Stond er nog geld op die bank?quote:Op zaterdag 11 december 2010 17:19 schreef DeHovenier het volgende:
Mijn moeder had vandaag een bank gevonden langs de Schie tijdens het hardlopen, heb hem gelijk opgehaald met mijn vader. Hoef ik geen bank meer te zoeken
Dat is handigquote:Op zaterdag 11 december 2010 17:19 schreef DeHovenier het volgende:
Mijn moeder had vandaag een bank gevonden langs de Schie tijdens het hardlopen, heb hem gelijk opgehaald met mijn vader. Hoef ik geen bank meer te zoeken
Met mij gaat het goed. Niet veel bijzonders.quote:Op zaterdag 11 december 2010 23:49 schreef francis998 het volgende:
[..]
Dat is handigDie gewoonte heeft mijn moeder ook, alleen we hebben meer dan genoeg dingen in huis, dus ik reageer meestal met "is niet nodig", maar soms staan er echt dingen die nog in goede staat zijn. En dat is zonde.
Ow..ja ik leef nog![]()
Ben alleen minder frequent aanwezig hier. Maar ik dacht ik laat maar eens wat van me horen.
Hier gaat alles wel redelijk, op mijn stemming na, die kan nogal snel omslaan nu en ik slaap niet echt goed. Maar verder gaat alles redelijk.
Psycholoog is aan het kijken voor evt. trainingen en via het werkplein bij mij in de buurt wordt er eindelijk een traject opgestart. En ik weet niet waar ze mij in het systeem hadden gezet, maar ik was een beetje aan het rondzweven. In november zouden ze contact opnemen met mij voor een afspraak en ik krijg nu pas weer wat te horen.
Maar goed, ik mag vrijdag dus op gesprek, kom in een zogenaamd team-exit terecht.
Maar dat is over mij, hoe gaat het verder met iedereen hier???
Had je eerst een andere uitkering via het UWV? Wajong van deze maand moet nog overgemaakt worden, staat aanstaande dinsdag of woensdag op je rekening.quote:Op zondag 12 december 2010 13:55 schreef CHEVHB het volgende:
Hier ook goed, zometeen even naar mijn ouders. Wel gezellig altijd.
Ik had in het vorige topic al gevraagd, maar toch nog een keertje omdat het andere topic gesloten is:
Deze maand is de eerste maand dat mijn wajong uitkering gestort gaat worden. Mij is vertelt dat ze het steeds de 15e van de maand volledig overmaken. Nu keek ik naar mijn bankgegevens en daar stond een bepaald bedrag en daarachter stond: nabetaling. Is dat nu de wajong? Want dat is veel minder dan ik oorspronkelijk moet krijgen.
Nabetaling is niet je maandelijkse betaling.quote:Op zondag 12 december 2010 13:55 schreef CHEVHB het volgende:
Hier ook goed, zometeen even naar mijn ouders. Wel gezellig altijd.
Ik had in het vorige topic al gevraagd, maar toch nog een keertje omdat het andere topic gesloten is:
Deze maand is de eerste maand dat mijn wajong uitkering gestort gaat worden. Mij is vertelt dat ze het steeds de 15e van de maand volledig overmaken. Nu keek ik naar mijn bankgegevens en daar stond een bepaald bedrag en daarachter stond: nabetaling. Is dat nu de wajong? Want dat is veel minder dan ik oorspronkelijk moet krijgen.
Oke, kijk eens aan! Dan krijg je iedere maand ongeveer 769,95 euro, bruto.quote:Op zondag 12 december 2010 17:19 schreef CHEVHB het volgende:
Had eerst geen andere uitkering. Heb tot me 20 op school gezeten. Nu pas wajong aangevraagd omdat ik gestopt ben met studie en wil gaan werken. Ben dus 21 nu.
Onder welke regeling val je, de werkregeling of de uitkeringsregeling?quote:Op maandag 13 december 2010 11:55 schreef CHEVHB het volgende:
Momenteel nog druk bezig naar wat ik precies wil met werk. Omdat goed uit te zoeken ga ik binnenkort een CTC test ( volgens mij heette het zo) maken. Dat is een test waar ze dan goed kunnen zien waar je intresesse ligt voor werk. Het is gewoon echt even zoeken. Het liefste werk ik een klein bedrijf, met vast en weinig personeel. Maar ben dus nog een beetje zoekende wat precies bij me past.
Maar nog even terug komend op de betaling van wajong. 769,95 bruto. Maar als het bruto is.. wat is het dan netto uiteindelijk? En er staat in een brief waarin staat de wajong is toegekend dat ik ook extra geld krijg voor mijn zorgverzekering te betalen. Zit dat in de wajong zelf? of is dat die nabetaling die ik de 10e ontvangen heb?
Jij hebt hier meer verstand van dan ik, er zijn dus diverse regelingen? Ik weet namelijk nog niet precies wat mij te wachten staat nu ik dus weer zonder werk zit en ik het op mijn eigen manier wil gaan doen.quote:Op maandag 13 december 2010 13:02 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Onder welke regeling val je, de werkregeling of de uitkeringsregeling?
Het is 660,12 euro netto. Je krijgt bovenop dit bedrag ook een tegemoetkoming Zvw (ongeveer 4,20 euro bruto per maand).
Wettelijk gezien ben je wel verplicht om een startkwalificatie te halen (vrijstelling voorbehouden). Daarom denk ik dat je toch in aanmerking komt voor scholing. Ik hoop dat je een leuke business kan opzetten. Dat betekent ook omgaan met klanten. Vind je het moeilijk om helemaal je eigen weg te gaan?quote:Op maandag 13 december 2010 21:26 schreef Auti het volgende:
Nee, niet zulke startkwalificaties. Maar die heb ik ook niet nodig.
Autest heb ik ook al aan gedacht, maar ik denk dat ik echt helemaal mijn eigen ding ga opzetten.
Tijd zat ook, en ik zit ook niet meer in de sleur en daardoor kan ik mij beter gaan focussen.
Geen afleiding/prikkels van het participeren resulteert in goede ideeen en de kracht/tijd voor uitvoering.
Test te vinden op: Aspie Quizquote:Your Aspie score: 127 of 200
Your neurotypical (non-autistic) score: 82 of 200
You are very likely an Aspie
Leuk! Heel redelijke score hoor en een veelzijdige test. Ik kan dat soort testjes niet echt goed doen, omdat ik vaak sociaal wenselijk antwoord.quote:Op dinsdag 14 december 2010 21:56 schreef Pandora73 het volgende:
Om er nog eens een testje tegenaan te gooien... Nou ja, testje, het zijn 150 vragen, maar goed...
Mijn uitslag:
[ afbeelding ]
[..]
Test te vinden op: Aspie Quiz
Inderdaad, pijnlijk herkenbaar. Wat is realistisch en wat is de werkelijkheid ontlopen?quote:Op dinsdag 14 december 2010 22:36 schreef Pandora73 het volgende:
Ja ik vind het ook lastig hoor, er staat vaak "Do you know when to..." en dan komt er iets sociaals. Dan denk ik, ja, ik heb het me aangeleerd, dus ik wéét het theoretisch allemaal wel, maar het komt van oorsprong niet uit mezelf en ik moet er vaak bij nadenken... Dus wat vul je dan in hè.
Hahaha, ja een goede baan hebben, wat vrienden, en een partner, wil nog niet zeggen dat je geen Aspie kan zijn. Maar leg dat maar eens uit...quote:Op dinsdag 14 december 2010 22:47 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Inderdaad, pijnlijk herkenbaar. Wat is realistisch en wat is de werkelijkheid ontlopen?
Toen ik een keer met een vriendin de AQ-test invulde, kwam ik uit op een score van 42 uit 50. Dat is zo ongeveer het equivalent met sociaal melaats, zelfs boven het gemiddelde van een Asperger. Het leuke was, dat ze daarna zei: maar... je hebt een goeie baan!
Mensen met Asperger kunnen vaak veel met hun intelligentie compenseren, waardoor ze ook in gezelschap van normale mensen vrij goed kunnen functioneren.
quote:Op dinsdag 14 december 2010 21:56 schreef Pandora73 het volgende:
Om er nog eens een testje tegenaan te gooien... Nou ja, testje, het zijn 150 vragen, maar goed...
Mijn uitslag:
[ afbeelding ]
[..]
Schijnbaar ben ik toch normaalquote:Jouw Aspie score: 62 op 200
Jouw neurotypische (niet-autistische) score: 126 op 200
Je bent hoogstwaarschijnlijk neurotypisch
Betekend dat dan ook dat ik hier niet meer mag posten?quote:Op woensdag 15 december 2010 19:13 schreef Pandora73 het volgende:
Hahaha Tijn, wie had dat gedacht he... Jij toch geen Aspie!![]()
Ik ben zelf bicurious. Dus ik ben het wel met je eens. Alhoewel ik meer naar vrouwen neig dan mannen.quote:En inderdaad, seksuele voorkeuren zijn lastig, wat de een normaal vindt, loopt de ander gillend voor weg, en andersom... Maar goed. Als biseksueel heb ik daar maar een 1-tje ingevuld, voor mij is het normaal en volkomen logisch (waarom zou ik maar op 1 geslacht mogen vallen? Ik val op een persoon, niet op een geslacht... Dat zouden meer mensen moeten doen) maar ik weet dat anderen het vaak raar vinden.
Ik heb de Engelstalige versie gedaan, en daar stond een vraag in over of je afwijkende seksuele voorkeuren had of zoiets in die trant.quote:Op woensdag 15 december 2010 23:17 schreef Auti het volgende:
Jouw Aspie score: 134 op 200
Jouw neurotypische (niet-autistische) score: 77 op 200
Je bent hoogstwaarschijnlijk een Aspie
Ja, story of my life.. Maar ik zag niet echt een directe vraag wat je sexuele voorkeur is, geloof ik?
Lange test ook, met een paar rare fouten.. bv vraag 42 en vraag 136
En sneaky trucjes als vraag 94 en dan iets later 103, dat is voor de adhd'er of om te kijken of je oog voor detail hebt, denk ik.
En recupereren is een mooi woord
Waarschijnlijk vertaald door een Belg, want het woord bestaat wel, en ik vind dat dan weer mooier dan herstellen. Zelf zeg ik tegenwoordig dan altijd dat ik aan mijn tax zit en dat ik even moet evalueren, herbeleven en alles op een rijtje zetten.quote:Op woensdag 15 december 2010 23:25 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
Ik heb de Engelstalige versie gedaan, en daar stond een vraag in over of je afwijkende seksuele voorkeuren had of zoiets in die trant.
En voor recupereren hebben we in het Nederlands gewoon de term "herstellen" (of in spreektaal "bijtrekken"), dus het is wel erg letterlijk vertaald denk ik...
Ik heb die vragenlijst bekeken, maar telkens worden de vragen weer op een andere plek gezet.quote:Op woensdag 15 december 2010 23:17 schreef Auti het volgende:
Jouw Aspie score: 134 op 200
Jouw neurotypische (niet-autistische) score: 77 op 200
Je bent hoogstwaarschijnlijk een Aspie
Ja, story of my life.. Maar ik zag niet echt een directe vraag wat je sexuele voorkeur is, geloof ik?
Lange test ook, met een paar rare fouten.. bv vraag 42 en vraag 136
En sneaky trucjes als vraag 94 en dan iets later 103, dat is voor de adhd'er of om te kijken of je oog voor detail hebt, denk ik.
En recupereren is een mooi woord
Dat is interessant want dat is een computer dingetjequote:Op donderdag 16 december 2010 02:01 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Ik heb die vragenlijst bekeken, maar telkens worden de vragen weer op een andere plek gezet.
Heel herkenbaar... Maar de taalfouten storen me dan weer verschrikkelijk helaas...quote:
Ja, precies Auti! Dat heb ik dus ook!quote:Op woensdag 15 december 2010 23:47 schreef Auti het volgende:
[..]
Waarschijnlijk vertaald door een Belg, want het woord bestaat wel, en ik vind dat dan weer mooier dan herstellen. Zelf zeg ik tegenwoordig dan altijd dat ik aan mijn tax zit en dat ik even moet evalueren, herbeleven en alles op een rijtje zetten.
vraag 49 Heb je ongebruikelijke sexuele voorkeuren?
Als in wat, hoe specifiek, en wat is ongebruikelijk? Sommige mensen kicken op voeten, ik niet.. ben ik dan ongebruikelijk of die geen die op voeten valt? idem voor leer en bondage en sm of rollenspel of bepaalde standjes of weet ik veel.. rare vraag dus, geen antwoord.
vraag 58 Heb je een alternatieve kijk op wat aantrekkelijk aan het andere geslacht
Brrrrrr error error error, wrong Syntax.. en dan nog moet ik goed nadenken.. wat?
Ik kan het niet interpreteren.
Als de vraag bijvoorbeeld moet zijn ; Heb je een alternatieve kijk op wat aantrekkelijk IS aan het andere geslacht?
Dan vraag ik mij af wat alternatief is? Sommige mensen vallen op dit, sommige mensen vallen op dat, en op zus en op zo, is er een standaard aantrekkelijkheid?
Denk ik altijd zo diep/raar/maf/chaotisch/ give it a name? JA! en dat is heel vermoeiend.
Huh? Sloeg dit op de reacties van auti en mij over die test? Of was het een algemene stelling?quote:Op donderdag 16 december 2010 19:34 schreef ScarFace- het volgende:
Je hoeft niet aan een bepaalde hoeveelheid van de criteria te voldoen om PDDNOS "te hebben"
Oftewel, de hele wereld heeft het.
Ik zie ze ook, en het zijn er nog meer dan je denkt. Maar ik maak ook wel fouten, en van sommige mensen kan ik het ook begrijpen. De taal is ook vreselijk aan het verloederen, en ik vind dat zonde maar ik kan mij er niet meer in extreme mate aan storen.quote:Op donderdag 16 december 2010 17:56 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
Heel herkenbaar... Maar de taalfouten storen me dan weer verschrikkelijk helaas...
Oh cool. Straks eens invullen.quote:Op dinsdag 14 december 2010 21:56 schreef Pandora73 het volgende:
Mijn uitslag:
[ afbeelding ]
[..]
Ik denk dat ik meer fouten zie dan jij denktquote:Op donderdag 16 december 2010 20:12 schreef Auti het volgende:
[..]
Ik zie ze ook, en het zijn er nog meer dan je denkt. Maar ik maak ook wel fouten, en van sommige mensen kan ik het ook begrijpen. De taal is ook vreselijk aan het verloederen, en ik vind dat zonde maar ik kan mij er niet meer in extreme mate aan storen.
Wél als het van een zogenaamde afgestudeerde komt of belangrijke papieren. Als daar fouten in staan dan kan ik nog wel eens doorslaan.
Aan teksten die ik op forums plemp spendeer ik ook niet al te veel aandacht meer aan omdat ik al chaotisch en druk genoeg ben. Ik ram op mijn toetsenbord en heb geen zin om nog eens extra extra stil te gaan staan bij het uitleggen van mijn gedachtes.
Maar een zakelijk schrijven en dergelijke, die check ik tienvoudig.
Al stel ik zoiets niet met gemak op. Soms wel, maar dat zijn vlagen van ernstige genialiteit en heldere visie of iets in die trend
Ik moet toegeven dat ik taal ook vrij lastig vind, maar dat heeft vooral te maken met dyslexie en dat ik in beelden denk. Vooral door dat laatste vind ik het moeilijk om mijn gedachte met woorden te omschrijven en te zorgen dat de zinnen een beetje kloppen. Scripties liet ik daarom ook altijd nalezen door mijn ouders.quote:Op donderdag 16 december 2010 20:12 schreef Auti het volgende:
[..]
Ik zie ze ook, en het zijn er nog meer dan je denkt. Maar ik maak ook wel fouten, en van sommige mensen kan ik het ook begrijpen. De taal is ook vreselijk aan het verloederen, en ik vind dat zonde maar ik kan mij er niet meer in extreme mate aan storen.
Wél als het van een zogenaamde afgestudeerde komt of belangrijke papieren. Als daar fouten in staan dan kan ik nog wel eens doorslaan.
Aan teksten die ik op forums plemp spendeer ik ook niet al te veel aandacht meer aan omdat ik al chaotisch en druk genoeg ben. Ik ram op mijn toetsenbord en heb geen zin om nog eens extra extra stil te gaan staan bij het uitleggen van mijn gedachtes.
Maar een zakelijk schrijven en dergelijke, die check ik tienvoudig.
Al stel ik zoiets niet met gemak op. Soms wel, maar dat zijn vlagen van ernstige genialiteit en heldere visie of iets in die trend
Slaat op de DSM criteria.quote:Op donderdag 16 december 2010 19:51 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
Huh? Sloeg dit op de reacties van auti en mij over die test? Of was het een algemene stelling?
Als het over de test gaat: ik denk niet dat "de hele wereld" zo hard nadenkt over vraagstellingen bij dit soort testjes. Anders zouden ze die testen wel aanpassen, als ze voor iederéén zo onduidelijk zijn. ASS-ers denken over het algemeen toch wel verder na over dingen dan NT'ers, heeft misschien ook te maken (of in ieder geval een verband) met dat letterlijk nemen, dat veel ASS-ers doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |