op zaterdag 11 december 2010 23:33 schreef DeZwabber het volgende:
waarom zouden mensen denken dat amerika 52 staten heeft, 50 is een mooi rond getal om te onthouden toch?
Ik ben VS-ofiel en om een of andere reden denk ik ook steeds dat het 52 staten heeft.quote:Op zaterdag 11 december 2010 23:33 schreef DeZwabber het volgende:
waarom zouden mensen denken dat amerika 52 staten heeft, 50 is een mooi rond getal om te onthouden toch?
Inspiratieloosquote:Op zaterdag 11 december 2010 23:33 schreef -Vaduz- het volgende:
De topictitel is eigenlijk wat te saai voor een TAL-sc.
Hoeveel Europeanen zullen weten dat Alaska vroeger van Rusland was en dat het is gekocht door de VS en dat het een olierijk deel van de VS isquote:Op zaterdag 11 december 2010 23:35 schreef DeZwabber het volgende:
ik dacht wel eerst 49 staten, maar toen was ik 13 ofzo
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |