Welkom in 2010! Het zijn nu even niet de vetste tijden, maar eens zal het rustiger worden. Begin april verdwijnt ook de gladheid.quote:Op donderdag 23 december 2010 19:43 schreef Pandora73 het volgende:
Ik heb zonet boodschappen gedaan, mensen mensen wat een drukte zeg... Pffff en dat na een dag werken en dan ook nog naar huis rijden door de glibberigheid... Ben blij dat ik op de bank hang nu!
Spannend! Zeker best wel heavy, zo veel in een keer? Ik moest ook van alles regelen, inclusief de huurtoeslag. En een begroting maken. Lukt het een beetje om rond te komen? Ik hoop dat je het financieel breder gaat krijgen.quote:Op donderdag 23 december 2010 11:45 schreef Auti het volgende:
[..]
Wel, ik hoop niet alleen op een snelle toewijzing.. het is mij ook toegezegd. Woonurgentie is toegewezen, en waarempel.. vandaag een woning aangeboden gekregen. En dat ziet er goed uit, ik ga vanmiddag meer info regelen en het rond maken.
Dan komt het hele trajectje van huurtoeslag aanvragen, gas licht water, internet/tv, etc etc.
En wijzigingen doorgeven. En, en , en en.. heeel veel.
Maar ik doe alles rustig aan, of althans een poging tot.
Ik snap wat je bedoelt met al die drukte en problemen door het weer en openbaar vervoer.
Ben je tussen kerst en nieuwjaar vrij?
En begrijp ik goed dat je niet aan een breedbeeld laptop wilt?
Dit soort opmerkingen weerhoud mij ervan om hier te postten. Echt zo zinloos dit soort opmerkingen.quote:
Oke, je moet hem dus nog bezichtigen. Weet je al wel om welk adres het gaat? En is het ook een woning die je niet kunt weigeren, omdat je op de urgentielijst staat? Van de huur die je moet gaan betalen, gaat in principe nog huurtoeslag af. Dan betaal je netto 220 euro per maand bij de goedkoopste huurwoningen. Ligt de normale huur boven een bepaalde grens (361,66 euro), dan betaal je over het meerdere 25%.quote:Op vrijdag 24 december 2010 17:32 schreef Auti het volgende:
Ik denk dat iedereen een beetje rustig doet om zoveel mogelijk prikkels te vermijden.
Ik doe het zelf ook heel rustig aan. Ik ga ook strakjes slapen.
Het is een heel gedoe met die woning, ik heb ook de brief nog niet gehad. Toen ik gister belde met vragen wanneer ik erin kon e.d. zei die vrouw dat ik moest wachten op de brief en daar staat alles in en dat ik ook verplicht een afspraak moest maken met de huidige huurder, om de woning te bezichten.
Maar ik heb dus nog geen brief, en die ga ik morgen natuurlijk ook niet krijgen, want ik denk niet dat er morgen post wordt bezorgd, en maandag zal ook wel niet.
Dus ik heb weer eens erg last er van. Ik wil graag weten waar ik aan toe ben. Ik weet nu ook niet wanneer ik mijn eerste huur moet betalen dus ik kan ook niet begroten. Ik weet niet of ik nu 580 euro heb of 150 euro.
Het is allemaal maar afwachten, met helaas kerst tussendoor.
Ik gebruik medicijnen om er doorheen te komen.
Ik kan me voorstellen hoe het voelt, omdat ik iets soortgelijks heb meegemaakt. Toen ik op mezelf ging wonen, moest ik de (aanvullende) uitkering nog aanvragen.quote:Op zaterdag 25 december 2010 01:41 schreef Auti het volgende:
...
Ik weet dat veel zaken niet over 1 dag gaan, ik kan relativeren. Maar dit is echt een rotstreek, en het moet mij weer overkomen dat het net allemaal samenvalt in de meest drukke en chaotische periode van het jaar. Ik heb er echt heel erg veel last van en dat is geen aanstellerij want ik wou dat ik het uit kon zetten, maar ik kan niet stoppen met denken.
Het is ook allemaal formaliteit, het is onnodig. Ik snap dat ik er niet volgende week in kan, maar ik weet ook dat ze mij wel een datum kunnen geven.. Daar willen ze alleen niet aan. En nu is de brief dus ook te laat.
Het is niet moeilijk, ik WIL die woning.. ik woon er al in mijn gedachte, ik vind het leuk. Ik wil alleen zekerheid/duidelijkheid, in de vorm van een datum.
Niets meer, niets minder. Wanneer is de overdracht, wanneer moet ik betalen?
Ik moet een begroting maken, maar ik mis cijfers..
Ik denk dat jij, Schaal_9, dan wel een beetje begrijpt hoe ik mij moet voelen.. ik zit vast. Ik heb geen voldoende cijfers/input om een berekening te maken.
Sorry voor de hele lap tekst, maar ik probeer duidelijk te maken waar ik mee zit en hoe ik mij voel.
Het is een ramp buiten, vandaag was het nog veel erger. Gistermiddag/avond ook chaos omdat ze hier een belangrijke tunnel hadden afgesloten, ijs dat aan de dakroosters zat kwam naar beneden. Dat is vervelend voor de mensen die in de spits naar huis moeten, maar houdt (-t?) ook in dat er dus een bepaalde bus met ernstige vertraging te kampen had.quote:Op donderdag 23 december 2010 19:43 schreef Pandora73 het volgende:
Ik heb zonet boodschappen gedaan, mensen mensen wat een drukte zeg... Pffff en dat na een dag werken en dan ook nog naar huis rijden door de glibberigheid... Ben blij dat ik op de bank hang nu!
Oh dank je wel voor de informatie, jij hebt hier echt een veel betere kijk op en verstand van dan dat ik heb. Maar kan je dat van die eerste gebroken maand en geen recht op huurtoeslag misschien iets beter toelichten of een bron geven, want dat is zeer belangrijke informatie.quote:Op zaterdag 25 december 2010 01:59 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen hoe het voelt, omdat ik iets soortgelijks heb meegemaakt. Toen ik op mezelf ging wonen, moest ik de (aanvullende) uitkering nog aanvragen.
Een begroting maken zonder cijfers. Dat heb ik op mijn werk ook weleens. Misschien heeft treinbrijn wel advies. In ieder geval zit er weinig anders op dan veronderstellingen te maken. Ik moest de eerste huur betalen toen ik de sleutel in ontvangst nam. Voor jouw betekent dit het volgende: het is gunstig als je er pas na 15 januari in kan. Doemscenario is als je er op 1 januari in kan: dan betaal je meteen een volledige maand aan huur. Bovendien heb je in de eerste gebroken maand (januari 2011) nog geen recht op huurtoeslag.
Heb je de mogelijkheid om rood te staan op je betaalrekening of kan je familie misschien bijspringen?
Hier loopt alles als een trein, ik hoop dat dat ook bij jou zo is. Het is nu kerst. Niet echt mijn favoriete feest, het zijn vooral anderen die veel aan het woord zijn. Maar in januari weer ieder voor zich en de overheid voor ons allenquote:Op zaterdag 25 december 2010 11:39 schreef Spoortie het volgende:
Merry christmas. Weinig gepost laatste tijd, maar lees nog steeds mee. Alles goed met iedereen hier?
Och, ik stoor me helemaal aan niemand's posts. Als iemand iets post vind diegene dat belangrijk genoeg om te posten en is 't dus belangrijk genoeg om er met anderen over te hebben, waarvoor er een forum uitgevonden isquote:Op zaterdag 25 december 2010 18:05 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Hier loopt alles als een trein, ik hoop dat dat ook bij jou zo is. Het is nu kerst. Niet echt mijn favoriete feest, het zijn vooral anderen die veel aan het woord zijn. Maar in januari weer ieder voor zich en de overheid voor ons allen
Ik heb vandaag nog hardgelopen en nu een week vakantie. Met Oud & Nieuw ben ik bij vrienden. Een enkeling stoort zich aan mijn posts, maar dat weegt niet op tegen mijn dertiende maand. Leuk dat je nog steeds meeleest!
Sporten, goed bezig!quote:Op zaterdag 25 december 2010 18:05 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Hier loopt alles als een trein, ik hoop dat dat ook bij jou zo is. Het is nu kerst. Niet echt mijn favoriete feest, het zijn vooral anderen die veel aan het woord zijn. Maar in januari weer ieder voor zich en de overheid voor ons allen
Ik heb vandaag nog hardgelopen en nu een week vakantie. Met Oud & Nieuw ben ik bij vrienden. Een enkeling stoort zich aan mijn posts, maar dat weegt niet op tegen mijn dertiende maand. Leuk dat je nog steeds meeleest!
Laten we ons een verplaatsen in schaal, of sempron, hoe die ook heten mogenquote:Op vrijdag 24 december 2010 17:31 schreef tijnbrein het volgende:
Dit soort opmerkingen weerhoud mij ervan om hier te postten. Echt zo zinloos dit soort opmerkingen.
heheh, Chaser kon ik alquote:Op zondag 26 december 2010 18:32 schreef EchtGaaf het volgende:
@Auti: prachtig dat er voor jou weer een huisje in het verschiet ligt. Ik hoop dat het dit keer echt je zin is. Uiteraard is het wel erg spannend, ik hoop dat je er nu goede mee kan omgaan. (verhuizen is altijd spannend hoor.)
En dit bericht wilde ik je niet onthouden:
http://www.scientias.nl/b(...)n-1022-woorden/21898
Ongelofelijk.
@Schaal_9: fijn dat je een weekje vrij hebt. En ja, in dit topic mag je wat betreft gewoon jezelf zijn. Je mag gerust een uiting geven als het wat rustiger is en dit graag anders ziet.
Dank jequote:Op zondag 26 december 2010 20:12 schreef Auti het volgende:
[..]
heheh, Chaser kon ik alEr is nog zoveel meer ongelofelijk materiaal, maar daar is dit topic niet voor.
Welcome back!
Gewoon negeren. Ik ga hier gewoon lurken.quote:Op zondag 26 december 2010 20:10 schreef robuust89 het volgende:
[..]
Laten we ons een verplaatsen in schaal, of sempron, hoe die ook heten mogen(ja echt, dat gaan we doen!
)
Voor hem is dit topic blijkbaar heeeeel belangrijk ( als in, hij heeft niks anders) dus "zijn" topic moet natuurlijk bovenaan staan...
Overigens, als ik reageer wordt het topic gebumpt, dus krijgt hij toch wat hij wil![]()
Zowieso snap ik hem niet, waarom zou je iemand tegenwerken door tegen iedereen te roepen dat hij autisme heeft? Dat doet hij steeds bij echtgaaf, ik vind dat een lullige kutstreek.
Magoed, wat doe je ertegen.
Hoe gaat het verder met je, tijm?
De YT filmpjes die ik een tijd terug poste waren van Dazzle , maar Chaser is ook geen onbekende hoor. Er zijn er meer. Bu is ook een leuke, zelfde trainer als Dazzlequote:Op zondag 26 december 2010 20:23 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dank jeIk kon mij ook niet voorstellen dat jij Chaser niet zou kennen, was dat dezelfde hond als dat YTfilmpje van een tijdje terug
Ik EchtGaaf tegenwerken? Dit is toch juist het PDD draadje, en is het bekend dat de posters in de meeste gevallen een vorm van AS hebben. Het topic is voor mij interessant of interessant geweest, omdat er zo veel gepost werd. Het liep echt als een trijn!quote:Op zondag 26 december 2010 20:10 schreef robuust89 het volgende:
[..]
Laten we ons een verplaatsen in schaal, of sempron, hoe die ook heten mogen(ja echt, dat gaan we doen!
)
Voor hem is dit topic blijkbaar heeeeel belangrijk ( als in, hij heeft niks anders) dus "zijn" topic moet natuurlijk bovenaan staan...
Overigens, als ik reageer wordt het topic gebumpt, dus krijgt hij toch wat hij wil![]()
Zowieso snap ik hem niet, waarom zou je iemand tegenwerken door tegen iedereen te roepen dat hij autisme heeft? Dat doet hij steeds bij echtgaaf, ik vind dat een lullige kutstreek.
Magoed, wat doe je ertegen.
Hoe gaat het verder met je, tijm?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |