abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 12 december 2010 @ 19:55:47 #176
192683 AMDB
Visionair.
pi_89844581
Jep, volgens mij kon je het met collegegeldkrediet betalen. Dacht ik iig ergens gelezen te hebben.
pi_89845816
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 12:40 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Ze hebben altijd nog een stok achter de deur (BSA) om mij de deur te wijzen, dus als ze die boete niet zien zitten kunnen ze mij ten alle tijde erafgooien (het gaat weliswaar om slechts 1 vak, maar dat kan ik pas november 2011 herkansen).
Maar bij masters heb je volgens mij helemaal geen BSA. Tenminste... Iemand die dat kan bevestigen?

Dus die kunnen langstudeerders gewoon niet kwijt dan?
Profiel opgeheven.
  zondag 12 december 2010 @ 20:26:53 #178
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_89845975
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 19:55 schreef AMDB het volgende:
Jep, volgens mij kon je het met collegegeldkrediet betalen. Dacht ik iig ergens gelezen te hebben.
Moet je wel nog kunnen lenen, en aangezien we het over langstudeerders hebben zullen die vaak ook al door hun leentermijn heen zijn.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_89846460
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 19:02 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Volgens mij had ik dit hier nog niet gezien: de NRC van gister meldt dat de Minister van Onderwijs ook zelf niet gelooft dat zonder geld de kwaliteit van het onderwijs omhoog kan, maar dat in het publiek wel volhoudt :')

[..]

http://www.nrc.nl/digital(...)1_1_003_article2.pdf
:{ Stelletje ramdebielen daar.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  zondag 12 december 2010 @ 21:17:06 #180
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_89849008
Onderwijs is zeker ook al zo'n linkse hobby.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  zondag 12 december 2010 @ 21:21:24 #181
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_89849254
quote:
10s.gif Op zondag 12 december 2010 21:17 schreef ethiraseth het volgende:
Onderwijs is zeker ook al zo'n linkse hobby.
Dit kabinet doet denken aan het wat dommige familielid dat nooit inhoudelijk op je studie in gaat.

Maar altijd vraagt ' wat kan je ermee worden dan?' Om er vervolgens aan toe te voegen 'dat die studentjes maar een mooi leventje hebben' :')
  zondag 12 december 2010 @ 21:24:10 #182
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_89849446
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 21:21 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Dit kabinet doet denken aan het wat dommige familielid dat nooit inhoudelijk op je studie in gaat.

Maar altijd vraagt ' wat kan je ermee worden dan?' Om er vervolgens aan toe te voegen 'dat die studentjes maar een mooi leventje hebben' :')
Dat is het hele punt ook: studenten hebben nog niet het kutleven wat werkende mensen hebben. En dat kunnen werkende mensen niet uitstaan, dus moet het studenten zo moeilijk mogelijk worden gemaakt, zodat ze ook snel een kutleven krijgen. :{
pi_89849641
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 21:24 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Dat is het hele punt ook: studenten hebben nog niet het kutleven wat werkende mensen hebben. En dat kunnen werkende mensen niet uitstaan, dus moet het studenten zo moeilijk mogelijk worden gemaakt, zodat ze ook snel een kutleven krijgen. :{
Ik werk verdomme meer en harder dan de meeste werkende mensen!
pi_89849678
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 21:21 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Aan dat beeld van studenten die alleen maar zuipen en plezier hebben erger ik me ook, niet alleen heb je je studie (sommige zijn zwaarder dan andere), alleen daarnaast werken velen ook en proberen aan het einde van de maand de eindjes aan elkaar te knopen.

Eigenlijk zou je iedereen die geen HBO of WO-diploma heeft (danwel een dergelijke opleiding of studie volgt) geen stemrecht moeten hebben.
  zondag 12 december 2010 @ 21:28:52 #185
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_89849704
quote:
8s.gif Op zondag 12 december 2010 21:27 schreef Ewelina het volgende:

[..]

niks mee te maken. :( Alleen voltijd werken telt, en dan ook alleen nog als je je tot over je oren in de schulden steekt voor een hypotheek op een klein vinex-huisje waar je 's avonds sbs6 kan kijken op je breedbeeld hdtv, want huren is tenslotte geld weggooien!
pi_89849847
quote:
10s.gif Op zondag 12 december 2010 21:28 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

niks mee te maken. :( Alleen voltijd werken telt, en dan ook alleen nog als je je tot over je oren in de schulden steekt voor een hypotheek op een klein vinex-huisje waar je 's avonds sbs6 kan kijken op je breedbeeld hdtv, want huren is tenslotte geld weggooien!
Met mijn baan en mijn studie haal ik de 50 uur in de week wel hoor :X

In de schulden steken: check, alhoewel ik nu niet meer kan lenen. En dat allemaal zodat ik uiteindelijk loonslaaf mag worden.
  zondag 12 december 2010 @ 21:42:30 #187
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_89850461
quote:
9s.gif Op zondag 12 december 2010 21:31 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Met mijn baan en mijn studie haal ik de 50 uur in de week wel hoor :X

Nee, er moet ook een prikklok en collega's met zouteloze humor bij!

Heerlijk, even de onderbuik zijn gang laten gaan.
pi_89850658
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 21:42 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Nee, er moet ook een prikklok en collega's met zouteloze humor bij!

Heerlijk, even de onderbuik zijn gang laten gaan.
Check!
pi_89853152
quote:
8s.gif Op zondag 12 december 2010 21:27 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Dat mag zeker gezegd worden. Ik heb alles omgekeerd gedaan: Van mijn 15e tot 22e fulltime gewerkt en toen pas gaan studeren. Maar ik moet zeggen als ik straks mijn Msc heb afgerond denk ik dat het echt een verademing zal worden als ik weer mag / kan werken.

Mensen beseffen gewoon niet hoeveel tijd en moeite studeren kost. Ik kom ook dik aan de 50 uur als ik alles bij elkaar optel. Hoeveel werkende mensen spenderen hele weekenden en avonden aan het 'werk'.

Dat beeld van de 'luie' student komt denk ik nog uit de jaren 70 / 80 waarin je nog ongelimiteerd kon studeren met een royale studiefinanciering.

Tegenwoordig mag je voor een paar euri jezelf helemaal de schulden in werken om bij gods gratie maar een papiertje te krijgen, mits het kabinet niet het 'plots' over een andere boeg gooit en je berooid langs de stoep komt te staan.
Profiel opgeheven.
pi_89854321
Met de kanttekening dat ik nog geen echt fulltime baan heb gehad: M'n stage waarbij ik van 7:30 tot 17:30 werkte, vond ik zoveel relaxter dan studeren. Tijdens het weekend en 's avonds gewoon echt vrij, zonder de druk van studie, wat je gewoon mee naar huis neemt. Ik ben sowieso meer tijd kwijt aan studie dan toen aan stage. Natuurlijk heb je wel wat minder verantwoordelijkheden tijdens een stage dan tijdens echt werk, maar toch.

Die plannen van groenlinks om de pensioenleeftijd afhankelijk te maken van je gewerkte jaren vind ik dan ook belachelijk.

Overigens is die verplichte stage ook deels de oorzaak van m'n vertraging. De stage moet minimaal 3 maanden zijn, maar geen bedrijf wil natuurlijk iemand zo kort hebben. Alle stages die ik heb gezien waren minimaal 5-6 maanden. Dan nog het feit dat je literatuurstudie onderdeel van het afstuderen is, waar je pas aan kan beginnen als je je 4e-jaarsvakken klaar hebt, terwijl het zelf officieel een 4e jaars vak is, maakt dat je voor mijn 5 jarige studie op z'n minst 5.5 tot 6 jaar moet uittrekken. Ik ken niemand die er korter dan 5.5 jaar over heeft gedaan.
  maandag 13 december 2010 @ 12:48:55 #191
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_89870062
Ook een belangrijk argument tegen de nieuwe plannen: De emanciperende werking van het hoger onderwijs wordt teniet gedaan.

Stel, Jan de loodgieter ontdekt op zijn 45 ste dat zijn abominabele schoolresultaten te wijten zijn aan een nooit onderkende dyslexie, en dat hij meer in zijn mars heeft. In de avonduren een deeltijd studie volgen zit er nu niet meer in, of hij moet al een heeel goedlopend bedrijf hebben. Anders: Eens een loodgieter, altijd een loodgieter.

Zo schuift de maatschappij steeds meer op naar een maatschappij waar je op je 18de al precies moet weten wat je wil, en geen mindere periodes mag hebben. Want je krijgt maar één kans. En als die verkeken is zijn je kaarten geschud tot aan je 65ste.

Wat een ellende moet dat straks geven bij ouders die dit heel goed beseffen, en een kind hebben dat in een wat heftiger puberperiode zit..
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 22:26 schreef Bierie het volgende:
Tegenwoordig mag je voor een paar euri jezelf helemaal de schulden in werken om bij gods gratie maar een papiertje te krijgen, mits het kabinet niet het 'plots' over een andere boeg gooit en je berooid langs de stoep komt te staan.
En dat allemaal om een paar niet bestaande ' lullo's' aan te pakken. Misschien moeten de heren Romeyn, Prins en Koch een brief sturen naar het kabinet waarin ze uitleggen dat Van Binsbergen, Kerstens en Kamphuijs fictieve personages zijn...
pi_89871593
Om op je 45e nog een studie te gaan volgen heeft ook weinig zin, zeker voor de overheid, dat kost meer dan het de overheid zal opbrengen. Ik snap wel dat dat voor eigen rekening is.
  maandag 13 december 2010 @ 13:55:03 #193
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_89872280
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 13:38 schreef Schuifpui het volgende:
Om op je 45e nog een studie te gaan volgen heeft ook weinig zin, zeker voor de overheid, dat kost meer dan het de overheid zal opbrengen. Ik snap wel dat dat voor eigen rekening is.
Ons systeem lijkt wel gebouwd te zijn/gerechtvaardigd te worden met het principe dat als je arm bent en je dat niet bevalt, je je situatie kan verbeteren. Door hard werk en scholing. Maar dan moet je daar wel de kans toe krijgen, ook na een bepaalde leeftijd.En als je huizen schoonmaakt denk ik niet dat je 4700 per jaar over hebt...

Het is een prettige gedachte dat een kind dat het nu moeilijk heeft, later alsnog de kans gegund wordt om op zijn pootjes terecht te komen.

Een maatschappij die mensen die kans gunt is een prettige maatschappij. En daar betaal ik graag belasting voor. Wij zijn er niet alleen voor de overheid, de overheid is er ook voor ons.
pi_89872825
Niet alles wat de overheid doet hoeft meer op te brengen dan het kost. Het volk de mogelijkheid geven kennis op te doen mag daar wat mij betreft best onder vallen. Of dat voor ouderen nou per se in de vorm van een volledige studie doen moet kan je over twisten, maar betere opleiding ook op latere leeftijd is een instrument om de situatie van veel mensen te verbeteren.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
  maandag 13 december 2010 @ 14:51:24 #195
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_89874566
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 13:38 schreef Schuifpui het volgende:
Wat is dat nou weer voor reden? We laten mensen van 90 toch ook allerlei operaties ondergaan, die tienduizenden euro's kosten en misschien nog wel meer alles meegerekend? Die laten we toch ook niet stikken omdat het de overheid niks zal opbrengen?

Echt, de samenleving die Nederland heel rap aan het worden is, is echt verschrikkelijk. Alleen maar redeneren in kosten/baten en als die ook maar enigszins negatief wordt verwacht moet het worden afgeschaft. Ik verwacht echt dat er over een paar jaar wordt geroepen om mensen maar dood te laten gaan als ze arm zijn en een dure operatie nodig hebben. :{
pi_89876980
http://www.lr.tudelft.nl/(...)d8aedaa8c66d&lang=nl
Artikel over de daadwerkelijke kosten van de langstudeerder.
Yeah I talk shit, just deal with it.
pi_89878047
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 15:53 schreef marshmallow het volgende:
http://www.lr.tudelft.nl/(...)d8aedaa8c66d&lang=nl
Artikel over de daadwerkelijke kosten van de langstudeerder.
Samenvatting: het argument van de overheid vóór deze ingreep ("langstudeerders zijn duur en dus moeten ze een boete betalen") is kul.
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
pi_89884057
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 14:51 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Wat is dat nou weer voor reden? We laten mensen van 90 toch ook allerlei operaties ondergaan, die tienduizenden euro's kosten en misschien nog wel meer alles meegerekend? Die laten we toch ook niet stikken omdat het de overheid niks zal opbrengen?

Echt, de samenleving die Nederland heel rap aan het worden is, is echt verschrikkelijk. Alleen maar redeneren in kosten/baten en als die ook maar enigszins negatief wordt verwacht moet het worden afgeschaft. Ik verwacht echt dat er over een paar jaar wordt geroepen om mensen maar dood te laten gaan als ze arm zijn en een dure operatie nodig hebben. :{
Iemand dood laten gaan of een studie cadeau doen, omdat hij dat leuk vind, is natuurlijk wel wat anders. Het is misschien vervelend, maar er is geen geld voor. Natuurlijk moet je als overheid kijken wat een goede investering is en wat niet. Als je straks een baan hebt, wil je ook wat overhouden, ipv nog meer belasting betalen.

De huidige voorstellen zijn echter niet goed, dat is gewoon geld ophalen, zoals ook in het stuk van mijn decaan twee post hierboven staat. Vertraging en zeker de vertragingsredenen die hier genoemd worden: bestuursjaar, buitenland stage en ziekte kosten een universiteit niets. Het is alleen maar verplicht om ingeschreven te staan, zonder dat de student onderwijs volgt of van de faciliteiten gebruikt maakt.
  maandag 13 december 2010 @ 19:51:33 #199
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_89886983
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 18:54 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Iemand dood laten gaan of een studie cadeau doen, omdat hij dat leuk vind, is natuurlijk wel wat anders. Het is misschien vervelend, maar er is geen geld voor. Natuurlijk moet je als overheid kijken wat een goede investering is en wat niet. Als je straks een baan hebt, wil je ook wat overhouden, ipv nog meer belasting betalen.

Het is maar net waar je de prioriteiten legt. Ik betaal graag een procentje meer voor een prettige maatschappij.

Een maatschappij waar je niet op je 25ste vastzit in een bepaalde maatschappelijke positie. Waarin ook laatbloeiers op hun pootjes terecht kunnen komen.

Hell, dat heb ik voor mijzelf nog liever dan een dubbele bypass op mijn 90ste. Of met staatssteun in een woning van 5 ton kunnen wonen (Omdat ik een grote serre en twee badkamers 'leuk vind'). ;)

Bovendien krijg je de studie niet cadeau, je betaalt er nog altijd 1700 euro per jaar voor.

[ Bericht 2% gewijzigd door Rubber_Johnny op 13-12-2010 20:01:57 ]
pi_89898923
Huh? Je mocht toch gewoon 10 jaar over je studie doen. Als je binnen die 10 jaar een diploma behaalde hoefde je je stuffi niet terug te betalen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')