abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89730039
Het vorige deel: Slank # 1267 - Jingle Bells, Jingle all the waaaaaaay!

De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden

• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.

• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.

• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.

• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.

• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!

Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop: • O Ontbijt • T Tussendoortje • L Lunch • D Diner • S Sport

Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.

BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Dieetweb Op dieetweb wordt een lijstje bijgehouden dat hier geplaatst wordt. Wil je in dat lijstje komen, ga dan naar Dieet-web en maak daar een account aan. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst. Verder een kleine tip: zet in het onderwerp van de PM of het gaat om SLANK, zodat daar geen twijfel over is, waardoor het nog langer kan duren. Mocht het echt ontzettend lang duren, stuur dan rustig nog een keer een PM. Update minmaal eens per maand om in het lijstje te blijven staan. Dit lijstje is niet verplicht hoor!!

Linkjes Heel heel vroeger hadden we een hele lijst met linkjes, ik denk dat niemand hier meer kijkt, geef anders een gil, ben wel benieuwd; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden
  donderdag 9 december 2010 @ 18:55:12 #2
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_89730116
Fipo.
Niet meer actief op Fok!
pi_89730193
Handig hoor, zo'n [volg topic]knop.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_89730255
quote:
Cocotrimonium, ik noem mijn inmiddels 2 ( :( ) extra kilo's gewoon winterspek. Die vallen er dus in de lente geheel vanzelf weer af.
Oh ja, dat kan natuurlijk ook. Wat slim van mijn lijf, om zo'n extra reserve aan te maken *)
pi_89730308
Heb vandaag rond de 1600kcal gegeten. Ik wilde er 1400 eten maar ach. Het is nog altijd minder dan de laatste paar dagen (2000+ kcal :'() want tijdens de winter heb ik meer trek. Vandaag heb ik me dus redelijk in bedwang kunnen houden.

Was het maar weer weekend. Dan kan ik weer naar de fitness! Morgen heb ik geen tijd :C
pi_89730331
Phaidra, wat lijkt me dat zenuwslopend nu. Ik zit hard te duimen voor goed nieuws! ^O^
  donderdag 9 december 2010 @ 18:59:27 #7
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_89730340
Omg, het lijstje in de OP is korter dan ooit _O-. Iedereen denkt: blah, ik begin in januari wel weer! :').
Niet meer actief op Fok!
pi_89730413
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 18:59 schreef Viking84 het volgende:
Omg, het lijstje in de OP is korter dan ooit _O-. Iedereen denkt: blah, ik begin in januari wel weer! :').
Of "Ik update pas weer als mn gewicht omlaag gaat, ipv omhoog" :')

Ik was zo productief vanmorgen, waar is de rest van mn dag gebleven? :o Kwijt ofzo. Ga dan nu maar afwassen, nog een uurtje voor ik ga sporten.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_89730450
oh ja, er is een nieuwe WoW he, ik was 'vroeger' ook een WoW-nerd :D wel alliance natuurlijk!
but I am broken too, and spoken for, do not tempt me
pi_89730452
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 18:15 schreef sigme het volgende:
Oh, iemand nog tips voor TS van Grote cupmaat, kleine omvang ? Ik dacht dat er hier een paar waren die ook aan de omschrijving voldoen.
Helaasch, voor mij geldt exact het omgekeerde :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_89730462
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 19:01 schreef Blurred86 het volgende:
oh ja, er is een nieuwe WoW he, ik was 'vroeger' ook een WoW-nerd :D wel alliance natuurlijk!
Alliance?

FOR THE HORDE!
  donderdag 9 december 2010 @ 19:02:17 #12
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_89730475
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 19:01 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Of "Ik update pas weer als mn gewicht omlaag gaat, ipv omhoog" :')

Ik was zo productief vanmorgen, waar is de rest van mn dag gebleven? :o Kwijt ofzo. Ga dan nu maar afwassen, nog een uurtje voor ik ga sporten.
Ik heb me al tijden niet meer gewogen, maar ik heb er geen vetjes bij gekregen, dus ik blijf gelijk, gok ik zo. Denk niet dat ik op dit moment afval, daarvoor vreet ik te veel rotzooi.
Niet meer actief op Fok!
pi_89730598
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 19:02 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Alliance?

FOR THE HORDE!
ik vond horde altijd zo onsexy, het moest er wel een beetje leuk uitzien natuurlijk :')
pi_89730687
Goedenavond!

Ik heb een snorrende poes bij me O+ Morgen naar de Dam!
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_89730695
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 19:04 schreef Blurred86 het volgende:

[..]

ik vond horde altijd zo onsexy, het moest er wel een beetje leuk uitzien natuurlijk :')
Ah ja, maar daarvoor hebben we tegenwoordig de belfs :p
pi_89730720
Pffff moe..

Maar lief staat nu te koken O+
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
pi_89730751
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 19:06 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Ah ja, maar daarvoor hebben we tegenwoordig de belfs :p
oh ja, maar die vind ik ook stom! :6
  donderdag 9 december 2010 @ 19:09:00 #18
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_89730845
Nachtwacht heeft morgen een white trash borrel op z'n werk.
Zeg ik: "Hoef je je iig niet om te kleden!" :'). Is die grap al 10x gemaakt vandaag.
Niet meer actief op Fok!
pi_89731000
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 19:07 schreef Blurred86 het volgende:

[..]

oh ja, maar die vind ik ook stom! :6
/gasp!

:o
pi_89731088
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 19:02 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ik heb me al tijden niet meer gewogen, maar ik heb er geen vetjes bij gekregen, dus ik blijf gelijk, gok ik zo. Denk niet dat ik op dit moment afval, daarvoor vreet ik te veel rotzooi.
Ik blijf ook zo ongeveer gelijk. Ik eet een enorme hoeveelheid troep, maar sport ook redelijk wat.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_89731146
Ik heb gewoon geen weegschaal, ideaal. :7
Are you pondering what I'm pondering?
  donderdag 9 december 2010 @ 19:17:01 #22
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_89731195
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 19:14 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Ik blijf ook zo ongeveer gelijk. Ik eet een enorme hoeveelheid troep, maar sport ook redelijk wat.
Ik compenseer het eten van troep met het skippen van de normale maaltijden :'). En met hardlopen natuurlijk. Morgen mag ik weer *O*.
Niet meer actief op Fok!
pi_89731206
Het goede nieuws van de dag was dat de tandarts niets te mopperen had, behalve dat het misschien aardig zou zijn iets vaker dan eens per drie jaar langs te komen.

Bedtijd voor mij! 'truste Slankies :W.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  donderdag 9 december 2010 @ 19:17:23 #24
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_89731216
quote:
14s.gif Op donderdag 9 december 2010 19:15 schreef Mini_rulez het volgende:
Ik heb gewoon geen weegschaal, ideaal. :7
Ook geen spiegel? (daarin kun je ook zien of je bent aangekomen hoor :P)
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 9 december 2010 @ 19:18:16 #25
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_89731262
Zo. Weekend. Fijn. Moe.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')