Klinkt heerlijk DEquote:Op donderdag 20 januari 2011 14:45 schreef DarkElf het volgende:
Nieuwe week bijna, dus nieuwe planning. Morgen eens boodschappen doen.
Zat: Kip piri piri met aardappelsalade (o.a zoete aardappel, aardappel, feta, koriander) en portugese taartjes met custard en karamel toe.
PM me ff morgen of zoquote:Op zaterdag 22 januari 2011 11:31 schreef Jagärtrut het volgende:
Zeg, P. Mag ik een recept van die potato apple pie? Ik ben daar al heel lang benieuwd naar, en hij komt vaak op je lijstje terug!
quote:Op zaterdag 29 januari 2011 12:20 schreef Jagärtrut het volgende:
zaterdag: paddestoelenrisotto met bacon en broccoli
zondag: beef bourguinon ala julia child
maandag: aardappel en zalm chowder
Uiteindelijk is het meer een 3 gangen menu'tje geworden.quote:Op donderdag 27 januari 2011 18:00 schreef Aphrodyte het volgende:
Maandag: Diverse tapas, weet nog niet precies wat, krijg bezoek. In ieder geval gefrituurde aardappelschillen met cayunkruiden, flapjes gevuld met feta, olijven, rode peper en gebakken ui, home-made kruidenboter, lekker brood, gevulde dadels met monchou en olijven.Zoek nog naar meer inspiratie.
Hier nog eentjequote:Op maandag 31 januari 2011 10:20 schreef minilot het volgende:
Ben even inspiratie aan het opdoen, ik ga over een half uurtje van start met het verzinnen van weer een nieuw weekmenu..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door minilot op 31-01-2011 12:39:55 ]Let me see you stripped down to the bone
Die moet je even uitleggen!quote:Op maandag 31 januari 2011 12:20 schreef PdeHoog het volgende:
Maandag: Vegetarische chili op zijn italiaans
quote:
Aha! Ik weet niet of je in de buurt van een Jumbo zit, maar die hebben echt een flink assortiment aan gedroogde bonen.quote:Op maandag 31 januari 2011 12:35 schreef PdeHoog het volgende:
[..]![]()
Een chili van aubergine, paprika, ui, chili, tomaat, courgette, sperziebonen, cannellini beans en borlotti-beans. Helaas heeft appie die laatste twee niet en weet ik niet waar ik ze wel kan vinden dus ik vervang die door kidneybonen en witte bonen.
De bouef is niet helemaal afgekomen: heb mn hand flink verbrand, en die zit nu in het verband.Listje gaat dus wat veranderen, want snijden is lastig...quote:Op maandag 31 januari 2011 10:20 schreef minilot het volgende:
Ben even inspiratie aan het opdoen, ik ga over een half uurtje van start met het verzinnen van weer een nieuw weekmenu..
[..]
Deze drie!
Hmmmm...wel een Dirk, Appie en C1000. Geen Jumbo. Maar wel een reformzaakquote:Op maandag 31 januari 2011 12:37 schreef minilot het volgende:
[..]
Aha! Ik weet niet of je in de buurt van een Jumbo zit, maar die hebben echt een flink assortiment aan gedroogde bonen.
Ocharme, wat vervelend!quote:Op maandag 31 januari 2011 12:40 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
De bouef is niet helemaal afgekomen: heb mn hand flink verbrand, en die zit nu in het verband.Listje gaat dus wat veranderen, want snijden is lastig...
quote:
Ohja! Zo'n creabea Mo-stamppot met allemaal fjoeeeesjun!quote:Op maandag 31 januari 2011 19:04 schreef motorbloempje het volgende:
zeg, je moet hier nog 's stamppot komen eten Maria!
quote:Op donderdag 3 februari 2011 15:38 schreef DarkElf het volgende:
Zon: papardelle met zelfgemaakte wildragú (daar zit oa hert en konijn in, koolraap, rode ui, wortel, parmezaan, pl. peterselie, rozemarijn, tijm, witte wijn, laurier)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nou, ik ga mijn schoenen maar eens aantrekken en mijn boodschappentassen opsnorren.
Let me see you stripped down to the bone
Wat let jequote:Op maandag 7 februari 2011 16:46 schreef minilot het volgende:
(Ik zou best een kookclubje willen met sommige van de lijstjesposters hier..)
Ik eet vega, dus ik baseer mijn maaltijden op een andere structuur. Ik zorg eigenlijk altijd dat ik geen twee dagen dezelfde koolhydratenbron eet. Dus pasta/aardappels/rijst of noodles/brood. En ik probeer zo veel mogelijk te zorgen dat een maaltijd ''compleet'' is, dus altijd een eiwitbron, een koolhydraatbron en een vitaminebron bevat.quote:Op maandag 7 februari 2011 18:48 schreef loecje het volgende:
op basis van vlees/vis/vega vind ik persoonlijk niet zo handig.
ik koop dat juist op aan de hand van aanbiedingen. de ene week elke dag vlees, de andere week helemaal niet. dat bespaart wel het makkelijkste.
Ben jij nou een moderator ?quote:
Zo stel ik het menu ook een beetje op...quote:Op dinsdag 8 februari 2011 17:38 schreef Lips het volgende:
Ik ben nu sinds een aantal weken ook weer aan de weekmenu's, vooral vanuit kostenbesparing
Weekmenu is gebaseerd op hoe druk ik het heb, wat er nog in de vriezer ligt, wat er juist de vriezer in moet en dat ik niet iedere dag dezelfde koolhydraten eet.
Ikke niet, de mr welquote:Op donderdag 17 februari 2011 14:53 schreef ColdFeet het volgende:
Toch aan de pizza met worst, DE?Ik ben zeer benieuwd naar die broodjes.
Ik kan je vertellen, dat is hij ook. Zeker een dag later!quote:
Merci! Ik ben dol op kaas en quiche dus ik sla hem zeker opquote:Op zondag 27 februari 2011 20:11 schreef Xennia het volgende:
[..]
Ik kan je vertellen, dat is hij ook. Zeker een dag later!
VOOR HET DEEG: 170 g bloem, mespunt zout, 75 g harde roomboter in kleine klontjes
VOOR DE VULLING: 5 eieren (L),
3 dl slagroom, snufje versgemalen nootmuskaat, 75 g geraspte Cheddar, 75 g geraspte Gruyere, 1 bosje bieslook fijngesneden
VOOR DE AFWERKING: 150 g geitenkaas bijv. Bettine Blanc verkruimeld, 10 dunne plakjes pancetta, 1 el verse tijmblaadjes, 1 el olijfolie
Hulpmiddelen
Quichevorm van +/- 28 cm liefst met losse bodem ingevet, bakpapier, steunvulling bijv. rijst of overjarige bonen
Voorbereiding
Voorbereiden: meng de bloem, het zout en de boter met de vingertoppen tot een kruimelig mengsel. Voeg 3-4 el koud water toe en kneed er snel een soepel daag van. Laat het deeg +/- 30 min. in de koelkast rusten. Rol het deeg op een dun met bloem bestrooid werkvlak uit tot een dunne lap van +/- 32 cm en bekleed de vorm ermee.
Bereidingswijze
Verwarm eerst de oven voor op 180 graden. Leg een royaal stuk bakpapier op het deeg en vul deze met de steunvulling. Bak de taart in het midden van de oven 20-25 min. voor. Meng intussen de ingredienten voor de vulling door elkaar. Neem de taart uit de oven, verwijder het bakpapier en de steunvulling en schenk de vulling in de voorgebakken bodem. Bestrooi het met de geitenkaas en beleg met de plakjes pancetta. Roer tijm en olijfolie door elkaar en sprenkel dit over de bovenkant van de taart. Bak de taart +/- 25 min. in het midden van de oven goudbruin en gaar
denk dat ik eea ga omgooien.quote:Op donderdag 24 februari 2011 17:57 schreef DarkElf het volgende:
Morgen weer eens boodschappen doen, ik heb t weekmenu weer op mijn vriezer inhoud gebaseerd dus hoef weinig te halen
Zat: Eten bij zus en zwager.
Zon: Stamppot (boerenkool of rauwe andijvie) met rookworst en jus
Maand: gevulde tomaten (ui, knoflook, pijnboompitten, broodkruim, kappertjes, olijven, tonijn en mozzarella)
Dins: tomatensoep met zelfgebakken broodjes en knoflookboter
Woens: Bifteki met griekse salade en aardappels met citroen uit de oven
Dond: gebakken vis met zelfgemaakte komkommersalade en knolselderijfrietjes uit de oven
Vrij: zelfgemaakte Maistortilla's met chilorio (varkensvleesstoof in een saus met véél spices) met pico de gallo (mengsel van rode ui, koriander, limoensap, tomaat olijfolie, z&p)
wrs gaan we vrijdag even uit eten
Goddank hebben allebei mijn koelkasten een vriesvakje dus we hoeven niet heel de week op braadworsten, patat en pizza te levenquote:Op vrijdag 4 maart 2011 10:39 schreef mascara-klodder het volgende:
ik ga ook weer meedoen vanaf maandag, had mijn vriezer openlaten staan dus die moet leeg. Een paar dagen de tijd dus nog om te bedenken wat ik ga maken
ik schuif wel eens met dingen hoor maar zo heb ik iig een plan en ik hou van plannen makenquote:Op vrijdag 4 maart 2011 14:18 schreef Isabeau het volgende:
Ik moet dit ook absoluut weer gaan doen
Alleen verzin ik meestal 5 gerechten voor een week, zodat je ook 'ik heb nu zin in x' kan invoegen
idem!quote:Op vrijdag 4 maart 2011 16:56 schreef DarkElf het volgende:
[..]
ik schuif wel eens met dingen hoor maar zo heb ik iig een plan en ik hou van plannen maken
Hey, wat leuk. Hoe heeft het gesmaakt? Het is trouwens niet mijn recept, maar van Jamie Oliver dacht ik.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 09:50 schreef DarkElf het volgende:
Zon: Xennia's quiche met geitenkaas/cheddar/gruyčre, pancetta en tijm
Even wat verschoven:quote:Op dinsdag 8 maart 2011 16:35 schreef cinnamon_M het volgende:
di: gevulde kipfilet met gebakken aardappeltjes & broccoli
wo: pastasalade met spinazie, feta & zongedroogde tomaatjes (of iets anders met spinazie, quiche oid)
do: wortel-currysoep
vr: couscoussalade met gegrilde courgette, feta, verse peterselie en andere meuk
zat: zalm met dilleboter, geglaceerde worteltjes & aardappeltjes
zo: kikkererwtencurry met chapati en mangochutney
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |