Nazareth heeft men wel gevonden hoor. Men heeft er zelfs foto's van!quote:Op zondag 26 december 2010 14:08 schreef Daniel1976 het volgende:
En daar heeft men het over een stad op 20 minuten afstand van nazareth en dat is raar. Want de stad nazareth is nooit gevonden.
Dit vat ik op als een belediging, m'n beste. Ik vraag je toch ook niet of je al kunt lezen en schrijven.quote:Bent je er overigens van op de hoogte dat jezus bij de protestanten halfbroers had?
quote:Alle neigen zich te concentreren op bepaalde clusters van elementen in de evangeliën die op een bepaalde manier worden uitgelegd, waarbij andere gegevens als onjuist terzijde worden geschoven. . . . Wat de ene reconstructie van Jezus links laat liggen, wordt in de volgende opgepakt en tot hoeksteen gemaakt. . . . Elke reconstructie klinkt goed tot je de volgende hoort.
Ha je hebt dus ieder geval overeenstemming met religieuzen, je bent snel beledigd.quote:Op zondag 26 december 2010 22:47 schreef ATON het volgende:
Berjan 1986
Dit vat ik op als een belediging, m'n beste. Ik vraag je toch ook niet of je al kunt lezen en schrijven.
Kleinduimpje, ik heb niet de bedoeling op de man te spelen, of men moet het uitlokken. We moeten het ook niet steeds eens zijn, en kijk, nu wél, volkomen! ( ik wou dat ik het geschreven had )quote:Op zondag 26 december 2010 22:36 schreef kleinduimpje3 het volgende:
[..]
Wie had dat nu gedacht, dat jij nog ooit eens een post van mij goed zou vinden.
In ieder geval bedankt, maar ik denk niet dat onze eensgezindheid lang zal duren.
Ik meen dat er totaal geen historisch bewijs is voor een stad nazareth 2010 jaar geleden.quote:Op zondag 26 december 2010 22:41 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Nazareth heeft men wel gevonden hoor. Men heeft er zelfs foto's van!
De vraag is alleen of het al bewoond was in Jezus' tijd. Dit is zeer waarschijnlijk het geval, al was het waarschijnlijk een stadje van niets.
O kijk, een waarzegger onder ons midden, maar zeker geen goeie. Je weet toch wat dat is he Daniel ? Jou mag ik dat rustig vragen niet ?quote:Op zondag 26 december 2010 22:52 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Ha je hebt dus ieder geval overeenstemming met religieuzen, je bent snel beledigd.
Jezelf beledigd voelen is iets wat je jezelf aan doet. Mij heb je er niet mee, ik heb wel wat eelt op mijn ziel en mijn ego is groot genoeg om het op te vangen.
Bovendien weet ik dat je van katholieke origine bent dus mijn opmerking was niet zo raar.
Het is uiteraard allemaal een kwestie van smaak, maar ik vind het bijvoorbeeld wel mooi dat bijvoorbeeld het Johannes evangelie en Paulus zo goed op elkaar aansluiten, en ik waardeer ook pogingen om schijnbaar tegengestelde en elkaar uitsluitende visies met elkaar te harmoniëren zodat ze passen in een groter kader.quote:Op zondag 26 december 2010 21:11 schreef nostradama het volgende:
Jammer Kleinduimpje je borduurt gewoon op de Bijbel voort en zoals ik voorheen zei past deze weefmethode prachtig in een christelijk denken van Paulus. Maar het past vooral in de vele paddestoelgemeenschappen van new age denkens. Maar ieder zijn mening en aan ieder om zelf uit te zoeken. En dan kan je misschien beginnen met de leer van incarnatie zelf. Urantia boek of zo iets zal je misschien ook aanspreken in verband met Jezus.
Welke bronnen hanteer je hiervoor? En dan vooral dood van jozef en de vlucht naar egypte etc.?quote:Op zondag 26 december 2010 22:01 schreef ATON het volgende:
- Geboorte Jezus 7 v.C.
- Opstand bij begrafenis (Judas de Galileeêr) van Herodes de Grote (4 v.C.) en dood van Jozef.
- Vlucht van de Zadok-priesters voor de Sadduceese collaborateurs naar Leontopolis, samen met de Nazareese familie.
- De 'familie' blijft in Egypte tot Jezus zijn opleiding gekregen heeft bij de Esseense tak, de Therapeutae, om dan terug te keren én zich te vestigen nabij Jeruzalem.
Broers en zusters van Jezus: Jakobus ( van Jakobus Cleopas:) Jozef, Simon, Jude, Joanna en Sara.
Mwah... voor een klein, nietszeggend agrarisch plaatsje als Nazareth is het niet gek wat we nu hebben en is het gewoon het meest logisch om aan te nemen dat het toen al bewoond was.quote:Op zondag 26 december 2010 22:57 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Ik meen dat er totaal geen historisch bewijs is voor een stad nazareth 2010 jaar geleden.
Waarbij de rest van de geschiedschrijving uit die tijd best redelijk was en er dus zeer zeker aanwijzingen voor die stad geweest zouden moeten zijn.
Volgens de bijbel hebben we het toch echt over een stad. Dat is een belangrijk gegeven.quote:Op zondag 26 december 2010 23:06 schreef koningdavid het volgende:
Mwah... voor een klein, nietszeggend agrarisch plaatsje als Nazareth is het niet gek wat we nu hebben en is het gewoon het meest logisch om aan te nemen dat het toen al bewoond was.
De bijbel zelf spreekt ook vrij laatdunkend over Nazareth hoor. Er word nergens de indruk gewekt dat het om een grote stad o.i.d. gaat.quote:Op zondag 26 december 2010 23:11 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Volgens de bijbel hebben we het toch echt over een stad. Dat is een belangrijk gegeven.
Jij bent dus geen fan van de theorie dat Nazarener gewoon vertaald moet worden als vreemdeling ipv "van Nazareth"quote:Op zondag 26 december 2010 23:11 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Volgens de bijbel hebben we het toch echt over een stad. Dat is een belangrijk gegeven.
Heb je de skyline van N.Y. al eens bekeken ? Ik denk niet dat er 2000 jaar geleden al een dorp stond. Logisch ?quote:Op zondag 26 december 2010 23:06 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Mwah... voor een klein, nietszeggend agrarisch plaatsje als Nazareth is het niet gek wat we nu hebben en is het gewoon het meest logisch om aan te nemen dat het toen al bewoond was.
En volgens archeologische opgravingen: nada. Er is wel een gebouw opgegraven, maar uit een veel vroegere periode. Moet dat weer een van die ' schoonheidsfoutjes ' in de Bijbel zijn zeker ?quote:Op zondag 26 december 2010 23:11 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
En ik ben ook geen fan van de vertaling ' vreemdeling ', maar wel van ' tak, loot '.quote:Op maandag 27 december 2010 07:38 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Jij bent dus geen fan van de theorie dat Nazarener gewoon vertaald moet worden als vreemdeling ipv "van Nazareth"?
Daniel, het is allerminst mijn bedoeling je op de kast te jagen en schat je hoog in, maar schat mij niet te laag in. Als het je bedoeling was met de vraag of Jezus nog broer en zusters had, iets aan te brengen, aan te geven, kan ik dit waarderen, maar in alle ernst komt zulk een vraag wel van heel ver.quote:Op zondag 26 december 2010 23:02 schreef Daniel1976 het volgende:
Laten we maar weer ontopic gaan, mij krijg je toch niet op de kast.
[..]
Welke bronnen hanteer je hiervoor? En dan vooral dood van jozef en de vlucht naar egypte etc.?
Ik zou dat erg interessant vinden om na te lezen.
Historicus en genealoog Gardner brengt informatie uit Rozenkruisersarchieven in verband met de kennis van vooraanstaande kernfysici en weet daardoor de koers te achterhalen die de Ark heeft afgelegd.quote:Op maandag 27 december 2010 09:04 schreef ATON het volgende:
Met het volgende boodschappenlijstje kom je al een heel eind:
- Het mysterie van de Ark des Verbonds - L.Gardner
Wat als alles over de geschiedenis van het christendom een leugen is? Wat als een kleine groep altijd al de waarheid wist, maar die geheim heeft gehouden?quote:- Het Jezus Mysterie - M.Baigent
De verbijsterende realiteit achter de mysteriën in de evangeliënquote:- De Evangelie Code - K. Junger
Archeologen komen ter plaatse en langzamerhand wordt duidelijk dat dit wel eens de tombe kan zijn van Jezus. De ontdekking wordt geheim gehouden.quote:- Het familiegraf van Jezus - Jacobovici & Pellegrino
Ik heb dat niet geschreven ATON, soms twijfel ik weleens aan je leesgesteldheidquote:Dit vat ik op als een belediging, m'n beste. Ik vraag je toch ook niet of je al kunt lezen en schrijven.
En wordt het niet zachtjes tijd dat je dit boven je bed hangt?
Nog steeds een fractie van wat men aan de Bijbeluitgaven verdient. Al ooit hiervan iets zelf gelezen, of ga je enkel luisteren naar wat je wordt voorgelezen ? O, en je hebt nog enkele boeken niet van commentaar voorzien.quote:Op maandag 27 december 2010 09:52 schreef Dwerfion het volgende:
[..]
Historicus en genealoog Gardner brengt informatie uit Rozenkruisersarchieven in verband met de kennis van vooraanstaande kernfysici en weet daardoor de koers te achterhalen die de Ark heeft afgelegd.
http://www.bol.com/nl/p/n(...)002500032/index.html
[..]
Wat als alles over de geschiedenis van het christendom een leugen is? Wat als een kleine groep altijd al de waarheid wist, maar die geheim heeft gehouden?
http://www.boek.net/neder(...)021582269/index.html
[..]
De verbijsterende realiteit achter de mysteriën in de evangeliën
http://www.nnbh.com/titel(...)04/9789043912068.htm
[..]
Archeologen komen ter plaatse en langzamerhand wordt duidelijk dat dit wel eens de tombe kan zijn van Jezus. De ontdekking wordt geheim gehouden.
Wat een spectaculaire ontdekkingen allemaal he...? Deze boeken leren je echt niets over de geschiedenis. Behalve dan dat mensen geld kunnen verdienen met spectaculaire complottheorieën.
quote:Op zondag 26 december 2010 12:30 schreef Berjan1986 het volgende:
[..]
Alle neigen zich te concentreren op bepaalde clusters van elementen in de evangeliën die op een bepaalde manier worden uitgelegd, waarbij andere gegevens als onjuist terzijde worden geschoven. . . . Wat de ene reconstructie van Jezus links laat liggen, wordt in de volgende opgepakt en tot hoeksteen gemaakt. . . . Elke reconstructie klinkt goed tot je de volgende hoort.1
Ken je jezelf erin ATON?
Misschien quote je verkeerd, maar dit heb ik niet gezegdquote:Bent je er overigens van op de hoogte dat jezus bij de protestanten halfbroers had?
Ach, mijn oprechte verontschuldigingen Berjan, dit heeft Daniel geschreven. En ja, met die jaartallen heb ik dit fout gequote. ( Ik vond dit al wel vreemd dat dit van jou kwam ), nogmaals sorry.quote:Op maandag 27 december 2010 10:38 schreef Berjan1986 het volgende:
ATON, nu praat je helemaal onzin. Je had het over dit citaat:
[..]
Misschien quote je verkeerd, maar dit heb ik niet gezegd
Ach ik ben wel blij met het lijstje en ik ga die boeken eens doornemen.quote:Op maandag 27 december 2010 10:32 schreef ATON het volgende:
Nog steeds een fractie van wat men aan de Bijbeluitgaven verdient. Al ooit hiervan iets zelf gelezen, of ga je enkel luisteren naar wat je wordt voorgelezen ? O, en je hebt nog enkele boeken niet van commentaar voorzien.
Nee dat heb ik gezegd.quote:Op maandag 27 december 2010 10:38 schreef Berjan1986 het volgende:
ATON, nu praat je helemaal onzin. Je had het over dit citaat:
[..]
Misschien quote je verkeerd, maar dit heb ik niet gezegd
Ik ben het niet eens met wat Gardner schrijft over Mozes' Ark en dat deel uit het boek. Waar het hier om gaat is de informatie betreft de figuur Jezus. Zoals ik reeds geschreven heb is dat men met de informatie uit deze vrij gemakkelijk verkrijgbare boeken men een beeld kan vormen van de historische achtergronden. Gardner verwijst ook naar zijn bronmateriaal, maar is niet steeds voor iedereen toegankelijk, snap je ? Mijn conclusie is dat heel die Ark-geschiedenis een fabel is. Er is tot nu toe geen enkel bruikbaar spoor ervan teruggevonden. Dus, even focussen op wat ik tracht aan te geven. Bij mijn weten zijn er geen archeologen of andere deskundigen die gratis werken of boeken uitdelen tegen een ' gift '.quote:Historicus en genealoog Gardner brengt informatie uit Rozenkruisersarchieven in verband met de kennis van vooraanstaande kernfysici en weet daardoor de koers te achterhalen die de Ark heeft afgelegd.
http://www.bol.com/nl/p/n(...)002500032/index.html
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |