abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91632152
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 21:22 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Deze, de Diemaco C7 zonder richtkijker en alleen met de korrel:

Dat was standaard wapen van mijn broer, plus elcan. :o
Mooi spul!
-weg-
pi_91632364
Stiekem vind ik vuurwapens ook wel tof :D
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_91632463
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 21:22 schreef von_Preussen het volgende:

Edit: auti, mag jij geen verlof vanwege autisme?

Inmiddels wel, in de huidige tijd. (ASS+ADHD+BPS) Maar ik had ook een late diagnose en ik heb in het verleden wel eens een beetje raar gedaan. Niet extreem, de jeugd van tegenwoordig is veel gekker, maar het verdiend geen schoonheidsprijzen..

Jij komt dus wel eens op de Harskamp? O+

[ Bericht 9% gewijzigd door Auti op 20-01-2011 21:37:22 ]
-weg-
pi_91633828
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 21:23 schreef Auti het volgende:

[..]

Dat was standaard wapen van mijn broer, plus elcan. :o
Mooi spul!
Exact, tis een prachtig systeem om mee om te gaan, wat mij ook erg aanspreekt is de duidelijkheid en structuur die er in het schieten zitten. Bepaalde grondregels waaraan je moet voldoen (magazijn in het wapen, wachten op commando laden, dan doorladen / aandrukplunjer indrukken / eventueel van de veiligheid afhalen / kleine pal rechts aandrukken, richten, langzaam met je vinger kracht opbouwen, "pang", en dan weer richten etc.).

Het is mischien zelfs wel te relateren aan mijn Asperger (heb zelf pas enkele maanden terug de diagnose gehad), want ik heb geleerd dat je daardoor juist een grote behoefte aan structuur, rust en controle hebt, iets wat in het schieten bij uitstek naar voren komt. Mischien klinkt het raar, maar ik heb al sinds jaren geen plezier meer aan die dingen beleefd waar ik vroeger met veel passie mee bezig was. Maar toen ik in de bus terug van het schieten zat, toen had ik een erg voldaan gevoel, mischien zelfs een beetje gelukkig gevoel, dat kende ik sinds jaren niet meer. En niet dat mensen me voor een rare wapenfreak houden, ik ben helemaal geen geweldadig persoon, en ik vind ook dat als ik met een echt vuurwapen op een papiertje schiet, dat ik dan minder geweldadig bezig ben dan iemand ie op een pc op (virtuele) mensen schiet met als doel deze te doden.

Wat me ook erg veel deugd deed was dat ik merken kon dat ik ergens beter in werd, want ik ben zo ongeduldig als de pest. Vooral met het pistoolschieten (Glock 17), eerste beurt slechts 5 van de 25 raak geschoten ( :@ ), de tweede beurt al 18 van de 25. Moet er wel bij zeggen dat het mijn eerste sessie pistoolschieten ooit was.

"Wij" vallen onder RMC Zuid, dus op de Harskamp ben ik (helaas) nog niet geweest. Welke banen hebben ze daar? Ook 25 (pistool), 100 en 300 meter?

Edit: ik zat in Oirschot, daar hebben ze echt mooie banen, want daar kan je op een computer precies zien of en waar je het doel geraakt hebt, dus je hebt je uitslag meteen na de schietbeurt (wij hebben in verschillende houdingen steeds een sessie van 1x 5 schoten of 2x 5 schoten afgevuurd).
pi_91634378
Heckler & Koch MP5.

Ik zou er wel raad mee weten. Jammer dat het niet mag.
pi_91634466
Wapens _O_
ik heb een nieuwe voor op mijn Bucket list: licentie voor een glock 18 O+
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
pi_91634501
WTF gebeurt er inene zomaar in dit topic :o
Wat een herkenbaarheid :o

Oirschot is een vrij standaard baan, op de Harskamp gaat het meer om de 100 meter banen.
Maar die Diemaco's waren dus van Defensie? Want een semi auto C7 is wel op sportschutter verlof te krijgen hoor, een Steyr ook. Zolang ze maar niet volautomatisch zijn.
Steyr 7.62 op verlof? Geen probleem.
-weg-
pi_91634552
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 21:58 schreef robuust89 het volgende:
Wapens _O_
ik heb een nieuwe voor op mijn Bucket list: licentie voor een glock 18 O+
18 of 18c? :D :P
-weg-
pi_91634568
Ideaal tegen asociale kut buren. Vooral hier in NL.
pi_91634710
quote:
14s.gif Op donderdag 20 januari 2011 21:57 schreef EchtGaaf het volgende:
Heckler & Koch MP5.

Ik zou er wel raad mee weten. Jammer dat het niet mag.
Heckler en Koch is ook een toppert.. Maar MP5 is Machine Pistole.. Pistole.. 9mm.
Hij is fijn, maar als het HK mag wezen; 416/417 of PSG-1..

Chemische stoffen, brand, oorlog, wapens, ict en reverse enginering/onderzoekend vermogen...
i'm your man with teh pwnz0rz :D
-weg-
pi_91634926
quote:
Op donderdag 20 januari 2011 21:59 schreef Auti het volgende:

[..]

18 of 18c? :D :P
Een c variant, me dunkt O-)
Toch vind ik een FN P90 het ultieme wapen O+ die vormgeving, die vuurkracht... Maar da's geen sportgeweer :P
pi_91634962
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 22:02 schreef Auti het volgende:

[..]

Heckler en Koch is ook een toppert.. Maar MP5 is Machine Pistole.. Pistole.. 9mm.
Hij is fijn, maar als het HK mag wezen; 416/417 of PSG-1..

Chemische stoffen, brand, oorlog, wapens, ict en reverse enginering/onderzoekend vermogen...
i'm your man with teh pwnz0rz :D
http://www.google.nl/imag(...)l=1&biw=1280&bih=755

O+ O+

Vooral die versie Schietkoffer. O+ O+
pi_91635445
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 21:59 schreef Auti het volgende:
WTF gebeurt er inene zomaar in dit topic :o
Wat een herkenbaarheid :o

Oirschot is een vrij standaard baan, op de Harskamp gaat het meer om de 100 meter banen.
Maar die Diemaco's waren dus van Defensie? Want een semi auto C7 is wel op sportschutter verlof te krijgen hoor, een Steyr ook. Zolang ze maar niet volautomatisch zijn.
Steyr 7.62 op verlof? Geen probleem.
Oirschot heeft ook enkele (standaard) 100 meter banen, hoe verschillen die op de Harskamp dan? Zijn die helemaal in de "open lucht"? Want het ISK is natuurlijk een veel groter terrein dat die van de baantjes op Oirschot.

De Diemaco's waren idd van Defensie, daar hebben we erg goede contacten mee, niet alleen met schieten maar met allerhande activiteiten. Maar we hebben alleen maar "enkelschots" geschoten, dus in feite kan ik met een civiele versie (die OA-15 die ik poste is een door ontwikkelde M16, semi-automatisch dus die kan op verlof). De Steyr SSG waarmee we hebben geschoten was daarentegen geen defensiewapen, maar stond idd op verlof van één van mannen aldaar.

Maar verkoopt defensie dan oude Diemaco C7's, nadat ze omgebouwd zijn, dan aan wapenhandelaren? Weliswaar is die bijna hetzelfde als een OA-15 of AR-15, maar het patroon .223 is toch net iets anders dan de 5,56 NATO waarmee de C7 schiet.
Een Natresser heeft me vorig jaar eens verteld dat hij een FN-Fal op verlof had, die idd semi-automatisch was (of dat een ex-defensiewapen was kan ik niet zeggen).

Mijn wapenkast zie ik echter al levendig voor me, in mijn geest heb ik hem al gevuld. Twee 9mm vuistvuurwapens (Glock 17, Beretta 92FS Inox, prachtig wapen) en dan een licentie-M16 voor het 5,56 kaliber, en of dat nu een C7 / AR15 of OA15 is maakt me niet zoveel uit. Daarnaast ben ik toch erg geïntrigeerd door de FN-Fal, heb dat wapen tijdens prinsjesdag urenlang in mijn handen gehad (weliswaar onklaargemaakt), maar dat heeft ook zijn geheel eigen charme. Nog geheel uit metaal en met een houten kolf, relatief hoog gewicht (4,5 kilo) en dan ook nog eens een prachtig kaliber (7,62mm). Een wereld van verschil met de C7.

Maar goed, dat komt er pas wanneer ik een eigen huis heb, anders heb ik geen plaats om de wapens veilig op te bergen (een wapenkluis in een studentenhuis wil ik pertinent niet). Kan je eigenlijk ook een wapen gewoon "standaard" in de kluis van de club bewaren, of is dat niet mogelijk?

Edit: deze Mauser 98k met optisch vizier heeft Hes van Zweden momenteel staan, een orgineel wapen uit WO2, die mag dan ook nog wel in mijn kast. O+

pi_91635658
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 22:05 schreef robuust89 het volgende:

[..]

Een c variant, me dunkt O-)
Toch vind ik een FN P90 het ultieme wapen O+ die vormgeving, die vuurkracht... Maar da's geen sportgeweer :P
Het kaliber is keihard de bom, dat is gewoon een feit.. Pwnd 5.56 of 7.62 x wat dan ook gewoon keihard, en de vormgeving is gewoon een dusdanige verlening van je arm.. Het is een geweldig wapen. In hetzelfde kaliber maakt FN een handvuurwapen, de FiveSeven.
Dit kaliber penetreerd 45 laags kevlar vesten..
-weg-
pi_91635871
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 22:06 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

http://www.google.nl/imag(...)l=1&biw=1280&bih=755

O+ O+

Vooral die versie Schietkoffer. O+ O+

No Compromise...
-weg-
pi_91635996
Heren, heren... Een verlof krijg je niet zomaar hoor. En zonder verlof mag je al helemaal geen vuurwapens kopen.
Eerst lid zien te worden van een schietvereniging (waarvoor Verklaring Omtrent Gedrag nodig is), dan introductiecursussen doen (luchtpistool en luchtgeweer), schietvaardigheidsbewijs halen, dan je aspirant-lidmaatschap door (meestal een half jaar), dan een vol jaar lid zijn en minstens 18 geregistreerde schietbeurten, en dan geeft de schietvereniging een beslissing of jij volgens hen verantwoordelijk genoeg bent om een verlof te krijgen. En vervolgens mag de politie daar ook nog wat over zeggen of je wel of geen verlof krijgt.
Vervolgens mag je fors investeren in een wapenkluis met een aparte munitiekluis (kassa!) en dan dus een vuurwapen kopen (nogmaals kassa). En als je er dan mee wilt schieten, betaal je je scheel aan munitie. O en je verlof moet om de zoveel tijd verlengd worden (kassa voor de politie/gemeente en voor je schietvereniging want daar moet je weer zoveel schietbeurten doen iedere keer). En ze kunnen op de meest onmogelijke tijdstippen aanbellen en dan komen ze je kluizen inspecteren. Iets niet in orde? Loop je het risico dat ze de boel in beslag nemen en je je verlof kwijt raakt.
Kortom... Doe mij maar lekker een luchtwapen!
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_91636041
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 22:19 schreef Auti het volgende:

[..]

No Compromise...
:Y
pi_91636432
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 22:13 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Oirschot heeft ook enkele (standaard) 100 meter banen, hoe verschillen die op de Harskamp dan? Zijn die helemaal in de "open lucht"? Want het ISK is natuurlijk een veel groter terrein dat die van de baantjes op Oirschot.

De Diemaco's waren idd van Defensie, daar hebben we erg goede contacten mee, niet alleen met schieten maar met allerhande activiteiten. Maar we hebben alleen maar "enkelschots" geschoten, dus in feite kan ik met een civiele versie (die OA-15 die ik poste is een door ontwikkelde M16, semi-automatisch dus die kan op verlof). De Steyr SSG waarmee we hebben geschoten was daarentegen geen defensiewapen, maar stond idd op verlof van één van mannen aldaar.

Maar verkoopt defensie dan oude Diemaco C7's, nadat ze omgebouwd zijn, dan aan wapenhandelaren? Weliswaar is die bijna hetzelfde als een OA-15 of AR-15, maar het patroon .223 is toch net iets anders dan de 5,56 NATO waarmee de C7 schiet.
Een Natresser heeft me vorig jaar eens verteld dat hij een FN-Fal op verlof had, die idd semi-automatisch was (of dat een ex-defensiewapen was kan ik niet zeggen).

Mijn wapenkast zie ik echter al levendig voor me, in mijn geest heb ik hem al gevuld. Twee 9mm vuistvuurwapens (Glock 17, Beretta 92FS Inox, prachtig wapen) en dan een licentie-M16 voor het 5,56 kaliber, en of dat nu een C7 / AR15 of OA15 is maakt me niet zoveel uit. Daarnaast ben ik toch erg geïntrigeerd door de FN-Fal, heb dat wapen tijdens prinsjesdag urenlang in mijn handen gehad (weliswaar onklaargemaakt), maar dat heeft ook zijn geheel eigen charme. Nog geheel uit metaal en met een houten kolf, relatief hoog gewicht (4,5 kilo) en dan ook nog eens een prachtig kaliber (7,62mm). Een wereld van verschil met de C7.

Maar goed, dat komt er pas wanneer ik een eigen huis heb, anders heb ik geen plaats om de wapens veilig op te bergen (een wapenkluis in een studentenhuis wil ik pertinent niet). Kan je eigenlijk ook een wapen gewoon "standaard" in de kluis van de club bewaren, of is dat niet mogelijk?

Edit: deze Mauser 98k met optisch vizier heeft Hes van Zweden momenteel staan, een orgineel wapen uit WO2, die mag dan ook nog wel in mijn kast. O+

[ afbeelding ]
heel veel info.. maar het gaat voor civiel gebruik idd om de buitenbanen.
Pfff.. ik flip ff helemaal de pan uit :o
Verhaal van die "nastresser" klopt ook, je kan een semi auto Fal, ex defensie op verlof krijgen.
Ik heb nog wel wat afgeschoten hulzen liggen :o

Maar een Steyr 7.62 en dus ook de FAL of een MAG, die mogen mits ze semi automatisch zijn omgebouwd op verlof.
-weg-
pi_91636533
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 22:21 schreef Pandora73 het volgende:
Heren, heren... Een verlof krijg je niet zomaar hoor. En zonder verlof mag je al helemaal geen vuurwapens kopen.
15 stuks, 3 keer verlof ;) Maar ik zelf niet.
-weg-
pi_91638229
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 22:29 schreef Auti het volgende:

[..]

Weet jij of er een maximum is aan het aantal wapens dat je op verlof mag nemen?

De wapenwet in Luxemburg is helemaal leuk, daar mag je zelfs gewoon volautomatisch wapens (werkend!) hebben, je mag er alleen niet mee schieten. Maar ik zag in een wapenwinkel aldaar voor ¤16.000 een orginele Browning M2 (.50) staan, werkend en al, in Luxemburg compleet legaal (ook een Sturmgewehr 44 gezien, de moeder van het genre aanvalswapens).

En de HK416 staat gewoon bij Hes van Zweden, zij het semi-automatisch, te koop:

http://www.hesvanzweeden.nl/contents/nl/d171.html

@Pandora73, natuurlijk heb je helemaal gelijk met wat je zegt, goedkoop is het hobby niet (maarja, er zijn talloze dure hobby's) en je moet er een heel traject voor doorlopen wil je een verlof krijgen. Heb na het schieten zelf eens naar de mogelijkheden gekeken en daarom besloten het te verdagen tot na mijn afstuderen, want tijdens mijn studie ben ik immers ook zonder verlof onder de pannen (weliswaar slechts enkele keren per jaar, maar goed).

Dan heb ik nog een vraag voor jou, de onmogelijke tijden van controle's, dat begrijp ik wel dat ze dan een keertje 's avonds (laat) voor de deur staan. Maar als de politie op woensdagmiddag om 3 uur op de stoep staat, dan zullen ze toch wel begrijpen dat er mensen zijn die 40 of meer uur in de week werken? Of gaan ze dan ook moeilijk doen omdat ze geen toegang tot je woning hadden?
pi_91638235
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 22:29 schreef Auti het volgende:

[..]

Op 1 verlof mag je geloof ik maximaal 5 wapens hebben, dus dat klopt dan wel.
En natuurlijk zijn er illegale manieren om aan wapens te komen. Maar goed, als autistjes houden wij ons toch altijd aan regels? ;) Wij kicken toch op regels en structuur? Dit mag wel, en dat mag niet. Dan doen we dit wel, en dat niet. Toch?
(Of ben ik daar nou weer de enige in? Regelneuroot zijn dus?)
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_91638481
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 22:54 schreef von_Preussen het volgende:
Dan heb ik nog een vraag voor jou, de onmogelijke tijden van controle's, dat begrijp ik wel dat ze dan een keertje 's avonds (laat) voor de deur staan. Maar als de politie op woensdagmiddag om 3 uur op de stoep staat, dan zullen ze toch wel begrijpen dat er mensen zijn die 40 of meer uur in de week werken? Of gaan ze dan ook moeilijk doen omdat ze geen toegang tot je woning hadden?
Voor zover ik het heb begrepen: als je niet thuis bent, breken ze niet de boel open.
Maar als je wel thuis bent, dan doen ze wel redelijk moeilijk als je ze niet direct binnenlaat. Op zich mag je ze geloof ik wel vragen om een andere keer terug te komen, maar dan moet je wel een goede en aantoonbare reden hebben.
Tja het is net zoiets als de VWA-keuringen in de horeca: als ze dat aankondigen dan zorgt iedereen natuurlijk dat alles perfect in orde is. Het gaat erom dat ze je aantreffen in je dagelijkse doen zeg maar. "Verrassing!" (*insert lolsmurf*) Zodat ze kunnen zien hoe je er normaal gesproken mee omgaat. Het zijn en blijven natuurlijk gewoon levensgevaarlijke dingen...
(En ja, ik weet het, guns don't kill people, people do, maar toch.)
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_91639486
quote:
Op donderdag 20 januari 2011 22:21 schreef Pandora73 het volgende: Verklaring
Vervolgens mag je fors investeren in een wapenkluis met een aparte de politie/gemeente en voor Loop je het risico dat ze de boel in beslag nemen en je je verlof kwijt raakt.
Kortom... Doe mij maar lekker een luchtwapen!
Lieve schat, dat weet ik (we). Mijn vader jaagt, hij heeft me ook alles erover vertelt, en ik weet hoe uitgebreid het is :)
Een mens mag dromen hè? :+ O+
pi_91639652
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 22:58 schreef Pandora73 het volgende:

[..]

Voor zover ik het heb begrepen: als je niet thuis bent, breken ze niet de boel open.
Maar als je wel thuis bent, dan doen ze wel redelijk moeilijk als je ze niet direct binnenlaat. Op zich mag je ze geloof ik wel vragen om een andere keer terug te komen, maar dan moet je wel een goede en aantoonbare reden hebben. Tja het is net zoiets als de VWA-keuringen in de horeca: als ze dat aankondigen dan zorgt iedereen natuurlijk dat alles perfect in orde is. Het gaat erom dat ze je aantreffen in je dagelijkse doen zeg maar. "Verrassing!" (*insert lolsmurf*) Zodat ze kunnen zien hoe je er normaal gesproken mee omgaat.
Nee, maar ze zijn desondanks wel redelijk genoeg en verwachten niet dat je 24/7 thuis bent om op een eventuele controle te wachten.

quote:
Het zijn en blijven natuurlijk gewoon levensgevaarlijke dingen...
(En ja, ik weet het, guns don't kill people, people do, maar toch.)
Eigenlijk vond ik de strikte wetgeving in Nederland altijd sterk overdreven, ik neeg eigenlijk meer naar een veel lichter regime (niet iedereen krijgt een wapen, maar dat "gedoe" met schietverenigingen etc. vond ik overdreven). Maar voordat we gingen schieten kregen we een avond lang een veiligheidsinstructie, en onze sergeant zei toen m.b.t. wapenwet dat de overheid niet zo zeer criminelen de toegang tot wapens wil ontzeggen, maar wil voorkomen dat allerlei losbollen over vuurwapens beschikken waardoor er veel meer ongelukken zouden gebeuren.

Dat argument was voldoende om mij direct te overtuigen, sindsdien zie ik de zin achter een dergelijk scherp beleid ook duidelijk voor ogen, al helemaal als je het aantal ongelukken in NL vergelijkt met berichten die regelmatig vanuit de VS komen.

[ Bericht 0% gewijzigd door von_Preussen op 20-01-2011 23:34:56 ]
pi_91640172
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 23:21 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Nee, maar ze zijn desondanks wel redelijk genoeg en verwachten niet dat je 24/7 thuis bent om op een eventuele controle te wachten.
Nee logisch, want dan zou niemand ooit meer de deur uit kunnen natuurlijk. 't Is dus alleen dat áls ze komen, ze wel heel graag naar binnen willen.

quote:
[..]

Eigenlijk vond ik de strikte wetgeving in Nederland altijd sterk overdreven, ik neeg eigenlijk meer naar een veel lichter regime (niet iedereen krijgt een wapen, maar dat "gedoe" met schietverenigingen etc. vond ik overdreven). Maar voordat we gingen schieten kregen we een avond lang een veiligheidsinstructie, en onze sergeant zei toen m.b.t. wapenwet dat de overheid niet zo zweer criminelen de toegang tot wapens wil ontzeggen, maar wil voorkomen dat allerlei losbollen over vuurwapens beschikken waardoor er veel meer ongelukken zouden gebeuren.

Dat argument was voldoende om mij direct te overtuigen, sindsdien zie ik de zin achter een dergelijk scherp beleid ook duidelijk voor ogen, al helemaal als je het aantal ongelukken in NL vergelijkt met berichten die regelmatig vanuit de VS komen.
Precies. Criminelen komen toch wel aan wapens, en die zijn als het goed is ook wel slim genoeg om geen geregistreerd wapen te kopen. Anders kunnen ze net zo goed gelijk een visitekaartje achterlaten bij een misdaad.
Het gaat er inderdaad vooral om dat mensen die wapens wel stoer vinden maar geen idee hebben wat zo'n ding kan aanrichten, even op hun plek worden gezet, en dat iedereen die toch een wapen wil, goed weet hoe hij/zij ermee om moet gaan. En de controles zijn dan weer bedoeld om ervoor te zorgen dat iedereen dat ook gewoon blíjft doen.
Ik vind het ook zeker wel goed hoor!
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')