abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89806621
Het vorige deel: Slank # 1268 - Alles komt goed <3

De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden

• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.

• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.

• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.

• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.

• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!

Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop: • O Ontbijt • T Tussendoortje • L Lunch • D Diner • S Sport

Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.

BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Dieetweb Op dieetweb wordt een lijstje bijgehouden dat hier geplaatst wordt. Wil je in dat lijstje komen, ga dan naar Dieet-web en maak daar een account aan. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst. Verder een kleine tip: zet in het onderwerp van de PM of het gaat om SLANK, zodat daar geen twijfel over is, waardoor het nog langer kan duren. Mocht het echt ontzettend lang duren, stuur dan rustig nog een keer een PM. Update minmaal eens per maand om in het lijstje te blijven staan. Dit lijstje is niet verplicht hoor!!

Linkjes Heel heel vroeger hadden we een hele lijst met linkjes, ik denk dat niemand hier meer kijkt, geef anders een gil, ben wel benieuwd; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_89806638
in de herhaling :+

Ik ga zo ook nog webshopppen :9 En dan kijken wat ik daadwerkelijk bestel, want meestal vul ik mijn mandje maar daadwerkelijk bestellen is een ander verhaal :+

Kent iemand deze? Ik had het erover met mijn lief, dat ik deze film zo leuk vond toen ik klein was en soms een beetje eng :$ Maar hij kon 'm helemaal niet :?
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_89806668
tuurlijk, die kent toch iedereen :7
al vind ik deze veel leuker!
but I am broken too, and spoken for, do not tempt me
pi_89806701
ik ga mezelf onderhand maar eens naar de winkel slepen!
pi_89806716
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 17:03 schreef Blurred86 het volgende:
Die ken ik wel!

Deze is pas eng!
  zaterdag 11 december 2010 @ 17:04:39 #6
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_89806719
Hoi,

Lijstje, echt slecht, don't care

O/L: boterham kaas, beschuit jam, beker melk
T's: gekookt ei, boterham lever, appel, sinaasappel, druifjes, 2 blokjes choco
D: zuurkoolovenschotel
T's: 200 kwark. 200 yoghurt, zoute sticks
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_89806738
zo vanmorgen met een vriendin naar een Juwelier in Amersfoort geweest waar ze lieten zien hoe trollbeads gemaakt worden, erg gaaf O+

En nu staat hier bouillon op voor de uiensoep, het ruikt nu al goddelijk :9

Phaidra hoe is het nu met je moeder??
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
  zaterdag 11 december 2010 @ 17:05:17 #8
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_89806741
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 17:03 schreef Blurred86 het volgende:
Die met Michael Jackson is een ordinaire remake ja :P.

Judy Garland O+.

Lijstje:
O / L: twee boterhammen met twee gekookte eieren
T: halve beker warme choc met toefje slagroom
T: drie mandarijnen
L: pasta met courgette, paprika en 'kampioenen' ;)

Ik ga eens koken :).

Morgen weer hardlopen, nu al zin in :'). Ik ben echt een addict geworden :@.
Niet meer actief op Fok!
pi_89806815
Ik heb The wizard of Oz een keer moeten kijken voor mijn studie, jaren geleden :D
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_89806826
Oh, en wat een geweldig plaatje in de OP _O-
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  zaterdag 11 december 2010 @ 17:08:53 #11
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_89806866
ik heb de hoes van mijn bank gewassen, maar krijg hem er niet meer omheen...faal!
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_89806975
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 17:08 schreef AKnynke het volgende:
ik heb de hoes van mijn bank gewassen, maar krijg hem er niet meer omheen...faal!
Ook niet als je erg trekt? Heb je heb gestoomd of met de hand of echt in de machine?
  zaterdag 11 december 2010 @ 17:14:10 #13
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_89807027
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 17:12 schreef Principessa.Farfallus het volgende:

[..]

Ook niet als je erg trekt? Heb je heb gestoomd of met de hand of echt in de machine?
echt in de machine. Maar, ik denk dat ik gevonden heb hoe het moet. Alleen was hij nog nat, dus hij hangt nu nog te drogen. Morgenochtend maar. En vanavond dan maar op een bank zonder hoes zitten...
pi_89807049
Ik denk dat je hem nat er makkelijker omkrijgt/uitrekt? Succes :)!
pi_89807326
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 17:00 schreef _aurum_ het volgende:
Ik ga zo ook nog webshopppen :9 En dan kijken wat ik daadwerkelijk bestel, want meestal vul ik mijn mandje maar daadwerkelijk bestellen is een ander verhaal :+

Kent iemand deze? Ik had het erover met mijn lief, dat ik deze film zo leuk vond toen ik klein was en soms een beetje eng :$ Maar hij kon 'm helemaal niet :?
ja, leuk! O+
Ja doei.
  zaterdag 11 december 2010 @ 17:28:31 #16
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_89807384
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 17:15 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Ik denk dat je hem nat er makkelijker omkrijgt/uitrekt? Succes :)!
maar dat zit zo nat! Dank je wel! :)
pi_89807391
droogfohnen :+
  zaterdag 11 december 2010 @ 17:29:31 #18
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_89807410
Heb zin om geld uit te geven aan iets... maar ik kan helemaal niet bedenken wat ik wil :')
Sieraden, make-up, kleding hoef ik helemaal niet.
Een hebbedingetje ofzo
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_89807540
een motor :9
Ja doei.
pi_89807628
Een kerstkrans :P?
pi_89807779
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 17:29 schreef uniekhoorn het volgende:
Heb zin om geld uit te geven aan iets... maar ik kan helemaal niet bedenken wat ik wil :')
Sieraden, make-up, kleding hoef ik helemaal niet.
Een hebbedingetje ofzo
Ik heb mijn oog laten vallen op een mp3-speler met clip :9 Die ik niet heel dringend nodig heb. Maar wel wil.

Vandaag twee slaapkamers gelatext. Met mijn moeder :D "Geef mij nou de roller!" "Geef me nou de roller met de steel" "Je staat in mijn licht" "NIET OP MIJN HOOFD DRUPPEN!" "Wat zeg je?" "Wat?" "Wat?" (heel leuk, kletsgrage moeder en kamers die galmen).

Vantevoren twee uur zwijgend randjes gewit (ik) en muren afgeschuurd (paps). Heerlijk 8-)
Morgen kamer drie, als het gelukt is om de muur bij te werken (stucwerk liet daar los om de 1 of andere reden?) en misschien al laminaat leggen O+
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_89807887
En dat plaatje in de OP _O-
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_89807933
het schiet al wel op he syrena, of niet? waar blijft het klustopic met foto's? :7
  zaterdag 11 december 2010 @ 17:52:28 #24
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_89808070
Als ik een hebbedingetje zou kopen zou het een foon met internet zijn. Maar dat is geen eenmalige uitgave en ik heb geen 30 euro per maand (over) voor een duur abbo. Plus ik zou er echt gek van worden om altijd en overal bereikbaar te zijn en elke scheet de wereld uit te moeten twitteren :').
Niet meer actief op Fok!
pi_89808249
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 17:52 schreef Viking84 het volgende:
Als ik een hebbedingetje zou kopen zou het een foon met internet zijn. Maar dat is geen eenmalige uitgave en ik heb geen 30 euro per maand (over) voor een duur abbo. Plus ik zou er echt gek van worden om altijd en overal bereikbaar te zijn en elke scheet de wereld uit te moeten twitteren :').
Simlockvrije telefoon kopen 8-) Heb ik ook gedaan, ik ga idd geen 30-45 euro per maand betalen aan een abonnement :o Ik betaal nu 7,96 en in de telefoon met internet zit een prepaidkaartje van T-mobile, ik betaal dus echt alleen voor het mobiele internet als ik dat aanzet (dat is eigenlijk alleen maar als ik met de trein ga). Thuis gebruik ik 'm met wifi.

19 december kan ik een ander abonnement nemen, dat zal waarschijnlijk Telfort worden, 200 minuten en 100 sms voor 6.95 ofzo. Ik heb nu Vodafone en die rekenen 75cent voor 45 minuten internet, Telfort rekent per MB, dat is voor mij voordeliger.
pi_89808283
Maar ik heb het kreng een firmware update gegeven en nu doet ie niet meer wat ik wil :( Als ik verhuisd ben maar eens kijken wat ik eraan kan doen.
  zaterdag 11 december 2010 @ 18:18:16 #27
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_89808787
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 17:59 schreef Syrena het volgende:

[..]

Simlockvrije telefoon kopen 8-) Heb ik ook gedaan, ik ga idd geen 30-45 euro per maand betalen aan een abonnement :o Ik betaal nu 7,96 en in de telefoon met internet zit een prepaidkaartje van T-mobile, ik betaal dus echt alleen voor het mobiele internet als ik dat aanzet (dat is eigenlijk alleen maar als ik met de trein ga). Thuis gebruik ik 'm met wifi.

19 december kan ik een ander abonnement nemen, dat zal waarschijnlijk Telfort worden, 200 minuten en 100 sms voor 6.95 ofzo. Ik heb nu Vodafone en die rekenen 75cent voor 45 minuten internet, Telfort rekent per MB, dat is voor mij voordeliger.
:o :o. Kan dat? Dat zou erg handig zijn!
Niet meer actief op Fok!
pi_89808867
yep dat kan :D

vrij makkelijk zelfs :)

als je maar een telefoon hebt waarvan je de data verbinding uit kan zetten..
of 1 die er alleen maar 1 maakt als jij dat wil (oudere nokia's met enkel een oude internet browser)
  zaterdag 11 december 2010 @ 18:26:03 #29
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_89809071
maar dan is de telefoon wel duur!

Oops, ik vond mezelf net terug in de supermarkt op m'n hoge wandelschoenen, in een joggingbroek van 5 jaar oud met een groot gat in het kruis en een rare muts op. Ik had er niet helemaal bij nagedacht...

Ik liep ook te zwalken alsof ik dronken ben, m'n evenwichtsgevoel is wat weg...
pi_89809338
:W

Geen kennisen die om het jaar een nieuwe telefoon nemen? Deed ik eerder altijd, voor een prikkie hun oude overkopen :D Zijn vaak al simlock-vrij die toestellen, anders voor paar tientjes te doen.

Trimbaan met oom was hilarisch :D
Na 20min. maar gestopt, nog een half uur wezen hardlopen daarna... Tot we in een restaurant belandden en na 2 koffie maar een paar biertjes hebben gedronken :')
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_89809491
zo, 5 liter uiensoep = klaar :9
pi_89809917
5 liter? :o
"Wat is liefde? De behoefte aan zichzelf te ontsnappen."
  zaterdag 11 december 2010 @ 19:05:38 #33
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_89810227
progje heeft honger denk ik..

Lijstje voor vandaag, een van de beteren van deze week... :')

S: 30 minuten hardlopen
O: yoghurt met muesli
T: sinaasappel
T: 1/3 chocoladeletter
L: kom courgettesoep met pijnboompitten, 1 beschuitje met hagelslag
D: stamppot zuurkool met rookworst en spekjes..
pi_89810230
Dat gaat stinken!
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_89810308
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 18:55 schreef Swietje het volgende:
5 liter? :o
ja :P

kunnen we veel in de vriezer gooien.. lekker makkelijk
pi_89810547
Van alle nuttige plannen voor vandaag is natuurlijk weer niets terecht gekomen. En er moeten een aantal écht vandaag. Bwuh.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_89811044
Mijn telefoon was niet zo duur, 260 euro oid. Deels betaald met bol.com-bonnen.
En ik heb idd een applicatie erop waarmee ik het mobiele internet kan uitzetten 8-)

Alleen zit er dus een bug in de firmware waarmee ik geupdate heb, als ik eerst wifi heb gebruikt en ik wil daarna mobiel dan moet ik 'm uit en dan weer aanzetten. Dus daar moet ik even naar kijken.

Maar als je een androidtelefoon koopt die al 2.1 of 2.2 heeft (en dat zijn de meeste nu) dan heb je dat probleem niet.
  Vis een optie? zaterdag 11 december 2010 @ 20:02:43 #38
70532 loveli
N
pi_89812265
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 17:34 schreef motorbloempje het volgende:
een motor :9
Motor te koop zetten in de winter, jij wilt er echt dolgraag vanaf ;)
crap in = crap out
pi_89813400
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 20:02 schreef loveli het volgende:

[..]

Motor te koop zetten in de winter, jij wilt er echt dolgraag vanaf ;)
nou ja, als ik op zoek ben naar een nieuwe motor, moeten er vast meer mensen zo gek zijn ;) :P
Ja doei.
pi_89813571
oh, en vandaag dus op de GS van Mr.Mo gereden (R1100GS uit 1995) en wow :9 _O_ wat rijdt dat lekker! Totáááál anders, en moet enorm wennen aan het BMW-knippersysteem, maargoed, dat is 't volgens mij wel waard. Wat een ding! :o Voelde me er ook echt héél stoer op, alsof ik de wereld aan kan op dat ding (en da's fijn, want we willen aardig wat zien) :9
Ja doei.
  zaterdag 11 december 2010 @ 20:59:27 #41
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_89814067
Heerlijk zo'n oliebol met poedersuiker *O*
pi_89814152
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 20:59 schreef uniekhoorn het volgende:
Heerlijk zo'n oliebol met poedersuiker *O*
Nu wil ik ook een oliebol ;(
Ja doei.
pi_89814722
Ik heb gister met m'n vriendinnetje nog oliebollen zitten eten, aangezien ze die dit jaar met oud en nieuw wel niet zal eten. Lekker, vooral de appelbollen! :9.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_89817047
quote:
Op zaterdag 11 december 2010 17:05 schreef progje het volgende:
zo vanmorgen met een vriendin naar een Juwelier in Amersfoort geweest waar ze lieten zien hoe trollbeads gemaakt worden, erg gaaf O+

En nu staat hier bouillon op voor de uiensoep, het ruikt nu al goddelijk :9

Phaidra hoe is het nu met je moeder??
Wat lief dat je ernaar vraagt. Het gaat wel okee geloof ik. Ze is beter aanspreekbaar en ademde vandaag grotendeels zelf. Ontstekingswaarden in het bloed zijn gedaald, dus antibiotica slaat aan. Als dit zo doorzet willen ze morgen of maandag proberen de beademing eruit te halen. Kan ze ook wat beter communiceren, want gedachtelezen of schrijven was nog niet zo'n succes :P .
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_89817683
Wat fijn dat het steeds beter gaat! O+
  zaterdag 11 december 2010 @ 22:40:22 #46
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_89817763
Fijn Phaidra :) Lukt het met jezelf nog? Niet vergeten hoor!

Heb net kaarten besteld voor de musical We wil Rock You ...
pi_89817865
er staat een typo in de op :6
POSTALGOLD.BE
WIJ VERANDEREN UW ONGEWENST GOUD, IN GELD
  zaterdag 11 december 2010 @ 22:53:05 #48
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_89818152
Je suis retourné!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_89818170
quote: