abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89818007
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 22:44 schreef Wiebeldak het volgende:

[..]

Ik heb geen idee het staat naast de rechtbank zo ongeveer. Echt een bijzonder mooi gebouw vind ik.
Jup.

Past idd bij het beeld van Rotterdam dat ik graag heb . New York aan de Maas 8-)
Zo vind ik die Essalam Moskee veel meer een doorn in het oog en totaal niet passen bij de architectuur van de stad .
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_89818059
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 22:48 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Jup.

[ afbeelding ]
Ik vind mijn foto mooier :D
pi_89818113
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 22:49 schreef Wiebeldak het volgende:

[..]

Ik vind mijn foto mooier :D
Wel kleiner :6
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_89819462
Kut ja jij wint met je foto ;(
Groetjes, Ezio.
pi_89820905
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 22:10 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Hoe had de stad er uit gezien zonder bombardement ?
Mensen die over het bombardement spreken als overdreven betitelen maar vervolgens wel janken over wat stedelijke vernieuwing :')
Vrijwel de gehele binnenstad stond nog na de bombardementen, we hadden alleen de middelen niet om alles te blussen en te repareren, dus plattrekken met bulldozers en opnieuw opbouwen was makkelijker :)

Vandaar dat er her en der nog een oud gebouw over is :P
pi_89820964
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 22:32 schreef SingleCoil het volgende:
Kijk, dat is nou wel een echt mooi ontwerp! Dus dat zal er wel niet komen dan...
:D Het lijkt wel een destileertoren van een raffinaderij :D
pi_89820981
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 22:37 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Ach kom nu zeg . De Erasmusbrug is toch een schitterende brug of niet ? De architect (Ben van Berkel) had toen hij aan de opdracht begon ook nog totaal geen faam laat staan internationale erkenning . Toch heeft hij dat pareltje gebouwd en is inmiddels overal ter wereld betrokken als architect van enorme projecten (inclusief Ground Zero in NY)

Als bewoner van na-oorlogs Rotterdam kun je gewoon niet om alle veranderingen heen .
Alleen jammer dat de brug constructiefouten had waardoor hij ging dansen. Maar wel erg mooi ja. Jammer dat de zuidkant tegenwoordig geen verlichting meer heeft :)
pi_89821022
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 22:48 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Jup.

[ afbeelding ]

Past idd bij het beeld van Rotterdam dat ik graag heb . New York aan de Maas 8-)
Zo vind ik die Essalam Moskee veel meer een doorn in het oog en totaal niet passen bij de architectuur van de stad .
Dat is juist een prachtig gebouw aan het worden, dat goed past bij het internationale karakter van de stad :)

Of moet een gebouw in jouw ogen perse vierkant zijn? :)
pi_89821178
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 00:29 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Dat is juist een prachtig gebouw aan het worden, dat goed past bij het internationale karakter van de stad :)

Of moet een gebouw in jouw ogen perse vierkant zijn? :)
Nee hoor . Ik vind het ontwerp alleen niet aansluiten bij dat van de rest van de skyline van de stad :) . Trouwens dat kreng is toch ook gewoon vierkant ? :@
Groetjes, Ezio.
pi_89821338
Zie de docu met de Hollandse bouwvakkers die lopen te kankeren dat het gebouw geen rechte muur heeft :P
pi_89821540
Maar de Essalam gaat trouwens geen onderdeel van de skyline uitmaken, daar is hij bij lange na niet hoog genoeg voor.
pi_89822628
We zijn vanavond naar Unstoppable geweest. Erg de moeite waard, ik heb de hele film op het puntje van mijn stoel gezeten. :)
pi_89822728
Geen rechte muren das dan voor het oog van niet-bouwvakkers niet te zien .
En prominent aanwezig in de Skyline zo naast de Kuip zichtbaar vanaf de Maas .

Groetjes, Ezio.
pi_89822811
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 01:31 schreef Stokstaart het volgende:

[ afbeelding ]
Er zitten wel rechte muren in en die bouwvakkers overdrijven een beetje, maar er is ook veel rond. :)

En ik vind het een prachtig gebouw.
pi_89823014
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 01:35 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Er zitten wel rechte muren in en die bouwvakkers overdrijven een beetje, maar er is ook veel rond. :)

En ik vind het een prachtig gebouw.
Vind jij hem echt passen in een moderne westerse stad ?
Groetjes, Ezio.
pi_89823323
quote:
Op zondag 12 december 2010 01:43 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Vind jij hem echt passen in een moderne westerse stad ?
Ik vind hem mooi. Mooier dan De Kuip bijvoorbeeld. :P Hij past bij het multiculturele karakter van onze stad.
pi_89823637
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 01:54 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Ik vind hem mooi. Mooier dan De Kuip bijvoorbeeld. :P Hij past bij het multiculturele karakter van onze stad.
}:|
Groetjes, Ezio.
pi_89824615
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 01:31 schreef Stokstaart het volgende:

[ afbeelding ]
De kuip is niet in de skyline zichtbaar. (Bewijsstuk 1: Jouw foto waarop geen skyline te zien is) Dus de moskee ook niet.
pi_89824623
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 02:09 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

}:|
Het enige wat de kuip "mooi" maakt, is dat hij uit de jaren 30 komt. Het is een beetje het colosseum van de vorige eeuw. Alleen jammer dat voetbaltuig zich pas de laatste jaren met colosseumpraktijken is bezig gaan houden :P
pi_89824651
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 03:49 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Het enige wat de kuip "mooi" maakt, is dat hij uit de jaren 30 komt. Het is een beetje het colosseum van de vorige eeuw. Alleen jammer dat voetbaltuig zich pas de laatste jaren met colosseumpraktijken is bezig gaan houden :P
Skyline = Stedelijk silhouet, niet meer en niet minder . Dus als je vanaf de Maas op die enorme moskee kijkt hoort deze bij de skyline van de stad .Net als het transformatorhuisje op de Goudse Singel . Of het al dan niet prominent/storend is ligt wellicht aan je eigen perceptie .
Leuk zo'n ding voor in Mekka of Istanbul . Was/is trouwens ook niks dan gezeik met dat ding geweest , Bouw stil gelegen, geen geld enz enz :') Geen idee of die nu wel helemaal af is .

O en als Rotterdammer de Kuip niet mooi vinden is natuurlijk helemaal een epische faal die zijn weerga niet kent . :N

[ Bericht 14% gewijzigd door Stokstaart op 12-12-2010 04:08:38 ]
Groetjes, Ezio.
pi_89824699
Is een foto van de kuip en de moskee dan een stedelijk silhouet? :) Imho moet er daarvoor toch ook wel echt iets van de stad op staan :) De gemiddelde portiekflat in capelle is hoger :P
pi_89824709
Want de Kuip hoort niet bij de stad :{w
Wat ben jij nou voor nep-Rotterdamert joh :6

Staat zelfs eervol vermeldt op de monumentenlijst van onze stad *O*

[ Bericht 23% gewijzigd door Stokstaart op 12-12-2010 04:20:52 ]
Groetjes, Ezio.
pi_89825599
Nou vind ik die moskee ook wel wat mooier dan de Kuip. Iemand die zegt dat zoiets niet in Rotterdam past heeft gewoon moeite met de stedelijke vernieuwing. Die gaat namelijk wat verder dan alleen wat betonblokken. Ga es met je tijd mee.

Maar het zijn allebei ontwerpen die in het oog springen, en daardoor alleen al bestaansrecht hebben.
Mu!
pi_89827977
De allochtoon begrijpt iets niet in het Nederlands :')

''Het studiefonds is destijds opgericht om bij te dragen in de studiekosten van (gewezen) werknemers.''

Iek niet begraip het woord gewezen. Wat wordt hier nou mee bedoeld? Hebben specifieke medewerkers recht op de bijdrage? Of ook ex werkenemers?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')