abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89815732
quote:
11s.gif Op zaterdag 11 december 2010 21:38 schreef MalaCocinera het volgende:

[..]

Is dat omdat de Duitsers dat ooit ook dachten?
Ja.

Daar dacht ik als eerste aan. Ik weet ook niet de bedoeling van de topic titel.
pi_89815833
We zitten in de bioscoop en LHO ontdekt net dat hij zijn trui binnenstebuiten aangeeft. :')
pi_89815955
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 21:42 schreef Wiebeldak het volgende:

[..]

Ja.

Idd :D
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_89815991
quote:
Op zaterdag 11 december 2010 21:42 schreef Wiebeldak het volgende:

[..]

Ja.

Ik dacht pas aan de Duitsers toen ik je vorige post las :)
pi_89816129
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 december 2010 21:50 schreef MalaCocinera het volgende:

[..]

Ik dacht pas aan de Duitsers toen ik je vorige post las :)
Ik heb te veel verhalen van mijn oma gehoord denk ik :)
pi_89816430
quote:
Op zaterdag 11 december 2010 21:55 schreef Wiebeldak het volgende:

[..]

Ik heb te veel verhalen van mijn oma gehoord denk ik :)
En ik ben allochtoon :) dus ik heb niks met de Tweede Wereld oorlog. Af en toe denk ik er wel aan als ik door een buurt loop met oude huizen. Dan vraag ik me af of ze door de straten hebben gemarcheerd, of er mensen uit de ramen keken. En het enige wat ik voel is ongeloof, waarmee ik overigens niets mee wil ontkennen.
pi_89816463
Ouwe mensen overdrijven altijd. Mijn moeder zegt ook altijd dat ze aan de oorlog moet denken als ze brandend hout ruikt. Dat is dom, want stel dat je huis in brand staat, terwijl jij lekker op je gemak een historisch gewapend conflict gaat zitten overdenken.

De TT slaat denk ik op het gemak waarmee sommigen hier het werk van andereb gedachteloos en respectloos aan de kant schuiven om slechts plaats te maken voor hun eigen ding. De kortzichtigheid daarvan lijkt te wedijveren met de zelfoverschatting.
Mu!
pi_89816600
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 22:05 schreef SingleCoil het volgende:
Ouwe mensen overdrijven altijd. Mijn moeder zegt ook altijd dat ze aan de oorlog moet denken als ze brandend hout ruikt. Dat is dom, want stel dat je huis in brand staat, terwijl jij lekker op je gemak een historisch gewapend conflict gaat zitten overdenken.

De TT slaat denk ik op het gemak waarmee sommigen hier het werk van andereb gedachteloos en respectloos aan de kant schuiven om slechts plaats te maken voor hun eigen ding. De kortzichtigheid daarvan lijkt te wedijveren met de zelfoverschatting.
Hoe had de stad er uit gezien zonder bombardement ?
Mensen die over het bombardement spreken als overdreven betitelen maar vervolgens wel janken over wat stedelijke vernieuwing :')
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_89816692
quote:
Op zaterdag 11 december 2010 22:10 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Mensen die over het bombardement spreken als overdreven betitelen maar vervolgens wel janken over wat stedelijke vernieuwing :')
Ach je bent ouwe zeikerd of je bent het niet 8-)
pi_89816792
Ik vind stedelijke vernieuwing prachtig. Al die nieuwbouw hier kan mij maar niet genoeg wezen, vooral de nieuwe hogere flats op de kop van zuid. Erg mooi allemaal.
pi_89816908
Jep , al is het nog een beetje laf allemaal :

Mag best flink door die 200 meter grens geknald gaan worden . Nu vallen sommige prominente gebouwen nog een beetje weg in de omgeving .
Groetjes, Ezio.
pi_89817138
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 22:19 schreef Stokstaart het volgende:
Jep , al is het nog een beetje laf allemaal :

[ afbeelding ]

Mag best flink door die 200 meter grens geknald gaan worden . Nu vallen sommige prominente gebouwen nog een beetje weg in de omgeving .
Het gene wat ik begrepen heb is dat je hier niet zo hoog kan bouwen omdat de grond heel erg zacht is waardoor het kan gaan verzakken. Dat vind ik wel erg jammer.

De hoogste toren van Rotterdam staat er trouwens nog niet bij op dat plaatje.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 11-12-2010 22:26:58 ]
pi_89817224
Ik hou van oudbouw prachtige statige lanen, herenhuizen, hoge plafonds. Zucht O+
pi_89817234
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 22:10 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Die stedelijke vernieuwing is de oorzaak van meer verlies aan stedelijk schoon dan het bombardement.
Mu!
pi_89817353
quote:
17s.gif Op zaterdag 11 december 2010 22:27 schreef MalaCocinera het volgende:
Ik hou van oudbouw prachtige statige lanen, herenhuizen, hoge plafonds. Zucht O+
Precies, wij ook.
Ik heb geen moeite met hoge gebouwen van glas en staal, maar als je nou de kans krijgt om iets echt moois te bouwen, en je hebt daar jaren voor gestudeerd en heel veel ervaring opgedaan, en je verstaat echt je vak, kan je dan niet met iets fantasierijkers komen dan die suffe torens die je nu overal ziet verrijzen? Wat jullie "modern" noemen is een inmiddels door-en-door uitgekauwd concept wat niet veel met vernieuwing te maken heeft. Lefloze massakopieen, gevoelloze zelfbevlekking.

Dat niet iedreen dat begrijpt kan ik me voorstellen.
Mu!
pi_89817377
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 22:25 schreef Wiebeldak het volgende:

[..]

Het gene wat ik begrepen heb is dat je hier niet zo hoog kan bouwen omdat de grond heel erg zacht is waardoor het kan gaan verzakken. Dat vind ik wel erg jammer.

De hoogste toren van Rotterdam staat er trouwens nog niet bij op dat plaatje.

Er zijn/waren plannen voor een 450 meter hoge Citytower . _O_

quote:
Als het aan het architectenbureau Monolab ligt, verrijst in de Rotterdamse Maashaven een wolkenkrabber met een hoogte van 450 meter. Het gebouw staat in het water van de Maas, herbergt ruimte voor woningen en kantoren en is via een pier verbonden met de kade en metrostation Maashaven.
Vergevorderd
Dat plan heeft directeur Jan Willem van Kuilenburg van Monolab Architects donderdag gelanceerd. Hij stelt vergevorderde en uitgewerkte plannen te hebben en in gesprek te zijn met investeerders en ontwikkelaars. 'Als het financiële kader rond is, duurt het nog zeker vijf tot zeven jaar voordat de toren ook daadwerkelijk klaar is.'
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=782036&page=5
Groetjes, Ezio.
pi_89817416
quote:
17s.gif Op zaterdag 11 december 2010 22:27 schreef MalaCocinera het volgende:
Ik woon in een huis van de jaren 20 kaar die hoge plafonds kan ik niet van meegenieten. De ouders van een maat van mij hadden vroeger een herenhuis op de Walenburgerweg met 3 verdiepingen en vrij hoge kamers. Dat is idd prachtig.
pi_89817440
Kijk, dat is nou wel een echt mooi ontwerp! Dus dat zal er wel niet komen dan...
Mu!
pi_89817635
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 22:32 schreef SingleCoil het volgende:
Kijk, dat is nou wel een echt mooi ontwerp! Dus dat zal er wel niet komen dan...
Ach kom nu zeg . De Erasmusbrug is toch een schitterende brug of niet ? De architect (Ben van Berkel) had toen hij aan de opdracht begon ook nog totaal geen faam laat staan internationale erkenning . Toch heeft hij dat pareltje gebouwd en is inmiddels overal ter wereld betrokken als architect van enorme projecten (inclusief Ground Zero in NY)

Als bewoner van na-oorlogs Rotterdam kun je gewoon niet om alle veranderingen heen .
Groetjes, Ezio.
pi_89817738
quote:
Op zaterdag 11 december 2010 22:30 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Precies, wij ook.
Ik heb geen moeite met hoge gebouwen van glas en staal, maar als je nou de kans krijgt om iets echt moois te bouwen, en je hebt daar jaren voor gestudeerd en heel veel ervaring opgedaan, en je verstaat echt je vak, kan je dan niet met iets fantasierijkers komen dan die suffe torens die je nu overal ziet verrijzen? Wat jullie "modern" noemen is een inmiddels door-en-door uitgekauwd concept wat niet veel met vernieuwing te maken heeft. Lefloze massakopieen, gevoelloze zelfbevlekking.

Dat niet iedreen dat begrijpt kan ik me voorstellen.
Over smaak valt niet te twisten. Als ik mensen uit flatgebouwen zie komen, moet ik altijd aan worstjes die uit de worstenmachine geperst worden denken. Verder heb ik niet veel ervaring met nieuwbouw wijken in Rotterdam. Maar in Den Haag en Delft vind ik ze vreselijk, uber smalle straten waarin je amper 2 auto's kunt parkeren tegen over elkaar en ik vind die wijken opvallend vaak minder groen hebben. Ik vind het vaak hele deprimerende wijken. De omgeving waar ik nu woon vind ik prachtig, met naam Bergselaan (ik denk dat het zo heet :') ) O+
pi_89817765
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 december 2010 22:31 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Er zijn/waren plannen voor een 450 meter hoge Citytower . _O_

[..]

Ik vind dat erg ook mooi. Simpel modern, maar het past niet bij de rest van de gebouwen. Dan zou je zo een gebouw beter kunnen laten ontwerpen door Egeraat, die hier al andere gebouwen prachtig heeft laten neerzetten.

Ps. Foto heb ik zelf gemaakt :P

[ Bericht 25% gewijzigd door #ANONIEM op 11-12-2010 22:42:06 ]
pi_89817856
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 22:40 schreef Wiebeldak het volgende:

[..]

Ik vind dat erg ook mooi. Simpel modern, maar het past niet bij de rest van de gebouwen. Dan zou je zo een gebouw beter kunnen laten ontwerpen door Egeraat, die hier al andere gebouwen prachtig heeft laten neerzetten.

[ afbeelding ]

Ps. Foto heb ik zelf gemaakt :P
Hogeschool Rotterdam is dat toch ?
Groetjes, Ezio.
pi_89817876
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 22:43 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Hogeschool Rotterdam is dat toch ?
Ik heb geen idee het staat naast de rechtbank zo ongeveer. Echt een bijzonder mooi gebouw vind ik.

[ Bericht 41% gewijzigd door #ANONIEM op 11-12-2010 22:44:30 ]
pi_89817926
pi_89817972
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 22:44 schreef Wiebeldak het volgende:

[..]

Ik heb geen idee het staat naast de rechtbank zo ongeveer. Echt een bijzonder mooi gebouw vind ik.
Da's Hogeschool Inholland. Erg mooi gebouw, ook vanbinnen. Veel glas en licht.
Op vrijdag 19 december 2014 13:42 schreef SilentChaos het volgende:
CG O+ Louter kwaliteitsposts _O_
Op dinsdag 8 september 2015 14:08 schreef ieniminimuis het volgende:
Jij bent de allerleukste van dit topic, hiep hé hoera hoezee *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')