nu.nl/wikileaksquote:AMSTERDAM - Een 16-jarige jongen is woensdagnacht in Den Haag opgepakt voor de digitale aanvallen op websites van onder meer Mastercard en Paypal. De jongen heeft een bekentenis afgelegd. Dat heeft het Openbaar Ministerie donderdag bekendgemaakt. Nu.nl
Heb deze gegevens gebruikt:quote:Op vrijdag 10 december 2010 13:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik zou ze vooral bellen. Als je op een helpdesk terecht komt, onmiddellijk de naam Youp v/h Hek roepen, en bij de eerste de beste manager asiel eisen voor Assange.
Gesprek opnemen en naar de Volkskrant sturen. En hier linkje plaatsen natuurlijk!
En dat lukte niet.quote:3. Bank Transfer - Option 2: via the not-for-profit Wau Holland Stiftung Foundation:
This support is tax deductible in Germany
Bank Account: 2772812-04
IBAN: DE46 5204 0021 0277 2812 04
BIC Code: COBADEFFXXX
Bank: Commerzbank Kassel
German BLZ: 52040021
Subject: WIKILEAKS / WHS Projekt 04
Das genoeg, nog nooit van een e-mail bom gehoord?quote:Op vrijdag 10 december 2010 13:22 schreef jpjedi het volgende:
Recruit reporting!
Ik kan net een e-mailtje tikken..
Wacht even Maanvis; iemand moet even in het IRC kanaal melden dat jij dit niet accepteert, dan komt het goed.quote:Op vrijdag 10 december 2010 13:22 schreef Maanvis het volgende:
STOP MET HET AANVALLEN VAN OM.NL EN POLITIE.NL NU
Zit je thuis op de eerste rang naar WOIII te kijken!quote:Op vrijdag 10 december 2010 13:22 schreef HyperViper het volgende:
De digiwarriors gaan te keer man, wat een avontuur!
Uitlevering > fatale injectie.quote:Op vrijdag 10 december 2010 13:25 schreef Blobje het volgende:
Anyway, wat gebeurd er nu met de 16 jarige puber?
Ze zullen hem onmiddellijk herkennen als een Anonymous leider en naar hem luisterenquote:Op vrijdag 10 december 2010 13:25 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Wacht even Maanvis; iemand moet even in het IRC kanaal melden dat jij dit niet accepteert, dan komt het goed.
Nope, in de bak, letterlijk.quote:Op vrijdag 10 december 2010 13:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Zit je thuis op de eerste rang naar WOIII te kijken!
Uiteraard. Autoriteit ontwikkel je niet; dat heb je.quote:Op vrijdag 10 december 2010 13:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ze zullen hem onmiddellijk herkennen als een Anonymous leider en naar hem luisteren
Ze steunen WikiLeaks niet hard en duidelijk genoeg.quote:Op vrijdag 10 december 2010 13:30 schreef Blobje het volgende:
[..]
Ja wat heeft moneybookers hier eigenlijk mee te maken?
tolereert is het juiste woord.quote:Op vrijdag 10 december 2010 13:25 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Wacht even Maanvis; iemand moet even in het IRC kanaal melden dat jij dit niet accepteert, dan komt het goed.
Zit je in de bak?quote:
Zoals ik al zei: autoriteit ontwikkel je niet, dat heb je. Je hebt helemaal gelijk, mijn excuses Uwe Excellentie.quote:
In welke vrijheid beperken zij anderen dan? Dat ze even niet op Mastercard kunnen? Dan kunnen ze toch jouw advies toepassen en tijdelijk een andere service gebruiken? Net als Wikileaks moet?quote:Op vrijdag 10 december 2010 13:48 schreef SicSicSics het volgende:
Buigen voor 16 jarige sciptkiddies die geheel tegenstrijdig voor vrijheid 'vechten' door anderen in hun vrijheden te beperken.
Het internet moet nog ver komen! Het moge duidelijk zijn dat de mensen die denken aan de knoppen te zitten geen idee hebben van wat er kan met internet en men weet slecht te reageren op dingen die ze niet snappen.
Dan ben je 16 en dan denk je te weten hoe de wereld in elkaar zit!
Want geheel open je mening verkondigen wordt wel naar geluisterd? Dit is gewoon op dezelfde manier terugbetalen. Blijkbaar de enige taal die machtige mensen begrijpen.quote:Op vrijdag 10 december 2010 13:48 schreef SicSicSics het volgende:
Buigen voor 16 jarige sciptkiddies die geheel tegenstrijdig voor vrijheid 'vechten' door anderen in hun vrijheden te beperken.
Het internet moet nog ver komen! Het moge duidelijk zijn dat de mensen die denken aan de knoppen te zitten geen idee hebben van wat er kan met internet en men weet slecht te reageren op dingen die ze niet snappen.
Dan ben je 16 en dan denk je te weten hoe de wereld in elkaar zit!
Dat is er 1. De ander is dat ze willen bepalen wie er met wie zaken mogen doen en dat ze alle verkeer blokkeren van sites van organisatie die iets doen wat ze niet aanstaat.quote:Op vrijdag 10 december 2010 13:50 schreef HyperViper het volgende:
In welke vrijheid beperken zij anderen dan? Dat ze even niet op Mastercard kunnen? Dan kunnen ze toch jouw advies toepassen en tijdelijk een andere service gebruiken? Net als Wikileaks moet?
Niet per se. De kanalen die veel van de mensen die nu 'aanvallen' gebruiken om hun onvrede over zaken te uiten wordt zeer waarschijnlijk slecht bezocht door 'machtige mensen'.quote:Op vrijdag 10 december 2010 13:52 schreef Blobje het volgende:
Want geheel open je mening verkondigen wordt wel naar geluisterd? Dit is gewoon op dezelfde manier terugbetalen. Blijkbaar de enige taal die machtige mensen begrijpen.
Ik vind wat er gebeurt minstens net zo slecht als een overheid die niet naar haar burgers luistert.quote:Ik keur dit ook niet goed (wel leuk om te kijken trouwens) maar de manier waarop overheden werken ook niet. Conclusie: Ik heb er nu weinig moeite mee dat dit gebeurd.
Je bedoelt net als de corrupte overheden? Het werd tijd. Aanpakken die terroristen, laten voelen hoe erover gedacht wordt. Niets dan lof.quote:Op vrijdag 10 december 2010 13:52 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dat is er 1. De ander is dat ze willen bepalen wie er met wie zaken mogen doen en dat ze alle verkeer blokkeren van sites van organisatie die iets doen wat ze niet aanstaat.
Maar wordt wel flink aan verdient en als speelbal gebruikt door machtige mensen.quote:Op vrijdag 10 december 2010 13:56 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Niet per se. De kanalen die veel van de mensen die nu 'aanvallen' gebruiken om hun onvrede over zaken te uiten wordt zeer waarschijnlijk slecht bezocht door 'machtige mensen'.
[..]
Ik vind wat er gebeurt minstens net zo slecht als een overheid die niet naar haar burgers luistert.
Dat doet de Amerikaanse overheid ook, whats your problem!quote:Op vrijdag 10 december 2010 13:52 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dat is er 1. De ander is dat ze willen bepalen wie er met wie zaken mogen doen
Ze weigeren geen klanten, ze weigeren om betalingen aan een bepaalde rekening uit te voeren. Is dat niet een vorm van contractbreuk? Daar zou op zijn minst een zorgvuldige procedure aan vooraf moeten gaan...quote:Op vrijdag 10 december 2010 13:52 schreef SicSicSics het volgende:
Mastercard heeft het volste recht om klanten te weigeren.
Inderdaad een rechterlijke macht die dit aan de hand van de wet even bekijkt. En aangezien Wikileaks nog niet veroordeeld is voor wat dan ook vind ik het ook niet kunnen.quote:Op vrijdag 10 december 2010 14:01 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ze weigeren geen klanten, ze weigeren om betalingen aan een bepaalde rekening uit te voeren. Is dat niet een vorm van contractbreuk? Daar zou op zijn minst een zorgvuldige procedure aan vooraf moeten gaan...
quote:Op vrijdag 10 december 2010 13:57 schreef HyperViper het volgende:
Je bedoelt net als de corrupte overheden? Het werd tijd. Aanpakken die terroristen, laten voelen hoe erover gedacht wordt. Niets dan lof.
Mijn 'probleem' is de mate van kinderachtigheid van deze acties. Hunnie doen het ook, dus wij doen het ook. Nanana sliep uit sliep uit. Lange neus. Maar dat is natuurlijk ook te verwachten als je de gemiddelde 'anon' neemt. Verder vind ik de 'fight fire with fire' ook een beetje jaren 50 overheidsretoriek of erger... Bijbels.quote:Op vrijdag 10 december 2010 14:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Dat doet de Amerikaanse overheid ook, whats your problem!
En dan nog. Dan ga je lekker naar een ander! Dan kijkt mastercard wel uit de volgende keer. Nu worden ze 'aangevallen' door een groep mensen waarvan het grootste gedeelte nog niet eens een creditcard mag hebben.quote:Op vrijdag 10 december 2010 14:01 schreef Isegrim het volgende:
Ze weigeren geen klanten, ze weigeren om betalingen aan een bepaalde rekening uit te voeren. Is dat niet een vorm van contractbreuk? Daar zou op zijn minst een zorgvuldige procedure aan vooraf moeten gaan...
Nou, los jij het probleem dan op?quote:Op vrijdag 10 december 2010 14:05 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
[..]
Mijn 'probleem' is de mate van kinderachtigheid van deze acties. Hunnie doen het ook, dus wij doen het ook. Nanana sliep uit sliep uit. Lange neus. Maar dat is natuurlijk ook te verwachten als je de gemiddelde 'anon' neemt. Verder vind ik de 'fight fire with fire' ook een beetje jaren 50 overheidsretoriek of erger... Bijbels.
Ik hoor hier duidelijk iemand met een beter idee.quote:Op vrijdag 10 december 2010 14:05 schreef SicSicSics het volgende:
Mijn 'probleem' is de mate van kinderachtigheid van deze acties. Hunnie doen het ook, dus wij doen het ook. Nanana sliep uit sliep uit. Lange neus. Maar dat is natuurlijk ook te verwachten als je de gemiddelde 'anon' neemt. Verder vind ik de 'fight fire with fire' ook een beetje jaren 50 overheidsretoriek of erger... Bijbels.
Ja vast doe niet zo naïef zeg. Mastercard geeft duidelijk geen ene flikker om rechtvaardig handelen aangezien ze vinden dat zij beslag kunnen leggen op het geld van Wikileaks, dat vraagt om maatregelen. Tevens heeft het weinig zin om telkens over de leeftijd van de vermeende "hackers" te praten aangezien dat niets met de beweegredenen van de beweging te maken heeft en niets toevoegt aan deze discussie. Mastercard zit fout hier.quote:Op vrijdag 10 december 2010 14:06 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
En dan nog. Dan ga je lekker naar een ander! Dan kijkt mastercard wel uit de volgende keer. Nu worden ze 'aangevallen' door een groep mensen waarvan het grootste gedeelte nog niet eens een creditcard mag hebben.
Och, als overheden druk mogen uitoefenen op multinationals, dan mogen burgers dat ook best doen vind ik. Ik vind dit nog vrij onschuldig, maar wel een duidelijk signaal.quote:Op vrijdag 10 december 2010 14:06 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
En dan nog. Dan ga je lekker naar een ander! Dan kijkt mastercard wel uit de volgende keer. Nu worden ze 'aangevallen' door een groep mensen waarvan het grootste gedeelte nog niet eens een creditcard mag hebben.
Exact.quote:Op vrijdag 10 december 2010 14:11 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Och, als overheden druk mogen uitoefenen op multinationals, dan mogen burgers dat ook best doen vind ik. Ik vind dit nog vrij onschuldig, maar wel een duidelijk signaal.
quote:Op vrijdag 10 december 2010 14:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Nou, los jij het probleem dan op?
Het probleem lost zich vanzelf op. Over een jaar of 10/ 20 zijn deze scriptkiddies de overheid/ volwassen geworden en gematigd in hun dogmatische redenaties.quote:Op vrijdag 10 december 2010 14:06 schreef DustPuppy het volgende:
Ik hoor hier duidelijk iemand met een beter idee.
We horen het graag.
Dan lost het probleem dus niet op.quote:Op vrijdag 10 december 2010 14:12 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
[..]
Het probleem lost zich vanzelf op. Over een jaar of 10/ 20 zijn deze scriptkiddies de overheid/ volwassen geworden en gematigd in hun dogmatische redenaties.
Waar leggen zij beslag dan?quote:Op vrijdag 10 december 2010 14:10 schreef HyperViper het volgende:
Ja vast doe niet zo naïef zeg. Mastercard geeft duidelijk geen ene flikker om rechtvaardig handelen aangezien ze vinden dat zij beslag kunnen leggen op het geld van Wikileaks, dat vraagt om maatregelen. Tevens heeft het weinig zin om telkens over de leeftijd van de vermeende "hackers" te praten aangezien dat niets met de beweegredenen van de beweging te maken heeft en niets toevoegt aan deze discussie. Mastercard zit fout hier.
Dat is het probleem niet. Dat is de reactie op het probleem.quote:Op vrijdag 10 december 2010 14:12 schreef SicSicSics het volgende:
Het probleem lost zich vanzelf op. Over een jaar of 10/ 20 zijn deze scriptkiddies de overheid/ volwassen geworden en gematigd in hun dogmatische redenaties.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |