quote:Het centrum van de Zweedse hoofdstad Stockholm is zaterdag opgeschrikt door twee explosies. Volgens nog onbevestigde berichten is één persoon om het leven gekomen en zijn twee mensen gewond geraakt. Er was ook veel paniek.
Een auto ontplofte op Drottninggatan, een drukke winkelstraat . Kort daarna deed zich verderop in de straat een tweede explosie voor. De ontplofte auto bevatte volgens een woordvoerder van de hulpdiensten gasflessen.
Een ooggetuige zei dat mensen na de tweede explosie in paniek door de straat renden. Op de grond lag een man die de explosie niet overleefd had. 'Hij lag op straat met bloed ter hoogte van zijn buik. Zijn bezittingen lagen rond hem', verklaarde de getuige.
Twee personen werden met lichte verwondingen naar het ziekenhuis gebracht. Het is nog onduidelijk wat de tweede explosie heeft veroorzaakt.
Tegenstanders juist!quote:
Dan krijg je wel oorlog, dus ik denk het niet.quote:Op zaterdag 11 december 2010 19:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Misschien de Chinezen wegens de Nobel-prijs?
Zweden gaat toch om uitlevering van Assange vragen?quote:Op zaterdag 11 december 2010 19:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Tegenstanders juist!
Ja, voor verkrachting. Maar de tegenstanders van WikiLeaks willen dat Zweden hem uitlevert naar Amerika.quote:Op zaterdag 11 december 2010 19:33 schreef Falco het volgende:
[..]
Zweden gaat toch om uitlevering van Assange vragen?
Het zullen wel gewoon recht-extremisten zijn.quote:Op zaterdag 11 december 2010 19:38 schreef LXIV het volgende:
Dat hacken van computers en het lekken van documenten, daar kan ik de lol nog wel van inzien. Maar gasflessen laten exploderen gaat natuurlijk nergens over.
Dat zou niet zo slim zijn, want de Nobelprijs voor de Vrede wordt niet in Stockholm, maar in Oslo uitgereikt.quote:Op zaterdag 11 december 2010 19:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Misschien de Chinezen wegens de Nobel-prijs?
Het ultieme statement tegen de Nobelprijs dus! o/quote:Op zaterdag 11 december 2010 19:56 schreef freako het volgende:
[..]
Dat zou niet zo slim zijn, want de Nobelprijs voor de Vrede wordt niet in Stockholm, maar in Oslo uitgereikt.
Dat weten die Chinezen toch niet? Die censureren de boel.quote:Op zaterdag 11 december 2010 19:56 schreef freako het volgende:
[..]
Dat zou niet zo slim zijn, want de Nobelprijs voor de Vrede wordt niet in Stockholm, maar in Oslo uitgereikt.
en wat vuurwerkquote:Op zaterdag 11 december 2010 20:03 schreef IHVK het volgende:
Een auto met ontploffende gasflessen dus.
1 dode en 2 gewonden in het ziekenhuis.. te laat dus...quote:Op zaterdag 11 december 2010 20:17 schreef Athlon64x het volgende:
ach beetje vuurwerk wat een paniek om niks als ze maar geen dieren of mensen verwonden moet het kunnen
Hahahhaahaha vet grappug.quote:Op zaterdag 11 december 2010 20:17 schreef Athlon64x het volgende:
ach beetje vuurwerk wat een paniek om niks als ze maar geen dieren of mensen verwonden moet het kunnen
misschien is ie wel overleden door hart stilstaand of aangereden door politiequote:Op zaterdag 11 december 2010 20:17 schreef McWurth het volgende:
[..]
1 dode en 2 gewonden in het ziekenhuis.. te laat dus...
misschien moet jij je informatie beter door lezen...quote:Op zaterdag 11 december 2010 20:18 schreef Athlon64x het volgende:
[..]
misschien is ie wel overleden door hart stilstaand of aangereden door politie
quote:Op zaterdag 11 december 2010 20:19 schreef McWurth het volgende:
[..]
misschien moet jij je informatie beter door lezen...
zo gedaanquote:Een auto ontplofte op Drottninggatan, een drukke winkelstraat . Kort daarna deed zich verderop in de straat een tweede explosie voor. De ontplofte auto bevatte volgens een woordvoerder van de hulpdiensten vuurwerk
quote:
vertalen mag je zelf doen trolletjequote:Kort efter klockan 17.00 small det enligt vittnen igen på Bryggargatan, bara ett hundratal meter längre bort. Här hittades också en man som senare konstaterades ha avlidit.
Förutom den döde mannen ska två personer ha förts till sjukhus.
– Det är två personer ska ha varit i närheten av bilen. De har blivit förda till sjukhus med lättare skador, säger Petra Sjölander, informatör vid Stockholmspolisen.
wat nou ik heb al antwoord gegeven boven je of anders even bij pearl op bezoek gaanquote:Op zaterdag 11 december 2010 20:24 schreef McWurth het volgende:
[..]
[..]
vertalen mag je zelf doen trolletje
quote:Op zaterdag 11 december 2010 20:27 schreef Athlon64x het volgende:
[..]
wat nou ik heb al antwoord gegeven boven je of anders even bij pearl op bezoek gaan
HET IS DIE MAN MET DIE DAS!!!quote:
ja gewoon problemen met gasfles van barbquequote:Op zaterdag 11 december 2010 20:31 schreef Revolution-NL het volgende:
Wat een angst voor een aanslag hier in dit topic.
quote:Op zaterdag 11 december 2010 22:46 schreef LeroyBrown het volgende:
http://svt.se/2.22620/1.2(...)_innan_explosionerna
en dan pleegt ie een in feite mislukt aanslag.quote:Then the man calls all Muslims in Sweden to "stop sucking up and humiliating yourselves."
Ik hoef niet bang te zijn voor een aanslag. De aanslag is er gewoon.quote:Op zaterdag 11 december 2010 20:31 schreef Revolution-NL het volgende:
Wat een angst voor een aanslag hier in dit topic.
Met zoveel idiote mensen op deze wereld, hoef je er niet bang voor te zijn dat er ook daadwerkelijks wat idioots gaat gebeuren nee.quote:Op zaterdag 11 december 2010 23:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik hoef niet bang te zijn voor een aanslag. De aanslag is er gewoon.
Vrije vertaling: iemand heeft het nieuwsagentschap TT middels email gewaarschuwd over een aanslag.quote:"Före explosionen fick TT ett mejl där en man säger att det är "dags att slå till"
Oftewel:
"Voor de explosie was de TT een e-mail waarin een man zegt dat het "tijd om te staken."
Bron: http://www.tt.se/start/
Ach als ze het allemaal op zo'n domme manier doen valt het mee.quote:Op zondag 12 december 2010 00:21 schreef geenhoor het volgende:
zal wel begin van vele aanslagen in europa zijn, daar werd toch door al quida mee gedreigd sinds lnagere tijd?
zal het begin van het eind zijn zo want als dit doorzet krijgen we dus wel een burgeroorlog
quote:Op zondag 12 december 2010 00:21 schreef geenhoor het volgende:
zal wel begin van vele aanslagen in europa zijn, daar werd toch door al quida mee gedreigd sinds lnagere tijd?
zal het begin van het eind zijn zo want als dit doorzet krijgen we dus wel een burgeroorlog
"Is dit de politie? Mooi. We hebben namelijk zojuist van de tientallen mails eentje gelezen die waarschuwt voor een zelfmoordaanslag. Dussuh...! Waar? Weet ik veel. Wanneer? Stond er niet in. Maar doe er eens wat mee. Hebben jullie al wat gedaan met die honderden andere mails?"quote:Op zaterdag 11 december 2010 23:45 schreef waht het volgende:
[..]
Vrije vertaling: iemand heeft het nieuwsagentschap TT middels email gewaarschuwd over een aanslag.
Ik waardeer je scepsis maar er is (gelukkig) een redelijk onderscheid te maken tussen emails van verveelde pubers en de terrorist die aandacht wil.quote:Op zondag 12 december 2010 00:45 schreef Monidique het volgende:
[..]
"Is dit de politie? Mooi. We hebben namelijk zojuist van de tientallen mails eentje gelezen die waarschuwt voor een zelfmoordaanslag. Dussuh...! Waar? Weet ik veel. Wanneer? Stond er niet in. Maar doe er eens wat mee. Hebben jullie al wat gedaan met die honderden andere mails?"
Maar verder kun je er bar weinig mee, me dunkt. Ik ken de inhoud natuurlijk niet. En dan ga ik er nog vanuit dat men op tijd die e-mail gelezen had en besloten had dat het serieus was.quote:Op zondag 12 december 2010 00:49 schreef waht het volgende:
[..]
Ik waardeer je scepsis maar er is (gelukkig) een redelijk onderscheid te maken tussen emails van verveelde pubers en de terrorist die aandacht wil.
De gemeente Amsterdam ontvangt, bijvoorbeeld, dagelijks enkele honderden bommeldingen. Enkel in uitzonderlijke gevallen wordt er ontruimd.
ja want afghanistan en irak waren zulke paradijsjes om te leven voor de invasiesquote:Op zondag 12 december 2010 00:43 schreef Politicoloog het volgende:
Zo'n aanslag kan toch niet als verrassing komen voor de mensen die het nieuws vaak volgen en verstand van zaken hebben. Men heeft al vaker gedreigd met aanslagen als de buitenlandse troepen geen einde maken aan hun bezetting van islamitische landen. Zweden heeft troepen in Afghanistan. 1 + 1 = 2.
Het enige wat ik kan zeggen is: gelukkig zijn er geen onschuldige doden gevallen bij deze aanslag. Maar dat neemt niet weg dat de imperialisten die andermans land bezetten net zo schuldig zijn aan deze aanslagen als de terroristen zelf.
Hangt inderdaad van de inhoud af. Maar goed, de serieuze terrorist meldt pas naderhand dat hij verantwoordelijk was voor de aanslag.quote:Op zondag 12 december 2010 00:50 schreef Monidique het volgende:
[..]
Maar verder kun je er bar weinig mee, me dunkt. Ik ken de inhoud natuurlijk niet. En dan ga ik er nog vanuit dat men op tijd die e-mail gelezen had en besloten had dat het serieus was.
Hoezo? de zelfmoord was toch succesvol?quote:Op zondag 12 december 2010 00:43 schreef Monidique het volgende:
Hm... Ik had al ergens een bepaald vermoeden, nee, het leek mij niet onwaarschijnlijk, dat is een betere beschrijving, dat die dode man een gefaalde zelfmoordterrorist was.
Dat is wat lastig in het geval van zelfmoordterroristen.quote:Op zondag 12 december 2010 00:55 schreef waht het volgende:
[..]
Hangt inderdaad van de inhoud af. Maar goed, de serieuze terrorist meldt pas naderhand dat hij verantwoordelijk was voor de aanslag.
ja, het kan ook allemaal nog veel erger wordenquote:Op zondag 12 december 2010 08:46 schreef zoalshetis het volgende:
het had allemaal veel erger kunnen aflopen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |