Dat is de zesde baton op zijn jasje ( Blauw witte strepen ) maar die kan je gewoon bestellen via internet, ook de medailles en kruizen.quote:Op zondag 19 december 2010 23:48 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
De wapenstilstand ging in op 27 juli 1953. Hij zou ook de Korea medaile van de VN gekregen moeten hebben als hij daar heeft gevochten.
Kan voor de eerste keer je woede goed voorstellen maar kun je ook even ingaan op mijn eerdere post inzake jouw 2 paspoorten(mag ook via pm) als je die hebt en de US commandos?quote:Op zondag 19 december 2010 19:59 schreef Sine_Pari het volgende:
Het is gewoonweg walgelijk dat een poser met zijn gejate eer meer aandacht krijgt dan de werkelijke veteranen.
Ja dat is hem.quote:Op maandag 20 december 2010 14:31 schreef Keltie het volgende:
Is dat dan deze dude?
http://home.zonnet.nl/theloesen.t/Meijers_1.html
Maar waarom loopt deze man op de veteranendag dan met rode baret ( zie foto ) je ziet de Korea veteranen achter hem al lachen, ik keek ook al op van deze man op die dag, hij had de medailles Amerikaans opgemaakt, en hij is Nederlander. Dan doe je dat niet, je stuurt ze op naar van Wielik, en die maken je onderscheidingen op.quote:Op maandag 20 december 2010 14:26 schreef rubje het volgende:
[..]
Kan voor de eerste keer je woede goed voorstellen maar kun je ook even ingaan op mijn eerdere post inzake jouw 2 paspoorten(mag ook via pm) als je die hebt en de US commandos?![]()
Daarbij zie ik steeds meer her en der documenten opduiken die zijn bestaansrecht wel onderschrijven en dan vraag ik mij af in hoeverre wij,ik,het misschien niet allemaal bij het foute eind hadden inzake deze man zijn verdiensten.![]()
Mbt de US commandos blijf ik gezien de info van Sine het ook raar vinden dat hij beweert bij de US special forces te hebben gediend maar gezien de hoeveelheid info en documenatie die deze oude man zijn kwaliteiten onderschrijven zou ik ook wat hard tegenbewijs willen zien van hen die deze man van alles en nog wat betichten en dan met name de info waarmee Sine schermt inzake wat wel en niet kan en of er dan niet mensen zijn die met hem(als het zo is) gediend hebben want ik heb begrepen dat de US army alles veel specifieker en gedocumenteerder bijhoudt dan wij in NL.![]()
Misschien dat Sine wat mails kan sturen naar mensen die hij tijdens zijn opleiding heeft leren kennen en die met deze man zouden hebben gediend in Vietnam? en dan wat meer klaarheid kunnen geven inzake zijn militaire achtergrond.
quote:Op zondag 19 december 2010 19:42 schreef Clan het volgende:
Het was mij niet opgevallen, maar mijn vrouw had deze man op de foto genomen tijdens de veteranendag in Roermond, maar dat klopt, hij droeg toen al zijn medailles én een rode baret van, ik meen, de para's
[ link | afbeelding ]
Uploaded with ImageShack.us
[ link | afbeelding ]
Uploaded with ImageShack.us
De Stolen Valor Act geld hier voor iedereen, dus zowel militairen als burgers.quote:Op maandag 20 december 2010 22:14 schreef Vronsky het volgende:
Inderdaad een slechte poser.. zou die stolen valor act ook voor NIET-burgers van de VS gelden?
(Wat is de "boat house" overigens?)
Teveel? Kan dat dan voor Amerikaanse begrippen?quote:Op maandag 20 december 2010 22:03 schreef Sine_Pari het volgende:
@Clan, hij heeft zijn medailles niet Amerikaans opgemaakt, hij dracht er namelijk teveel, en ook nog eens in de verkeerde volgoorde.
Had in de OP al zo'n speldje gespot, nu ook met baret...quote:BTW het is de rode baret van de Duitse Fallschirmjäger.
quote:Op maandag 20 december 2010 22:34 schreef AchJa het volgende:
[..]
Teveel? Kan dat an voor Amerikaanse begrippen?
Ja buiten dat de linten elkaar niet mogen overlapen (als naast elkaar gedragen) mag men ook niet meer dan 4 medailles op een rij dragen, maar gebruikelijk is 3 op en rij en daarna de volgende erboven.quote:Op maandag 20 december 2010 22:36 schreef Clan het volgende:
@Sine_Pari
In de VS hangen ze toch aan het lint, en worden ze toch in rijen, onder elkaar, gedragen?
In Nederland draag je ze op het lint, en alles naast elkaar, maar je ziet dat ze niet professioneel zijn opgemaakt bij van Wielik.
Eigenlijk is de man gewoon zielig.quote:Op zondag 19 december 2010 19:59 schreef Sine_Pari het volgende:
Het is gewoonweg walgelijk dat een poser met zijn gejate eer meer aandacht krijgt dan de werkelijke veteranen.
..Dus.. zou hij in theorie door iemand uit de VS kunnen worden aangegeven?quote:Op maandag 20 december 2010 22:17 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
De Stolen Valor Act geld hier voor iedereen, dus zowel militairen als burgers.
En dat is iets wat insiders weten en men dus niet hier of elders op een forum gaat zetten.
Ja maar omberecht te kunnen worden moet hij zich A.) eerst in de U.S. moeten bevinden, en B.) hier de strafdaad hebben doorgevooerd. Anders zie ik hier geen rechter hem veroordelen.quote:Op maandag 20 december 2010 22:53 schreef Vronsky het volgende:
[..]
..Dus.. zou hij in theorie door iemand uit de VS kunnen worden aangegeven?
Insiders? Kwam dat van die boathouse ook niet voor in de film "Heat"? (Robert de Niro vraagt het aan, ik meen Sean Bean, die zich ook voordoet als SAS'er..)quote:Op maandag 20 december 2010 22:17 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
De Stolen Valor Act geld hier voor iedereen, dus zowel militairen als burgers.
En dat is iets wat insiders weten en men dus niet hier of elders op een forum gaat zetten.
En dan nog blijft het vreemd dat niet gewoon ene stuk of 5 US commandos even een reisje naar NL boeken en hem even thuis komen opzoeken of desnoods hier even contact leggen met de lokale afdelingen en dan alsnog naar zijn huis vertoeven en hem duidelijk maken dat hij nu moet stoppen of anders.quote:Op maandag 20 december 2010 22:03 schreef Sine_Pari het volgende:
@rubje, er zal in zijn verhalen ergens misschien wel een korreltje waarheid tussen zitten, maar wat ik dus met zekerheid kan zeggen is dat hij geen Amerikaans militair is geweest en zeker geen Special Forces soldier.Zijn namen komen hier in Bragg (USAJFKSWSC) in de opleidingsboeken niet voor. Hij is hier echter wel een bekende bij diverse SF soldiers, zeker onder diverse SF'ers die Vietnam veterans zijn, maar dan niet als SF soldier maar als poser. En ook nog eens wat betreft de U.S. Army Special Forces als een slechte poser. Zoals ik al eerder aangaf draagt hij zaken die niet bestaan, en welke hij als hij werkelijk U.S. militair was geweest had moeten weten, andere zaken worden fout gedragen, en weer andere dingen had hij nooit kunnen halen.
hey..easy.quote:En verder rubje, hoeveel passporten denk je dat ik bezit als ik hier toch duidelijk aangeef dat je als SF soldier Amerikaans staatburger mag zijn en geen dubbele nationaliteit mag bezitten.
hahaha...for vets is dat easy voor nobodys still a questionquote:@Clan, hij heeft zijn medailles niet Amerikaans opgemaakt, hij dracht er namelijk teveel, en ook nog eens in de verkeerde volgoorde. BTW het is de rode baret van de Duitse Fallschirmjäger. Als je hem volgende keer weer eens treft gewoon eens vragen waar het Fallschirmjäger museum zich bij de Luftlande- und Lufttransportschule in Altenstadt zich bevind. Kan je hem ook gelijk vragen aam welke straat in Bragg zich de "SF" chapel bevind, of op welke datum hij zijn long tab kreeg, of waar het eerste deel van de HALO opleiding plaats vind en waar deze gevestigt is (met straat en plaats). En als ik het goed zie dracht hij ook de SAS wings. Als dat zo is kan je hem ook gelijk even vragen welke kleur het boat house in Hereford heeft.
Tja dit is Nederlandquote:En dan nog blijft het vreemd dat niet gewoon ene stuk of 5 US commandos even een reisje naar NL boeken en hem even thuis komen opzoeken of desnoods hier even contact leggen met de lokale afdelingen en dan alsnog naar zijn huis vertoeven en hem duidelijk maken dat hij nu moet stoppen of anders.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |