Volgens mij gaan de huidige studenten juist het meeste opleveren omdat zij het niet hebben zien aankomen. Toekomstige studenten zullen steeds vaker minder lang studeren en zullen uiteindelijk ook geen extra geld (dmv boetes) opleveren, dus daar gaan je extra inkomsten.quote:Op zaterdag 11 december 2010 16:51 schreef Raven_ het volgende:
Hopelijk krijgen we het nog voor elkaar dat huidige studenten niet onder de regeling gaan vallen.
Precies, misschien ga ik wel lekker net over de grens wonen om te kutten, waarschijnlijker is dat ik wat vroeger ga emigreren dan ik al van plan was...quote:Op zaterdag 11 december 2010 14:50 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
ik heb in elk geval ook geen enkele behoefte meer om hetgeen ik gekost heb terug te betalen aan Nederland. Ik voel me voornamelijk uitgekotst worden door de overheid, en vooral nuttig als aankomende belastingkoe, dus waarom zou ik in hemelsnaam daar geld aan gaan geven?
Juist ja.quote:Op vrijdag 10 december 2010 19:38 schreef ShadyLane het volgende:
Kabinet krabbelt deels terug, maar de boete voor opleidingen die hun tentamens niet makkelijk genoeg maken blijft? Juist die rampzalige efficiencykorting, HET onderdeel van de plannen dat de grootste garantie geeft op verdere niveaudaling blijft? Dat die lui nog het woord "onderwijskwaliteit" in de mond kunnen nemen zonder het uit te proesten van het lachen is bewonderenswaardig.
Ik hoop dat de Eerste Kamer dit plan naar de prullenmand zal verwijzen. In maart zijn de verkiezingen voor de Provinciale Staten, want de gekozen leden voor de Provinciale Staten kiezen de leden van de Eerste Kamer. Dus elke student zou er voor moeten zorgen dat ze gaan stemmen om er voor te zorgen dat de coalitie+gedoogpartij CDA-VVD en PVV geen meerderheid gaan krijgen in de Eerste Kamer.quote:Op zaterdag 11 december 2010 16:51 schreef Raven_ het volgende:
Hopelijk krijgen we het nog voor elkaar dat huidige studenten niet onder de regeling gaan vallen.
quote:Op zaterdag 11 december 2010 11:38 schreef Deliah het volgende:
Wat kost de langstudeerder de maatschappij?
Die man heeft het begrepen. Het enige wat nu in ons kabinet zit (en wat het gedoogd) zijn antiliberale partijen. De VVD is geen knip voor de neus meer waard in deze tijden.quote:De enigen, die extra kosten hebben, zijn de ouders. Zij zullen wel langer moeten betalen als hun zoon of dochter langer studeert. Dit maakt het sneller of langzamer studeren dus een zaak tussen ouder en kind, waarover zij goede afspraken moeten maken. Er zijn ouders, die het prima vinden als hun kind wat langer doet over een moeilijke studie maar daardoor later een betere opleiding genoten heeft. Mensen, die zeggen liberaal te zijn of het woord vrijheid in de naam van hun partij voeren, past het niet om als overheid hier met torenhoge boetes zo hard in te grijpen.
Er wordt wel gekeken naar bijzondere gevallen, maar naar mijn mening onvoldoende.quote:Op zaterdag 11 december 2010 17:00 schreef Friek_ het volgende:
[..]
en wordt er amper gekeken naar bijzondere gevallen (handicaps, bestuurswerk, etc.).
Zie http://www.trajectum.hu.nl/nieuws/11630quote:Op zaterdag 11 december 2010 18:17 schreef Complexiteit het volgende:
Als ik het goed begrijp:
- Twee jaar uitloop mag;
- in je hele studie (bachelor+master);
- indien twee jaar uitloop in de bachelor word je tijdens je nominale masterjaar dus beboet.
?
Hmm. Daaruit begrijp ik dat je de master dus met een schone lei begint. 1 jaar voor je bachelor, en, als je een master gaat doen, nog 1.quote:Op zaterdag 11 december 2010 18:26 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Zie http://www.trajectum.hu.nl/nieuws/11630
Volgens mij krijg je in je master weer een schone lei, of ze moeten dat alweer veranderd hebben, in ruil voor die toezegging dat je 2 jaar mag uitlopen.
Maar daar heb ik nog niks van gehoord.
http://www.trajectum.hu.nl/nieuws/11708?
Ja. Dat had ik er ook uit opgemaaktquote:Op zaterdag 11 december 2010 18:34 schreef Complexiteit het volgende:
[..]
Hmm. Daaruit begrijp ik dat je de master dus met een schone lei begint. 1 jaar voor je bachelor, en, als je een master gaat doen, nog 1.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Naar mijn mening ook. Zodoende ook mijn woordkeus 'amper'.quote:Op zaterdag 11 december 2010 18:10 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Er wordt wel gekeken naar bijzondere gevallen, maar naar mijn mening onvoldoende.
Nee, uit het schema van de nos blijkt ook dat je in je master weer een redelijk collegegeld gaat betalen.quote:Op zaterdag 11 december 2010 18:34 schreef Complexiteit het volgende:
[..]
Hmm. Daaruit begrijp ik dat je de master dus met een schone lei begint. 1 jaar voor je bachelor, en, als je een master gaat doen, nog 1.
Uit dat schema van nos blijkt echter weer wat anders. Ach, dan maar afwachten.
Antwerpen is ook niet mijn eerste keus, maar als het echt zoveel scheelt qua geld (en kwaliteit?), dan is het misschien wel het overwegen waard (ik ben eerstejaars, dus met deze regels krijg ik sowieso te maken).quote:Op zaterdag 11 december 2010 15:48 schreef AMDB het volgende:
Zit er zelf ook over na te denken. Twijfel tussen in Amsterdam een master gaan volgen of in Antwerpen. Nadeel is dat ik het niet echt zie zitten om naar België te gaan. Is niet een stad waar ik me later zie wonen en het is nooit mis om wat mensen te ontmoeten in een stad waar je wel wil gaan wonen.
Jep, kun je inderdaad meenemen, stufi, maar inderdaad maar voor de bachelor. Wel voordeel dat als je ouders niks betalen qua studie het sowieso al 1.000 euro scheelt zonder de langstudeerboete en 4.000 met boete. Als je ouders wel studie betalen kunnen ze dat geld dat het minder is misschien zelfs aan jou geven.quote:Op zaterdag 11 december 2010 21:40 schreef Butterfly91 het volgende:
[..]
Antwerpen is ook niet mijn eerste keus, maar als het echt zoveel scheelt qua geld (en kwaliteit?), dan is het misschien wel het overwegen waard (ik ben eerstejaars, dus met deze regels krijg ik sowieso te maken).
Ik zie wel dat je, als je naar Antwerpen gaat, je stufi mee mag nemen. Maar dat loopt dan waarschijnlijk ook maar tot je Bachelorfase toch? Aangezien je die stufi uit Nederland krijgt.
Volgens mij wel. Het komt er volgens mij op neer dat je nominale tijd bachelor+1 mag studeren tegen laag tarief.quote:Op zaterdag 11 december 2010 21:58 schreef aMpz het volgende:
En wat betreft het volgende:
Stel je hebt drie keer een nieuwe opleiding gekozen? Moet je dan ook de boete betalen?
Op mijn 16e begonnen en toen op mijn 17e weer één gestart.En toen weer één op mijn 19e. Iemand een antwoord waar hij 100% zeker van is, het gaat om MBO 4.quote:Op zaterdag 11 december 2010 21:59 schreef AMDB het volgende:
[..]
Volgens mij wel. Het komt er volgens mij op neer dat je nominale tijd bachelor+1 mag studeren tegen laag tarief.
Oké. Ja qua collegegeld e.d. scheelt het al dusdanig veel, dat het eigenlijk niet eens zo heel veel uitmaakt als je geen stufi krijgt tijdens je master.quote:Op zaterdag 11 december 2010 21:50 schreef AMDB het volgende:
[..]
Jep, kun je inderdaad meenemen, stufi, maar inderdaad maar voor de bachelor. Wel voordeel dat als je ouders niks betalen qua studie het sowieso al 1.000 euro scheelt zonder de langstudeerboete en 4.000 met boete. Als je ouders wel studie betalen kunnen ze dat geld dat het minder is misschien zelfs aan jou geven.
Ach, beslis tijdens m'n afstuderen komend semester wel wat ik ga doen. Wil eerst weten wat nou de uiteindelijke regeling is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |