abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90151850
Het Nederlandse detachement maakte deel uit van het "2 nd US.DIV. 38th Infantery Regiment United States Army". Mijn registratienummer was 340828245. Ik beoefende in Korea het zogeheten Taekyon Army Combat en behaalde er op 9 februari 1953 na een examen onder supervisie van de Roka Korean-selfdefence een 1ste Tan. Bovendien ontving ik een Korea orlogsmedaille en een Presidentiële dankbetuiging.

Een door secretaris Dalmeijer van de V.O.K.S. (Vereniging Oud Korea Strijders) voor waarheidsgetrouw verklaart certificaat, geeft te lezen: " Taekyon Army-Combat 1e Tan", en "The Korean War Medal and the Korean Presidental United Citation, for outstanding performance of duty in Korean Front against enemy". In mei 1954 kwam in Korea een 'staakt het vuren' tot stand en werd het Nederlandse detachement met groot verlof gezonden. Via een verblijf in Japan en Taiwan keerde ik terug naar Nederland. In Japan bezocht ik de kempo-universiteit van So Doshin alwaar het Shorin-ji Kempo werd beoefend. Ik was erg onder de indruk van het kempo in Japan.

Iedere kempoka had toen nog op zijn kimono het boeddhistische swastikateken staan. Omdat het zoveel leek op het hakenkruis symbool van Hitler hebben ze nu een ander symbool. Met de Amerikaanse piloot James Makoni vloog ik toen naar de Amerikaanse basis Tjing Chuen Kang vlak bij Taichong op Taiwan. Ik wilde hier het Taiwanese Pochi dat ook wel bekend staat Kau Shu beter leren kennen. In Taiwan leerde ik de politiegeneraal Sian Teh Huang kennen. Deze man zou later de belangrijkste leraar van mijn leven worden. Via Sian Teh Huang kwam ik in contact met de vechtkunsten en het militaire- en politieapparaat aldaar.

http://home.zonnet.nl/theloesen.t/Meijers_1.html

Een mooi verhaal over deze meneer.
pi_90154336
De wapenstilstand ging in op 27 juli 1953. Hij zou ook de Korea medaile van de VN gekregen moeten hebben als hij daar heeft gevochten.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_90154930
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 23:48 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
De wapenstilstand ging in op 27 juli 1953. Hij zou ook de Korea medaile van de VN gekregen moeten hebben als hij daar heeft gevochten.
Dat is de zesde baton op zijn jasje ( Blauw witte strepen ) maar die kan je gewoon bestellen via internet, ook de medailles en kruizen.
pi_90176302
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 19:59 schreef Sine_Pari het volgende:
:( Het is gewoonweg walgelijk dat een poser met zijn gejate eer meer aandacht krijgt dan de werkelijke veteranen.
Kan voor de eerste keer je woede goed voorstellen maar kun je ook even ingaan op mijn eerdere post inzake jouw 2 paspoorten(mag ook via pm) als je die hebt en de US commandos? :{
Daarbij zie ik steeds meer her en der documenten opduiken die zijn bestaansrecht wel onderschrijven en dan vraag ik mij af in hoeverre wij,ik,het misschien niet allemaal bij het foute eind hadden inzake deze man zijn verdiensten. :{

Mbt de US commandos blijf ik gezien de info van Sine het ook raar vinden dat hij beweert bij de US special forces te hebben gediend maar gezien de hoeveelheid info en documenatie die deze oude man zijn kwaliteiten onderschrijven zou ik ook wat hard tegenbewijs willen zien van hen die deze man van alles en nog wat betichten en dan met name de info waarmee Sine schermt inzake wat wel en niet kan en of er dan niet mensen zijn die met hem(als het zo is) gediend hebben want ik heb begrepen dat de US army alles veel specifieker en gedocumenteerder bijhoudt dan wij in NL. :Y

Misschien dat Sine wat mails kan sturen naar mensen die hij tijdens zijn opleiding heeft leren kennen en die met deze man zouden hebben gediend in Vietnam? en dan wat meer klaarheid kunnen geven inzake zijn militaire achtergrond. :Y
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  maandag 20 december 2010 @ 14:31:45 #80
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_90177674
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 14:31 schreef Keltie het volgende:
Is dat dan deze dude?
http://home.zonnet.nl/theloesen.t/Meijers_1.html
Ja dat is hem.

Rubje, er zitten gewoon zoveel fouten in zijn verhaal dat een heleboel dingen gewoon niet waar kunnen zijn. Gedeeltelijk zal het zeker kloppen, maar andere delen zijn gewoon pure fantasie.

Alleen al het feit dat hij beweerd in de Special Forces te hebben gediend.
Daar heb je een Amerikaans paspoort en een security clearance voor nodig.
Hij heeft 3 verschillende paspoorten, maar geen Amerikaans. En zelfs als hij al een Amerikaans paspoort had, zou hij die andere nationaliteiten op hebben moeten geven om een security clearance te krijgen. Met andere woorden, dat verhaal van hem is grote onzin.

Ik heb niet echt verstand van al die onderscheidingen enzo, maar zelfs ik zie meteen al wat dingen die niet overeenkomen met zijn verhaal. Iemand die er verstand van heeft zal er waarschijnlijk ik weet niet hoeveel fouten uit kunnen halen.
pi_90178485
iemand zou hem eens een mailtje kunnen sturen?
pi_90180241
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 14:26 schreef rubje het volgende:

[..]

Kan voor de eerste keer je woede goed voorstellen maar kun je ook even ingaan op mijn eerdere post inzake jouw 2 paspoorten(mag ook via pm) als je die hebt en de US commandos? :{
Daarbij zie ik steeds meer her en der documenten opduiken die zijn bestaansrecht wel onderschrijven en dan vraag ik mij af in hoeverre wij,ik,het misschien niet allemaal bij het foute eind hadden inzake deze man zijn verdiensten. :{

Mbt de US commandos blijf ik gezien de info van Sine het ook raar vinden dat hij beweert bij de US special forces te hebben gediend maar gezien de hoeveelheid info en documenatie die deze oude man zijn kwaliteiten onderschrijven zou ik ook wat hard tegenbewijs willen zien van hen die deze man van alles en nog wat betichten en dan met name de info waarmee Sine schermt inzake wat wel en niet kan en of er dan niet mensen zijn die met hem(als het zo is) gediend hebben want ik heb begrepen dat de US army alles veel specifieker en gedocumenteerder bijhoudt dan wij in NL. :Y

Misschien dat Sine wat mails kan sturen naar mensen die hij tijdens zijn opleiding heeft leren kennen en die met deze man zouden hebben gediend in Vietnam? en dan wat meer klaarheid kunnen geven inzake zijn militaire achtergrond. :Y
Maar waarom loopt deze man op de veteranendag dan met rode baret ( zie foto ) je ziet de Korea veteranen achter hem al lachen, ik keek ook al op van deze man op die dag, hij had de medailles Amerikaans opgemaakt, en hij is Nederlander. Dan doe je dat niet, je stuurt ze op naar van Wielik, en die maken je onderscheidingen op.
  maandag 20 december 2010 @ 15:43:09 #84
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_90180593
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 19:42 schreef Clan het volgende:
Het was mij niet opgevallen, maar mijn vrouw had deze man op de foto genomen tijdens de veteranendag in Roermond, maar dat klopt, hij droeg toen al zijn medailles én een rode baret van, ik meen, de para's

[ link | afbeelding ]

Uploaded with ImageShack.us

[ link | afbeelding ]

Uploaded with ImageShack.us
_O-
pi_90203022
@rubje, er zal in zijn verhalen ergens misschien wel een korreltje waarheid tussen zitten, maar wat ik dus met zekerheid kan zeggen is dat hij geen Amerikaans militair is geweest en zeker geen Special Forces soldier.Zijn namen komen hier in Bragg (USAJFKSWSC) in de opleidingsboeken niet voor. Hij is hier echter wel een bekende bij diverse SF soldiers, zeker onder diverse SF'ers die Vietnam veterans zijn, maar dan niet als SF soldier maar als poser. En ook nog eens wat betreft de U.S. Army Special Forces als een slechte poser. Zoals ik al eerder aangaf draagt hij zaken die niet bestaan, en welke hij als hij werkelijk U.S. militair was geweest had moeten weten, andere zaken worden fout gedragen, en weer andere dingen had hij nooit kunnen halen.

En verder rubje, hoeveel passporten denk je dat ik bezit als ik hier toch duidelijk aangeef dat je als SF soldier Amerikaans staatburger mag zijn en geen dubbele nationaliteit mag bezitten.

@Clan, hij heeft zijn medailles niet Amerikaans opgemaakt, hij dracht er namelijk teveel, en ook nog eens in de verkeerde volgoorde. BTW het is de rode baret van de Duitse Fallschirmjäger. Als je hem volgende keer weer eens treft gewoon eens vragen waar het Fallschirmjäger museum zich bij de Luftlande- und Lufttransportschule in Altenstadt zich bevind. Kan je hem ook gelijk vragen aam welke straat in Bragg zich de "SF" chapel bevind, of op welke datum hij zijn long tab kreeg, of waar het eerste deel van de HALO opleiding plaats vind en waar deze gevestigt is (met straat en plaats). En als ik het goed zie dracht hij ook de SAS wings. Als dat zo is kan je hem ook gelijk even vragen welke kleur het boat house in Hereford heeft. _O-
pi_90203930
Inderdaad een slechte poser.. zou die stolen valor act ook voor NIET-burgers van de VS gelden?

(Wat is de "boat house" overigens?)
That song is straight homosexual country music special olympic gay.
pi_90204230
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 22:14 schreef Vronsky het volgende:
Inderdaad een slechte poser.. zou die stolen valor act ook voor NIET-burgers van de VS gelden?

(Wat is de "boat house" overigens?)
De Stolen Valor Act geld hier voor iedereen, dus zowel militairen als burgers.

En dat is iets wat insiders weten en men dus niet hier of elders op een forum gaat zetten. ;)
pi_90205519
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 22:03 schreef Sine_Pari het volgende:

@Clan, hij heeft zijn medailles niet Amerikaans opgemaakt, hij dracht er namelijk teveel, en ook nog eens in de verkeerde volgoorde.
Teveel? Kan dat dan voor Amerikaanse begrippen?

quote:
BTW het is de rode baret van de Duitse Fallschirmjäger.
Had in de OP al zo'n speldje gespot, nu ook met baret... :')

[ Bericht 0% gewijzigd door AchJa op 20-12-2010 22:41:18 ]
pi_90205676
@Sine_Pari

In de VS hangen ze toch aan het lint, en worden ze toch in rijen, onder elkaar, gedragen?

In Nederland draag je ze op het lint, en alles naast elkaar, maar je ziet dat ze niet professioneel zijn opgemaakt bij van Wielik.
pi_90206484
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 22:34 schreef AchJa het volgende:

[..]

Teveel? Kan dat an voor Amerikaanse begrippen?
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 22:36 schreef Clan het volgende:
@Sine_Pari

In de VS hangen ze toch aan het lint, en worden ze toch in rijen, onder elkaar, gedragen?

In Nederland draag je ze op het lint, en alles naast elkaar, maar je ziet dat ze niet professioneel zijn opgemaakt bij van Wielik.
Ja buiten dat de linten elkaar niet mogen overlapen (als naast elkaar gedragen) mag men ook niet meer dan 4 medailles op een rij dragen, maar gebruikelijk is 3 op en rij en daarna de volgende erboven.
  maandag 20 december 2010 @ 22:50:26 #91
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_90206793
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 19:59 schreef Sine_Pari het volgende:
:( Het is gewoonweg walgelijk dat een poser met zijn gejate eer meer aandacht krijgt dan de werkelijke veteranen.
Eigenlijk is de man gewoon zielig.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_90207012
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 22:17 schreef Sine_Pari het volgende:

[..]

En dat is iets wat insiders weten en men dus niet hier of elders op een forum gaat zetten. ;)
..Dus.. zou hij in theorie door iemand uit de VS kunnen worden aangegeven? :P
pi_90207335
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 22:53 schreef Vronsky het volgende:

[..]

..Dus.. zou hij in theorie door iemand uit de VS kunnen worden aangegeven? :P
Ja maar omberecht te kunnen worden moet hij zich A.) eerst in de U.S. moeten bevinden, en B.) hier de strafdaad hebben doorgevooerd. Anders zie ik hier geen rechter hem veroordelen.
pi_90207475
:'(

Jammer!
pi_90207613
Zou ook te gek voor worden zijn als men grensoverscheiden maar even ging veroordelen.
pi_90207636
Mwah, in dit geval mag er wel een uitzondering worden gemaakt :P.
  dinsdag 21 december 2010 @ 10:18:08 #97
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_90223205
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 22:17 schreef Sine_Pari het volgende:

[..]

Insiders? Kwam dat van die boathouse ook niet voor in de film "Heat"? (Robert de Niro vraagt het aan, ik meen Sean Bean, die zich ook voordoet als SAS'er..)

EDIT:
Film was Ronin meen ik.
pi_90289538
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 22:03 schreef Sine_Pari het volgende:
@rubje, er zal in zijn verhalen ergens misschien wel een korreltje waarheid tussen zitten, maar wat ik dus met zekerheid kan zeggen is dat hij geen Amerikaans militair is geweest en zeker geen Special Forces soldier.Zijn namen komen hier in Bragg (USAJFKSWSC) in de opleidingsboeken niet voor. Hij is hier echter wel een bekende bij diverse SF soldiers, zeker onder diverse SF'ers die Vietnam veterans zijn, maar dan niet als SF soldier maar als poser. En ook nog eens wat betreft de U.S. Army Special Forces als een slechte poser. Zoals ik al eerder aangaf draagt hij zaken die niet bestaan, en welke hij als hij werkelijk U.S. militair was geweest had moeten weten, andere zaken worden fout gedragen, en weer andere dingen had hij nooit kunnen halen.
En dan nog blijft het vreemd dat niet gewoon ene stuk of 5 US commandos even een reisje naar NL boeken en hem even thuis komen opzoeken of desnoods hier even contact leggen met de lokale afdelingen en dan alsnog naar zijn huis vertoeven en hem duidelijk maken dat hij nu moet stoppen of anders.

quote:
En verder rubje, hoeveel passporten denk je dat ik bezit als ik hier toch duidelijk aangeef dat je als SF soldier Amerikaans staatburger mag zijn en geen dubbele nationaliteit mag bezitten.
hey..easy. :{ don't get upset,i was just checking.. ;) bedankt voor je antwoord.

quote:
@Clan, hij heeft zijn medailles niet Amerikaans opgemaakt, hij dracht er namelijk teveel, en ook nog eens in de verkeerde volgoorde. BTW het is de rode baret van de Duitse Fallschirmjäger. Als je hem volgende keer weer eens treft gewoon eens vragen waar het Fallschirmjäger museum zich bij de Luftlande- und Lufttransportschule in Altenstadt zich bevind. Kan je hem ook gelijk vragen aam welke straat in Bragg zich de "SF" chapel bevind, of op welke datum hij zijn long tab kreeg, of waar het eerste deel van de HALO opleiding plaats vind en waar deze gevestigt is (met straat en plaats). En als ik het goed zie dracht hij ook de SAS wings. Als dat zo is kan je hem ook gelijk even vragen welke kleur het boat house in Hereford heeft. _O-
hahaha...for vets is dat easy voor nobodys still a question O-)

Maar mij viel ook al op dat hij op die laatste foto, ALS hij echt zo beroemd was op oorlogsgebied, hij wel achteraan kon zitten? ( of loopt hij bewust alleen voorbij om te showen :Y )bij de gewone mensen(witte stoeltjes) terwijl op die foto in Roermond de betere stoelen(bruine) allemaal voor de mensen zijn die er toedoen. :D
Ook raar dat hij op de ene foto een oude green baret draagt(zelf voor zijn huis staat een stenen plakaat van de US SF met inscriptie :Y -check tv reportage) en in Roermond een rode baret vd Duise FSJ alsof die iets te maken hebben met die dag. :{ Zag je ook op zijn mouw een ander teken dat de andere Korea veteranen? :D (indiaan)
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_90292107
quote:
En dan nog blijft het vreemd dat niet gewoon ene stuk of 5 US commandos even een reisje naar NL boeken en hem even thuis komen opzoeken of desnoods hier even contact leggen met de lokale afdelingen en dan alsnog naar zijn huis vertoeven en hem duidelijk maken dat hij nu moet stoppen of anders.
Tja dit is Nederland :')
Dan zouden waarschijnlijk de dag erna de kranten volstaan met artikels vol met allerlei vooroordelen over agressieve, nutteloze, onopgeleide, etc etc militairen, die hier een arme oude man, die ook nog eens een oorlogsheld is, zijn komen bedreigen. :')
Worden ze waarschijnlijk nog aangeklaagd ook.
  woensdag 22 december 2010 @ 15:39:01 #100
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_90292246
Wow, wat een lamme lul zeg. Totaal geen respect voor de echte veteranen.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')