http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)n-Keith-Bakker.dhtmlquote:ROTTERDAM - Drie vrouwen zijn van plan aangifte te doen tegen verslavingsdeskundige Keith Bakker wegens seksueel misbruik. Dat zegt hun advocaat Bernard Tomlow vandaag tegen De Volkskrant.
Alle slachtoffers zijn meerderjarig en waren ooit bij de presentator onder behandeling in zijn kliniek.
Worsteling
De vrouwen beschuldigen Bakker ervan hen seksueel te hebben misbruikt tijdens een therapeutische relatie. Bakker ontkent. De vrouwen zijn allen meerderjarig en werden behandeld in Bakkers kliniek Smith & Jones. Volgens advocaat Tomlow was het een 'enorme worsteling' voor hen om deze stap te zetten. 'Ze doen dit omdat ze niet willen dat andere meisjes in zo'n situatie terechtkomen.''
Kwetsbaar
Omdat de vrouwen in behandeling waren, verkeerden ze in een kwetsbare positie, zegt Tomlow. ,,Ze zijn afhankelijk van hun behandelaar en die mag daar geen misbruik van maken. De wet is daar duidelijk over. Als iemand aan je is toevertrouwd, moet je daar heel secuur mee omgaan.''
Onderzoek
Inmiddels heeft zich ook een aantal meisjes en vrouwen voor onderzoek gemeld bij de afdeling gynaecologie. Bakker is hiv-positief. Hij ontkent alle verwijten en vindt de beschuldigingen verschrikkelijk. ,,Ik heb honderden cliënten, die niet allemaal geestelijk even stabiel zijn. Tegen dit soort verhalen kan ik me daarom moeilijk verweren", zei hij eerder.
Bakker liet sommige van zijn cliënten bij hem thuis overnachten en zou hen daar seksueel hebben misbruikt. De NCRV besloot daarop om zijn programma Family Matters niet meer uit te zenden.
Op ontucht van een hulpverlener met een cliënt staat zes jaar of een forse geldboete. (BVDL)
21/12/10 09u27
quote:'Keith Bakker vlucht naar Engeland'
AMSTERDAM - De van seksueel misbruik beschuldigde verslavingstherapeut Keith Bakker is spoorloos verdwenen. Dat meldt het Nederlands Dagblad woensdag.
© ANPVolgens de krant is hij mogelijk naar Engeland vertrokken, samen met zijn vriendin, een ex-medewerkster van zijn kliniek.
Bakker zou drie ex-patiënten seksueel hebben misbruikt. Advocaat Bernhard Tomlow gaat woensdag aangifte doen.
In de krant zegt hij: ''Het had al eerder moeten gebeuren, maar de zedenpolitie is bezig met de zaak rond de crèches.''
quote:UTRECHT - Twee meisjes die in behandeling zijn geweest bij verslavingsgoeroe Keith Bakker, doen vandaag en morgen aangifte tegen hem. Dat zegt hun Utrechtse advocaat Bernard Tomlow in diverse media.
De twee vinden dat Bakker misbruik heeft gemaakt van zijn positie als hulpverlener. Hij zou zich aan hen hebben vergrepen en liet de meisjes bij hem thuis slapen.
Keith Bakker ontkent alle beschuldigingen en zou zijn ondergedoken, maar de advocaat van de twee meisjes overweegt een rechtsgang.
quote:Sluiting en vertrek
In september 2010 kwam er een abrupt einde aan Bakkers directeurschap bij Smith & Jones. Directe aanleiding was een huurconflict over zijn kliniek dat hij had met huurbaas De Eerste Steen, maar er knelden al langer zaken op het gebied van leidinggeven. Hij legde de schuld van het vermeende falen bij zichzelf. "Ik ben een organisatorische ramp", zo verklaarde hij. Een en ander zou te maken hebben met perfectionisme en een te snelle groei van de verslaafdenopvang. Er zal nog wel beperkte opvang van bepaalde groepen zijn (eerder al was de hulp aan alcohol- en drugsverslaafden gesloten), maar op een andere locatie en onder een andere leiding. Bakker zelf gaat werken in een nieuwe verslavingskliniek van de Priory Group in Londen, zij het niet langer als directeur.
Wassen van zaad en IVF. (vriendin en vrucht lopen geen risico.)quote:Op woensdag 29 december 2010 23:34 schreef tesssssssss het volgende:
Hoe kan dat eigenlijk dat zijn vriendin zwanger van hem is als hij H.I.V. heeft? Stond in de Weekend?
(neej, die lees ik natuurlijk niet, neej)
Dat vind ik nog het minst vreemde aan dit verhaal. Wel of niks te verbergen, men let op je.quote:Op donderdag 30 december 2010 14:53 schreef formerjellybean het volgende:
Ik vind het wel erg vreemd dat die het land uit vlucht . Als je niets te verbergen hebt vlucht je ook niet.
Dat vind ik dan wel weer flauw want dat valt namelijk ook goed om te draaien. Hij weet hoe makkelijk deze doelgroep te beínvloeden is of te gebruiken. Dat zijn nl niet de meest stabiele meiden en als er één opstaat en beweert dat ze misbruikt is dan denkt men toch dat het gelul is. Zo kun je het ook nog bekijken.quote:Op donderdag 30 december 2010 14:48 schreef Smikke het volgende:
Ik denk dat Keith Bakker onschuldig is. De doelgroep waar hij mee werkt(e) lokt dit vermoeden uit.
Ik was er niet bij; ik weet ook niets.quote:Op donderdag 30 december 2010 15:05 schreef Noek het volgende:
Ik weet niet of hij schuldig of onschuldig is. Ik weet jack shit.
Mwoah niet alleen dat hoor, eerder ex-junk en HIV-dragerquote:Op woensdag 9 februari 2011 09:53 schreef SEMTEX het volgende:
Hij heeft zijn verweerde uiterlijk tegen. Daardoor ziet hij er een beetje louche uit en geloof je zo'n verhaal meteen.
quote:'Keith Bakker morgen achter tralies'
door John van den Heuvel
AMSTERDAM - De van seksueel misbruik verdachte verslavingsgoeroe Keith Bakker moet zich dinsdag bij de Amsterdamse zedenpolitie melden. Hij is door de politie ontboden om te worden ondervraagd over een aantal aangiften tegen hem door meisjes en jonge vrouwen uit de kliniek van Keith Bakker.
Volgens de Amsterdamse zedenpolitie zijn er zeer ernstige beschuldigingen tegen Bakker afgelegd. De verwachting is dat hij morgen zal worden gearresteerd. Mocht hij morgen niet verschijnen, volgt een arrestatiebevel.
De zaak tegen Keith Bakker kwam aan het rollen, toen jonge cliënten hem in december vorig jaar onder meer in De Telegraaf beschuldigden van verkrachting en aanranding.
Na de publicaties meldden zich meer slachtoffers, die de afgelopen maanden allemaal aangifte deden bij de Amsterdamse zedenpolitie. Het onderzoek van de dienst duurde langer dan gebruikelijk omdat het onderzoek naar de pedoseksueel Robert M. veel capaciteit opslokte.
Voldoende bewijs
De Amsterdamse politie denkt voldoende bewijs tegen Keith Bakker te hebben om hem ook strafrechtelijk te kunnen vervolgen. De NCRV besloot in december al alle geplande tv-uitzendingen met Keith Bakker van de buis te halen. De in opspraak geraakte verslavingsbehandelaar ging dit voorjaar failliet en verbleef enige tijd in Kenia, waar hij de mogelijkheden onderzocht opnieuw een verslavingskliniek op te zetten.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |