abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89939358
Ja ik vind het ook lastig hoor, er staat vaak "Do you know when to..." en dan komt er iets sociaals. Dan denk ik, ja, ik heb het me aangeleerd, dus ik wéét het theoretisch allemaal wel, maar het komt van oorsprong niet uit mezelf en ik moet er vaak bij nadenken... Dus wat vul je dan in hè.
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_89939915
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 22:36 schreef Pandora73 het volgende:
Ja ik vind het ook lastig hoor, er staat vaak "Do you know when to..." en dan komt er iets sociaals. Dan denk ik, ja, ik heb het me aangeleerd, dus ik wéét het theoretisch allemaal wel, maar het komt van oorsprong niet uit mezelf en ik moet er vaak bij nadenken... Dus wat vul je dan in hè.
Inderdaad, ‘pijnlijk herkenbaar’. Wat is realistisch en wat is de werkelijkheid ontlopen?

Toen ik een keer met een vriendin de AQ-test invulde, kwam ik uit op een score van 42 uit 50. Dat is zo ongeveer het equivalent met sociaal melaats, zelfs boven het gemiddelde van een Asperger. Het leuke was, dat ze daarna zei: ‘maar... je hebt een goeie baan!’ :Y

Mensen met Asperger kunnen vaak veel met hun intelligentie compenseren, waardoor ze ook in gezelschap van normale mensen vrij goed kunnen functioneren.
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
pi_89941607
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 22:47 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Inderdaad, ‘pijnlijk herkenbaar’. Wat is realistisch en wat is de werkelijkheid ontlopen?

Toen ik een keer met een vriendin de AQ-test invulde, kwam ik uit op een score van 42 uit 50. Dat is zo ongeveer het equivalent met sociaal melaats, zelfs boven het gemiddelde van een Asperger. Het leuke was, dat ze daarna zei: ‘maar... je hebt een goeie baan!’ :Y

Mensen met Asperger kunnen vaak veel met hun intelligentie compenseren, waardoor ze ook in gezelschap van normale mensen vrij goed kunnen functioneren.
Hahaha, ja een goede baan hebben, wat vrienden, en een partner, wil nog niet zeggen dat je geen Aspie kan zijn. Maar leg dat maar eens uit...
Ik had trouwens 37 op die test, is toch ook aan de forse kant.
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  woensdag 15 december 2010 @ 05:41:59 #29
326209 Prof.Farnsworth
Good news everyone!
pi_89946476
Uit verveling heb ik net ook zo'n test gedaan. Komt bij mij uit op 43...
En nu is The Big Bang Theory klaar met downloaden dus ik heb gelukkig weer iets om mijn slapeloze nacht mee op te vullen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Prof.Farnsworth op 15-12-2010 05:59:31 ]
Scissors cuts paper. Paper covers rock. Rock crushes lizard. Lizard poisons Spock. Spock smashes scissors. Scissors decapitates lizard. Lizard eats paper. Paper disproves Spock. Spock vaporizes rock. And as it always has, rock crushes scissors.
pi_89968582
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 21:56 schreef Pandora73 het volgende:
Om er nog eens een testje tegenaan te gooien... Nou ja, testje, het zijn 150 vragen, maar goed...
Mijn uitslag:
[ afbeelding ]

[..]

Test te vinden op: Aspie Quiz
quote:
Jouw Aspie score: 62 op 200
Jouw neurotypische (niet-autistische) score: 126 op 200
Je bent hoogstwaarschijnlijk neurotypisch

Schijnbaar ben ik toch normaal :P *O* althans volgens die test dan :P

Er zitten wel vragen waarbij het heel veel uitmaakt hoe je over dat onderwerp denkt. Bij voorbeeld seksuele voorkeuren. Wat normaal is verschilt voor iedereen.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_89969429
Hahaha Tijn, wie had dat gedacht he... Jij toch geen Aspie! _O_
En inderdaad, seksuele voorkeuren zijn lastig, wat de een normaal vindt, loopt de ander gillend voor weg, en andersom... Maar goed. Als biseksueel heb ik daar maar een 1-tje ingevuld, voor mij is het normaal en volkomen logisch (waarom zou ik maar op 1 geslacht mogen vallen? Ik val op een persoon, niet op een geslacht... Dat zouden meer mensen moeten doen ;) ) maar ik weet dat anderen het vaak raar vinden.
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_89969934
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 19:13 schreef Pandora73 het volgende:
Hahaha Tijn, wie had dat gedacht he... Jij toch geen Aspie! _O_
Betekend dat dan ook dat ik hier niet meer mag posten? :P

quote:
En inderdaad, seksuele voorkeuren zijn lastig, wat de een normaal vindt, loopt de ander gillend voor weg, en andersom... Maar goed. Als biseksueel heb ik daar maar een 1-tje ingevuld, voor mij is het normaal en volkomen logisch (waarom zou ik maar op 1 geslacht mogen vallen? Ik val op een persoon, niet op een geslacht... Dat zouden meer mensen moeten doen ;) ) maar ik weet dat anderen het vaak raar vinden.
Ik ben zelf bicurious. Dus ik ben het wel met je eens. Alhoewel ik meer naar vrouwen neig dan mannen.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_89982679
Jouw Aspie score: 134 op 200
Jouw neurotypische (niet-autistische) score: 77 op 200
Je bent hoogstwaarschijnlijk een Aspie

Ja, story of my life.. Maar ik zag niet echt een directe vraag wat je sexuele voorkeur is, geloof ik?
Lange test ook, met een paar rare fouten.. bv vraag 42 en vraag 136

En sneaky trucjes als vraag 94 en dan iets later 103, dat is voor de adhd'er of om te kijken of je oog voor detail hebt, denk ik.

En recupereren is een mooi woord :Y
-weg-
pi_89983117
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 23:17 schreef Auti het volgende:

Ja, story of my life.. Maar ik zag niet echt een directe vraag wat je sexuele voorkeur is, geloof ik?

En sneaky trucjes als vraag 94 en dan iets later 103, dat is voor de adhd'er of om te kijken of je oog voor detail hebt, denk ik.

Ik heb de Engelstalige versie gedaan, en daar stond een vraag in over of je afwijkende seksuele voorkeuren had of zoiets in die trant.
En voor recupereren hebben we in het Nederlands gewoon de term "herstellen" (of in spreektaal "bijtrekken" ;) ), dus het is wel erg letterlijk vertaald denk ik...
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_89984151
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 23:25 schreef Pandora73 het volgende:

[..]

Ik heb de Engelstalige versie gedaan, en daar stond een vraag in over of je afwijkende seksuele voorkeuren had of zoiets in die trant.
En voor recupereren hebben we in het Nederlands gewoon de term "herstellen" (of in spreektaal "bijtrekken" ;) ), dus het is wel erg letterlijk vertaald denk ik...
Waarschijnlijk vertaald door een Belg, want het woord bestaat wel, en ik vind dat dan weer mooier dan herstellen. Zelf zeg ik tegenwoordig dan altijd dat ik aan mijn tax zit en dat ik even moet evalueren, herbeleven en alles op een rijtje zetten.

vraag 49 Heb je ongebruikelijke sexuele voorkeuren?
Als in wat, hoe specifiek, en wat is ongebruikelijk? Sommige mensen kicken op voeten, ik niet.. ben ik dan ongebruikelijk of die geen die op voeten valt? idem voor leer en bondage en sm of rollenspel of bepaalde standjes of weet ik veel.. rare vraag dus, geen antwoord.

vraag 58 Heb je een alternatieve kijk op wat aantrekkelijk aan het andere geslacht
Brrrrrr error error error, wrong Syntax.. en dan nog moet ik goed nadenken.. wat?
Ik kan het niet interpreteren.
Als de vraag bijvoorbeeld moet zijn ; Heb je een alternatieve kijk op wat aantrekkelijk IS aan het andere geslacht?
Dan vraag ik mij af wat alternatief is? Sommige mensen vallen op dit, sommige mensen vallen op dat, en op zus en op zo, is er een standaard aantrekkelijkheid?

Denk ik altijd zo diep/raar/maf/chaotisch/ give it a name? JA! en dat is heel vermoeiend.
-weg-
pi_89987005
-weg-
pi_89987133
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 23:17 schreef Auti het volgende:

Ik heb die vragenlijst bekeken, maar telkens worden de vragen weer op een andere plek gezet.
signatuurloos
pi_89987155
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 02:01 schreef Captain_Maximum het volgende:

[..]

Ik heb die vragenlijst bekeken, maar telkens worden de vragen weer op een andere plek gezet.
Dat is interessant want dat is een computer dingetje :9
Hoe bedoel je precies?
-weg-
pi_89987169
oh, ik snap hem al.. dat is kut.
Dynamisch dus,
-weg-
pi_89987335
Dynamisch inderdaad. Ik wist niet hoe ik het op een andere manier moest uitleggen. :D
signatuurloos
pi_90008441
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 01:44 schreef Auti het volgende:

........
Heel herkenbaar... Maar de taalfouten storen me dan weer verschrikkelijk helaas... :X
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_90008462
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 23:47 schreef Auti het volgende:

[..]

Waarschijnlijk vertaald door een Belg, want het woord bestaat wel, en ik vind dat dan weer mooier dan herstellen. Zelf zeg ik tegenwoordig dan altijd dat ik aan mijn tax zit en dat ik even moet evalueren, herbeleven en alles op een rijtje zetten.

vraag 49 Heb je ongebruikelijke sexuele voorkeuren?
Als in wat, hoe specifiek, en wat is ongebruikelijk? Sommige mensen kicken op voeten, ik niet.. ben ik dan ongebruikelijk of die geen die op voeten valt? idem voor leer en bondage en sm of rollenspel of bepaalde standjes of weet ik veel.. rare vraag dus, geen antwoord.

vraag 58 Heb je een alternatieve kijk op wat aantrekkelijk aan het andere geslacht
Brrrrrr error error error, wrong Syntax.. en dan nog moet ik goed nadenken.. wat?
Ik kan het niet interpreteren.
Als de vraag bijvoorbeeld moet zijn ; Heb je een alternatieve kijk op wat aantrekkelijk IS aan het andere geslacht?
Dan vraag ik mij af wat alternatief is? Sommige mensen vallen op dit, sommige mensen vallen op dat, en op zus en op zo, is er een standaard aantrekkelijkheid?

Denk ik altijd zo diep/raar/maf/chaotisch/ give it a name? JA! en dat is heel vermoeiend.
Ja, precies Auti! Dat heb ik dus ook!
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_90012196
Je hoeft niet aan een bepaalde hoeveelheid van de criteria te voldoen om PDDNOS "te hebben"
Oftewel, de hele wereld heeft het.
pi_90012993
quote:
13s.gif Op donderdag 16 december 2010 19:34 schreef ScarFace- het volgende:
Je hoeft niet aan een bepaalde hoeveelheid van de criteria te voldoen om PDDNOS "te hebben"
Oftewel, de hele wereld heeft het.
Huh? Sloeg dit op de reacties van auti en mij over die test? Of was het een algemene stelling?
Als het over de test gaat: ik denk niet dat "de hele wereld" zo hard nadenkt over vraagstellingen bij dit soort testjes. Anders zouden ze die testen wel aanpassen, als ze voor iederéén zo onduidelijk zijn. ASS-ers denken over het algemeen toch wel verder na over dingen dan NT'ers, heeft misschien ook te maken (of in ieder geval een verband) met dat letterlijk nemen, dat veel ASS-ers doen.
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_90014049
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 17:56 schreef Pandora73 het volgende:

[..]

Heel herkenbaar... Maar de taalfouten storen me dan weer verschrikkelijk helaas... :X
Ik zie ze ook, en het zijn er nog meer dan je denkt. Maar ik maak ook wel fouten, en van sommige mensen kan ik het ook begrijpen. De taal is ook vreselijk aan het verloederen, en ik vind dat zonde maar ik kan mij er niet meer in extreme mate aan storen.
Wél als het van een zogenaamde afgestudeerde komt of belangrijke papieren. Als daar fouten in staan dan kan ik nog wel eens doorslaan.
Aan teksten die ik op forums plemp spendeer ik ook niet al te veel aandacht meer aan omdat ik al chaotisch en druk genoeg ben. Ik ram op mijn toetsenbord en heb geen zin om nog eens extra extra stil te gaan staan bij het uitleggen van mijn gedachtes.

Maar een zakelijk schrijven en dergelijke, die check ik tienvoudig.
Al stel ik zoiets niet met gemak op. Soms wel, maar dat zijn vlagen van ernstige genialiteit en heldere visie of iets in die trend _O-
-weg-
  donderdag 16 december 2010 @ 20:18:44 #46
310327 L-ascorbinezuur
Procrastination Guru.
pi_90014380
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 21:56 schreef Pandora73 het volgende:
Om er nog eens een testje tegenaan te gooien... Nou ja, testje, het zijn 150 vragen, maar goed...
Mijn uitslag:
[ afbeelding ]

[..]

Test te vinden op: Aspie Quiz
Oh cool. Straks eens invullen. :)
Hey, learn to take a compliment.
[i]Thanks. [/i]
pi_90016401
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 20:12 schreef Auti het volgende:

[..]

Ik zie ze ook, en het zijn er nog meer dan je denkt. Maar ik maak ook wel fouten, en van sommige mensen kan ik het ook begrijpen. De taal is ook vreselijk aan het verloederen, en ik vind dat zonde maar ik kan mij er niet meer in extreme mate aan storen.
Wél als het van een zogenaamde afgestudeerde komt of belangrijke papieren. Als daar fouten in staan dan kan ik nog wel eens doorslaan.
Aan teksten die ik op forums plemp spendeer ik ook niet al te veel aandacht meer aan omdat ik al chaotisch en druk genoeg ben. Ik ram op mijn toetsenbord en heb geen zin om nog eens extra extra stil te gaan staan bij het uitleggen van mijn gedachtes.

Al stel ik zoiets niet met gemak op. Soms wel, maar dat zijn vlagen van ernstige genialiteit en heldere visie of iets in die trend _O-
Ik denk dat ik meer fouten zie dan jij denkt ;)
Afgezien van dat ook ik wel eens een typo maak, heb ik in geschreven tekst een 99,99% correcte taalbeheersing (is getest :') ) en zeker bij het lezen op papier zie ik ze meestal al op een kilometer afstand.
Verder ben ik het alweer roerend met je eens ( :D ) over taalverloedering en het niet kunnen uitstaan dat mensen niet meer aandacht aan hun (zakelijke of in ieder geval voor publicatie bedoelde) taal besteden.
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_90017381
Tja.. omdat 1 keer nooit genoeg is :')

SCHITTEREND!
-weg-
pi_90018395
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 20:12 schreef Auti het volgende:

[..]

Ik moet toegeven dat ik taal ook vrij lastig vind, maar dat heeft vooral te maken met dyslexie en dat ik in beelden denk. Vooral door dat laatste vind ik het moeilijk om mijn gedachte met woorden te omschrijven en te zorgen dat de zinnen een beetje kloppen. Scripties liet ik daarom ook altijd nalezen door mijn ouders.
signatuurloos
pi_90019194
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 19:51 schreef Pandora73 het volgende:

[..]

Huh? Sloeg dit op de reacties van auti en mij over die test? Of was het een algemene stelling?
Als het over de test gaat: ik denk niet dat "de hele wereld" zo hard nadenkt over vraagstellingen bij dit soort testjes. Anders zouden ze die testen wel aanpassen, als ze voor iederéén zo onduidelijk zijn. ASS-ers denken over het algemeen toch wel verder na over dingen dan NT'ers, heeft misschien ook te maken (of in ieder geval een verband) met dat letterlijk nemen, dat veel ASS-ers doen.
Slaat op de DSM criteria.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')